Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 9671


Číslo jednací S224/2012/VZ-8326/2012/510/Krk
Instance I.
Věc
Dodávka nábytku pro pracoviště FEKT VUT v Brně v objektech areálu Pod Palackého vrchem
Účastníci Vysoké učení technické v Brně VESNA INTERIORS, s.r.o. MERCI, s.r.o.
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 21.06.2012
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-9671.html
Rozhodnutí
                          
Č. j.: ÚOHS-S224/2012/VZ-8326/2012/510/Krk V Brně dne: 30. května 2012 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 18.4.2012 na návrh, jehož účastníky jsou · zadavatel – Vysoké učení technické v Brně, IČ 00216305, Antonínská 548/1, 601 90 Brno, zastoupené prof. Ing. Karlem Raisem, CSc., MBA, dr. h. c. rektorem, ve správním řízení zastoupené Ing. Vladimírem Kotkem, MBA, kvestorem, · navrhovatel – VESNA INTERIORS, s.r.o., IČ 25536699, Masarykova 1194, 698 01 Veselí nad Moravou, za niž jedná Ing. Jiří Čulík, jednatel. · vybraný uchazeč – MERCI, s.r.o., IČ 46966447, Hviezdoslavova 1192/55b, 627 00 Brno, za niž jedná Dr. Libor Reichstädter, jednatel, ve věci veřejné zakázky „Dodávka nábytku pro pracoviště FEKT VUT v Brně v objektech areálu Pod Palackého vrchem“, zadávané formou otevřeného řízení, jehož oznámení bylo v informačním systému o veřejných zakázkách uveřejněno dne 23.12.2011 pod ev. č. 7000000004011 a v Úředním věstníku Evropské unie dne 4.1.2012 pod ev. č. 2012/S 1-001521, rozhodl podle § 117a písm. b) zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, takto: Správní řízení se zastavuje, neboť nebyla s podáním návrhu složena kauce ve výši podle § 115 odst. 1 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů a navrhovatel – VESNA INTERIORS, s.r.o., IČ 25536699, Masarykova 1194, 698 01 Veselí nad Moravou – kauci nesložil ani v dodatečné lhůtě stanovené Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže. Odůvodnění I. Správní řízení 1. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) jako orgán příslušný podle § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), k výkonu dohledu nad zadáváním veřejných zakázek, obdržel dne 18.4.2012 návrh uchazeče – VESNA INTERIORS, s.r.o., IČ 25536699, Masarykova 1194, 698 01 Veselí nad Moravou, za niž jedná Ing. Jiří Čulík, jednatel (dále jen „navrhovatel“) – na přezkoumání úkonů zadavatele – Vysoké učení technické v Brně, IČ 00216305, Antonínská 548/1, 601 90 Brno, zastoupené prof. Ing. Karlem Raisem, CSc., MBA, dr. h. c. rektorem, ve správním řízení zastoupené Ing. Vladimírem Kotkem, MBA, kvestorem (dále jen „zadavatel“), učiněných při zadávání veřejné zakázky „Dodávka nábytku pro pracoviště FEKT VUT v Brně v objektech areálu Pod Palackého vrchem“ v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo v informačním systému o veřejných zakázkách uveřejněno dne 23.12.2011 pod ev. č. 7000000004011 a v Úředním věstníku Evropské unie dne 4.1.2012 pod ev. č. 2012/S 1-001521. 2. Předmětem plnění veřejné zakázky je dodávka nábytku pro užití Fakulty elektrotechniky, komunikačních technologií, včetně zpracování výrobní realizační projektové dokumentace. Předpokládaná hodnota předmětné veřejné zakázky byla zadavatelem stanovena ve výši 55 000 000,- Kč. 3. Hodnotící komise provedla dne 27.2.2012, resp. dne 1.3.2012 a 13.3.2012, posouzení a hodnocení tří ve lhůtě doručených nabídek, přičemž zadavateli doporučila uzavřít smlouvu se společností MERCI, s.r.o., IČ 46966447, Hviezdoslavova 1192/55b, 627 00 Brno, za niž jedná Dr. Libor Reichstädter, jednatel (dále jen „vybraný uchazeč“). Zadavatel rozhodl o výběru nejvhodnější nabídky dne 14.3.2012 a dopisem z téhož dne oznámil své rozhodnutí všem dotčeným uchazečům. 4. Dne 29.3.2012 byly zadavateli doručeny námitky navrhovatele ze dne 28.3.2012 proti rozhodnutí zadavatele o výběru nejvhodnější nabídky. Dopisem ze dne 6.4.2012 oznámil zadavatel navrhovateli své rozhodnutí o nerozhodnutí o námitkách, neboť tyto posoudil jako námitky proti zadávacím podmínkám, které byly podány po uplynutí zákonné lhůty. 5. Dopisem ze dne 17.4.2012 zaslal navrhovatel Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) návrh na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele v předmětné veřejné zakázce, který Úřad obdržel dne 18.4.2012. Dnem 18.4.2012 tedy bylo podle § 113 zákona zahájeno správní řízení ve věci přezkoumávání úkonů zadavatele. Zadavatel obdržel návrh téhož dne. II. Obsah návrhu 6. Navrhovatel uvádí, že předmět plnění veřejné zakázky tvoří tři ucelené skupiny vybavení, a to standartní interiérové vybavení, laboratorní nábytek a elektrotechnické laboratorní stoly a katedry. Každou tuto specifickou část předmětu veřejné zakázky dodává určitý okruh dodavatelů a navrhovateli není znám dodavatel, který by byl schopen dodat všechny požadované části vnitřního vybavení současně. Podle názoru navrhovatele „spojením těchto konstrukčně a funkčně odlišných částí dodávky do jednoho celku vytvořil zadavatel stav, kdy o úspěšnosti v rámci zadávacího řízení rozhodlo několik málo dodavatelů speciálního laboratorního nábytku.“ III. Vyjádření zadavatele 7. Zadavatel ve svém vyjádření uvádí, že námitky navrhovatele směřují proti zadávacím podmínkám, tudíž byly podány po uplynutí zákonné lhůty, a proto námitky navrhovatele odmítl. K věcnému vymezení svých požadavků zadavatel dodává, že při stanovení zadávacích podmínek a předmětu plnění zadavatel vycházel z požadavků jedné ze svých největších fakult, na zajištění obnovy dosluhujícího a nefunkčního nábytku sloužícího jako interiérové vybavení jednotlivých učeben fakulty, laboratoří, poslucháren a kanceláří s tím, že ve většině případů dojde ke kombinovanému vybavení interiérů jak kancelářským, tak laboratorním nábytkem. Zadavatel vnímal potřebu zajištění dodávky z pohledu vzájemné závislosti jednotlivých prvků dodávky, tj. požadovaná plnění jsou provázána tak, že je lze považovat za jediný předmět veřejné zakázky. K tvrzení navrhovatele, že navrhovateli není znám dodavatel, který by byl schopen dodat všechny požadované části vnitřního vybavení současně, zadavatel uvádí, že z nabídky navrhovatele je zřejmé, že předpokládal 100 % plnění vlastními kapacitami, tj. bez subdodavatelské podpory, což uvádí ve svém čestném prohlášení ze dne 16.2.2012, doloženém v nabídce. Vzhledem k výše uvedenému považuje zadavatel argumenty návrhu za čistě účelové. IV. Řízení před správním orgánem 8. Účastníky správního řízení podle § 116 zákona jsou: · zadavatel · navrhovatel · vybraný uchazeč 9. Zahájení správního řízení oznámil Úřad účastníkům řízení dopisem č. j. ÚOHS-S224/2012/VZ-8104/2012/510/Krk ze dne 27.4.2012. Zároveň jim usnesením č. j. ÚOHS-S224/2012/VZ-8105/2012/510/Krk z téhož dne stanovil lhůtu, v níž mohli navrhovat důkazy a činit jiné návrhy, lhůtu ve které se mohli vyjádřit k podkladům rozhodnutí a navrhovateli lhůtu k doplnění návrhu o doklad o složení kauce. 10. Ve stanovené lhůtě se žádný z účastníků řízení nevyjádřil. V. Závěry Úřadu 11. Úřad přezkoumal náležitosti návrhu a na základě zjištěných skutečností konstatuje, že spolu s návrhem na přezkoumání úkonů zadavatele ve věci předmětné veřejné zakázky, ani později, nebyla složena kauce ve výši podle § 115 odst. 1 zákona, a proto správní řízení podle § 117a písm. b) zákona zastavil. Ke svému rozhodnutí Úřad uvádí následující rozhodné skutečnosti. 12. Návrh musí podle § 114 odst. 3 zákona vedle obecných náležitostí podání obsahovat označení zadavatele, v čem je spatřováno porušení zákona, v jehož důsledku navrhovateli hrozí nebo vznikla újma na jeho právech, návrhy pro provedení důkazů, a čeho se navrhovatel domáhá. Součástí návrhu je mimo jiné rovněž doklad o složení kauce podle § 115 zákona. 13. Podle § 115 odst. 1 zákona je navrhovatel povinen s podáním návrhu složit na účet Úřadu kauci ve výši 1% z nabídkové ceny navrhovatele, nejméně však ve výši 50 000,- Kč, nejvýše ve výši 2 000 000,- Kč. V případě, že není možné stanovit nabídkovou cenu navrhovatele nebo že nabídková cena, která je předmětem hodnocení, je při zadávání rámcové smlouvy stanovena pouze jako cena za jednotku plnění nebo v případě návrhu na uložení zákazu plnění smlouvy, je navrhovatel povinen složit 100 000 Kč. Bankovní spojení Úřad uveřejní na své internetové adrese. Podle § 117a odst. b) zákona Úřad zahájené řízení zastaví, jestliže nebyla s podáním návrhu složena kauce ve výši podle § 115 odst. 1 zákona a navrhovatel kauci nesloží ani v dodatečné lhůtě stanovené Úřadem. 14. Dne 18.4.2012 podal navrhovatel návrh na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele, jehož součástí však nebyl doklad o složení kauce v požadované výši. Podle § 115 odst. 1 činí kauce ve výši 1 % z nabídkové ceny navrhovatele. Částku kauce v zákonem stanovené výši byl navrhovatel povinen podat s podáním návrhu složit na účet Úřadu. 15. Vzhledem k tomu, že součástí návrhu navrhovatele nebyl doklad o složení příslušné kauce na účet Úřadu a ani z bankovních výpisů Úřadu nevyplývalo, že kauce byla na jeho účet složena, stanovil Úřad navrhovateli usnesením č. j. ÚOHS-S224/2012/VZ-8105/2012/510/Krk ze dne 27.4.2012 lhůtu k doložení dokladu o složení kauce do 5 dnů ode dne obdržení tohoto usnesení. Zároveň Úřad navrhovatele v odůvodnění usnesení upozornil na skutečnost, že jestliže ve stanovené lhůtě kauci na Účet Úřadu nesloží nebo nedoloží doklad prokazující její složení, Úřad podle § 117a písm. b) zákona Úřad zahájené řízení zastaví. 16. Shora citované usnesení Úřadu bylo navrhovateli doručeno dne 27.4.2012. Lhůta k doplnění návrhu o doklad složení kauce podle ustanovení § 115 odst. 1 marně uplynula dne 2.5.2012. 17. Úřad konstatuje, že navrhovatel nedoložil doklad o složení kauce na účet Úřadu ani s podáním návrhu, ani v dodatečné lhůtě stanovené Úřadem usnesením č. j. ÚOHS-S224/2012/VZ-8105/2012/510/Krk ze dne 27.4.2012, ani později, a tudíž nedodržel zákonem stanovenou podmínku pro podání návrhu na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele, kterou je podle § 114 odst. 3 zákona mimo jiné i doklad o složení kauce podle § 115 odst. 1 zákona. 18. Vzhledem k tomu, že navrhovatel nedoplnil návrh o doklad o složení kauce podle ustanovení § 115 odst. 1 zákona ve lhůtě stanovené Úřadem, rozhodl Úřad podle § 117a písm. b) zákona o zastavení správního řízení, jak je uvedeno ve výroku tohoto rozhodnutí. Poučení Proti tomuto rozhodnutí lze do 15 dní ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, tř. Kpt. Jaroše 7, Brno. Včas podaný rozklad má odkladný účinek. Rozklad se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každému účastníku řízení mohl Úřad zaslat jeden stejnopis. otisk úředního razítka JUDr. Eva Kubišová místopředsedkyně Obdrží: 1. Vysoké učení technické v Brně, Antonínská 548/1, 601 90 Brno 2. VESNA INTERIORS, s.r.o., Masarykova 1194, 698 01 Veselí nad Moravou 3. MERCI, s.r.o, Hviezdoslavova 1192/55b, 627 00 Brno Vypraveno dne: viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/9671
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.