Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 915


Číslo jednací VZ/S181/02-151-MO
Instance I.
Věc
Komplexní zásobování zdravotnickým materiálem
Účastníci Nemocnice s poliklinikou Karviná-Ráj, příspěvková organizace
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 28.12.2002
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-915.html
Rozhodnutí
                          
Č.j.: S 181/02-151/5753/02-MO V Brně dne 29. listopadu 2002 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve správním řízení zahájeném dne 10. 10. 2002 z vlastního podnětu podle § 57 odst. 1 zákonač. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění zákona č. 148/1996 Sb., zákona č. 93/1998 Sb., zákona č. 28/2000 Sb., zákona č. 256/2000 Sb., zákona č. 39/2001 Sb., zákona č. 142/2001 Sb., zákona č. 130/2002 Sb., zákona č. 211/2002 Sb., zákona č. 278/2002 Sb., zákona č. 320/2002 Sb. a zákona č. 424/2002 Sb., v návaznosti na § 18 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), ve znění zákona č. 29/2000 Sb., zákona č. 227/2000 Sb. a zákona č. 226/2002 Sb., ve věci přezkoumávání rozhodnutí a dalších úkonů zadavatele - Nemocnice s poliklinikou Karviná - Ráj, Vydmuchov 399, 734 12 Karviná 4, zastoupené MUDr. Jiřím Michalíkem, ředitelem, ve správním řízení zastoupené na základě plné moci ze dne 27. 9. 2002 Mgr. Vlastimilem Křesálkem, Dolní 307, 744 01 Frenštát pod Radhoštěm - učiněných v obchodní veřejné soutěži na veřejnou zakázku "komplexní zásobování zdravotnickým materiálem" zadávanou podle části druhé zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění zákona č. 148/1996 Sb., zákona č. 93/1998 Sb., zákona č. 28/2000 Sb., zákona č. 256/2000 Sb., zákona č. 39/2001 Sb., zákona č. 142/2001 Sb., zákona č. 130/2002 Sb. a zákona č. 211/2002 Sb., zveřejněním v Obchodním věstníku č. 25/02 pod zn. 150996-25/02 dne 19. 6. 2002, změněnou v Obchodním věstníku č. 32/02 pod zn. 155804-32/02 dne 7. 8. 2002 a v Obchodním věstníku č. 35/02 pod zn. 156859-35/02 dne 29. 8. 2002, rozhodl takto: Správní řízení se podle § 30 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), ve znění zákona č. 29/2000 Sb., zákona č. 227/2000 Sb. a zákona č. 226/2002 Sb., zastavuje. Odůvodnění Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen "orgán dohledu") obdržel dne 18. 9. 2002 podnět, v němž je poukazováno na podstatnou náležitost podmínek soutěže, kterou je stanovení doby soutěžní lhůty, ve které lze podávat nabídky. Pisatel upozorňuje, že zadavatel si v podmínkách soutěže vyhradil konec soutěžní lhůty na 15. 8. 2002, avšak až 29. 8. 2002 (tj. 14 dnů po vyhlášeném ukončení soutěžní lhůty) v Obchodním věstníku zveřejnil změnu podmínek soutěže, včetně prodloužení soutěžní lhůty až do 12. 9. 2002. V závěru svého podání pisatel uvádí, že postup zadavatele byl v rozporu se zákonem, přičemž navrhuje, aby orgán dohledu zrušil vyhlášenou soutěž. Na základě obdrženého podnětu si orgán dohledu od zadavatele - Nemocnice s poliklinikou Karviná - Ráj, Vydmuchov 399, 734 12 Karviná 4, zastoupené MUDr. Jiřím Michalíkem, ředitelem (dále jen "zadavatel") - vyžádal dokumentaci o zadání veřejné zakázky "komplexní zásobování zdravotnickým materiálem" zadávané formou obchodní veřejné soutěže podle části druhé zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění zákona č. 148/1996 Sb., zákona č. 93/1998 Sb., zákona č. 28/2000 Sb., zákona č. 256/2000 Sb., zákona č. 39/2001 Sb., zákona č. 142/2001 Sb., zákona č. 130/2002 Sb. a zákona č. 211/2002 Sb. (dále jen "zákon") zveřejněním v Obchodním věstníku č. 25/02 pod zn. 150996-25/02 dne 19. 6. 2002, změněnou v Obchodním věstníku č. 32/02 pod zn. 155804-32/02 dne 7. 8. 2002 a v Obchodním věstníku č. 35/02 pod zn. 156859-35/02 dne 29. 8. 2002 (dále jen "soutěž"). Zahájení správního řízení z vlastního podnětu oznámil orgán dohledu zadavateli jako jedinému účastníku správního řízení dopisem č. j. VZ/S181/02-151/4874/02-MO ze dne 9. 10. 2002, v němž zadavatele rovněž seznámil s předběžnými výsledky šetření, poskytl mu možnost se k těmto výsledkům vyjádřit, popřípadě navrhnout doplnění šetření. Zadavatel své stanovisko k oznámenému zahájení správního řízení sdělil dopisem ze dne 23. 10. 2002, ve kterém uvedl, že při vyhlášení soutěže byl stanoven konec soutěžní lhůty na 15. 8. 2002. Dle stanoviska zadavatele však v průběhu soutěžní lhůty došlo ke změně podmínek soutěže (konkrétně přílohy č. 5 zadávací dokumentace - seznamu dodávaných položek s uvedením počtu kusů). Zadavatel ve svém stanovisku uvedl, že se vzhledem k zajištění dostatečného času zájemcům pro zpracování nabídek rozhodl o prodloužení soutěžní lhůty. Zadavatel uvádí, že rozhodnutí o prodloužení soutěžní lhůty učinil v soutěžní lhůtě, přičemž tuto skutečnost oznámil všem zájemcům o veřejnou zakázku a zároveň změnu podmínek soutěže vyhlásil v Obchodním věstníku. Po přezkoumání a zhodnocení všech podkladů uvádí orgán dohledu následující rozhodné skutečnosti. Šetřená veřejná zakázka byla zadána formou obchodní veřejné soutěže podle části druhé zákona zveřejněním v Obchodním věstníku dne 19. 6. 2002. V podmínkách soutěže zadavatel stanovil konec soutěžní lhůty na 15. 8. 2002. V průběhu soutěžní lhůty došlo ze strany zadavatele ke změně podmínek soutěže (viz výše), tudíž se zadavatel rozhodl soutěžní lhůtu prodloužit. Z předložené dokumentace orgán dohledu zjistil, že prodloužení soutěžní lhůty ze dne 15. 8. 2002 na 12. 9. 2002 oznámil zadavatel všem zájemcům o veřejnou zakázku elektronickou poštou, faxem a následně potvrdil dopisem ze dne 13. 8. 2002. V souladu s ustanovením § 4 odst. 1 zákona podal zadavatel dopisy ze dne 13. 8. 2002 (tj. v soutěžní lhůtě) žádost o zveřejnění změny podmínek soutěže v Obchodním věstníku a na centrální adrese. Z předložené dokumentace orgán dohledu zjistil, že zadavatel i přes výše uvedené kroky ustanovil svého zástupce, který byl i na původně vyhlášený termín otevírání obálek přítomen na místě vyhlášeného otevíraní pro případ, že by se některý z uchazečů o veřejnou zakázku o prodloužení soutěžní lhůty nedozvěděl a tudíž chtěl svoji nabídku podat v původně vyhlášeném termínu, o čemž zadavatel pořídil písemný záznam. Z písemného záznamu je zřejmé, že žádný z uchazečů o veřejnou zakázku se v původním termínu otevírání obálek nedostavil, ani žádný z uchazečů do uvedeného termínu nepodal svoji nabídku. Po přezkoumání dokumentace o zadání veřejné zakázky orgán dohledu konstatuje, že byla dodržena ustanovení zákona. Rovněž lze konstatovat, že při zadávání veřejné zakázky nebyla porušena zásada transparentnosti, ani zásada rovného přístupu ke všem uchazečům o veřejnou zakázku. Po posouzení všech výše uvedených skutečností orgán dohledu konstatuje, že v postupu zadavatele neshledal porušení zákona. S ohledem na všechny zjištěné rozhodné skutečnosti orgán dohledu rozhodl tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto rozhodnutí, neboť odpadl důvod zahájeného správního řízení. Poučení: Proti tomuto rozhodnutí lze do 15 dnů ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže - odboru dohledu nad zadáváním veřejných zakázek v Brně, Joštova 8. Včas podaný rozklad má odkladný účinek. JUDr. Miroslav Šumbera vrchní ředitel Obdrží účastník správního řízení : Mgr. Vlastimil Křesálek, Dolní 307, 744 01 Frenštát pod Radhoštěm Na vědomí: Nemocnice s poliklinikou Karviná-Ráj, Vydmuchov 399, 734 12 Karviná 4, zast. MUDr. Jiřím Michalíkem

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/915
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.