Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2013_47_00959


Schůze 47/2013 26.05.2016

Téma 232. Ústní interpelace

Ing. Dan Ťok (*1959) (Ministr dopravy ČR ) ( délka 3 minuty )

        
Vážený pane předsedající, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, vážený pane poslanče Adame prostřednictvím pana předsedajícího, předjíždění nákladních vozidel na dálnicích může být v místech, kde je to nežádoucí, regulováno místní úpravou provozu na pozemních komunikacích. Tedy prostřednictvím zákazové dopravní značky. Porušení tohoto zákazu, tedy předjíždění vozidla v případech, kdy je to obecnou, místní nebo přechodnou úpravou provozu na pozemních komunikacích provedeno, je samostatnou skutkovou podstatou přestupku podle § 124c odst. 1 písm. f) bodu 7, za který se nyní ve správním řízení ukládá pokuta od 5 000 do 10 000 a zákaz činnosti od šesti měsíců do jednoho roku. Do bodového systému se zapisuje sedm bodů. *** V rámci připravené revize jsme tyto sankce ještě zpřísnili a navrhujeme umožnit za tento přestupek projednat v blokovém řízení pokutu ve výši 5 000 korun. Recidivu tohoto přestupku navrhujeme řešit prostřednictvím bodového systému, kdy při opakovaném spáchání tohoto podle návrhu šestibodového přestupku dosáhne řidič 12 bodů a na rok pozbude způsobilost k řízení motorových vozidel. K vašemu dotazu konkrétně. Mám za to, že plošný zákaz předjíždění nákladních vozidel na dálnicích by nevedl ke zvýšení bezpečnosti a ani plynulosti silničního provozu. Plošný zákaz by podle našeho názoru naopak vedl k tomu, že pravý jízdní pruh by byl ucpaný nákladními automobily, které by se posunovaly rychlostí nejpomalejšího z nich, jejich řidiči by byli nervózní a pouštěli by se do různých krkolomných manévrů, které by mohly být mnohem nebezpečnější než předjíždění na vhodném místě. Důsledkem takové situace by u dálnic, kde jsou v každém směru dva jízdní pruhy současně, bylo přesunutí všech ostatních vozidel do levého pruhu, což by i pro ně znamenalo vyloučení možnosti předjíždění. Plošný zákaz předjíždění by tak ve svém důsledku výrazně snížil plynulost provozu, což vždy vede k ohrožení jeho bezpečnosti. Přestože vnímám, že předjíždění nákladních automobilů je velmi nebezpečný jev, nepovažuji jeho plošné zakázání za účelné řešení. Daleko vhodnější je dle mého názoru cílené umísťování zákazových dopravních značek, které umožní zohlednit podmínky v konkrétních místech jak z pohledu parametrů dané pozemní komunikace, tak i s ohledem na její vytíženost a další okolnosti. To znamená, myslím si, že by se mohly využít zákazové značky mnohem víc než v současné době, ale za sebe i za rezort, přestože jsem původně měl podobný názor jako vy, nedoporučuji, abychom udělali plošný zákaz na všech dálnicích, kde jsou dva pruhy, z důvodů, o kterých jsem mluvil. Děkuji.

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/047schuz/s047112.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2013_47_00959
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.