Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 3667


Číslo jednací VP/S065/03-160
Instance I.
Věc
Investiční pobídky pro spol. Balóny Kubíček s.r.o.
Účastníci BALÓNY KUBÍČEK spol. s r.o. MINISTERSTVO PRŮMYSLU A OBCHODU
Typ řízení Veřejná podpora
Typ rozhodnutí Veřejná podpora
Nabytí právní moci 12.06.2003
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-3667.html
Rozhodnutí
                          
Č.j. VP/S 65/03-160 V Brně dne 3. června 2003 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v řízení zahájeném dne 17.4. 2003 na základě žádosti České republiky - Ministerstva průmyslu a obchodu ČR ze dne 15.4. 2003, č.j. 20311/03/3800/0783, o povolení výjimky ze zákazu veřejné podpory pro společnostBalóny Kubíček spol. s r.o. podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře, v platném znění, ve spojení s § 18 odst. 1 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), v platném znění, rozhodl podle § 6 odst. 3 písm. b) zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře, v platném znění, takto: Výjimka ze zákazu veřejné podpory formou investičních pobídek pro společnost Balóny Kubíček spol. s r.o., a to: slevou na dani z příjmů podle § 35b zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění hmotnou podporou vytváření nových pracovních míst podle zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti a působnosti orgánů České republiky na úseku zaměstnanosti, v platném znění, a nařízení vlády č. 103/2002 Sb., o hmotné podpoře na vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek, v platném znění, ve výši 200 000 Kč na jedno pracovní místo hmotnou podporou rekvalifikace zaměstnanců podle zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti a působnosti orgánů České republiky na úseku zaměstnanosti, v platném znění, a nařízení vlády č. 103/2002 Sb., o hmotné podpoře na vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek, v platném znění, ve výši 35 % ze skutečně vynaložených nákladů příjemce veřejné podpory na školení a rekvalifikaci celkového počtu nově zaměstnaných osob se povoluje za těchto podmínek: Celková hodnota veřejné podpory, s výjimkou hmotné podpory rekvalifikace, spolu s případnou další veřejnou podporou pro daný projekt nepřekročí 63 % celkové hodnoty skutečně vynaložených investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory a vztahujících se k investičnímu projektu uvedenému v podkladech Ministerstva průmyslu a obchodu ČR pro posouzení záměru získat investiční pobídky společnosti Balóny Kubíček spol. s r.o. ze dne 15.4. 2003, č.j. 20311/03/3800/0783 a zároveň nepřekročí částku 55,5 mil. Kč. Náklady vhodné na poskytnutí veřejné podpory jsou tvořeny náklady na nákup pozemků a přípravu staveniště, náklady na výstavbu budov a náklady na nákup strojů a jejich instalaci. Investice bude zachována po dobu skutečného čerpání slevy na dani z příjmů dle § 35b zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění, nejméně však 5 let ode dne právní moci kolaudačního rozhodnutí na první stavbu nebo část stavby, jíž se investiční pobídky týkají nebo ode dne vydání protokolu o předání prvního zařízení do provozu, jehož se investiční pobídky týkají. Veřejná podpora vytváření nových pracovních míst, souvisejících s realizací investičního projektu, je podmíněna zachováním vytvořených pracovních míst po dobu nejméně 5 let ode dne účinnosti pracovních smluv uzavřených na dobu neurčitou. Odůvodnění: Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen "Úřad") obdržel dne 17.4. 2003 žádost o povolení výjimky (dále jen "žádost") podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře, v platném znění, (dále jen "zákon o veřejné podpoře") pro společnost Balóny Kubíček spol. s r.o., kterou podala Česká republika - Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR. I. Podklady pro rozhodnutí Při posuzování žádosti vycházel Úřad z následujících podkladů: žádosti o povolení výjimky podle § 6 odst. 1 zákona o veřejné podpoře posudku investičního záměru z hlediska splnění zákonných podmínek dle zákona č. 72/2000 Sb., o investičních pobídkách a o změně některých zákonů, v platném znění (dále jen "zákon o investičních pobídkách"), zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění (dále jen "zákon o daních z příjmů") a zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti a působnosti orgánů České republiky na úseku zaměstnanosti, v platném znění (dále jen "zákon o zaměstnanosti") návrhu nabídky na poskytnutí investičních pobídek tiskopisu pro uplatnění záměru získat investiční pobídky včetně příloh výpisu z obchodního rejstříku týkajícího se společnosti Balóny Kubíček spol. s r.o. společenské smlouvy společnosti Balóny Kubíček spol. s r.o. hospodářských výsledků společnosti Balóny Kubíček spol. s r.o. za rok 1999, 2000, 2001 dopisu Ministerstva průmyslu a obchodu ČR ze dne 19.5. 2003, č.j. 20311/03/3800/0783. II. Údaje získané z žádosti o povolení výjimky poskytovatelem veřejné podpory je Česká republika - Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR ministerstvy odpovědnými za poskytnutí veřejné podpory jsou Ministerstvo financí a Ministerstvo práce a sociálních věcí kontaktní osobou je Mgr. Martin Turnovský, ředitel odboru podpory investování název veřejné podpory je "Investiční pobídky pro společnost Balóny Kubíček spol. s r.o." základem pro poskytnutí veřejné podpory v podobě uvedené investiční pobídky je zákon o investičních pobídkách jako druh veřejné podpory jsou uvedeny investiční pobídky dle § 1 odst. 2 zákona o investičních pobídkách jako forma poskytnutí veřejné podpory je uvedeno přímé poskytnutí finančních prostředků a daňové úlevy. III. Vymezení účastníka řízení Jediným účastníkem řízení o povolení výjimky je v souladu s § 3 písm. c) ve spojení s § 6 odst. 1 zákona o veřejné podpoře Česká republika - Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR. IV. Vymezení pojmu "Malým a středním podnikem" se rozumí podnikatel, který podniká a má trvalý pobyt nebo sídlo na území České republiky a který zaměstnává méně než 250 zaměstnanců, má čistý obrat za poslední účetně uzavřený kalendářní rok nepřesahující 1 450 mil. Kč nebo celková aktiva nepřesahující 980 mil. Kč a který splňuje podmínky nezávislosti. Nezávislostí se rozumí stav, kdy žádný jiný subjekt, který nesplňuje definici "malého a středního podniku", nemá 25% nebo vyšší podíl na základním kapitálu či hlasovacích právech podnikatele naplňujícího definici "malého a středního podniku". Pro výpočet výše uvedených hodnot se sčítají hodnoty týkající se "malého a středního podniku" a všech dalších osob, které tento podnikatel přímo nebo nepřímo ovládá prostřednictvím 25% nebo vyššího podílu na jejich základním kapitálu nebo hlasovacích právech. Pokud celková aktiva podnikatele v okamžiku závěru 12-ti měsíčního zúčtovacího období překračují nebo nedosahují stanovenou hranici počtu zaměstnanců nebo stanovených finančních kritérií, vede to k získání nebo ztrátě statutu "malý a střední podnik" pouze opakuje-li se tento jev ve dvou po sobě následujících zúčtovacích obdobích. V. Charakteristika příjemce veřejné podpory Příjemcem veřejné podpory je společnost Balóny Kubíček spol. s r.o. (dále jen "Balóny Kubíček"). Podle údajů uvedených ve výpisu z obchodního rejstříku ze dne 21.11. 2002 tato společnost vznikla dnem 2.10. 1991. Jejím 100% vlastníkem je společnost Kubíček a.s. Sídlem společnosti Balóny Kubíček je Brno, ul. Francouzská 81. Identifikační číslo je 41603869. Ve finančním roce 2001 činil celkový obrat společnosti Balóny Kubíček 36,149 mil. Kč, celková aktiva 14,652 mil. Kč a společnost zaměstnávala 64 osob. Předmětem podnikání společnosti Balóny Kubíček je šití výrobků z průmyslových textilií, výroba, zkoušky, údržba, opravy, modifikace a konstrukční změny letadel, jejich součástí a výrobků letecké techniky. Mezi hlavní konkurenty společnosti Balóny Kubíček patří v oblasti: výroby horkovzdušných balónů a vzducholodí (…..) výroby letadel (…..) výroby vznášedel (…..). Společnost Kubíček a.s. dosáhla obratu 10,994 mil. Kč, výše celkových aktiv činí 38,833 mil. Kč. Celkem společnost Kubíček a.s. zaměstnává 9 zaměstnanců. Vzhledem k tomu, že společnost Balóny Kubíček a rovněž její 100% vlastník, společnost Kubíček a.s., splňují znaky malého a středního podnikatele vymezené v bodu IV rozhodnutí, Úřad v souladu s čl. 4.9. Pravidel pro národní regionální podporu - publikovaných v Official Journal C 74, 10. 3. 1998 rozhodl, že jím stanovená míra veřejné podpory se navýší o dalších 15 procentních bodů. VI. Údaje o investici Společnost Balóny Kubíček spol. s r.o. hodlá investovat v územní oblasti Hodonín částku 138,49 mil. Kč, z toho do technologií 60,19 mil. Kč. Z předložených podkladů vyplývají následující hodnoty týkající se předpokládané výše investice: pozemky a příprava staveniště (2,61 mil. Kč) budovy (25,3 mil. Kč) stroje a jejich instalace (60,19 mil. Kč) (…..). Společnost Balóny Kubíček spol. s r.o. investuje v lokalitě města Kyjov do rozšíření stávající výroby letounů a horkovzdušných balónů a do zavedení nové výroby vznášedel, přičemž až 95 % nové produkce je určeno na export. Společnost Balóny Kubíček spol. s r.o. hodlá vytvořit v územní oblasti Kyjov v období 3 let 88 přímých pracovních míst. VII. Právní analýza V § 1 odst. 1 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že tento zákon upravuje postup při posuzování slučitelnosti veřejné podpory se závazky České republiky vyplývajícími z Evropské dohody (sdělení č. 7/1995 Sb., o sjednání Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé). Čl. 64 odst. 1 bod (iii) Evropské dohody stanoví, že neslučitelná s řádným působením této dohody, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi ČR a Společenstvím, je jakákoliv veřejná podpora, která narušuje soutěž nebo hrozí jejím narušením v důsledku zvýhodňování některých podnikatelských jednotek nebo výroby určitého zboží. Čl. 64 odst. 3 Evropské dohody stanoví, že Rada přidružení přijme do tří let od vstupu této dohody v platnost nezbytná pravidla pro provádění odstavců 1 a 2. Tato pravidla byla přijata dne 24.6. 1998 s účinností od 11. 7. 1998 (sdělení č. 225/1998 Sb., o sjednání Rozhodnutí č. 1/98 Rady přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a ČR na straně druhé ze dne 24. 6. 1998 o přijetí prováděcích pravidel pro uplatnění ustanovení o státní podpoře uvedených v čl. 64 odst. 1 bodu (iii) a odst. 2, podle čl. 64 odst. 3 Evropské dohody zakládající přidružení mezi ES a jejich členskými státy na straně jedné a ČR na straně druhé, a v čl. 8 odst. 1 bodu (iii) a odst. 2 Protokolu 2 k této Dohodě o výrobcích ESUO (dále jen "Prováděcí pravidla")). V čl. 2 Prováděcích pravidel se stanoví, že posouzení slučitelnosti jednotlivých rozhodnutí o podpoře a programů veřejných podpor s Evropskou dohodou bude probíhat na základě kritérií vyplývajících z uplatnění pravidel článku 92 Smlouvy o založení Evropského společenství, včetně současné a budoucí sekundární legislativy, systémů, směrnic a dalších příslušných administrativních nařízení platných v ES, jakož i precedenčního práva Soudu první instance a Soudního dvora ES a zvláštních pokynů, které budou vypracovány podle článku 4 odst. 3 Prováděcích pravidel. V § 3 písm. a) zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že veřejnou podporou se rozumí jakákoliv forma podpory, včetně programů veřejné podpory nebo výhod zvýhodňujících podnikání nebo odvětví výroby poskytovaná Českou republikou, ministerstvem, jiným správním orgánem, orgánem samosprávy nebo poskytovaná z veřejných prostředků. V § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že veřejná podpora poskytovaná způsobem narušujícím nebo hrozícím narušením soutěže tím, že zvýhodňuje určité podnikání nebo odvětví výroby, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské Unie, je neslučitelná se závazky České republiky vyplývajícími z Evropské dohody a je zakázána. V § 2 odst. 2 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že zákaz veřejné podpory podle odstavce 1 platí, pokud tento zákon nestanoví jinak nebo pokud Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nepovolil výjimku. Vzhledem k tomu, že: se jedná o výhodu poskytovanou Českou republikou - Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR, které je poskytovatelem veřejné podpory v souladu s § 3 písm. c) zákona o veřejné podpoře, tato výhoda zvýhodňuje určité podnikání, neboť poskytnutá veřejná podpora umožní příjemci této podpory snížit náklady na realizaci, které by musel na tuto investici vynaložit, čímž je mu poskytnuta výhoda na úkor jiných konkurenčních společností, hrozí narušení hospodářské soutěže, neboť poskytnutí veřejné podpory umožňuje příjemci veřejné podpory snížit náklady na plánovanou investici, s tím souvisí snížení výrobních nákladů a v konečném důsledku posílení tržního podílu příjemce veřejné podpory na trhu výroby letounů, horkovzdušných balónů a vznášedel, produkce z nového závodu bude též exportována do členských států Evropské unie, čímž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské unie), jde o veřejnou podporu splňující znaky uvedené v § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře, která je obecně zakázaná, pokud není povolena výjimka. Při posuzování slučitelnosti výše uvedené veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody je třeba postupovat v souladu s příslušnými předpisy ES, jimiž jsou: Pravidla pro národní regionální podporu - publikovaná v Official Journal C 74, 10.3. 1998 (dále jen "Pravidla") Nařízení Evropské komise č. 68/2001 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o založení ES v oblasti školení - publikované v Official Journal L 10, 13.1. 2001 (dále jen "Nařízení"). Ad I. Pravidla v čl. 1 stanoví, že regionální podpora je určena méně rozvinutým regionům. Je realizována podporou investic a vytvářením pracovních příležitostí. Úřad může povolit výjimku ze zákazu veřejné podpory podle § 2 odst. 1 u veřejných podpor, které mají napomoci hospodářskému rozvoji oblastí s mimořádně nízkou životní úrovní nebo vysokou nezaměstnaností (§ 5 písm. a) zákona o veřejné podpoře) nebo které mají usnadnit rozvoj určitých oblastí, pokud nemění podmínky obchodu mezi Českou republikou a členskými státy Evropské unie v míře, jež by byla v rozporu se společným zájmem (§ 5 písm. c) zákona o veřejné podpoře) tj. veřejné podpory regionálního charakteru. Čl. 2 Pravidel stanoví, že rozhodovat o slučitelnosti veřejné podpory lze pouze v případech, kdy je zajištěna vyváženost mezi výsledným narušením soutěže a výhodami vyplývajícími z veřejné podpory. Uvedená investice má být uskutečněna v okrese Hodonín, tj. v regionu NUTS II Jihovýchod, který spadá pod vymezení regionů dle čl. 87 odst. 3 písm. a) Smlouvy o založení Evropského společenství, jelikož zde HDP na jednoho obyvatele (měřeno kupní silou) dosáhl v období 1996-98 55,6 % průměru HDP na jednoho obyvatele v Evropské unii. Dle čl. 3.5. Pravidel se za oblast, kde je životní úroveň mimořádně nízká, považuje taková jednotka NUTS II, kde HDP na jednoho obyvatele je nižší než 75 % průměru HDP na jednoho obyvatele v Evropské unii. Čl. 4.8. Pravidel stanoví, že míra veřejné podpory u oblastí vymezených v čl. 87 odst. 3 písm. a) Smlouvy o založení Evropského společenství nesmí přesáhnout 50 % investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory a musí být stanovena v závislosti na regionálním přínosu konkrétního investičního projektu. Úřad posuzoval regionální přínosy uvedeného investičního projektu tak, že při stanovování míry veřejné podpory vycházel z výše nezaměstnanosti v okrese Hodonín a z vlivu investičního projektu na region, přičemž výchozí hodnotou byla míra veřejné podpory ve výši 48 %, platná pro region Jihovýchod dle regionální mapy intenzity veřejné podpory na období let 2002 2006, kterou vláda České republiky vzala na vědomí svým usnesením č. 1315 ze dne 10.12.2001. V okrese Hodonín míra nezaměstnanosti podle údajů Ministerstva práce a sociálních věcí ČR dosáhla v březnu roku 2003 výše 15,2 %, tj. 152 % průměru celé České republiky. Výše investičních nákladů je důležitá z hlediska posouzení účinku veřejné podpory daného projektu na hospodářskou soutěž, neboť právě tyto náklady jsou základem pro určení míry veřejné podpory. S růstem hodnoty investice se v důsledku procentuálního určení míry veřejné podpory zvyšuje její výše, tedy i konkurenční výhoda investora, a tím také deformační účinky této podpory na hospodářskou soutěž. V případě tohoto projektu je výše investičních nákladů na nižší úrovni, přičemž investice předpokládá vytvoření 88 přímých pracovních míst. V rámci investičního projektu se předpokládá, že dojde též k vytvoření nepřímých pracovních míst - na 1 přímé pracovní místo má připadat vytvoření více než 1 nepřímého pracovního místa. Důsledkem investice bude též přísun nových high-tech technologií a výrobních postupů a pozitivní vliv na obchodní bilanci České republiky. Úřad tedy dospěl k závěru, že je zajištěna vyváženost mezi narušením soutěže a výhodami vyplývajícími pro Českou republiku z uvedené investice. Vzhledem k výše uvedenému, zejména k počtu vytvoření přímých a nepřímých pracovních míst, lze stanovit maximální míru veřejné podpory na 48 % hodnoty celkových investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory. Vzhledem k tomu, že společnost Balóny Kubíček splňuje znaky malého a středního podniku vymezené v bodu IV rozhodnutí, Úřad v souladu s čl. 4.9 Pravidel rozhodl, že jím stanovená míra veřejné podpory se navýší o dalších 15 procentních bodů. Čl. 4.1. Pravidel stanoví, že předmětem regionální podpory je zajistit tzv. počáteční investici nebo vytvořit pracovní příležitosti, které souvisí s investicí. Za počáteční investici se dle článku 4.4 Pravidel rozumí investice do fixního kapitálu týkajícího se založení nového podniku, rozšíření stávajícího podniku nebo zahájení činnosti související se základní změnou výrobku nebo výrobního procesu u existujícího podniku (cestou racionalizace, diverzifikace nebo modernizace). V případě společnosti Balóny Kubíček spol. s r.o. jde o rozšíření stávající výroby letounů, horkovzdušných balónů a zavedení nové výroby vznášedel. V tomto případě se proto jedná o počáteční investici. Čl. 4.2. Pravidel požaduje, aby podíl příjemce na financování podporované investice činil minimálně 25 %. Vzhledem k tomu, že v podmínce výroku tohoto rozhodnutí je uvedeno, že výše celkové veřejné podpory nepřekročí 63 % celkových vhodných nákladů na poskytnutí podpory, a vzhledem k tomu, že investiční projekt příjemce veřejné podpory - společnosti Balóny Kubíček spol. s r.o. bude nejméně z 90 % financován jejími vlastními finančními prostředky a půjčkami, je tato podmínka splněna. Dle čl. 4.5. Pravidel náklady vhodné na poskytnutí veřejné podpory tvoří náklady na nákup pozemků a přípravu staveniště, náklady na výstavbu budov a náklady na nákup strojů a jejich instalaci. Čl. 4.10. Pravidel obsahuje podmínku, že investice musí být zachována po dobu nejméně 5 let. Rovněž je nutné, aby období čerpání slevy na dani podle § 35b zákona o daních z příjmů souviselo s investičním projektem, proto je příslušná podmínka obsažena ve výroku tohoto rozhodnutí. Podle čl. 4.11., poznámka č. 32, Pravidel se předpokládá, že pracovní místo souvisí s prováděním investičního projektu, pokud bylo vytvořeno během tří let od dokončení projektu. Tato podmínka je obsažena v bodě C návrhu rozhodnutí ministra průmyslu a obchodu o příslibu investičních pobídek, podle kterého příjemce veřejné podpory může uvedené prostředky za tímto účelem čerpat, pokud vytvoří nová pracovní místa k zajištění provozu podniku, a to nejdéle do 3 let ode dne vydání rozhodnutí o příslibu investičních pobídek. Podle předložených podkladů příjemce veřejné podpory vytvoří stanovený počet pracovních míst do konce roku 2005. Ukončení realizace investičního projektu se předpokládá v roce 2006. Je tedy zřejmé, že se jedná o pracovní místa související s prováděním investičního projektu. Příjemce veřejné podpory má povinnost uzavřít s pracovníky přijatými na takto vytvořená pracovní místa pracovní smlouvy, jimiž se sjedná pracovní poměr na dobu neurčitou. Čl. 4.14. Pravidel stanoví, že vytvořená pracovní místa musí být zachována nejméně po dobu 5 let. Navrhovaná investiční pobídka v podobě hmotné podpory vytváření pracovních míst podle zákona o zaměstnanosti a nařízení vlády č. 103/2002 Sb., o hmotné podpoře na vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek, v platném znění, ve výši 200 000 Kč na jedno pracovní místo splňuje podmínky stanovené v Pravidlech. Čl. 4.18. Pravidel stanoví, že strop intenzity veřejné podpory, tedy částka, která nesmí překročit v tomto případě 63 % celkových vhodných nákladů na poskytnutí podpory, zahrnuje částku podpory poskytnuté souběžně podle několika regionálních programů a částku podpory, která přichází z místních, regionálních, celostátních zdrojů a zdrojů Evropské unie. V tiskopisu pro uplatnění záměru získat investiční pobídky je uvedeno, že společnost Balóny Kubíček spol. s r.o. zažádala pro daný projekt rovněž o podporu v rámci programu Evropské unie, a to ve výši 0,5 mil. EUR. Tato podpora a podpora posuzovaná v rámci tohoto řízení se týkají téhož investičního projektu, a to rozšíření stávajícího výrobního podniku výstavbou nového výrobního závodu na rozšíření výroby letounů a horkovzdušných balónů a zavedení nové výroby vznášedel. Vzhledem k tomuto je nutné formulovat výrok tohoto rozhodnutí tak, aby celková hodnota veřejné podpory, s výjimkou hmotné podpory rekvalifikace, spolu s případnou další veřejnou podporou pro daný projekt nepřesáhla 63 % celkové hodnoty skutečně vynaložených investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory. Ad II. Investiční pobídky formou hmotné podpory rekvalifikace v předpokládané výši 35 % ze skutečně vynaložených nákladů příjemce veřejné podpory na školení a rekvalifikaci zaměstnanců, je poskytována na základě zákona o zaměstnanosti a nařízení vlády č. 103/2002 Sb., o hmotné podpoře na vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek, a splňuje podmínky stanovené v Nařízení. V souladu s rozhodnutím Evropské komise č. 2000/424/C ze dne 16.11. 1999, publikovaným v Official Journal dne 6.7. 2000, hmotná podpora rekvalifikace se nezahrnuje do celkové hodnoty veřejné podpory. Tuto veřejnou podporu lze v uvedené výši poskytnout. VIII. Druh a forma veřejné podpory Navrhovaná veřejná podpora má být poskytnuta formou slevy na dani z příjmů dle § 35b zákona o daních z příjmů a formou hmotné podpory vytváření nových pracovních míst a hmotné podpory rekvalifikace zaměstnanců dle § 5a a § 6b zákona o zaměstnanosti. Předpokládaný hospodářský výsledek (před zdaněním) příjemce veřejné podpory se očekává ve výši: (…..). Předpokládaná výše slevy na dani příjemce veřejné podpory od předpokládaného zahájení investice po dobu následujících pěti let bude dle předložených podkladů činit: (…..). Slevu na dani z příjmů dle § 35b zákona o daních z příjmů, lze uplatňovat po dobu 5 po sobě bezprostředně následujících zdaňovacích období, přičemž prvním zdaňovacím obdobím, za které lze uplatnit slevu na dani, je zdaňovací období, ve kterém poplatník splnil všeobecné podmínky podle zákona o investičních pobídkách a zvláštní podmínky podle zákona o daních z příjmů, nejpozději však zdaňovací období, ve kterém uplynuly 3 roky od vydání rozhodnutí o příslibu investičních pobídek. V případě prodloužení lhůty pro splnění všeobecných podmínek na základě zákona o investičních pobídkách se posouvá počátek pro uplatnění slevy na dani z příjmů, nejdéle však o 2 roky. Veřejná podpora formou slevy na dani z příjmů dle § 35b zákona o daních z příjmů a hmotné podpory vytváření pracovních míst se počítá jako procentuální vyjádření ze skutečné celkové výše nákladů vhodných na poskytnutí podpory. Podle předložených podkladů činí celková předpokládaná hodnota investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory (výše investice do hmotných nákladů vhodných na poskytnutí podpory) 88,1 mil. Kč, z toho: pozemky (2,61 mil. Kč) budovy (25,3 mil. Kč) stroje a jejich instalace (60,19 mil. Kč). Vzhledem k tomu, že příjemce veřejné podpory splňuje definiční znaky pro "malý a střední podnik", maximální povolená míra intenzity veřejné podpory, s výjimkou hmotné podpory rekvalifikace, činí v souladu s čl. 4.8. a 4.9. Pravidel 63 % celkové hodnoty skutečně vynaložených investičních nákladů vhodných na poskytnutí veřejné podpory. Celková hodnota veřejné podpory, s výjimkou hmotné podpory rekvalifikace, současně nesmí přesáhnout částku 55,5 mil. Kč. IX. Závěr Dne 26.5. 2003 bylo účastníku řízení doručeno vyrozumění o možnosti vyjádřit k podkladu pro rozhodnutí i ke způsobu jeho zjištění, popřípadě navrhnout jeho doplnění. Tohoto práva účastník řízení ve stanovené době nevyužil. Ze všech shora uvedených důvodů bylo možno žádosti o povolení výjimky vyhovět, povolení však bylo nutno podmínit tak, aby byl zajištěn soulad s výše uvedenými předpisy. Poučení o opravném prostředku: Proti tomuto rozhodnutí v souladu s § 6 odst. 5 zákona o veřejné podpoře nelze podat rozklad. Ing. Josef Bednář předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Obdrží: Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky Na Františku 32 110 15 Praha

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/3667
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.