Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 78


Číslo jednací VP/S089/01-160
Instance I.
Věc
Nabídka na poskytnutí inv. pobídek spol. F.X. MEILLER Slaný s.r.o.
Účastníci F.X.MEILLER Praha s.r.o.
MINISTERSTVO PRŮMYSLU A OBCHODU
Typ řízení Veřejná podpora
Typ rozhodnutí Veřejná podpora
Nabytí právní moci 08.10.2001
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-78.html
Rozhodnutí
                          
Č.j. VP/S 89/01-160 V Brně dne 3. října 2001 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v řízení zahájeném dne 23.7. 2001 na základě žádosti Ministerstva průmyslu a obchodu ČR ze dne 20.7. 2001 č.j. 34464/2040/1590-VK o povolení výjimky ze zákazu veřejné podpory pro společnost F.X. MEILLER Slaný s.r.o., podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře, ve spojení s § 18 odst. 1 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), v platném znění, rozhodl podle § 6 odst. 3 písm. b) zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře, takto: Výjimka ze zákazu veřejné podpory formou investičních pobídek pro společnost F.X. MEILLER Slaný s.r.o., a to: slevou na dani z příjmů podle § 35b zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění hmotnou podporou vytváření nových pracovních míst podle zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti a působnosti orgánů České republiky na úseku zaměstnanosti, v platném znění a nařízení vlády č. 134/2000 Sb., o hmotné podpoře na vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek, ve výši 6,4 mil. Kč hmotnou podporou rekvalifikace zaměstnanců podle zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti a působnosti orgánů České republiky na úseku zaměstnanosti, v platném znění a nařízení vlády č. 134/2000 Sb., o hmotné podpoře na vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek, ve výši 3 mil. Kč se povoluje za těchto podmínek: Celková hodnota veřejné podpory formou investičních pobídek, a to slevou na dani z příjmů podle § 35b zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění a hmotnou podporou vytváření nových pracovních míst podle zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti a působnosti orgánů České republiky na úseku zaměstnanosti, v platném znění a nařízení vlády č. 134/2000 Sb., o hmotné podpoře na vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek, nepřekročí 50 % celkové hodnoty investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory a vztahujících se k investičnímu projektu uvedenému v podkladech pro posouzení záměru získat investiční pobídky Ministerstva průmyslu a obchodu ČR ze dne 20.7.2001, č.j. 34464/01/2040/1590-VK a nesmí přesáhnout výši 132,125 mil. Kč. Náklady vhodné na poskytnutí podpory jsou tvořeny náklady na nákup a výstavbu budov, náklady na nákup pozemků a úpravu staveniště a náklady na nákup strojů a jejich instalaci. K nákladům vhodným na poskytnutí podpory lze připočítat náklady na nákup nehmotných aktiv, která jsou tvořena softwarem. Hodnotu nákladů na nákup nehmotných aktiv lze ve výši 25 % hodnoty nákladů vhodných na poskytnutí podpory započítat za podmínek, že tato nehmotná aktiva budou využívána výhradně příjemcem veřejné podpory, bude na ně pohlíženo jako na amortizovatelné statky, budou zahrnuta do aktiv příjemce veřejné podpory a budou užívána v podniku, který obdržel veřejnou podporu, po dobu nejméně 5 let. Tato nehmotná aktiva musí být zakoupena od třetích subjektů a tato transakce musí být provedena za tržních podmínek. Investice bude zachována po dobu nejméně 5 let ode dne právní moci kolaudačního rozhodnutí na první stavbu nebo část stavby, jíž se investiční pobídky týkají. Vytvořená pracovní místa, na která bude poskytnuta veřejná podpora, budou zachována po dobu nejméně 5 let ode dne účinnosti pracovní smlouvy. Odůvodnění: Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen "Úřad") obdržel dne 23.7.2001 žádost o povolení výjimky (dále jen "žádost") podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře (dále jen "zákon o veřejné podpoře") pro společnost F.X. MEILLER Slaný s.r.o., kterou podalo Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR. I. Podklady pro rozhodnutí Při posuzování žádosti vycházel Úřad z následujících podkladů: žádosti o povolení výjimky podle § 6 odst. 1 zákona o veřejné podpoře popisu investičního projektu posudku investičního záměru z hlediska splnění zákonných podmínek dle zákona č. 72/2000 Sb., o investičních pobídkách návrhu nabídky na poskytnutí investičních pobídek tiskopisu pro uplatnění záměru získat investiční pobídky kopie osvědčení prohlášení o založení společnosti F.X. MEILLER Slaný s.r.o. kopie výpisu z obchodního rejstříku týkajícího se společnosti F.X. MEILLER Slaný s.r.o. hospodářských výsledků společnosti F.X. MEILLER Slaný s.r.o. za roky 1998, 1999, 2000 dopisu Ministerstva průmyslu a obchodu č.j. 38287/01/2040/2043 ze dne 13.8.2001 a dopisu ze dne 21.9.2001, obsahujícího doplnění Úřadem požadovaných údajů. II. Údaje získané z žádosti o povolení výjimky - poskytovatelem veřejné podpory je Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR ministerstvy odpovědnými za poskytnutí veřejné podpory jsou Ministerstvo financí ČR a Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR kontaktní osobou je Ing. Vladimír Procházka, ředitel odboru vládní agendy a investičních pobídek /2040/ Ministerstva průmyslu a obchodu ČR název veřejné podpory je "Nabídka na poskytnutí investičních pobídek společnosti F.X. MEILLER Slaný s.r.o." základem pro poskytnutí veřejné podpory formou uvedených investičních pobídek je zákon č. 72/2000 Sb., o investičních pobídkách a o změně některých zákonů (zákon o investičních pobídkách) jako druh veřejné podpory jsou uvedeny investiční pobídky dle § 1 odst. 2 zákona o investičních pobídkách jako forma poskytnutí veřejné podpory jsou uvedeny daňové úlevy a přímé poskytnutí finančních prostředků. III. Vymezení účastníka řízení Jediným účastníkem řízení o povolení výjimky je v souladu s § 3 písm. c) ve spojení s § 6 odst. 1 zákona o veřejné podpoře Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR. IV. Vymezení pojmu Malým a středním podnikem se rozumí podnik, který podniká a má sídlo na území České republiky a který má méně než 250 zaměstnanců, má čistý obrat za poslední účetně uzavřený kalendářní rok nepřesahující 1450 mil. Kč nebo celková aktiva nepřesahující 980 mil. Kč a který splňuje podmínky nezávislosti. Nezávislostí se rozumí stav, kdy žádný jiný subjekt, který nesplňuje definici malého a středního podniku, nemá 25 % nebo vyšší podíl hlasovacích práv v podniku. Při výpočtu výše uvedených hodnot se sčítají všechny hodnoty podniků a osob, které podnik přímo nebo nepřímo ovládá prostřednictvím 25 % nebo vyššího podílu na základním kapitálu nebo hlasovacích právech těchto osob. V. Charakteristika příjemce veřejné podpory Společnost F.X. MEILLER Slaný s.r.o. byla zapsána do obchodního rejstříku, vedeného Městským soudem v Praze, 30.8. 1993 a jejím jediným společníkem je společnost F.X. MEILLER Praha, s.r.o., která je 100% vlastněna společností F.X. MEILLER Fahrzeug- und Maschinenfabrik GmbH. Společnost F.X. MEILLER Fahrzeug- und Maschinenfabrik GmbH patří mezi přední evropské výrobce nástaveb pro nákladní vozy všech známých evropských a světových značek, zejména sklápěčů a dále sklápěcích návěsů, přívěsů a speciálních kontejnerových nástaveb. Vzhledem k tomu, že společnost F.X. MEILLER Slaný s.r.o. je vlastněna ze 100 % společností F.X. MEILLER Praha, s.r.o., která je 100 % vlastněna společností F.X. MEILLER Fahrzeug- und Maschinenfabrik GmbH, jež nesplňuje výše uvedené definiční znaky pro malý a střední podnik, nejedná se v případě společnosti F.X. MEILLER Slaný s.r.o. o malý či střední podnik. Společnost F.X.MEILLER Slaný s.r.o. bude ve svém výrobním závodě zabezpečovat výrobu komponent pro všechny typy sklápěčů, sklápěcích návěsů a přívěsů a speciálních kontejnerových nástaveb, přičemž veškerá produkce bude dodávána do výrobního závodu společnosti F.X.MEILLER Fahrzeug- und Maschinenfabrik GmbH. Z tohoto výrobního závodu jsou dodávány hotové výrobky do automobilek, kde jsou montovány na podvozky nákladních vozů, přičemž společnost je zaměřena na dodávky pro nákladní vozy všech známých evropských a světových značek, jako jsou MAN, IVECO, Mercedes-Benz, Renault či Scanie. Podíly společnosti F.X.MEILLER Fahrzeug- und Maschinenfabrik GmbH na jednotlivých trzích a její hlavní konkurenti: a) trh sklápěčů Nejvyšších tržních podílů dosahuje společnost v Německu - asi (….) %, dále v Rakousku (….) %, ve Francii (….) %, ve Španělsku (….) %, ve Švýcarsku a Dánsku (….) %, v Belgii (….) %, v Portugalsku a Itálii (….) %. Na celosvětovém trhu představuje podíl asi (….) %. Za hlavní konkurenty jsou označováni DAUTEL GmbH a WILHELM SCHWARZMÜLLER KG. Po uskutečnění investice v České republice se předpokládá nárůst podílů na výše vymezeném trhu, především v Rakousku o (….) %, dále ve Francii, Švýcarsku, Španělsku, Německu, Belgii a Itálii o (….) %. b) trh sklápěcích návěsů Nejvyšších tržních podílů dosahuje společnost v Německu - asi (….) %, v Rakousku, Belgii a Dánsku pak kolem (….) %. Na celosvětovém trhu je podíl (….). Za hlavní konkurenty jsou označováni SCHMITZ a WILHELM SCHWARZMÜLLER KG. Po uskutečnění investice v České republice se předpokládá nárůst podílů na výše vymezeném trhu, a to v Německu a Rakousku o (….) %. b) trh sklápěcích přívěsů Nejvyšších tržních podílů dosahuje společnost v Německu - asi (….) %, v Rakousku (….) %, v Belgii (….) % a v Dánsku (….) %. Na celosvětovém trhu je podíl (….). Za hlavní konkurenty jsou označováni KÖGEL FAHRZEUGWERKE AG a DORNDORF. Po uskutečnění investice v České republice se (…..) na výše vymezeném trhu. c) trh speciálních kontejnerových nástaveb Nejvyšších tržních podílů dosahuje společnost v Německu - asi (…..) %, v Rakousku (….) %, v Dánsku (…..) %, ve Španělsku (…..) %, ve Francii, Itálii a Belgii (…..) %. Na celosvětovém trhu je podíl (….). Za hlavní konkurenty jsou označováni ATLAS WEYHAUSEN GmbH a PALFINGER GmbH. Po uskutečnění investice v České republice se předpokládá nárůst podílů na výše vymezeném trhu, a to v Německu, Rakousku a Španělsku asi o (…..) % a ve Francii a Itálii o (…..) %. VI. Údaje o investici Společnost F.X. MEILLER Slaný s.r.o. hodlá investovat do výrobního závodu částku 392 mil. Kč v průběhu 4 let. Z předložených podkladů vyplývají následující hodnoty týkající se předpokládané výše investice do: a) pozemků a přípravy staveniště (1. rok 4,375 mil. Kč, další roky 0 Kč) budov (1. rok 3,5 mil. Kč, 2. rok 8,75 mil. Kč, 3. rok 26,25 mil. Kč, 4. rok 29,75 mil. Kč) instalace a strojů (1. rok 24,5 mil. Kč, 2. rok 43,75 mil. Kč, 3. rok 52,5 mil. Kč, 4. rok 55,125 mil. Kč) přípravků (1. rok 14 mil. Kč, 2. rok 43,75 mil. Kč, 3.rok 35 mil. Kč, 4. rok 35 mil. Kč) nehmotných aktiv ( 1. rok 8,75 mil. Kč, 2. rok 3,5 mil. Kč, 3. rok 1,75 mil. Kč, 4. rok 1,75 mil. Kč). Společnost F.X. MEILLER Slaný s.r.o. hodlá ve Slaném, okres Kladno, rozšířit a modernizovat závod na výrobu komponentů pro všechny typy sklápěčů, sklápěcích návěsů a přívěsů a speciálních kontejnerových nástaveb. Společnost F.X. MEILLER Slaný s.r.o. vytvoří v rámci uvedeného investičního projektu během 3 let 80 nových pracovních míst, z toho 3 s vysokoškolským, 8 se středoškolským a 69 se základním vzděláním. Projekt dále přispěje k zachování 10 pracovních míst po dobu minimálně 4 let. VII. Právní analýza V § 1 odst. 1 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že tento zákon upravuje postup při posuzování slučitelnosti veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody (sdělení č. 7/1995 Sb., o sjednání Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé). Čl. 64 odst. 1 bod (iii) Evropské dohody stanoví, že neslučitelná s řádným působením této dohody, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou Republikou a Společenstvím, je jakákoliv veřejná podpora, která narušuje soutěž nebo hrozí jejím narušením v důsledku zvýhodňování některých podnikatelských jednotek nebo výroby určitého zboží. Čl. 64 odst. 3 Evropské dohody stanoví, že Rada přidružení přijme do tří let od vstupu této dohody v platnost nezbytná pravidla pro provádění odstavců 1 a 2. Tato pravidla byla přijata dne 24. 6. 1998 s účinností od 11. 7. 1998 (sdělení č. 225/1998 Sb., o sjednání Rozhodnutí č. 1/98 Rady přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou Republikou na straně druhé ze dne 24. 6. 1998 o přijetí prováděcích pravidel pro uplatnění ustanovení o státní podpoře uvedených v čl. 64 odst. 1 bodu (iii) a odst. 2, podle čl. 64 odst. 3 Evropské dohody zakládající přidružení mezi ES a jejich členskými státy na straně jedné a ČR na straně druhé, a v čl. 8 odst. 1 bodu (iii) a odst. 2 Protokolu 2 k této Dohodě o výrobcích ESUO (dále jen "Prováděcí pravidla")). V čl. 2 Prováděcích pravidel se stanoví, že posouzení slučitelnosti jednotlivých rozhodnutí o podpoře a programů veřejných podpor s Evropskou dohodou bude probíhat na základě kritérií vyplývajících z uplatnění pravidel článku 92 Smlouvy o založení Evropského společenství, včetně současné a budoucí sekundární legislativy, systémů, směrnic a dalších příslušných administrativních nařízení platných v ES, jakož i precedenčního práva Soudu první instance a Soudního dvora ES a zvláštních pokynů, které budou vypracovány podle článku 4 odst. 3 Prováděcích pravidel. V § 3 písm. a) zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že veřejnou podporou se rozumí jakákoliv forma podpory, včetně programů veřejné podpory nebo výhod zvýhodňujících podnikání nebo odvětví výroby poskytovaná Českou republikou, ministerstvem, jiným správním orgánem, orgánem samosprávy nebo poskytovaná z veřejných prostředků. V § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že veřejná podpora poskytovaná způsobem narušujícím nebo hrozícím narušení soutěže tím, že zvýhodňuje určité podnikání nebo odvětví výroby, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské Unie, je neslučitelná se závazky České republiky vyplývajícími z Evropské dohody a je zakázána. V § 2 odst. 2 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že zákaz veřejné podpory podle odst. 1 platí, pokud tento zákon nestanoví jinak, nebo pokud Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nepovolil výjimku. Vzhledem k tomu, že: se jedná o výhodu poskytovanou Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR, které je poskytovatelem veřejné podpory v souladu s § 3 písm. c) zákona o veřejné podpoře, tato výhoda zvýhodňuje určité podnikání, neboť poskytnutá veřejná podpora umožní příjemci této podpory snížit náklady na realizaci investice, které by musel na tuto investici vynaložit, čímž je mu poskytnuta výhoda na úkor jiných konkurujících společností (k obdobnému závěru rovněž dospěla Evropská komise v rozhodnutí č. 2000/524/EC ze dne 18. 1. 2000, publikovaném v Official Journal L 211/10, týkajícím se společnosti Linde AG), hrozí narušení hospodářské soutěže, neboť příjemce veřejné podpory je společností vlastněnou ze 100 % společností F.X.MEILLER Fahrzeug- und Maschinenfabrik GmbH, která patří k předním evropským výrobcům nástaveb pro nákladní vozy, zejména sklápěčů a dále sklápěcích návěsů, přívěsů a speciálních kontejnerových nástaveb, veřejná podpora umožní rozšíření a modernizaci závodu, v důsledku čehož je očekáván nárůst tržního podílu v některých evropských zemích, poskytnutím výhody může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské unie, a to tím, že (….) produkce bude exportována do výrobního závodu společnosti F.X.MEILLER Fahrzeug- und Maschinenfabrik GmbH, jde o veřejnou podporu splňující znaky uvedené v § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře, která je obecně zakázaná, pokud nebude povolena výjimka. Při posuzování slučitelnosti výše uvedené veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody je třeba postupovat v souladu s příslušnými předpisy ES, jimiž jsou: Pravidla pro národní regionální podporu - publikovaná v Official Journal C 74, 10. 3. 1998 (dále jen "Pravidla") Nařízení Komise ES týkající se aplikace článků 87 a 88 Smlouvy o založení ES v oblasti školení - publikované v Official Journal L 10, 13.1. 2001 (dále jen "Nařízení") Ad. I Pravidla v čl. 1 stanoví, že regionální podpora je určena méně rozvinutým regionům. Je realizována podporou investic a vytvářením pracovních příležitostí. Podle čl. 64 odst. 4 (a) Evropské dohody je po dobu prvních 5 let po vstupu v platnost Evropské dohody na celou Českou republiku pohlíženo jako na oblast Společenství uvedenou v čl. 87 odst. 3 písm. a) Smlouvy o založení Evropského společenství, s tím, že uvedená výjimka může být prodloužena o dalších 5 let. O prodloužení výjimky rozhodla Rada přidružení rozhodnutím č. 3/2001 ze dne 8.3.2001 č. UE - CZ 1703/00 od 1. 1. 1997. Dle § 5 písm. a) zákona o veřejné podpoře Úřad může povolit výjimku ze zákazu veřejné podpory podle § 2 odst. 1 u veřejných podpor, které mají napomoci hospodářskému rozvoji oblastí s mimořádně nízkou životní úrovní nebo vysokou nezaměstnaností, tj. veřejné podpory regionálního charakteru. Čl. 2 Pravidel stanoví, že rozhodovat o slučitelnosti veřejné podpory se společným trhem lze pouze v případech, kdy je zajištěna vyváženost mezi výsledným narušením soutěže a výhodami vyplývajícími z veřejné podpory. Uvedená investice má být uskutečněna v České republice, která spadá pod vymezení regionů dle čl. 87 odst. 3 písm. a) Smlouvy o založení Evropského společenství, a to v okrese Kladno, který patří k okresům s vysokou mírou nezaměstnanosti, která v tomto okrese dosáhla podle údajů Ministerstva práce a sociálních věcí ČR v srpnu roku 2001 výše 9,8 %, což představuje 115,3 % celostátního průměru nezaměstnanosti, který podle údajů Ministerstva práce a sociálních věcí ČR za srpen 2001 činil 8,5 %. Investice předpokládá vytvoření 80 přímých pracovních míst, zachování 10 pracovních míst a nižší míru nepřímého vytváření pracovních míst. Důsledkem investice bude přísun moderního výrobního zařízení a nejmodernějších technologií. Produkce bude exportována, což bude mít rovněž za důsledek zlepšení obchodní bilance České republiky. Úřad s přihlédnutím k výše uvedeným skutečnostem stanovil maximální míru veřejné podpory na 50 % nákladů vhodných pro poskytnutí podpory. Investice bude realizována v regionu NUTS II Střední Čechy, kde průměr HDP na 1 obyvatele ČR (měřeno kupní silou) dosáhl v roce 1998 48,5 % průměru HDP na 1 obyvatele v EU. Dle čl. 3.5. Pravidel se za oblast, kde je životní úroveň abnormálně nízká, považuje taková jednotka NUTS II, kde HDP na 1 obyvatele je nižší než 75 % průměru HDP na 1 obyvatele v EU. Z těchto důvodů Úřad dospěl k závěru, že je zajištěna vyváženost mezi narušením soutěže a výhodami vyplývajícími pro Českou republiku z uvedené investice. Čl. 4.1. Pravidel stanoví, že předmětem regionální podpory je zajistit tzv. počáteční investici nebo vytvořit pracovní příležitosti, které souvisí s investicí. Za počáteční investici se dle článku 4.4 Pravidel rozumí investice do fixního kapitálu týkajícího se založení nového podniku, rozšíření stávajícího podniku nebo zahájení činnosti související se základní změnou výrobku nebo výrobního procesu u existujícího podniku (cestou racionalizace, diverzifikace nebo modernizace). Společnost F.X.MEILLER Slaný s.r.o., hodlá ve Slaném rozšířit a modernizovat závod na výrobu komponentů pro všechny typy sklápěčů, sklápěcích návěsů a přívěsů a speciálních kontejnerových nástaveb nákladních vozů. V tomto případě jde proto o počáteční investici. Podle čl. 4.11., poznámka č. 32, Pravidel se předpokládá, že pracovní místo souvisí s prováděním investičního projektu, pokud bylo vytvořeno během tří let od dokončení projektu. V bodě C návrhu nabídky na poskytnutí investičních pobídek je stanoveno, že příjemce veřejné podpory může hmotnou podporu vytváření pracovních míst čerpat, pokud vytvoří minimálně 80 pracovních míst ve Slaném, a to do 3 let ode dne podepsání písemné dohody s Ministerstvem práce a sociálních věcí ČR. Z uvedených údajů je zřejmé, že se bude jednat o pracovní místa související s prováděním investičního projektu. Podle předložených podkladů bude uvedených 80 pracovních míst vytvořeno do roku 2003. Z tohoto důvodu je plnění podmínky uvedené v čl. 4.11., poznámka č. 32, Pravidel zajištěno. Čl. 4.14. Pravidel stanoví, že vytvořená pracovní místa musí být zachována nejméně po dobu 5 let. Navrhovaná výše investiční pobídky v podobě hmotné podpory vytváření pracovních míst, tj. 6,4 mil Kč (80 000 Kč na jednoho zaměstnance), je poskytovaná na základě zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti, v platném znění a nařízení vlády č. 134/2000 Sb., o hmotné podpoře na vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek a splňuje podmínky stanovené v Pravidlech. Čl. 4.2. Pravidel požaduje, aby podíl příjemce na financování podporované investice činil minimálně 25 %. Vzhledem k tomu, že v podmínce výroku tohoto rozhodnutí je uvedeno, že výše celkové veřejné podpory (sleva na dani a hmotná podpora vytváření pracovních míst) nepřekročí 50 % celkových vhodných nákladů na poskytnutí podpory a vzhledem k tomu, že příjemce veřejné podpory - společnost F.X.MEILLER Slaný s.r.o., použije k financování investičního projektu vlastní finanční prostředky a půjčky, je tato podmínka zajištěna. Čl. 4.6. Pravidel stanoví, že k investičním nákladům vhodným na poskytnutí podpory lze připočítat hodnotu investice do nehmotných aktiv, která jsou tvořena patenty, operativními nebo patentovanými licencemi na know-how a nepatentovanými know-how, za podmínek, že tato nehmotná aktiva budou využívána výhradně příjemcem veřejné podpory, bude na ně pohlíženo jako na amortizovatelné statky, budou zakoupena od třetích subjektů za tržní cenu, budou zahrnuta do aktiv příjemce veřejné podpory a budou využívána v podniku, který obdržel veřejnou podporu, po dobu nejméně 5 let. Podle uvedeného článku lze hodnotu investice do výše uvedených nehmotných aktiv počítat do výše maximálně 25 % hodnoty nákladů vhodných na poskytnutí podpory. Úřad proto stanovil příslušnou podmínku ve výroku rozhodnutí. Čl. 4.8. Pravidel stanoví, že míra veřejné podpory u oblastí vymezených v čl. 87 odst. 3 písm. a) Smlouvy o založení Evropského společenství nesmí přesáhnout 50 % investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory a musí být stanovena v závislosti na regionálním přínosu konkrétního investičního projektu. Přínosy investičního projektu společnosti F.X.MEILLER Slaný s.r.o. jsou konstatovány výše. Vzhledem k hodnotě regionálního přínosu uvedeného investičního projektu byla stanovena míra veřejné podpory na 50 % hodnoty investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory. Čl. 4.10. Pravidel obsahuje podmínku, že investice musí být zachována po dobu nejméně 5 let. Úřad proto stanovil příslušnou podmínku ve výroku rozhodnutí. Ad II. Navrhovaná výše investiční pobídky formou hmotné podpory rekvalifikace, tj. 3 mil. Kč, je poskytována na základě zákona o zaměstnanosti a nařízení vlády č. 134/2000 Sb., o hmotné podpoře na vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek, a splňuje podmínky stanovené v nařízení. V souladu s rozhodnutím Evropské komise č. 2000/424/C ze dne 16. 11. 1999, publikovaném v Official Journal dne 6. 7. 2000, hmotná podpora rekvalifikace se nezahrnuje do celkové hodnoty veřejné podpory. Tuto veřejnou podporu lze v uvedené výši poskytnout. VIII. Druh a forma veřejné podpory Navrhovaná veřejná podpora má být poskytnuta formou slevy na dani z příjmů dle § 35b zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění a formou hmotné podpory vytváření nových pracovních míst a hmotné podpory rekvalifikace zaměstnanců. Z podkladů vyplývá, že společnost F.X.MEILLER Slaný s.r.o. splňuje všeobecné podmínky dle § 2 odst. 2 zákona o investičních pobídkách a zvláštní podmínky dle § 35b zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění. Výše hmotné podpory vytváření nových pracovních míst a hmotné podpory rekvalifikace zaměstnanců činí 9,4 mil. Kč. Předpokládaný hospodářský výsledek společnosti F.X. MEILLER Slaný s.r.o. se očekává ve výši: 1. rok (….) Kč, 2. rok (….) Kč, 3. rok (….) Kč, 4. rok (….) Kč, 5. rok (….) Kč. Předpokládaná výše daňové povinnosti společnosti F.X.MEILLER Slaný s.r.o. v prvních pěti letech od předpokládaného zahájení investice bude činit: 1. rok (….) Kč, 2. rok (….) Kč, 3. rok (….) Kč, 4. rok (….) Kč, 5. rok (….) Kč. Předmětem regionální podpory je zajištění počáteční investice nebo vytvoření pracovních míst. Veřejná podpora formou slevy na daních z příjmů dle § 35b zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění a hmotné podpory vytváření pracovních míst se počítá jako procentuální vyjádření skutečné celkové výše investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory, které tvoří (jde o předpokládanou výši uvedených nákladů): pozemky a příprava staveniště 4,375 mil. Kč budovy 68,25 mil. Kč instalace a stroje 175,875 mil. Kč Celkový odhad investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory činí 248,5 mil. Kč. Z předložených podkladů vyplývá předpokládaná hodnota investice do nehmotných aktiv, která jsou tvořena softwarem, ve výši 15,75 mil. Kč. Čl. 4.6. Pravidel stanoví, že k investičním nákladům vhodným na poskytnutí podpory lze připočítat hodnotu investice do nehmotných aktiv, která jsou tvořena patenty, operativními nebo patentovanými licencemi na know-how a nepatentovanými know-how, za podmínek, že tato nehmotná aktiva budou využívána výhradně příjemcem veřejné podpory, bude na ně pohlíženo jako na amortizovatelné statky, budou zakoupena od třetích subjektů za tržní cenu, budou zahrnuta do aktiv příjemce veřejné podpory a budou využívána v podniku, který obdržel veřejnou podporu, po dobu nejméně 5 let. Podle uvedeného článku lze hodnotu investice do výše uvedených nehmotných aktiv počítat do výše maximálně 25 % hodnoty nákladů vhodných na poskytnutí podpory. Částka 15,75 mil.Kč tvoří 6,3 % hodnoty investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory. Z předložených podkladů rovněž vyplynula skutečnost, že jsou zajištěny podmínky stanovené v čl. 4.6. Pravidel, aby hodnota investice do nehmotných aktiv mohla být ve výši 15,75 mil. Kč připočítána k hodnotě investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory. Celkový odhad nákladů vhodných na poskytnutí podpory činí 264,25.mil. Kč. Celková hodnota veřejné podpory formou slevy na daních z příjmů a hmotné podpory vytváření pracovních míst nesmí přesáhnout výši 132,125 mil. Kč. IX. Závěr Dne 24.9.2001 bylo účastníku řízení doručeno vyrozumění o možnosti vyjádřit se k podkladům rozhodnutí, případně navrhnout jeho doplnění. Tohoto práva účastník řízení ve stanovené lhůtě nevyužil. Ze všech shora uvedených důvodů bylo možno žádosti o povolení výjimky vyhovět, povolení však bylo nutno podmínit tak, aby byl zajištěn soulad s výše uvedenými předpisy. Poučení o opravném prostředku: Proti tomuto rozhodnutí v souladu s § 6 odst. 5 zákona o veřejné podpoře nelze podat rozklad. Ing. Josef Bednář předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Obdrží: Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky k rukám Mgr. Martina Turnovského vedoucího oddělení investičních pobídek Na Františku 32 110 15 Praha

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/78
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.