Děkuji. Takže tyto emisní stropy bude pak následně krajský úřad uplatňovat mezi zdroje znečišťování v těchto kategoriích prostřednictvím změn emisních limitů a emisních stropů v tzv. integrovaných povoleních. V současné době je třeba říci, že Ministerstvo životního prostředí nemá dostatečné kompetence, aby mohlo efektivně řešit znečištění, které pochází z dopravy. Proto jedním z navrhovaných nástrojů této novely pro snížení emisí z dopravy v centrech městech je osvobození vybraných úseků zpoplatněných komunikací od těchto poplatků v době emisních epizod. Cílem tohoto opatření je zejména odvedení dopravy do okrajových částí měst. Dalším opatřením, které může napomoci snížit emise z dopravy v centrech měst, je zavedení tzv. nízkoemisních zón. Tyto se např. osvědčily v mnoha státech západní Evropy. Novela dále umožní starostům měst v oblastech s překračovanými imisními limity zavést zónu, která zamezí vjezdu automobilů se špatnými emisními parametry, a to nejen v období tzv. smogové situace, ale natrvalo. Města budou mít možnost připravovat návrhy nízkoemisních zón již s předstihem, a nebude tedy nutné čekat na přijetí a schválení nového zákona o ochraně ovzduší. Vážené dámy, vážení pánové, s ohledem na vážnost situace kvality ovzduší nejen v Moravskoslezském kraji, ale v celé České republice vás prosím a žádám jménem předkladatelů ještě jednou o schválení uvedené právní normy. Děkuji za pozornost.
Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2010ps/stenprot/019schuz/s019006.htm
Záznam v JSON |
https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2010_19_00024
Popis API |
Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.
Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.