Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 411


Číslo jednací VP/S140/01-160
Instance I.
Věc
Město Uničov - Prodej pozemků za za zvýhodněnou cenu spol. IRCR Manufacturing, s.r.o.
Účastníci IRCR Manufacturing s.r.o. Město Uničov
Typ řízení Veřejná podpora
Typ rozhodnutí Veřejná podpora
Nabytí právní moci 05.04.2002
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-411.html
Rozhodnutí
                          
Č.j. VP/S 140/01-160 V Brně dne 2. dubna 2002 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve správním řízení zahájeném dne 14.12. 2001 na základě žádostí města Uničov ze dne 13.12.2001 o povolení výjimky ze zákazu veřejné podpory podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře ve spojení s § 18 odst. 1 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), v platném znění, rozhodl podle § 6 odst. 3 písm. b) zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře takto: Výjimka ze zákazu veřejné podpory formou nízkého nájemného z pozemků parc. č. 652/58 a 652/59 v k.ú. Uničov o celkové rozloze 83 599 m2 (8,3599 ha) ve výši 1187 Kč/ha/rok a následného prodeje těchto pozemků za zvýhodněnou cenu 1 Kč/m2společnosti IRCR Manufacturing s.r.o. s e p o v o l u j e za těchto podmínek: Celková hodnota veřejné podpory ve formě rozdílu mezi součtem výše dohodnutého nájemného a kupní ceny za výše uvedené pozemky a cenou stanovenou na základě zákona č. 151/1997 Sb., o oceňování majetku a o změně některých zákonů (zákon o oceňování majetku) a vyhlášky č. 279/1997 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 151/1997 Sb., ve znění vyhlášky č. 173/2000 Sb., tj. 10 874 759 Kč spolu s hodnotou veřejné podpory povolené rozhodnutím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže ze dne 23.11.2001, č.j. VP/S 114/01-160, které nabylo právní moci dne 27.11.2001, v podobě investičních pobídek formou slevy na dani z příjmů podle § 35a zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů v platném znění, hmotné podpory vytváření nových pracovních míst a hmotné podpory rekvalifikace zaměstnanců podle zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti a působnosti orgánů České republiky na úseku zaměstnanosti, v platném znění a nařízení vlády č. 134/2000 Sb., o hmotné podpoře na vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek, nepřekročí 50 % celkové hodnoty investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory a vztahujících se k investičnímu projektu, tedy částku 560 119 000 Kč. Investice bude zachována po dobu nejméně 5 let ode dne právní moci kolaudačního rozhodnutí. Odůvodnění: Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ( dále jen "Úřad") obdržel dne 14.12.2001 žádost o povolení výjimky ze zákazu poskytnutí veřejné podpory podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře (dále jen "zákon o veřejné podpoře") pro společnost IRCR Manufacturing s.r.o., kterou podalo město Uničov. I. Podklady pro rozhodnutí Při posuzování žádosti vycházel Úřad z následujících podkladů : - žádosti o povolení výjimky podle § 6 odst. 1 zákona o veřejné podpoře včetně příloh a údajů týkajících se společnosti IRCR Manufacturing s.r.o. výpisu z obchodního rejstříku týkajícího se společnosti IRCR Manufacturing s.r.o., se sídlem Praha 5, Smíchov, ul. Ostrovského č.or. 34/ čp. 206, IČO 26 48 92 01 usnesení zastupitelstva města Uničov č. 19/3.5a a 19/3.5b ze dne 25.10.2001 smluv o nájmu a o budoucím uzavření kupní smlouvy uzavřených mezi městem Uničov a společností IRCR Manufacturing s.r.o. dne 15.11.2001 týkajících se pozemků specifikovaných v usnesení zastupitelstva města Uničov ze dne 25.10.2001 a připojených návrhů kupních smluv znaleckých posudků č. 2597-263/01 a 2645-311/01, zpracovaných soudním znalcem Ing. Petrem Podsedníkem, které stanovují ceny pozemků specifikovaných v usnesení zastupitelstva města Uničov výpisu z katastru nemovitostí, vedeného Katastrálním úřadem v Olomouci, ze dne 28.6.2001 týkajícího se pozemku zapsaného na listu vlastnictví č. 10001 úředně ověřeného výpisu ze dne 24.9.2001 týkajícího se společnosti Ingersoll-Rand Company znaleckého posudku č. 592/1/2002, zpracovaného soudním znalcem Ing. Renátou Urbáškovou, který stanoví obvyklou cenu a odhad obvyklé výše ročního nájemného pozemků specifikovaných v usnesení města Uničov podkladů Ministerstva průmyslu a obchodu ČR pro posouzení záměru získat investiční pobídky společnosti IRCR Manufacturing s.r.o., č.j. 42631/01/2040/0032-VK ze dne 25.9. 2001 založených ve spise správního řízení VP/S 114/01-160. II. Vymezení účastníka řízení Jediným účastníkem řízení o povolení výjimky je v souladu s § 3 písm. c) ve spojení s § 6 odst. 1 zákona o veřejné podpoře město Uničov. III. Údaje získané z žádostí o povolení výjimky poskytovatelem veřejné podpory je město Uničov, kontaktní osobou je Mgr. Martin Mikulík, majetkoprávní odbor Městského úřadu Uničov, název veřejné podpory je "Prodej pozemků za zvýhodněnou cenu v průmyslové zóně Uničov společnosti IRCR Manufacturing s.r.o.", základem pro poskytnutí veřejné podpory je usnesení zastupitelstva města Uničov č. 19/3.5a a 19/3.5b ze dne 25.10.2001. IV. Druh a forma veřejné podpory Veřejná podpora je poskytována formou zlevněného nájemného a následného prodeje pozemků, specifikovaných v usnesení zastupitelstva města Uničov č. 19/3.5a a 19/3.5b ze dne 25.10.2001, za cenu nižší, než je cena stanovená znaleckým posudkem. Ze smluv o nájmu a o budoucím uzavření kupní smlouvy, a rovněž z návrhu nájemní smlouvy a smlouvy o uzavření budoucí kupní smlouvy týkající se výše uvedených pozemků vyplývá, že roční výše nájemného je stanovena na 1 187 Kč/ha/rok a výše kupní ceny na 1 Kč/m2. Výše zaplaceného ročního nájemného za celou dobu nájmu má činit 39 554 Kč a výše zaplacené kupní ceny 83 599 Kč. Podle údajů obsažených ve znaleckém posudku č. 592/1/2002 v souladu se zákonem č. 151/1997 Sb., o oceňování majetku a o změně některých zákonů (zákon o oceňování majetku) výše ročního nájemného činí za celou dobu nájmu, tj. v případě pozemku parc. č. 652/58 za dobu od 15.11.2001 do 30.4.2004 a v případě pozemku parc. č. 652/59 za dobu od 15.11.2001 do 31.12.2006, za výše uvedené pozemky činí 2 638 012 Kč a cena uvedených pozemků celkem 8 359 900 Kč. Výše veřejné podpory činí 10 874 759 Kč, což je rozdíl mezi součtem dohodnutého nájemného a kupní ceny a cenou dle znaleckých posudků. V. Charakteristika příjemce veřejné podpory Společnost Ingersoll-Rand Company založila v České republice společnost IRCR Manufacturing s.r.o., jež je příjemcem veřejné podpory. Dle výpisu z obchodního rejstříku, vedeného Městským soudem v Praze, ze dne 7.11.2001 má společnost sídlo v Praze 5 - Smíchově, ul. Ostrovského č.or. 34 / č.p. 206, její identifikační číslo je 26 48 92 01. Předmětem podnikání společnosti IRCR Manufacturing s.r.o. je pronájem nemovitostí, bytů a nebytových prostor bez poskytování jiných než základních služeb, které zajišťují řádný provoz. Dle předložených podkladů jsou v současné době podnikány kroky k zaregistrování oprávnění potřebných k výkonu podnikatelské činnosti vyplývající z realizace investičního projektu. Společnost Ingersoll-Rand Company, sídlící ve státě New Jersey, Woodcliff Lake, Spojené státy americké, je hlavní mateřskou společností skupiny Ingersoll Rand. Jde o celosvětově diverzifikovanou průmyslovou skupinu, která nabízí široké spektrum výrobků pro průmyslové, stavební a obchodní účely. Společnost Ingersoll-Rand Company zaměstnávala v roce 2000 celkem cca 50 000 zaměstnanců, výše celkových aktiv v témže roce činila 10 528,5 mil. USD, tj. cca 395 977 mil. Kč (přepočteno kurzem 37,61 Kč/USD), obrat představoval 8 798,2 mil. USD, tj. cca 330 979 mil. Kč, a zisk po zdanění dosáhl výše 669,4 mil. USD, tj. cca 25 176 mil. Kč. K největším konkurentům této společnosti patří Atlas Copco, Kaeser, Compare (vzduchové kompresory), Caterpillar, Belle, Case (nakládací zařízení), JCB, Manitou, Omniquip (teleskopické ovladače), Krupp, NPK, Rammex (přípojky, příslušenství), Easy GO, Yamaha, Cushman (golfová vozítka a lehká užitková vozidla), Allied Signal, Capstone, ABB (mikroturbiny), Bomag, Dynapac, Hamm (silniční stroje), Carrier, Linde, Grosskopf (chladicí a klimatizační zařízení) a Assa, Dorma a Geze (bezpečnostní výrobky). Společnost IRCR Manufacturing s.r.o. je zcela ve vlastnictví americké společnosti Ingersoll-Rand Company, na straně příjemce veřejné podpory tedy nejsou splněny podmínky vymezující malé a střední podniky. VI. Údaje o investici Společnost Ingersoll-Rand Company hodlá prostřednictvím své dceřiné společnosti IRCR Manufacturing s.r.o. investovat ve městě Uničov, v okrese Olomouc do výstavby nového závodu s převažující výrobou kompresorů a golfových vozů. Většina produkce je určena na export zákazníkům v Evropě, Africe a Středním východě. Dne 23.11.2001 Úřad povolil rozhodnutím č.j. VP/S 114/01-160 výjimku ze zákazu veřejné podpory v podobě investičních pobídek pro tuto společnost, a to formou slevy na dani z příjmu podle § 35a zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmu, v platném znění, hmotné podpory vytváření nových pracovních míst a hmotné podpory rekvalifikace zaměstnanců podle zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti a působnosti orgánů České republiky na úseku zaměstnanosti, v platném znění a nařízení vlády č. 134/2000 Sb., o hmotné podpoře na vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek. Celková výše této veřejné podpory (formou slevy na dani, hmotné podpory vytváření nových pracovních míst) nesmí, dle rozhodnutí Úřadu, přesáhnout výši 571,55 mil. Kč Podle dostupných údajů vytvoří investiční projekt v okrese Olomouc během tří let 238 pracovních míst, z toho 16 míst pro pracovníky s vysokoškolským vzděláním, 61 míst pro pracovníky se středoškolským vzděláním a 161 míst pro pracovníky se základním vzděláním. VII. Právní analýza V § 1 odst. 1 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že tento zákon upravuje postup při posuzování slučitelnosti veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody (sdělení č. 7/1995 Sb., o sjednání Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé). Čl. 64 odst. 1 bod (iii) Evropské dohody stanoví, že neslučitelná s řádným působením této dohody, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi ČR a Společenstvím, je jakákoliv veřejná podpora, která narušuje soutěž nebo hrozí jejím narušením v důsledku zvýhodňování některých podnikatelských jednotek nebo výroby určitého zboží. Čl. 64 odst. 3 Evropské dohody stanoví, že Rada přidružení přijme do tří let od vstupu této dohody v platnost nezbytná pravidla pro provádění odstavců 1 a 2. Tato pravidla byla přijata dne 24.6.1998 s účinností od 11.7.1998 (sdělení č. 225/1998 Sb., o sjednání Rozhodnutí č. 1/98 Rady přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a ČR na straně druhé ze dne 24.6.1998 o přijetí prováděcích pravidel pro uplatnění ustanovení o státní podpoře uvedených v čl. 64 odst. 1 bod (iii) a odst. 2, podle čl. 64 odst. 3 Evropské dohody zakládající přidružení mezi ES a jejich členskými státy na straně jedné a ČR na straně druhé, a v čl. 8 odst. 1 bod (iii) a odst. 2 Protokolu 2 k této Dohodě o výrobcích ESUO (dále jen "Prováděcí pravidla")). V čl. 2 Prováděcích pravidel se stanoví, že posouzení slučitelnosti jednotlivých rozhodnutí o podpoře a programů veřejných podpor s Evropskou dohodou bude probíhat na základě kritérií vyplývajících z uplatnění pravidel článku 87 Smlouvy o založení Evropského společenství, včetně současné a budoucí sekundární legislativy, systémů, směrnic a dalších příslušných administrativních nařízení platných v ES, jakož i precedenčního práva Soudu první instance a Soudního dvora ES a zvláštních pokynů, které budou vypracovány podle článku 4 odst. 3 Prováděcích pravidel. V § 3 písm. a) zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že veřejnou podporou se rozumí jakákoliv forma podpory, včetně programů veřejné podpory nebo výhod zvýhodňujících podnikání nebo odvětví výroby poskytovaná Českou republikou, ministerstvem, jiným správním orgánem, orgánem samosprávy nebo poskytovaná z veřejných prostředků. V § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že veřejná podpora poskytovaná způsobem narušujícím nebo hrozícím narušení soutěže tím, že zvýhodňuje určité podnikání nebo odvětví výroby, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské unie, je neslučitelná se závazky České republiky vyplývajícími z Evropské dohody a je zakázána. V § 2 odst. 2 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že zákaz veřejné podpory podle odst. 1 platí, pokud tento zákon nestanoví jinak nebo pokud Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nepovolil výjimku. Vzhledem k tomu, že: se jedná o výhodu poskytovanou městem Uničov, které je poskytovatelem veřejné podpory v souladu s § 3 písm. c) zákona o veřejné podpoře, tato výhoda zvýhodňuje určité podnikání, hrozí narušení hospodářské soutěže, neboť poskytnutí veřejné podpory umožňuje společně s veřejnou podporou povolenou rozhodnutím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, č.j. VP/S 114/01-160, které nabylo právní moci dne 27.11.2001, pořízení nového výrobního závodu s převažující výrobou kompresorů a golfových vozů, s tím související snížení nákladů na výstavbu nového závodu a v konečném důsledku posílení tržního podílu příjemce veřejné podpory na trhu uvedené produkce, produkce z nového závodu bude směřovat především do zemí Evropské unie, čímž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské unie, jde o veřejnou podporu splňující znaky uvedené v § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře, která je obecně zakázaná, pokud zákon o veřejné podpoře nestanoví jinak nebo nebude povolena výjimka. Při posuzování slučitelnosti výše uvedené veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody je třeba postupovat v souladu s předpisem ES "Pravidla pro národní regionální podporu" - publikovaná v Official Journal C 74, 10.3.1998. Pravidla pro národní regionální podporu (dále jen "Pravidla") v čl. 1 stanoví, že regionální podpora je určena méně rozvinutým regionům. Je realizována podporou investic a vytvářením pracovních příležitostí. Dle § 5 písm. a) zákona o veřejné podpoře, Úřad může povolit výjimku ze zákazu veřejné podpory podle § 2 odst. 1 u veřejných podpor, které mají napomoci hospodářskému rozvoji oblastí s mimořádně nízkou životní úrovní nebo vysokou nezaměstnaností, tj. veřejné podpory regionálního charakteru. Čl. 2 Pravidel stanoví, že rozhodovat o slučitelnosti veřejné podpory lze pouze v případech, kdy je zajištěna vyváženost mezi výsledným narušením soutěže a výhodami vyplývajícími z veřejné podpory. Uvedená investice, jejímž účelem je pořízení nového výrobního závodu, má být uskutečněna v České republice. Podle předložených podkladů se investice uskuteční v Uničově v okrese Olomouc, kde míra nezaměstnanosti podle údajů Ministerstva práce a sociálních věcí ČR dosáhla v říjnu roku 2001 výše 10,3 %, což představuje 122,6 % průměrné nezaměstnanosti v ČR, jde tedy o region s vysokou nezaměstnaností. Investice předpokládá vytvoření 238 přímých pracovních míst. Jelikož poměr celkové výše investičních nákladů k počtu plánovaných nových pracovních míst dosahuje nízké hodnoty, je zřejmý výrazný přínos projektu z hlediska jeho vlivu na zaměstnanost. Výše investičních nákladů je rovněž důležitá z hlediska posouzení účinku veřejné podpory daného projektu na hospodářskou soutěž, neboť právě tyto náklady jsou základem pro určení míry veřejné podpory. S růstem hodnoty investice se v důsledku procentuálního určení míry veřejné podpory zvyšuje její výše, tedy i konkurenční výhoda investora, a tím také deformační účinky této podpory na hospodářskou soutěž. V případě posuzovaného projektu je sice hodnota investičních nákladů vysoká, deformační účinek podpory na daný projekt je však kompenzován právě vysokou mírou tvorby pracovních míst. Z hlediska tvorby nepřímých pracovních míst, tj. pracovních míst u dodavatelů a zákazníků, dosahuje investice rovněž vysokého stupně, a to více než 1 nepřímé pracovní místo na každé přímé pracovní místo. Investice má být situována v regionu Střední Morava, kde průměr HDP na 1 obyvatele (měřeno kupní silou) dosáhl za období, pro které jsou údaje k dispozici, tj. v letech 1996-98, 52,6 % průměru HDP na 1 obyvatele v EU. Z toho vyplývá, že míra veřejné podpory je omezena až její maximální úrovní, tj. 50 %. Ačkoli je zpočátku očekáván negativní dopad na obchodní bilanci České republiky, a to z důvodu dovozu strojního zařízení v hodnotě 680,6 mil. Kč, existuje předpoklad postupného zlepšování obchodní bilance, neboť po zahájení výroby bude více než 85 % produkce určeno na export. Investice dále umožní přísun nových hi-tech technologií a výrobních postupů. S tím je spojeno zkvalitnění trhu práce v České republice, neboť zaměstnanci budou v rámci investičního projektu absolvovat školení v zahraničí, naučí se pracovat s moderními technologiemi a rovněž se předpokládá zlepšení jejich jazykových znalostí, což zvyšuje jejich možnosti budoucího pracovního uplatnění. Přidaná hodnota vytvořená v České republice by měla činit 15 až 50 %. Z těchto důvodů Úřad dospěl k závěru, že je zajištěna vyváženost mezi narušením soutěže a výhodami vyplývajícími pro Českou republiku z uvedené investice. Příjemce veřejné podpory nesplňuje definiční znaky pro malý a střední podnik, maximální povolená míra veřejné podpory tedy činí dle článku 4.8. Pravidel 50 % celkové hodnoty výše uvedených investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory. Z těchto důvodů a s přihlédnutím k rozhodnutí Evropské komise č. 92/465/EEC ze dne 14.4. 1992, publikovanému v Official Journal L 263, kterým byla schválena podpora ve formě zvýhodněného prodeje pozemku města Berlína společnosti Daimler Benz AG pro regionální přínos podpory, Úřad dospěl k závěru, že je zajištěna vyváženost mezi narušením soutěže a výhodami vyplývajícími pro Českou republiku z uvedené investice. Čl. 4.1. Pravidel stanoví, že předmětem regionální podpory je zajistit tzv. počáteční investici nebo vytvořit pracovní příležitosti, které souvisí s investicí. Za počáteční investici se dle článku 4.4 Pravidel rozumí investice do fixního kapitálu týkajícího se založení nového podniku, rozšíření stávajícího podniku nebo zahájení činnosti související se základní změnou výrobku nebo výrobního procesu u existujícího podniku (cestou racionalizace, diverzifikace nebo modernizace). V případě společnosti IRCR Manufacturing s.r.o. jde o výstavbu nového výrobního závodu zejména na výrobu, montáž a testování kompresorů, nakládacích zařízení, teleskopických ovladačů, golfových vozidel, mikroturbín, vibračních válců, chladících a klimatizačních zařízení. V tomto případě jde proto o počáteční investici. Čl. 4.2. Pravidel požaduje, aby podíl příjemce na financování podporované investice činil minimálně 25 %. Vzhledem k tomu, že v podmínce výroku tohoto rozhodnutí je uvedeno, že výše celkové veřejné podpory nepřekročí 50 % celkových vhodných nákladů na poskytnutí podpory, a vzhledem k tomu, že příjemce veřejné podpory - společnost IRCR Manufacturing s.r.o. použije k financování investičního projektu vlastní finanční prostředky, kapitálové vklady a půjčky, je tato podmínka zajištěna. Čl. 4.10. Pravidel obsahuje podmínku, že investice musí být zachována po dobu nejméně 5 let. Proto je tato podmínka uvedena ve výroku rozhodnutí. Celková výše veřejné podpory v podobě rozdílu mezi součtem výše ceny pozemků a výše ročního nájemného pozemků, stanovenou znaleckým posudkem č. 592/1/2002 ze dne 13. ledna 2002, vypracovaným soudním znalcem Ing. Renátou Urbáškovou, a skutečně zaplacenou příjemcem veřejné podpory spolu s výší investiční pobídky nesmí přesáhnout hranici 50 % hodnoty investice do hmotného investičního majetku. Čl. 4.18. Pravidel stanoví, že maximální výše veřejné podpory, tedy částka, která nesmí překročit 50 % celkových vhodných nákladů na poskytnutí podpory, zahrnuje částku podpory poskytnuté souběžně podle několika regionálních programů a částku podpory, která přichází z místních, regionálních a celostátních zdrojů. Úřad vydal dne 23.11.2001 rozhodnutí č.j. VP/S 114/01-160, které nabylo právní moci dne 27.11.2001. Tímto rozhodnutím Úřad povolil výjimku ze zákazu veřejné podpory v podobě investičních pobídek formou slevy na dani z příjmů podle § 35a zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů v platném znění, hmotné podpory vytváření nových pracovních míst a hmotné podpory rekvalifikace zaměstnanců podle zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti a působnosti orgánů České republiky na úseku zaměstnanosti, v platném znění a nařízení vlády č. 134/2000 Sb., o hmotné podpoře na vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek. V tomto rozhodnutí bylo stanoveno, že celková hodnota veřejné podpory v podobě investičních pobídek nepřekročí 50 % celkové hodnoty investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory a vztahujících se k investičnímu projektu, tedy částku 571,55 mil. Kč. Náklady vhodné na poskytnutí podpory posuzované v rozhodnutí č.j. VP/S 114/01-160 byly tvořeny náklady na nákup pozemků a přípravu staveniště, náklady na nákup budov a náklady na nákup strojů a jejich instalaci. Vzhledem k výše uvedenému je nutné v tomto rozhodnutí odkázat na rozhodnutí Úřadu č.j. VP/S 114/01-160 a podmínit výrok tohoto rozhodnutí tak, aby celková hodnota veřejné podpory v podobě zvýhodněného nájmu a následného prodeje pozemků pod cenou spolu s hodnotou veřejné podpory v podobě investičních pobídek nepřesáhla částku 571,55 mil. Kč. Ze všech shora uvedených důvodů bylo možno žádosti o povolení výjimky vyhovět, povolení však bylo nutno podmínit tak, aby byl zajištěn soulad s výše uvedenými předpisy. Závěr Dne 11.3. 2002 bylo účastníku řízení doručeno vyrozumění o možnosti vyjádřit se k podkladům rozhodnutí, případně navrhnout jeho doplnění. Tohoto práva účastník řízení ve stanovené lhůtě nevyužil. Poučení o opravném prostředku: Proti tomuto rozhodnutí v souladu s § 6 odst. 5 zákona o veřejné podpoře nelze podat rozklad. Ing. Josef Bednář předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Obdrží: Město Uničov k rukám Mgr. Martina Mikulíka majetkoprávní odbor Masarykovo náměstí č. 1 783 91 Uničov Na vědomí: Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky k rukám Mgr. Martina Turnovského pověřeného řízením odboru podpory průmyslových investic Na Františku 32 110 15 Praha

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/411
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.