Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 604


Číslo jednací VP/S027/02-160
Instance I.
Věc
Vklad ČNB do zákl. kapitálu a emisního ážia GE Capital Bank, a.s. v souvislosti s prodejem části podniku Agrobanky Praha a.s., GECB
Účastníci ČESKÁ NÁRODNÍ BANKA
GE Capital Bank, a.s.
Typ řízení Veřejná podpora
Typ rozhodnutí Veřejná podpora
Nabytí právní moci 18.07.2002
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-604.html
Rozhodnutí
                          
Č.j. VP/S 27/02-160 V Brně dne 28.června 2002 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v řízení zahájeném dne 8. 3. 2002 na základě žádosti České národní banky ze dne 6. 3. 2002 o povolení výjimky ze zákazu veřejné podpory podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře, ve spojení s § 18 odst. 1 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád) v platném znění, rozhodl podle § 6 odst. 4 písm. a) zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře takto: Řízení o povolení výjimky ze zákazu veřejné podpory formou vkladu České národní banky (dále jen "ČNB") ve výši 19 717, 5 mil. Kč do základního kapitálu a emisního ážia GE Capital Bank, a.s. (dále jen "GECB") a formou odškodnění GECB, GE Capital International Holdings Corporation (dále jen "GECIH") a kterékoli z jejich majetkově propojených osob za veškeré jim vzniklé související ztráty specifikované v "Rámcové smlouvě" ze dne 22. 6. 1998 uzavřené mezi ČNB, GECB a GECIH v souvislosti s prodejem části podniku Agrobanky Praha, a.s., GECB, v Dodatku č. 1 k Rámcové smlouvě ze dne 30. 11. 2000, Dodatku č. 2 k Rámcové smlouvě ze dne 21.11. 2001 a v Návrhu Dodatku č. 3 k Rámcové smlouvě mezi ČNB, GECIH a GECB se zastavuje. Odůvodnění: Dne 8. 3. 2002 obdržel Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen "Úřad") žádost o povolení výjimky ze zákazu veřejné podpory (dále jen "žádost") podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře (dále jen "zákon o veřejné podpoře"), ve věci poskytnutí veřejné podpory formou vkladu ČNB do základního kapitálu a emisního ážia GECB ve výši 19 717,5 mil. Kč. I. Podklady pro rozhodnutí Při posuzování žádosti vycházel Úřad z následujících podkladů: žádosti ČNB o povolení výjimky podle § 6 odst. 1 zákona o veřejné podpoře, č.j. 2002/666/1 ze dne 6. 3. 2002 dopisu ČNB, č.j. 2002/666/1 ze dne 6. 3. 2002, obsahujícího popis skutkových okolností vkladu ČNB do GECB a právní rozbor vkladu ČNB do GECB z hlediska povinností stanovených zákonem o veřejné podpoře dopisu ČNB, č.j. 2001/4901/310 ze dne 11. 12. 2001 Rámcové smlouvy o vkladu ČNB do GECB uzavřené mezi ČNB, GECB a GECIH Dodatku č.1 k Rámcové smlouvě mezi ČNB, GECIH a GECB ze dne 30. 11. 2000 Dodatku č.2 k Rámcové smlouvě mezi ČNB, GECIH a GECB ze dne 21. 11. 2001 Návrhu Dodatku č.3 k Rámcové smlouvě mezi ČNB, GECIH a GECB Návrhu Smlouvy o zrušení úpisu akcií mezi ČNB a GECB Návrhu Smlouvy o postoupení pohledávek a převzetí závazků mezi ČNB, GECIH a GECB Návrhu smlouvy o postoupení pohledávek a převzetí závazků mezi ČNB a GECIH Návrhu rozhodnutí GECIH jako jediného akcionáře GECB při výkonu působnosti valné hromady GECB Návrhu smlouvy o upsání akcií mezi GECIH a GECB Návrhu smlouvy o započtení mezi GECIH a GECB Návrhu Smlouvy o podmíněném zániku závazků vyplývajících ze smluv o postoupení pohledávek a převzetí závazků mezi ČNB, GECIH a GECB II. Vybrané údaje získané z žádosti o povolení výjimky poskytovatelem veřejné podpory je Česká národní banka kontaktní osobou je JUDr. Jaromír Vlček název veřejné podpory je "Vklad ČNB do základního kapitálu a emisního ážia GE Capital Bank, a.s. v souvislosti s prodejem části podniku Agrobanky Praha, a.s., GECB" jedná se o podporu "ad hoc" III. Vymezení účastníka řízení Jediným účastníkem řízení o povolení výjimky je v souladu s § 3 písm. c) ve spojení s § 6 odst. 1 zákona o veřejné podpoře Česká národní banka. IV. Popis okolností vkladu ČNB do základního kapitálu a emisního ážia GECB v souvislosti s prodejem Agrobanky Praha, a.s. Dne 17. 9. 1996 zavedla ČNB nucenou správu v Agrobance Praha, a.s. (dále jen "Agrobanka"), která se nacházela v obtížné finanční situaci. Nuceným správcem Agrobanky byl jmenován Ing. Jiří Klumpar, který získal pravomoc činit veškerá rozhodnutí v působnosti představenstva Agrobanky a pravomoc činit téměř všechna rozhodnutí příslušející valné hromadě Agrobanky. Agrobanka byla v té době šestou největší bankou působící v České republice a její případný úpadek mohl mít negativní dopad na bankovní sektor. Téhož dne ČNB vydala Záruku pro věřitele Agrobanky a rozhodla se udržet Agrobanku během nucené správy v plnohodnotném provozu. Zárukou pro věřitele Agrobanky byly zaručeny všechny závazky evidované v účetnictví Agrobanky ke dni 17. 9. 1996. Závazky, které neměly určenou dobu splatnosti, byly zaručeny až do uplynutí 12 měsíců od skončení nucené správy. Závazky vzniklé po 17. 9. 1996 byly zaručeny ke dni splatnosti, nejdéle však do uplynutí 12 měsíců po ukončení nucené správy v Agrobance. Vzhledem ke stavu, v jakém se Agrobanka při zavedení nucené správy nacházela, bylo nevyhnutelné provést restrukturalizaci akcionářské struktury ve prospěch strategického a kapitálově silného investora. V listopadu 1996 vybral nucený správce na základě výběrového řízení společnost HSBC Investment Banking London (dále jen "HSBC") jako finančního poradce pro realizaci procesu restrukturalizace Agrobanky. Po zhodnocení analýzy restrukturalizace vypracované HSBC byla vybrána varianta, při které měla být vytvořena samostatná organizační složka Agrobanky za účelem jejího prodeje strategickému investorovi. V dubnu roku 1997 rozhodl nucený správce o vzniku samostatné organizační složky Agrobanky a v červnu téhož roku došlo k rozdělení Agrobanky na dvě části. První část Agrobanky (dále jen "AGB1"), tvořená částí úvěrového portfolia, informačními technologiemi, vklady u jiných bank, pokladní hotovostí, všemi primárními vklady a mezibankovními úvěry, byla předmětem prodeje strategickému investorovi. Druhá část zahrnovala klasifikované úvěry, nemovitosti a všechny úvěry poskytnuté Agrobance ze strany ČNB za účelem posílení finanční likvidity Agrobanky. V dubnu roku 1997 bylo zahájeno výběrové řízení na koupi AGB1. HSBC kontaktovala 64 finančních institucí v Evropě, Spojených státech amerických a Koreji. Šestnáct subjektů vyjádřilo zájem o uskutečnění investice. V říjnu 1997 vybrala Agrobanka jako vítězného zájemce GE Capital Corporation, která měla od ní odkoupit AGB1 prostřednictvím GECB, dceřinné společnosti GECIH, která je členem GE Group. Smluvní závazek ČNB při poskytnutí vkladu do základního kapitálu GECB Dne 18. 5. 1998 ČNB udělila GECB povolení působit jako banka a dne 9. 6. 1998 byla GECB zapsána do obchodního rejstříku. Dne 22. 6. 1998 došlo mezi ČNB, GECB a GECIH k uzavření Rámcové smlouvy o vkladu ČNB do GECB. Ke stejnému dni GECB odkoupila od Agrobanky její organizační složku AGB1 za kupní cenu … mil. Kč, která podléhala úpravě na základě následného auditu. V souvislosti s uskutečněním této transakce se ČNB zavázala, že provede kapitálový vklad do vlastního jmění GECB ve výši … mil. Kč (dále jen "Kapitálová vklad"). Cílem poskytnutí Kapitálového vkladu byla kompenzace GECB za závazky, které převzala odkoupením AGB1 a které přesahovaly hodnotu nabytého majetku. Kapitálový vklad měl být proveden formou peněžního vkladu do základního jmění a emisního ážia GECB prostřednictvím úpisu nových akcií vydaných GECB a splacení jejich celkového emisního kurzu ze strany ČNB. Zvolená forma Kapitálového vkladu vycházela i z toho, že řešila dodržení ukazatele kapitálové přiměřenosti GECB, který by jinak koupí části podniku klesl pod zákonem stanovenou hodnotu. Vkladem bylo sjednáno zvýšení hodnoty Hypotetických čistých aktiv na … mld. Kč. V souvislosti s Rámcovou smlouvou uzavřenou mezi ČNB, GECB a GECIH, jediným akcionářem GECB, se ČNB zavázala upsat … akcií … na jméno GECB, každé o jmenovité hodnotě … mil. Kč, a následně splatit emisní kurs … mil. Kč za jednu akcii, tedy … mil. Kč za všech … akcií. ČNB se zavázala prodat tyto akcie GECIH za symbolickou cenu … Kč neprodleně poté, co se stane jejich majitelem. V případě, že by den zápisu zvýšení základního kapitálu do obchodního rejstříku nenastal nejpozději do 30.6.2000, má ČNB dle Rámcové smlouvy povinnost uskutečnit alternativní formu Kapitálového vkladu (dále jen "Alternativní forma kapitálového vkladu") a to nejpozději do 31.12.2000. Alternativní forma kapitálového vkladu nesmí mít za důsledek zhoršení ekonomické situace GECB nebo GECIH ve srovnání se stavem, který by nastal kdyby došlo k zápisu nové výše základního kapitálu GECB do obchodního rejstříku. V případě, že se strany nedohodnou na Alternativní formě kapitálového vkladu nebo pokud by ta nebyla uskutečněna do 31.12.2000, je ČNB povinna převést Kapitálový vklad na GECB a odškodnit GECIH, GECB a kterýkoli jejich přidružený subjekt za veškeré jim vzniklé daňové povinnosti související s takovým převodem. Za účelem splnění závazků z Rámcové smlouvy rozhodl GECIH, jediný akcionář GECB, dne 19.6.1998 o zvýšení základního kapitálu GECB o částku … mil. Kč. Na základě tohoto rozhodnutí upsala ČNB dne 9.7.1998 … akcií GECB a zaplatila za ně celou výši emisního kurzu, který se u každé akcie skládal z jmenovité hodnoty ve výši … mil. Kč a emisního ážia ve výši … mil. Kč. V návaznosti na tento úpis podalo představenstvo GECB dne 13.7.1998 návrh na zápis nové výše základního kapitálu do obchodního rejstříku. Krajský obchodní soud v Praze dne 11.9.1998 podaný návrh na provedení zápisu do obchodního rejstříku zamítl. GECB následně podala dne 7.10.1998 proti tomuto rozhodnutí odvolání. Vrchní soud v Praze dosud o podaném odvolání nerozhodl. S ohledem na skutečnost, že se nepovedlo podle Rámcové smlouvy provést zvýšení základního kapitálu do 31. 12. 2000, uzavřely strany dne 30. 11. 2000 Dodatek č.1 k Rámcové smlouvě, v němž se prodlužuje lhůta, po jejímž uplynutí musí ČNB převést do GECB Kapitálový vklad a odškodnit GECB, GECIH a s nimi majetkově propojené osoby za veškeré jim vzniklé související daňové povinnosti, a to do 31. 12. 2001. Vzhledem k tomu, že bylo zřejmé, že ke zvýšení základního kapitálu nedojde ani do 31.12.2001, uzavřely strany dne 21.11.2001 Dodatek č.2 k Rámcové smlouvě, kterým se prodlužuje výše uvedená lhůta do 31.12.2002. S ohledem na skutečnost, že o zvýšení základního kapitálu do dnešního dne Vrchní soud Praze nerozhodl, rozhodly se ČNB, GECB a GECIH, že v souladu se svými závazky vyplývajícími z Rámcové smlouvy ukončí proces zvýšení základního kapitálu GECB a uskuteční kapitálový vklad ČNB do GECB Alternativní formou kapitálového vkladu. Zvýšení základního kapitálu GECB se uskuteční tak, že nejprve bude zrušen úpis akcií uskutečněný ze strany ČNB v roce 1998, a to Smlouvou o zrušení úpisu akcií, která bude uzavřena mezi ČNB a GECB. V důsledku zrušení úpisu akcií, vznikne ČNB vůči GECB pohledávka ve výši … mil. Kč z titulu bezdůvodného obohacení (dále jen "Pohledávka) vzhledem k tomu, že s prostředky splacenými ze strany ČNB v souvislosti s uvedeným úpisem akcií nakládala GECB v dobré víře ve smyslu ustanovení § 458 odst. 2 Občanského zákoníku. ČNB následně Smlouvou o postoupení pohledávek a převzetí závazků mezi ČNB, GECB a GECIH postoupí výše uvedenou Pohledávku na GECIH spolu se všemi pohledávkami, které ČNB plynou z Rámcové smlouvy za GECB. GECIH pak převezme od ČNB veškeré její závazky vůči GECB vyplývající z Rámcové smlouvy (kromě závazku odškodnit GECB, GECIH a s nimi majetkově propojené osoby, jak je upraveno v Rámcové smlouvě) a dále zaplatí ČNB částku … Kč. Kromě toho převezme GECIH od ČNB samostatnou smlouvou veškeré závazky ČNB vůči GECIH a ČNB postoupí na GECIH veškeré pohledávky ČNB vůči GECIH. Následně GECIH jako jediný akcionář při výkonu působnosti valné hromady GECB rozhodne o zvýšení základního kapitálu GECB o … mil. Kč, přičemž emisní kurz nových akcií bude roven výši Pohledávky postoupené ze strany ČNB na GECIH, tedy částce … mil. Kč. Poté, co GECIH upíše Smlouvou o upsání všechny nové akcie GECB, dojde ze strany GECIH ke splacení emisního kurzu upsaných akcií započtením pohledávky GECIH za GECB ve výši … mil. Kč proti pohledávce GECB za GECIH na uhrazení celkového emisního kurzu akcií v téže výši. Pro případ, že by se dohodnutá Alternativní forma kapitálového vkladu neuskutečnila do 31.12.2002, pak by na základě Smlouvy o podmíněném zániku závazků pominuly k 31.12.2002 veškeré účinky postoupení Pohledávky a pohledávek ČNB plynoucích z Rámcové smlouvy na GECIH, a také účinky převzetí závazků ČNB vůči GECB a GECIH plynoucích z Rámcové smlouvy. ČNB by pak podle Smlouvy o podmíněném zániku závazků byla povinna převést na GECB celý Kapitálový vklad tím, že se vzdá vůči GECB svého práva na uhrazení Pohledávky včetně jejího případného příslušenství. V Návrhu Dodatku č.3 k Rámcové smlouvě strany v souvislosti s uskutečněním výše popsané Alternativní formy kapitálového vkladu potvrdí, že závazek ČNB odškodnit GECB, GECIH a další s nimi majetkově propojené osoby za ztráty vzniklé v důsledku vzniku jakýchkoli daňových závazků souvisejících s uskutečním Alternativní formy kapitálového vkladu se vztahuje i na ztráty vzniklé v souvislosti s (i) uzavřením smlouvy o zrušení úpisu akcií mezi GECB a ČNB, (ii) postoupením Pohledávky a postoupením pohledávek ČNB za GECIH a GECB z Rámcové smlouvy na GECIH a převzetím závazků ČNB vůči GECIH a GECB, které vyplývají z Rámcové smlouvy, (iii) uskutečněním shora popsané Alternativní formy kapitálového vkladu a (iv) případným provedením Kapitálového vkladu do vlastního kapitálu GECB ze strany GECIH, pokud by se nepodařilo uskutečnit Alternativní formu kapitálového vkladu do 31. 12. 2002. V. Právní analýza V § 1 odst. 1 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že tento zákon upravuje postup při posuzování slučitelnosti veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody (sdělení č. 7/1995 Sb., o sjednání Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé). Čl. 64 odst. 1 bod (iii) Evropské dohody stanoví, že neslučitelná s řádným působením této dohody, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou Republikou a Společenstvím, je jakákoliv veřejná podpora, která narušuje soutěž nebo hrozí jejím narušením v důsledku zvýhodňování některých podnikatelských jednotek nebo výroby určitého zboží. Čl. 64 odst. 3 Evropské dohody stanoví, že Rada přidružení přijme do tří let od vstupu této dohody v platnost nezbytná pravidla pro provádění odstavců 1 a 2. Tato pravidla byla přijata dne 24. 6. 1998 s účinností od 11. 7. 1998 (sdělení č. 225/1998 Sb., o sjednání Rozhodnutí č. 1/98 Rady přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou Republikou na straně druhé ze dne 24. 6. 1998 o přijetí prováděcích pravidel pro uplatnění ustanovení o státní podpoře uvedených v čl. 64 odst. 1 bodu (iii) a odst. 2, podle čl. 64 odst. 3 Evropské dohody zakládající přidružení mezi ES a jejich členskými státy na straně jedné a ČR na straně druhé, a v čl. 8 odst. 1 bodu (iii) a odst. 2 Protokolu 2 k této Dohodě o výrobcích ESUO (dále jen "Prováděcí pravidla")). V čl. 2 Prováděcích pravidel se stanoví, že posouzení slučitelnosti jednotlivých rozhodnutí o podpoře a programů veřejných podpor s Evropskou dohodou bude probíhat na základě kritérií vyplývajících z uplatnění pravidel článku 92 Smlouvy o založení Evropského společenství, včetně současné a budoucí sekundární legislativy, systémů, směrnic a dalších příslušných administrativních nařízení platných v ES, jakož i precedenčního práva Soudu první instance a Soudního dvora ES a zvláštních pokynů, které budou vypracovány podle článku 4 odst. 3 Prováděcích pravidel. Podle § 3 písm. a) zákona o veřejné podpoře se veřejnou podporou rozumí jakákoliv forma podpory, včetně programů podpory, nebo výhod zvýhodňujících podnikání nebo odvětví výroby poskytovaná Českou republikou, ministerstvem, jiným správním úřadem, orgánem samosprávy nebo poskytovaná z veřejných prostředků. § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře stanoví, že veřejná podpora poskytovaná způsobem narušujícím nebo hrozícím narušením hospodářské soutěže tím, že zvýhodňuje určité podnikání nebo odvětví výroby, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské unie, je neslučitelná se závazky České republiky vyplývajícími z Evropské dohody a je zakázaná. Podle § 2 odst. 2 zákona o veřejné podpoře výše uvedený zákaz platí, pokud zákon o veřejné podpoře nestanoví jinak, nebo pokud Úřad nepovolil výjimku. Úřad posuzoval, zda vklad ČNB do základního kapitálu GECB specifikovaný v Rámcové smlouvě uzavřené dne 22. 6. 1998 představuje poskytnutí veřejné podpory ve smyslu zákona o veřejné podpoře. Na základě Rámcové smlouvy ze dne 22. 6. 1998 vznikla ČNB bezpodmínečná a právně závazná povinnost učinit smlouvou stanovené právní úkony, včetně provedení Kapitálového vkladu. Pokud by se ČNB nezavázala k poskytnutí Kapitálového vkladu do základního kapitálu a emisního ážia GECB a k dohodnutí dalších ujednání stanovených v Rámcové smlouvě, GECB by odmítla převzít část podniku Agrobanky AGB1, která se v té době nacházela v obtížné finanční situaci. Jak ČNB, tak i GECB a GECIH vynaložily veškeré úsilí na splnění svých závazků stanovených Rámcovou smlouvou a na zajištění zápisu zvýšení základního jmění v obchodním rejstříku. K zápisu do obchodního rejstříku nedošlo z důvodu zamítnutí návrhu na zápis do obchodního rejstříku Krajským obchodním soudem v Praze. Vrchní soud v Praze dosud o odvolání, podaném GECB ze dne 7. 10. 1998, nerozhodl. S ohledem na tuto skutečnost se ČNB, GECB a GECIH rozhodly v souladu se svými závazky vyplývajícími z Rámcové smlouvy ze dne 22. 6. 1998, že ukončí proces zvýšení základního kapitálu uskutečněním Alternativní formy kapitálového vkladu. Alternativní forma kapitálového vkladu byla sjednána v celém rozsahu již v Rámcové smlouvě uzavřené dne 22. 6. 1998 pro případ, že by k zápisu zvýšení základního kapitálu do obchodního rejstříku nedošlo nejpozději do 30. 6. 2000, a nezakládá tedy poskytnutí žádné nové podpory nebo změny již existující podpory. GECB nezíská uskutečněním Alternativní formy kapitálového vkladu ČNB žádné dodatečné hospodářské zvýhodnění, ani se nezlepší její ekonomické postavení ve vztahu k jiným soutěžitelům v porovnání s postavením, v němž by se nacházela tehdy, pokud by zvýšení základního kapitálu GECB, zahájené v červnu 1998, bylo zapsáno do obchodního rejstříku. Z výše uvedeného vyplývá, že uzavřením Rámcové smlouvy dne 22. 6. 1998 se ČNB bezpodmínečně, tj. bez splnění dalších formálních požadavků, zavázala, že poskytne, v souvislosti s prodejem části podniku Agrobanky GECB, Kapitálový vklad do základního kapitálu a emisního ážia GECB ve výši 19 717,5 mil. Kč. Den uzavření Rámcové smlouvy se považuje za den poskytnutí podpory. Dne 1. 5. 2000 nabyl účinnosti zákon o veřejné podpoře. Zákon o veřejné podpoře vedle obecných ustanovení vymezuje obecné a zvláštní výjimky ze zákazu veřejné podpory, procedurální pravidla pro řízení o povolování výjimek, řízení o zrušení poskytnuté veřejné podpory, informační povinnost a pravidla pro evidenci a kontrolu veřejných podpor. Vzhledem k tomu, že zákon o veřejné podpoře nestanoví se zřetelem na zvláštnosti některých právních vztahů něco jiného, v případě střetu předchozí a současné právní úpravy se uplatní nepravá retroaktivita, tj. že hmotně právní a procesně právní vztahy, které vznikly před účinností současné právní úpravy se spravují předchozí právní úpravou, a to až do doby účinnosti práva nového. Od účinnosti zákona o veřejné podpoře se i právní vztahy vzniklé před účinností tohoto zákona, řídí právní normou novou, přičemž vznik právních vztahů existujících před nabytím účinnosti zákona o veřejné podpoře, právní nároky z těchto vztahů vzniklé, jakož i vykonané právní úkony se řídí dosavadní právní úpravou. Zákon se tedy vztahuje na právní vztahy hmotného a procesního práva vzniklé po účinnosti zákona. Tímto dochází k aplikaci principu ochrany minulých právních skutečností, principu ochrany důvěry občanů v právo a tedy souvisejícího principu zákazu zpětné účinnosti právních norem. S ohledem na výše uvedené skutečnosti nelze na vklad ČNB do GECB, specifikovaný Rámcovou smlouvou ze dne 22. 6. 1998, tj. před účinností zákona o veřejné podpoře, aplikovat ustanovení zákona o veřejné podpoře. Z výše uvedených důvodů Úřad rozhodl tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto rozhodnutí. VI. Závěr Dne 12. 6. 2002 bylo účastníku řízení doručeno vyrozumění o možnosti vyjádřit se k podkladům rozhodnutí, případně navrhnout jeho doplnění. Tohoto práva účastník řízení ve stanovené lhůtě využil. Dne 19. 6. 2002 se dostavili na Úřad zástupci ČNB, kteří byli oprávněni k nahlédnutí do spisu. Vzhledem k tomu, že se jednalo o zástupce ČNB, jako poskytovatele veřejné podpory, Úřad jim umožnil v souladu s § 23 odst. 2 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád) nahlédnutí do spisu. Zástupci ČNB nevznesli k obsahu spisu žádné připomínky. Poučení o opravném prostředku: Proti tomuto rozhodnutí lze do 15 dnů ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže - odboru veřejné podpory v Brně, Joštova 8. Včas podaný rozklad má odkladný účinek. Mgr. Kamil Rudolecký ředitel odboru veřejná podpora Obdrží: doc. Ing. Zdeněk Tůma, CSc. guvernér Česká národní banka Praha 1

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/604
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.