Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2017_42_00168


Schůze 42/2017 24.03.2020

Téma Zahájení schůze

Mgr. Marek Výborný (*1976) (Poslanec ) ( délka 5 minut )

        
Děkuji za slovo, pane místopředsedo. Já bych chtěl zdůraznit, že to skutečně byly šibeniční termíny, za které nikoho neviním, za to nikdo nemůžeme, ale přes noc, protože někdy kolem 18. hodiny se ten tisk 786 objevil v systému, takže jsme na tom pracovali přes noc. Chtěl bych poděkovat mnoha ředitelům středních škol, zástupcům asociací, nakonec i zřizovatelům, s kterými jsem ty věci konzultoval. Všechny ty pozměňovací návrhy, které tady teď budu načítat a ke kterým se přihlásím, skutečně vycházejí z konzultací z terénu. Moc děkuji za tuto zpětnou vazbu. Je pro nás důležitá. Prosím, pracujme i s tímto elementem. Nechci tady tu debatu dál rozvíjet, protože samozřejmě jsou další argumenty, které by podpořily to, co například říkají ředitelé a asociace. Tedy přihlašuji se k pozměňovacímu návrhu pod číslem 4647. Jedná se o zmiňovaný § 32, tzn. doplněk pozměňovacího návrhu, který prošel školským výborem a který vrací přezkum logicky na ministerstvo z krajských úřadů nebo z krajů. *** Dále se přihlašuji k pozměňovacímu návrhu, který je v systému pod číslem 4639. Jedná se o § 23. Ten poprosím krátce zdůvodnit, protože v obecné rozpravě jsem se k němu nedostal. Jedná se opět o možnost pro ředitele škol, pokud vyhlásili v profilové části maturitní zkoušky některou zkoušku jako kombinaci dvou a více forem, v situaci, kdy netušili, že se dostaneme do této krizové situace - protože všichni očekáváme, že se snad podaří tedy v červnu to všechno zrealizovat, tak jak je to v plánu, a nebudeme muset přistoupit k těm mezním opatřením -, aby mohli, ne museli, ale mohli ještě dodatečně svým rozhodnutím nejpozději do 15 dnů od nabytí účinnosti tohoto zákona toto rozhodnutí změnit a zvolit pouze jednu formu v rámci té konkrétní zkoušky v profilové části. Je to prosba zvláště odborných škol. Opět by to na prvním místě usnadnilo administraci a provedení té zkoušky v situaci, kdy za běžného chodu by samozřejmě ta kombinace více forem byla možná, a dokonce oprávněná. Tady by ředitel mohl, ne musel, zvolit pouze jednu formu. Tedy sněmovní tisk 4639. A poslední pozměňovací návrh, ke kterému se tímto hlásím, je načten pod číslem 4616. Tam se jedná o zde už zmiňovaný posun toho krizového opatření, které vláda a ministerstvo uvedly do návrhu zákona v případě, že by se nepodařilo standardně začít ani nový školní rok od 1. září 2020. To jsem tady podrobně vysvětloval. Opět tedy dávám k vašemu uvážení a k podpoře tohoto návrhu. Na závěr mi dovolte poděkovat hlavně všem učitelům, ředitelům škol, protože - a to chci zdůraznit - zapomeňte na to, že by učitelé byli na prázdninách. Opravdu nejsou. Z vlastní zkušenosti, z komunikace s učiteli vlastních dětí vím, že je to pro ně vlastně náročnější, než kdyby standardně učili ve školách. Ono to může být něčím pozitivní, to určitě. Pan ministr tady správně mluvil o těch kompetencích, které si v tuto chvíli mohou žáci osvojovat úplně jinou formou, úplně jiným způsobem, a zaplať pánbůh vlastně za to. Na druhou stranu opravdu nepodlehněme iluzi, že učitelé mají dovolenou. Nemají. A já jim moc děkuji za to, jakým způsobem v naprosté většině k této kritické krizové situaci přistoupili. Díky moc.

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/042schuz/s042033.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2017_42_00168
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.