Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 8725


Číslo jednací S405/2010/VZ-212/2011/540/VKu
Instance I.
Věc
II/392 Velké Meziříčí - Tasov
Účastníci Vysočina
ČNES dopravní stavby, a.s.
Skanska a.s.
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 12.02.2011
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-8725.html
Rozhodnutí
                          
Č. j.: ÚOHS-S405/2010/VZ-212/2011/540/VKuV Brně dne 25. ledna 2011Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle ust. § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 8.10.2010 na návrh ze dne 7.10.2010, jehož účastníky jsou ·  zadavatel - Vysočina, IČ 70890749, se sídlem Žižkova 1882/57, 587 33 Jihlava, zast. MUDr. Jiřím Běhounkem, hejtmanem,·  navrhovatel - ČNES dopravní stavby, a.s., IČ 47781734, se sídlem Milady Horákové 2764, 272 01 Kladno, Kročehlavy, za niž jedná Ing. Vladimír Dráb, předseda představenstva,·  vybraný uchazeč - Skanska a.s., IČ 26271303, se sídlem Líbalova 1/2348, 149 00 Praha 4, Chodov, za niž jedná Ing. Dan Ťok, předseda představenstva, a Ing. Patrik Choleva, místopředseda představenstva,ve věci přezkoumání úkonů zadavatele učiněných ve veřejné zakázce „II/392 Velké Meziříčí - Tasov“ zadávané v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo v informačním systému o veřejných zakázkách uveřejněno dne 2.7.2010 pod ev. č. 60047022, vydává podle § 76 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, toto usnesení:Správní řízení se podle ust. § 66 odst. 1 písm. g) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť se žádost stala zjevně bezpředmětnou. OdůvodněníÚřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) jako orgán příslušný podle ust. § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), k výkonu dohledu nad zadáváním veřejných zakázek, obdržel dne 8.10.2010 návrh uchazeče ČNES dopravní stavby, a.s., IČ 47781734, se sídlem Milady Horákové 2764, 272 01 Kladno, Kročehlavy, za niž jedná Ing. Vladimír Dráb, předseda představenstva (dále jen „navrhovatel“), na přezkoumání úkonů učiněných zadavatelem krajem Vysočina, IČ 70890749, se sídlem Žižkova 1882/57, 587 33 Jihlava, zast. MUDr. Jiřím Běhounkem, hejtmanem (dále jen „zadavatel“), v podlimitní veřejné zakázce „II/392 Velké Meziříčí - Tasov“ zadávané v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo v informačním systému o veřejných zakázkách uveřejněno dne 2.7.2010 pod ev. č. 60047022 (dále jen „veřejná zakázka“).Předmět plnění veřejné zakázky vymezil zadavatel v čl. 1 zadávací dokumentace jako zhotovení stavby v rozsahu projektové dokumentace a v podrobnostech odkázal na podmínky zadávací dokumentace. Zadavatel stanovil předpokládanou hodnotu veřejné zakázky ve výši 68 820 000,- Kč bez DPH.Jako základní hodnotící kritérium pro zadání veřejné zakázky zvolil zadavatel nejnižší nabídkovou cenu bez DPH.Z protokolu o otevírání obálek s nabídkami ze dne 28.7.2010 vyplývá, že zadavatel ve stanovené lhůtě obdržel 10 nabídek, které vyhověly kontrole úplnosti dle ust. § 71 odst. 8 zákona. Z protokolu o jednání hodnotící komise ze dne 2.8.2010 vyplývá, že hodnotící komise posoudila výši nabídkových cen ve vztahu k předpokládané ceně předmětu veřejné zakázky a konstatovala, že nabídka navrhovatele obsahuje mimořádně nízkou nabídkovou cenu. Dopisem ze dne 5.8.2010 ho požádala o písemné zdůvodnění těch částí nabídky, které jsou pro výši nabídkové ceny podstatné. Z protokolu o třetím jednání hodnotící komise ze dne 30.8.2010 a ze zprávy o posouzení a hodnocení nabídek ze dne 30.8.2010 vyplývá, že hodnotící komise vyřadila nabídku navrhovatele, protože neprokázal splnění kvalifikace v požadovaném rozsahu a neposkytl opodstatněné zdůvodnění mimořádně nízké nabídkové ceny. Na základě hodnocení podle zvoleného hodnotícího kritéria se na prvním pořadí umístila nabídka uchazeče Skanska a.s., IČ 26271303, se sídlem Líbalova 1/2348, 149 00 Praha 4, Chodov, za niž jedná Ing. Dan Ťok, předseda představenstva, a Ing. Patrik Choleva, místopředseda představenstva (dále jen „vybraný uchazeč“). Zadavatel rozhodl o vyloučení navrhovatele dne 1.9.2010. Rozhodnutí bylo navrhovateli oznámeno dopisem ze dne 2.9.2010. Dne 7.9.2010 rozhodl zadavatel o výběru nejvhodnější nabídky.Proti rozhodnutí zadavatele o vyloučení z účasti v zadávacím řízení, které bylo navrhovateli doručeno dne 3.9.2010, podal navrhovatel dopisem ze dne 17.9.2010 námitky, kterým zadavatel po přezkoumání jejich oprávněnosti rozhodnutím ze dne 27.9.2010 nevyhověl. Navrhovatel obdržel rozhodnutí o námitkách dne 29.9.2010. Vzhledem k tomu, že nepovažoval rozhodnutí zadavatele o námitkách za učiněné v souladu se zákonem, podal dopisem ze dne 7.10.2010 návrh na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele (dále jen „návrh“) u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“). Součástí návrhu je i návrh na vydání předběžného opatření, jímž by měl být zadavateli podle ust. § 117 odst. 1 písm. a) zákona uložen zákaz uzavřít v zadávacím řízení smlouvu. Návrh byl Úřadu doručen dne 8.10.2010 a tímto dnem bylo správní řízení zahájeno. Zadavatel obdržel návrh téhož dne.Účastníky správního řízení podle ust. § 116 zákona jsou:·  zadavatel,·  navrhovatel,·  vybraný uchazeč.Zadavatel se ke skutečnostem uvedeným v návrhu vyjádřil dopisem ze dne 13.10.2010, který byl Úřadu doručen dne 14.10.2010.Zahájení správního řízení oznámil Úřad účastníkům řízení dopisem č. j. ÚOHS-S405/2010/VZ-15700/2010/540/VKu ze dne 18.10.2010. Úřad dále účastníkům řízení usnesením č. j. ÚOHS-S405/2010/VZ-15703/2010/540/VKu z téhož dne stanovil lhůtu, v níž mohli navrhovat důkazy, činit jiné návrhy a vyjádřit v řízení své stanovisko, a lhůtu, ve které se mohli vyjádřit k podkladům rozhodnutí. Zadavateli byla dále stejným usnesením stanovena lhůta k podání informace Úřadu o dalších úkonech, které zadavatel provede v šetřeném zadávacím řízení v průběhu správního řízení, a to nejpozději jeden den po provedení příslušného úkonu.Po předběžném přezkoumání šetřeného případu získal Úřad pochybnosti o tom, zda zadavatel postupoval při vyřazení nabídky a následném vyloučení navrhovatele ze zadávacího řízení v souladu s ust. § 60 zákona a zda posoudil výši nabídkové ceny navrhovatele ve vztahu k předmětu veřejné zakázky v souladu s ust. § 77 zákona. Na základě těchto pochybností rozhodl Úřad v rozsahu nezbytném pro zajištění účelu řízení předběžným opatřením č. j. ÚOHS-S405/2010/VZ-16294/2010/540/VKu ze dne 1.11.2010 o uložení zákazu uzavřít smlouvu v zadávacím řízení, a to až do doby nabytí právní moci rozhodnutí, kterým bude správní řízení ukončeno.Dopisem ze dne 13.1.2011 zadavatel Úřadu sdělil, že rozhodl o zrušení zadávacího řízení s odkazem na ust. § 84 odst. 2 písm. e) zákona. Jako konkrétní důvod uvedl zadavatel navýšení spolufinancování realizace veřejné zakázky z vlastních prostředků zadavatele. Současně zadavatel Úřadu předložil rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení ze dne 11.1.2011. Usnesením č. j. ÚOHS-S405/2010/VZ-745/2011/540/VKu ze dne 13.1.2011 stanovil Úřad zadavateli lhůtu k zaslání listinných důkazů dokládajících skutečnost, že zadavateli nebudou na realizaci veřejné zakázky poskytnuty finanční prostředky v původně předpokládané výši.Dne 21.1.2011 bylo Úřadu doručeno vyjádření zadavatele ze dne 20.1.2011. Zadavatel uvádí, že předložení žádosti o poskytnutí podpory v rámci kontinuální výzvy k předkládání projektů do Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod bylo v daném případě schváleno usnesením Rady kraje Vysočina dne 8.6.2010. O zahájení zadávacího řízení bylo rozhodnuto usnesením Rady kraje Vysočina dne 29.6.2010, přičemž zadavatel předpokládal vlastní spoluúčast na financování ve výši 7,5 %. Zadavatel dále odkazuje na usnesení vlády České republiky ze dne 11.8.2010 a ze dne 22.9.2010, z nichž vyplývá, že došlo k ukončení spolufinancování státního rozpočtu na Regionálních dotačních programech u všech krajských projektů. Úřad Regionální rady regionu soudržnosti Jihovýchod následně dne 20.12.2010 zveřejnil výzvu k předkládání projektů, která ze struktury dotace vypouští finanční dotaci ze státního rozpočtu a předpokládá využití vlastních prostředků zadavatele ve výši 15 % z celkových výdajů. V příloze svého vyjádření zadavatel přikládá kopie všech výše uvedených dokumentů, na které v rámci svého vyjádření odkazuje.     Zrušení zadávacího řízení bylo v informačním systému o veřejných zakázkách uveřejněno dne 17.1.2011 pod evidenčním číslem 60055155.Ust. § 84 odst. 2 písm. e) zákona umožňuje zadavateli zrušit bez zbytečného odkladu zadávací řízení v případě, že se v průběhu zadávacího řízení vyskytly důvody hodné zvláštního zřetele, pro které nelze na zadavateli požadovat, aby v zadávacím řízení pokračoval.Úřad z předložené dokumentace zjistil, že zadavatel dne 11.1.2011 rozhodl s odkazem na ust. § 84 odst. 2 písm. e) zákona o zrušení veřejné zakázky a své rozhodnutí oznámil všem uchazečům. Důvodem pro zrušení veřejné zakázky byla skutečnost, že na základě usnesení vlády České republiky ze dne 11.8.2010 a ze dne 22.9.2010 došlo ke změně financování šetřené veřejné zakázky, když podíl vlastních prostředků zadavatele na jejím financování byl navýšen ze 7,5 % na 15 % celkových výdajů. Úřad konstatuje, že výše uvedenou skutečnost, tj. změnu ve financování veřejné zakázky, lze považovat za důvod hodný zvláštního zřetele, pro který nelze na zadavateli požadovat, aby v zadávacím řízení pokračoval, tedy za důvod pro zrušení veřejné zakázky podle ust. § 84 odst. 2 písm. e) zákona.Podle ust. § 66 odst. 1 písm. g) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, správní orgán řízení o žádosti usnesením zastaví, jestliže se žádost stala zjevně bezpředmětnou.Vzhledem ke skutečnosti, že zadavatel veřejnou zakázku zrušil, stal se návrh zjevně bezpředmětným, neboť žádosti nelze vyhovět vzhledem k tomu, že předmětná veřejná zakázka nebude realizována.S ohledem na výše uvedené rozhodl Úřad tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto usnesení.PoučeníProti tomuto usnesení je možno podat do 15 dnů od jeho doručení rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, tř. Kpt. Jaroše 7, Brno. Včas podaný rozklad nemá odkladný účinek. Rozklad se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každému účastníku řízení mohl Úřad zaslat jeden stejnopis.Mgr. Kamil RudoleckýmístopředsedaObdrží:1.  Vysočina, Žižkova 1882/57, 587 33 Jihlava2.  ČNES dopravní stavby, a.s., Milady Horákové 2764, 272 01 Kladno, Kročehlavy3.  Skanska a.s., Líbalova 1/2348, 149 00 Praha 4, ChodovVypraveno dne: viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/8725
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.