Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 1998_34_00542


Schůze 34/1998 22.02.2001

Téma ?

Václav Brousek (*1952) (Poslanec ) ( délka 2 minuty )

        
Vážený pane předsedající, vážená vládo, dámy a pánové, základní umělecké školy jsou důležitou součástí obecních společenství. Protože kromě toho, že se starají o volný čas dětí a mládeže, jsou často jedním z mála živých nositelů kultury v obcích, pořádají koncerty a výstavy, do kterých se zapojují nejen děti základních uměleckých škol, ale také jejich rodiče, známí a další občané obce. Tím se zcela jistě kultivuje obecní společenství a činnost ZUŠ je zvláště v menších místech naprosto nenahraditelná. Základní umělecké školy, a to státní i nestátní, mohou vybírat školné a také ho vybírají. Proč tedy státní základní umělecké školy mají mít oproti soukromým výhodu v tom, že mohou dostat 100 % normativu na žáka a mohou přitom vybírat školné? Soukromé ZUŠ jsou znevýhodněny a přežívají jen s velkými obtížemi. Jak jsem se již zmínil, ZUŠ jsou důležitou součástí našeho vzdělávacího systému, a bylo by tedy škoda jednu malou část tohoto systému, ale velmi důležitou, zničit. Navrhovatelé novely se snaží umožnit soukromým základním uměleckým školám, aby při splnění určitých podmínek měly možnost získat 100 % normativu na žáka. Tedy přijetí tohoto zákona neznamená automaticky zvýšení dotace na 100 %, ale pouze 100 % umožňuje. Toto zvýšení normativu pro základní umělecké školy znamená pro rozpočet ministerstva školství pouhou kapku, ale pro společnost zachování tohoto potůčku poznání a kulturnosti, jak se domnívám, může znamenat dobře investované finance. A žádám vás proto, abyste tuto novelu schválili. Zároveň navrhuji zkrácení termínu k projednání ve výborech o 30 dní. Děkuji za pozornost.

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/1998ps/stenprot/034schuz/s034088.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/1998_34_00542
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.