Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 5176


Číslo jednací VZ/S204/04
Instance I.
Věc
Rekonstrukce objektu MV Třešť
Účastníci Ministerstvo vnitra ČR, Nad Štolou 3, 170 00 Praha 7
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 02.06.2005
Související řízení http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-5218.html
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-5176.html
Rozhodnutí
                          
Č. j. VZ/S 204/04-152/5753/04-LB V Brně dne 2.prosince 2004 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve správním řízení zahájeném dne 8.10.2004 z vlastního podnětu podle § 57 odst. 1 zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění zákona č. 148/1996 Sb., zákona č. 93/1998 Sb., zákona č. 28/2000 Sb., zákona č. 256/2000 Sb., zákona č. 39/2001 Sb., zákona č. 142/2001 Sb., zákona č. 130/2002 Sb., zákona č. 211/2002 Sb., zákona č. 278/2002 Sb., zákona č. 320/2002 Sb., zákona č. 424/2002 Sb., zákona č. 517/2002 Sb. a zákona č. 41/2004 Sb., ve věci přezkoumávání rozhodnutí a úkonů zadavatele - Česká republika - Ministerstvo vnitra ČR, Nad Štolou 3, 170 34 Praha 7, zastoupeného do 3.8.2004 JUDr. Stanislavem Grossem, nyní zastoupeného Mgr. Františkem Bublanem, ministrem vnitra - při zadávání veřejné zakázky "Rekonstrukce objektu MV Třešť", výzvou ze dne 26.4.2004 více zájemcům k podání nabídky podle § 49 odst. 2 písm. d) cit. zákona, rozhodl takto: Zadavatel - Česká republika - Ministerstvo vnitra ČR - porušil § 49 odst. 9 cit. zákona o zadávání veřejných zakázek tím, že z další účasti ve veřejné zakázce "Rekonstrukce objektu MV Třešť" nevyloučil uchazeče Pozemní stavitelství Zlín a. s., ačkoliv nabídka jmenovaného uchazeče nebyla z hlediska podmínek výzvy úplná. Podle § 60 písm. b) v návaznosti na § 60a citovaného zákona o zadávání veřejných zakázek se zadavateli Česká republika - Ministerstvo vnitra ČR, Praha ukládá do jednoho měsíce od nabytí právní moci tohoto rozhodnutí provést nápravu, tj. znovu posoudit úplnost nabídky uchazeče Pozemní stavitelství Zlín a. s. z hlediska podmínek výzvy ze dne 26.4.2004 více zájemcům o veřejnou zakázku k podání nabídky. Odůvodnění Zadavatel Česká republika - Ministerstvo vnitra ČR, Nad Štolou 3, 170 34 Praha 7, zastoupené do 3.8.2004 JUDr. Stanislavem Grossem, nyní zastoupené Mgr. Františkem Bublanem, ministrem vnitra (dále jen "zadavatel"), obeslal výzvou ze dne 26.4.2004 dle § 49 odst. 2 písm. d) zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění zákona č. 148/1996 Sb., zákona č. 93/1998 Sb., zákona č. 28/2000 Sb., zákona č. 256/2000 Sb., zákona č. 39/2001 Sb., zákona č. 142/2001 Sb., zákona č. 130/2002 Sb., zákona č. 211/2002 Sb., zákona č. 278/2002 Sb., zákona č. 320/2002 Sb., zákona č. 424/2002 Sb., zákona č. 517/2002 Sb. a zákona č. 41/2004 Sb. (dále jen "zákon"), pět zájemců k podání nabídky na veřejnou zakázku "Rekonstrukce objektu MV Třešť" (dále jen "výzva"). Podmínky výzvy byly změněny dopisem ze dne 20.5.2004. Zadavatel v čl. 2. výzvy vymezil plnění veřejné zakázky, které spočívá v rekonstrukci pětipodlažního objektu se dvěma nadzemními podlažími a třemi podzemními podlažími, modernizaci zastaralého zařízení a vybavení a rekonstrukci nadzemních stavebních konstrukcí v rozsahu zpracované projektové dokumentace. Jedná se především o: Provozní soubory - detekci škodlivin, rekonstrukci chlazení, AV techniku, náhradní zdroj el. energie - DGS, UPS, M a R, palivové hospodářství, kuchyňskou technologii, elektrokotelnu, zdravotnická technologie, stožárová trafostanice, filtrační vzduchotechnika, EZS, elektrická požární signalizace, tel. ústředna PBX 272, strukturovaná kabeláž, chlazení pro rozvaděč strukturované kabeláže, Stavební objekty - hlavní objekt (stavební řešení, zdravotechnika, vytápění, umělé osvětlení a vnitřní silnoproudé rozvody, hromosvod a uzemnění, nouzové osvětlení, značení únikových cest), Inženýrské objekty - přípojka kanalizace (dešťová, splašková), přípojka VN 22 kV, přípojka NN 0,4 kV včetně vnějších rozvodů, rekonstrukce přípojky vody. V čl. 5. výzvy zadavatel požadoval, aby celková nabídková cena zahrnovala veškeré náklady spojené s provedením díla a s jeho předáním zadavateli, tedy aby byla doložena podrobnou kalkulací jednotlivých účtovaných položek včetně uvedení jednotkových cen jednotlivých komponentů (vyplněný výkaz výměr). Vyjmenované položky ve výkazu výměr AV techniky nebudou součástí dodávky. Z protokolu o otevírání obálek s nabídkami ze dne 10.6.2004 vyplývá, že zadavatel do konce lhůty pro podání nabídek obdržel pět nabídek a že žádná z nich nebyla vyřazena z dalšího posuzování a hodnocení. Komise pro posouzení a hodnocení nabídek (dále jen "komise") se ke svému jednání sešla postupně ve dnech 10.6.2004 a 21.6.2004. Jak vyplývá ze zprávy komise pro posouzení a hodnocení nabídek ze dne 10.6.2004 komise na svém prvním jednání po provedení kontroly úplnosti nabídek a prokázání kvalifikačních předpokladů konstatovala u každé posuzované nabídky, že "celková nabídková cena je doložena podrobnou kalkulací jednotlivých účtovaných položek, včetně uvedení jednotkových cen jednotlivých komponentů - výkaz výměr". Komise se k dalšímu jednání sešla dne 21.6.2004 a po provedeném posouzení jednotlivých nabídek uchazečů z hlediska požadavků na technickou specifikaci stanovených v zadání veřejné zakázky navrhla k vyřazení z dalšího posuzování a hodnocení 4 nabídky, neboť nevyhověly kontrole úplnosti z hlediska obsahového splnění podmínek výzvy. Zadavatel rozhodl dne 29.6.2004 o vyloučení příslušných uchazečů. Zbývající nabídka uchazeče Pozemní stavitelství Zlín, a. s. byla zadavatelem posouzena jako úplná. Uchazeč Podzimek a synové s. r. o., Jihlava, podal proti rozhodnutí o svém vyloučení z další účasti ve veřejné zakázce námitky a následně návrh k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Rozhodnutím č. j. VZ/S 166/04-152/4591/04-LB ze dne 5.10.2004, které dosud nenabylo právní moci, byl předmětný návrh zamítnut a rozhodnutí zadavatele ze dne 29.6.2004 o vyloučení jmenovaného uchazeče z další účasti na veřejné zakázce "Rekonstrukce objektu MV Třešť" potvrzeno, neboť citovaným rozhodnutím nedošlo k porušení zákona o zadávání veřejných zakázek. Po přezkoumání dokumentace o zadání veřejné zakázky získal orgán dohledu pochybnosti o souladu postupu zadavatele se zákonem při posuzování nabídek ostatních uchazečů o veřejnou zakázku, a proto zahájil správní řízení z vlastního podnětu. Účastníky řízení podle § 58 zákona jsou: zadavatel, Pozemní stavitelství Zlín a. s., Kúty 3967, 762 92 Zlín, za niž jedná Ing. Miroslav Lukšík, CSc., předseda představenstva společnosti (dále jen "Pozemní stavitelství Zlín a. s."). Zahájení správního řízení oznámil orgán dohledu jeho účastníkům dopisem č. j. VZ/ S 204/04-152/5065/04-LB ze dne 4.10.2004, ve kterém účastníky řízení seznámil se zjištěnými skutečnostmi a stanovil lhůtu pro vyjádření k podkladům pro rozhodnutí. Účastníci řízení obdrželi oznámení o zahájení správního řízení dne 8.10.2004 a tímto dnem bylo správní řízení zahájeno. K výše uvedenému oznámení o zahájení správního řízení se uchazeč Pozemní stavitelství Zlín a. s. vyjádřil ve stanovené lhůtě dopisem ze dne 12.10.2004, ve kterém sdělil, že chlazení pro rozvaděče strukturované kabeláže (serverovny), Místnost telefonní ústředny a místnost pro AV centrum je zahrnuto a naceněno v Provozním souboru PS 08 v kapitole 3. Rozvod chladu a to konkrétně pod položkami: 3.4 Fan coil 5kW 10 ks (2x Strojovna VZT, 3x AV Centrum, 3x Serverovny, 2x Strojovna chlazení) 3.5 Mezistropní jednotka 13 kW 2 ks (kuchyně) 3.6 Fan coil 7,5 kW 4 ks (2x Tel. ústředna, 2x Strojovna DGS) Zadavatel se k zahájení správního řízení vyjádřil dopisem č. j. OPF-95/04-2004 ze dne 15.10.2004, ve kterém potvrdil výše uvedené vyjádření uchazeče Pozemní stavitelství Zlín a. s., že jeho nabídka je kompletní a byla zpracována v souladu se zadáním, neboť chlazení pro rozvaděče strukturované kabeláže je naceněno v provozním souboru G.8 PS 08 rekonstrukce chlazení. Dle vyjádření zadavatele mohlo být nacenění uvedeno v části Strukturovaná kabeláž, pro které je toto zmiňované chlazení zamýšleno, nebo v části Rekonstrukce chlazení, kam dle projektu patří. Uchazeč Pozemní stavitelství Zlín a. s. tedy ve své nabídce chlazení strukturované kabeláže nacenil v části 3. Rozvod chladu pod položkou 3.4, kde je naceněno 10 ks (5kW) výrobků, z toho pro chlazení strukturované kabeláže 6 ks a pod položkou 3.6, kde jsou naceněny 4 ks (7,5kW) výrobků, z toho 2 ks pro chlazení strukturované kabeláže. Orgán dohledu přezkoumal na základě ustanovení § 57 a následujících zákona případ ve všech souvislostech. Po zhodnocení všech podkladů zejména dokumentace o zadání veřejné zakázky a na základě vlastního zjištění konstatuje, že zadavatel nepostupoval při posouzení nabídky uchazeče Pozemní stavitelství Zlín a. s. z hlediska obsahového splnění podmínek výzvy v souladu se zákonem, přičemž uvádí následující rozhodné skutečnosti. Podle § 49 odst. 5 zákona může zadavatel ve výzvě více zájemcům o veřejnou zakázku k podání nabídky stanovit další požadavky, které musí být shodné pro všechny zájemce; může rovněž stanovit, že vylučuje možnost variantního řešení. V souladu s § 49 odst. 9 zákona zadavatel posoudí nabídku uchazeče podle § 2c (tj. prokázání kvalifikačních předpokladů) a podle dalších požadavků stanovených v zadání nebo v zadávací dokumentaci. Neprokáže-li uchazeč některý z kvalifikačních předpokladů nebo nesplní-li další požadavky stanovené zadavatelem, zadavatel ho z další účasti na veřejné zakázce vyloučí. Rozhodnutí o vyloučení uchazeče z další účasti na veřejné zakázce je zadavatel povinen bezodkladně oznámit příslušnému uchazeči. Zadavatel v podmínkách výzvy v čl. 2. vymezil předmět plnění v rozsahu zpracované projektové dokumentace, přičemž zdůraznil, že se bude jednat především o "Provozní soubory - detekci škodlivin, rekonstrukci chlazení, AV techniku, náhradní zdroj el. energie - DGS, UPS, M a R, palivové hospodářství, kuchyňskou technologii, elektrokotelnu, zdravotnická technologie, stožárová trafostanice, filtrační vzduchotechnika, EZS, elektrická požární signalizace, tel. ústředna PBX 272, strukturovaná kabeláž, chlazení pro rozvaděč strukturované kabeláže …". Projektová dokumentace na kterou je odkazováno v čl. 2 výzvy obsahuje v části G Dokumentace provozních souborů - výtisk č. 6 dva samostatné projekty zpracované pro účely předmětné veřejné zakázky společností C.R.M.-PRO spol. s r. o., a to "Projekt strukturované kabeláže" a "Projekt chlazení pro rozvaděče strukturované kabeláže". V zadávací dokumentaci k projektu chlazení pro rozvaděče strukturované kabeláže se na str. 2 uvádí, že v objektu není v současné době řešeno chlazení prostor ve kterých budou umístěny datové rozvaděče s aktivními prvky a ostatní síťová zařízení, přičemž se jedná konkrétně o datové rozvaděče PR A, PR B a PR X. Zadávací dokumentace k projektu strukturované kabeláže v části A.5. označené jako Technická zpráva - popis řešení pak upřesňuje rozmístění těchto datových rozvaděčů. Datový rozvaděč PR A bude umístěn v místnosti č. 33 v dolním podzemí, datový rozvaděč PR B pro napojení uživatelských zásuvek nadzemních podlaží v m. č. 309 a oblast určená pro provoz zařízení OIVS bude napojena z rozvaděče PR X umístěného v m. č. 327. V Technické zprávě k projektu chlazení pro rozvaděče strukturované kabeláže uvedené pod bodem A.5. zadávací dokumentace se dále uvádí, že vzhledem k situaci, kdy nejsou k dispozici partneři pro projednání napojení systému chlazení na ostatní vnitřní rozvody budou pouze stanoveny podmínky pro připojení na napájecí soustavu a na zdravotechniku - odpady. Chlazené prostory budou osazeny vnitřními nástěnnými jednotkami, které budou připojeny na vnější jednotku ovládacím a napájecím kabelem a Cu potrubím pro výměnu chladiva. Chlazený prostor je vybaven zařízením, které je napájeno ze zálohované sítě UPS, proto musí být zajištěno chlazení i v případě výpadku hlavního napájení ze zálohované sítě dieselagregátu. Z důvodu zajištění chlazení i v případě poruchy jedné chladící jednotky jsou chlazené prostory vybaveny dvěma shodnými jednotkami s chladícím výkonem 2,5kW pro každou z jednotek. V případě poruchy jedné z jednotek je druhá jednotka schopna krátkodobě chladit na 70% chladícího výkonu obou jednotek. Vnější jednotka bude umístěna na venkovní stěně objektu, tak jak je uvedeno ve výkrese č. 101 (2 vnitřní jednotky FT25 JZ a 2 venkovní jednotky R25 GZV11) a 102 (6 vnitřních jednotek FT25 JZ a 6 venkovních jednotek R25 GZV11). K argumentaci uchazeče Pozemní stavitelství Zlín a. s., že chlazení pro rozvaděče strukturované kabeláže je zahrnuto a oceněno v Provozním souboru PS 08 v kapitole 3. Rozvod chladu jako jednotky Fan coil 5kW 10 ks (2x Strojovna VZT, 3x AV Centrum, 3x Serverovny, 2x Strojovna chlazení) a Fan coil 7,5 kW 4 ks (2x Tel. ústředna, 2x Strojovna DGS) orgán dohledu konstatuje, že v projektové dokumentaci - výtisk č. 7 G.08 - PS08 Rekonstrukce chlazení se v dodatku č. 1 k Technické zprávě pod bodem 3.3 Rozvod chladu, uvádí, že v místnostech významných lokálních zdrojů tepla jsou navrženy místní chladiče (FanCoily) viz výkresová část, přičemž příslušná část zadávací dokumentace neobsahuje žádný odkaz na vnitřní jednotky FT25 JZ a venkovní jednotky R25 GZV11. Na výkresu č. 31-2-03060, který je součástí zadávací dokumentace k rekonstrukci chlazení jsou zakresleny pouze jednotky Fan Coil 7,5 kW vždy po 2 ks pro místnost telefonní ústředny č. 33 a místnost strojovny č. 79, a jednotky Fan coil 5 kW - 2 ks pro místnost strojovny chlazení č. 83, 3 ks pro místnost AV centra č. 1, po 1 ks do místností serveroven č. 16, 28 a 45, 2 ks VZT strojovna, které dle projektové dokumentace skutečně patří do části "Rekonstrukce chlazení", kam byly nakonec uchazečem Pozemní stavitelství Zlín a. s. zahrnuty a oceněny. Orgán dohledu se rovněž neztotožňuje s názorem zadavatele, že ocenění chlazení pro rozvaděče strukturované kabeláže mohlo být uvedeno v části Strukturovaná kabeláž, pro které je toto zmiňované chlazení zamýšleno, nebo v části Rekonstrukce chlazení, kam dle projektu patří, jelikož jak vyplývá z výše uvedeného, obě části projektové dokumentace byly navrženy a koncipovány jako dva samostatné celky. V této souvislosti orgán dohledu v obecné rovině poznamenává, že čím obsáhlejší a širší je projektová dokumentace k veřejné zakázce, tím náročnější je pro uchazeče zpracování jejich cenových nabídek tak, aby byly v naprostém souladu s požadavky zadavatele. Zadavatel v daném případě přes rozsáhlost projektu stanovil v podmínkách výzvy krátkou lhůtu pro podání nabídek, která činila pouze 20 dnů, přičemž na opakované žádosti uchazečů odpověděl, že informace a požadovaný rozsah prací uvedený ve výzvě a dále v zadávací dokumentaci (projektu a výkazu výměr) jsou dostačující pro zpracování jeho nabídky, a že z časových důvodů nemůže umožnit zpřístupnění objektu za přítomnosti projektanta. Postup zadavatele při zadání šetřené veřejné zakázky nebyl sice v rozporu se zákonem, přesto uchazeči v tak krátké době patrně nebyli schopni zpracovat řádné nabídky, což dokládá skutečnost, že zadavatel čtyři z pěti uchazečů, kteří podali nabídky, vyloučil z důvodu obsahového nesplnění podmínek výzvy, a nabídka uchazeče Pozemní stavitelství Zlín a. s. rovněž není z obsahového hlediska úplná. Nabídka uchazeče Pozemní stavitelství Zlín a. s. nebyla tedy zejména v technické části zpracována v souladu s požadavky zadavatele uvedenými ve výzvě a v zadávací dokumentaci. Konkrétně uchazeč nezahrnul a neocenil ve své nabídce v části "Strukturovaná kabeláž" - chlazení pro rozvaděče strukturované kabeláže ( 8 ks venkovních jednotek R 25 GZV11, 8 ks vnitřních jednotek nástěnných FT 25 JZ, 8 ks ovladačů IR a 8 ks univerzálních konzolí), čímž nesplnil podmínku stanovenou v bodě 5) výzvy. Za nabídku splňující požadavky zadavatele lze považovat pouze takovou nabídku, u které jsou do kalkulace celkové nabídkové ceny zahrnuty všechny požadované položky včetně venkovních jednotek R 25 GZV11, vnitřních nástěnných jednotek FT 25 JZ, ovladačů IR a univerzálních konzolí dle požadavku zadavatele uvedeného ve výzvě (příp. návrhu smlouvy). Jestliže zadavatel na základě znalostí svých potřeb stanovil konkrétní požadavek na způsob stanovení celkové nabídkové ceny, byl uchazeč o veřejnou zakázku povinen splnit tyto jeho požadavky, neboť pouze nabídka splňující všechny požadavky zadavatele stanovené ve výzvě může být dále hodnocena v souladu se stanovenými kritérii hodnocení a může mít tedy možnost uspět ve výběrovém řízení. Vzhledem ke skutečnosti, že zadavatel z obdobných důvodů, resp. za nesplnění technické části veřejné zakázky vyloučil nabídky čtyř uchazečů, měla by být rovněž nabídka uchazeče Pozemní stavitelství Zlín a. s. v souladu se zákonem vyloučena z dalšího posuzování a hodnocení. Po posouzení a postupu zadavatele při zadávání veřejné zakázky a na základě zhodnocení všech důkazů, a to jak jednotlivě, tak i v jejich vzájemné souvislosti, rozhodl orgán dohledu, jak je uvedeno ve výroku. Poučení: Proti tomuto rozhodnutí lze do 15 dnů ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže - odboru dohledu nad zadáváním veřejných zakázek v Brně, Joštova 8. Včas podaný rozklad má odkladný účinek. JUDr. Miroslav Šumbera vrchní ředitel Obdrží: Česká republika - Ministerstvo vnitra ČR, Nad Štolou 3, 170 34 Praha 7, zast. Mgr. Františkem Bublanem Pozemní stavitelství Zlín a. s., Kúty 3967, 762 92 Zlín, zast. Ing. Miroslavem Lukšíkem, CSc.

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/5176
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.