Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2006_23_00131


Schůze 23/2006 27.11.2007

Téma Zahájení schůze

Zdeněk Prosek (*1950) (Poslanec ) ( délka 4 minuty )

        
Vážená paní místopředsedkyně, vážený pane předsedo vlády, páni ministři, milé dámy, vážení pánové, dovolte mi navrhnout a odůvodnit pozměňovací návrh k vládnímu návrhu na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 634 z roku 1992 o ochraně spotřebitele. Ve vládním návrhu je mimo jiné definován pojem, co to jsou agresivní obchodní praktiky. Tu definici naleznete v příloze číslo 2 vládního návrhu, sněmovní tisk 305, kde se uvádí - cituji: "Obchodní praktiky jsou vždy považovány za agresivní, pokud podnikatel" - a pod písmenem c) je tato definice - "opakovaně činí spotřebiteli nevyžádané nabídky prostřednictvím telefonu, faxu, elektronické pošty nebo jiných komunikačních prostředků na dálku s výjimkou vymáhání splatných smluvních závazků způsobem, který je v souladu s příslušnými právními předpisy." Konstatuji, že český právní řád slovní spojení "komunikační prostředky na dálku" zná. Vyskytují se v občanském zákoníku v § 53, kde - cituji - se uvádí v odstavci 1: "Pro uzavření smlouvy mohou být použity prostředky komunikace na dálku, které umožní uzavřít smlouvu bez současné fyzické přítomnosti smluvních stran. Prostředky komunikace na dálku se rozumí neadresovaný tisk, adresovaný tisk, typový dopis, reklama v tisku, katalog…" apod. Jinými slovy, navrhovatel použil pro vymezení pojmu "agresivní obchodní praktika" slovní spojení, které je terminus technicus a které také zahrnuje např. fyzické poštovní zásilky způsobem, který vám všem je obecně znám, to znamená reklamní leták do schránky nebo katalog do schránky apod. Jak je vám známo, proti tomuto typu obchodní praktiky se lze velmi jednoduše bránit tím, že poštovní schránku označíte, že si nežádáte reklamní tiskoviny. Navrhovatel neměl v úmyslu tento způsob reklamy, tento způsob obchodní praktiky označit jako agresivní. Aby nebyl možný jiný výklad slovního spojení "jiných komunikačních prostředků na dálku", navrhuji změnit v příloze 2 v části první článku 1, jedná se o bod číslo 21 předloženého návrhu, znění písmene c) takto: Cituji: c) opakovaně činí spotřebiteli nevyžádané nabídky prostřednictvím telefonu, faxu, elektronické pošty nebo jiných prostředků přenosu na dálku s výjimkou vymáhání splatných smluvních závazků způsobem, který je v souladu s příslušnými právními předpisy. Tím nejsou dotčena ustanovení § 2 odst. 1 písm. e) zákona č. 40/1995 Sb., v platném znění, a příslušná ustanovení zákona č. 480/2004 Sb. a zákona č. 101/2000 Sb. Touto přesnou formulací, která vychází z textu evropské směrnice 2002/58/ES, jejíž transpozici vlastně tato novela zákona o ochraně spotřebitele obsahuje, přesněji definujeme, co se rozumí agresivní obchodní praktikou, a vylučujeme výklad, v němž by bylo možné pokládat za agresivní obchodní praktiku rozesílání zásilek listovních, letáků, katalogů apod. do poštovních schránek. Děkuji vám za pozornost.

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2006ps/stenprot/023schuz/s023021.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2006_23_00131
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.