Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 8355


Číslo jednací S12/2010/VZ-4449/2010/520/NGl
Instance I.
Věc
TUČAPY-splašková kanalizace a čerpání do Komořan
Účastníci obec Tučapy VHS plus Vodohospodářské stavby, s. r. o. SKR stav, s.r.o.
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 29.04.2010
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-8355.html
Rozhodnutí
                          
Č. j.: ÚOHS-S12/2010/VZ-4449/2010/520/NGlV Brně dne: 8. dubna 2010Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, jako orgán příslušný podle § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení o přezkoumání úkonů zadavatele, zahájeném dne 7.1.2010 na návrh ze dne 6.1.2010, jehož účastníky jsou·  zadavatel – obec Tučapy, IČ 00373583, sídlem Tučapy 49, 683 01 Rousínov, zastoupená Miloslavem Brandýsem, starostou obce,·  navrhovatel – VHS plus Vodohospodářské stavby, s. r. o., IČ 46976469, sídlem Masarykova 1197, 698 14 Veselí nad Moravou, za niž jedná Ing. Jindřich Popelka, jednatel,·  vybraný uchazeč − SKR stav, s.r.o., IČ 26961474, sídlem Nováčkova 18, 614 00 Brno, za niž jedná Ing. Ivo Skřivánek, jednatel,ve věci přezkoumání úkonů zadavatele ve veřejné zakázce „TUČAPY-splašková kanalizace a čerpání do Komořan“ zadávané v podlimitním řízení, jehož oznámení bylo v ISVZ uveřejněno dne 27.10.2009 pod ev.č. VZ 60037739, rozhodl takto: Správní řízení se podle § 114 odst. 3 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť Úřad pro ochranu hospodářské soutěže není věcně příslušný k rozhodnutí o návrhu.OdůvodněníObec Tučapy, IČ 00373583, sídlem Tučapy 49, 683 01 Rousínov, zastoupená Miloslavem Brandýsem, starostou obce (dále jen „zadavatel“), uveřejnila podle § 26 odst. 1 písm. a) zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), dne 27.10.2009 v ISVZ veřejnou zakázku „TUČAPY-splašková kanalizace a čerpání do Komořan“ pod ev. č. 60037739. Jedná se podlimitní veřejnou zakázku zadávanou v otevřeném řízení na stavební práce, kde předpokládaná hodnota veřejné zakázky nepřesahuje částku 50 mil. Kč bez DPH, (podle bodu II. 2.1. oznámení o zakázce činí předpokládaná hodnota zakázky bez DPH 49.599.000,-Kč).Z protokolu z jednání komise pro otevírání obálek s nabídkami ze dne 24.11.2009 vyplývá, že zadavatel obdržel ve lhůtě pro podání nabídek 21 nabídek. Z protokolu o jednání hodnotící komise pro posouzení nabídek ze dne 11.12.2009 vyplývá, že uchazeč – VHS plus Vodohospodářské stavby, s. r. o., IČ 46976469, sídlem Masarykova 1197, 698 14 Veselí nad Moravou, za niž jedná Ing. Jindřich Popelka, jednatel, (dále jen „navrhovatel“), nesplnil zadávací podmínky tím, že ve své nabídce předložil návrh smlouvy, který je v rozporu s návrhem smlouvy uvedeným v zadávací dokumentaci, a proto byla jeho nabídka vyřazena z dalšího hodnocení.Zadavatel vydal dne 11.12.2009 rozhodnutí o vyloučení navrhovatele, které mu bylo doručeno dne 12.12.2009. Dne 22.12.2009 zadavatel rozhodl o výběru nejvhodnější nabídky. Jako nejvhodnější byla vybrána nabídka společnosti − SKR stav, s.r.o., IČ 26961474, sídlem Nováčkova 18, 614 00 Brno, za niž jedná Ing. Ivo Skřivánek, jednatel (dále jen „vybraný uchazeč“). Proti rozhodnutí o vyloučení ze dne 11.12.2009 podal navrhovatel dne 21.12.2009 námitky, které zadavatel obdržel dne 22.12.2009. Zadavatel po přezkoumání podaným námitkám nevyhověl a zaslal navrhovateli rozhodnutí o nevyhovění námitce ze dne 29.12.2009, které zadavatel obdržel dne 30.12.2009.Protože navrhovatel nepovažoval postup zadavatele v souladu se zákonem, podal dopisem ze dne 6.1.2010 návrh na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele k Úřadu pro hospodářskou soutěž (dále jen „Úřad“), který jej obdržel 7.1.2010 a tímto dnem bylo také zahájeno správní řízení. Zadavatel obdržel jedno vyhotovení návrhu dne 7.1.2010.Navrhovatel ve svém návrhu uvedl, že přestože svou nabídku podal v souladu s vyhlášenými podmínkami zadávacího řízení, bylo mu dne 12.12.2009 doručeno rozhodnutí zadavatele, kterým byl vyloučen z účasti v zadávacím řízení na předmětnou veřejnou zakázku z důvodu nesouladu smlouvy o dílo předložené v nabídce se zadávací dokumentací − konkrétně, že doba plnění v návrhu smlouvy není navrhovatelem jednoznačně stanovena. Ve svém návrhu navrhovatel také namítá formální vady rozhodnutí o vyloučení spočívající v označení navrhovatele a ve zdůvodnění vyloučení navrhovatele. Navrhovatel se svým návrhem domáhá zrušení rozhodnutí zadavatele o vyloučení jeho nabídky z další účasti v zadávacím řízení ze dne 11.12.2009 a znovu zařazení nabídky navrhovatele do zadávacího řízení. Současně zde navrhuje vydat předběžné opatření − pozastavit zadávacího řízení, resp. zakázat uzavřít smlouvu na plnění veřejné zakázky s jiným uchazečem.Závěrem navrhovatel uvádí, že mu postupem zadavatele byla způsobena újma spočívající v marném vynaložení nákladů související s jeho nabídkou.Dopisem ze dne 14.1.2010 zadavatel poslal své vyjádření k návrhu navrhovatele, ve kterém trvá na svém stanovisku, že tzv. doba plnění v návrhu smlouvy není navrhovatelem jednoznačně stanovena, i když mu navrhovatel uvedl dobu plnění v kalendářních dnech. Zadavatel tedy uvádí, že postupoval v souladu se zákonem, když podle § 76 zákona vyloučil navrhovatele z účasti v zadávacím řízení, protože nesplnil zadávací podmínky zadavatele, a navrhuje, aby Úřad správní řízení zastavil.Zadavatel Úřadu dále doložil dne 15.1.2010 námitku uchazeče společnosti − STAVBY a.s., IČ 49973215, sídlem Táborská 1148, 251 01 Říčany, zastoupená Ing. Šándorem Véghem, předsedou představenstva (dále jen "STAVBY a.s."), proti rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky ze dne 13.1.2010.Zahájení správního řízení oznámil Úřad jeho účastníkům dopisem ze dne 18.1.2010, č.j. ÚOHS-S12/2010/VZ-879/2010/520/NGl. Účastníky řízení podle § 116 zákona jsou:·  zadavatel,·  navrhovatel,·  vybraný uchazeč.Zároveň Úřad stanovil usnesením č.j. ÚOHS-S12/2010/VZ-880/2010/520/NGl ze dne 18.1.2010 účastníkům řízení lhůty, ve kterých byli oprávněni navrhovat důkazy, vyjádřit se v řízení, vyjádřit se k podkladům rozhodnutí. Zadavatele Úřad citovaným usnesením vyzval k doplnění a doložení dokumentů osvědčujících, zda je obec Tučapy zadavatelem vykonávajícím některou z relevantních činností podle § 4 odst. 1 písm. d) zákona v odvětví vodárenství, tj. že podle ·  citovaného ustanovení zákona provádí relevantní činnost poskytování vodovodu, sloužícího veřejné potřebě, pro účely provozování takového vodovodu podle zvláštního právního předpisu v souvislosti s výrobou nebo dodávkou pitné vody,·  citovaného ustanovení zákona provádí relevantní činnost provozování vodovodu sloužícího veřejné potřebě podle zvláštního právního předpisu v souvislosti s výrobou nebo dodávkou pitné vody nebo provádí relevantní činnost dodávku pitné vody do vodovodu podle citovaného ustanovení zákonaA dále zda ·  provádí činnost související s odváděním odpadních vod kanalizací sloužící veřejné potřebě nebo s čištěním odpadních vod podle § 4 odst. 1 písm. e) zákona.Zadavatel na základě usnesení Úřadu č.j. ÚOHS-S12/2010/VZ-880/2010/520/NGl ze dne 18.1.2010 doložil dne 20.1.2010 informaci o provedených úkonech zadavatele předmětné veřejné zakázky − zamítnutí námitky uchazeče společnosti − STAVBY a.s. ze dne 20.1.2010.Zadavatel na základě téhož usnesení Úřadu doložil dne 26.1.2010: 1.  Rozhodnutí Městského úřadu Vyškov z 18.5.2009, jako věcně a místně příslušného vodoprávního úřadu, kterým se prodlužuje povolení týkající se nakládání s vodami, vypouštění odpadních vod v katastrálním území obce Tučapy do 31.12.2011 2.  Rozhodnutí Krajského úřadu Jihomoravského kraje ze dne 26.4.2006, sp. zn. S-JMK 33709/2006 OŽP-Mi o povolení provozování vodovodu a kanalizace v obci Tučapy3.  Provozní evidenci-vodovodní řády, z 19.2.2007, kde je potvrzeno vlastnictví rozvodné vodovodní sítě obcí Tučapy4.  Provozní evidenci-kanalizační stokové sítě z 19.2.2001, kde se potvrzuje vlastnictví kanalizační stokové sítě obcí Tučapy5.  Inventarizační zápis obecního úřadu obce Tučapy z 29.1.2009, který potvrzuje vlastnictví kanalizace a vodovodu obce6.  Souhrnná technická zpráva na akci TUČAPY-Splašková kanalizace do Komořan od společnosti AQUA PROCON s.r.o., sídlem Palackého tř. 12, 612 00 Brno7.  Rozhodnutí č. 08016961-SFŽP o poskytnutí dotace ze dne 28.1.2009 vydané Ministerstvem životního prostředíDne 21.3.2010 zadavatel Úřadu doložil vyjádření, které potvrzuje, že obec Tučapy podle § 4 odst. 1 písm. d) a e) zákona provádí relevantní činnost související s vlastnictví vodovodu a kanalizace, resp. že je vlastníkem vodovodu a kanalizace.Po předběžném posouzení případu dospěl Úřad k závěru, že důvody uvedené v návrhu nesvědčí o nutnosti vydat předběžné opatření, proto vydal Úřad dne 23.3.2010 rozhodnutí č. j. ÚOHS-S12/2010/VZ-3942/2010/520/NGl, kterým zamítl návrh na vydání předběžného opatření – zakázat uzavřít smlouvu s vybraným uchazečem.Úřad přezkoumal na základě § 112 zákona případ ve všech vzájemných souvislostech. Po zhodnocení všech podkladů a na základě vlastních zjištění konstatuje, že podle § 114 odst. 3 zákona Úřad není věcně příslušný k rozhodnutí o návrhu. Podle § 2 odst. 7 zákona, vykonává-li veřejný zadavatel jednu či více relevantních činností podle § 4 zákona, platí pro něj ustanovení zákona vztahující se na sektorového zadavatele za předpokladu, že veřejná zakázka má být zadávána v souvislosti s výkonem relevantní činnosti veřejného zadavatele.Podle § 4 odst. 1 zákona se relevantní činností pro účely zákona podle písm. d) bodu 1. v odvětví vodárenství rozumí poskytování vodovodu, sloužícího veřejné potřebě, pro účely provozování takového vodovodu podle zvláštního právního předpisu v souvislosti s výrobou nebo dodávkou pitné vody.Podle § 4 odst. 1 písm. e) bodu 2. zákona se relevantní činností rozumí rovněž činnost osob vykonávajících relevantní činnost podle písm. d) téhož ustanovení zákona, pokud tato činnost souvisí s odváděním odpadních vod kanalizací sloužící veřejné potřebě nebo s čištěním odpadních vod.Podle § 19 odst. 1 zákona sektorový zadavatel postupuje podle zákona pouze v případě nadlimitních veřejných zakázek zadávávaných v souvislosti s výkonem relevantní činnosti.Podle § 12 odst. 1 zákona se nadlimitní veřejnou zakázkou rozumí veřejná zakázka, jejíž předpokládaná hodnota podle § 13 zákona bez DPH dosáhne nejméně finančního limitu stanoveného prováděcím právním předpisem pro jednotlivé kategorie zadavatelů a druhy veřejných zakázek, případně kategorie dodávek nebo služeb. Podle odst. 2 téhož ustanovení zákona se podlimitní veřejnou zakázkou rozumí veřejná zakázka, jejíž předpokládaná hodnota činí v případě veřejné zakázky na služby nejméně 2 mil. Kč bez DPH a nedosáhne finančního limitu podle odst. 1 zákona.Podle § 2 odst. 3 nařízení vlády č. 77/2008 Sb., o stanovení finančních limitů pro účely zákona o veřejných zakázkách, o vymezení zboží pořizovaného Českou republikou – Ministerstvem obrany, pro které platí zvláštní finanční limit, a o přepočtech částek stanovených v zákoně o veřejných zakázkách v eurech na českou měnu, (kterým vláda nařizuje podle § 159 odst. 1 zákona k provedení § 12 odst. 1 a § 154 zákona), dále jen „nařízení vlády o stanovení finančních limitů“, finanční limit podle § 12 odst. 1 zákona v případě veřejných zakázek na stavební práce činí 146 447 tisíc Kč. Zadavatel v informačním systému o veřejných zakázkách označil zakázku jako podlimitní. V zadávací dokumentaci v bodě 1 na straně 3 je zadavatelem uvedeno, že předpokládaná hodnota veřejné zakázky zadané v podlimitním otevřeném řízení na stavební práce zde nepřesáhne částku 50 mil Kč bez DPH.Z předložených dokladů a z vyjádření zadavatele obce Tučapy ze dne 21.3.2010 je zřejmé, že zadavatel vykonává relevantní činnost ve smyslu § 4 odst. 1 písm. d) bodu 1. zákona v odvětví vodárenství tím, že jako jeho vlastník poskytuje vodovod, sloužící veřejné potřebě, pro účely jeho provozování, a to v souvislosti s dodávkou pitné vody. Současně zadavatel vykonává i relevantní činnost ve smyslu § 4 odst. 1 písm. e) bodu 2. zákona tím, že poskytuje veřejnosti a provozuje kanalizaci, která souvisí s odváděním odpadních vod sloužící veřejné potřebě nebo s čištěním odpadních vod.Na základě těchto skutečností je zřejmé, že zadavatel předmětnou zakázku zadával v souvislosti s výkonem relevantní činnosti, při které je vázán podle § 2 odst. 7 zákona postupy platnými pro sektorové zadavatele. Sektorový zadavatel podle § 19 odst. 1 zákona postupuje podle zákona pouze při zadávání nadlimitních veřejných zakázek zadávaných v souvislosti s výkonem relevantní činnosti. Jelikož předpokládaná hodnota šetřené zakázky nedosáhla finančního limitu stanoveného pro nadlimitní veřejné zakázky a zadavatel současně naplnil definici sektorového zadavatele, který není povinen postupovat podle zákona v případě podlimitních veřejných zakázek, není Úřad k rozhodnutí o přijatém návrhu věcně příslušný. Proto Úřad podle § 114 odst. 3 zákona rozhodl o zastavení správního řízení zahájeného na návrh zadavatele tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto rozhodnutí.PoučeníProti tomuto usnesení je možno podat do 15 dnů od jeho doručení rozklad k předsedovi Úřadu, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, tř. Kpt. Jaroše 7, Brno. Včas podaný rozklad nemá odkladný účinek. Rozklad se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každému účastníku řízení mohl Úřad zaslat jeden stejnopis.        otisk úředního razítkaMgr. Kamil RudoleckýmístopředsedaObdrží:Obec Tučapy, Tučapy 49, 683 01 RousínovVHS plus, Vodohospodářské stavby, s. r. o., Masarykova 1197, 698 14 Veselí nad Moravou SKR stav, s. r. o., Nováčkova 18, 614 00 BrnoVypraveno dne: viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/8355
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.