Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2017_88_00023


Schůze 88/2017 26.02.2021

Téma Zahájení schůze

MUDr. Roman Kraus, MBA (*1955) (Senátor ) ( délka 5 minut )

        
Vážený pane předsedající, dámy a pánové, tento takzvaný pandemický zákon byl 24. února 2021 rozhodnutím Senátu, usnesením číslo 117, vrácen Poslanecké sněmovně ve znění přijatých pozměňovacích návrhů. Teď krátce k legislativnímu procesu. Poslanecká sněmovna postoupila návrh tohoto zákona 19. 2. Senátu a organizační výbor Senátu přikázal tento zákon výboru pro zdravotnictví jako výboru garančnímu a výboru ústavně-právnímu. Oba výbory projednaly tento návrh zákona 24. února. Garanční výbor pro zdravotnictví doporučil Senátu projednávaný návrh zákona vrátit Poslanecké sněmovně s příslušnými pozměňovacími návrhy, stejně tak ústavní výbor. Tam ty pozměňovací návrhy byly podstatně extenzivnější a týkaly se ještě § 10, 11, 12, 14, 15, 17 a 21. Následně se návrhem zákona zabýval Senát, který tentýž den, to znamená 24. února, na své 6. schůzi rozhodl o projednání ve zkráceném řízení. Pozměňovací návrhy výboru pro zdravotnictví byly bez problémů schváleny, pozměňovací návrhy ústavně-právního výboru, které se odlišovaly těmi navíc podanými v bodech 6 až 21, nebyly schváleny. Dále byly předloženy ještě další pozměňovací návrhy panem senátorem Láskou a panem senátorem Wagenknechtem. Ani tyto pozměňovací návrhy nebyly schváleny. Takže se zákon dostává zpátky k vám k dalšímu rozhodnutí s pozměňovacími návrhy výboru pro zdravotnictví. V závěrečném hlasování pléna Senátu byl tento návrh s pozměňovacími návrhy přijat 58 hlasy ze 72 přítomných, 6 senátorů bylo proti. Paragrafované znění těchto pozměňovacích návrhů máte před sebou v materiálu, který jsme vám poslali. A já bych teď krátce jenom na konec okomentoval navrhované změny tak, jak je již vysvětlil i pan ministr Blatný. My jsme tam přidali do § 2 odst. 2 písm. e) kromě slova "zákazu" i nemožnost omezit schůze, zasedání a podobné akce ústavních orgánů, orgánů veřejné moci, soudů atd., protože jsme si zcela jistě mysleli, že je potřeba bez jakýchkoli omezení pořádat tato setkání. V § 2 odst. 4 tam podle mne klíčové je to, že všechna tato mimořádná opatření mohou být jen vydávána pouze ve stavu pandemické pohotovosti, což z toho textu původně nevyplývalo. Třetí změnou je to k § 3, odst. 3 a 4 o nařízení mimořádných opatření; v té původní verzi bylo, že vláda schvaluje pouze opatření celoplošná, vydávaná Ministerstvem zdravotnictví, nikoli však krajskými hygienickými stanicemi, a my jsme se chtěli vyhnout tomu, aby případně mohlo dojít - já si myslím, že by se to nestalo, nicméně potenciální nebezpečí tam bylo - že více hygienických stanic na území České republiky se domluví a vyhlásí stejná mimořádná opatření a omezení, a že by bylo dobře, aby i tato rozhodnutí krajských hygienických stanic byla pod kontrolou vlády. Další dvě změny v § 8 a § 16 jsou víceméně formální. V jednom jsme změnili pád slova "prováděním" na "provádění". V tom druhém jsme pouze k výčtu přidali ještě obce s pověřením obecním úřadem. Takže to jsou spíše změny technické. Já si myslím, že námi vrácený návrh s pozměňovacími návrhy je konformní všem jednáním, která tomu předbíhala, že umožní Ministerstvu zdravotnictví, krajským hygienickým stanicím a ostatním mimo nouzový stav provádět téměř veškerá opatření, že to bude dobrý nástroj k tomu, aby se nám podařilo zvládnout tuto situaci epidemie onemocněním COVID-19, a že je to dostatečně silný nástroj, aby se tak stalo. Proto vás prosím o schválení našeho vráceného návrhu s pozměňovacími návrhy. Děkuji.

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/088schuz/s088008.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2017_88_00023
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.