Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 4629


Číslo jednací VP/S020b/04-160
Instance I.
Věc
MMR - Společný regionální operační program, Jednotný programový dokument Cíl II Praha
Účastníci Ministerstvo pro místní rozvoj více příjemců nebo program
Typ řízení Veřejná podpora
Typ rozhodnutí Veřejná podpora
Nabytí právní moci 28.04.2004
Související řízení http://www.uohs.cz/cs/verejna-podpora/sbirky-rozhodnuti/detail-4565.html
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-4629.html
Rozhodnutí
                          
Č.j.VP/S 20b/04-160 V Brně dne 27. dubna 2004 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v řízení zahájeném dne 29. 1. 2004 na základě žádosti České republiky - Ministerstva pro místní rozvoj ze dne 19. 1. 2004, č.j. 1021/2004-53, o povolení výjimky ze zákazu veřejné podpory podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře, v platném znění, rozhodl podle § 6 odst. 3 písm. b) zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře, v platném znění, ve spojení s § 18 odst. 1 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), v platném znění, takto : Výjimka ze zákazu veřejné podpory poskytované v rámci Jednotného programového dokumentu pro Cíl 2 regionu soudržnosti Praha na období 2004-2006 se povoluje za těchto podmínek poskytování: I. Míra veřejné podpory pro jednotlivé projekty podnikatelských subjektů schválené na základě opatření 1.2 Regenerace poškozených a nevhodně využívaných ploch nepřekročí 20 % celkové hodnoty investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory vztahujících se k realizovanému projektu. Investiční náklady vhodné pro poskytnutí veřejné podpory jsou tvořeny náklady na investici do budov, pozemků, strojů a dalšího zařízení. Pokud se jedná o projekty podnikatelských subjektů v odvětví dopravy, nelze do vhodných nákladů zahrnout náklady na pořízení dopravních prostředků. Náklady na pořízení nehmotných aktiv, která jsou tvořena patenty, operativními nebo patentovanými licencemi na know-how a nepatentovanými know-how, lze ve výši 25% hodnoty nákladů vhodných na poskytnutí podpory započítat za podmínek, že tato nehmotná aktiva budou využívána výhradně příjemcem veřejné podpory, bude na ně pohlíženo jako na amortizovatelné statky, budou zahrnuta do aktiv příjemce veřejné podpory, budou zakoupena od třetích subjektů za tržních podmínek a budou užívána v podniku, který obdržel veřejnou podporu po dobu nejméně 5 let. V případě, že veřejná podpora je poskytnuta ve prospěch malých a středních podniků, lze shora uvedenou maximální míru veřejné podpory, stanovenou v usnesení vlády České republiky ze dne 10.12. 2001 č. 1315, navýšit o 10 %. Náklady malých a středních podniků na pořízení nehmotných aktiv, které jsou tvořeny patenty, licencemi, know - how a nepatentovanými technickými znalostmi, lze započítat v plné výši. Investice bude zachována v regionu po dobu nejméně pěti let a podíl příjemce z vlastních zdrojů na financování podporované investice bude činit minimálně 25 %. V případě změny Regionální mapy intenzity veřejné podpory platné pro území České republiky dle usnesení vlády České republiky ze dne 10.12. 2001 č. 1315 musí být míra veřejné podpory podle podmínky 1 a 2 upravena v souladu s aktuálním zněním této mapy. II. Veřejnou podporu pro jednotlivé projekty podnikatelských subjektů schválené na základě opatření 2.1 Zvýšení kvality partnerství veřejného a soukromého neziskového sektoru, vědy a výzkumu, 2.2.1 Grantové schéma na podporu rozvoje MSP a 2.3. Rozvoj strategických služeb na podporu informační společnosti je možné poskytnout jako podporu de minimis. III. Veřejnou podporu pro jednotlivé projekty malých či středních podnikatelů schválené na základě opatření 1.3 Veřejná infrastruktura zlepšující kvalitu života zejména na sídlištích a 2.2.2 Příznivé podnikatelské prostředí je možné poskytnout za splnění podmínek vymezených v části I. výroku, pokud se jedná o podporu investičních nákladů. Míra veřejné podpory vztahující se k nákladům na poradenské služby pro jednotlivé projekty podnikatelských subjektů schválené na základě opatření 1.3 Veřejná infrastruktura zlepšující kvalitu života zejména na sídlištích a 2.2.2 Příznivé podnikatelské prostředí nesmí přesáhnout 50 % nákladů vynaložených na poradenské služby. Poradenské služby nesmějí mít charakter trvalého či pravidelného poradenství a nevztahují se k běžným provozním výdajům podniku, jako je např. běžné daňové poradenství a pravidelné právní poradenství. IV. Veřejná podpora nad rámec podpory de minimis nesmí být poskytnuta: pro drobné, malé či střední podnikatele do odvětví uhelného průmyslu, na vývoz a na přednostní používání domácího zboží na úkor zboží importovaného, pro velké podnikatelské subjekty do odvětví uhelného průmyslu, ocelářského průmyslu, průmyslu syntetických vláken, průmyslu stavby lodí a průmyslu výroby motorových vozidel. Podpora de minimis nesmí být poskytnuta v oblasti dopravy a u podpory při vývozu či přednostním používání domácího zboží na úkor zboží importovaného. V textu Jednotného programového dokumentu pro Cíl 2 regionu soudržnosti Praha na období 2004-2006 bude u všech opatření v případě: definice drobného, malého a středního podnikatele uveden odkaz na přílohu I Nařízení Komise ES č. 70/2001 o aplikaci článků 87 a 88 Smlouvy o založení ES na veřejnou podporu ve prospěch malého a středního podnikání, podpory de minimis uveden odkaz na Nařízení Komise ES č. 69/2001 ze dne 12.1. 2001, o aplikaci článků 87 a 88 Smlouvy o založení ES na veřejnou podporu de minimis. Odůvodnění: Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen "Úřad") obdržel dne 29. 1. 2004 žádost o povolení výjimky (dále jen "žádost") podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře, v platném znění (dále jen "zákon o veřejné podpoře"), kterou podala Česká republika - Ministerstvo pro místní rozvoj. V žádosti o povolení výjimky ze zákazu veřejné podpory bylo žádáno o posouzení programů podpory s názvem "Společný regionální operační program" a "Jednotný programový dokument pro Cíl 2 regionu soudržnosti Praha". I. Podklady pro rozhodnutí Při posuzování žádosti vycházel Úřad z následujících podkladů : žádosti o povolení výjimky podle § 6 odst. 1 zákona o veřejné podpoře přílohy "Priority a popis opatření" připojené k žádosti o povolení výjimky podle § 6 odst. 1 zákona o veřejné podpoře dopisu MMR ze dne 5.3.2004 č.j. 6346/53-2004 doplňujícího předložené údaje. II. Údaje získané z žádosti o povolení výjimky poskytovatelem podpory je Ministerstvo pro místní rozvoj ministerstvem odpovědným za poskytnutí podpory je Ministerstvo pro místní rozvoj, odbor řízení operačního programu SROP a JPD Praha Cíl 2 kontaktní osobou je Mgr. Věra Jourová, ředitelka odboru řídícího orgánu SROP a JPD Praha Ministerstva pro místní rozvoj názvem podpory je "Jednotný programový dokument pro Cíl 2 regionu soudržnosti Praha na období 2004-2006 (JPD Praha Cíl 2)" (dále jen "Program podpory") právním základem pro poskytování podpory na základě Programu podpory je usnesení vlády České republiky č. 102 ze dne 23. ledna 2002 jedná se o nový program podpory, který pokrývá území regionu soudržnosti NUTS 2 hlavní město Praha míra podpory činí max. 20 %, u malých a středních podniků max. 35 % přesný popis pravidel a podmínek pro poskytnutí podpory je uveden v příloze doba trvání programu zahrnuje roky 2004-2006. III. Vymezení účastníka řízení Jediným účastníkem řízení o povolení výjimky je v souladu s § 3 písm. c) ve spojení s § 6 odst. 1 zákona o veřejné podpoře Česká republika - Ministerstvo pro místní rozvoj. IV. Vymezení pojmů Malým a středním podnikatelem se rozumí podnikatel, který podniká a má sídlo na území České republiky a který má méně než 250 zaměstnanců, má čistý obrat za poslední účetně uzavřený kalendářní rok nepřesahující 40 mil. EUR v přepočtu kurzem devizového trhu vyhlášeným ke dni předložení návrhu projektu poskytovateli nebo celková aktiva nepřesahující 27 mil. EUR v přepočtu kurzem devizového trhu vyhlášeným ke dni předložení návrhu projektu poskytovateli, a který splňuje podmínky nezávislosti. Drobným podnikatelem se rozumí podnikatel, který zaměstnává méně než 10 zaměstnanců, má celková aktiva nepřesahují 180 000 000 Kč nebo čistý obrat za poslední účetně uzavřený kalendářní rok nepřesahující 250 000 000 Kč, a který splňuje podmínky nezávislosti. Pro výpočet výše uvedených hranic je nezbytné kumulovat relevantní hodnoty příjemce veřejné podpory a všech subjektů, které jsou přímo nebo nepřímo příjemcem veřejné podpory ovládané na základě vlastnictví 25 a více % obchodního kapitálu nebo hlasovacích práv. Nezávislými podniky jsou podniky, jejichž 25 a více % hlasovacích práv nebo 25 a více % jejich kapitálu není drženo jiným podnikatelským subjektem nebo společně více subjekty, které nelze vymezit jako malé nebo střední podniky. Pokud celková aktiva podniku v okamžiku závěru 12-ti měsíčního zúčtovacího období překračují nebo nedosahují stanovenou hranici počtu zaměstnanců nebo stanovených finančních kritérií, vede to k zisku nebo ztrátě statutu "drobný podnikatel", příp."malý a střední podnik" pouze opakuje-li se tento jev ve dvou po sobě následujících zúčtovacích obdobích. Podpora de minimis dle Nařízení Komise ES č. 69/2001 ze dne 12.1. 2001, o aplikaci článků 87 a 88 Smlouvy o založení ES na veřejnou podporu de minimis - publikovaného v Official Journal L10, 13.1. 2001, představuje takovou podporu, která nesmí spolu s ostatními podporami de minimis poskytnutými jednomu příjemci za dobu předchozích tří let přesáhnout výši odpovídající částce 100 000 EUR. Tento strop platí bez ohledu na formu či účel podpory de minimis poskytnuté v předchozím tříletém období. Pro účely zjištění odpovídající částky v Kč se použije kurz devizového trhu vyhlášený Českou národní bankou platný ke dni prvního poskytnutí dané veřejné podpory. Podporu de minimis nelze poskytnout v oblasti dopravy, v oblasti výroby, zpracování či podpory prodeje zemědělských výrobků, u podpory při vývozu či přednostním používání domácího zboží na úkor zboží importovaného. V. Charakteristika Programu podpory Ministerstvo pro místní rozvoj bylo pověřeno výkonem funkce řídícího orgánu pro Program podpory usnesením vlády České republiky č. 102 ze dne 23. ledna 2002. Program podpory zahrnuje tři priority - Revitalizace a rozvoj městského prostředí, Vytváření podmínek budoucí prosperity vybraného území, Technická pomoc - v rámci uvedených priorit jsou vymezena konkrétní opatření, na jejichž základě je určeným příjemcům a uživatelům poskytována podpora formou dotace. Charakteristika jednotlivých opatření je podrobně uvedena a zkoumána v části VI. Právní analýza tohoto rozhodnutí. VI. Právní analýza V § 1 odst. 1 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že tento zákon upravuje postup při posuzování slučitelnosti veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody (Sdělení č. 7/1995 Sb., o sjednání Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé, dále jen "Evropská dohoda"). Čl. 64 odst. 1 bod (iii) Evropské dohody stanoví, že neslučitelná s řádným působením této dohody, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a Společenstvím, je jakákoliv veřejná podpora, která narušuje soutěž nebo hrozí jejím narušením v důsledku zvýhodňování některých podnikatelských jednotek nebo výroby určitého zboží. Čl. 64 odst. 3 Evropské dohody stanoví, že Rada přidružení přijme do tří let od vstupu této dohody v platnost nezbytná pravidla pro provádění odstavců 1 a 2. Tato pravidla byla přijata dne 24.6.1998 s účinností od 11.7.1998 (sdělení č. 225/1998 Sb., o sjednání Rozhodnutí č. 1/98 Rady přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé ze dne 24.6.1998 o přijetí prováděcích pravidel pro uplatnění ustanovení o státní podpoře uvedených v čl. 64 odst. 1 bod (iii) a odst. 2, podle čl. 64 odst. 3 Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé, a v čl. 8 odst. 1 bod (iii) a odst. 2 Protokolu 2 k této Dohodě o výrobcích ESUO (dále jen "Prováděcí pravidla")). Čl. 2 Prováděcích pravidel stanoví, že posouzení slučitelnosti jednotlivých rozhodnutí o podpoře a programů veřejných podpor s Evropskou dohodou bude probíhat na základě kritérií vyplývajících z uplatnění pravidel článku 92 Smlouvy o založení Evropských společenství, včetně současné a budoucí sekundární legislativy, systémů, směrnic a dalších příslušných administrativních nařízení platných v ES, jakož i precedenčního práva Soudu první instance a Soudního dvora ES a zvláštních pokynů, které budou vypracovány podle článku 4 odst. 3 Prováděcích pravidel. V § 3 písm. a) zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že veřejnou podporou se rozumí jakákoliv forma podpory, včetně programů veřejné podpory nebo výhod zvýhodňujících podnikání nebo odvětví výroby poskytovaná Českou republikou, ministerstvem, jiným správním orgánem, orgánem samosprávy nebo poskytovaná z veřejných prostředků. V § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že veřejná podpora poskytovaná způsobem narušujícím nebo hrozícím narušení soutěže tím, že zvýhodňuje určité podnikání nebo odvětví výroby, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské Unie, je neslučitelná se závazky České republiky vyplývajícími z Evropské dohody a je zakázána. V § 2 odst. 2 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že zákaz veřejné podpory podle odst. 1 platí pokud tento zákon nestanoví jinak, nebo pokud Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nepovolil výjimku. Vzhledem k tomu, že v případě podpory poskytované v rámci opatření 1.2 Regenerace poškozených a nevhodně využívaných ploch, 1.3 Veřejná infrastruktura zlepšující kvalitu života zejména na sídlištích, 2.2.2 Příznivé podnikatelské prostředí: se jedná o výhodu poskytovanou Ministerstvem pro místní rozvoj, které je navrhovatelem veřejné podpory v souladu s § 3 písm. d) zákona o veřejné podpoře tato podpora může zvýhodnit určité podnikání, neboť umožní příjemci podpory snížit náklady na realizaci projektu, které by musel na tento projekt vynaložit, čímž je příjemci podpory poskytnuta výhoda na úkor jiných konkurujících společností, hrozí narušení hospodářské soutěže, neboť poskytnutí podpory povede k posílení finanční pozice a rozšíří finanční možnosti příjemce podpory, vzhledem k jeho konkurentům, kteří podporu neobdrží, poskytnutím podpory může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské unie tím, že umožní příjemci podpory uvést či rozšířit nabídku produktů s pozitivním vlivem na zvyšující se poptávku po těchto produktech v podporovaných oblastech, jde o veřejnou podporu splňující znaky uvedené v § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře, která je obecně zakázaná, pokud zákon o veřejné podpoře nestanoví jinak nebo nebude povolena výjimka. Při posuzování slučitelnosti výše uvedené veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody je třeba postupovat v souladu s následujícími předpisy ES, jimiž jsou: Pravidla pro národní regionální podporu - publikovaná v Official Journal C 74, 10.3.1998 (dále jen "Pravidla") Nařízení Komise ES č. 70/2001 ze dne 12.1. 2001, o aplikaci článků 87 a 88 Smlouvy o založení ES na veřejnou podporu ve prospěch malého a středního podnikání - publikované v Official Journal L10, 13.1. 2001 (dále jen "Nařízení Komise ES") Pravidla v čl. 1 stanoví, že regionální podpora je určena méně rozvinutým regionům. Je realizována podporou investic a vytvářením pracovních příležitostí. Úřad může povolit výjimku ze zákazu veřejné podpory podle § 2 odst. 1 u veřejných podpor, které mají usnadnit rozvoj určitých oblastí, pokud nemění podmínky obchodu mezi Českou republikou a členskými státy Evropské unie v míře, jež by byla v rozporu se společným zájmem (§ 5 písm. c) zákona o veřejné podpoře) tj. veřejné podpory regionálního charakteru. Zákaz poskytování veřejné podpory stanovený v § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře a povinnost poskytovatele nebo navrhovatele veřejné podpory podat žádost o povolení výjimky podle § 6 zákona o veřejné podpoře se nevztahují na podporu malého rozsahu dle § 4 odst. 1 písm a) zákona o veřejné podpoře, s výjimkou uhelného a ocelářského průmyslu, dopravy a průmyslu stavby lodí. Dle platné právní úpravy Evropské unie je však možné tuto podporu malého rozsahu, tzv. de minimis podporu, poskytnout ve všech odvětvích pouze s výjimkou dopravy. Vzhledem k tomu, že program má platit v období po vstupu České republiky do Evropské unie, byla použita definice v souladu s právní úpravou Evropské unie. Nařízení Komise ES upravuje pravidla pro poskytování veřejné podpory ve prospěch malého a středního podnikání. Definice malého a středního podniku je upravena v příloze I Nařízení Komise ES. Vzhledem k tomu, že slučitelnost Programu podpory je posuzována v souladu se zněním tohoto Nařízení, je z tohoto důvodu zapracována ve výroku rozhodnutí podmínka zajišťující slučitelnost Programu podpory s právem ES. Na základě Nařízení je možné poskytnout veřejnou podporu pouze ve spojení s určitými hmotnými a nehmotnými investicemi, konzultačními a jinými službami a aktivitami. Účelem veřejné podpory je umožnit rozvoj ekonomických činností malých a středních podniků, za předpokladu, že taková veřejná podpora neovlivňuje nepříznivě obchodní podmínky v míře, jež by byla v rozporu se společným zájmem Společenství. Úřad posoudil jednotlivá opatření následovně: I. Opatření: 1.1 Dopravní systémy podporující přeměnu městského prostředí Přímé poskytnutí finančních prostředků dle podmínek stanovených v těchto opatřeních nezakládá veřejnou podporu vymezenou v § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře, neboť příjemcem podpory není podnikatelský subjekt, resp. jeho činnost nemá vztah k tržnímu prostředí. Poskytování podpory na základě tohoto opatření není dle zákona o veřejné podpoře zakázáno. II. Opatření 1.2 Regenerace poškozených a nevhodně využívaných ploch V rámci opatření má být poskytována podpora formou prodeje regenerované plochy soukromému investorovi za cenu pod úrovní tržní ceny. Podpora může být poskytnuta podnikatelským subjektům bez ohledu na počet zaměstnanců. Opatření 1.3 Veřejná infrastruktura zlepšující kvalitu života zejména na sídlištích Opatření umožní podporovat projekty malých a středních podnikatelů rozšiřující nabídku pracovních příležitostí, služeb a veřejné vybavenosti na vybraných sídlištích a v jejich blízkosti projekty podporující sociální integraci, zlepšující sportovní využití, rekreaci a rozvoj místních komunit, a dále projekty dotvářející urbanistické řešení sídlišť či jejich parteru, zlepšení stavu zeleně nebo rozšíření zelených ploch na vybraných sídlištích, či v jejich blízkosti. Podpora pro malé a střední podnikatele má být poskytována v souladu se skupinovou výjimkou definovanou v rámci Nařízení Komise ES č. 70/2001. Podpora bude mít formu dotace. Opatření 2.1 Zvýšení kvality partnerství veřejného a soukromého neziskového sektoru, vědy a výzkumu a 2.2.1 Grantové schéma na podporu rozvoje malého a středního podnikání. Opatření umožní pouze malým a středním podnikatelům získat podporu de minimis. Opatření 2.2.2 Příznivé podnikatelské prostředí V rámci opatření budou podporovány pouze projekty malých a středních podnikatelů. Podpora má být poskytována v souladuse skupinovou výjimkou definovanou v rámci Nařízení Komise ES č. 70/2001. Opatření 2.3 Rozvoj strategických služeb na podporu informační společnosti V rámci opatření budou podporováni pouze malí a střední podnikatelé. Podpora má mít charakter podpory de minimis. Úřad posoudil podporu, jež bude poskytována na základě opatření uvedených v bodu II., s výjimkou podpory v rámci opatření 2.1 Zvýšení kvality partnerství veřejného a soukromého neziskového sektoru, vědy a výzkumu, 2.2.1 Grantové schéma na podporu rozvoje malého a středního podnikání a 2.3 Rozvoj strategických služeb na podporu informační společnosti, pro niž platí přímo ze zákona o veřejné podpoře obecná výjimka, dle ustanovení uvedených v Pravidlech a Nařízení Komise ES č. 70/2001. Dle čl. 2 Pravidel nelze tato ustanovení použít u podpory realizované v uhelném průmyslu, ocelářském průmyslu, průmyslu syntetických vláken, průmyslu stavby lodí a průmyslu výroby motorových vozidel. Čl. 2 Pravidel dále stanoví, že rozhodovat o slučitelnosti veřejné podpory lze pouze v případech, kdy je zajištěna vyváženost mezi výsledným narušením soutěže a výhodami vyplývajícími z veřejné podpory. Veřejná podpora poskytnutá v rámci Programu podpory má být uskutečněna v oblasti NUTS II Praha, kde HDP na jednoho obyvatele (měřený kupní silou) dosáhl v období 1996-98 122,7 % průměru HDP na jednoho obyvatele v Evropské unii. Jedná se tak o oblast, která spadá pod vymezení regionů dle čl. 87 odst. 3 písm. c) Smlouvy o založení Evropského společenství Dle regionální mapy na léta 2002-2006, kterou vláda České republiky vzala na vědomí usnesením ze dne 10.12. 2001 č. 1315, nesmí maximální míra regionální veřejné podpory v regionu NUTS II Praha, spadajícím pod vymezení regionů dle § 5 písm. c) zákona o veřejné podpoře, překročit 20 %. Čl. 4.1. Pravidel stanoví, že předmětem regionální podpory je zajistit tzv. počáteční investici nebo vytvořit pracovní příležitosti, které souvisí s investicí. Za počáteční investici se dle článku 4.4. Pravidel rozumí investice do základního kapitálu týkající se založení nového podniku, rozšíření stávajícího podniku nebo zahájení činnosti související se základní změnou výrobku nebo výrobního procesu u existujícího podniku (cestou racionalizace, diverzifikace nebo modernizace). Za oprávněné náklady se považují náklady na investici do budov, pozemků, strojů a jiného zařízení. Pokud se jedná o projekty podnikatelských subjektů v odvětví dopravy, nelze do vhodných nákladů zahrnout náklady na pořízení dopravních prostředků. Čl. 4.2. Pravidel požaduje, aby podíl příjemce z vlastních zdrojů na financování podporované investice činil minimálně 25 %. Čl. 4.6. Pravidel stanoví, že k oprávněným nákladům lze připočítat hodnotu investice do nehmotných aktiv, která jsou tvořena patenty, operativními nebo patentovanými licencemi na know-how a nepatentovanými know-how, za podmínek, že tato nehmotná aktiva budou využívána výhradně příjemcem veřejné podpory, bude na ně pohlíženo jako na amortizovatelné statky, budou zahrnuta do aktiv příjemce veřejné podpory, budou užívána v podniku, který obdržel veřejnou podporu, po dobu nejméně 5 let a pokud budou zakoupena od třetích subjektů, bude tato transakce provedena za tržní cenu. Čl. 4.10. Pravidel obsahuje podmínku, že investice musí být zachována po dobu nejméně 5 let. Dle čl. 1 Nařízení Komise ES nelze výjimku upravenou tímto nařízením vztáhnout na podporu v uhelném průmyslu, na podporu při vývozu a při přednostním používání domácího zboží na úkor zboží importovaného. V Nařízení Komise ES je stanoveno, že je možné poskytnout malým a středním podnikům veřejnou podporu na investici do dlouhodobého hmotného majetku, týkající se založení nového podniku, rozšíření stávajícího podniku nebo zahájení činnosti související se základní změnou výrobku nebo výrobního procesu u existujícího podniku (cestou racionalizace, diverzifikace nebo modernizace), a dlouhodobého nehmotného majetku. Z čl. 4 (3) Nařízení Komise ES se odvozuje, že maximální míru veřejné podpory lze navýšit o 10 % stropu regionální podpory, pokud je investice realizovaná malými a středními podniky v regionech dle § 5 písm. c) zákona o veřejné podpoře. V čl. 4 (3) dále stanoví, že takto navýšenou veřejnou podporu lze poskytnout pouze za předpokladu, že investice bude v podporovaném regionu zachována po dobu nejméně 5 let a příspěvek příjemce podpory na financování investice bude činit minimálně 25 %. Za oprávněné náklady investice do hmotného majetku se považují náklady na investici do budov, pozemků, strojů a jiného zařízení. Pokud se jedná o projekty podnikatelských subjektů v odvětví dopravy, nelze do vhodných nákladů zahrnout náklady na pořízení dopravních prostředků. Za oprávněné náklady investice do nehmotného majetku se považují náklady na akvizici patentů, licencí, know - how a nepatentovaných technických znalostí. V případě podpory určené na nákup poradenských služeb, kdy příjemcem veřejné podpory je podnik spadající pod definici malého a středního podniku, poskytnutí veřejné podpory se posoudí na základě čl. 5 Nařízení Komise, který stanoví, že za veřejnou podporu, jejíž poskytnutí je slučitelné se společným trhem na základě čl. 87 (3) Smlouvy o založení ES se považuje veřejná podpora na konzultační a poradenské služby poskytované externími konzultanty, pokud její výše před zdaněním nepřesáhne 50% nákladů vynaložených na zajištění těchto služeb. Tyto služby nesmí mít formu trvalých nebo pravidelných činností a nesmí se vztahovat k běžným provozním výdajům podnikatele, jako je např. běžné daňové poradenství, pravidelné právní poradenství nebo reklama. Vzhledem k tomu, že opatření vylučuje podporu na nákup služeb, které představují trvalou aktivitu a vztahují se k obvyklým podnikovým provozním nákladům, jako jsou daňové poradenské služby, pravidelné právní služby a reklama, je tato podmínka Nařízení Komise ES splněna. Úřad posoudil, že veřejná podpora v rámci Opatření: 1.2 Regenerace poškozených a nevhodně využívaných ploch 1.3 Veřejná infrastruktura zlepšující kvalitu života zejména na sídlištích 2.1 Zvýšení kvality partnerství veřejného a soukromého neziskového sektoru, vědy a výzkumu, 2.2.1 Grantové schéma na podporu rozvoje MSP 2.2.2 Příznivé podnikatelské prostředí 2.3. Rozvoj strategických služeb na podporu informační společnosti je za podmínek poskytování vymezených ve výroku tohoto rozhodnutí Úřadu, slučitelná se závazky dle § 1 zákona o veřejné podpoře. Ze všech shora uvedených důvodů Úřad povolil s podmínkami výjimku ze zákazu veřejné podpory pro Jednotný programový dokument pro Cíl 2 regionu soudržnosti Praha na období 2004-2006. VII. Závěr Dne 20.4. 2004 bylo účastníku řízení odesláno vyrozumění o možnosti vyjádřit se k podkladům rozhodnutí, případně navrhnout jeho doplnění. Tohoto práva se účastník řízení vzdal písemným sdělením č.j. 13479/2004-53 ze dne 26.4.2004. Poučení o opravném prostředku Proti tomuto rozhodnutí v souladu s § 6 odst. 5 zákona o veřejné podpoře nelze podat rozklad. Mgr. Kamil Rudolecký ředitel odboru veřejná podpora Obdrží: Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské nám. 6 110 15 Praha

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/4629
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.