Snadné přidání nového datasetu

Jednání výborů PSP 3600-10-20180906


VýborKontrolní výbor
Datum jednání6. září 2018
Číslo jednání10
Zápis z jednání
        
Parlament České republiky POSLANECKÁ SNĚMOVNA 2018 8. volební období ZÁPIS z 10. schůze Kontrolního výboru, která se konala dne 6. září 2018 v budově Poslanecké sněmovny, Sněmovní 3, 118 26 Praha 1, místnost č. 206 Čtvrtek 6. září 2018 Přítomni: posl. P. Bělobrádek, posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. V. Koníček, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. T. Martínek, posl. V. Munzar, posl. I. Nevludová, posl. R. Rozvoral, posl. P. Staněk, posl. R. Zlesák Omluveni: posl. M. Kalousek, posl. R. Maxová, posl. M. Pour Hosté: dle prezenční listiny Tuto schůzi řídil předseda výboru posl. R. Kubíček. Předseda výboru posl. R. Kubíček zahájil schůzi výboru v 9.00 hodin a přivítal přítomné poslance a hosty. Navrhl program jednání 10. schůze Kontrolního výboru dle pozvánky: 1. Stanovisko Nejvyššího kontrolního úřadu k návrhu státního závěrečného účtu České republiky za rok 2017 (sněmovní tisk 164/1) 2. Návrh poslanců Romana Kubíčka, Lukáše Černohorského, Ivany Nevludové, Vojtěcha Munzara, Vladimíra Koníčka a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 166/1993 Sb., o Nejvyšším kontrolním úřadu, ve znění pozdějších předpisů (sněmovní tisk 236) 3. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 14/35 – Majetek a peněžní prostředky státu, se kterými jsou příslušné hospodařit vybraná krajská ředitelství Policie ČR 4. Sdělení předsedy, různé 5. Návrh termínu a programu 11. schůze výboru. Nikdo z přítomných poslanců nevznesl návrh na změnu, doplnění nebo vypuštění některého z bodů. Všichni přítomní poslanci souhlasili s navrženým programem (11 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. P. Bělobrádek, posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. V. Koníček, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. T. Martínek, posl. V. Munzar, posl. R. Rozvoral, posl. P. Staněk, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 1/. 1. Stanovisko Nejvyššího kontrolního úřadu k návrhu státního závěrečného účtu České republiky za rok 2017 (sněmovní tisk 164/1) S úvodním slovem k tomuto bodu vystoupil prezident NKÚ M. Kala. Uvedl, že NKÚ ve stanovisku konstatuje, že hrubý domácí produkt vzrostl v roce 2017 o 4,3 % a to za přispění stálé spotřeby domácností a aktivní bilance zahraničního obchodu se zbožím a službami. Podíl veřejného dluhu na hrubém domácím produktu byl v roce 2017 čtvrtý nejnižší v Evropské unii. Konstatoval, že daňové příjmy meziročně vzrostly o 84,1 mld. Kč, a to především díky vysoké zaměstnanosti a zvyšování mezd a platů zaměstnanců, což zvýšilo výběr pojistného na sociální zabezpečení a daně z příjmů fyzických osob. Dlouhodobá poptávka zaměstnavatelů po nové pracovní síle postupně snížila obecnou míru nezaměstnanosti v roce 2017 na 2,9 %. Zadluženost územně samosprávných celků meziročně klesla díky příznivému výsledku hospodaření. Dále uvedl, že ani přes vysoký ekonomický růst nebyl opět sestaven vyrovnaný státní rozpočet a hospodaření státního rozpočtu skončilo v roce 2017 deficitem ve výši 6,2 mld. Kč, který se výrazně lišil od plánovaného schodku 60 mld. Kč. Největší podíl na tom měly kapitálové výdaje SR, které byly nejnižší za posledních 12 let (činily pouze necelých 82 mld. Kč). Příjmy z Evropské unie a finančních mechanismů v roce 2017 činily 77 mld. Kč. Meziročně se snížily o 82 mld. Kč a byly tak nejnižší od roku 2009. Konstatoval, že nedošlo ke zlepšení efektivnosti čerpání prostředků evropských strukturálních a investičních fondů alokovaných na programy a projekty v programovém období 2014 – 2020 oproti předcházejícímu programovému období. Tempo výstavby dopravní infrastruktury se nezvýšilo a nereaguje na rostoucí intenzitu dopravy. Celková úroveň digitalizace ekonomiky a společnosti se pohybovala mírně pod průměrem Evropské unie, přičemž Česká republika zaostávala především v digitalizaci veřejné správy. Nedařilo se realizovat významné nákupy vojenské techniky a vybavení, přestože kapitola Ministerstvo obrany měla k dispozici rostoucí rozpočet výdajů na obranu. Uvedl, že podíl domácí přidané hodnoty na vývozu se pohyboval v rozmezí 50 – 62 %, což řadilo Českou republiku na poslední příčky v rámci zemí Evropské unie. Dosavadní finanční podpora hospodářsky problémových regionů nepřinesla požadovaný efekt. Systém veřejného zdravotního pojištění vykazuje vysokou míru citlivosti na výkyvy ekonomického cyklu a z dlouhodobého hlediska není zajištěna stabilní udržitelnost financování zdravotní péče z veřejných zdrojů. Česká republika s největší pravděpodobností nestihne do roku 2020 zvýšit podíl recyklace odpadu na požadovanou úroveň 50 %. Uvedl, že České republice a její ekonomice se bezesporu daří, nezaměstnanost v podstatě neexistuje, průmysl a podnikatelský sektor pracuje na plné obrátky, HDP roste a lidé se nebojí utrácet své peníze a to v takové míře, že se jedná o bezprecedentní stav. Výkon Českého státu hodnoceného podle Světového ekonomického fóra hodnotí konkurenceschopnost ekonomiky na 31. místě, ale výkonnost veřejného sektoru je až na 100. místě ze 137 posuzovaných zemí. Ke zmírnění tohoto rozdílu je nutné přijmout celou řadu zásadních reformních opatření, které by vedly k výraznému posunu na žebříčku výkonnosti veřejného sektoru směrem nahoru. Se stanoviskem za Ministerstvo financí vystoupil náměstek ministryně financí K. Tyll. Uvedl, že pokles v čerpání finančních prostředků z Evropské unie je celkem normální, protože se čerpání nahrnulo do konce programového období. Došlo ke snížení investičních výdajů, protože se nepodařilo vyčerpat vše, co bylo rozpočtováno. Konstatoval, že státní rozpočet není pouze ekonomický dokument, ale i politický dokument, což komplikuje sestavení vyrovnaného SR. Uvedl, že rozpočet za rok 2017 skončil ve skutečnosti téměř vyrovnaný, protože se nestačilo vše vyčerpat, ale i příjmy byly vyšší. Se zpravodajskou zprávou vystoupil předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček. Dotázal se, jaký výhled v kapitálových výdajích očekává MF v roce 2018. Uvedl, že v roce 2024 by se mělo minimalizovat skládkování s vysokou cenou. V roce 2020 by se mělo třídit 50 % odpadu. Vzhledem k tomu, že se dnes recykluje 27 %, je splnění tohoto závazku spíše nereálné. Konstatoval, že ekonomika musí velmi zainvestovat do rozvoje silniční a dálniční sítě a nákladní vlakové dopravy. Konstatoval, že daňové zatížení práce je ve srovnání s jinými evropskými zeměmi poměrné vysoké. V obecné rozpravě vystoupili: náměstek ministryně financí K. Tyll (Uvedl, že daňové zatížení je jiné pro zaměstnance a zaměstnavatele, ale daňové zatížení práce je v ČR opravdu vyšší, a zejména daňové zatížení zaměstnavatele je poměrně vysoké. Dále krátce pohovořil o průběhu čerpání kapitálových výdajů v letošním roce.), posl. V. Koníček (Uvedl, že v kontrolním závěru NKÚ, který se týkal daní, bylo Poslanecké sněmovně doporučeno, aby více trvala na tom, aby MF uvádělo v důvodové zprávě dopady daňových změn. Ve stanovisku NKÚ je nyní uvedeno, že MF neumí ani vyhodnotit realitu, která nastala po zavedení elektronické evidence tržeb.), posl. M. Kupka (Uvedl, že faktem je, že v loňském roce vláda přinesla české ekonomice vůbec nejnižší kapitálové výdaje za posledních 12 let. Vláda nyní posiluje běžné výdaje. Podnikatelské subjekty odevzdávají ekonomice, co můžou, ale vláda na to adekvátně nereaguje a nedělá potřebné změny. Dotázal se, jakým způsobem je možné přenést impulz k vládě tak, aby se věci začaly měnit. Krátce reagoval na varování NKÚ, že nesplníme závazek recyklování 50 % odpadu do roku 2020. Poukázal na problematiku omezeného skládkování do roku 2024.), posl. V. Munzar (Poděkoval NKÚ za kvalitně vypracované stanovisko, které je jasným důkazem toho, že se dlouhodobě a vytrvale zhoršuje hospodaření s penězi daňových poplatníků. Dotázal se, jak se MF soustředí na provozní stránku rozpočtu a zda uvažuje o nějakých významných úsporách a o změně struktury SR do budoucna. Dále se dotázal, jak se MF připravuje na budoucí ekonomickou recesi.), posl. J. Bláha (Krátce pohovořil o investicích státu a jejich návaznostech – například k problematice nedostatku pracovníků ve stavebnictví a s tím spojenou práci načerno.), posl. R. Zlesák (Uvedl, že je velmi krátkozraké sledovat a hodnotit kapitálové výdaje pomocí jednoho čísla. Například cena za jeden kilometr nové dálnice se od roku 2008 podstatně snížila.), posl. T. Martínek (Krátce pohovořil o problematice nízkých kapitálových výdajů v roce 2017. Uvedl, že se nezlepšila efektivnost čerpání prostředků ze strukturálních fondů EU. Upozornil na výhody digitalizace veřejné správy, která by mohla pomoci i v této oblasti.), posl. M. Kupka (Uvedl, že předchozí vláda za 4 roky bohužel administrativní zátěž podnikatelů navýšila až o 15 %. Bohužel v současné době má stavební trh opravdu vážné problémy. Konstatoval, že ceny dálnic narůstají, jen se musí porovnávat technicky podobné úseky. Krátce pohovořil o problematice nízkých vládních investic.), posl. V. Munzar (Uvedl, že za rok 2017 bylo zprovozněno pouze 17 km dálnic oproti situaci před ekonomickou krizí, kdy bylo zprovozněno 56 km. Zajímal se o to, jak se MF připravuje ve struktuře SR na příští ekonomickou krizi.), posl. J. Bláha (Uvedl, že nedochází ke komplexnímu vnímání problému, ale každý si jen vybere daný problém, který vytrhne z kontextu. Krátce pohovořil o problému vysoké administrativní zátěže podnikatelů a jeho snahy o její snížení.), posl. P. Staněk (Uvedl, že zásadní problém není se zdrojem financí, ale s legislativou, kterou je nezbytné změnit a zjednodušit.), posl. T. Martínek (Uvedl, že problém u vývozu zboží spatřuje v jeho struktuře. Z ČR se vyvážejí spíše polotovary, které se prodávají blízko výrobní ceně.), náměstek ministryně financí K. Tyll (Krátce reagoval na rozpravu. Mimo jiné uvedl, že dle ekonomické teorie má státní rozpočet investovat v době ekonomické krize, což bylo činěno. Konstatoval, že SR je dokument politický, proto se na krizi nepřipravuje. Růst běžných výdajů je zejména u bezpečnostních sborů. Politické rozhodnutí je i nárůst platů ve školství a nárůst výše důchodů.), posl. V. Munzar (Dotázal se, jak se MF připravuje na zhoršení ekonomické situace a jak bude stát financovat zvýšené provozní výdaje, které za poslední rok narostly.), posl. M. Kupka (Uvedl, že naší zemi schází investice do infrastruktury, což je zásadní omezení ekonomického růstu země.), náměstek ministryně financí K. Tyll (Krátce reagoval na rozpravu. Mimo jiné konstatoval, že není pochyb o tom, že stát má budovat infrastrukturu, ale musí se rozpočtovat finanční prostředky, které je reálné v tom roce proinvestovat.) a prezident NKÚ M. Kala (Uvedl, že ho těší, že materiál NKÚ vzbudil takový zájem a doufá, že se podaří některé zmiňované věci zrealizovat.). V podrobné rozpravě předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček navrhl usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po úvodním výkladu prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu Miloslava Kaly, zpravodajské zprávě poslance Romana Kubíčka, stanovisku náměstka ministryně financí Karla Tylla a po rozpravě I. bere na vědomí Stanovisko Nejvyššího kontrolního úřadu k návrhu státního závěrečného účtu České republiky za rok 2017 (sněmovní tisk 164/1); II. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil předsedu Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu a ministryni financí. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 46 (11 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. P. Bělobrádek, posl. L. Černohorský, posl. V. Koníček, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. T. Martínek, posl. V. Munzar, posl. I. Nevludová, posl. R. Rozvoral, posl. P. Staněk, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 2/. 2. Návrh poslanců Romana Kubíčka, Lukáše Černohorského, Ivany Nevludové, Vojtěcha Munzara, Vladimíra Koníčka a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 166/1993 Sb., o Nejvyšším kontrolním úřadu, ve znění pozdějších předpisů (sněmovní tisk 236) S úvodním slovem k tomuto bodu vystoupil zástupce předkladatelů R. Kubíček. Uvedl, že tento bod ještě neprošel prvním čtením v Poslanecké sněmovně a na dnešní jednání ho zařadil ze své iniciativy. Konstatoval, že vláda k tomuto návrhu přijala negativní stanovisko. Se zpravodajskou zprávou vystoupil  zpravodaj výboru posl. M. Kupka. Uvedl, že tento návrh zákona je racionálním řešením problému disproporce platů zaměstnanců v režimu státní služby a platů zaměstnanců NKÚ. Konstatoval, že způsob, jakým tento poslanecký návrh zákona problém řeší, považuje za korektní. Považuje za vhodné vyladit se zástupci MF názor na tento návrh. Se stanoviskem za Nejvyšší kontrolní úřad vystoupil prezident NKÚ M. Kala. Poděkoval za poslaneckou iniciativu a předložení tohoto návrhu. Zdůraznil, že v důsledku přijetí zákona o státní službě se rozevřely nůžky ve výši platů. NKÚ hledá mechanismus, jak se dorovnat na úroveň platů státní služby. Požadavkem není převýšit tuto úroveň, ale srovnat platové třídy a tabulky. NKÚ nepožaduje ani benefity, které mají zaměstnanci ve státní službě. Konstatoval, že ve stanovisku vlády je uvedeno, že státní zaměstnanci pod služebním zákonem mají výrazně vyšší povinnosti, než zaměstnanci NKÚ, což odmítá. NKÚ zavedlo hodnocení a školení zaměstnanců a podmínky pro to, aby mohli setrvat na NKÚ, dávno před tím, než byl schválen služební zákon. NKÚ má podstatně větší nároky na přijímání zaměstnanců. V obecné rozpravě vystoupili: posl. R. Kubíček (Uvedl, že ministryně financí nedala negativní stanovisko k tomuto návrhu zákona. Doporučil prezidentovi NKÚ osobní schůzku s ministryní financí na toto téma. Předseda vlády čerpal pouze z informací, které mu dodal odbor související s tvorbou státního rozpočtu.), posl. M. Kupka (Krátce pohovořil o možnostech časového plánu projednávání tohoto návrhu zákona v souvislosti s osobní schůzkou ministryně financí a prezidenta NKÚ.) a prezident NKÚ M. Kala (Konstatoval, že požádá ministryni financí o schůzku v této věci.). V podrobné rozpravě předseda výboru posl. R. Kubíček navrhl usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po úvodním výkladu zástupce předkladatelů poslance Romana Kubíčka, zpravodajské zprávě poslance Martina Kupky, stanovisku prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu Miloslava Kaly a po rozpravě I. přerušuje projednávání tohoto bodu; II. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 47 (11 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. P. Bělobrádek, posl. L. Černohorský, posl. V. Koníček, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. T. Martínek, posl. V. Munzar, posl. I. Nevludová, posl. R. Rozvoral, posl. P. Staněk, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 3/. 3. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 14/35 – Majetek a peněžní prostředky státu, se kterými jsou příslušné hospodařit vybraná krajská ředitelství Policie ČR S úvodním slovem k tomuto bodu vystoupil prezident NKÚ M. Kala. Uvedl, že NKÚ se zaměřil na hospodaření vybraných krajských ředitelství Policie ČR v letech 2012 až 2014. Kontrola se týkala krajských policejních ředitelství v Praze, Ostravě, Českých Budějovicích, Ústí nad Labem a v Hradci Králové. Kontroloři se zaměřili na hospodaření s pozemky, stavbami a osobními vozy. Prověřili i náklady na chov policejních psů a koní či správnost a úplnost evidence a inventarizace majetku. NKÚ zkontroloval hospodaření s majetkem v hodnotě 1,7 mld. Kč a s peněžními prostředky ve výši 227 mil. Kč. Konstatoval, že většina nedostatků, které kontroloři zjistili, souvisela s vedením účetnictví. Krajská policejní ředitelství chybovala i při zadávání veřejných zakázek či při pořizování majetku. Uvedl, že příkladem zjištěných nedostatků jsou chyby, které udělalo pražské a ostravské policejní ředitelství při nákupu aut. Pražské krajské policejní ředitelství porušilo zákon o veřejných zakázkách, když u dvou zakázek na dodání pěti automobilů v celkové hodnotě téměř 2,7 mil. Kč oslovilo pouze jednoho dodavatele a požadovalo konkrétní vozidla. Tato vozidla ale ředitelství po jejich nákupu bez dalšího využití prohlásilo za nepotřebná a převedlo je na jinou organizační složku státu. Pořídilo tak majetek, který nepoužilo k výkonu své působnosti, čímž porušilo rozpočtovou kázeň. Krajské ředitelství policie Moravskoslezského kraje zase nakoupilo 12 speciálních mikrobusů za 13,8 mil. Kč, devět z nich pak – na základě pokynu z nadřízeného policejního útvaru – prohlásilo v rozporu se zákonem za nepotřebné a převedlo je na jiná krajská policejní ředitelství. Dále uvedl, že podobné případy zjistili kontroloři i u nákupů mobilních telefonů. Konstatoval, že tento kontrolní závěr již byl projednán vládou dne 7. 11. 2016, která přijala usnesení č. 986. Se stanoviskem za Ministerstvo vnitra vystoupil náměstek ministra vnitra V. Knob. Uvedl, že 99 % zjištěných nedostatků nebylo systémového charakteru, ale z velké většiny se jednalo o selhání lidského faktoru. Dále uvedl, že již během probíhající kontroly byla přijata nápravná opatření k zamezení opakování nedostatků. Usnesením vlády byla uložena konkrétní nápravná opatření s termínem plnění. Konstatoval, že kontrola probíhala na pěti krajských ředitelství a jedno z nápravných opatření bylo, že na ostatní krajská ředitelství provedla kontrolu interními zdroji. Ministerstvo vnitra od roku 2016 koná ve vztahu k vybraným složkám Policie ČR metodická školení v oblasti účetnictví, zákona o majetku státu a zadávání veřejných zakázek. Se stanoviskem za Policejní prezidium ČR vystoupil náměstek policejního prezidenta pro ekonomiku P. Petřík. Uvedl, že byla splněna všechna navržená nápravná opatření. V současné době by mělo být vše v pořádku a zjištěná pochybení by se neměla opakovat. Se zpravodajskou zprávou vystoupil  místopředseda – zpravodaj výboru posl. L. Černohorský. Uvedl, že cílem kontroly bylo prověřit hospodaření s majetkem a peněžními prostředky státu, se kterými jsou příslušná hospodařit vybraná krajská ředitelství Policie ČR. Kontrola byla prováděna od listopadu 2014 do července 2015. Kontrolovaným obdobím byly roky 2012 až 2014. Konstatoval, že bylo kontrolováno hospodaření s majetkem státu v účetní hodnotě přes 1,7 mld. Kč a s peněžními prostředky ve výši přes 227 mil. Kč, se kterými byla příslušná hospodařit pětice kontrolovaných krajských ředitelství policie. Dále konstatoval, že kontrolou byly zjištěny nedostatky ve vedení účetnictví, při zadávání veřejných zakázek, při pořizování majetku a při nakládání s majetkem státu a při jeho převodech. Uvedl, že nedostatky byly většinou administrativního charakteru, naštěstí neměly žádný vliv, či negativní dopad na výkon činnosti Policie ČR. Dále uvedl, že v jednom případě vyslovil NKÚ závěr, že se jedná o porušení rozpočtové kázně. Stanovisko MV projednala vláda dne 7. 11. 2016. V obecné rozpravě vystoupil posl. R. Kubíček (Uvedl, že oceňuje, že závěry z této kontroly a navržená nápravná opatření byla aplikována na všechna krajská policejní ředitelství.). V podrobné rozpravě místopředseda – zpravodaj výboru posl. L. Černohorský navrhl usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po úvodním výkladu prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu Miloslava Kaly, zpravodajské zprávě poslance Lukáše Černohorského, stanovisku náměstka ministra vnitra Vilibalda Knoba a po rozpravě I. bere na vědomí a) Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 14/35 – Majetek a peněžní prostředky státu, se kterými jsou příslušné hospodařit vybraná krajská ředitelství Policie ČR (dále jen „Kontrolní závěr č. 14/35“), b) Stanovisko Ministerstva vnitra ke Kontrolnímu závěru č. 14/35, obsažené v části IV materiálu vlády č.j. 1129/16, c) Usnesení vlády č. 986 ze dne 7. 11. 2016; II. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu a ministra vnitra. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 48 (11 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. P. Bělobrádek, posl. L. Černohorský, posl. V. Koníček, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. T. Martínek, posl. V. Munzar, posl. I. Nevludová, posl. R. Rozvoral, posl. P. Staněk, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 4/. 4. Sdělení předsedy, různé Předseda výboru posl. R. Kubíček v rámci tohoto bodu požádal členy KV, aby nahlásili na sekretariátu KV termín projednávání vybraných KZ NKÚ. Místopředseda výboru posl. V. Munzar požádal členy KV o zvážení podpory návrhu usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR I. žádá ministryni financí o předložení informace o přípravě Ministerstva financí na financování rostoucích výdajů státu, zejména provozních výdajů v době po skončení ekonomického růstu; II. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil ministryni financí. Předseda výboru posl. R. Kubíček navrhl, že o tuto informaci požádá ministryni financí písemně dopisem. Posl. M. Kupka navrhl požádat ministryni financí o její vyjádření, případně o materiály, které na MF existují k tomuto tématu. Místopředseda výboru posl. V. Munzar souhlasil s návrhem předsedy KV posl. R. Kubíčka. Dále předseda výboru posl. R. Kubíček uvedl, že vzhledem k blížícím se komunálním volbám by nesvolával další schůzi v plánovaném termínu 27. 9. 2018 z důvodu vytíženosti poslanců v rámci předvolebních kampaní. S tímto návrhem byl vysloven souhlas (11 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. P. Bělobrádek, posl. L. Černohorský, posl. V. Koníček, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. T. Martínek, posl. V. Munzar, posl. I. Nevludová, posl. R. Rozvoral, posl. P. Staněk, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 5/. 5. Návrh termínu a programu 11. schůze výboru Po úvodním vystoupení předsedy výboru posl. R. Kubíčka a po rozpravě Kontrolní výbor stanovil, že se 11. schůze výboru bude konat dne 11. 10. 2018 od 9.00 hodin a zmocnil předsedu výboru, aby stanovil program 11. schůze výboru, viz přijaté usnesení č. 49  (11 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. P. Bělobrádek, posl. L. Černohorský, posl. V. Koníček, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. T. Martínek, posl. V. Munzar, posl. I. Nevludová, posl. R. Rozvoral, posl. P. Staněk, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 6/. Předseda výboru posl. R. Kubíček poděkoval všem přítomným za spolupráci a ukončil desátou schůzi Kontrolního výboru. Schůze výboru byla ukončena v 10.35 hodin. Zapsala: M. Hálková – tajemnice výboru Vladimír KONÍČEK v.r. Roman KUBÍČEK v.r. místopředseda – ověřovatel Kontrolního výboru předseda Kontrolního výboru Příloha č. 1 str. 1 Kontrolní výbor PS PČR 10. schůze 06.09.2018 - 9:01:13 1. hlasování, návrh Schválení programu 10. schůze KV  Aktivně hlasovalo: 11 Pro: 11 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Vladimír Koníček, KSČM: Pro Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Tomáš Martínek, Piráti: Pro Radka Maxová, ANO: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Ivana Nevludová, SPD: nepřihlášen Milan Pour, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Pavel Staněk, ANO: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 1, schůze č. 10, čas 9:01:13 Příloha č. 1 str. 2 Kontrolní výbor PS PČR 10. schůze 06.09.2018 - 9:55:26 2. hlasování, návrh Stanovisko Nejvyššího kontrolního úřadu k návrhu státního závěrečného účtu České republiky za rok 2017 (ST 164/1) - usnesení  Aktivně hlasovalo: 11 Pro: 11 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: Nehlasoval Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Vladimír Koníček, KSČM: Pro Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Tomáš Martínek, Piráti: Pro Radka Maxová, ANO: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Ivana Nevludová, SPD: Pro Milan Pour, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Pavel Staněk, ANO: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 2, schůze č. 10, čas 9:55:26 Příloha č. 1 str. 3 Kontrolní výbor PS PČR 10. schůze 06.09.2018 - 10:09:11 3. hlasování, návrh Poslanecký návrh na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 166/1993 Sb., o NKÚ, ve znění pozdějších předpisů (ST 236) - usnesení  Aktivně hlasovalo: 11 Pro: 11 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: nepřihlášen Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Vladimír Koníček, KSČM: Pro Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Tomáš Martínek, Piráti: Pro Radka Maxová, ANO: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Ivana Nevludová, SPD: Pro Milan Pour, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Pavel Staněk, ANO: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 3, schůze č. 10, čas 10:09:11 Příloha č. 1 str. 4 Kontrolní výbor PS PČR 10. schůze 06.09.2018 - 10:26:18 4. hlasování, návrh KZ NKÚ z KA č. 14/35 – Majetek a peněžní prostř. státu, se kterými jsou příslušné hospodařit vybraná krajská řed. Policie ČR - usnesení Aktivně hlasovalo: 11 Pro: 11 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: nepřihlášen Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Vladimír Koníček, KSČM: Pro Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Tomáš Martínek, Piráti: Pro Radka Maxová, ANO: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Ivana Nevludová, SPD: Pro Milan Pour, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Pavel Staněk, ANO: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 4, schůze č. 10, čas 10:26:18 Příloha č. 1 str. 5 Kontrolní výbor PS PČR 10. schůze 06.09.2018 - 10:28:45 5. hlasování, návrh Sdělení předsedy, různé  Aktivně hlasovalo: 11 Pro: 11 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: nepřihlášen Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Vladimír Koníček, KSČM: Pro Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Tomáš Martínek, Piráti: Pro Radka Maxová, ANO: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Ivana Nevludová, SPD: Pro Milan Pour, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Pavel Staněk, ANO: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 5, schůze č. 10, čas 10:28:45 Příloha č. 1 str. 6 Kontrolní výbor PS PČR 10. schůze 06.09.2018 - 10:29:58 6. hlasování, návrh Termín a program 11. schůze KV  Aktivně hlasovalo: 11 Pro: 11 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: nepřihlášen Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Vladimír Koníček, KSČM: Pro Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Tomáš Martínek, Piráti: Pro Radka Maxová, ANO: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Ivana Nevludová, SPD: Pro Milan Pour, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Pavel Staněk, ANO: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 6, schůze č. 10, čas 10:29:58 - 8 -
Projednávané dokumenty

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/vybory-psp/zaznamy/3600-10-20180906
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.