Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2017_33_01111


Schůze 33/2017 12.07.2019

Téma 54. Ústní interpelace

Mgr. Milan Feranec (*1964) (Poslanec ) ( délka 4 minuty )

        
Děkuji, pane předsedající. Dámy a pánové, já krátce představím své pozměňovací návrhy. První návrh je sněmovní dokument 2720. Jsou to čtyři návrhy. Já se k nim pochopitelně potom přihlásím v podrobné rozpravě. První část - jedná se o legislativně technické úpravy. Další pozměňovací návrh se týká doplnění oprávnění inspektorů drážní inspekce včetně možností provádět ověřovací pokus, což si myslím, že přispěje k efektivnější práci a zlepšení bezpečnosti na železnici. Dalším návrhem, částí návrhu, je rozšíření okruhu subjektu, s nímž je projednáván návrh plánu dopravní obslužnosti s tím, že se navrhuje, aby se projednával i s provozovatelem dráhy celostátní nebo regionální, kde má být provozována veřejná drážní osobní doprava. A poslední v rámci tohoto dokumentu je zrušení zmocňovacích ustanovení. Navrhuje se zrušení ustanovení, které je přežité, není aktuální, takže spíše jenom technická úprava. Dalším pozměňovacím návrhem je sněmovní dokument 2908, kde je změna zákona o veřejných službách v přepravě cestujících s tím, že se tam upřesňuje možnost přímého zadání při veřejných službách v přepravě cestujících, a to za splnění podmínky 3E, jak to známe, hospodárnost, účelnost, efektivnost. A potom v zastoupení pana poslance Kolovratníka chci krátce představit jeho pozměňovací návrhy, zase se k nim potom přihlásím v podrobné rozpravě. Týkají se postupu při konzervaci dráhy, kde je zjednodušení legislativního postupu při utlumení provozu. Dále je tam takový mediálně zajímavý návrh, změna názvu SŽDC, Správa železniční dopravní cesty. Už jenom ten název je to, kde se navrhuje, aby to bylo Správa železnic. Pochopitelně právní forma a tak dále se nemění. Je to skutečně jenom zjednodušení názvu. Dalším návrhem je úprava ustanovení o režijních výhodách, to je zajímavý návrh, kde se navrhuje, že by nemusely platit do budoucna pro zaměstnance Ministerstva dopravy, dle mých zkušeností jsou to možná desítky lidí. Dalším návrhem je ustanovení o povinnosti vyjádření Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře k určitým návrhům, kde se stanovuje lhůta 40 dnů. Tento úřad funguje nějakou dobu, myslím druhým třetím rokem, a jeho rozhodování z praktických zkušeností je někdy zdlouhavé a ztrácí ten smysl, když to potřebují subjekty rozhodnout do měsíce, do půl roku, a když rozhodne o nějakém problému za tři roky, není úplně logické. Potom je tady návrh, aby v případě speciálních vozidel je mohl řídit i strojvedoucí bez licence, speciálně se týká speciálních vozidel typu hasičů a tak dále. Potom je tam návrh na jednodušší schválení historických vozidel. Je to vlastně pomoc Spolku nostalgie, který provozuje tato vozidla. A další návrh se týká kácení dřevin v tělese dráhy, kde se navrhuje zjednodušit postup při kácení dřevin a zase z důvodu bezpečnosti na železnici. Děkuji.

V projevu zmínění politici:

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/033schuz/s033142.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2017_33_01111
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.