Vážený pane předsedo, vážené kolegyně, vážení kolegové, dovolte, abych přednesl zpravodajskou zprávu k novele zákona, kterou se mění zákon č. 218/2002 Sb., o službě státních zaměstnanců ve správních úřadech a odměňování těchto zaměstnanců a ostatních zaměstnanců ve správních úřadech, služební zákon, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 309/2002 Sb., o změně zákonů souvisejících s přijetím zákona o službě státních zaměstnanců ve správních úřadech a o odměňování těchto zaměstnanců a ostatních zaměstnanců ve správních úřadech, ve znění pozdějších předpisů. *** Vláda předložila Sněmovně návrh zákona 22. května 2008. Ten byl rozeslán členům Sněmovny jako tisk 521 dne 23. května 2008. Organizační výbor projednání návrhu zákona doporučil 22. května 2008 a návrh přikázal k projednání výboru pro sociální politiku. Záměrem navrhované právní úpravy je odklad úplné účinnosti služebního zákona a zákona č. 309/2002 Sb., a to na dobu dalších tří let. Důvodem navrhovaného odkladu je údajná značná složitost věcných a legislativních kroků pro přijetí zákonné úpravy soustřeďující úpravu právních poměrů zaměstnanců ve správních úřadech vykonávajících státní správu a zaměstnanců územních samosprávných celků vykonávajících přenesenou státní správu a samosprávu, přičemž termín účinnosti nové zákonné normy od 1. 1. 2009 považuje navrhovatel za nereálný. (V sále je obrovský hluk a neklid!) Je všeobecně známo, že státní správa je dlouhodobě kritizovaná především pro její diskutabilní výkonnost, přičemž právě přijetí a účinnost služebního zákona a zákona č. 309/2002 Sb., ve znění pozdějších předpisů, mělo řešit nejen kritiku veřejnosti a parlamentních stran napříč politickým spektrem, ale především dosáhnout vybudování aparátu schopného vykonávat potřebnou agendu v optimalizovaných organizačních strukturách a pracovním nárokům adekvátních podmínkách k zabezpečení zaměstnanců včetně i jejich potřebné pracovní motivace. Z tohoto pohledu je nutné konstatovat, že předložený návrh by v případě jeho přijetí dále prolongoval stávající nežádoucí stav. Připomínám, že tento zákon je připravován ke spuštění již od roku 1992. V současnosti jsme jedinou zemí Evropské unie, kde výkon státní správy není podložen služebním zákonem. Nemohu si odpustit poznámku, že odkaz navrhovatele na velkou složitost problematiky právní úpravy zaměstnaneckých vztahů ve veřejné správě, a tedy požadavek odkladu úplné účinnosti zákona o další tři roky, patrně nesvědčí o jeho dispozici k dostatku kvalifikovaných kapacit pro uvedení přijatého zákona do života od 1. ledna 2009, pokud opominu případný nedostatek politické vůle. Opakuji: Nabytí úplné účinnosti služebního zákona dnem 1. ledna 2009 je nezbytným předpokladem pro zásadní potřebný obrat ve výkonu orgánů státní správy, jejichž plně profesionální výkon je nezbytnou podmínkou pro řádné fungování státu. Navrhovaný odklad může být i tříletou cestou k vypracování dalšího, již v pořadí pátého odkladu. Děkuji vám za pozornost.
Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2006ps/stenprot/034schuz/s034041.htm
Záznam v JSON |
https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2006_34_00250
Popis API |
Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.
Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.