Snadné přidání nového datasetu

Jednání výborů PSP 3600-11-20181011


VýborKontrolní výbor
Datum jednání11. října 2018
Číslo jednání11
Zápis z jednání
        
Parlament České republiky POSLANECKÁ SNĚMOVNA 2018 8. volební období ZÁPIS z 11. schůze Kontrolního výboru, která se konala dne 11. října 2018 v budově Poslanecké sněmovny, Sněmovní 3, 118 26 Praha 1, místnost č. 206 Čtvrtek 11. října 2018 Přítomni: posl. M. Kalousek, posl. V. Koníček, posl. R. Kubíček, posl. P. Mališ, posl. T. Martínek, posl. I. Nevludová, posl. R. Rozvoral, posl. P. Staněk, posl. R. Zlesák Omluveni: posl. P. Bělobrádek, posl. L. Černohorský, posl. R. Maxová, posl. V. Munzar Hosté: dle prezenční listiny Tuto schůzi řídil předseda výboru posl. R. Kubíček. Předseda výboru posl. R. Kubíček zahájil schůzi výboru v 9.00 hodin a přivítal přítomné poslance a hosty. Navrhl program jednání 11. schůze Kontrolního výboru dle pozvánky: 1. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 261/ 2. Informace ministryně financí o aktuálním stavu Integrovaného informačního systému Státní pokladny 3. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 15/30 – Majetek a peněžní prostředky státu, se kterými je příslušná hospodařit příspěvková organizace Zařízení služeb pro Ministerstvo vnitra 4. Informace ministra dopravy o průběhu řízení na dodavatele systému výkonového zpoplatnění 5. Plán zahraničních aktivit Kontrolního výboru v roce 2019 6. Sdělení předsedy, různé 7. Návrh termínu a programu 12. schůze výboru. Nikdo z přítomných poslanců nevznesl návrh na změnu, doplnění nebo vypuštění některého z bodů. Všichni přítomní poslanci souhlasili s navrženým programem (7 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. V. Koníček, posl. R. Kubíček, posl. T. Martínek, posl. I. Nevludová, posl. R. Rozvoral, posl. P. Staněk, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 1/. 1. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 261/ S úvodním slovem k tomuto bodu vystoupil náměstek ministryně financí T. Vyhnánek. Uvedl, že se v tomto návrhu zákona jedná primárně o transpozici směrnice Evropské unie o rozpočtových rámcích členských států. Transpoziční lhůta již uběhla. Jedná se tedy o technickou novelu, kdy se do zákona přidává Správa železniční dopravní cesty a dobrovolné svazky obcí. Rozšiřuje se tak počet subjektů, které spadají pod tento zákon tak, aby se kryly se subjekty, které spadají pod zmiňovanou směrnici EU. Konstatoval, že v minulém období byla cesta tohoto návrhu zákona velmi trnitá. Návrh zákona byl podpořen v Poslanecké sněmovně. Senát měl proti tomuto návrhu zákona výhrady a vrátil ho do Poslanecké sněmovny a té se již nepodařilo veto Senátu přehlasovat. Tato situace ukázala, že zásadnější úprava finanční kontroly ve veřejné správě je běh na delší trať a vyžaduje ještě další diskuze. Bylo nutné tedy oddělit to, co požaduje Evropská komise a to, jak náš stát potřebuje upravit kontrolu ve veřejné správě. Proto se nyní předkládá pouze tato technická novela, která byla vydiskutována i se Svazem měst a obcí ČR a Sdružením místních samospráv ČR atd. MF je o zásadnější novele připravené zodpovědně jednat (zejména se starosty obcí). Se zpravodajskou zprávou vystoupil předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček. Uvedl, že vzhledem k tomu, že se o tomto návrhu zákona diskutovalo již v minulém volebním období, je již řada věcí vyjasněných. Konstatoval, že navrhne datum pro předložení pozměňovacích návrhů. Uvedl, že by bylo vhodné k širší novele uspořádat otevřený diskuzní panel, kam budou přizváni zástupci Parlamentu, Svazu měst a obcí apod., kde zástupce MF přednese vizi, a všichni ji budou moci připomínkovat. Konstatoval, že se opravdu jedná o implementaci směrnice Evropské unie. V obecné rozpravě vystoupili: posl. T. Martínek (Dotázal se na datum účinnosti 1. 1. 2020, a zda není možno, aby byla účinnost novely dříve.) a vedoucí oddělení Harmonizace interního auditu MF J. Kranecová (Uvedla, že na MF byla účinnost diskutována, ale datum 1. 1. je velmi zásadní s ohledem na úpravu informačních systémů, ekonomických informačních systémů a začátek rozpočtového roku. Rok 2020 byl vybrán z důvodu dostatečného časového prostoru pro organizace, které se na to budou muset připravit.). V podrobné rozpravě předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček navrhl usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po úvodním výkladu náměstka ministryně financí Tomáše Vyhnánka, zpravodajské zprávě poslance Romana Kubíčka a po rozpravě 1. přerušuje projednávání tohoto bodu; 1. stanoví harmonogram projednávání tohoto sněmovního tisku podle návrhu zpravodaje: · písemné pozměňovací návrhy předat na Kontrolní výbor do 30. 10. 2018 12.00 hodin, · materiál se zpracovanými pozměňovacími návrhy předá Ministerstvo financí zpět na Kontrolní výbor do 6. 11. 2018; 1. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil ministryni financí. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 50 (9 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. M. Kalousek, posl. V. Koníček, posl. R. Kubíček, posl. P. Mališ, posl. T. Martínek, posl. I. Nevludová, posl. R. Rozvoral, posl. P. Staněk, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 2/. 2. Informace ministryně financí o aktuálním stavu Integrovaného informačního systému Státní pokladny S úvodním slovem k tomuto bodu vystoupil náměstek ministryně financí T. Vyhnánek. Uvedl, že v souladu s unesením Kontrolního výboru č. 54 z roku 2011 Ministerstvo financí v pravidelných půlročních intervalech předkládá Kontrolnímu výboru informaci o aktuálním stavu IISSP. Poslední informace byla KV předložena k datu 31. 7. 2018. Od srpna 2018 došlo k uplatnění opčního práva na prodloužení smlouvy se stávajícím dodavatelem služeb podpory provozu integrovaného systému tj. společností Atos IT Solutions and Services, s.r.o. o 6 měsíců (tj. od 19. 9. 2018 do 19. 3. 2019). Dále byl ukončen pátý běh přípravy státního rozpočtu na rok 2019 a střednědobého výhledu na roky 2020 – 2021 a došlo k předložení návrhu zákona o státním rozpočtu a střednědobém výhledu Poslanecké sněmovně. V současnosti MF intenzivně jedná o finalizaci smluvní dokumentace k připravovanému záměru na nákup služeb podpory provozu a rozvoje Integrovaného informačního systému Státní poklady od 20. 3. 2019 od státního podniku Státní pokladna – Centrum sdílených služeb, jehož zřizovatelem je MF. Konstatoval, že všechny moduly Integrovaného systému běží ve standardním režimu a to již 5 let. Jménem ministryně financí požádal KV, aby upustil od povinnosti uložené MF předkládat dvakrát ročně písemnou informaci o aktuálním stavu IISSP. Se zpravodajskou zprávou vystoupil  místopředseda – zpravodaj výboru posl. V. Koníček. Konstatoval, že systém běží ve standardním režimu, není tedy dle jeho názoru nutné, aby MF předkládalo KV pravidelné reporty. Uvedl, že čísla v závěrečné tabulce neodpovídají číslům, která dává MF poslancům v jiných materiálech (např. položka Podpora licencí je v tabulce ve výši 72 202 669 Kč, ale v SZÚ za rok 2017 je ve výši 72 192 000 Kč). Zdůraznil, že by MF v číslech mělo mít pořádek. Konstatoval, že v návrhu SR na rok 2019 je u licencí SAP uvedeno 71 203 000 Kč, pro rok 2020 už správných 72 203 000 Kč. Pozastavil se nad tím, že v roce 2021 se počítá s platbami za licence již ve výši až 90 mil. Kč. Dotázal se, proč dojde k navýšení částky, když je třetina licencí nevyužitá a platí se za ně maintenance. Uvedl, že KV se zabývá Státní pokladnou již od dubna 2007, kdy byl předseda vlády požádán usnesením o informace k přípravě IISSP. V červnu KV požádal ministra financí o doplnění předložených informací a v listopadu 2007 se uskutečnilo první projednávání bodu IISSP na výboru. KV nebyl tehdy spokojen s předloženými a přednesenými informacemi ze strany zástupců MF a tak si na další jednání pozval již ministra financí M. Kalouska. Část jednání byla na žádost ministra financí neveřejná, protože byl diskutován především průběh soutěžního dialogu a stanoviska advokátních kanceláří. Konstatoval, že v únoru 2008 byl zrušen tendr na výběrové řízení na vybudování IISSP. Ministr financí v březnu 2008 oznámil na schůzi KV záměr na vyhlášení výběrového řízení na integrovaný rozpočtový systém a účetní systém Státní pokladny, což se mělo odehrát na přelomu dubna a května. MF toto výběrové řízení vyhlásilo v červenci 2008. Na zářijové schůzi KV téhož roku výbor požádal ministra financí o strategický dokument, na základě kterého MF vypsalo veřejnou zakázku na IISSP, detailní analýzu potřeb legislativních změn a zprávu o průběhu a výsledcích připomínkového řízení k zadávací dokumentaci projektu IISSP. Bohužel MF požadované materiály nedodalo, takže v listopadu 2008 KV přijal usnesení, že nebyly splněny požadavky stanovené KV a o předmětné materiály požádal znovu. Na schůzi v únoru 2009 bylo vedoucím projektu P. Nevšímalem výboru oznámeno, že dne 22. 12. 2008 byla uzavřena smlouva s dodavatelem – firmou IBM Česká republika, spol. s r.o. Konstrukce smlouvy vycházela ze schválené zadávací dokumentace k výběrovému řízení a cena díla byla 2 558 422 000 Kč (včetně DPH) na období let 2008 – 2011. Nyní je v materiálech za roky 2008 – 2011 uvedeno 3,276 mld. Kč. KV si v únoru 2009 vyžádal také časový harmonogram projektu a dokumentaci programu ISPROFIN 112 090 – Výstavba, obnova a provozování Státní pokladny. Dále uvedl, že v květnu 2009 na schůzi KV ministr financí E. Janota potvrdil, že termín předložení cílového konceptu nebude dodržen, a že částka 2,5 mld. Kč nebude částkou konečnou a vyslovil dokonce myšlenku na zastavení projektu. KV tedy požádal o nový harmonogram projektu. Hned za měsíc se KV sešel znovu a ministr financí E. Janota oznámil, že odvolal z projektu P. Nevšímala, projekt byl rozfázován a novým vedoucím projektu se stal J. Zikl, který optimisticky tvrdil, že od ledna 2010 se novou vyhláškou změní způsob účtování, v květnu 2010 bude funkční systém, ve kterém se bude připravovat státní rozpočet na rok 2011, první konsolidovaná účetní závěrka státu bude za rok 2010, platební styk bude zprovozněn v průběhu roku 2011 a projekt Státní pokladny by měl začít plně fungovat v roce 2012 nebo o rok později. KV se Státní pokladnou zabýval opět v říjnu 2009, ale bohužel neobdržel požadované materiály a byl nucen si je opakovaně vyžádat. Jednalo se o následující materiály: cílový koncept, časový harmonogram a informace o postupu zavádění účetnictví státu. Konstatoval, že některé informace a dokumenty KV od MF získával problematicky. Jako příklad uvedl dokumenty k zadání výběrového řízení, kdy MF předložilo KV dokument o dvaceti stránkách, kde bylo prý z důvodu obchodního tajemství začerněno dokonce i jméno zadavatele a název zakázky. Před koncem volebního období v dubnu 2010 přijal KV usnesení č. 382, ve kterém mimo jiné konstatoval, že MF nepředložilo návrh zákona, který by projekt IISSP legalizoval a upravil podmínky reálného provozu projektu, a že chybějící legislativa bude mít za následek problémy při plošném zavádění projektu. Uvedl, že po volbách v roce 2010 si KV v listopadu vyžádal harmonogram zavádění českých účetních standardů a také aktualizovaný harmonogram projektu. V lednu 2011 MF přiznalo, že návrh státního rozpočtu 2012 nebude v systému možné sestavit. V únoru 2011 MF přiznalo, že z nakoupených 6 tis. licencí je používáno pouze 2,1 tis. licencí, ale tvrdilo, že v následujících letech by se měly využít všechny nakoupené licence. MF v roce 2011 slíbilo KV, že se společností SAP uzavře smlouvu o strategické spolupráci, aby mohly být nakoupené licence lépe využívány. Konstatoval, že dle jeho informací žádná taková smlouva uzavřena do dnešního dne nebyla. V únoru 2011 KV přijal usnesení, kde uložil MF povinnost předkládat dvakrát ročně výboru informaci o aktuálním stavu IISSP. A od té doby KV pravidelně dvakrát ročně projednával tyto informace o aktuálním stavu IISSP. V roce 2013 KV projednával zprávu MF v březnu a pak byly volby. V dubnu 2014 zástupci MF seznámili nový KV s genezí projektu IISSP a své hodnocení přednesl i nový ministr financí A. Babiš, který v písemné informaci pro KV ze dne 26. 2. 2014 konstatoval, že deklarovaného cíle MF – implementací IISSP získat účinný, transparentní, efektivní a centralizovaný nástroj pro řízení veřejných financí – bylo dosaženo, ale pro média dne 18. 1. 2014 uvedl, že stát zaplatil 4,5 mld. Kč za nefunkční systém, který měl online monitorovat státní pokladnu a ukázat, jak se hospodaří. Takto tomu bylo bohužel celé minulé volební období, kdy MF napsalo KV, že je vše v pořádku a termíny se plní, ale pro média se MF vyjadřovalo úplně jinak. V dubnu 2014 KV požádal o vyhodnocení programu ISPROFIN č. 112 090 – Výstavba, obnova a provozování Státní pokladny. KV žádné vyhodnocení programu ISPROFIN č. 112 090 neobdržel, proto v únoru 2015 opakovaně požádal o předložení jeho vyhodnocení. V září 2015 ministr financí A. Babiš přiznal, že nevyužité licence stát prozatím stály 300 mil. Kč a přislíbil, že pokud někdo pochybil, tak MF podá trestní oznámení. Konstatoval, že KV vyhodnocení programu ISPROFIN 112 090 stále ještě neobdržel, protože MF opět posouvalo termíny ukončení programu. Konstatoval, že věří, že MF tento program již neprodlouží a v letošním roce ho ukončí. V obecné rozpravě vystoupili: náměstek ministryně financí T. Vyhnánek (Uvedl, že KV projednával IISSP hlavně z pohledu IT a finančních nákladů. Systém Státní pokladny má 3 hlavní moduly – plánování rozpočtu, realizace rozpočtu a účetnictví. Konstatoval, že první konsolidace byla nakonec za rok 2015, a to dílčím způsobem. Za rok 2016 proběhla plná konsolidace a nyní se dokončuje konsolidace za minulý rok.), ředitel odboru Strategické řízení rozvoje ICT resortu a kybernetická bezpečnost MF R. Bulíř (Uvedl, že IISSP se implementoval pomalu a jeho zrod provázel velký odpor ve veřejné správě, ale podařilo se dosáhnout základních cílů. Nyní je již 5 let v rutinním provozu. Státní rozpočet se již běžně připravuje v IISSP a sbírají se účetní data do centrálního systému účetních informací státu. Konstatoval, že systém funguje pět let bez závažných výpadků. Dále krátce reagoval na zpravodajskou zprávu.), posl. M. Kalousek (Uvedl, že IISSP byl naprostou revolucí v rozpočtování a řízení státního cash flow. Potvrdil, že na všech ministerstvech byl proti zavedení IISSP odpor. Krátce pohovořil o vývoji a implementaci systému v době, kdy působil na pozici ministra financí.),posl. P. Staněk (Dotázal se na stav využívání licencí SAP.), ředitel odboru Strategické řízení rozvoje ICT resortu a kybernetická bezpečnost MF R. Bulíř (Uvedl, že se v této oblasti situace bohužel nezměnila a MF je stále nositelem úkolu vyjednat centrální smlouvu se společností SAP, což se zatím nepodařilo. MF se ve spolupráci s Ministerstvem zemědělství a Ministerstvem vnitra snaží dojednat pro ČR centrální smlouvu, ale to se zatím nedaří.), posl. T. Martínek (Dotázal se na bezpečné datové centrum, které spravuje státní podnik. Dále se dotázal, zda má státní podnik pod svou správou veškerý hardware.), ředitel odboru Strategické řízení rozvoje ICT resortu a kybernetická bezpečnost MF R. Bulíř (Uvedl, že datové centrum je v prostorách státního podniku a na hardwarovou podporu má státní podnik subdodavatelské kontrakty s výrobci.), posl. P. Staněk (Dotázal se na využití licencí SAP a na důvod nevrácení nevyužitých licencí.), ředitel odboru Strategické řízení rozvoje ICT resortu a kybernetická bezpečnost MF R. Bulíř (Uvedl, že je v současné době nevyužitých 1700 licencí, ale nastavené licenční podmínky neumožňují jejich vrácení společnosti SAP.), posl. V. Koníček (Uvedl, že částka za nevyužité licence rapidně narůstá a nyní se pohybuje již kolem 380 mil. Kč. Zástupci MF kdysi uvedli, že se bude podávat trestní oznámení, ale dosud nebylo podáno.), posl. R. Kubíček (Uvedl, že tehdejší ministr financí A. Babiš na jednání KV uvedl, že prozkoumá náklady na licence SAP a v případě zjištění pochybení přikročí až k trestnímu oznámení. Dotázal se na výsledek tohoto zkoumání.), ředitel odboru Strategické řízení rozvoje ICT resortu a kybernetická bezpečnost MF R. Bulíř (Uvedl, že problematika licencí není úplně jednoduchá, MF ji řeší a zvažuje různé varianty.), posl. P. Staněk (Uvedl, že komerční subjekty byly naprosto běžně schopny vyjednat přesouvání licencí. Zde se tedy jedná o elementární pochybení, které by mělo být možno napravit.), náměstek ministryně financí T. Vyhnánek (Uvedl, že na MF se licence řeší dlouhodobě. Konstatoval, že informaci ohledně podání trestního oznámení si musí ověřit a poté ji předají na Kontrolní výbor.), posl. P. Staněk (Uvedl, že dvakrát ročně by byla správná intenzita projednávání IISSP na schůzi KV.), posl. R. Kubíček (Uvedl, že v případě, kdy bude vše ze strany MF vysvětleno, stačilo by projednávání jedenkrát ročně. Pokud vše vysvětleno nebude, KV bude informace vyžadovat častěji.), náměstek ministryně financí T. Vyhnánek (Uvedl, že příštího jednání na KV se zúčastní i nově jmenovaný náměstek, který bude mít na starosti problematiku licencí.), posl. V. Koníček (Uvedl, že v SZÚ jsou vykázány náklady na Systém monitor ve výši 697 tis. Kč a náklady na prezentační systém finančních a účetních informací státu 689 tis. Kč. Jeví se to, jakoby se dvakrát vykazovaly peníze na stejný systém.), náměstek ministryně financí T. Vyhnánek (Uvedl, že některá čísla se někde lišit mohou. SZÚ je na peněžní bázi a jsou to čísla z rozpočtu. Čísla z IISSP jsou na akruální bázi.), posl. V. Koníček (Uvedl, že dle jeho názoru se v SZÚ předmětné částky započítávají dvakrát.) a ředitel odboru Strategické řízení rozvoje ICT resortu a kybernetická bezpečnost MF R. Bulíř (Pravděpodobně se jedná o textovou neobratnost. První je částka na rozvoj a druhá částka jsou provozní náklady na monitor.). V podrobné rozpravě místopředseda – zpravodaj výboru posl. V. Koníček navrhl usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po úvodním výkladu náměstka ministryně financí Tomáše Vyhnánka, zpravodajské zprávě poslance Vladimíra Koníčka a po rozpravě I. bere na vědomí Informaci ministryně financí o aktuálním stavu Integrovaného informačního systému Státní pokladny k 31. 1. 2018 a k 31. 7. 2018; II. žádá ministryni financí, aby do 28. 2. 2019 předložila Kontrolnímu výboru vyhodnocení programu ISPROFIN č. 112V09 – Výstavba, obnova a provozování Státní pokladny; III. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil ministryni financí. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 51 (8 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. V. Koníček, posl. R. Kubíček, posl. P. Mališ, posl. T. Martínek, posl. I. Nevludová, posl. R. Rozvoral, posl. P. Staněk, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 3/. Z důvodu dostatečného časového prostoru navrhl předseda výboru posl. R. Kubíček předřadit body č. 5, č. 6 a č. 7. S tímto návrhem byl vysloven souhlas (7 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. V. Koníček, posl. R. Kubíček, posl. T. Martínek, posl. I. Nevludová, posl. R. Rozvoral, posl. P. Staněk, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 4/. Poznámka: Dále jsou body schůze zapsány v nově schváleném pořadí. 5. Plán zahraničních aktivit Kontrolního výboru v roce 2019 Předseda výboru posl. R. Kubíček navrhl na základě zahraničních aktivit výboru vyslat delegaci výboru do Peru a Estonska a Lotyšska. Dále navrhl přijmout delegaci partnerského výboru Maroka a Tuniska. V obecné rozpravě nevznesl nikdo jiný návrh na vyslání a přijetí delegací. V podrobné rozpravě předseda výboru posl. R. Kubíček navrhl usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR I. schvaluje uskutečnit v průběhu roku 2019 přijetí zahraničních delegací 1. Maroka 2. Tuniska; II. schvaluje uskutečnit v průběhu roku 2019 zahraniční pracovní cestu do 1. Peru (společná cesta s prezidentem Nejvyššího kontrolního úřadu Miloslavem Kalou) 2. Estonska a Lotyšska; III. pověřuje předsedu Kontrolního výboru, aby toto usnesení předložil předsedovi Poslanecké sněmovny k projednání v Organizačním výboru; IV. zmocňuje předsedu Kontrolního výboru k dalším jednáním týkajícím se výše uvedených zahraničních aktivit. S tímto návrhem byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 52 (7 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. V. Koníček, posl. R. Kubíček, posl. T. Martínek, posl. I. Nevludová, posl. R. Rozvoral, posl. P. Staněk, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 5/. 6. Sdělení předsedy, různé V rámci tohoto bodu předseda výboru posl. R. Kubíček: · informoval členy výboru o tom, že má KV schválenou zahraniční cestu do Tuniska, která se uskuteční v termínu 19. – 23. 11. 2018 a vyzval členy KV, aby zaslali nominace na členy delegace; · požádal členy KV, aby nahlásili na sekretariátu KV termín projednávání vybraných KZ NKÚ. 7. Návrh termínu a programu 12. schůze výboru Po úvodním vystoupení předsedy výboru posl. R. Kubíčka a po rozpravě Kontrolní výbor stanovil, že se 12. schůze výboru bude konat dne 8. 11. 2018 v Poslanecké sněmovně a zmocnil předsedu výboru, aby stanovil program 12. schůze výboru, viz přijaté usnesení č. 53 (7 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. V. Koníček, posl. R. Kubíček, posl. T. Martínek, posl. I. Nevludová, posl. R. Rozvoral, posl. P. Staněk, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 6/. 3. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 15/30 – Majetek a peněžní prostředky státu, se kterými je příslušná hospodařit příspěvková organizace Zařízení služeb pro Ministerstvo vnitra S úvodním slovem k tomuto bodu vystoupila viceprezidentka NKÚ Z. Horníková. Uvedla, že tuto kontrolní akci řídil člen NKÚ D. Reisiegel. Dále uvedla, že kontrolovaným obdobím byly roky 2013 až 2015. Konstatovala, že Zařízení služeb pro Ministerstvo vnitra spravuje a pronajímá budovy, opravuje vozidla a stará se o rekreační zařízení MV. NKÚ při této kontrole prověřil majetek v hodnotě 1,2 mld. Kč. Uvedla, že v oblasti nakládání s majetkem došlo k porušování několika zákonů – zákona o rozpočtových pravidlech, zákona o majetku státu a  zákona o veřejných zakázkách. NKÚ shledal pochybení v bezúplatném poskytování služeb, což se týkalo užívání dopravních prostředků a jejich oprav ze strany Zařízení služeb pro MV versus organizační složky státu v resortu MV. Konstatovala, že v oblasti veřejných zakázek došlo k pochybení v přímém zadávání zakázek podle zákona o veřejných zakázkách prostřednictvím jednacího řízení bez uveřejnění. Dále krátce pohovořila o neoprávněném dělení zakázek na podlimitní zakázky. Dále uvedla, že kontroloři NKÚ zjistili nedostatečné vymáhání pohledávek a nepožadování úroků z prodlení. Při kontrole se kontroloři zaměřili také na využívání ubytovacích a rekreačních kapacit a zjistili, že tato zařízení byla v kontrolovaném období na hlavní činnost využita pouze ze čtrnácti procent. Se zpravodajskou zprávou vystoupila  místopředsedkyně – zpravodajka výboru posl. I. Nevludová. Krátce pohovořila o vypořádání námitek a uvedla zjištěné nedostatky - neoprávněné bezúplatné poskytování služeb organizačním složkám státu v resortu MV, neoprávněné sjednávání bezúplatného užívání nemovitého majetku a dopravních prostředků státu státním podnikem v resortu MV, neoprávněné sjednání bezúplatného užívání dopravních prostředků zaměstnanci Zařízení služeb pro MV, zanedbání péče o objekt garáží a neoprávněné přímé zadání zakázky na jeho částečnou demolici, neoprávněné dělení veřejných zakázek a nedostatky v zadávání veřejných zakázek, nedostatečná správa pohledávek a neefektivní využití ubytovacích kapacit rekreačních zařízení. Uvedla, že vláda přijala dne 5. 12. 2016 usnesení, kterým vzala tento kontrolní závěr na vědomí a uložila MV realizovat nápravná opatření. Již v průběhu akce byla některá opatření vedoucí k odstranění nedostatků ze strany kontrolovaného subjektu přijata. Dotázala se, zda MV iniciovalo novelizaci právních předpisů o rozpočtových pravidlech a novelizaci zákona o majetku ČR. Se stanoviskem za MV vystoupil 1. náměstek ministra vnitra J. Nováček. Uvedl, že se hledá hranice, kam až může jít Zařízení služeb pro MV v rámci svých poskytovaných služeb. Dále uvedl, že hledají způsob, jak tuto oblast metodicky napravit. Náměstek ministra vnitra V. Knob se vyjádřil k bezúplatnému poskytování nemovitostí a vozidel příspěvkovou organizací Zařízení služeb pro MV jiným organizacím, které jsou v resortu MV. Dále se krátce vyjádřil k problematice porušování zákona o zadávání veřejných zakázek (rozdělování zakázek). Zdůraznil, že došlo k nápravě a Zařízení služeb pro MV již neposkytuje bezúplatně motorová vozidla a nemovitosti. V obecné rozpravě vystoupili: posl. I. Nevludová (Dotázala se na poskytování právních služeb a služeb souvisejících s praním prádla.), náměstek ministra vnitra V. Knob (Uvedl, že většinou se dopředu zná objem potřebných finančních prostředků na konkrétní službu. V roce 2016 došlo k vypovězení smlouvy a byly nastaveny nové parametry v rámci vyhlášení nového výběrového řízení. Došlo i k personálním změnám v příspěvkové organizaci ZSMV.), generální ředitel ZSMV R. Švejda (Uvedl, že právní služby se provádějí přes vlastní právní odbor ZSMV, který je plně vytížen. Některé složité spory trvají i deset let a zde je zapotřebí specializovaných právníků soukromé advokátní kanceláře. Dále uvedl, že došlo k personálním změnám na pozicích náměstků a ředitelů odborů.), posl. I. Nevludová (Dotázala se na vymáhání pohledávek.), generální ředitel ZSMV R. Švejda (Uvedl, že byl vysoutěžen software na správu pohledávky a problém byl eliminován.), náměstek ministra vnitra V. Knob (Uvedl, že problémem byly dlouhé lhůty ve vymáhání pohledávek a úročilo se to až po vymožení celé pohledávky. Nový software automaticky hlídá termíny a upozorňuje na vymáhání pohledávek.), posl. I. Nevludová (Dotázala se na kapacitní využití rekreačních zařízení.), generální ředitel ZSMV R. Švejda (Uvedl, že nyní mají rezervační systém online, což odstranilo problémy s rezervací ubytovacích kapacit. Nyní je využití rekreačních míst ve výši 75 %, což je nárůst o 100 %.), posl. I. Nevludová (Pochválila ZSMV za jejich nové webové stránky. Uvedla, že kontrolní nález NKÚ posunul ZSMV výš, což má velký smysl.), generální ředitel ZSMV R. Švejda (Uvedl, že webové stránky byly dříve ve špatném stavu, nyní se vše postupně zlepšuje.), posl. I. Nevludová (Dotázala se, co patří v přehledu aktiv do zbylého majetku.), generální ředitel ZSMV R. Švejda (Uvedl, že do zbylého majetku spadají např. i nezaúčtované investice. Jedná se převážně o staré věci z minulosti a v rámci inventarizace s tím bojují a snaží se je postupně odstranit. Bohužel takových věcí tam bylo mnoho a není v jejich možnostech je odstranit naráz. V budoucnu bude číslo klesat.), posl. R. Kubíček (Dotázal se na spolupráci s ÚZSVM v oblasti právních sporů. Dále se v souvislosti s pohledávkami dotázal na zkreslení cash flow a dodržování zákona o veřejných zakázkách ve spojení s nákupem kritické infrastruktury, např. pro letiště.), 1. náměstek ministra vnitra J. Nováček (Uvedl, že nemají výjimku v zákoně o veřejných zakázkách, což komplikuje nákup v bezpečnostní oblasti. V rámci zlepšování bezpečnosti na letišti se o problému ví a hledá se řešení.) a generální ředitel ZSMV R. Švejda (Uvedl, že docházelo ke zkreslení cash flow, ale po přechodu na nový systém správy pohledávek se tento problém eliminoval. Dále uvedl, že s ÚZSVM spolupracují úzce.). V podrobné rozpravě zpravodajka výboru posl. I. Nevludová navrhla usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po úvodním výkladu viceprezidentky Nejvyššího kontrolního úřadu Zdeňky Horníkové, zpravodajské zprávě poslankyně Ivany Nevludové, stanovisku generálního ředitele Zařízení služeb pro Ministerstvo vnitra Romana Švejdy, stanovisku 1. náměstka ministra vnitra Jiřího Nováčka, náměstka ministra vnitra Vilibalda Knoba a po rozpravě I. bere na vědomí a) Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 15/30 – Majetek a peněžní prostředky státu, se kterými je příslušná hospodařit příspěvková organizace Zařízení služeb pro Ministerstvo vnitra (dále jen „Kontrolní závěr č. 15/30“), b) Stanovisko Ministerstva vnitra ke Kontrolnímu závěru č. 15/30, obsažené v části III materiálu vlády č.j. 1393/16, c) Usnesení vlády č. 1081 ze dne 5. 12. 2016; II. žádá generálního ředitele Zařízení služeb pro Ministerstvo vnitra, aby do 31. 1. 2019 předložil Kontrolnímu výboru informaci o kapacitě využívání rekreačních zařízení příspěvkové organizace Zařízení služeb pro Ministerstvo vnitra v letech 2016 až 2018; III. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu, generálního ředitele Zařízení služeb pro Ministerstvo vnitra a ministra vnitra. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 54 (8 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. V. Koníček, posl. R. Kubíček, posl. P. Mališ, posl. T. Martínek, posl. I. Nevludová, posl. R. Rozvoral, posl. P. Staněk, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 7/. 4. Informace ministra dopravy o průběhu řízení na dodavatele systému výkonového zpoplatnění S úvodním slovem k tomuto bodu vystoupil náměstek ministra dopravy J. Kopřiva. Uvedl, že ministr dopravy D. Ťok se nemohl tohoto jednání účastnit z důvodu dlouhodobě plánované zahraniční pracovní cesty. Konstatoval, že poslední projednávání na Kontrolním výboru proběhlo kolem začátku letních prázdnin, a v té době bylo zadávací řízení nepravomocně zrušeno. Čekalo se na rozhodnutí orgánu druhého stupně, tedy předsedy ÚOHS, který to vrátil se závazným právním názorem, kterým se první stupeň musel řídit. První stupeň v novém projednání všechna správní řízení zastavil, u dvou z nich bylo účastníkem řízení jenom MD, u zbylých šesti bylo účastníkem MD a navrhovatel. Byl podán rozklad a nabytím právní moci dvou rozhodnutí odpadla překážka u podpisu smlouvy a bylo tak učiněno. Konstatoval, že k dnešnímu dni je zadávací řízení ukončeno, smlouva je sjednána, nabyla účinnosti, a byla uveřejněna v registru smluv. Byla zahájena implementace nového systému ve spolupráci s dodavatelem. Dále konstatoval, že zadavatelem v zadávacím řízení bylo MD, které má organizaci, která zabezpečuje a provozuje mýtný systém a má odborné personální vybavení k tomu, aby implementaci řídila. Nyní se jedná s dodavatelem o postoupení smlouvy na ŘSD, které v pozici objednatele bude implementaci řídit. Se zpravodajskou zprávou vystoupil předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček. Uvedl, že z médií se dozvěděl, že společnost Kapsch podala žalobu na člena rozkladové komise, a tím se snaží narušit rozhodnutí. Konstatoval, že KV bude požadovat pravidelné informace o implementaci tohoto systému. Dotázal se, zda jsou nějaké obavy ze zpomalení či zastavení harmonogramu přípravy implementace a zda je MD schopno harmonogram dodržet. V obecné rozpravě vystoupili: náměstek ministra dopravy J. Kopřiva (Uvedl, že společnost Kapsch jedná podle standardní možnosti správního řádu, kdy se všichni účastníci mohou vyjádřit v okamžiku zahájení nebo i v celém průběhu řízení. ÚOHS žalobu společnosti Kapsch zamítl, protože neshledal podjatost. Konstatoval, že MD bude KV podávat pravidelně čtvrtletně informace. Uvedl, že MD má dostatečné personální kapacity i v podobě poradců. MD podpisem smlouvy získalo určitou časovou rezervu – cca měsíc. Dále uvedl, že u velkých projektů se problémy objevují v průběhu jejich realizace, ale věří tomu, že je dokáží vyřešit.), posl. T. Martínek (Krátce pohovořil o časové souslednosti jednání dne 20. 9. 2018 při uzavření smlouvy s konsorciem CzechToll a SkyToll. Dotázal se, zda se jednalo o standardní postup, a zda má MD dostatečné a kvalifikované odborné právní analýzy o tom, že tento postup byl správný. Konstatoval, že se mu zde jeví nějaké náznaky, že předběžné opatření mohlo být stále platné i v době podpisu smlouvy. Dotázal se, zda tedy ČR nehrozí nějaké arbitráže nebo jiné právní nebezpečí.), náměstek ministra dopravy J. Kopřiva (Uvedl, že sled událostí souhlasí, ale uvedené časové údaje ne, protože mezi doručením na MD a vzdáním se práva podat rozklad uběhlo minimálně 40 minut. Dále uvedl, že správní řízení je řízení před orgánem dohledu v Brně. Účastník může navrhovat důkazy a může být součástí provádění důkazů protistrany. Mimo jiné je účastník před vydáním rozhodnutí ze zákona vyzván správním úřadem, aby se seznámil s podklady rozhodnutí a uplatnil své závěrečné návrhy, a to je okamžik, od kterého lze očekávat rozhodnutí. Konstatoval, že okamžikem, kdy správní orgán vyzve k seznámení, má dokazování dokončeno. Účastníci už mohou navrhovat jenom takové důkazy, které vyplývají z provedeného dokazování, to znamená, že nemohou vytahovat nové důkazy, aby nemohli natahovat řízení. MD bylo řádně vyzváno a počítalo s tím, že se v nejbližší době může očekávat rozhodnutí. Předmětné rozhodnutí mělo 150 stran, ale z toho byl výrok, který je podstatný, na 4,5 stránkách. Zástupci MD prostudovali všech osm výroků rozhodnutí. Proti dvěma výrokům mohlo podat rozklad pouze MD, tudíž když se MD vzdalo práva podat rozklad, tak rozhodnutí nabylo právní moci. Poté byli kontaktováni vítězní uchazeči, zda jsou připraveni se dostavit k podpisu smlouvy. Krátce pohovořil o případném riziku arbitráže a o krocích MD, které se tomu snažilo předejít. Uvedl, že neúspěšný uchazeč podal na orgán dohledu návrh na zákaz plnění smlouvy, což je jeden z procesních způsobů obrany. Zdůraznil, že je přesvědčen, že postup MD byl zákonný.), posl. T. Martínek (Uvedl, že dle informací z médií společnost Kapsch nabídla MD odprodej části závodu, která se zabývá českou částí za cca 200 až 400 mil. Kč. Dotázal se, zda v té době nebyl pro stát tento odkup výhodnější. Pak by si stát mohl celý systém provozovat svépomocí.), náměstek ministra dopravy J. Kopřiva (Uvedl, že vláda přijala usnesení, kde stanovila realizovat technologicky nezávislé zadávací řízení. Toto usnesení vlády stále platí. Konstatoval, že společnost Kapsch nepředložila MD nabídku v právním slova smyslu na odkup části závodu. Zdůraznil, že velká část toho, co dnes stojí za během mýtného systému, nepatří společnosti Kapsch. Společnost Kapsch to má poptáno jako službu u svých dodavatelů, kterých je kolem dvaceti. Koupí od společnosti Kapsch by stát získal jen část systému a zbytek by musel opět soutěžit. Zde by se jednalo nejméně o osm až deset nadlimitních zadávacích řízení, což je organizačně velmi náročné a nejisté. Společnost Kapsch si začala diktovat své podmínky, na které MD nemohlo přistoupit.), posl. T. Martínek (Uvedl, že v říjnu 2018 ministr dopravy s předsedou vlády ustoupili od zpoplatnění úseků silnic I. třídy, které byly hlavním motivem pro výběr nového mýtného systému. V případě, že by se zakázka soutěžila bez této části, byla by až o polovinu levnější neboť by se neřešila nová implementace nového systému provozovatele mýta.), náměstek ministra dopravy J. Kopřiva (Uvedl, že v určité době se vytvářelo zadání pro zadávací řízení, což probíhalo na základě usnesení vlády z druhé poloviny roku 2016 a začátku roku 2017. V době, kdy se chystá záměr a rozhodnutí o tom, jak to má vypadat, tak je v roli úředníka vysvětlit svému vedení, co je vhodné a co ne. Ve chvíli, kdy se záměr přijme, musí úředník poslechnout. Konstatoval, že systém umožňuje měnit rozsah zpoplatnění jedenkrát za rok.), posl. T. Martínek (Dotázal se, jak by se postupovalo v případě, že by se rozhodlo zpoplatnit další kilometry.), náměstek ministra dopravy J. Kopřiva (Uvedl, že zákon počítal s tím, že ten nový systém musí umět zpoplatnit v budoucnu jakoukoliv komunikaci. Pokud by to přesáhlo vymezených 900 kilometrů, byly by za to samozřejmě vyšší odměny.), posl. V. Koníček (V souvislosti s uvažovanou nulovou sazbou se dotázal, zda se MD neobává po provedené kontrole NKÚ výroku nehospodárného nakládání s finančními prostředky státu.), náměstek ministra dopravy J. Kopřiva (Uvedl, že si to MD nechá schválit vládou.) a posl. P. Staněk (Konstatoval, že dle jeho názoru byl postup MD správný.). V podrobné rozpravě předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček navrhl usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po úvodním výkladu náměstka ministra dopravy Jakuba Kopřivy, zpravodajské zprávě poslance Romana Kubíčka a po rozpravě I. bere na vědomí informaci Ministerstva dopravy o průběhu výběrového řízení na dodavatele systému výkonového zpoplatnění; II. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil ministra dopravy. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 55 (6 pro; 0 proti; 1 se zdržel). Hlasování se zúčastnili: posl. V. Koníček, posl. R. Kubíček, posl. T. Martínek, posl. I. Nevludová, posl. R. Rozvoral, posl. P. Staněk, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 8/. Předseda výboru posl. R. Kubíček poděkoval všem přítomným za spolupráci a ukončil jedenáctou schůzi Kontrolního výboru. Schůze výboru byla ukončena v 12.00 hodin. Zapsala: M. Hálková – tajemnice výboru Lukáš ČERNOHORSKÝ v. r. Roman KUBÍČEK v. r. místopředseda – ověřovatel Kontrolního výboru předseda Kontrolního výboru Příloha č. 1 str. 1 Kontrolní výbor PS PČR 11. schůze 11.10.2018 - 9:00:45 1. hlasování, návrh Schválení programu  Aktivně hlasovalo: 7 Pro: 7 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: nepřihlášen Lukáš Černohorský, Piráti: nepřihlášen Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Vladimír Koníček, KSČM: Pro Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: nepřihlášen Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Tomáš Martínek, Piráti: Pro Radka Maxová, ANO: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: nepřihlášen Ivana Nevludová, SPD: Pro Milan Pour, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Pavel Staněk, ANO: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 1, schůze č. 11, čas 9:00:45 Příloha č. 1 str. 2 Usnesení č. 50 Kontrolní výbor PS PČR 11. schůze 11.10.2018 - 9:10:08 2. hlasování, návrh Vl. návrh z., kterým se mění z. č. 320/2001 Sb., o fin. kontrole ve veř. spr. a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů /ST 261/ - usnesení  Aktivně hlasovalo: 9 Pro: 9 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: nepřihlášen Lukáš Černohorský, Piráti: nepřihlášen Miroslav Kalousek, TOP09: Pro Vladimír Koníček, KSČM: Pro Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: nepřihlášen Přemysl Mališ, ANO: Pro Tomáš Martínek, Piráti: Pro Radka Maxová, ANO: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: nepřihlášen Ivana Nevludová, SPD: Pro Milan Pour, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Pavel Staněk, ANO: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 2, schůze č. 11, čas 9:10:08 Příloha č. 1 str. 3 Usnesení č. 51 Kontrolní výbor PS PČR 11. schůze 11.10.2018 - 10:01:10 3. hlasování, návrh Informace ministryně financí o aktuálním stavu Integrovaného informačního systému Státní pokladny - usnesení  Aktivně hlasovalo: 8 Pro: 8 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: nepřihlášen Lukáš Černohorský, Piráti: nepřihlášen Miroslav Kalousek, TOP09: Nehlasoval Vladimír Koníček, KSČM: Pro Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: nepřihlášen Přemysl Mališ, ANO: Pro Tomáš Martínek, Piráti: Pro Radka Maxová, ANO: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: nepřihlášen Ivana Nevludová, SPD: Pro Milan Pour, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Pavel Staněk, ANO: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 3, schůze č. 11, čas 10:01:10 Příloha č. 1 str. 4 Kontrolní výbor PS PČR 11. schůze 11.10.2018 - 10:01:55 4. hlasování, návrh Změna programu - předsunutí bodů č. 5, 6 a 7 Aktivně hlasovalo: 7 Pro: 7 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: nepřihlášen Lukáš Černohorský, Piráti: nepřihlášen Miroslav Kalousek, TOP09: Nehlasoval Vladimír Koníček, KSČM: Pro Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: nepřihlášen Přemysl Mališ, ANO: Nehlasoval Tomáš Martínek, Piráti: Pro Radka Maxová, ANO: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: nepřihlášen Ivana Nevludová, SPD: Pro Milan Pour, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Pavel Staněk, ANO: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 4, schůze č. 11, čas 10:01:55 Příloha č. 1 str. 5 Usnesení č. 52 Kontrolní výbor PS PČR 11. schůze 11.10.2018 - 10:05:43 5. hlasování, návrh Plán zahraničních aktivit Kontrolního výboru v roce 2019 - usnesení  Aktivně hlasovalo: 7 Pro: 7 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: nepřihlášen Lukáš Černohorský, Piráti: nepřihlášen Miroslav Kalousek, TOP09: Nehlasoval Vladimír Koníček, KSČM: Pro Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: nepřihlášen Přemysl Mališ, ANO: Nehlasoval Tomáš Martínek, Piráti: Pro Radka Maxová, ANO: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: nepřihlášen Ivana Nevludová, SPD: Pro Milan Pour, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Pavel Staněk, ANO: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 5, schůze č. 11, čas 10:05:43 Příloha č. 1 str. 6 Usnesení č. 53 Kontrolní výbor PS PČR 11. schůze 11.10.2018 - 10:11:25 6. hlasování, návrh Termín a program 12. schůze KV - usnesení  Aktivně hlasovalo: 7 Pro: 7 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: nepřihlášen Lukáš Černohorský, Piráti: nepřihlášen Miroslav Kalousek, TOP09: Nehlasoval Vladimír Koníček, KSČM: Pro Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: nepřihlášen Přemysl Mališ, ANO: Nehlasoval Tomáš Martínek, Piráti: Pro Radka Maxová, ANO: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: nepřihlášen Ivana Nevludová, SPD: Pro Milan Pour, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Pavel Staněk, ANO: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 6, schůze č. 11, čas 10:11:25 Příloha č. 1 str. 7 Usnesení č. 54 Kontrolní výbor PS PČR 11. schůze 11.10.2018 - 11:20:33 7. hlasování, návrh KZ NKÚ z KA č. 15/30 – Majetek a peněžní prostř. státu, se kterými je příslušná hospodařit p. o. Zařízení služeb MV - usnesení  Aktivně hlasovalo: 8 Pro: 8 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: nepřihlášen Lukáš Černohorský, Piráti: nepřihlášen Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Vladimír Koníček, KSČM: Pro Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: nepřihlášen Přemysl Mališ, ANO: Pro Tomáš Martínek, Piráti: Pro Radka Maxová, ANO: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: nepřihlášen Ivana Nevludová, SPD: Pro Milan Pour, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Pavel Staněk, ANO: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 7, schůze č. 11, čas 11:20:33 Příloha č. 1 str. 8 Usnesení č. 55 Kontrolní výbor PS PČR 11. schůze 11.10.2018 - 11:58:05 8. hlasování, návrh Informace ministra dopravy o průběhu výběrového řízení na dodavatele systému výkonového zpoplatnění - usnesení  Aktivně hlasovalo: 7 Pro: 6 Proti: 0 Zdržel se: 1 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: nepřihlášen Lukáš Černohorský, Piráti: nepřihlášen Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Vladimír Koníček, KSČM: Pro Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: nepřihlášen Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Tomáš Martínek, Piráti: Zdržel se Radka Maxová, ANO: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: nepřihlášen Ivana Nevludová, SPD: Pro Milan Pour, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Pavel Staněk, ANO: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 8, schůze č. 11, čas 11:58:05 - 19 -
Projednávané dokumenty

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/vybory-psp/zaznamy/3600-11-20181011
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.