Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 1998_36_00607


Schůze 36/1998 17.05.2001

Téma ?

Ing. Miloš Zeman, dr. h. c. (*1944) (Předseda vlády ) ( délka 7 minut )

        
Vážený pane předsedo, vážený pane poslanče Severo, než začnu tentokrát pro změnu dejme tomu v new speaku odpovídat na vaši interpelaci, dovolte mi, abych vysoce ocenil vaši klasickou vzdělanost, která se projevila tím, že jste citoval heslo "důvěřuj, ale prověřuj". Dovolte mi, abych navázal na toto heslo a ocitoval vám v souvislosti s jeho uvedením nádhernou báseň, která byla před 15 lety uveřejněna v deníku Práce a která zní: "Ze všech stran země delegáti sjíždějí se na XV. sjezd. Slunko jim k tomu cestu zlatí a též je vítá město měst. Žádný strom do nebe nevyroste, důvěřuj, ale prověřuj. Toť Gottwaldovo heslo prosté, a tomu vždycky důvěřuj!" (Veselost ve sněmovně.) Kromě toho, že tato báseň dosahuje kvalit Cimrmanova absolutního rýmu, prozrazuje vaši podvědomou politickou orientaci v době, kdy jste úpěli v Národní frontě, která nyní vyvřela na povrch. (Veselost v sále.) A nyní mi dovolte, abych se vyjádřil k věcnému obsahu vaší interpelace. Milý pane poslanče Severo, i když uznávám, že je to intelektuálně náročný výkon, přesto vás prosím, abyste pochopil, že máte-li kupovat pro vládní úřady české reprezentační vozy, musíte mít především co kupovat. Kde nic není, ani čert nebere. Sděluji vám tedy následující fakta. I když rád jezdím svou sedm let starou tatrovkou, a doufám, že v ní budu jezdit ještě ten rok, který mi zbývá do ukončení politické kariéry, vím, že díky vývoji v Tatře Kopřivnice jako celku i v Tatře Příbor, který tyto vozy vyráběl, byla výroba Tater zastavena už před několika lety, a to i tehdy, když vláda a vládní úřady nabízely objednávky. Ale buďme objektivní a pochopme, že když to objednává jenom vláda a když to není ochoten si objednat nikdo jiný, tak se prostě tato výroba nevyplatí. Pokud mě chcete seznámit s tím, jak odebírat vozy, které se nevyrábějí, s velikým zájmem si vaši radu vyslechnu. Když jsme tedy zjistili, že tato výroba byla zastavena, obrátili jsme se na Škodu Auto. A já tento podnik, který je jinak opravdu mimořádně úspěšný, nechci pomlouvat, ale musím konstatovat, že ve variantě, která se jmenovala Škoda Octavia Long, jsme byli hluboce zklamáni. Tato Škoda Octavia Long se lišila od normální Škody Octavia o 8 cm délky. Při předvádění se tedy ukázalo, že se do ní spolehlivě vejde pouze pan ministr Grégr. (Veselost.) Nicméně ministři jsou ochotni pro českou značku leccos vytrpět. Leč když jsme si ji objednali, tak jsme zjistili, že zaváděcí cena prvních dvou vozů byla 810 000 Kč. My jsme oba dva tyto vozy zakoupili Úřadem vlády České republiky právě proto, že jsme chtěli splnit vámi uvedený slib. Později jsme dokoupili další tři vozy téhož provedení, tedy o těch darebných 8 cm delší, a ty už ovšem stály 900 000 Kč. Pak nás Škodovka "natáhla" na 1 milion. My jsme si je přesto objednali, a Škoda Auto nám je nebyla schopna dodat. Víte proč, pane poslanče? Proto, že nedošlo z podobných důvodů jako u těch tatrovek k náběhu na sériovou výrobu a každý vůz byl vyráběn ruční montáží. *** A tato ruční montáž prodloužila dodací lhůty tak, že nám ty vozy prostě nikdo nedodal a nebyl schopen dodat. Takže opět vám položím tutéž otázku. I když přetékáte dobrou vůlí objednat si české vozy, tak když je nedodávají, musíte dočasně - a zdůrazňuji dočasně, i když s tím termínem máme špatné zkušenosti - sáhnout do zahraničí. Mimochodem, jsem, pane předsedo Poslanecké sněmovny, veden zářným příkladem této ctihodné instituce, kde pro přepravu předsedy a místopředsedů se používá vozů značky BMW, lidově zvaných bavoráky. Nicméně protože jsme se od vás chtěli aspoň trochu odlišit, využili jsme jevu, kterému se říká finanční spartakiáda, oficiálně zasedání MMF a Světové banky, a koupili jsme za cenu nižší, než je cena bavoráku, protože s 30procentní slevou, vozy Audi. Kdyby vás zajímal přesný přehled podle jednotlivých resortů a podle rozčlenění Audi A6 a Audi A8, mám ho k dispozici a okamžitě vám ho zde mohu předat. Závěrem chci vyjádřit naději, že český automobilový průmysl pro účely centrálních úřadů, jak se k tomu ostatně pan Kulhánek zavázal, dodá nový model firmy Škoda-Auto, dokonce se tuším už objevil jeho název, pracovně se to má jmenovat Montreux, ale čert ví, jak se to bude jmenovat na konci, a mohu vás ujistit, že jakmile na českém teritoriu bude výrobce aut, okamžitě přejdeme na tato auta. Pouze závěrem znovu konstatuji, že odebírat auta, která se nevyrábějí, je nad síly i tak schopné vlády, jako je ta naše. Děkuji vám za pozornost.

V projevu zmínění politici:

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/1998ps/stenprot/036schuz/s036117.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/1998_36_00607
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.