Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 3455


Číslo jednací VP/S040/03-160
Instance I.
Věc
Zlín 2003-Mezinárodní festival filmů pro děti a mládež
Účastníci Mezinárodní festival pro děti a mládež Zlín 2003 Ministerstvo kultury
Typ řízení Veřejná podpora
Typ rozhodnutí Veřejná podpora
Nabytí právní moci 15.04.2003
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-3455.html
Rozhodnutí
                          
Č.j.: VP/S 40/03-160 V Brně dne 26.3.2003 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v řízení zahájeném dne 13.3. 2003 na základě žádosti o povolení výjimky na poskytnutí státní dotace pro společnost FILMFEST, společnost s r.o., se sídlem Filmová 174, 761 79 Zlín, na pořádání 43. Mezinárodního festivalu filmů pro děti a mládež - Zlín 2003, ze dne 11.3. 2003 zaslané Ministerstvem kultury ČR, podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře ve spojení s § 18 odst. 1 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení, v platném znění, rozhodl podle § 6 odst. 4 písm. a) zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře takto: Řízení o povolení výjimky ze zákazu veřejné podpory ve formě přímého poskytnutí finančních prostředků ve výši 9 000 000 Kč společnosti FILMFEST, s.r.o., na pořádání 43. Mezinárodního festivalu filmů pro děti a mládež - Zlín 2003 ve dnech 25.-31.5. 2003 s e z a s t a v u j e. Odůvodnění: Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen "Úřad") obdržel dne 13.3. 2003 žádost o povolení výjimky (dále jen "žádost") podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře (dále jen "zákon o veřejné podpoře"), kterou podalo Ministerstvo kultury České republiky dopisem ze dne 11.3.2003 č.j.3154/2002 I. Údaje získané z žádosti o povolení výjimky: poskytovatelem veřejné podpory je Ministerstvo kultury České republiky ministerstvem odpovědným za poskytnutí veřejné podpory je Ministerstvo kultury České republiky kontaktní osobou je pí Zdena Forstová odbor hromadných sdělovacích prostředků Ministerstva kultury České republiky název veřejné podpory je ZLÍN 2003 - 43. mezinárodní festival filmů pro děti a mládež právním základem pro poskytnutí veřejné podpory je Příloha č.4 k č.j. 142/141 416/2002 Schválené pozměňovací návrhy k číselným položkám vládního návrhu zákona o státním rozpočtu České republiky na rok 2003 a k vládnímu návrhu státního rozpočtu České republiky na rok 2003 týkající se kapitoly 334-Ministerstvo kultury druhem podpory je sektorová podpora v oblasti kultury mírou podpory jako podílu výše veřejné podpory k nákladům je 37,07 % formou poskytnutí veřejné podpory jsou účelově poskytnuté finanční prostředky. II. Podklady pro rozhodnutí žádost o povolení výjimky podle ustanovení § 6 zákona o veřejné podpoře, zaslaná dopisem Ministerstva kultury ze dne 11.3. 2003 s následujícími přílohami: příloha č. 4 k č.j. 142/141 416/2002 (schválené pozměňovací návrhy číselných položek v návrhu zákona o státním rozpočtu a ve státním rozpočtu na rok 2003) žádost o státní dotaci v roce 2003 předložená společností FILMFEST, společnost s r.o. charakteristika projektu 43. Mezinárodního filmového festivalu pro děti a mládež - Zlín 2003 rozpočet projektu 43. Mezinárodního filmového festivalu pro děti a mládež - Zlín 2003 kopie výpisu z obchodního rejstříku týkajícího se společnosti FILMFEST, s.r.o. návrh rozhodnutí Ministerstva kultury o poskytnutí finanční dotace k neziskovým účelům, ze státního rozpočtu ČR na rok 2003. III. Právní analýza Úřad v řízení o povolení výjimky podle § 6 zákona o veřejné podpoře při posuzování otázky, zda se jedná o veřejnou podporu či nikoliv, vychází z definičních znaků zakázané veřejné podpory, stanovených v § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře. Pro účely § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře se veřejnou podporou rozumí jakákoliv forma podpory, včetně programů veřejné podpory, poskytovaná Českou republikou, ministerstvem, jiným správním úřadem, orgánem samosprávy nebo poskytovaná z veřejných prostředků způsobem narušujícím nebo hrozícím narušením hospodářské soutěže tím, že zvýhodňuje podnikání nebo odvětví výroby v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské unie. Účelové určení dotace je následující: technické zabezpečení (pronájem techniky, projekční místa, reklamní plochy)…………………………………… 2 200 000 Kč festivalové noviny……………………….. 1 400 000 Kč výtvarné řešení, grafika a předtisková příprava…………………………………... 1 300 000 Kč velkoplošná propagace…………………... 600 000 Kč propagační předměty……………………. 120 000 Kč inzerce, promo…………………………… 1 000 000 Kč umělecké honoráře………………………. 240 000 Kč celní a spediční poplatky………………... 160 000 Kč nájmy festivalových prostor……………... 1 550 000 Kč festivalové ceny………………………….. 90 000 Kč tlumočnické služby a překlady…..………. 340 000 Kč CELKEM……………………………….. 9 000 000 Kč Vzhledem k tomu, že: státní dotace poskytovaná Ministerstvem kultury, které je poskytovatelem veřejné podpory v souladu s § 3 písm. c) zákona o veřejné podpoře, na pořádání Mezinárodního festivalu filmů pro děti a mládež nepředstavuje pro společnost FILMFEST, s.r.o. výhodu, neboť dotace bude v plné výši použita na úhradu nákladů spojených se zajištěním služeb pro účastníky festivalu, jimiž jsou festivaloví hosté, studenti, delegace k filmům, tisk, televize, poroty, účastníci odborných seminářů a konferencí pořádaných v rámci festivalu, tato výhoda nezvýhodňuje určité podnikání, neboť podpora je určena na realizaci projektu, který není spojen s obchodním prospěchem pro příjemce podpory. Celkové očekávané příjmy spojené s realizací projektu činí 0 Kč. Je zřejmé, že projekt, sledující rozvoj kultury a záchranu kulturního dědictví, má především prestižní charakter a zachování stávající vysoké úrovně, na níž se podílí kvalita programu spolu s organizací festivalu, je předmětem zájmu státu, poskytnutá podpora neumožňuje příjemci podpory získat výhodu na úkor jiných konkurujících společností, neboť podpora je určena na realizaci veřejně prospěšných kulturních aktivit. Dotace směřuje na úhradu jednorázových nákladů, které jsou z hlediska vzniku omezené pouze na zajištění potřeb vyplývajících z pořádání festivalu, nehrozí narušení hospodářské soutěže, neboť poskytnutí podpory neumožňuje příjemci podpory snížením výrobních nákladů či jiným způsobem posílit tržní podíl na trhu, nemůže být rovněž dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské unie, neboť v oblasti pořádání mezinárodních festivalů neexistuje obchodní výměna, nejedná se o veřejnou podporu splňující znaky uvedené v § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře, která je obecně zakázaná, pokud zákon o veřejné podpoře nestanoví jinak nebo nebude povolena výjimka. Politika členských států Evropských společenství v oblasti kultury se zaměřuje mimo jiné na podporování a doplňování jejich činnosti v oblasti umělecké a literární tvorby, včetně audiovizuálního sektoru s cílem přispívat k rozvoji kultur členských států. Mezinárodní festival filmů pro děti a mládež - Zlín je z hlediska svého zaměření nejstarším filmovým festivalem na světě. Festival je významnou mezinárodně-politicko-společenskou událostí, umožňující konfrontaci nejnovějších audiovizuálních děl z oblasti hraného, kresleného, loutkového a trikového filmu určeného především dětskému divákovi. Součástí programu uvedeného festivalu je mezinárodní přehlídka studentských filmů, dokumentárních filmů s tématikou dětí a mládeže a televizní filmové tvorby pro nejmenší diváky. Mezinárodní festival filmů pro děti a mládež - Zlín 2003 je jednou z prioritních akcí státní politiky v oblasti kultury pro rok 2003. Vzhledem k charakteru podporovaného projektu nemůže dojít k ovlivnění hospodářské soutěže a obchodu mezi Českou republikou a členskými státy Evropské unie. Vzhledem k tomu, že Úřad stanovil, že se v případě poskytování veřejné podpory ze strany Ministerstva kultury České republiky, která je v plné výši použita na úhradu nákladů spojených se zajištěním pořádání Mezinárodního festivalu filmů pro děti a mládež ve Zlíně, nejedná o zakázanou veřejnou podporu dle § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře, poskytovatel veřejné podpory není povinen, za předpokladu, že veřejná podpora bude v dalších letech poskytnuta za stejným účelem, žádat o povolení výjimky ze zákazu veřejné podpory dle § 6 zákona o veřejné podpoře. Poučení o odvolání : Proti tomuto rozhodnutí lze do 15 dnů ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže - odboru veřejné podpory v Brně, Moravské náměstí 15. Včas podaný rozklad má odkladný účinek. Mgr. Kamil Rudolecký ředitel odboru veřejná podpora Obdrží: Ministerstvo kultury České republiky k rukám Mgr. Edity Novotné ředitelky odboru hromadných sdělovacích prostředků Milady Horákové 139 P.B. 214 160 41 Praha 6

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/3455
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.