Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 8607


Číslo jednací S314/2010/VZ-14645/2010/520/JHI
Instance I.
Věc
Program modernizace komunikací II. a III. Třídy (P2)
Účastníci Jihočeský kraj
Skanska a. s. EUROVIA CS, a. s. STRABAG a. s.
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 16.11.2010
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-8607.html
Rozhodnutí
                          
Č. j.: ÚOHS-S314/2010/VZ-14645/2010/520/JHlV Brně dne: 25. října 2010Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 3. 8. 2010 na návrh ze dne 19. 7. 2010, jehož účastníky jsou·  zadavatel - Jihočeský kraj, IČ 70890650, se sídlem U Zimního stadionu 1952/2, 370 76 České Budějovice, zastoupený Mgr. Jiřím Zimolou, hejtmanem, ·  navrhovatel - Skanska a. s., IČ 26271303, se sídlem Líbalova 1/2348, 149 00 Praha 4, za niž jednají Ing. Dan Ťok, předseda představenstva, a Ing. Leoš Vrzalík, člen představenstva, ve správním řízení zastoupena na základě pověření Mgr. Martinem Svobodou, zaměstnancem,·  vybraný uchazeč - společnostio  EUROVIA CS, a. s., IČ 45274924, Národní 10, 113 19 Praha 1, za niž jednají Ing. Martin Borovka, předseda představenstva, a Grégoire Pinasseau, místopředseda představenstva,o  STRABAG a. s., IČ 60838744, Na Bělidle 198/21, 150 00 Praha 5, za niž jednají Ing. Jaroslav Katzer, předseda představenstva, a Ing. Josef Krátký, člen představenstva,které podaly společnou nabídku ve veřejné zakázce "Program modernizace komunikací II. a III. Třídy (P2)", a které pro zastupování ve všech právních úkonech v předmětném správním řízení zmocnily Ing. Zdeňka Nováka, ředitele závodu České Budějovice EUROVIA CS, a. s.ve věci přezkoumání úkonů zadavatele při zadávání veřejné zakázky "Program modernizace komunikací II. a III. Třídy (P2)", zadávané formou užšího řízení, jehož oznámení bylo v informačním systému o veřejných zakázkách uveřejněno dne 7. 5. 2010 pod evidenčním číslem 60044784, opravný formulář byl zveřejněn dne 17. 5. 2010,rozhodl podle § 118 odst. 4 písm. c) zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, takto:Úřad pro ochranu hospodářské soutěže návrh uchazeče Skanska a. s., IČ 26271303, Líbalova 1/2348, 149 00 Praha 4, zamítá, neboť nebyl podán oprávněnou osobou.Odůvodnění1.  Jihočeský kraj, IČ 70890650, se sídlem U Zimního stadionu 1952/2, 370 76 České Budějovice, zastoupený Mgr. Jiřím Zimolou, hejtmanem (dále jen "zadavatel"), uveřejnil podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon"), oznámení o zahájení zadávacího řízení "Program modernizace komunikací II. a III. Třídy (P2)", zadávané formou užšího řízení, dne 7. 5. 2010 pod evidenčním číslem 60044784, opravný formulář byl zveřejněn dne 17. 5. 2010.2.  Na základě losování v užším řízení dne 23. 6. 2010 bylo zadavatelem vybráno pět zájemců, zbytek zájemců byl v souladu s § 61 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon"), vyloučen. Rozhodnutí o vyloučení ze dne 19. 7. 2010 obdržela společnost Skanska a. s.,  IČ 26271303, se sídlem Líbalova 1/2348, 149 00 Praha 4, za niž jednají Ing. Dan Ťok, předseda představenstva, a Ing. Leoš Vrzalík, člen představenstva, ve správním řízení zastoupena na základě pověření Mgr. Martinem Svobodou, zaměstnancem (dále jen "navrhovatel"), dne 21. 7. 2010. 3.  Navrhovatel nesouhlasil s rozhodnutím zadavatele o vyloučení z účasti v zadávacím řízení ze dne 19. 7. 2010 a podal k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen "Úřad") návrh na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele. Úřad obdržel návrh dne 3. 8. 2010 a tímto dnem bylo zahájeno správní řízení o přezkoumání úkonů zadavatele. V návrhu navrhovatel uvádí, že losování nebylo provedeno transparentním způsobem a úkon losování vzbuzuje pochybnost.4.  Vyjádření zadavatele obdržel Úřad dne 26. 8. 2010. Zadavatel uvádí, že neobdržel od navrhovatele stejnopis návrhu na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele. Podle jeho názoru tak nebyla splněna obligatorní náležitost pro podání návrhu podle § 114 odst. 4 zákona, když návrh nebyl zaslán ve stanoveném termínu ve stejnopisu zadavateli.5.  Účastníky správního řízení podle § 116 zákona jsou:o  zadavatel,o  navrhovatel.6.  Zahájení správního řízení oznámil Úřad účastníkům řízení dopisem č. j. ÚOHS-S314/2010/VZ-12375/2010/520/JHl ze dne 27. 8. 2010. Zároveň jim usnesením č. j. ÚOHS-S314/2010/VZ-12376/2010/520/JHl ze dne 27. 8. 2010 stanovil lhůtu, v níž mohli navrhovat důkazy či činit jiné návrhy, a lhůtu, ve které se mohli vyjádřit k podkladům rozhodnutí. Tímto usnesením Úřad dále stanovil navrhovateli lhůtu k doručení dokladu o doručení námitek zadavateli, lhůtu k prokázání doručení stejnopisu návrhu zadavateli a lhůtu k doručení dokladu o složení kauce na účet Úřadu.7.  Dne 2. 9. 2010 byla na účet Úřad připsána kauce od navrhovatele ve výši 100 000,- Kč.8.  Dne 3. 9. 2010 obdržel Úřad vyjádření zadavatele, ve kterém zadavatel zopakoval svá tvrzení z vyjádření ze dne 23. 8. 2010.9.  Úřad obdržel dne 8. 9. 2010 oznámení zadavatele o schválení výběru nejvhodnější nabídky Radou Jihočeského kraje.10.  Dne 9. 9. 2010 obdržel Úřad vyjádření navrhovatele ze dne 8. 9. 2010. V něm navrhovatel uvedl, že poté, co dodatečně uhradil na účet Úřadu kauci a prozkoumal usnesení Úřadu č. j. ÚOHS-S314/2010/VZ-12376/2010/520/JHl ze dne 27. 8. 2010, zjistil, že ačkoliv se formálně jednalo o podání návrhu na přezkoumání úkonů zadavatele v dané veřejné zakázce, jednalo se věcně o pouhý podnět. Tuto skutečnost podle jeho názoru podporuje samotná textace podaného návrhu, který se nikde nezmiňuje o předchozím podání námitky k zadavateli. Navrhovatel tak podle svého vyjádření podal jen podnět k přezkoumání úkonů zadavatele, přičemž toto podání bylo nazváno "Návrh na přezkoumání úkonů zadavatele", což zřejmě vyvolalo dojem, že se jedná o zákonem předpokládaný úkon, kterému musí předcházet podání námitek k zadavateli, a jehož součástí musí být doklad o složení kauce.11.  Navrhovatel tedy není schopen doložit doklad o doručení námitek zadavateli, neboť žádné nepodal, a prokázat doručení stejnopisu návrhu ze dne 19. 7. 2010 zadavateli do 10 dnů ode dne, v němž obdržel rozhodnutí zadavatele o námitkách navrhovatele. V této souvislosti navrhovatel požádal Úřad o neprodlené vrácení složené kauce.12.  Úřad přezkoumal na základě § 112 a násl. ustanovení zákona náležitosti návrhu navrhovatele a rozhodl o jeho zamítnutí. Ke svému rozhodnutí uvádí Úřad následující rozhodné skutečnosti.13.  Podle ustanovení § 110 odst. 2 zákona lze námitky podat proti všem úkonům zadavatele a stěžovatel je musí doručit zadavateli do 15 dnů ode dne, kdy se o domnělém porušení zákona úkonem zadavatele dozví, nejpozději však do doby uzavření smlouvy.14.  Ustanovení § 110 odst. 7 zákona uvádí, že námitky se podávají písemně. V námitkách musí stěžovatel uvést, kdo je podává, proti kterému úkonu zadavatele směřují a v čem je spatřováno porušení zákona. V námitkách podle odstavců 2, 3 a 5 musí být uvedeno, jaká újma stěžovateli v důsledku domnělého porušení zákona hrozí nebo vznikla a čeho se stěžovatel domáhá. Jde-li o námitky podle odstavce 2, musí stěžovatel v námitkách uvést též skutečnosti rozhodné pro stanovení okamžiku, kdy se o domnělém porušení zákona úkonem zadavatele dozvěděl. Námitky neobsahující náležitosti podle tohoto odstavce zadavatel odmítne a bezodkladně písemně uvědomí o této skutečnosti stěžovatele. Podání námitek řádně a včas je podmínkou pro podání návrhu na přezkoumání postupu zadavatele ve stejné věci. Návrh na uložení zákazu plnění smlouvy podle § 114 odst. 2 zákona může stěžovatel podat bez předchozího podání námitek.15.  Úřad usnesením č. j. ÚOHS-S314/2010/VZ-12376/2010/520/JHl ze dne 27. 8. 2010 stanovil navrhovateli lhůtu k doručení dokladu o doručení námitek zadavateli, lhůtu k doručení dokladu o složení kauce a předložení dokladu o doručení stejnopisu návrhu zadavateli. Ve svém vyjádření ze dne 8. 9. 2010 navrhovatel uvedl, že žádné námitky nepodal a není schopen doložit doručení stejnopisu návrhu zadavateli. Dne 2. 9. 2010 byla navrhovatelem složena na účet Úřadu kauce ve výši 100 000,- Kč.16.  K vyjádření navrhovatele ze dne 8. 9. 2010, kde je uvedeno, že návrh ze dne 19. 7. 2010 je podnětem k zahájení řízení z moci úřední, Úřad uvádí následující.17.  Podle § 37 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "správní řád"), se podání posuzuje podle svého skutečného obsahu a bez ohledu na to, jak je označeno. Po posouzení obsahu předmětného podání navrhovatele Úřad shledal, že se jedná o návrh podle § 114 zákona. Toto podání vedle obecných náležitostí podání podle § 37 odst. 1 správního řádu, obsahuje rovněž označení zadavatele, v čem je spatřováno porušení zákona, v jehož důsledku navrhovateli hrozí nebo vznikla újma na jeho právech, čeho se navrhovatel domáhá. Úřad při posuzování podání přihlédl rovněž ke skutečnosti, že společnost Skanska a. s. se sama v podání označuje pojmem "navrhovatel" a podání je označeno jako "návrh na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele". Rozhodnutí Úřadu je dále podpořeno faktem, že navrhovatel složil dne 2. 9. 2010 ve lhůtě určené mu Úřadem v usnesení č. j. ÚOHS-S314/2010/VZ-12376/2010/520/JHl ze dne 27. 8. 2010 kauci na účet Úřadu.18.  I přes tvrzení uvedené navrhovatelem ve vyjádření ze dne 8. 9. 2010 Úřad konstatuje, že podání navrhovatele ze dne 18. 8. 2010 je návrhem na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele podle § 114 zákona.19.  Úřad má tedy za prokázané, že navrhovatel nepodal námitky proti zrušení předmětných zadávacích řízení v souladu s § 110 odst. 2 a 7 zákona. Vzhledem k tomu, že podání námitek řádně a včas je podmínku pro podání návrhu na přezkoumání úkonů zadavatele ve stejné věci a navrhovatel řádně a včas námitky nepodal, nebyl v dané věci oprávněnou osobou k podání návrhu k přezkoumání úkonů zadavatele. Z uvedených důvodů Úřad rozhodl o zamítnutí návrhu, jak je uvedeno ve výroku tohoto rozhodnutí.PoučeníProti tomuto rozhodnutí lze do 15 dní ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže - sekce veřejných zakázek, tř. Kpt. Jaroše 7, Brno. Včas podaný rozklad má odkladný účinek. Rozklad se dodává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každému účastníku řízení mohl Úřad zaslat jeden stejnopis.otisk úředního razítka Mgr. Kamil Rudoleckýmístopředseda Obdrží:1.  Jihočeský kraj, U Zimního stadionu 1952/2, 370 76 České Budějovice2.  Skanska a. s., Líbalova 1/2348, 149 00 Praha 4, Mgr. Martin Svoboda3.  EUROVIA CS, a. s., závod České Budějovice, Planá 72, 370 01 České Budějovice, Ing. Zdeněk Novák, ředitelVypraveno dne: viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/8607
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.