Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 3302


Číslo jednací VP/S006/03-160
Instance I.
Věc
Min. dopr. - VaV - Bezpečná doprava
Účastníci Ministerstvo dopravy více příjemců nebo program
Typ řízení Veřejná podpora
Typ rozhodnutí Veřejná podpora
Nabytí právní moci 17.03.2003
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-3302.html
Rozhodnutí
                          
Č. j.: VP/S 6/03 - 160 V Brně dne 4. března 2003 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve správním řízení zahájeném dne 17. 1. 2003 na základě žádosti České republiky - Ministerstva dopravy České republiky ze dne 15.1. 2003, č.j. 3/2003 - 210 - TPV/1 o posouzení dílčího programu "Bezpečná a ekonomická doprava", který je součástí Národního programu výzkumu a o povolení výjimky ze zákazu veřejné podpory podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře, ve znění pozdějších předpisů, ve spojení s § 18 odst.1 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), ve znění pozdějších předpisů, rozhodl podle § 6 odst. 3 písm. b) zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře, ve znění pozdějších předpisů, takto: Výjimka ze zákazu veřejné podpory, která bude poskytnuta v rámci dílčího programu "Bezpečná a ekonomická doprava", který je součástí Národního programu výzkumu, uvedeném v předloženém návrhu Ministerstva dopravy České republiky, a to ve formě přímého poskytnutí finančních prostředků, s e p o v o l u j e za těchto podmínek: Veřejná podpora, poskytnutá v rámci dílčího programu "Bezpečná a ekonomická doprava, který je součástí Národního programu výzkumu bude využita pouze na výzkum a vývoj stanovený v rámci programu a za podmínek v něm uvedených. Míra veřejné podpory, tj. v procentech vyjádřený podíl výše účelové podpory na uznaných nákladech, v podobě přímého poskytnutí finančních prostředků bude činit v případě: projektů základního výzkumu maximálně 100 % projektů průmyslového výzkumu nejvýše 50 % projektů předkonkurenční vývojové činnosti nejvýše 25 %. Výše uvedené míry veřejné podpory je možno u projektů průmyslového výzkumu a projektů předkonkurenční vývojové činnosti navýšit o míry stanovené v ustanovení § 2 odst. 5 nařízení vlády č. 461/ 2002 Sb., o účelové podpoře výzkumu a vývoje z veřejných prostředků a o veřejné soutěži ve výzkumu a vývoji. Uvedené míry veřejné podpory lze dále navýšit u výzkumného projektu, který není realizován v souladu s cíli rámcového programu Evropského společenství, až o 10 procentních bodů, a to při splnění alespoň jedné z následujících podmínek: projekt zahrnuje účinnou přeshraniční spolupráci s minimálně dvěma nezávislými partnery ze dvou členských států Evropských společenství, zejména v rámci koordinace vnitrostátních politik, pokud jde o technologický výzkum a vývoj, projekt zahrnuje účinnou spolupráci mezi společnostmi a veřejnými výzkumnými institucemi, zejména v rámci koordinace vnitrostátních politik, pokud jde o technologický výzkum a vývoj, projekt je doplněn šířením a zveřejňováním výsledků, udělováním patentových licencí nebo jiným vhodným způsobem za podmínek srovnatelných s podmínkami šíření výsledků technologických výzkumných a rozvojových akcí Evropských společenství. Celkový podíl účelové podpory na uznaných nákladech po navýšení nesmí u průmyslového výzkumu přesáhnout 75 % a u předkonkurenční vývojové činnosti nesmí přesáhnout výše 50 %. Uznané náklady pro stanovení výše veřejné podpory se stanoví v souladu s ustanovením § 4 nařízení vlády č. 461/2002 Sb., o účelové podpoře výzkumu a vývoje z veřejných prostředků a o veřejné soutěži ve výzkumu a vývoji. Výzkumné projekty, jejichž náklady oprávněné na poskytnutí veřejné podpory budou vyšší než 25 mil. EUR a pro něž bude navrhnuta veřejná podpora přesahující částku 5 mil. EUR, v přepočtu kurzem devizového trhu vyhlášeným Českou národní bankou platným ke dni poskytnutí veřejné podpory, musí být Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže oznámeny před poskytnutím této veřejné podpory. Výše uvedené podmínky musí být zapracovány do definitivního znění programu veřejné podpory. Odůvodnění: Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ( dále jen "Úřad") obdržel dne 17. 1. 2003 návrh na zahájení správního řízení formou žádosti Ministerstva dopravy České republiky ze dne 15. 1. 2003, č.j. 3/2003 - 210 - TPV/1, o posouzení dílčího programu "Bezpečná a ekonomická doprava" (dále jen "program podpory"), který je součástí Národního programu výzkumu (dále jen "NPV") a o povolení výjimky ze zákazu veřejné podpory dle § 6 odst.1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o veřejné podpoře"), ve věci poskytnutí veřejné podpory v rámci programu výzkumu a vývoje. I. Podklady pro rozhodnutí Při posuzování žádosti vycházel Úřad z následujících podkladů: - formuláře žádosti o povolení výjimky podle § 6 odst. 1 zákona o veřejné podpoře - přílohy Program výzkumu a vývoje "Bezpečná a ekonomická doprava" - zákona č. 130/2002 Sb., o podpoře výzkumu a vývoje z veřejných prostředků a o změně některých souvisejících zákonů ( zákon o podpoře výzkumu a vývoje) (dále jen "zákon č. 130/2002 Sb.") a nařízení vlády č. 461/2002 Sb., o účelové podpoře výzkumu a vývoje z veřejných prostředků a o veřejné soutěži ve výzkumu a vývoji. II. Vymezení základních pojmů Základním výzkumem (v souladu s ustanovením § 2 odst. 1 písm. a) bodu 1. zákona č. 130/2002 Sb.) se rozumí činnost zaměřená na rozšíření vědeckých a technických poznatků, které nemají souvislost s průmyslovými nebo komerčními cíli. Cílem je získat znalosti o základech či podstatě pozorovaných jevů, vysvětlení jejich příčin a možných dopadů. Za základní výzkum se pro potřeby tohoto rozhodnutí považuje i aplikovaný výzkum (vymezený v ustanovení § 2 odst. 1 písm. a) bodu 2. větě první zákona č. 130/2002 Sb.), za podmínky, že nenaplňuje požadavky stanovené pro průmyslový výzkum - tedy, že výsledky výzkumu nejsou určeny pro využívání v podnikání. Průmyslovým výzkumem (v souladu s ustanovením § 2 odst. 1 písm. a) bodu 2. věta druhá zákona č. 130/2002, Sb.) se rozumí plánovaný výzkum v rámci předmětu činnosti společnosti zaměřený na získání nových poznatků, které mohou být prospěšné při vývoji nových produktů, procesů, technologií či služeb nebo mohou vést k výraznému vylepšení existujících produktů, procesů nebo služeb. Cílem průmyslového výzkumu je získání nových poznatků zaměřených na budoucí využívání v podnikání. Předkonkurenční vývojovou činností (vývojem v souladu s ustanovením § 2 odst. 1 písm. b) zákona č. 130/2002 Sb.) se rozumí systematické tvůrčí využívání výsledků výzkumu při tvorbě plánu, designu pro nový, upravený nebo vylepšený produkt, proces nebo službu, jsou-li určeny k prodeji nebo užití, včetně tvorby počátečního prototypu, který nemůže být využíván pro komerční účely. III. Údaje získané z žádosti o povolení výjimky Poskytovatelem veřejné podpory je Česká republika - Ministerstvo dopravy České republiky. Orgánem odpovědným za poskytnutí veřejné podpory je Ministerstvo dopravy České republiky. Kontaktní osobou je Ing. Olga Krištofíková. Název veřejné podpory je: Národní program výzkumu -Tématický program: Konkurenceschopnost při udržitelném rozvoji - Dílčí program: Bezpečná a ekonomická doprava. Právním základem je zákon č. 130/2002 Sb. Jedná se o nový program podpory výzkumu a vývoje. Jedná se o horizontální program podpory výzkumu a vývoje. Míra podpory je až do výše 100 %. Program podpory je určen pro sektor doprava. Veřejná podpora bude poskytnuta formu přímého poskytnutí finančních prostředků. Program podpory bude poskytován po dobu 6 let. Vyhlašování programu podpory se předpokládá od roku 2003 do roku 2007, jeho ukončení v roce 2009. Podpora vybraných projektů bude zahájena v roce 2004. Počet příjemců podpory, kteří každoročně vstoupí do programu, se bude pohybovat v řádu desítek příjemců (51 - 100). Rozpočet pro financování programu podpory bude přijímán každoročně na základě schváleného státního rozpočtu. Předpokládá se následující rozložení nákladů: 2004 - 85,1 mil. Kč, 2005 - 95,0 mil. Kč, 2006 - 105,0 mil. Kč, 2007 - 105,0 mil. Kč, 2008 - 120,7 mil. Kč, 2009 - 130,0 mil. Kč. IV. Vymezení účastníka řízení Jediným účastníkem řízení o povolení výjimky je v souladu s ustanovením § 3 písm. c) ve spojení s ustanovením § 6 odst. 1 zákona o veřejné podpoře Česká republika - Ministerstvo dopravy České republiky. V. Druh a forma veřejné podpory Na základě programu podpory je poskytována veřejná podpora formou přímého poskytnutí finančních prostředků. VI. Charakteristika programu podpory Účastník řízení charakterizoval program podpory následovně: Program výzkumu a vývoje "Bezpečná a ekonomická doprava" je součástí NPV a je zaměřen na podporu výzkumných a vývojových projektů směřujících k zajištění rozvoje národní dopravní infrastruktury v návaznosti na evropskou, k realizaci trvale udržitelného růstu mobility při plném zabezpečení dopravní obslužnosti a ke zvýšení bezpečnosti v dopravě. Program bude vyhlášen v roce 2003 s tím, že podpora vybraných projektů bude zahájena v roce 2004. Pro projekty zahajované v letech 2005, 2006 a případně 2007 budou vyhlášeny veřejné soutěže vždy v roce předcházejícím roku zahájení. Všechny projekty programu budou ukončeny v roce 2009. Výzkum a vývoj systémů pro bezpečnou a ekonomickou dopravu vychází z dopravních modelů a z optimalizace dopravních služeb. Budou zkoumány nové přístupy ke tvorbě, obnově a modernizaci dopravní infrastruktury a systémové podklady pro vývoj dopravních prostředků, vývoj a aplikace palubních diagnostických systémů, komponentů a produktů pro jednotlivé druhy dopravy včetně MHD a regionální dopravu. Významným přínosem budou výsledky výzkumu a vývoje nových přístupů k provozování dopravní cesty. Dále bude rozvíjen výzkum možností systematického využívání inteligentních dopravních systémů a efektivní aplikace nových informačních technologií. Jedním z cílů je posílení výzkumu v oblasti nových ekologických forem dopravy. Dále půjde o prohloubení progresivní poznatkové základny a návrhů v odvětví dopravy pro zkvalitnění výkonných a kontrolních činností orgánů státní správy a samosprávy a zajištění řešení potřeb praxe, které vyplývají z důsledků aplikace dopravní politiky, aplikace norem a politik Evropské unie a mezinárodních závazků ČR. Program podpory má následující priority: 1. Zlepšení veřejné dopravy a budování integrovaných systémů přepravy osob Obsahem tohoto programu je optimalizace nákladní dopravy v pražské aglomeraci, simulační modely reálného prostředí a procesů v dopravní síti, sledování aktuální polohy objektů na dopravní infrastruktuře pomocí globálních navigačních satelitních systémů v souladu s postupem Evropské unie, vytváření prostředí dopravního trhu harmonizací zpoplatnění užívání dopravní infrastruktury, výzkum účinnosti telematických systémů v dopravě, návrh optimalizace a vymezení strategických kroků v realizaci dopravní politiky včetně harmonizované dopravní strategie ve vazbě na Bílou knihu Evropské unie, posouzení variant nákladů a přínosů souvisejících s přistoupením ČR k Evropské unii ve sféře dopravy, jejich vyhodnocení a výběr optimální varianty. Cíle zahrnují zlepšení veřejné osobní dopravy a budování integrovaných systémů přepravy osob, kooperaci individuální automobilové dopravy s veřejnou dopravou, optimalizaci dopravní obslužnosti veřejnou dopravou, zvyšování kvality přepravních služeb, harmonizaci dopravních systémů, logistické metody a technologie, včetně citylogistiky pro obsluhy geografických center a demografických regionů, optimalizaci metod alokací logistických center v obsluhovaných regionech, racionalizaci uspořádání nákladní dopravy včetně kombinovaných systémů, zlepšení uspokojování přepravních potřeb obyvatelstva optimalizací dopravních služeb zejména budováním ITS (inteligentních dopravních systémů), teoretické podklady a návrhy pro změnu dělby přepravní práce ve prospěch hromadné dopravy. 2. Zlepšení technického stavu, modernizace dopravní infrastruktury a dopravních prostředků Obsahem tohoto programu je navrhování, provádění a kontrola třecích spojů s vysokopevnostními šrouby podle evropských norem, tvorba hlukových map a jejich využití v dopravě za použití geografických informačních systémů, návrh radioblokového řídícího a zabezpečovacího systému pro vedlejší železniční tratě a tramvajovou dopravu, návrh systému sledování vývoje LCC (Live Cycle Cost - sledování nákladů po dobu životnosti) na tratích s provozem dopravy vozidel s naklápěním skříní, posouzení dalšího rozvoje celostátních mimokoridorových tratí, parametrizace tratí podle významu a účelu, rizika vzájemné interakce přístrojů a zařízení lékařské elektroniky v moderních vozidlech z hlediska EMC (elektromagnetické kompatibility), návrh a pilotní ověření expertního software pro rozhodování o údržbě, opravách a rekonstrukci dopravní infrastruktury, možnosti aplikace TSI (technických standardů interoperability) u tratí konvenčního transevropského železničního systému a optimalizace návrhových prvků pozemních komunikací. Cíle zahrnují palubní diagnostické systémy, komponenty a produkty pro integrovanou železniční a městskou hromadnou a regionální dopravu, modernizaci kolejových vozidel, komponenty pro budoucí koncept vozidel MHD typu bus s možným přechodem na nové zdroje energie, vývoj moderních dopravních prostředků zejména pro využití v IDS (integrovaných dopravních systémech), vztahy dopravních prostředků a infrastruktury, systém integrované tramvaje v IDS, systémy pro přepravu osob se sníženou pohyblivostí, modelování rozvoje dopravních sítí ve vazbě na dopravní trh, nové prvky pro dopravní sítě a způsoby jejich racionálního využívání. 3.Nové způsoby a nástroje investičního modelování rozvoje dopravních sítí Obsahem tohoto programu je návrh informační podpory řízení a optimalizace dopravního provozu, možnosti a dopady internalizace externích nákladů dopravy, implementace mezinárodních standardů při certifikaci mezinárodních letišť v ČR, návrh řešení ke snižování a eliminaci důsledků informačního boje a napadání informačních systémů v dopravě, optimalizovaný návrh rozvoje dopravních sítí v ČR s přihlédnutím k systémové analýze, nové způsoby a nástroje investičního modelování rozvoje, údržby, oprav a rekonstrukce dopravních sítí v ČR. Cíle zahrnují potřeby dopravní praxe, vyplývající z důsledků aplikace norem a dokumentů Evropské unie a mezinárodních závazků ČR, metody posuzování ekonomické efektivnosti investování do dopravy a alokace nákladů po dobu životního cyklu včetně alternativních metod financování, uspořádání dopravní infrastruktury ČR jako tranzitní země v centru Evropy a zkvalitnění parametrů dopravních cest. 4.Dopravní systémy a zařízení pro udržitelnou a bezpečnou dopravu Obsahem tohoto programu je zvyšování bezpečnosti civilního letectví implementací nových prvků bezpečnosti a spolehlivosti na letištích, zjištění, schopnost reakce a funkce záchranného systému při přepravě nebezpečného nákladu, automatizovaná výměna dat mezi informačními systémy krizového řízení v dopravě na bázi internetových služeb, analýza a vývoj technických podmínek pro schvalování a kontroly vozidel v provozu a zdokonalování vzdělávacího procesu v systému přeprav nebezpečných věcí podle dohody ADR, informační systémy pro podporu rozhodování veřejné správy v dopravě, návrh metodiky emisní kontroly vozidel vybavených systémem palubní diagnostiky (OBD - On Board Diagnostic), zlepšení technického stavu a emisního chování silničních motorových vozidel v provozu, analýza vlivu stáří vozidel a jejich technického stavu na vznik dopravních nehod a jejich podílu na poškození zdraví a dopadů na životní prostředí včetně opatření na snížení vlivu těchto činitelů na nehodovost v silničním provozu, zmírnění následků při kolizi motorového vozidla s chodcem, ochrana vozidel proti nebezpečí požáru v součinnosti s vývojem mezinárodní legislativy, výzkum a vyvinutí nových postupů při vytváření dopravního prostředí vzhledem k informační kapacitě řidiče, výzkum a vyvinutí nových prvků preventivní činnosti v oblasti bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích. Cíle zahrnují hodnocení vlivů a návrhy opatření v oblasti působení dopravních prostředků na životní prostředí, nové konkurenceschopné konstrukce dopravních prostředků zabezpečujících trvale udržitelnou mobilitu, prosazování principů snižování energetické náročnosti dopravy, snižování emisí škodlivin a zavádění alternativních pohonů, omezování negativních vlivů dopravy na životní prostředí a zvyšování všech forem bezpečnosti dopravy. Pozemní komunikace nové generace Obsahem tohoto programu je vývoj metod objektivního hodnocení kvality dopravní cesty, metod hodnocení a vývoj nových materiálů pro konstrukční prvky dopravní cesty, zejména velmi zatížených úseků, ověření úspěšnosti oprav a rekonstrukcí betonových mostů na dálnicích a silnicích, provedených v ČR po roce 1990, sledování a experimentální ověření teplotního gradientu a odezvy dálničních mostů na zatížení dopravou, výzkum opatření pro zabránění vzniku nadměrných průhybů předpjatých mostů velkých rozpětí, stanovení a zavedení nové zrychlené metody zkoušení odolnosti betonu vůči vlivu vody. Cíle zahrnují kombinaci nových progresivních materiálů, nových technologií a inovací návrhových, zkušebních a diagnostických postupů v procesu výstavby, rekonstrukce a údržby liniových dopravních staveb, nové metody a racionalizaci výstavby, rekonstrukce a údržby objektů na dopravní cestě a informační podporu činností na úseku dopravních cest. Formu očekávaných výsledků představují výzkumné zprávy, studie a jiné podklady pro objektivizaci výkonné činnosti orgánů veřejné správy a samosprávy včetně návrhů konkrétních řešení, podklady pro úpravu a tvorbu legislativy (návrhy nařízení, vyhlášek, zákonů apod.), informační systémy, databáze a počítačové programy, metody monitoringu a diagnózy včetně nových technologií, postupů a přístrojů, metodiky pro praxi, technické podmínky, návrhy a doporučení, nové výrobní technologie, přípravky, prototypy a pilotní ověření výsledků. Uživateli výsledků budou instituce veřejné správy a samosprávy a odborná veřejnost v souladu se zákonem č. 130/2002 Sb. VII. Údaje o investici Podpora výzkumu a vývoje v rámci programu podpory bude jednotlivým projektům poskytnuta podle zákona č. 130/2002 Sb. a podle nařízení vlády č. 461/2002 Sb. o účelové podpoře výzkumu a vývoje a o veřejné soutěži ve výzkumu a vývoji. VIII. Právní analýza V § 1 odst. 1 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že tento zákon upravuje postup při posuzování slučitelnosti veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody (Sdělení č. 7/1995 Sb., o sjednání Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé, dále jen "Evropská dohoda"). Čl. 64 odst. 1 bod (iii) Evropské dohody stanoví, že neslučitelná s řádným působením této dohody, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a Společenstvím, je jakákoliv veřejná podpora, která narušuje soutěž nebo hrozí jejím narušením v důsledku zvýhodňování některých podnikatelských jednotek. Čl. 3 Evropské dohody stanoví, že Rada přidružení přijme do tří let od vstupu této dohody v platnost nezbytná pravidla pro provádění odstavců 1 a 2. Tato pravidla byla přijata dne 24.6.1998 s účinností od 11.7.1998 (sdělení č. 225/1998 Sb., o sjednání Rozhodnutí č.1/98 Rady přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé ze dne 24.6.1998 o přijetí prováděcích pravidel pro uplatnění ustanovení o veřejné podpoře uvedených v čl. 64 odst. 1 bod (iii) a odst. 2 , podle čl. 64 odst. 3 Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropským společenstvím a jejími členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé, a v čl. 8 odst. 1 bod (iii) a odst. 2 Protokolu 2 k této Dohodě o výrobcích ESUO (dále jen "Prováděcí pravidla"). Čl. 2 Prováděcích pravidel stanoví, že posouzení slučitelnosti jednotlivých rozhodnutí o veřejné podpoře a programů veřejných podpor s Evropskou dohodou bude probíhat na základě kriterií vyplývajících z uplatnění pravidel čl. 92 Smlouvy o založení Evropských společenství, včetně současné a budoucí sekundární legislativy, systémů, směrnic a dalších příslušných administrativních nařízení platných v ES, jakož i precedenčního práva Soudu první instance a Soudního dvora ES a zvláštních pokynů, které budou vypracovány podle čl. 4 odst. 3 Prováděcích pravidel . V § 3 písm. a) zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že veřejnou podporou se rozumí jakákoliv forma podpory, včetně programů veřejné podpory nebo výhod zvýhodňujících podnikání nebo odvětví výroby poskytovaná Českou republikou, ministerstvem, jiným správním orgánem, orgánem samosprávy nebo poskytovaná z veřejných prostředků. V § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že veřejná podpora poskytovaná způsobem narušujícím nebo hrozícím narušení soutěže tím, že zvýhodňuje určité podnikání nebo odvětví výroby v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské unie je neslučitelná se závazky České republiky vyplývajícími z Evropské dohody a je zakázána. V § 2 odst. 2 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že zákaz veřejné podpory podle odst. 1 platí pokud tento zákon nestanoví jinak nebo pokud Úřad nepovolil výjimku. Vzhledem k tomu, že se jedná o výhodu poskytovanou Českou republikou - Ministerstvem dopravy České republiky, které je poskytovatelem veřejné podpory v souladu s § 3 písm. c) zákona o veřejné podpoře, veřejná podpora může zvýhodnit určité podnikání, neboť cílem programu podpory je také zvyšování konkurenceschopnosti České republiky, hrozí narušení hospodářské soutěže, zejména získáním konkurenční výhody selektivním použitím výsledků výzkumu a vývoje v průmyslu, může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské unie, jedná se o veřejnou podporu splňující znaky uvedené v § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře. Při posuzování slučitelnosti výše uvedené veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody Úřad postupoval v souladu s příslušným předpisem ES, jímž je: Souhrn opatření Společenství pro podporu na výzkum a vývoj (96/C45/06) - publikováno v Official Journal OJ C 45, 17. 2. 1996 (dále jen "Souhrn opatření"). Příloha 1 Souhrnu opatření definuje jednotlivá stadia výzkumu a vývoje : základní výzkum znamená činnost zaměřenou na rozšíření vědeckých a technických poznatků, které nemají souvislost s průmyslovými nebo komerčními cíli průmyslový výzkum představuje plánovaný výzkum v rámci předmětu činnosti firmy zaměřený na získání nových poznatků, které mohou být prospěšné při vývoji nových produktů, procesů nebo služeb nebo mohou vést k výraznému vylepšení existujících produktů, procesů nebo služeb předkonkurenční vývojovou činností se rozumí využívání výsledků firemního výzkumu při tvorbě plánu, designu pro nový, upravený nebo vylepšený produkt, proces nebo službu bez ohledu na to, zda mají být prodávány nebo používány, včetně tvorby počátečního prototypu, který by nemohl být využíván pro komerční účely, dále se jedná o koncepční tvorbu a design jiných výrobků, procesů nebo služeb, včetně prvotních projektů na jejich předvedení nebo pilotní projekty za předpokladu, že tyto projekty nemohou být předvedeny nebo použity pro komerční účely. Čl. 5.2. Souhrnu opatření připouští pro základní výzkum možnost poskytnutí veřejné podpory až do výše 100 % celkové hodnoty nákladů vhodných na poskytnutí podpory. Čl. 5.3. Souhrnu opatření stanovuje, že pro průmyslový výzkum nesmí míra veřejné podpory obecně překročit 50 % celkové hodnoty nákladů vhodných na poskytnutí podpory. Čl. 5.5. Souhrnu opatření stanovuje pro předkonkurenční vývojovou činnost maximální obecně přípustnou míru veřejné podpory 25 %. Čl. 5.10.3. a 5.10.4. Souhrnu opatření definují možnosti navýšení míry veřejné podpory v souvislosti s účastí v rámcových programech Evropského společenství či v souvislosti s přeshraniční spoluprací. Maximální možné zvýšení míry veřejné podpory - na 75 % pro průmyslový výzkum a na 50 % pro předkonkurenční vývojovou činnost stanovuje bod 5. 10.6. Souhrnu opatření. Úřad proto stanovil příslušnou podmínku ve výroku rozhodnutí. IX.Posouzení slučitelnosti programu podpory Program podpory byl s ohledem na poskytované formy podpory, uvedené v bodě VI. odůvodnění tohoto rozhodnutí posouzen jako program, jenž je v souladu s příslušnými předpisy Evropského společenství, při splnění podmínek stanovených v tomto rozhodnutí. Ze všech shora uvedených důvodů bylo možno žádosti o povolení výjimky vyhovět, povolení však bylo nutno podmínit tak, aby byl zajištěn soulad s výše uvedenými předpisy. Poučení o opravném prostředku Proti tomuto rozhodnutí v souladu s § 6 odst. 5 zákona o veřejné podpoře nelze podat rozklad. Ing. Josef Bednář předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Obdrží: Ing. Milan Šimonovský ministr Ministerstvo dopravy České republiky nábř. L. Svobody 12 110 15 Praha 1

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/3302
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.