Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2010_25_00821


Schůze 25/2010 27.10.2011

Téma 77. Ústní interpelace

Alena Hanáková (*1958) (Poslankyně ) ( délka 3 minuty )

        
Paní předsedající, páni ministři, dámy a pánové, jsem ráda, že mám možnost promluvit o problému, který zcela jistě znáte i vy, a to je problém dopravy, který se týká kromě jiných částí naší republiky taky Vizovic. Je to město, které tvoří vstupní bránu do Valašska a Vizovických vrchů. Řeší obrovský problém s budoucím rozvojem vzhledem k naplánovaným koridorům, rychlostní komunikaci pro R49, tedy koridor pro R49, a železniční koridor pro plánovanou železnici Vizovice - Valašská Polanka, případně třetí koridor pro vedení velmi vysokého napětí směrem na Slovensko. Tento je také zmiňován v politikách územního rozvoje České republiky. Nicméně i ty dva první zmiňované stačí k zablokování podstatné části vizovického katastru a tím zabraňují rozvoji města a jeho infrastruktury. Pro vaši představu, na příjezdu do Vizovic směrem od Zlína jsou koridory tak blízko sebe, že zabírají celou šíři hrdla údolí v šířce asi 800 metrů a do Vizovic nelze například protáhnout ani plánovanou páteřní cyklostezku Otrokovice-Zlín-Vizovice. Železniční koridor, který půlí město s městskou památkovou zónou, je naplánován v tak těsné blízkosti dvou největších sídlišť města, že tato případná stavba zasáhne téměř každého občana. Při výjezdu z Vizovic je železnice naplánovaná tak, že v délce 300 metrů je souběh se silnici první třídy I/49 s touto tratí, přičemž obepínají oblast s rodinnými domy v šíři 30 metrů. Nedovedu si představit, že někdo může žít v prostředí, kde mu před okny domu projede denně 15 000 aut a za domem se budou prohánět nákladní vlaky s osobními. Tento koridor také způsobuje, že se celá oblast Vizovic, proslavená nejen po staletí vyráběnými produkty z ovocných destilátů, stává oblastí určenou k přestavbě a demolici. V celé délce trasy plánované železniční trati není téměř místo, kde bychom s klidem mohli říci, že zde není a do budoucna nevznikne problém. Tento stav vznikl tím, že město postupnou zástavbou tuto dráhu pohltilo a se znovuoživením myšlenky průtahu železnice městem byl maximálně rozšířen ochranný koridor zemního tělesa původní Baťovy dráhy, jehož budování (upozornění na čas) bylo ukončeno v 50. letech. Vážený pane ministře, žádám vás o vyjádření, zda bude nebo již je plánovaná trať Vizovice - Valašská Polanka zahrnuta do aktualizované politiky územního rozvoje a zda je železniční trať Vizovice - Valašská Polanka v tuto chvíli prioritou vaší a Ministerstva dopravy a zda lze tento koridor vypustit z politiky územního rozvoje České republiky. Děkuji za pozornost.

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2010ps/stenprot/025schuz/s025103.htm


Záznam v JSON https://www.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2010_25_00821
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.