Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2002_51_03593


Schůze 51/2002 9.12.2005

Téma :

Miloš Máša (*1940) (Poslanec ) ( délka 4 minuty )

        
Vážený pane předsedo, členové vlády, kolegyně a kolegové, v písemné podobě jsem předložil do druhého čtení pozměňovací návrh k projednávanému návrhu zákona o koncesních smlouvách a koncesním řízení, ke kterému se přihlašuji. A nyní podrobnější zdůvodnění. Můj pozměňovací návrh si klade za cíl provést v návrhu tohoto zákona tři kategorie změn a případných doplnění. 1. Předložený pozměňovací návrh reaguje především na některé změny legislativy Evropské unie, ke kterým došlo v průběhu přípravy tohoto zákona a případně dojde k 1. lednu 2006. Pozměňovací návrh proto upřesňuje odkazy na novou legislativu Evropské unie v paragrafu 1 a v paragrafu 7 a dále doplňuje přímo do zákona pro lepší orientaci v zákoně předpokládanou hodnotu pro nadlimitní stavební koncese, které se od 1. ledna příštího roku mění tak, jak bylo uvedeno v obecné rozpravě. 2. Dalším cílem mého návrhu je precizace některých ustanovení, jejichž nepřesný výklad by mohl dělat problémy při praktické aplikaci tohoto zákona. V paragrafu 2 doporučuji vypustit odstavec 3, podle kterého mohou být za zadavatele považována také sdružení s právní subjektivitou, ve kterém je minimálně jeden veřejný zadavatel. Podle mého názoru lze tento výklad již dovodit z předchozího znění paragrafu 2 odst. 2 koncesního zákona, a proto se mi jeví text odstavce 3 nadbytečný a spíše matoucí. V bodě tři mého návrhu doporučuji sjednotit v paragrafu 3 písm. a) pojmosloví s nově přijatým zákonem číslo 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti. 3. Koncesní zákon je těsně spjat se zákonem o veřejných zakázkách. Několik bodů předloženého pozměňovacího návrhu proto sjednocuje právní úpravu tohoto zákona a zákona o veřejných zakázkách. *** Především v § 3 se doplňuje do obecných výjimek závazek veřejné služby, který je ve výjimkách a v zákonu o veřejných zakázkách. Jedná se v podstatě o doplácení ztrát veřejným subjektem soukromému dopravci na provozování neefektivních autobusových a železničních linek, které požaduje veřejný sektor provozovat. Nemělo by logiku, aby závazek veřejné služby byl vyjmut ze zákona o veřejných zakázkách a nebyl naopak vyjmut z tohoto zákona. V § 6 odst. 2 dochází k upřesnění možnosti zrušení koncesního řízení, které lze zrušit, pokud si to zadavatelé vyhradí v oznámení a mimoto ještě z dalších důvodů uvedených v zákonu o veřejných zakázkách. V bodech 8 a 9 pozměňovací návrh sjednocuje se zákonem o veřejných zakázkách ustanovení o nákladech řízení a o kauci. Tyto věci je nutno upravit jednotně v obou zákonech. Body 10 až 13 doplňují do tohoto zákona jedině dva správní delikty, kterých se může dopustit koncesionář v případě zadávání nadlimitních stavebních veřejných zakázek třetím osobám v rámci plnění koncesní smlouvy. Jedná se o povinnost zveřejnění oznámení a dodržení lhůty 40 dnů pro podání nabídek. Kolegyně a kolegové, věřím, že vysvětlení důvodů pro podání mého pozměňovacího návrhu je dostačující a přijetí tohoto návrhu přispěje ke správné a jednotné aplikaci tohoto zákona v praxi. Děkuji za pozornost.

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2002ps/stenprot/051schuz/s051411.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2002_51_03593
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.