Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2006_60_00742


Schůze 60/2006 10.09.2009

Téma 45. Ústní interpelace

Ing. Gustáv Slamečka, MBA (*1959) (Ministr dopravy vlády ČR ) ( délka 6 minut )

        
(Hovoří slovensky:) Vážený pane předsedající, vážené poslankyně, vážení poslanci, já se tedy pokusím. Dostal jsem poměrně hodně otázek, tak se je pokusím zodpovědět. Mám připravený podklad, víceméně nebudu odpovídat na každou jednotlivou otázku, ale informuji pana poslance o tom, jak to s D11 vypadá. My máme dneska na D11 v provozu úsek Praha-Sedlice, v polovičním profilu potom úsek Sedlice-Praskačka po provizorní sjezd a v navazujícím úseku Praskačka-Hradec Králové doposud není dokončeno majetkoprávní vypořádání pozemků, to je vlastně hlavně problematický pozemek paní Havránkové. Co se týká tohoto pozemku, tak na základě rozhodnutí pana předsedy vlády byla ustanovena pracovní skupina k problematice dokončení dálnice D11, která má za úkol zpracovat a předložit poradě ekonomických ministrů návrh řešení majetkoprávního vypořádání pozemků paní Havránkové, které jsou potřebné pro dokončení dálnice D11. Předsedajícím skupiny je pan Michal Frankl, ředitel sekce předsedy vlády pro odborné činnosti. Činnost pracovní skupiny nebyla doposud ukončena a konečné výstupy k dané problematice nejsou zatím k dispozici. Je třeba si uvědomit, že v současné době ještě stále platí vládní nařízení a pozemky jsou v gesci Ministerstva zemědělství. V rámci této pracovní skupiny se samozřejmě řeší i možné alternativy, to znamená jedna alternativa je ta současná, to znamená 10 hektarů. Další alternativy jsou technické, to znamená udělat sjezd menší, anebo ho neudělat vůbec. To jsou všechno rozpracované věci, které my ve spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic nyní posuzujeme a pracovní skupině chceme předložit. Z hlediska finančních prostředků jsou nejkritičtější nepokryté potřeby stavby Osičky-Hradec Králové, která zahrnuje úsek Praskačka-Hradec Králové, pro rok 2010 v rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury předpokládaných 100 mil. korun, které se mají vyčlenit z dluhopisového programu. Dluhopisový program je 11,6 mld., které dostal fond navíc oproti původnímu výdajovému rámci. Bohužel pro další jmenovité akce na D11, to znamená Praskačka - státní hranice České republiky s Polskou republikou, nejsou v současné době pro roky 2010 až 2012 vyčleněny žádné finanční prostředky. Co se týká trasování územní přípravy, tak v úseku Jaroměř - státní hranice České republiky s Polskou republikou koridor pro R11 byl stabilizovaný ve schváleném územním plánu velkého územního celku Trutnovsko-Náchodsko a tento stejný koridor je zapracovaný i do návrhu zásad územního rozvoje Královéhradeckého kraje. Při výběru koridoru pro R11 v územním plánu byly zvažovány dvě základní varianty, východní a západní. Východní směřovala na Náchod a z dopravního hlediska byla považována za přínosnější. Západní, o kterou usilovalo město Dvůr Králové z důvodu strategického napojení města na rychlostní silnici, směřuje na Trutnov. Tato západní varianta byla nakonec v územním plánu Trutnovska-Náchodska schválena. Proti této variantě vedení koridoru R11 v současné době protestují obce Kuks, Vítězná a Vočkovice (?) a požadují novou variantu na východ od obcí, kterou stejně tak prosazuje i Ministerstvo životního prostředí. Ředitelství silnic a dálnic prověřuje v současné době i tuto variantu. 14. 5. tohoto roku proběhlo jednání mezi Ministerstvem dopravy České republiky a Ministerstvem infrastruktury Polské republiky, kde polská strana oznámila dokončení výstavby spojení rychlostní silnice S3 z Lednice do Lubavky, státní hranice mezi Polskem a Českou republikou, v délce 69 km do konce roku 2012. Česká strana předpokládá dokončení rychlostní silnice R11 na česko-polské státní hranice v roce 2016, ale termín dokončení bude samozřejmě záviset na finančních prostředcích. Takže já pevně věřím, že věcné otázky se mi nějak v této krátké době podařilo zodpovědět. Pokud ne, tak rád doplním. Co se týká účasti ministerstva na setkání 22. 6., tam si je třeba uvědomit, že já jsem s panem hejtmanem o tom hovořil a my jsme vlastně hovořili o tom, že v tom čase gesce pozemkové výměny byla a i nadále stále je v gesci Ministerstva zemědělství. Takže já jsem tyto důvody panu hejtmanovi předal s tím, že jsem nepovažoval účast ministra dopravy za vhodnou, protože to bylo právě období, kdy v tisku -

V projevu zmínění politici:

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2006ps/stenprot/060schuz/s060105.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2006_60_00742
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.