Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2006_27_00361


Schůze 27/2006 30.01.2008

Téma

Rudolf Blažek (*1968) ( ) ( délka 4 minuty )

        
Vážená paní předsedající, vážené poslankyně, vážení poslanci, jak bylo uvedeno, předstupuji před vás s návrhem zákona pod číslem sněmovního tisku 341, který se týká návrhu na vydání zákona, kterým se mění některé zákony v oblasti cen. Navrhli jsme zkrácené projednávání z toho důvodu, že se jedná v rámci zákona o cenách, resp. zákona, který upravuje působnost orgánů České republiky v oblasti cen ve dvou v podstatě jednoduchých ustanoveních, která se týkají projednávání přestupků v oblasti cen, resp. působnosti orgánů, které tyto přestupky projednávají. Konkrétně jde o to, že v současné době mohou cenové a kontrolní orgány uložit pokutu pouze do jednoho roku ode dne, kdy k porušení cenových předpisů došlo, resp. se dověděly, nejpozději však do tří let ode dne, kdy k porušení cenových předpisů došlo. Vzhledem k tomu, že uložením pokuty ve lhůtě jednoho roku se rozumí pravomocné rozhodnutí o tomto uložení, jsou z hlediska praxe bohužel tyto stanovené lhůty nedostačující. Musím odkázat na průtahy spojené se správním řízením, tak jak je uvedeno v důvodové zprávě. Je to otázka problému doručování opravných prostředků a další otázky soudních přezkumů apod. Bohužel výsledkem je pak situace, která poměrně jednoduše umožňuje vyhnout se uložení pokuty, neboť cenový kontrolní orgán v této lhůtě i při dodržení všech zásad správního řízení není schopen vydat pravomocné rozhodnutí. Proto navrhujeme § 17 odst. 4 upravit tak, že znění bude konkrétně: "Pokutu lze uložit do tří let ode dne, kdy se o porušení cenových předpisů cenové kontrolní orgány dozvěděly, nejpozději však do pěti let ode dne, kdy k tomuto porušení došlo." Jsme přesvědčeni, že přijetí této změny by podpořilo výchovný, motivační a především preventivní účel této sankce, neboť se - a to musím říci z hlediska praxe konkrétně Magistrátu hlavního města Prahy - potýkáme s obrovskými problémy především v oblasti cenotvorby v souvislosti s porušováním cenových předpisů v oblasti pražské taxislužby. Stejně tak ta druhá změna s tím souvisí, protože v této chvíli bohužel není možné, aby obecní, resp. krajské orgány mohly řešit podněty jiných subjektů než při jejich kontrole získané, tak aby při porušování cenových předpisů by mohly následně zahájit řízení a toto řízení úspěšně ukončit. Proto jsme navrhli, aby tento zákon byl v souladu s ustanovením § 90 odst. 2 zákona 90/95 o jednacím řádu Poslanecké sněmovny projednán tak, aby vyslovila Poslanecká sněmovna svůj souhlas již v prvém čtení. Na druhou stranu jakákoli zrychlená možnost projednání tohoto zákona z našeho pohledu by prosím byla vítána a velmi by nám pomohla při řešení těchto problémů na území hlavního města Prahy a pochopitelně jsem přesvědčen, že i na území celé České republiky všem ostatním subjektům dotčeným touto problematikou. Děkuji.

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2006ps/stenprot/027schuz/s027059.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2006_27_00361
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.