Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 8522


Číslo jednací S131/2010/VZ-6811/2010/540/IMa
Instance I.
Věc
Podpora budování absorpční kapacity v letech 2010 a 2011
Účastníci Česká republika - Ministerstvo pro místní rozvoj Agentura pro podporu podnikání a investic CzechInvest
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 30.06.2010
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-8522.html
Rozhodnutí
                          
Č. j.: ÚOHS-S131/2010/VZ-6811/2010/540/IMaV Brně dne 7. června 2010Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 16. 4. 2010 na návrh ze dne 16. 4. 2010, jehož účastníky jsou·  zadavatel - Česká republika - Ministerstvo pro místní rozvoj, IČ 66002222, se sídlem Staroměstské náměstí 6, 110 15 Praha 1, jejímž jménem jedná Ing. Rostislav Vondruška, ministr,·  navrhovatel - Agentura pro podporu podnikání a investic CzechInvest, IČ 71377999, se sídlem Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, zast. Mgr. Alexandrou Rudyšarovou, generální ředitelkou,ve věci nadlimitní veřejné zakázky „Podpora budování absorpční kapacity v letech 2010 a 2011“ zadávané v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo v Informačním systému o veřejných zakázkách uveřejněno dne 5. 2. 2010 pod ev. č. 60041622, ve znění oprav uveřejněných dne 5. 3. 2010, vydává Úřad pro ochranu hospodářské soutěže podle § 76 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, totousnesení:Správní řízení se podle § 66 odst. 1 písm. a) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje. OdůvodněníZadavatel - Česká republika - Ministerstvo pro místní rozvoj, IČ 66002222, se sídlem Staroměstské náměstí 6, 110 15 Praha 1, jejímž jménem jedná Ing. Rostislav Vondruška, ministr (dále jen "zadavatel"), uveřejnil v Informačním systému o veřejných zakázkách dne 5. 2. 2010 pod ev. č. 60041622, ve znění oprav uveřejněných dne 5. 3. 2010, oznámení o zahájení otevřeného řízení podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách (dále jen „zákon“), na veřejnou zakázku „Podpora budování absorpční kapacity v letech 2010 a 2011“ (dále jen „veřejná zakázka“).Předmětem veřejné zakázky je realizace vzájemně provázaných aktivit, které povedou ke zvýšení zájmu cílových skupin o získání spolufinancování z fondů Evropské unie, k růstu kvality předpokládaných žádostí i realizovaných projektů, ke zvýšení efektivnosti a hospodárnosti čerpání prostředků z evropských fondů a ke zvýšení povědomí o nástrojích kohezní politiky Evropské unie a jejich významu.Zadavatel svým rozhodnutím ze dne 17. 3. 2010 zrušil nadlimitní výběrové řízení s odkazem na § 84 odst. 2 písm. e) zákona, poněvadž se v průběhu zadávacího řízení vyskytly důvody hodné zvláštního zřetele, pro které nelze pokračovat v zadávacím řízení.Proti rozhodnutí zadavatele o zrušení zadávacího řízení byly podány námitky navrhovatelem – Agentura pro podporu podnikání a investic CzechInvest, IČ 71377999, se sídlem Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, zast. Mgr. Alexandrou Rudyšarovou, generální ředitelkou (dále jen "navrhovatel"). Obsahem námitek bylo zpochybnění postupu zadavatele při zdůvodnění zrušení výběrového řízení.Zadavatel podaným námitkám po jejich přezkoumání nevyhověl. Navrhovateli bylo rozhodnutí o námitkách ze dne 8. 4. 2010 doručeno dne 9. 4. 2010. Vzhledem k tomu, že navrhovatel nepovažoval rozhodnutí zadavatele o námitkách za učiněné v souladu se zákonem, podal dopisem ze dne 16. 4. 2010 návrh na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele (dále jen „návrh“) k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“).Navrhovatel namítá, že zrušení zadávacího řízení zadavatelem bylo učiněno v rozporu se zákonem, když zadavatel vyloučil zásady stanovené v § 6 zákona. Popsaným nezákonným jednáním zadavatele hrozí navrhovateli, který má zájem na získání předmětné veřejné zakázky, újma na jeho právech, neboť v důsledku zrušení předmětné zakázky bylo navrhovateli znemožněno realizovat předmětnou veřejnou zakázku. Navrhovatel spatřuje porušení zákona především v tom, že ačkoliv zadavatel zrušil předmětné zadávací řízení ve smyslu ustanovení § 84 odst. 2 písm. e) zákona, tak neuvedl v oznámení o zrušení veřejné zakázky specifikaci důvodů hodných zvláštního zřetele, pro které nelze pokračovat v zadávacím řízení. Úřad obdržel návrh dne 16. 4. 2010 a tímto dnem bylo zahájeno správní řízení o přezkoumání úkonů zadavatele. Stejnopis návrhu byl doručen zadavateli dne 19. 4. 2010.Dne 28. 4. 2010 obdržel Úřad vyjádření zadavatele k návrhu, doplněné dne 30. 4. 2010. Zadavatel ve svém vyjádření uvádí, že v průběhu zadávacího řízení na veřejnou zakázku se vyskytly důvody hodné zvláštního zřetele, pro které nelze na zadavateli důvodně požadovat, aby v zadávacím řízení dále pokračoval. Konkrétním důvodem je skutečnost, že zadavateli na předmět plnění veřejné zakázky nebudou poskytnuty finanční prostředky, se kterými na základě původního souhlasného stanoviska Ministerstva financí ČR zadavatel v okamžiku zahájení zadávacího řízení na veřejnou zakázku počítal.Účastníky řízení podle § 116 zákona jsou:·  zadavatel,·  navrhovatel.Zahájení správního řízení oznámil Úřad účastníkům řízení dopisem č. j. ÚOHS-S131/2010/VZ-6091/2010/540/IMa ze dne 29. 4. 2010. Úřad dále účastníkům řízení usnesením č. j. ÚOHS-S131/2010/VZ-6130/2010/540/IMa z téhož dne stanovil lhůtu, v níž mohli navrhovat důkazy, činit jiné návrhy a vyjádřit v řízení své stanovisko, a lhůtu, ve které se mohli vyjádřit k podkladům správního řízení.Dne 11. 5. 2010 obdržel Úřad podání navrhovatele ze dne 11. 5. 2010, kterým navrhovatel vzal svůj návrh na přezkoumání úkonů zadavatele v celém rozsahu zpět. Usnesením č. j. ÚOHS-S131/2010/VZ-7275/2010/540/IMa ze dne 21. 5. 2010 si Úřad od zadavatele vyžádal zaslání listinných důkazů, z nichž vyplývá, že zadavateli nebudou na realizaci veřejné zakázky poskytnuty finanční prostředky. Dne 28. 5. 2010 bylo Úřadu doručeno podání zadavatele, které obsahovalo následující přílohy:1.  Příručka pro žadatele a příjemce v Operačním programu Technická pomoc ze dne 9. 11. 2009,2.  Operační manuál Operačního programu Technická pomoc,3.  Registrační list akce Budování absorpční kapacity č. 1/2009,4.  Stanovení výdajů na financování akce organizační složky státu č. 2/2009,5.  Oznámení příjemce o změnách v projektu ze dne 25. 11. 2009,6.  Dopis z Centra pro regionální rozvoj ze dne 13. 1. 2010,7.  Dopis z Ministerstva financí ČR ze dne 16. 2. 2010.Z přílohy č. 2 Operační manuál Operačního programu Technická pomoc vyplývá, že u projektů nad 100 mil. Kč při registraci akce s návrhem podmínek a prohlášením k Registračnímu listu akce nad 100 mil. Kč se předkládá návrh k odsouhlasení na Odbor financování kapitol státního rozpočtu Ministerstva financí ČR. Ministerstvo financí ČR se vyjádří k Registraci akce nejpozději do 15 kalendářních dnů od jejího obdržení. Po obdržení souhlasu Ministerstva financí ČR jsou Registrace akce a návrh Podmínek odeslány žadateli.Zadavatel dále uvádí, že v souladu se zákonem č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů musí být registrace akce financovaná účelově určenými prostředky státního rozpočtu podle § 13 odst. 3 písm. a) nebo c), její zadání a změně závazně určených parametrů provedena jen se souhlasem Ministerstva financí ČR.Z dopisu Ministerstva financí ČR zadavateli ze dne 16. 2. 2010, který tvoří přílohu č. 7, vyplývá, že Ministerstvo financí ČR nepotvrdí předložený návrh Stanovení výdajů, nesouhlasí s takto vypsanou veřejnou zakázkou a požaduje výběrové řízení zrušit a vypsat znovu. Na základě tohoto požadavku zadavatel dne 17. 3. 2010 zrušil předmětné výběrové řízení s odkazem na § 84 odst. 2 písm. e) zákona, když konstatoval, že v průběhu zadávacího řízení se vyskytly důvody hodné zvláštního zřetele, pro které nelze na zadavateli požadovat, aby v zadávacím řízení pokračoval.Úřad přezkoumal na základě § 112 a následujících ustanovení zákona náležitosti podaného návrhu a předloženou dokumentaci a s ohledem na zpětvzetí návrhu rozhodl o zastavení správního řízení. Ke svému rozhodnutí uvádí Úřad následující rozhodné skutečnosti. Podle § 66 odst. 1 písm. a) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“), správní orgán řízení o žádosti usnesením zastaví, jestliže žadatel vzal svou žádost zpět. S ohledem na skutečnost, že navrhovatel vzal svůj návrh zpět, a to v době do vydání rozhodnutí ve věci, rozhodl Úřad o zastavení správního řízení tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto usnesení.PoučeníProti výše uvedenému usnesení ve správním řízení lze do 15 dnů ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu  hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, Tř. kpt. Jaroše 7, Brno. Rozklad nemá podle § 76 odst. 5 v návaznosti na ustanovení § 152 odst. 4 správního řádu odkladný účinek. Rozklad se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každému účastníku řízení mohl Úřad zaslat jeden stejnopis.Otisk úředního razítkaMgr. Kamil RudoleckýmístopředsedaObdrží:1.  Ministerstvo pro místní rozvoj, Staroměstské náměstí 6, 110 15 Praha 12.  Agentura pro podporu podnikání a investic CzechInvest, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2Vypraveno dne: viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/8522
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.