Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 1998_28_00578


Schůze 28/1998 19.10.2000

Téma ???

Ing. Jaromír Schling (*1946) (Ministr dopravy a spojů ČR ) ( délka 4 minuty )

        
Pane předsedo, dámy a pánové, než odpovím konkrétně na zatím nezodpovězené dílčí dotazy pana kolegy Vymětala, chtěl bych říci, že členové vlády pravděpodobně odpovídají na písemné interpelace poslanců tak, jak odpovídají, právě proto, aby dali poslancům možnost předložit interpelace v Poslanecké sněmovně k projednání a aby tak oni sami dostali možnost zde vystoupit a odpovědět mnohem šířeji, než by to učinili v písemné podobě jednotlivému poslanci. Využiji tedy i já této příležitosti a sděluji nejen panu poslanci Vymětalovi, ale i Poslanecké sněmovně, že Ministerstvo dopravy a spojů se domnívá, že musí v souladu se záměry vlády podporovat napojování průmyslových zón a nově vznikajících investic na dopravní síť České republiky tak, aby tyto investice byly co nejefektivněji a co nejrychleji realizovány. Jestliže Ministerstvo průmyslu a obchodu z kapitoly svého státního rozpočtu podporuje vznik průmyslových zón, bylo by velmi špatné, kdyby Ministerstvo dopravy a spojů nebylo těmto záležitostem nápomocno zlepšováním dopravního spojení. Je to tedy součást vládní politiky. To je už i část odpovědi panu kolegovi Vymětalovi, zda je správné stavět na rychlostních komunikacích umělé překážky. Ano, je-li to potřeba dočasně k rozvoji průmyslové zóny, pak je to správné, a proto také bylo k tomuto řešení přikročeno. K plynulosti provozu to samozřejmě nepřispělo, ale je to řešení - jak už zde bylo panem poslancem konstatováno - dočasné. Umělé překážky se na komunikacích, jak jistě víte, budují často, a to nejen z důvodů, o kterých zde hovoříme, ale i z důvodu údržby a jiných důvodů, takže to není zase až taková zvláštnost. Pokud jde o kruhové objezdy, já osobně jejich výstavbu velmi preferuji oproti řízeným křižovatkám. Kruhové objezdy, jak víme, mají řadu výhod a jsou ve světě široce využívány. U nás jejich užívání bylo omezeno možná jenom proto, že řízené křižovatky byly dražší. Pokud jde o konkrétní dotazy na to, kdo povolil - povolil samozřejmě příslušný speciální stavební úřad, tedy Okresní úřad v Přerově. Kolik akce stála - náklady byly vyčísleny na 2,4 mil. Kč. Jiná řešení by samozřejmě přinesla také značné náklady, buď stejné, nebo dokonce ještě vyšší. Kdy bude kruhový objezd odstraněn - o tom tady už byla řeč, samozřejmě ihned, jakmile to bude možné, jakmile ho bude možné nahradit jiným řešením. Na čí náklady - samozřejmě na náklady státu, v tomto případě Státního fondu dopravní infrastruktury, a materiál z kruhového objezdu bude z větší části použit jinde. Tak byla stavba koncipována. Předpokládá se, že materiál za přibližně 1 mil. Kč bude možné použít jinde. *** Kolik budou činit celkové náklady na odstranění stavby, v tuto chvíli nikdo neřekne, zatím na to není rozpočet vypracován. Mohu ujistit pana poslance Vymětala, že se jednalo o dobrou investici a že lidé, kteří tu věc vymysleli a realizovali, určitě dobře věděli, co činí, a že i odstranění tohoto provizoria a definitivní řešení bude příslušnými odborníky vypracováno na nejvyšší možné odborné úrovni. Děkuji za pozornost.

V projevu zmínění politici:

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/1998ps/stenprot/028schuz/s028084.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/1998_28_00578
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.