Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2017_40_00225


Schůze 40/2017 22.01.2020

Téma Zahájení schůze

Ing. Markéta Pekarová Adamová, (*1984) (Poslankyně ) ( délka 6 minut )

        
Děkuji za slovo, vážený pane předsedo. Já toho přednostního práva využívám tak zřídka, že ještě na to nejste zvyklý, tak já vám to odpouštím. Vážené kolegyně, vážení kolegové, ráda bych vyjádřila stanovisko TOP 09 k tomuto zákonu, k novele zákona o pozemních komunikacích, který předložili poslanci hnutí ANO v čele s někdejším ministrem dopravy, ještě předchozím, panem Danem Ťokem. A hned na úvod jasně vyjádřím podporu pro tento návrh. TOP 09 bude hlasovat nejenom pro něj jako celek, ale i pro všechny předložené pozměňovací návrhy. Vraky v ulicích, které hyzdí města a obce, které jsou často ekologickou zátěží a blokují potřebná parkovací místa, jsou samozřejmě problémem nebo trápením každé české obce. Tento problém má ale řešení. Bohužel tato a ani předešlá vláda, kde má hnutí ANO ministra dopravy už šest let, takže už sedmým rokem začíná, s řešením toho problému nepřišly. Proto TOP 09 ve spolupráci s komunálními politiky připravila a předložila vlastní novelu zákona, která dává starostům měst konečně možnost se s vraky vypořádat už ve chvíli, kdy nepoužívaný vůz nebude mít víc než tři měsíce platné osvědčení o technické způsobilosti stanicí SME a STK. Novelu zákona jsme předložili už zhruba před rokem a půl, v říjnu 2018 a hned začátkem listopadu 2018 se k němu vyjadřovala vláda a dala k němu nesouhlasné stanovisko. A hle, hned po 14 dnech přišla novela z pera poslanců hnutí ANO do Poslanecké sněmovny a tato novela je ta, kterou se teď zabýváme. Autoři se, eufemisticky řečeno, významným způsobem inspirovali naší novelou, s tím rozdílem, že navrhují odtahovat vozidla s propadlou technickou po šesti měsících, nikoliv po třech, jak navrhujeme my. Nicméně i zde se našel poslanec, který se inspiroval, a já jsem za to ráda, pan poslanec Nacher, který předložil pozměňovací návrh, který právě zpřísňuje na námi navrhované tři měsíce. O tom budeme dnes rozhodovat ve svých hlasováních a já ho ráda podpořím. Jsem za to ráda, že tady ten pozměňovací návrh je. Co bylo ale důležité, bylo stanovisko vlády. U téměř totožného návrhu zákona se během jednoho měsíce vláda posunula od negativního k pozitivnímu stanovisku. A to je přece skvělá zpráva pro nás všechny, kteří chceme, aby tato novela byla přijata, a usilujeme o změnu. Nevím, jestli se na tomto názorovém posunu podepsaly osoby podepsané pod návrhem zákona, ale to už je teď vedlejší. Mrzí mě však, že na dva totožné návrhy, které sem přišly tak krátce po sobě a mají naprosto stejný cíl, se nahlíží zcela jinak, přičemž jeden je utopen mezi stovkou dalších pozměňovacích návrhů, často tedy také opozičních, jako je ten náš, které pak marně čekají na své projednání, a ten druhý je už tady ve třetím čtení. Minimálně se domnívám, že oba dva ty návrhy měly být projednávány souběžně, na čemž jsme se tehdy s tehdejším ministrem panem Ťokem i dohodli. Gentlemanská dohoda však platila jenom do té doby, než on podal demisi a rezignoval na poslanecký mandát, a pak už šly návrhy svou vlastní cestou. Jeden do třetího čtení a druhý na odstavné parkoviště. Nechtěla bych z toho dělat větší politikum, než je, ale chtěla jsem připomenout, jak to tedy s touto iniciativou ohledně vraků v ulicích bylo, a abychom nezapomínali na to, že toto je iniciativa tedy i opozičních stran. Naši starostové, radní a další komunální politici už čekají na to, až tuto novelu posvětíme. Proto také za TOP 09 říkám, že nám jde o to, aby se tato věc opravdu řešila. Je nám jedno, kdo je nakonec pod tou novelou podepsaný, v tom smyslu, že pro nás je zásadní, že posuzujeme cíl návrhu, ne jména navrhovatelů, a proto budeme pro tuto novelu hlasovat. Podpoříme také pozměňovací návrhy, jak už jsem zmínila. Nejenom tedy pozměňovací návrh Patrika Nachera, ale i další. A věřím tomu, že tento návrh tady najde většinovou podporu, a proto se na vás také obracím s žádostí o tuto podporu, protože tento smysluplný návrh opravdu pomůže českým obcím a městům s dlouho neřešeným problémem. Jenom v Praze, připomínám, jsou to stovky aut a v dalších městech jsou to další minimálně desítky. Záleží samozřejmě na velikosti obce. Prosím tedy o podporu a doufám, že i příště budeme vládním poslancům inspirací. Děkuji.

V projevu zmínění politici:

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/040schuz/s040034.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2017_40_00225
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.