Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2002_46_00528


Schůze 46/2002 19.08.2005

Téma třetí čtení vládního návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním, ve znění pozdějších předpisů, podle sněmovního tisku 1042

MUDr. Karel Tejnora (*1970) (Senátor ) ( délka 3 minuty )

        
Vážený pane předsedající, vážená vládo, paní poslankyně, poslanci, jsem tady, abych vám připomenul důvody, proč Senát návrh zamítl. Za prvé. Jde již o šestnáctou novelizaci zákona o veřejném zdraví od roku 2000. To znamená, že tento zákon je novelizován více jak třikrát za rok. Je na úvahu, zda by nestálo za to po vstupu do Evropské unie napsat nový zákon, který by byl přehledný a pro občany přijatelnější. Za druhé bych se chtěl zmínit o části I článek 1 bod 149 § 99a. Je to přesně to blokační ustanovení, které zakazuje územním samosprávným celkům do doby přijetí zákona o veřejných neziskových ústavních zdravotnických zařízeních převádět zdravotnická zařízení, jichž jsou zřizovateli, do formy obchodních společností a zároveň stanovuje, že na tyto obchodní společnosti nemůže být vyhlášen konkurs. Za povšimnutí stojí to, že je zde slovo převádět - ale kraje nepřevádějí, kraje založí. Tím pádem toto ustanovení pozbývá svého náboje. Dále prohlášení o konkursu. Tady jde o novelizaci úpadkového zákona, kdy nemocnice, které jsou zřízeny krajem, mohou spadnout do konkursu, kdežto u nově vzniklé obchodní společnosti je konkurs zakázán. Dále je zde zmínka o zákonu o neziskových společnostech. Myslím si, že tento zákon je připravován, a pokud bude Senát přehlasován, prakticky tato část nabude účinnosti několika týdnů či měsícům, s tím, že bych dále chtěl zmínit, že je v rozporu s ústavním pořádkem České republiky a porušuje se článek 8 ústavy, který zaručuje samosprávu územních správních celků. To je jedna problematika v této věci. Druhá věc je, že podle článku 101 odstavec 3 ústavy veřejné korporace mohou svůj majetek vlastnit, nakládat s ním atd. Další věcí, která vedla Senát, je, že v době projednávání se jedná o retroaktivitu. Závažné ustanovení, kdy je retroaktivita - článek 1 bod 89 § 75a odstavec 4, který má nabýt účinnosti dnem 1. července 2005. Pokud tato předloha bude schválena ve znění navrženém Poslaneckou sněmovnou, dojde k retroaktivitě, která má své důsledky. Chtěl bych Poslanecké sněmovně ještě připomenout, že v souvislosti s touto retroaktivitou rozhodla dne 2. dubna 1997 právě z těchto důvodů na podkladě doporučení ústavněprávního výboru a zamítla návrh zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 138/1973 Sb., o vodách, ve znění pozdějších předpisů. Toto bylo několik důvodů, pro které je Senát přesvědčen, že tento návrh lze zamítnout. Děkuji za pozornost.

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2002ps/stenprot/046schuz/s046126.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2002_46_00528
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.