Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 9583


Číslo jednací S103/2012/VZ-5169/2012/530/KSt
Instance I.
Věc
Zajištění kvality pitné vody pro SV Znojmo
Účastníci Zájmové sdružení obcí – Vodovody a kanalizace Znojemsko OHL ŽS, a. s.
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 19.05.2012
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-9583.html
Rozhodnutí
                          
Č. j.: ÚOHS-S103/2012/VZ-5169/2012/530/KStV Brně dne: 2. května 2012Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 20. 2. 2012 na návrh ze dne 15. 2. 2012, jehož účastníky jsou· zadavatel – Zájmové sdružení obcí – Vodovody a kanalizace Znojemsko, IČ 45671745, se sídlem Kotkova 2518/20, 669 02 Znojmo, jehož jménem jedná Ing. Vlastimil Gabrhel, předseda předsednictva,· navrhovatel – OHL ŽS, a. s., IČ 46342796, se sídlem Burešova 938/17, 660 02 Brno, za niž jedná Ing. Michal Štefl, předseda představenstva, ve správním řízení dále zastoupená na základě plné moci ze dne 9. 8. 2011 Ing. Tomášem Nosskem, ředitelem Divize 1 Brno, Závodu Pozemní stavitelství,ve věci přezkoumání úkonů zadavatele učiněných ve veřejné zakázce „Zajištění kvality pitné vody pro SV Znojmo“ zadávané formou užšího řízení, jejíž oznámení bylo v informačním systému o veřejných zakázkách uveřejněno dne 22. 7. 2011 pod ev. č. 60062951 a v Úředním věstníku Evropské unie uveřejněno dne 26. 7. 2011 pod ev. č. 2011/S 141-234032 a jejíž zrušení bylo v informačním systému o veřejných zakázkách uveřejněno dne 6. 2. 2012 pod ev. č. 7251011007269 a v Úředním věstníku Evropské Unie dne 11. 2. 2012 pod ev. č. 2012/S 29-045982, rozhodl takto:Správní řízení se podle § 117a písm. c) zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť návrh navrhovatele – OHL ŽS, a. s., IČ 46342796, se sídlem Burešova 938/17, 660 02 Brno – nebyl doručen Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže ve lhůtách podle § 114 odst. 4 citovaného zákona o veřejných zakázkách.Odůvodnění1. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) jako orgán příslušný podle § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), obdržel dne 20. 2. 2012 návrh společnosti OHL ŽS, a. s., IČ 46342796, se sídlem Burešova 938/17, 660 02 Brno, za niž jedná Ing. Michal Štefl, předseda představenstva, ve správním řízení dále zastoupená na základě plné moci ze dne 9. 8. 2011 Ing. Tomášem Nosskem, ředitelem Divize 1 Brno, Závodu Pozemní stavitelství (dále jen „navrhovatel“), ze dne 15. 2. 2012 na přezkoumání úkonů zadavatele – Zájmové sdružení obcí – Vodovody a kanalizace Znojemsko, IČ 45671745, se sídlem Kotkova 2518/20, 669 02 Znojmo, jehož jménem jedná Ing. Vlastimil Gabrhel, předseda předsednictva (dále jen „zadavatel“) – učiněných při zadávání veřejné zakázky „Zajištění kvality pitné vody pro SV Znojmo“ zadávané formou užšího řízení, jejíž oznámení bylo v informačním systému o veřejných zakázkách uveřejněno dne 22. 7. 2011 pod ev. č. 60062951 a v Úředním věstníku Evropské unie uveřejněno dne 26. 7. 2011 pod ev. č. 2011/S 141-234032 a jejíž zrušení bylo v informačním systému o veřejných zakázkách uveřejněno dne 6. 2. 2012 pod ev. č. 7251011007269 a v Úředním věstníku Evropské Unie dne 11. 2. 2012 pod ev. č. 2012/S 29-045982(dále jen „veřejná zakázka“).2. V bodu IV.3.4) „Lhůta pro doručení nabídek nebo přijetí žádostí o účast“ oznámení o zakázce byla stanovena lhůta pro podání žádostí o účast na den 22. 8. 2011. V bodu IV.1.2) „Omezení počtu zájemců, kteří budou vyzváni k podání nabídek nebo k účasti“ oznámení o zakázce zadavatel uvedl, že objektivním kritériem pro výběr omezeného počtu 10 zájemců splňujících kvalifikaci bude náhodný výběr losem podle § 61 odst. 4 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“). Dne 14. 11. 2011 proběhlo losování omezeného počtu zájemců za účasti notáře, který o jeho průběhu sepsal notářský zápis.3. Dopisem ze dne 9. 1. 2012 vyzval zadavatel 10 vylosovaných uchazečů k podání nabídky v užším řízení. Dne 24. 1. 2012 rozhodl zadavatel o zrušení zadávacího řízení. Oznámení o zrušení zadávacího řízení zaslal zadavatel uchazečům dne 24. 1. 2012. Protože navrhovatel považoval zadavatelovo rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení za učiněné v rozporu se zákonem, podal dne 26. 1. 2012 námitky, které byly zadavateli doručeny téhož dne. Zadavatel námitkám navrhovatele rozhodnutím ze dne 6. 2. 2012 nevyhověl. Rozhodnutí o námitkách bylo navrhovateli doručeno dne 7. 2. 2012. Vzhledem k tomu, že navrhovatel nepovažoval rozhodnutí zadavatele o námitkách za učiněné v souladu se zákonem, podal k Úřadu návrh na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele (dále jen „návrh“).4. Dnem 20. 2. 2012, kdy Úřad návrh obdržel, bylo podle § 113 zákona zahájeno správní řízení o přezkoumání úkonů zadavatele. Zadavateli byl stejnopis návrhu doručen dne 17. 2. 2012.Obsah návrhu5. Navrhovatel se domnívá, že zadavatel postupoval v rozporu se zákonem, když zrušil zadávací řízení poté, co dospěl k závěru, že vznikly důvody hodné zvláštního zřetele, pro které nelze po něm požadovat, aby v zadávacím řízení pokračoval, neboť losování prováděné ručním vytahováním lístků z losovací nádoby bylo učiněno v rozporu s § 61 odst. 4 zákona.6. Navrhovatel má však za to, že důvody hodné zvláštního zřetele pro zrušení zadávacího řízení nenastaly. Zákon v § 61 odst. 4 ani v žádném jiném ustanovení nevymezuje, jakým způsobem mají losovací zařízení vypadat a jakým způsobem má přesně probíhat samotné losování. Losování může tedy být provedeno jakoukoliv formou při zachování zásad stanovených v § 6 zákona. Zadavatel stanovil v oznámení o zakázce a v kvalifikační dokumentaci omezení počtu zájemců losem prostřednictvím mechanického zařízení. Přesný popis samotného losovacího zařízení, i průběh losování byl zadavatelem popsán v Dodatečných informacích ze dne 4. 8. 2011, přičemž losování bylo provedeno podle stanoveného postupu, za přítomnosti notáře a v souladu se zásadami uvedenými v § 6 zákona. 7. Losování prováděné ručním vytahováním lístků z losovací nádoby podle názoru navrhovatele splňuje požadavky stanovené v § 61 odst. 4 zákona. Zadavatel není oprávněn v průběhu zadávacího řízení měnit své rozhodnutí týkající se výběru losovacího zařízení nebo jej jinak zpochybňovat, jelikož výběr losovacího zařízení i postup samotného losování byl proveden v souladu se zákonem. 8. Navrhovatel se domáhá, aby Úřad uložil zadavateli nápravné opatření podle § 118 zákona tím, že zruší rozhodnutí zadavatele o zrušení zadávacího řízení.9. Součástí podaného návrhu byla také žádost navrhovatele ze dne 20. 2. 2012 o prominutí lhůty. V žádosti navrhovatel uvádí, že měl Úřadu návrh doručit dne 17. 2. 2012. Zároveň ve smyslu § 41 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“), požádal o prominutí zmeškání úkonu ze závažných zdravotních důvodů vzniklých neočekávaně na straně zaměstnance pověřeného doručením návrhu.Vyjádření zadavatele 10. Zadavatel se k návrhu vyjádřil dne 24. 2. 2012, ve kterém uvedl, že je přesvědčen, že jeho rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení ze dne 24. 1. 2012 bylo provedeno v souladu se zákonem, neboť losování prováděné ručním vytahováním lístků z losovací nádoby bylo v rozporu s § 61 odst. 4 zákona, a že toto pochybení nelze napravit jiným způsobem než zrušením zadávacího řízení podle § 84 odst. 2 písm. e) zákona z důvodů hodných zvláštního zřetele. 11. Zadavatel navrhuje, aby bylo správní řízení zastaveno.Průběh správního řízení12. Účastníky správního řízení podle § 116 zákona jsou:· zadavatel,· navrhovatel.13. Zahájení správního řízení oznámil Úřad jeho účastníkům dopisem č. j. ÚOHS-S103/2012/VZ-3919/2012/530/KSt ze dne 27. 2. 2012. Dále Úřad účastníkům řízení stanovil usnesením č. j. ÚOHS-S103/2012/VZ-3922/2012/530/KSt ze dne 27. 2. 2012 lhůtu, ve které byli oprávněni navrhovat důkazy a činit jiné návrhy, vyjádřit svá stanoviska v řízení a lhůtu, ve které se mohli vyjádřit k podkladům rozhodnutí. 14. Dne 5. 3. 2012 navrhovatel sdělil Úřadu, že trvá na podaném návrhu.Závěry Úřadu15. Úřad přezkoumal na základě § 112 a následujících ustanovení zákona náležitosti návrhu včetně dodržení lhůt pro jeho podání a na základě zjištěných skutečností rozhodl o zastavení řízení. Ke svému rozhodnutí uvádí Úřad následující rozhodné skutečnosti.16. Návrh musí být podle 114 odst. 4 zákona doručen Úřadu a ve stejnopisu zadavateli do 10 kalendářních dnů ode dne, v němž stěžovatel obdržel rozhodnutí, kterým zadavatel námitkám nevyhověl.17. Úřad zahájené řízení zastaví podle § 117a písm. c) zákona, jestliže návrh nebyl doručen Úřadu a zadavateli ve lhůtách podle § 114 odst. 4 zákona.18. Jak je výše uvedeno, návrh musí být doručen jak Úřadu, tak i ve stejnopisu zadavateli, a to do 10 kalendářních dnů ode dne, v němž navrhovatel obdržel rozhodnutí, kterým zadavatel jeho námitkám nevyhověl. 19. V šetřeném případě podal navrhovatel dne 26. 1. 2012 námitky proti rozhodnutí zadavatele o zrušení zadávacího řízení (byly zadavateli doručeny téhož dne). Zadavatel námitkám navrhovatele rozhodnutím ze dne 6. 2. 2012 nevyhověl. Rozhodnutí o námitkách bylo navrhovateli doručeno dne 7. 2. 2012 (viz kopie otisku razítka navrhovatele na obálce adresované mu zadavatelem). 20. Lhůta stanovená navrhovateli k doručení návrhu k Úřadu dle § 114 odst. 4 zákona, tj. deset kalendářních dnů ode dne, v němž obdržel rozhodnutí, kterým zadavatel jeho námitkám nevyhověl, tak končila dne 17. 2. 2012. Jak vyplývá z vyjádření zadavatele k podanému návrhu ze dne 24. 2. 2012, obdržel stejnopis návrhu navrhovatele dne 17. 2. 2012. Úřadu byl návrh doručen dne 20. 2. 2012 spolu se žádostí o prominutí lhůty podle § 41 správního řádu (viz bod 9. odůvodnění).21. K desetidenní lhůtě pro podání návrhu ode dne obdržení rozhodnutí zadavatele o nevyhovění námitkám stanovené v § 114 odst. 4 zákona Úřad uvádí, že uvedená lhůta je speciální, jejíž počítání je upraveno zákonem, přičemž Úřad zahájené řízení zastaví, jestliže nebyl návrh doručen ve stanovené lhůtě zadavateli nebo Úřadu. Z uvedeného vyplývá, že nedojde-li návrh Úřadu nebo zadavateli do takto stanoveného dne, v šetřeném případě do 17. 2. 2012, nebo jestliže návrh dojde Úřadu nebo zadavateli po uplynutí desátého kalendářního dne po dni doručení rozhodnutí zadavatele o nevyhovění námitkám, musí Úřad řízení zahájené na základě pozdě podaného návrhu zastavit.22. Vzhledem k tomu, že navrhovatel nedoručil návrh Úřadu ve lhůtě stanovené v § 114 odst. 4 zákona, Úřad konstatuje, že navrhovatel nedodržel zákonem stanovenou podmínku pro podání návrhu na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele.23. Závěrem Úřad k žádosti navrhovatele o prominutí lhůty k podání návrhu ze dne 20. 2. 2012 uvádí, že vzhledem ke skutečnosti, že desetidenní lhůta stanovená v § 114 odst. 4 zákona je lhůtou speciální, Úřad nemůže tuto lhůtu podle zákona ani podle správního řádu (a to ani na návrh navrhovatele, ani z moci úřední) prodloužit. 24. Poslední den lhůty pro doručení návrhu podle § 114 odst. 4 zákona připadl na den 17. 2. 2012 a návrh byl Úřadu doručen až dne 20. 12. 2012. Vzhledem k tomu, že navrhovatel nedoručil Úřadu návrh tak, jak je stanoveno v § 114 odst. 4 zákona, Úřad rozhodl o zastavení řízení, jak je uvedeno ve výroku tohoto rozhodnutí.Poučení Proti tomuto usnesení lze do 15 dnů ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, třída Kpt. Jaroše 7, Brno. Včas podaný rozklad má odkladný účinek. Rozklad se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každému účastníku řízení mohl Úřad zaslat jeden stejnopis. otisk úředního razítkaJUDr. Eva KubišovámístopředsedkyněObdrží:1. Zájmové sdružení obcí – Vodovody a kanalizace Znojemsko, Kotkova 2518/20, 669 02 Znojmo2. Ing. Tomáš Nossek, OHL ŽS, a. s., Burešova 938/17, 660 02 Brno Vypraveno dne: viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/9583
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.