Děkuji panu ministru Kavanovi. Nyní se táži zpravodaje zahraničního výboru pana poslance Michala Doktora, zda se chce k předloženým pozměňovacím návrhům Senátu vyjádřit. Pan poslanec si nepřeje se vyjádřit, proto otevírám rozpravu. Připomínám, že při novém projednávání návrhu zákona nejsou přípustné pozměňovací návrhy. V rozpravě jako první vystoupí senátorJan Krámek , kterého prosím, aby se ujal slova. Mnoho věcí zde již řekl pan ministr zahraničních věcí, místopředseda vlády Kavan. Senát se velmi důkladně zabýval touto normou zejména z hlediska právních dopadů, z hlediska souladu s ústavou, a proto se zaměřil zejména na odst. 2 § 1, který byl také pozměněn v Poslanecké sněmovně. Senát se zabýval tím, do jaké míry je v souladu s ústavou možnost ukládat originální práva a povinnosti formou vládních nařízení. Pan ministr Kavan zopakoval stanovisko předkladatele, že v souladu s Listinou práv a svobod tato možnost v rámci mezí zákona a na základě zákona možná je. Domnívali jsme se také ale, že minimálně je toto stanovisko sporné. Ale citovali jsme je a zabývali jsme se další částí, a to možností existence speciální skupiny vládních nařízení, která budou podléhat schválení v příslušném výboru Poslanecké sněmovny. Proto dále Senát dospěl k závěru, že tato možnost naší ústavou dána není. Neznáme žádný typ vládních nařízení, která by mohla být vázána na schválení v některém z orgánů Parlamentu, resp. jedné z komor. Proto jsme tedy navrhli nahradit schvalování pouze formou projednání. Jako další problém jsme řešili otázku, do jaké míry je správné, aby projednávání probíhalo pouze v jedné z komor Parlamentu nebo v jednom z orgánů komor Parlamentu. Je samozřejmé, že určitá kontrolní funkce ve vztahu k vládě je v kompetenci Poslanecké sněmovny. V tomto případě však nejde podle našeho názoru o výkon kontrolní činnosti vůči vládě, ale je to vstup do legislativního procesu, který v tomto případě náleží oběma komorám, a proto jsme doplnili "výbory obou komor". Rovněž jsme zpřesnili formulaci "příslušný výbor", poněvadž se domníváme, že účelem této normy je zajistit rychlou možnost uplatnění sankcí, resp. stanovení omezení našim subjektům, a mělo by tedy z formulace být zřejmé, že se projednávání bude týkat jednoho výboru v Poslanecké sněmovně a jednoho výboru Senátu. Vážené poslankyně, vážení poslanci, všichni jste dostali materiál, který zdůvodňuje tento pozměňovací návrh Senátu. Je to "Informace pro poslance Poslanecké sněmovny o pozměňovacím návrhu Senátu k návrhu zákona o provádění mezinárodních sankcí k udržování mezinárodního míru". Nebudu z něj citovat, protože jsem přesvědčen, že jste si jej prostudovali sami, a nechci vás okrádat o váš nesmírně důležitý a drahý čas. Dovolte mi jenom, abych vás požádal o vyslovení souhlasu s předloženým materiálem ve znění tak, jak prošel Senátem. Paní místopředsedkyně, paní poslankyně, páni poslanci, děkuji za pozornost. ***
V projevu zmínění politici:
Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/1998ps/stenprot/024schuz/s024018.htm
Záznam v JSON |
https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/1998_24_00093
Popis API |
Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.
Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.