Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 3434


Číslo jednací VP/S010/03-160
Instance I.
Věc
MF - VÁLCOVNY PLECHU, a.s.
Účastníci Ministerstvo zemědělství V Á L C O V N Y P L E C H U, a.s.
Typ řízení Veřejná podpora
Typ rozhodnutí Veřejná podpora
Nabytí právní moci 03.03.2003
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-3434.html
Rozhodnutí
                          
Č.j.: VP/S 10/03-160 V Brně dne 26. února 2003 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve správním řízení zahájeném dne 24.1.2003 na základě žádosti České republiky - Ministerstva financí České republiky ze dne 23.1.2003 č.j. 50/6021/2002 o povolení výjimky ze zákazu veřejné podpory podle § 6 odst.1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře ve spojení s § 18 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), rozhodl podle § 6 odst. 3 písm. b) zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře takto : Výjimka ze zákazu veřejné podpory ve prospěch společnosti VÁLCOVNY PLECHU, a.s. ve formě kapitalizace pohledávky České konsolidační agentury a její dceřinné společnosti Konpo, s.r.o. v celkové výši 291 760 000,- Kč, jejich vkladem do základního jmění společnosti VÁLCOVNY PLECHU, a.s. s e p o v o l u j e za podmínek, že poskytovatel veřejné podpory zajistí, že: poskytování veřejné podpory společnosti VÁLCOVNY PLECHU, a.s. bude plně v souladu s podmínkami stanovenými v dokumentu Společná pozice Evropské unie ze dne 22.října 2002, Kapitola 6: Hospodářská soutěž, společnost VÁLCOVNY PLECHU, a.s., v souladu s harmonogramem čistého snížení kapacit u finálních výrobků, v termínu do 31.12.2004 zastaví výrobu Teplé válcovací tratě č.1, č.2 a v termínu do 31.12.2005 pak předmětné válcovací tratě trvale demontuje, společnost VÁLCOVNY PLECHU, a.s. bude postupovat v souladu se schváleným podnikatelským plánem, bude Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže předložena hodnotící zpráva o průběhu a plnění programu restrukturalizace ve společnosti VÁLCOVNY PLECHU, a.s. do 13.3.2003, která bude předkládána v aktualizované podobě každých následujících šest měsíců vždy k datu 1.9 a 1.3 až do 1.3.2007, bude umožněn přístup expertům pověřených Evropskou komisí a Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže na pozemky společnosti VÁLCOVNY PLECHU, a.s. do všech jejích objektů, místností, které jsou místem prověřování, umožní jim nahlížet do jejích obchodních knih a jiných obchodních záznamů, pořizovat si z nich výpisy a na místě požadovat vysvětlení. Odůvodnění: Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen "Úřad") obdržel dne 24.1.2003 žádost České republiky - Ministerstva financí České republiky o povolení výjimky ze zákazu veřejné podpory dle § 6 odst.1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře (dále jen "zákon") ve věci posouzení opatření, jež mohou zakládat veřejnou podporu ve prospěch společnosti VÁLCOVNY PLECHU, a.s. (dále jen "VP"). I. Podklady pro rozhodnutí - dopis Ministerstva financí České republiky ze dne 23.1.2003, č.j. 50/6021/2002, jehož přílohou je formulář žádosti o povolení výjimky a dále následující dokumenty: Současná situace společnosti VP, Charakteristika společnosti VP (vč. základních ekonomických údajů k 30.11.2002), Usnesení vlády České republiky č. 654 ze dne 25.6.2001 (x), Program na restrukturalizaci a obchodní plán VP na období 2003-2006, Základní ekonomické údaje k obchodnímu plánu VP, včetně kriterií životaschopnosti a prognózy hospodářského výsledku 2002-2006, Tabulková část: konverze pohledávek do základního kapitálu společnosti VP, celková produkce společnosti, měsíční přidaná hodnota 1998-2002, Obchodní plán, zpracovaný pro VP společností EuroStrategy Consultants (x), Stabilizační dohoda mezi společností VP a společností NOVÁ HUŤ, a.s., Konsolidační bankou Praha, s.p.ú. a společností Konpo, s.r.o. uzavřená dne 5.4.2001, včetně pozdějších Dodatků č. 1 a 2, a Věřitelská dohoda uzavřená společnostmi NOVÁ HUŤ, a.s., Konsolidační banka Praha, s.p.ú. a Konpo, s.r.o. dne 29.11.2002, Studie životaschopnosti českého ocelářského průmyslu vypracovaná dodatečně pro VP ze dne 2. října 2002, Společný postoj Evropské unie ze dne 22. října 2002 spolu s jeho českým překladem(xx), Dodatkový Protokol ze dne 9. října 2002 spolu s jeho českým překladem(xx), Návrh na Rozhodnutí Rady Evropské unie ze dne 31. října 2002 spolu s jeho českým překladem(xx), Aktualizovaný Národní program restrukturalizace českého ocelářského průmyslu (objektivizace) z prosince 2002, Evropskou unií schválený text Protokolu, který bude tvořit přílohu ke Smlouvě o přistoupení, ze dne 23.12.2002, Daňové úlevy poskytnuté společnosti VP Ministerstvem financí: žádost o odstranění tvrdosti zákona, stanovisko Finančního úřadu ve Frýdku-Místku, platební výměry na daňové penále, rozhodnutí Ministerstva financí, dopis hlavního vyjednavače Evropské unie pro Českou republiku pana Rutgera Wisselse ze dne 11.12.2002, č.j. ELARG/B2/MSS/ih/D(2002) 60387, jehož obsahem je rozhodnutí Rady Evropské unie (xx), dokument - Závěrečné posouzení programu restrukturalizace českého ocelářského průmyslu poskytnutý Evropskou komisí dne 2.12.2002(xx), rozhodnutí Úřadu č.j. VP/S 68/01 - 160 ze dne 7.listopadu 2001. (x) součást spisu č.j. VP/S 68/01-160; (xx) součást spisu č.j. VP/S 149/02-160 II. Údaje získané z žádosti o povolení výjimky navrhovatelem veřejné podpory je Česká republika - Ministerstvo financí České republiky ministerstvem odpovědným za poskytnutí veřejné podpory je Ministerstvo financí České republiky kontaktní osobou byl ustanoven Ing. Vojtěch Vízek, ředitel odboru 50 Ministerstva financí České republiky a dále Ing. Martin Brož pracovník odboru 50 Ministerstva financí České republiky název veřejné podpory je Kapitalizace pohledávky České konsolidační agentury a její dceřinné společnosti Konpo, s.r.o. v celkové výši 291 760 000,- Kč, jejich vkladem do základního jmění společnosti VÁLCOVNY PLECHU, a.s. a daňová úleva, základem pro poskytnutí veřejné podpory je zákon č. 219/2000 Sb., o majetku ČR a jejím vystupování v právních vztazích a zákon č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších předpisů III. Vymezení účastníka řízení Jediným účastníkem řízení o povolení výjimky je v souladu s § 3 písm. d) ve spojení s § 6 odst. 1 zákona Česká republika - Ministerstvo financí České republiky. IV. Charakteristika příjemce veřejné podpory Příjemcem veřejné podpory je společnost VP která byla do obchodního rejstříku zapsána dne 25.3.1991. V současné době je jejím majoritním vlastníkem společnost NOVÁ HUŤ, a.s. (dále jen "NH") s 54, 96 % podílu na základním jmění, druhým největším akcionářem je společnost B.C.L. Trading GmbH Wien s 33,34 % podílu na základním jmění a 11,70 % podílu na základním jmění mají drobní akcionáři. Hlavní výrobní činností je výroba válcovaných plechů za tepla i za studena. V. Druh a forma navrhované veřejné podpory Úřadu byly předloženy k posouzení následující opatření týkající se společnosti VP: kapitalizace pohledávek České konsolidační agentury (dále jen "ČKA") a její dceřinné společnosti Konpo, s.r.o. (dále jen "Konpo") jejich vkladem do základního jmění společnosti VP, prominutí části penále u daně z příjmu fyzických osob ze závislé činnosti a z funkčních požitků za zdaňovací období 1998 až 2000. Výše uvedené opatření ve formě kapitalizace pohledávek již Úřad dříve posuzoval v rámci správního řízení, ve kterém rozhodnutím č.j. VP/S 68/01-160 ze dne 7.11.2001 nepovolil výjimku ze zákazu poskytování veřejné podpory. Vzhledem k tomu, že v Dodatkovém Protokolu k Evropské dohodě (sdělení č. 7/1995 Sb., o sjednání Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé) ze dne 9.10.2002 č. 10825/02 byly stanoveny předpoklady pro retroaktivní legalizaci veřejných podpor, které byly od vstupu Evropské dohody v účinnost poskytnuty v rozporu se zákonem, Úřad byl na základě těchto nových skutečností opětovně požádán o posouzení realizovaných opatření, jež zakládají veřejnou podporu. VI. Právní analýza Zákon o veřejné podpoře upravuje v § 1 odst. 1 postup při posuzování slučitelnosti veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody. Čl. 64 odst. 1 bodu. iii) Evropské dohody stanoví, že neslučitelná s řádným působením této dohody, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a Společenstvím, je jakákoliv veřejná podpora, která narušuje soutěž nebo hrozí jejím narušením v důsledku zvýhodňování některých podnikatelských jednotek nebo výroby určitého zboží. Čl. 64 odst. 3 Evropské dohody stanoví, že Rada přidružení přijme do tří let od vstupu této dohody v platnost nezbytná pravidla pro provádění odstavců 1 a 2. Tato pravidla byla přijata dne 24.6.1998 s účinností od 11.7.1998 (sdělení č. 225/1998 Sb., o sjednání Rozhodnutí č.1/98 Rady přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé ze dne 24.6. 1998 o přijetí prováděcích pravidel pro uplatnění ustanovení o státní podpoře uvedených v čl. 64 odst. 1 bodu iii) a odst. 2, podle čl. 64 odst.3 Evropské dohody zakládající přidružení mezi ES a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé, a v čl. 8 odst. 1 bodu iii), dále jen "Prováděcí pravidla" a odst. 2 Protokolu 2 k této Dohodě o výrobcích ESUO). Čl. 2 Prováděcích pravidel stanoví, že posouzení slučitelnosti jednotlivých rozhodnutí o podpoře a programů s Evropskou dohodou bude probíhat na základě kritérií vyplývajících z uplatnění pravidel článku 92 Smlouvy o založení Evropského společenství, včetně současné a budoucí sekundární legislativy, systémů, směrnic a dalších příslušných administrativních nařízení platných v ES, jakož i precedenčního práva Soudu první instance a Soudního dvora a zvláštních pokynů, které budou vypracovány podle článku 4 odst. 3 Prováděcích pravidel. V § 3 písm. a) zákona o veřejné podpoře se stanoví, že veřejnou podporou se rozumí jakákoliv forma podpory, včetně programů veřejné podpory nebo výhod zvýhodňujících podnikání nebo odvětví výroby poskytovaná Českou republikou, ministerstvem, jiným správním orgánem, orgánem samosprávy nebo poskytovaná z veřejných prostředků. Navrhované opatření veřejné podpory bude v tomto případě realizováno prostřednictvím ČKA (pozn. dříve Konsolidační banka Praha, s.p.ú.), která byla zřízena zákonem č. 239/2001 Sb., o České konsolidační agentuře. § 2 tohoto zákona ji mimo jiné opravňuje hospodařit s majetkem státu. Dle § 5 odst. 6 je představenstvo povinno na základě rozhodnutí vlády uskutečnit i takovou obchodní operaci, kterou by vzhledem k rizikům z ní plynoucím, nemohlo uskutečnit z důvodu obezřetného podnikání. Z uvedených důvodů se jedná o právnickou osobu, jejíž prostředky spadají do kategorie výše uvedených veřejných prostředků. Dle § 2 odst.1 zákona o veřejné podpoře je veřejná podpora poskytovaná způsobem narušujícím nebo hrozícím narušení soutěže, tím, že zvýhodňuje určité podnikání nebo odvětví výroby, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské Unie, neslučitelná se závazky České republiky vyplývajícími z Evropské dohody a je zakázána. Dle § 2 odst. 2 zákona o veřejné podpoře platí zákaz veřejné podpory podle odst. 1 pokud tento zákon nestanoví jinak nebo pokud Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nepovolil výjimku. Navrhované opatření ve formě kapitalizace pohledávek ČKA a její dceřinné společnosti Konpo jejich vkladem do základního jmění společnosti VP, bylo zařazeno do programu restrukturalizace českého ocelářství, na jehož přípravě se Úřad podílel. Vzhledem k tomu, že Úřad již dříve, v rámci správního řízení VP/S 68/01-160 ze dne 7.11.2001, předmětné opatření posoudil jako veřejnou podporu, byl na základě požadavku Úřadu, doplněn výčet veřejné podpory v kapitole 4. dokumentu Národní program restrukturalizace českého ocelářského průmyslu, který byl v červnu 2002 zaslán Evropské komisi. Názor Úřadu, že se v uvedených případech jedná o opatření zakládající veřejnou podporu byl následně potvrzen i ze strany Evropské komise a předmětné opatření bylo zahrnuto do výčtu veřejné podpory uvedené v dokumentu Společná pozice. Úřadu bylo k posouzení dále předloženo opatření ve formě prominutí části penále u daně z příjmu fyzických osob ze závislé činnosti a z funkčních požitků za zdaňovací období 1998 až 2000, předepsaného Finančním úřadem ve Frýdku - Místku, platebními výměry č. 1010007194 ze dne 5.11.2001 č.j. 154434/01/362911/7083, č. 1010007195 ze dne 5.11.2001 č.j. 154440/01/362911/7083 a č. 1010007196 ze dne 5.11.2001 č.j. 154441/01/362911/7083. Ministerstvo financí prominutí části penále odsouhlasilo rozhodnutím ze dne 18.12.2002, přičemž prominutá část penále představuje částku ve výši 1 166 492.- Kč z celkové částky penále stanovené ve výši 4 665 996,- Kč. Podle § 55a zákona č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků v platném znění může Ministerstvo financí ČR rozhodnout o prominutí příslušenství k dani z důvodu odstranění tvrdosti zákona. Vyhláškou č. 299/1993 Sb. zmocnilo Ministerstvo financí ČR k promíjení příslušenství daně územní finanční orgány. V případě promíjení penále má podnikatelský subjekt v důsledku neplacení daně k dispozici volné finanční prostředky, které byl povinen zaplatit organizaci hospodařící s veřejnými prostředky. Veřejnou podporou se obecně rozumí jakékoliv zvýhodnění, které plyne z veřejných prostředků. Dle čl. 24 Oznámení Evropské komise o uplatnění pravidel státní pomoci na podporu v podobě zákonných plateb, které jsou příjmem státního rozpočtu, publikovaného v Official Journal C 384/3, 10.12.1998, nepředstavují veřejnou podporu nástroje, jejichž cílem je optimalizace vymáhání daňových a obdobných dluhů od podnikatelských subjektů. Při neplacení daní nebo pojistného podnikatelský subjekt obrazně čerpá od státu půjčku, přičemž úrok (tj. penále činí 36,5 %). Ve srovnání s komerčními půjčkami jsou podmínky značně nevýhodné. Důvodem je skutečnost, že penále v sobě obsahuje sankční část, která je zahrnuta s cílem donutit dlužníka zaplatit dluh co nejdříve. V souladu s ustanovením výše uvedeného Oznámení Evropské komise je tedy za veřejnou podporu považována jen ta část penále, která představuje ekonomickou výhodu pro dlužníka daně a odpovídá hodnotě úroku z prodlení. Zbývající, tj. sankční část není do veřejné podpory zahrnuta. Základem pro stanovení ekvivalentní hodnoty úroku z prodlení, tedy i výše veřejné podpory, je celková výše vyměřeného penále a referenční sazba pro výpočet veřejné podpory u výhodných půjček. V případě promíjení penále dle § 55a zákona č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků v platném znění, představuje veřejná podpora částku převyšující rozdíl mezi penále ve výši 36,5 % z dlužné částky a ekonomickým ekvivalentem komerčního úroku, který Úřad vyjadřuje tzv. referenční sazbou, která byla pro účely výpočtu veřejné podpory pro oblast odpouštění penále stanovena ve výši 10 % z dlužné částky pro rok 2002. Tento postup je plně v souladu s Oznámením Evropské komise o způsobu stanovení výše referenčních a diskontních sazeb, publikovaným v Official Journal C 273, 9.9.1997. 10 Veřejná podpora je -------- x 100 % z celkové výše vyměřeného penále = 27 % z vyměřeného penále (pro rok 2002) 36,5 Z uvedeného lze dovodit, že prominutí části penále do výše 73 % z celkové výše penále nepředstavuje veřejnou podporu. Teprve prominutí penále vyšší než 73 % z celkové výše penále zakládá veřejnou podporu ve smyslu zákona. Ve vztahu k výše uvedenému Úřad dospěl k závěru, že prominutí části penále u daně z příjmu fyzických osob ze závislé činnosti a z funkčních požitků za zdaňovací období 1998 až 2000 z celkové částky penále stanovené ve výši 4 665 996,- Kč ze strany Ministerstva financí České republiky rozhodnutím ze dne 18.12.2002, nezakládá veřejnou podporu, neboť prominutá část penále tedy částka 1 166 492.- Kč nepřesahuje 73 % z celkové výše vyměřeného penále. V souladů s výše popsanými důvody dospěl Úřad k závěru, že pouze první ze dvou posuzovaných opatření týkajících se společnosti VP zakládá veřejnou podporu ve smyslu zákona, a to z důvodů, že: se jedná o výhodu poskytovanou vládou ČR, přičemž Ministerstvo financí je navrhovatelem veřejné podpory v souladu s § 3 písm. d) zákona o veřejné podpoře, hrozí narušení hospodářské soutěže neboť poskytnutí veřejné podpory umožní příjemci veřejné podpory udržet si díky tomuto opatření příslušný tržní podíl s ocelářskými výrobky, tato výhoda zvýhodňuje určité podnikání, jelikož příjemce podpory kapitalizací pohledávek ČKA a společnosti Konpo sníží své závazky, které by jinak musel uhradit z vlastních prostředků, poskytnutím výhody může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské unie, jelikož část produkce je exportována, zejména do Švýcarska, SRN, Polska, Francie a na Slovensko, jedná se o veřejnou podporu podle § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře, která je obecně zakázaná, pokud zákon o veřejné podpoře nestanoví jinak nebo nebude povolena výjimka. Při posuzování slučitelnosti veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody je třeba postupovat v souladu s následujícími dokumenty a předpisy ES: Smlouva o založení Evropského společenství uhlí a oceli (dále jen "Smlouva"), Rozhodnutí Komise č. 2496/96/ESUO z 18.12.1996, kterým se zavádějí pravidla Společenství pro státní podporu ocelářskému průmyslu - publikovaná v Official Journal L 338/94 (dále jen "Rozhodnutí"), Protokol č. 2 o výrobcích ESUO k Evropské dohodě, zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé - Sdělení Ministerstva zahraničních věcí 7/1995 Sb. (dále jen "Protokol"), Dodatkový protokol k Evropské dohodě ze dne 9.10.2002 [č. 10825/02] (dále jen "Dodatkový Protokol"), Rozhodnutí Rady Evropské unie, o splnění podmínek stanovených v čl. 3 Dodatkového Protokolu, Společná pozice Evropské unie ze dne 22.října 2002, Kapitola 6: Hospodářská soutěž (dále jen "Společná pozice"),. Čl. 8 (4) Protokolu 2 stanoví, že během prvních pěti let po vstupu Dohody v platnost smí Česká republika výjimečně, co se týče výrobků z oceli (dle přílohy 1 Smlouvy o založení Evropského společenství uhlí a oceli), poskytnout veřejnou podporu pro restrukturalizační účely za předpokladu, že ta povede k životaschopnosti firem čerpajících podporu za běžných tržních podmínek na konci tohoto restrukturalizačního období, že výše a intensita takové podpory je přísně omezena na to, co je absolutně nezbytné vzhledem k obnovení životaschopnosti a že podpora je postupně snižována a že restrukturalizační program je spojen s celkovou racionalizací a snížením kapacit v České republice. Toto pětileté období vypršelo 31.12.1996, Česká republika požádala o prodloužení výše zmíněného období v únoru 1998. Dne 9. října 2002 byl podepsán Společenstvím a Českou republikou Dodatkový Protokol, který může být od tohoto dne za stanovených podmínek aplikován. Podle Čl. 1 Dodatkového Protokolu je rozšíření období předpokládaného v článku 8 (4) Protokolu 2 podmíněno splněním podmínek stanovených v čl.2 a čl.3 Dodatkového Protokolu. Podle Čl. 2 Dodatkového Protokolu je prodloužení výše zmíněného období podmíněno předložením restrukturalizačního programu a obchodních plánů, které splňují požadavky článku 8 (4) Protokolu 2 a jsou posouzeny a schváleny národním úřadem odpovědným za kontrolu státní podpory, tedy Úřadem. V červnu, červenci a září 2002, předložila Česká republika Evropské komisi restrukturalizační program a obchodní plány, které byly posouzeny a předběžně schváleny Úřadem. Podle Čl. 3 Dodatkového Protokolu je prodloužení výše zmíněného období podmíněno konečným posouzením restrukturalizačního programu a obchodních plánů Evropskou komisí. Evropská komise toto učinila. Z konečného posouzení restrukturalizačního programu a plánů předložených Českou republikou vyplývá, že veřejná podpora na restrukturalizaci je nezbytnou podmínkou životaschopnosti společností zahrnutých do programu restrukturalizace českého ocelářského průmyslu. Z posouzení Evropské komise dále vyplynulo, že implementace restrukturalizačního programu a plánů povede k životaschopnosti firem čerpajících podporu za běžných tržních podmínek na konci tohoto restrukturalizačního období, že výše a intenzita takové podpory je přísně omezena na to, co je absolutně nezbytné, že poskytování veřejné podpory za účelem restrukturalizace českého ocelářského průmyslu skončí do konce roku 2003 a že restrukturalizační program je spojen s celkovou racionalizací a snížením kapacit v České republice. Evropská komise dospěla k závěru, že restrukturalizační program a jednotlivé obchodní plány předložené Českou republikou splňují požadavky článku 8 (4) Protokolu 2. Toto kladné stanovisko Evropské komise však je podmíněno splněním kritérií uvedených v dokumentu Společná pozice. Dle výše zmíněných kriterií musí být zajištěno, že: proces restrukturalizace společnosti VP bude ukončen nejpozději do 31.12.2006 v souladu s podnikatelským plánem této společnosti, společnost VP dosáhne minimální roční provozní hospodářský výsledek ve výši 13,5 % obratu a minimální návratnost vlastního kapitálu ve výši 1,5 %, a to nejpozději do 31.12.2006, VP nepřevezme aktiva jiné ocelářské společnosti na kterou bude prohlášen konkurz a která není příjemcem veřejné podpory v rámci restrukturalizace českého ocelářství, VP se nesloučí se společností, která není příjemcem veřejné podpory v rámci restrukturalizace českého ocelářství, která by tímto mohla využívat veřejnou podporu určenou pro společnost VP, budou dodržena veškerá stanovená kriteria životaschopnosti, veřejné podpory a snížení kapacity, která jsou kalkulována pro společnost VP, skutečné poskytování veřejné podpory společnosti VP bude ukončeno do 31.12.2003 a v dalších letech nebude poskytnuta žádná veřejná podpora, za účelem dosažení vyšší jakosti hotových výrobků budou provedeny investice, které by měly být realizovány v krátkodobém výhledu, VP dosáhne kritérií na ochranu životního prostředí nejpozději do dne přístupu České republiky k Evropské unii, nezbytné investice musí být promítnuty v podnikatelském plánu společnosti, dále musí být do 1.11.2007 zajištěn soulad s Nařízením č. 67/61/EC o prevenci a kontrole znečištění, společnost VP musí v souladu s plánem na snížení kapacit, trvale omezit své výrobní kapacity, bude umožněno monitorování průběhu restrukturalizace, plnění výše uvedených podmínek týkajících se životaschopnosti, veřejné podpory a snižování kapacit, až do konce období restrukturalizace. V návrhu Rozhodnutí Rady Evropské unie, o splnění podmínek stanovených v čl. 3 Dodatkového Protokolu v článku č. 6 Vysvětlujícího memoranda je uvedeno, že rozšíření výjimky zakládá možnost retroaktivně legalizovat veřejnou podporu poskytnutou v rozporu se zákonem od doby vstupu Evropské dohody v platnost. Dne 10.12 2002 přijala Rada Evropské unie na návrh Evropské komise rozhodnutí, kde se uvádí, že Restrukturalizační program a obchodní plány předložené Českou republikou Evropské komisi jsou ve shodě s článkem 2 Dodatkového Protokolu a s přihlédnutím k rozšíření období předpokládaném v článku 8 (4) Protokolu 2 jsou v souladu s požadavky článku 8 (4) Protokolu 2. Vzhledem k tomu, že byly splněny podmínky pro uplatnění čl. 1 Dodatkového Protokolu, období, během kterého smí Česká republika výjimečně, co se týče výrobků z oceli, poskytovat veřejnou podporu pro restrukturalizační záměry v souladu s ustanovením článku 8 (4) Protokolu 2 je tímto prodlouženo o dodatečné období začínající 1.1 1997 po dobu osmi let nebo do dne přístupu České republiky k Evropské unii, podle toho, který okamžik nastane dříve. VII. Závěr Dne 25.2.2003 bylo doručeno Ministerstvu financí ČR vyrozumění o možnosti vyjádřit se k podkladům rozhodnutí, případně navrhnout jeho doplnění. Tohoto práva se účastník řízení dne 25.2.2003 prostřednictvím faxové zprávy vzdal. Vzhledem k tomu, že poskytnutí veřejné podpory v předložené formě, výši, za účelem a podmínek je slučitelné se závazky vyplývajícími z Evropské dohody a se zákonem, Úřad výjimku ze zákazu veřejné podpory povolil za podmínek uvedených ve výroku tohoto rozhodnutí. Poučení o opravném prostředku: Proti tomuto rozhodnutí v souladu s § 6 odst. 5 zákona o veřejné podpoře nelze podat rozklad. Ing. Josef Bednář předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Obdrží: Ministerstvo financí České republiky Letenská 15 118 10 Praha 1

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/3434
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.