Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 7937


Číslo jednací S299/2008/VZ-163/2009/530/RKr
Instance I.
Věc
Hotelové a restaurační služby
Účastníci Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR, Orlická 2020/4, 130 00 Praha
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 18.02.2009
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-7937.html
Rozhodnutí
                          
Rozhodnutí nabylo právní moci dne 18.2.2009 Č. j. S299/2008/VZ-163/2009/530/RKr V Brně dne 26. ledna 2009Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 14.10.2008 na návrh, jehož účastníky jsou•  zadavatel – Všeobecná zdravotní pojišťovna České republiky, Orlická 4/2020, 130 00 Praha, zastoupená MUDr. Pavlem Horákem, CSc., MBA, ředitelem •  navrhovatel – společnost AMORAL ENTERPRISES LIMITED, se sídlem Karpenisiou 30, Nicosia, Kypr, ve správním řízení zastoupená JUDr. Tomášem Jindrou - advokátem, AK se sídlem U Prašné brány 3, 110 00 Praha 1•  vybraný uchazeč – společnost KOVOTOUR PLUS s. r. o., IČ 62301055, se sídlem Nádražní č. p. 1258/22, 702 00 Ostrava, za niž jedná Jiří Hájek, jednatel, ve správním řízení zastoupená na základě plné moci ze dne 13.11.2008 JUDr. Petrou Buzkovou, advokátkou, se sídlem AK Vyroubal Krajhanzl Školout, advokátní kancelář, s. r. o., Lazarská 1719/5, 110 00 Praha 1ve věci přezkoumání úkonů zadavatele ve veřejné zakázce „Hotelové a restaurační služby pro realizaci léčebně-ozdravných pobytů dětí u Egejského moře“ zadávané v jednacím řízení s uveřejněním, jehož oznámení bylo v informačním systému o veřejných zakázkách uveřejněno dne 4.3.2008 pod ev. č. 6015541, a dne 4.3.2008 v Úředním věstníku Evropské unie pod ev. č. 2008/S 44-061373,rozhodl takto:   Správní řízení se podle § 114 odst. 3 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť - navrhovatel společnost AMORAL ENTERPRISES LIMITED, se sídlem Karpenisiou 30, Nicosia, nesložil s podáním návrhu ani v dodatečně stanovené lhůtě kauci.  OdůvodněníVšeobecná zdravotní pojišťovna České republiky, Orlická 4/2020, 130 00 Praha, zastoupená MUDr. Pavlem Horákem, CSc., MBA, ředitelem (dále jen „zadavatel“), uveřejnil podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), v informačním systému o veřejných zakázkách 4.3.2008 pod ev. č.60015541 a dne 4.3.2008 v Úředním věstníku Evropské unie pod ev. č. 2008/S 44-061373 oznámení jednacího řízení s uveřejněním za účelem zadání veřejné zakázky  „Hotelové a restaurační služby pro realizaci léčebně - ozdravných pobytů dětí u Egejského moře“ (dále jen „veřejná zakázka“).  Z protokolu o konečném výsledku hodnocení ze dne 8.9.2008 vyplývá, že jako nejvhodnější nabídka byly vybrána nabídka uchazeče KOVOTOUR PLUS s. r. o., IČ 62301055, se sídlem Nádražní č. p. 1258/22, 702 00 Ostrava, za niž jedná Jiří Hájek, jednatel, ve správní řízení zastoupená na základě plné moci ze dne 13.11.2008 JUDr. Petrou Buzkovou, advokátkou, se sídlem AK Vyroubal Krajhanzl Školout, advokátní kancelář, s. r. o., Lazarská 1719/5, 110 00 Praha 1 (dále jen „KOVOTOUR PLUS“), přičemž uvedený protokol uchazeč AMORAL ENTERPRISES LIMITED, se sídlem Karpenisiou 30, Nicosia, Kypr, ve správním řízení zastoupená JUDr. Tomášem Jindrou - advokátem, AK, U Prašné brány 3, 110 00 Praha 1 (dále je „AMORAL“ nebo „navrhovatel“) obdržel dne 9.9.2008. Proti uvedenému protokolu podal zmíněný uchazeč námitky, které zadavatel obdržel dne 24.9.2008 a kterým po přezkoumání jejich oprávněnosti nevyhověl rozhodnutím, které uchazeč obdržel dne 6.10.2008. Vzhledem k tomu, že uchazeč nepovažoval rozhodnutí zadavatele o námitkách za učiněné v souladu se zákonem, podal návrh na přezkoumání rozhodnutí zadavatele o námitkách k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.  Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) obdržel návrh dne 14.10.2008 faxem (doplněno 15.10.2008 poštou) a tímto dnem bylo podle zákona zahájeno správní řízení o přezkoumání úkonů zadavatele. Zadavatel obdržel návrh téhož dne. V návrhu uchazeč Amoral uvedl, že  zadavatel nebyl oprávněn zadat veřejnou zakázku jednacím řízením s uveřejněním, neboť předmět veřejné zakázky byl nesprávně klasifikován. Dále napadá hodnocení nabídek s tím, že v hodnotících kritériích, která v součtu znamenají váhu celkem 60 procent zvítězil uchazeč AMORAL a pouze u kritérií, které představujících 40 procent, která představují těžko měřitelná a doplňková kritéria zvítězil uchazeč KOVOTOUR PLUS. Vedle toho navrhovatel napadá netransparentnost přidělování bodů v rámci jednotlivých bodů. Je obecně známo, že naše zařízení je vzdáleno 11km od krajské nemocnice a 50 km od města Soluň, přičemž zařízení uchazeče KOVOTOUR PLUS je vzdáleno 70 km od krajské nemocnice, což znamená, že špatná dopravní obslužnost zařízení uchazeče KOVOTOUR PLUS znemožňuje včasné poskytnutí kvalifikované lékařské péče chronicky nemocným dětem Kvůli špatné dostupnosti měl zadavatel uchazeče KOVOTOUR PLUS vyloučit.  Zařízení uchazeče AMORAL je výrazně lépe napojeno na veřejnou komunikaci pro případný transport osob do nejbližšího zdravotnického zařízení. Závěrem navrhovatel žádá o zrušení zadání veřejné zakázky případně nařízení nového výběru nejvhodnější nabídky. Současně žádá o vydání předběžného opatření zakazujícího uzavřít zadavateli smlouvu naplnění veřejné zakázky.Zadavatel se vyjádřil se k návrhu vyjádřil dopisem ze dne 21.10.2008 uvedl, že průběh celého zadávacího řízení proběhl v plném souladu se zákonem o veřejných zakázkách.Účastníky řízení podle §  116 zákona jsou:•  zadavatel,•  navrhovatel – společnost AMORAL•  vybraný uchazeč – společnost KOVOTOUR PLUS. Zahájení správního řízení oznámil Úřad jeho účastníkům dopisem č. j. S299/2008/VZ-21621/2008/530/Kr ze dne 29.10.2008.Současně Úřad usnesením č. j. S299/2008/VZ-21627/2008/530/Kr ze dne 29.10.2008 stanovil účastníkům řízení lhůtu, ve které jsou podle § 36 odst. 1 správního řádu, oprávněni navrhovat důkazy a činit jiné návrhy a podle § 36 odst. 2 citovaného zákona v návaznosti na § 39 odst. 1 téhož zákona oprávněni vyjádřit v řízení své stanovisko a lhůtu, ve které se podle § 36 odst. 3 správního řádu mohou vyjádřit k podkladu rozhodnutí.Následně Úřad vydal dne 29.10.2008 rozhodnutí o předběžném opatření pod č. j. S299/2008/VZ-21628/2008/530/Kr, jímž zamítnul návrh na vydání předběžného opatření.Úřad dále obdržel dne 24.11.2008 oznámení zadavatele, že uzavřel smlouvu s uchazečem Kovotour.Poté uchazeč Kovotour i navrhovatel požádali o prodloužení lhůty pro vyjádření k podkladům řízení, čemuž Úřad vyhověl usnesením č. j. S299/2008/VZ-23998/2008/530/Kr ze dne 26.11.2008.Dále se vyjádřil uchazeč KOVOTOUR PLUS dopisem, který Úřad obdržel dne 8.12.2008 v němž uvedl, že nejsou splněny podmínky pro přezkum úkonů zadavatele, neboť námitky navrhovatele směřovaly pouze proti rozhodnutí zadavatele o výběru nejvhodnější nabídky, nikoliv proti zadávacím podmínkám a dále, že navrhovatel nikde neuvádí, kdy se dozvěděl o porušení zadávacích podmínek. Dle uchazeče KOVOTOUR PLUS je veřejná zakázka klasifikována dobře a zadavatel mohl použít jednací řízení s uveřejněním. K napadené údajné povinnosti zadavatele vyloučit uchazeče KOVOTOUR PLUS, uchazeč uvádí, že ani zde nebyla splněna 15 denní lhůta, přičemž zdůrazňuje, že uchazeč KOVOTOUR PLUS kvalifikaci splnil. Dále uvádí, že způsob hodnocení nabídek byl stanoven předem, přičemž tento postup byl dodržen. K odmítnutí zadavatele sdělit aktuální výši nabídkové ceny, uchazeč KOVOTOUR PLUS sděluje, že zadavatel není oprávněn sdělovat uchazečům výsledek nebo stav jednání s jinými uchazeči, nemá-li k tomu předchozí souhlas příslušného uchazeče. K hodnocení kritéria Způsob zajištění a dostupnost zdravotnických služeb je zřejmé, že zadavatel nehodnotil pouze kvalitu silnice, ale také další skutečnosti, přičemž hodnotící komise vyhotovila hodnotící zprávu v souladu s § 80 zákona. Dále uvádí, že zákon nestanoví v jakém pořadí má uchazeč s uchazeči jednat. Úřad dále dne 16.1.2009 pod č. j. S299/2008/VZ-559/2009/530/RKr vydal usnesení, kterým stanovil navrhovateli lhůtu k provedení úkonu, a to doplnění návrhu o doklad o složení kauce ve výši 1 % z nabídkové ceny, neboť bylo zjištěno, že kauce nebyla s podáním návrhu a ani později na účet Úřadu uhrazena. Navrhovatel ve stanovené lhůtě ani později kauci nesložil.Ke svému rozhodnutí uvádí Úřad následující rozhodné skutečnosti.Návrh musí podle § 114 odst. 2 zákona vedle obecných náležitostí podání obsahovat přesné označení zadavatele, v čem je spatřováno porušení zákona, v jehož důsledku navrhovateli hrozí nebo vznikla újma na jeho právech, příslušné důkazy, a čeho se navrhovatel domáhá. Součástí návrhu zasílaného Úřadu je doklad o doručení námitek zadavateli a doklad o složení kauce podle § 115 zákona. Jestliže podle § 114 odst. 3 zákona návrh nemá předepsané náležitosti podle odstavce 2 a navrhovatel jej ve lhůtě stanovené Úřadem nedoplní nebo nebyl doručen Úřadu a zadavateli ve lhůtách podle § 113 odst. 2 nebo 3 nebo nebyl podán oprávněnou osobou nebo není-li Úřad věcně příslušný k rozhodnutí o návrhu, Úřad zahájené řízení zastaví; pokud má důvodné podezření, že došlo k porušení tohoto zákona, zahájí správní řízení z moci úřední. Podle § 115 odst. 1 zákona je navrhovatel povinen s podáním návrhu složit na účet Úřadu kauci ve výši 1 % z nabídkové ceny navrhovatele, nejméně však ve výši 50 000 Kč, nejvýše ve výši 2 000 000 Kč. V případě, že není možné stanovit nabídkovou cenu navrhovatele, je navrhovatel povinen složit 100 000 Kč. Bankovní spojení Úřad uveřejní na své internetové adrese. Dne 14.10.2008 podal navrhovatel návrh na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele, jehož součástí nebyl doklad o zaplacení kauce na účet Úřadu, přičemž z výpisů z účtu Úřadu dále vyplývá, že kauce na účet Úřadu s podáním návrhu složena nebyla, proto Úřad dne 16.1.2009 pod č. j. S299/2008/VZ-559/2009/530/RKr vydal usnesení, kterým stanovil navrhovateli lhůtu k provedení úkonu, a to doplnění návrhu o doklad o složení kauce ve výši 1 % z nabídkové ceny. Současně Úřad upozornil navrhovatele, že jestliže kauci ve stanovené lhůtě na účet Úřadu nesloží a nedoloží doklad prokazující její složení, Úřad podle § 114 odst. 3 zákona zahájené správní řízení zastaví.Poněvadž navrhovatel ve stanovené lhůtě, ani později nesložil na účet Úřadu kauci v požadované výši, ani nedoložil doklad prokazující její úhradu, Úřad rozhodl o zastavení správního řízení ve věci přezkoumání postupu zadavatele při zadávání veřejné zakázky, jak je uvedeno ve výroku tohoto rozhodnutíPoučení: Proti tomuto rozhodnutí lze do 15 dní ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, tř. Kpt. Jaroše 7, Brno. Včas podaný rozklad má odkladný účinek. Rozklad se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každému účastníku řízení mohl úřad zaslat jeden stejnopis.Mgr. Pavel Hermanředitel sekce veřejných zakázekObdrží:Všeobecná zdravotní pojišťovna České republiky, Orlická 4/2020, 130 00 PrahaJUDr. Tomáš Jindra - advokát, AK U Prašné brány 3, 110 00 Praha 1JUDr. Petra Buzková - advokátka, AK Vyroubal Krajhanzl Školout, advokátní kancelář, s. r. o., Lazarská 1719/5, 110 00 Praha 1Na vědomí:AMORAL ENTERPRISES LIMITED, Karpenisiou 30, Nicosia, KyprKOVOTOUR PLUS s. r. o., Nádražní č. p. 1258/22, 702 00 Ostrava Vypraveno dne: viz otisk razítka na poštovní obálce

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/7937
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.