Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2002_35_00935


Schůze 35/2002 24.09.2004

Téma bod 70

Mgr. Václav Jehlička (*1948) (Senátor ) ( délka 4 minuty )

        
- tak, že národní program vzdělávání projedná s akademickou obcí, vědeckými a odbornými ústavy, případně dalšími vhodnými institucemi. To je první věcný pozměňovací návrh. Druhý se týká opět národního programu vzdělávání. V původním vládním návrhu bylo to, že národní program vzdělávání schvaluje vláda, v Poslanecké sněmovně byl přijat pozměňovací návrh poslanecký, kdy národní program vzdělávání má projednávat Poslanecká sněmovna, a Senát přijal pozměňovací návrh, že by tento národní program vzdělávání měly projednávat obě dvě komory našeho Parlamentu, podobně jako se projednávají například mezinárodní smlouvy. Myslím, že Senát, který je komorou, která by se měla v tom legislativním procesu věnovat závažným normám s dlouhodobými horizonty, tak jaksi má právo také hovořit do národního programu vzdělávání. Podobnou úpravu navrhujeme také v § 9, kde nejde o schválení, ale jenom o projednávání dlouhodobého záměru rozvoje vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky. Byla by projednávána opět oběma komorami Parlamentu. Chtěl bych podotknout, že všechny pozměňovací návrhy, které vám předkládáme, byly velmi podrobně diskutovány s předkladatelem, s Ministerstvem školství, s jeho legislativním odborem, ale především s paní ministryní a jejími náměstky, a na všech pozměňovacích návrzích jsme našli shodu. A třetím věcným pozměňovacím návrhem je ten mediálně nejzajímavější bod, a to jsou tzv. maturity z matematiky. Chtěl bych říci, že Senát by rozhodně podpořil to, když by maturita z matematiky byla povinná pro všechny, ale návrh, který vznikl v Poslanecké sněmovně, zavádí určitou nerovnost, protože z matematiky by povinně maturovali pouze studenti gymnázií. Nabízí se zde otázka, proč například z matematiky nemají maturovat studenti technických lyceí, kteří půjdou na vysoké školy technického směru, nebo studenti středních odborných škol z oblasti informačních technologií, průmyslových škol apod. *** Takže Senát by podpořil maturitu z matematiku pro všechny, samozřejmě v určité jiné podobě, než je dnes, ale toto pokládal za určité bych řekl vybočení ze systému, který vláda navrhuje, a proto povinnou matematiku pro studenty z gymnázií opět ruší. Myslíme si také, že řada studentů, kteří mají určitou vnitřní nebo iracionální obavu z matematiky a jsou to nadaní studenti, by nestudovali na gymnáziích a gymnázia by obcházeli přes jiné střední školy. Myslím si, že pro tyto talentované studenty by to byla velká škoda. Jinak ještě jednou podtrhuji, že to vůbec nic není proti matematice, a naopak si myslíme, že matematiku naše společnost potřebuje, ale je k tomu potřeba přistoupit trošku více systémově. Takže to je poslední pozměňovací věcný návrh, který jsme přijali. Chtěl bych podotknout, že z přítomných 55 senátorů podpořilo tyto návrhy 49, takže návrh školského zákona v senátní podobě byl přijat masivní podobou Senátu a se všemi pozměňovacími návrhy vyslovil souhlas předkladatel. Ještě bych, abych nemusel vystupovat k dalšímu zákonu, který je zákon související - zde pouze Senát odstranil legislativně technické chyby. Žádný věcný návrh jsme zde nepřijali. Děkuji vám za pozornost a za pochopení našich pozměňovacích návrhů.

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2002ps/stenprot/035schuz/s035148.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2002_35_00935
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.