Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2010_9_01623


Schůze 9/2010 15.12.2010

Téma Pokračování schůze Poslanecké sněmovny 15. prosince 2010 v 9.06 hodin Přítomno: 187 poslanců

JUDr. Vít Bárta (*1973) (Ministr dopravy ČR ) ( délka 4 minuty )

        
Dámy a pánové, milá paní předsedající, má milá ženo, dovolte mi v této těžké a složité chvíli nejenom dnešního dne, ale i diskuse o státním rozpočtu říci to, že se mi nelehce obhajuje rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury, neboť samozřejmě povinností každého ministra je učinit maximum pro to, aby rozpočet daný ministr měl co největší, aby obhájil co nejvíce peněz na aktivity ve svém vlastním resortu. Přesto se nestydím za to, říci, že jsem byl ministrem, který nevolal po zásadním zvyšování svého rozpočtu pro rok 2011. Nevolal jsem proto, že jsem si vědom toho, v jakém stavu se nachází státní rozpočet, v jakém stavu se nacházejí státní finance, a upřímně řečeno, i v jakém stavu se nachází stav resortu Ministerstva dopravy, kde bude ještě chvíli trvat, než umravníme efektivitu nákladů, které do tohoto resortu dáváme. Hospodářský výbor projednal dne 9. prosince 2010 návrh rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury a doporučil Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky jej projednat a schválit ve znění přijatých pozměňovacích návrhů. Se všemi pozměňovacími návrhy a s vyjádřením hospodářského výboru já jako ministr dopravy souhlasím. Co se týče struktury rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury, je zapotřebí znova říci, že s nelehkým srdcem říkám, že se jedná o nejhubenější rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury za mnoho let. Z národních zdrojů jde pouze 9,2 miliardy korun s tím, že z těch 9,2 miliardy korun jde 5,1 miliardy korun pouze na kofinancování projektů z Evropské unie. 1,4 miliardy z té částky, o které se bavíme, jde již jen na úhradu zrealizovaných staveb v roce 2010. Abychom v následující době mohli především uspokojit poptávku tam, kde je největší, tam, kde nejvíc bolí nedostatek dopravní infrastruktury v České republice, což je otázka obchvatu českých měst a obcí, já jako ministr dopravy žádám Evropskou unii o realokaci zdrojů z železnice na silnici, a to ve výši takřka 10 miliard korun, právě proto, aby bylo alespoň na ty nejzásadnější obchvaty českých měst a obcí. Pro velké projekty výstavby dopravní infrastruktury, ke kterým patří pražský obchvat, R35, D3, se budeme snažit v následujících měsících najít jako zdroj financování projekt PPP. *** Zvýšili jsme mýto a včera vláda v pozdních nočních hodinách odsouhlasila zvednutí mýta pro příští rok o 25 %, čímžto v roce 2011 až 2014 zvýšíme příjmy z mýtného o více než 12 mld. korun. Státní fond dopravní infrastruktury tedy sečteno a podtrženo v příštím roce nebude postaven do situace, aby zahajoval zásadní infrastrukturní stavby v České republice. Naopak je v situaci řekněme minimalistického rozpočtu, kdy pevně doufám, že v letech budoucích hospodářství České republiky bude vzkvétat a bude peněz na dopravní infrastrukturu více. Děkuji vám za pozornost.

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2010ps/stenprot/009schuz/s009204.htm


Záznam v JSON https://www.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2010_9_01623
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.

Pomozte nám udržovat český stát transparentní

Za tři roky nám 747 lidí darovalo 2 186 430 Kč .

  • Kontrolujeme politiky a úředníky, zda s našimi penězi zacházejí správně.
  • Stali jsme se důležitým zdrojem informací pro novináře.
  • Zvyšujeme transparentnost českého státu.
  • Pomáháme státu zavádět moderní e-government.

Pomozte nám i vy