Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2002_37_00336


Schůze 37/2002 2.11.2004

Téma ??

Martin Jahn (*1970) (Místopředseda vlády ) ( délka 4 minuty )

        
Vážená paní místopředsedkyně, vážené poslankyně, vážení poslanci. Rád bych za kolegu Sobotku přednesl vládní návrh tohoto zákona. Zákon číslo 353/2003 Sb., o spotřebních daních, platí od 1. ledna 2004. Zákon stanovil zásadní změny v systému spotřebních daní, a to jak v hmotněprávní oblasti, tak ve správě daní. Vládní návrh novely zákona o spotřebních daních vychází ze zkušeností při uplatňování tohoto zákona v praxi. Původně se předpokládalo, že novela tohoto zákona by měla nabýt účinnosti dnem 1. 1. 2005. Vzhledem k postupu legislativních prací by však termín nabytí účinnosti měl být stanoven k pozdějšímu datu, nejdéle však od 1. dubna 2005. Proto vládní návrh novely tohoto zákona neobsahuje konkrétní datum nabytí účinnosti. Změny obsažené ve vládním návrhu novely jsou trojího charakteru. Jedná se především o řadu technickolegislativních změn vyvolaných informacemi o zkušenostech z dosavadního průběhu uplatňování tohoto zákona. Kromě technických změn se navrhují i úpravy sazeb spotřebních daní z tabákových výrobků, kde plníme harmonogram dohodnutý s Evropskou unií. Podle něj je potřeba každoročními postupnými kroky do roku 2007 dosáhnout výše minimálních sazeb platných v EU. V tomto vládním návrhu novely se navrhuje stanovit sazby spotřebních daní ve dvou postupných krocích, to znamená, návrh novely zahrnuje jak změnu sazeb spotřebních daní z tabákových výrobků k datu účinnosti navržené novely, tak jejich změnu k 1. 1. 2006. Poslední krok - úprava sazeb od 1. 1. 2007, bude předmětem některé z dalších novel. Dále se navrhuje daňové zvýhodnění směsí minerálních olejů s biopalivy, jejichž používání na silničních komunikacích bylo v průběhu roku 2004 povoleno příslušnou vyhláškou Ministerstva průmyslu a obchodu. Daňové zvýhodnění bude uplatňováno formou vrácení daně, a to tak, že výsledné zdanění směsi se bude týkat jen její uhlovodíkové složky. Biosložka zdaněna nebude. Uvedené zvýhodnění tak České republice pomůže naplnit příslušnou směrnici EU, podle které by členské státy měly zvýšit podíl biopaliv v pohonných hmotách. U těchto technickolegislativních opatření se nepředpokládají rozpočtové dopady a ani významné dopady na náklady daňových subjektů. Při zachování struktury spotřeby roku 2003 by celkový roční přínos zvýšení sazeb daně z tabákových výrobků pro státní rozpočet měl v roce 2005 činit plus 3,4 mld. korun a v roce 2006 plus 6,9 mld. korun. Inflační dopad zvýšení daňových sazeb daně z tabákových výrobků by měl činit v roce 2005 0,293 procenta a v roce 2006 0,315 procenta. Tento dopad zahrnuje i dopad ze zvýšení základu pro výpočet daně z přidané hodnoty. Daňové zvýhodnění u nových pohonných hmot s obsahem biopaliv bude zavedeno až v roce 2007. U pohonných hmot s bioetanolem nepůjde o negativní dopad na státní rozpočet, protože s těmito dopady se již při přípravě státního rozpočtu na rok 2007 počítalo. U pohonných hmot s obsahem metylesteru řepkového oleje do pěti procent se jedná o dopad ve výši 1,1 mld. korun. *** Tento dopad však bude eliminován tím, že se již nebude uplatňovat daňové zvýhodnění pohonných hmot s obsahem metylesteru řepkového oleje nad 30 %, které dnes činí 1,4 miliardy Kč. Děkuji za pozornost.

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2002ps/stenprot/037schuz/s037054.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2002_37_00336
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.