Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 519


Číslo jednací VP/S064/02-160
Instance I.
Věc
Investiční pobídky pro společnost založenou za účelem realizace investičního záměru společnosti PEGAS a.s.
Účastníci MINISTERSTVO PRŮMYSLU A OBCHODU
PEGAS - NT, a.s.
Typ řízení Veřejná podpora
Typ rozhodnutí Veřejná podpora
Nabytí právní moci 11.06.2002
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-519.html
Rozhodnutí
                          
Č.j. VP/S 64/02-160 V Brně dne 7. června 2002 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v řízení zahájeném dne 15.5. 2002 na základě žádosti České republiky - Ministerstva průmyslu a obchodu ČR ze dne 10.5. 2002, č.j. 21046/02/2040/0733 o povolení výjimky ze zákazu veřejné podpory pro společnost založenou za účelem realizace investičního záměrupředloženéhospolečností PEGAS a.s.podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře ve spojení s § 18 odst. 1 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), v platném znění, rozhodl podle § 6 odst. 3 písm. b) zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře takto: Výjimka ze zákazu veřejné podpory formou investičních pobídek pro společnost PEGAS - NT, a.s. založenou za účelem realizace investičního záměru předloženého společností PEGAS a.s., a to: slevou na dani z příjmů podle § 35a zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění hmotnou podporou vytváření nových pracovních míst podle zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti a působnosti orgánů České republiky na úseku zaměstnanosti, v platném znění a nařízení vlády č. 103/2002 Sb., o hmotné podpoře při vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek, ve výši 5,4 mil. Kč se povoluje za těchto podmínek: Celková hodnota veřejné podpory formou investičních pobídek, a to slevou na dani z příjmů podle § 35a zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění a hmotnou podporou vytváření nových pracovních míst podle zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti a působnosti orgánů České republiky na úseku zaměstnanosti, v platném znění a nařízení vlády č. 103/2002 Sb., o hmotné podpoře při vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek nepřekročí 45 % celkové hodnoty investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory a vztahujících se k investičnímu projektu uvedenému v podkladech Ministerstva průmyslu a obchodu ČR pro posouzení záměru získat investiční pobídky společnosti PEGAS - NT, a.s. založené za účelem realizace investičního záměru předloženého společností PEGAS a.s. ze dne 7.5. 2002. Náklady vhodné na poskytnutí veřejné podpory jsou tvořeny náklady na nákup pozemků a přípravu staveniště, náklady na výstavbu budov a náklady na nákup strojů a jejich instalaci. Současně nesmí celková výše veřejné podpory formou investičních pobídek přesáhnout částku 509,85 mil. Kč. Investice bude zachována po dobu skutečného čerpání slevy na dani z příjmů dle § 35a zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění, nejméně však 5 let ode dne právní moci kolaudačního rozhodnutí na první stavbu nebo část stavby, jíž se investiční pobídka týká. Vytvořená pracovní místa, na která bude poskytnuta veřejná podpora, budou zachována po dobu nejméně 5 let ode dne účinnosti pracovních smluv. Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR je povinno bez zbytečného odkladu informovat Úřad pro ochranu hospodářské soutěže o vzniku společnosti PEGAS - NT, a.s. založené za účelem realizace investičního záměru předloženého společností PEGAS a.s., která bude příjemcem veřejné podpory formou výše uvedených investičních pobídek a zaslat notářsky ověřený výpis z obchodního rejstříku založené společnosti. Odůvodnění: Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen "Úřad") obdržel dne 15.5. 2002 žádost o povolení výjimky (dále jen "žádost") podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře (dále jen "zákon o veřejné podpoře") pro společnost PEGAS - NT, a.s. založenou za účelem realizace investičního záměru předloženého společností PEGAS a.s., kterou podala Česká republika - Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR. I. Podklady pro rozhodnutí Při posuzování žádosti vycházel Úřad z následujících podkladů: žádosti o povolení výjimky podle § 6 odst. 1 zákona o veřejné podpoře popisu investičního projektu posudku investičního záměru z hlediska splnění zákonných podmínek dle zákona č. 72/2000 Sb., o investičních pobídkách návrhu nabídky na poskytnutí investičních pobídek tiskopisu pro uplatnění záměru získat investiční pobídky a přílohy k tiskopisu stanov společnosti PEGAS a.s. zakladatelské smlouvy společnosti PEGAS a.s. živnostenského listu společnosti PEGAS a.s. výpisu z obchodního rejstříku, vedeného Krajským soudem v Brně, týkajícího se společnosti PEGAS a.s. hospodářských výsledků společnosti PEGAS a.s. 2001, 2000, 1999 podnikatelského záměru společnosti PEGAS a.s. finačního plánu investičního projektu analýzy konkurence společnosti PEGAS a.s. čestného prohlášení o bezdlužnosti čestného prohlášení o nezahájení prací na investičním projektu faxové zprávy společnosti PEGAS a.s. ze dne 24.5. 2002 a přílohy faxové zprávy obsahující specifikaci výrobního procesu netkaných textilií a údaje o postupu při zakládaní nové dceřinné společnosti, která bude příjemcem investičních pobídek. II. Údaje získané z žádosti o povolení výjimky - poskytovatelem veřejné podpory je Česká republika - Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR ministerstvem odpovědným za poskytnutí veřejné podpory je Ministerstvo financí ČR a Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR kontaktní osobou je Mgr. Martin Turnovský, ředitel odboru podpory průmyslových investic /2040/ Ministerstva průmyslu a obchodu ČR název veřejné podpory je "Investiční pobídky pro společnost založenou za účelem realizace investičního záměru společností PEGAS a.s." základem pro poskytnutí veřejné podpory v podobě uvedené investiční pobídky je zákon č. 72/2000 Sb., o investičních pobídkách a o změně některých zákonů, v platném znění jako druh veřejné podpory jsou uvedeny investiční pobídky dle § 1 odst. 2 zákona o investičních pobídkách jako forma poskytnutí veřejné podpory jsou uvedeny daňové úlevy a přímé poskytnutí finančních prostředků. III. Vymezení účastníka řízení Jediným účastníkem řízení o povolení výjimky je v souladu s § 3 písm. c) ve spojení s § 6 odst. 1 zákona o veřejné podpoře Česká republika - Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR. IV. Vymezení pojmu Malým a středním podnikem se rozumí podnik, který podniká a má sídlo na území České republiky a který má méně než 250 zaměstnanců, má čistý obrat za poslední účetně uzavřený kalendářní rok nepřesahující 1450 mil. Kč nebo celková aktiva nepřesahující 980 mil. Kč a který splňuje podmínky nezávislosti. Nezávislostí se rozumí stav, kdy žádný jiný subjekt, který nesplňuje definici malého a středního podniku, nemá 25 % nebo vyšší podíl hlasovacích práv v podniku. Při výpočtu výše uvedených hodnot se sčítají všechny hodnoty podniků a osob, které podnik přímo nebo nepřímo ovládá prostřednictvím 25 % nebo vyššího podílu na základním kapitálu nebo hlasovacích právech těchto osob. V. Charakteristika příjemce veřejné podpory Příjemcem veřejné podpory je společnost PEGAS - NT, a.s. založená za účelem realizace investičního záměru předloženého společností PEGAS a.s., přičemž tato nová společnost je v současné době již založena, avšak dosud není zapsána v obchodním rejstříku. V návrhu na zápis do obchodního rejstříku je uveden název PEGAS - NT, a.s. Proto Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR je povinno bez zbytečného odkladu Úřadu zaslat notářsky ověřený výpis z obchodního rejstříku této společnosti. Podle výpisu z obchodního rejstříku ze dne 5.11. 2001 společnost PEGAS a.s. vznikla dnem 20.6. 1990. Sídlem společnosti PEGAS a.s. je Znojmo, ul. Přímětická 86, PSČ 669 04. Identifikační číslo společnosti PEGAS a.s. je 00532746. Předmětem podnikání společnosti PEGAS a.s. je mimo jiné chemická výroba, a to výroba netkaných textilií. Mezi hlavní konkurenty společnosti PEGAS a.s. patří společnosti Texnovo, Fibertex, Du Pont, BBA Group a Polyfelt. Současný podíl společnosti PEGAS a.s. na evropském trhu v oblasti netkaných textilií je odhadován na (….) %. Dle předložených podkladů společnost PEGAS a.s. v roce 2001 dosáhla obratu (….) mil. Kč, suma aktiv činila v roce 2001 (….) mil. Kč. Počet zaměstnanců v roce 2001 činil (….) osob. Jelikož suma aktiv je vyšší než (….) mil. Kč, není tedy splněna jedna z nutných podmínek vymezujících malé a střední podniky, proto se v případě této společnosti a tudíž ani v případě její nově založené dceřinné společnosti, která bude příjemcem investičních pobídek, zjevně nejedná o malý či střední podnik. VI. Údaje o investici Společnost PEGAS a.s. hodlá prostřednictvím své dceřiné společnosti PEGAS - NT, a.s. investovat v České republice částku 1133 mil. Kč do vybudování nového výrobního závodu, z toho do technologií 955 mil. Kč. Z předložených podkladů vyplývají následující hodnoty týkající se předpokládané výše investice: pozemky a příprava staveniště (1. rok 3 mil. Kč) budovy (2. rok 175 mil. Kč) stroje a jejich instalace (2. rok 622 mil. Kč, 3. rok 324 mil. Kč, 4. rok 9 mil. Kč). Společnost PEGAS a.s. plánuje prostřednictvím své dceřinné společnosti investovat v obci Znojmo do výstavby nového výrobního závodu na výrobu netkaných textilií. Výrobní kapacita nového závodu má činit (….) tun netkaných textilií typu backsheet a (….) tun netkaných textilií typu spunbond ročně. Tyto netkané textilie jsou vyráběny z polypropylenu, který je za působení teploty a tlaku zpracován do podoby vláken, které však existují jen po přechodnou dobu. Z těchto vláken je na skacím páse vyrobena netkaná textilie. Tyto netkané textilie jsou dodávány koncovým výrobcům, např. výrobcům dětských jednorázových plenek, inkontinenčních produktů a dámské hygieny. Dceřinná společnost společnosti PEGAS a.s. hodlá vytvořit v obci Znojmo v období 2 let 45 přímých pracovních míst, z toho 2 pracovní místa s vysokoškolským vzděláním, 8 pracovních míst se středoškolským vzděláním a 35 pracovních míst se základním vzděláním. VII. Právní analýza V § 1 odst. 1 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že tento zákon upravuje postup při posuzování slučitelnosti veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody (sdělení č. 7/1995 Sb., o sjednání Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé). Čl. 64 odst. 1 bod (iii) Evropské dohody stanoví, že neslučitelná s řádným působením této dohody, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi ČR a Společenstvím, je jakákoliv veřejná podpora, která narušuje soutěž nebo hrozí jejím narušením v důsledku zvýhodňování některých podnikatelských jednotek nebo výroby určitého zboží. Čl. 64 odst. 3 Evropské dohody stanoví, že Rada přidružení přijme do tří let od vstupu této dohody v platnost nezbytná pravidla pro provádění odstavců 1 a 2. Tato pravidla byla přijata dne 24. 6. 1998 s účinností od 11. 7. 1998 (sdělení č. 225/1998 Sb., o sjednání Rozhodnutí č. 1/98 Rady přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a ČR na straně druhé ze dne 24. 6. 1998 o přijetí prováděcích pravidel pro uplatnění ustanovení o státní podpoře uvedených v čl. 64 odst. 1 bodu (iii) a odst. 2, podle čl. 64 odst. 3 Evropské dohody zakládající přidružení mezi ES a jejich členskými státy na straně jedné a ČR na straně druhé, a v čl. 8 odst. 1 bodu (iii) a odst. 2 Protokolu 2 k této Dohodě o výrobcích ESUO (dále jen "Prováděcí pravidla")). V čl. 2 Prováděcích pravidel se stanoví, že posouzení slučitelnosti jednotlivých rozhodnutí o podpoře a programů veřejných podpor s Evropskou dohodou bude probíhat na základě kritérií vyplývajících z uplatnění pravidel článku 92 Smlouvy o založení Evropského společenství, včetně současné a budoucí sekundární legislativy, systémů, směrnic a dalších příslušných administrativních nařízení platných v ES, jakož i precedenčního práva Soudu první instance a Soudního dvora ES a zvláštních pokynů, které budou vypracovány podle článku 4 odst. 3 Prováděcích pravidel. V § 3 písm. a) zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že veřejnou podporou se rozumí jakákoliv forma podpory, včetně programů veřejné podpory nebo výhod zvýhodňujících podnikání nebo odvětví výroby poskytovaná Českou republikou, ministerstvem, jiným správním orgánem, orgánem samosprávy nebo poskytovaná z veřejných prostředků. V § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že veřejná podpora poskytovaná způsobem narušujícím nebo hrozícím narušení soutěže tím, že zvýhodňuje určité podnikání nebo odvětví výroby, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské Unie, je neslučitelná se závazky České republiky vyplývajícími z Evropské dohody a je zakázána. V § 2 odst. 2 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že zákaz veřejné podpory podle odst. 1 platí, pokud tento zákon nestanoví jinak nebo pokud Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nepovolil výjimku. Vzhledem k tomu, že: se jedná o výhodu poskytovanou Českou republikou - Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR, které je poskytovatelem veřejné podpory v souladu s § 3 písm. c) zákona o veřejné podpoře, tato výhoda zvýhodňuje určité podnikání, neboť poskytnutá veřejná podpora umožní příjemci této podpory snížit náklady na realizaci investice, které by musel vynaložit, čímž je mu poskytnuta výhoda na úkor jiných konkurujících společností (k tomuto závěru obdobně dospěla Evropská komise v rozhodnutí č. 2000/524/EC ze dne 18.1. 2000, publikovaném v Official Journal L 211/10, týkajícím se společnosti Linde AG), dojde k narušení hospodářské soutěže, neboť z předložených podkladů vyplývá, že příjemce veřejné podpory disponuje podílem ve výši (….) % na evropském trhu v oblasti netkaných textilií a po dokončení investičního projektu se předpokládá jeho navýšení na (….) %, část produkce z nového závodu bude exportována do členských států Evropské unie, tudíž dojde k dotčení obchodu mezi Českou republikou a členskými státy Evropské unie, jde o veřejnou podporu splňující znaky uvedené v § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře, která je obecně zakázaná, pokud není povolena výjimka. Při posuzování slučitelnosti výše uvedené veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody je třeba postupovat v souladu s příslušnými předpisy ES, jimiž jsou: I. Předpis o poskytování podpory průmyslu syntetických vláken - publikovaný v Official Journal C 94, 30.3. 1996 (dále jen "Předpis") II. Pravidla pro národní regionální podporu - publikovaná v Official Journal C 74, 10.3. 1998 (dále jen "Pravidla") Ad I. Předpis platí pro všechny druhové typy střižových vláken a přízových vláken na bázi polyesterové, polyamidové, akrylátové nebo polypropylénové, a to bez ohledu na finální použití z nich vyrobených výrobků. Pokud jde o výrobní technologie, platí uvedená pravidla pro podporu poskytovanou technologiím protlačování, tvarování nebo polymerace (včetně polykondenzace), a to i pro podporu poskytovanou pomocné technologii, která je při dané konkrétní průmyslové činnosti integrována do jednoho celku. Předpis se nevztahuje na podporu poskytovanou procesům, které předcházejí polymeraci - například výrobě monomeru, dále procesy následující po protlačování resp. tvarování, které již při dané konkrétní činnosti nejsou běžně integrovány s extruzními resp. texturizačními kapacitami do jednoho výrobního celku. Předpis se též nevztahuje ani na technologie protlačování příze, při kterých příze v protlačovaném stavu existuje jen po přechodnou dobu, než je spředena a opředena a z ní vyrobeny netkané textilie. Jelikož v případě tohoto investičního projektu se jedná o výrobu netkaných textilií ze syntetických vláken, a to protlačováním z polypropylenu, přičemž vlákna, z kterých je netkaná textilie vyráběna, existují jen po přechodnou dobu, tj. po dobu max. 1/17 sekundy, Předpis se tedy na tuto veřejnou podporu nevztahuje. Ad II. Pravidla v čl. 1 stanoví, že regionální podpora je určena méně rozvinutým regionům. Je realizována podporou investic a vytvářením pracovních příležitostí. Dle § 5 písm. a) zákona o veřejné podpoře Úřad může povolit výjimku ze zákazu veřejné podpory podle § 2 odst. 1 u veřejných podpor, které mají napomoci hospodářskému rozvoji oblastí s mimořádně nízkou životní úrovní nebo vysokou nezaměstnaností, tj. veřejné podpory regionálního charakteru. Čl. 2 Pravidel stanoví, že rozhodovat o slučitelnosti veřejné podpory lze pouze v případech, kdy je zajištěna vyváženost mezi výsledným narušením soutěže a výhodami vyplývajícími z veřejné podpory. Uvedená investice má být uskutečněna v okrese Znojmo, tj. v regionu NUTS II Jihovýchod, který spadá pod vymezení regionů dle čl. 87 odst. 3 písm. a) Smlouvy o založení Evropského společenství, jelikož zde HDP na jednoho obyvatele (měřeno kupní silou) dosáhl v období 1996-98 55,6 % průměru HDP na jednoho obyvatele v Evropské unii. Dle čl. 3.5. Pravidel se za oblast, kde je životní úroveň mimořádně nízká, považuje taková jednotka NUTS II, kde HDP na jednoho obyvatele je nižší než 75 % průměru HDP na jednoho obyvatele v Evropské unii. Čl. 4.8. Pravidel stanoví, že míra veřejné podpory u oblastí vymezených v čl. 87 odst. 3 písm. a) Smlouvy o založení Evropského společenství nesmí přesáhnout 50 % investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory a musí být stanovena v závislosti na regionálním přínosu konkrétního investičního projektu. Úřad posuzoval regionální přínosy uvedeného investičního projektu tak, že při stanovování míry veřejné podpory vycházel z výše nezaměstnanosti v okrese Znojmo a z vlivu investičního projektu na region. V okrese Znojmo míra nezaměstnanosti podle údajů Ministerstva práce a sociálních věcí ČR dosáhla v dubnu roku 2002 výše 12,4 %, tj. 140,9 % průměru celé České republiky. Výše investičních nákladů je důležitá z hlediska posouzení účinku veřejné podpory daného projektu na hospodářskou soutěž, neboť právě tyto náklady jsou základem pro určení míry veřejné podpory. S růstem hodnoty investice se v důsledku procentuálního určení míry veřejné podpory zvyšuje její výše, tedy i konkurenční výhoda investora, a tím také deformační účinky této podpory na hospodářskou soutěž. V případě tohoto projektu je výše investičních nákladů relativně vysoká, přičemž investice předpokládá vytvoření 45 přímých pracovních míst. Podle předložených podkladů se v rámci investičního projektu předpokládá, že dojde též k vytvoření nepřímých pracovních míst - na 1 přímé pracovní místo má připadat vytvoření 0,5 až 1 nepřímého pracovního místa. Důsledkem investice bude také pozitivní vliv na obchodní bilanci České republiky, jelikož (….) % produkce z nového výrobního závodu bude exportováno. Okres Znojmo patří do regionu NUTS II Jihovýchod, který dle Českého statistického úřadu patří, v porovnání s ostatními regiony NUTS II v České republice, k regionům s nižším HDP na 1 obyvatele, měřeno kupní silou vůči průměru HDP na 1 obyvatele Evropské unie, a s vyšší mírou nezaměstnanosti. Úřad v důsledku uvedených skutečností dospěl k závěru, že je zajištěna vyváženost mezi narušením soutěže a výhodami vyplývajícími pro Českou republiku z uvedené investice. Vzhledem k výše uvedenému, zejména k vytvoření přímých a nepřímých pracovních míst, lze stanovit maximální míru veřejné podpory na 45 % hodnoty celkových investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory. Čl. 4.1. Pravidel stanoví, že předmětem regionální podpory je zajistit tzv. počáteční investici nebo vytvořit pracovní příležitosti, které souvisí s investicí. Za počáteční investici se dle článku 4.4. Pravidel rozumí investice do fixního kapitálu týkajícího se založení nového podniku, rozšíření stávajícího podniku nebo zahájení činnosti související se zásadní změnou výrobku nebo výrobního procesu u existujícího podniku (cestou racionalizace, diverzifikace nebo modernizace). V případě společnosti, která bude založena, jde o výstavbu nového závodu na výrobu netkaných textilií, jedná se tedy o počáteční investici. Čl. 4.2. Pravidel požaduje, aby podíl příjemce na financování podporované investice činil minimálně 25 %. Vzhledem k tomu, že v podmínce výroku tohoto rozhodnutí je uvedeno, že výše celkové veřejné podpory nepřekročí 45 % celkových vhodných nákladů na poskytnutí podpory, a vzhledem k tomu, že příjemce veřejné podpory použije k financování investičního projektu vlastní finanční prostředky a kapitálové vklady, je tato podmínka splněna. Čl. 4.10. Pravidel obsahuje podmínku, že investice musí být zachována po dobu nejméně 5 let. Rovněž je nutné, aby období čerpání slevy na dani podle § 35a zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění, souviselo s investičním projektem, proto je příslušná podmínka obsažena ve výroku. Podle čl. 4.11., poznámka č. 32, Pravidel se předpokládá, že pracovní místo souvisí s prováděním investičního projektu, pokud bylo vytvořeno během tří let od dokončení projektu. Tato podmínka je obsažena v bodě C návrhu nabídky na poskytnutí investičních pobídek, podle kterého příjemce veřejné podpory může uvedené prostředky za tímto účelem čerpat, pokud vytvoří minimálně 45 nových pracovních míst v územní oblasti Znojmo k zajištění provozu podniku, a to nejdéle do 3 let ode dne vydání rozhodnutí o příslibu investičních pobídek. Podle předložených podkladů příjemce veřejné podpory vytvoří stanovený počet pracovních míst do konce roku 2003. Ukončení investičního projektu se předpokládá v roce 2005. Je tedy zřejmé, že se bude jednat o pracovní místa související s prováděním investičního projektu. Příjemce veřejné podpory uzavře s pracovníky přijatými na takto vytvořená pracovní místa pracovní smlouvy, jimiž se sjedná pracovní poměr na dobu neurčitou. Čl. 4.14. Pravidel stanoví, že vytvořená pracovní místa musí být zachována nejméně po dobu 5 let. Navrhovaná výše investiční pobídky v podobě hmotné podpory vytváření nových pracovních míst, tj. 5,4 mil. Kč (120 000 Kč na jednoho zaměstnance), má být poskytnuta na základě zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti, v platném znění a nařízení vlády č. 103/2002 Sb., o hmotné podpoře při vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek, a splňuje podmínky stanovené v Pravidlech. VIII. Druh a forma veřejné podpory Navrhovaná veřejná podpora má být poskytnuta formou slevy na dani z příjmů dle § 35a zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění a formou hmotné podpory vytváření nových pracovních míst ve výši 5,4 mil. Kč. Z podkladů vyplývá, že společnost PEGAS - NT, a.s. splňuje všeobecné podmínky dle § 2 odst. 2 zákona o investičních pobídkách, zvláštní podmínky dle § 35a zákona č. 586/1993 Sb., o daních z příjmů, v platném znění a zvláštní podmínky dle § 5a zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti a působnosti orgánů České republiky na úseku zaměstnanosti, v platném znění. Předpokládaný hospodářský výsledek nově založené společnosti se očekává ve výši: 1. rok (….) Kč, 2. rok (….) mil. Kč, 3. rok (….) mil. Kč, 4. rok (….) mil. Kč, 5. rok (….) mil. Kč. Předpokládaná výše daňové povinnosti nově založené společnosti v prvních pěti letech od předpokládaného zahájení investice bude dle předložených podkladů činit: 1. rok (….) Kč, 2. rok (….) Kč, 3. rok (….) Kč, 4. rok (….) Kč, 5. rok (….) mil. Kč. Slevu na dani z příjmů dle § 35a odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění, lze však uplatňovat po dobu 10 po sobě bezprostředně následujících zdaňovacích období, přičemž prvním zdaňovacím obdobím, za které lze uplatnit slevu, je zdaňovací období, ve kterém nabylo právní moci kolaudační rozhodnutí, nebo byl vydán souhlas stavebního úřadu se zahájením zkušebního provozu před vydáním kolaudačního rozhodnutí na první stavbu nebo část stavby, jíž se investiční pobídky týkají. Předpokládaná výše slevy na dani v období 10 let by měla činit (….) mil. Kč. Předmětem regionální podpory je zajištění počáteční investice nebo vytváření nových pracovních míst. Veřejná podpora formou slevy na dani z příjmů dle § 35a zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění a hmotné podpory vytváření pracovních míst podle zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti a působnosti orgánů České republiky na úseku zaměstnanosti, v platném znění a nařízení vlády č. 103/2002 Sb., o hmotné podpoře při vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek se počítá jako procentuální vyjádření skutečné celkové výše nákladů vhodných na poskytnutí podpory, které tvoří (jde o předpokládanou výši uvedených nákladů): pozemky a příprava staveniště 3 mil. Kč budovy 175 mil. Kč nákup strojů a jejich instalace 955 mil. Kč Celková předpokládaná hodnota investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory činí 1133 mil. Kč. Vzhledem k výše uvedenému činí maximální povolená míra veřejné podpory formou slevy na dani a formou hmotné podpory vytváření nových pracovních míst v souladu s čl. 4.8. Pravidel 45 % hodnoty celkových investičních nákladů vhodných na poskytnutí veřejné podpory. Celková hodnota veřejné podpory současně nesmí přesáhnout částku 509,85 mil. Kč. IX. Závěr Dne 5.6. 2002 bylo účastníku řízení doručeno vyrozumění o možnosti vyjádřit se k podkladům rozhodnutí, případně navrhnout jeho doplnění. Tohoto práva účastník řízení ve stanovené lhůtě nevyužil. Ze všech shora uvedených důvodů bylo možno žádosti o povolení výjimky vyhovět, povolení však bylo nutno podmínit tak, aby byl zajištěn soulad s výše uvedenými předpisy. Poučení o opravném prostředku: Proti tomuto rozhodnutí v souladu s § 6 odst. 5 zákona o veřejné podpoře nelze podat rozklad. Ing. Josef Bednář předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Obdrží: Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky Na Františku 32 110 15 Praha

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/519
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.