Snadné přidání nového datasetu

Jednání výborů PSP 3600-17-20190221


VýborKontrolní výbor
Datum jednání21. února 2019
Číslo jednání17
Zápis z jednání
        
Parlament České republiky POSLANECKÁ SNĚMOVNA 2019 8. volební období ZÁPIS ze 17. schůze Kontrolního výboru, která se konala dne 21. února 2019 v budově Poslanecké sněmovny, Sněmovní 3, 118 26 Praha 1, místnost č. 206 Čtvrtek 21. února 2019 Přítomni: posl. J. Bláha, posl. P. Bělobrádek, posl. L. Černohorský, posl. M. Kalousek, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. P. Mališ, posl. K. Matušovská, posl. V. Munzar, posl. I. Nevludová, posl. J. Pošvář, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. P. Staněk, posl. R. Zlesák Omluveni: posl. P. Pustějovský Hosté: dle prezenční listiny Tuto schůzi řídil předseda výboru posl. R. Kubíček. Předseda výboru posl. R. Kubíček zahájil schůzi výboru v 13.00 hodin a přivítal přítomné poslance a hosty. Navrhl program jednání 17. schůze Kontrolního výboru dle pozvánky: 1. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 15/25 – Majetek a peněžní prostředky státu, se kterými je příslušné hospodařit Ministerstvo zahraničních věcí 2. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 15/06 – Peněžní prostředky strukturálních fondů Evropské unie a státního rozpočtu určené na financování operačních programů z hlediska udržitelnosti projektů 3. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 15/28 – Majetek a peněžní prostředky, se kterými je příslušný hospodařit Státní fond kinematografie 4. EU REPORT 2018 – Zpráva Nejvyššího kontrolního úřadu o finančním řízení prostředků Evropské unie v ČR (září 2018) 5. Sdělení předsedy, různé 6. Návrh termínu a programu 18. schůze výboru. Nikdo z přítomných poslanců nevznesl návrh na změnu, doplnění nebo vypuštění některého z bodů. Všichni přítomní poslanci souhlasili s navrženým programem (11 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. P. Bělobrádek, posl. L. Černohorský, posl. R. Kubíček, posl. P. Mališ, posl. V. Munzar, posl. I. Nevludová, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. P. Staněk, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 1/. 1. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 15/25 – Majetek a peněžní prostředky státu, se kterými je příslušné hospodařit Ministerstvo zahraničních věcí S úvodním slovem k tomuto bodu vystoupil prezident NKÚ M. Kala. Uvedl, že tato kontrola probíhala v roce 2016. Kolegium tento kontrolní závěr schválilo 25. 4. 2016. Kontrolovaným obdobím byly roky 2012 až 2014. Kontrolní akci řídil člen NKÚ A. Macháček. NKÚ prověřil majetek za více než 752 mil. Kč a prostředky za více než 349 mil. Kč. NKÚ konstatoval nedostatky v účetnictví, pronajímání prostor v centru Prahy za nižší nájemné, než byla cena obvyklá, rostly výdaje za vzdělávání dětí zaměstnanců. NKÚ konstatoval, že tyto výdaje se významně lišily země od země, a to až o 1 mil. Kč na jedno dítě a rok. Ministerstvo postupovalo nehospodárně při pronajímání nebytových prostor v Rytířské ulici na Praze 1. Nájemné se třemi soukromými firmami stanovilo dohodou, a nikoli ve výši v místě a čase obvyklé. Výše nájemného se navíc v letech 2012 až 2015 významně lišila. Zatímco první dvě firmy platily za metr čtvereční za rok mezi 6 a 7,5 tis. Kč, třetí firma platila kolem 4,5 tis. Kč za metr čtvereční za rok. Tento nájemce tak zaplatil za čtyři roky minimálně o 2,2 mil. Kč méně, než kdyby měl stejnou výši nájemného jako ostatní dva nájemci. Téměř polovinu svých výdajů vynakládá ministerstvo na chod zastupitelských úřadů. Těch v roce 2014 bylo 115 a pracovala v nich tisícovka zaměstnanců resortu. Podle kontrolorů významně vzrostly náklady na vzdělávání dětí zaměstnanců zastupitelských úřadů. V roce 2015 platilo MZV za jejich vzdělání 102 mil. Kč, což bylo o 45 % více než v roce 2012. Kontroloři u 21 zastupitelských úřadů navíc zjistili, že rozdíly v průměrných ročních nákladech na školné byly v polovině případů více než 300 tis. Kč, ve dvou případech dokonce skoro 1 mil. Kč. Dále NKÚ porovnal výdaje MZV na zahraniční politiku v letech 2012 až 2014 s výdaji ministerstev sousedních zemí. V porovnání s celkovými výdaji státního rozpočtu se výdaje MZV pohybovaly kolem 0,5 %, což je nejméně ze všech sousedních zemí. Tato kontrolní akce byla dne 5. 12. 2016 projednána vládou a bylo schváleno usnesení č. 1094. Projednání ve vládě proběhlo bez připomínek a bez zásadních rozporů. MZV představilo celou řadu opatření, která realizovalo. Se zpravodajskou zprávou vystoupila  místopředsedkyně – zpravodajka výboru posl. I. Nevludová. Uvedla, že cílem kontroly bylo prověřit hospodaření s majetkem a peněžními prostředky státu, se kterými je příslušné hospodařit MZV. Kontrolovaným obdobím byly roky 2012 až 2014, v případě věcných souvislostí i období předcházející a následující. Kontrola byla prováděna u kontrolované osoby od července 2015 do ledna 2016. Kontrolou byla ověřována správnost a úplnost vedení účetnictví MZV, dodržování povinností při hospodaření s majetkem, dále byly kontrole podrobeny vybrané náklady v souvislosti s předškolní péčí o děti zaměstnanců MZV a s výukou dětí zaměstnanců MZV s místem výkonu práce na ZÚ ČR v zahraničí. Vláda tento kontrolní závěr projednala dne 5. 12. 2016. Účetnictví MZV v kontrolovaném období nebylo správné a úplné ve smyslu ustanovení § 8 zákona o účetnictví, jak vyplývá ze zjištěných pochybení. Celková zjištěná nesprávnost činila za kontrolované období 139 969 069 Kč a byla zapříčiněna např. vykazováním majetku na nesprávných položkách rozvahy a výkazu zisku a ztráty, nesprávným odpisováním majetku např. u majetku ZÚ v Tokiu, Moskvě, Berlíně, nevykázáním závazku z titulu zádržného ve výši 7 564 199 Kč aj. Tato účetní pochybení ovlivnila výsledek hospodaření účetních období 2013 a 2014. MZV při pronajímání majetku nepostupovalo účelně a hospodárně a nevyužívalo důsledně všechny právní prostředky při uplatňování a hájení práv státu jako vlastníka, neboť umožnilo bezúplatné užívání pozemku společnosti zabývající se podnikáním, konkrétněji společnosti poskytující služby předškolní péče o děti zaměstnanců MZV nebo neodůvodněně snižovalo výnos z pronájmu majetku tím, že nestanovilo správně výši nájemného v objektu Rytířská 31, Praha 1. MZV v roce 2013 při uzavření smlouvy o poskytnutí služby předškolní péče o děti zaměstnanců MZV nepostupovalo v souladu s obecně závaznými právními předpisy. Na tuto službu vynaložilo MZV do konce roku 2015 částku nejméně 10 472 693 Kč, čímž se dle názoru NKÚ dopustilo porušení rozpočtové kázně. ČR měla v roce 2012 v zahraničí 111 ZÚ a v letech 2013 a 2014 pak celkem 115 ZÚ. Výdaje ZÚ v roce 2012 tvořily 53,7 % všech výdajů, v roce 2013 tvořily 42,2 % a v roce 2014 tvořily téměř 47 %. Výrazně vzrostly např. výdaje na vzdělávání dětí zaměstnanců ZÚ, tyto výdaje byly v roce 2015 v porovnání s rokem 2012 o 45 % vyšší, ale počet dětí se však navýšil pouze o necelých 27 %. Zjištěné roční výdaje na školné na 1 dítě vykazují velké rozdíly. Rozdíl mezi nejvyšší a nejnižší průměrnou výší ročního školného na 1 dítě činil více než 400 tis. Kč ve 40 % kontrolovaných případů, resp. více než 300 tis. Kč ve více než 54 % případů. V téměř 23 % kontrolovaných případů činil rozdíl více než 0,5 mil. Kč a ve dvou případech dosáhl téměř 1 mil. Kč. Na závěr zpravodajské zprávy uvedla, že MZV ke všem zjištěním NKÚ přijalo nápravná opatření. Se stanoviskem za Ministerstvo zahraničních věcí vystoupil náměstek ministra zahraničních věcí T. Kryl. Uvedl, že MZV v naprosté většině zjištěných nálezů přijalo nápravná opatření. K poskytnutí prostor v objektu Rytířská 31 na Praze 1 uvedl, že tam šlo o problém jednoho subjektu, kdy nebyl správně vyměřen nájem. Šlo o případ České spořitelny a. s. Dále uvedl, že od roku 2010 MZV velmi usilovalo o vznik předškolního zařízení pro děti zaměstnanců MZV. Bylo to vázáno i na projekt MPSV, které připravovalo projekt dětských skupin. Bohužel došlo v legislativním procesu k protažení a MZV se rozhodlo řešit to právě tím NKÚ napadeným způsobem. Dnes je již zřízena dětská skupina. K problému školného uvedl, že školné je jedna z položek rozpočtu MZV, která se v průběhu let pravidelně navyšuje, protože po celém světě si mnohé školy každoročně navyšují objemy peněz a dochází k obrovské obměně zaměstnanců MZV. MZV upustilo od tzv. systému referenčních škol, který se ukázal jako opravdu nesmírně finančně náročný a dnes jsou v jednotlivých teritoriích stanoveny pevné finanční limity školného. V obecné rozpravě vystoupili: posl. I. Nevludová (Dotázala se, jak dopadlo šetření FÚ ve věci porušení rozpočtové kázně v otázce uzavřené smlouvy s firmou Firemní školky s.r.o.), ředitelka Finančního odboru MZV A. Kochová (Uvedla, že proběhlo šetření a bylo konstatováno porušení rozpočtové kázně, což znamená stoprocentní odvod do státního rozpočtu. MZV podalo žádost o prominutí. FÚ bylo také vyměřeno penále ve stejné výši. MZV podalo opět odvolání. Celá věc je nyní v řízení. Odvod činí 14,029 mil. Kč a ve stejné výši je i penále.), posl. R. Kubíček (Dotázal se, jakým způsobem informuje MZV své zaměstnance o nápravných opatřeních.), náměstek ministra zahraničních věcí T. Kryl (Uvedl, že s kontrolním závěrem jsou seznámeni všichni ředitelé dotčených odborů, kterých se jakýmkoliv způsobem tento kontrolní závěr NKÚ týká a je jim uloženo vypracovat návrhy nápravných opatření. Po jejich schválení jsou s nimi seznámeni a MZV se je snaží v co nejkratší době aplikovat. Ředitelé musí vypracovat nové vnitřní předpisy, které jsou předloženy vedení MZV ke schválení. MZV nyní dělá i pravidelné porady hospodářů jednotlivých ZÚ.), posl. I. Nevludová (Dotázala se, zda se MZV řídilo doporučením NKÚ ve věci nájmů a přezkoumává výši ceny obvyklé.) a náměstek ministra zahraničních věcí T. Kryl (Krátce odpověděl na vznesený dotaz. Mimo jiné uvedl, že v roce 2017 došlo ke změně legislativy a po skončení smluvní doby nebudou nové smlouvy uzavírány.). V podrobné rozpravě místopředsedkyně – zpravodajka výboru posl. I. Nevludová navrhla usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po úvodním výkladu prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu Miloslava Kaly, zpravodajské zprávě poslankyně Ivany Nevludové, stanovisku náměstka ministra zahraničních věcí Tomáše Kryla a po rozpravě I. bere na vědomí a) Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 15/25 – Majetek a peněžní prostředky státu, se kterými je příslušné hospodařit Ministerstvo zahraničních věcí (dále jen „Kontrolní závěr č. 15/25“), b) Stanovisko Ministerstva zahraničních věcí ke Kontrolnímu závěru č. 15/25, obsažené v části III materiálu vlády č.j. 1552/16, c) Usnesení vlády č. 1094 ze dne 5. 12. 2016; II. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu a ministra zahraničních věcí. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 79 (14 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. P. Bělobrádek, posl. L. Černohorský, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. P. Mališ, posl. K. Matušovská, posl. V. Munzar, posl. I. Nevludová, posl. J. Pošvář, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. P. Staněk, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 2/. 2. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 15/06 – Peněžní prostředky strukturálních fondů Evropské unie a státního rozpočtu určené na financování operačních programů z hlediska udržitelnosti projektů S úvodním slovem k tomuto bodu vystoupil prezident NKÚ M. Kala. Uvedl, že NKÚ zkontroloval prostředky EU a SR na financování operačních programů z hlediska udržitelnosti projektů. Kontrolovanou osobou nebylo pouze MŠMT, ale také MMR, MPSV, MV, MZ a celá řada dalších kontrolovaných osob. NKÚ prověřil, jestli příjemci dotací dodržují podmínky udržitelnosti projektů a jak je zajištěno financování projektů v době jejich udržitelnosti. Udržitelnost projektů je jednou z podmínek přidělení dotace z operačního programu. Jedná se o soubor pravidel, která musí příjemce dotace dodržovat po určitou dobu (nejčastěji 5 let) po dokončení projektu. Cílem je zajistit, aby podpořené projekty po dokončení nezanikly a byly přínosné i v budoucnosti. Kontrola se týkala dotací udělených v rámci Integrovaného operačního programu, operačního programu Výzkum a vývoj pro inovace a operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Celkem kontroloři NKÚ prověřili 56 projektů, na které byly vyplaceny dotace za 9,3 mld. Kč. Z této celkové částky tvořil příspěvek EU 7,9 mld. Kč a další téměř 1,4  mld. Kč vyplatila ČR ze svého rozpočtu. Pokud dojde u některého projektu dotovaného z EU k porušení podmínek udržitelnosti, příjemce musí část, případně i celou dotaci vrátit. Pokud je příjemcem dotace stát, hradí vzniklé náklady ze svého rozpočtu. U 14 z 56 kontrolovaných projektů hrozí, že příjemci budou muset část nebo celou dotaci vrátit, a to ať už kvůli porušení podmínek udržitelnosti, nebo jiným zjištěným nedostatkům. Příkladem porušení podmínek udržitelnosti je projekt MŠMT na zřízení center podpory inkluzivního vzdělávání za více než 133 mil. Kč. Vzniklo devět regionálních center na podporu inkluzivního vzdělávání, ale po ukončení projektu bez náhrady centra zanikla. Dalším problémem bylo zajištění financování projektů některých vědeckých center dotovaných z operačního programu Výzkum a vývoj pro inovace. Jedná se o velmi nákladné projekty. Do vybudování 48 vědeckých výzkumných center se dosud investovalo 36 mld. Kč. Podle odhadů bude na jejich provoz v době udržitelnosti nutné vynaložit ze státního rozpočtu dalších 24,4 mld. Kč. U pěti z jedenácti kontrolovaných výzkumných center podle kontrolorů hrozí, že nesplní podmínky udržitelnosti. Vědeckým výzkumným centrům se nedaří získat další zdroje financování, a to zejména ze smluvního výzkumu a mezinárodních grantů v původně předpokládané výši. Podle kontrolorů to svědčí o tom, že centra nedokáží najít dostatečné zdroje peněz v aplikační sféře. NKÚ upozorňuje, že by měla být věnována velká pozornost praktickému využití výsledků projektů financovaných z evropských peněz i po jejich ukončení. Pokud projektové výstupy nenajdou praktické využití do budoucna, nepoužijí se peníze z dotací ani účelně, ani efektivně. Dotace nemají jen financovat samotný projekt, ale měly by pomáhat k dlouhodobému zlepšení v dané oblasti. Tento kontrolní závěr projednala vláda, NKÚ souhlasil se zněním předkládací zprávy i s návrhem usnesení vlády a nenavrhlo jejich úpravu. Se zpravodajskou zprávou vystoupil místopředseda – zpravodaj výboru posl. L. Černohorský. Uvedl, že cílem kontroly bylo prověřit, zda příjemci podpory dodržují podmínky udržitelnosti projektů, zda řídící orgány plní povinnosti spojené s případným porušením těchto podmínek a zda je zajištěno financování udržitelnosti. Kontrolovanými osobami tedy bylo MMR, MŠMT, MPSV, MV, MZ, Centrum pro regionální rozvoj ČR a další vybraní příjemci. Kontrola byla prováděna u kontrolovaných osob v době od února do listopadu 2015. Kontrolovaným obdobím byly roky 2010 až 2015, v případě věcných souvislostí i období předcházející. Kontrolní akce byla zaměřena na tři operační programy spolufinancované ze strukturálních fondů, a to na integrovaný operační program, operační program Výzkum a vývoj pro inovace a operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost. MMR nastavilo podmínky udržitelnosti projektů financovaných z integrovaného operačního programu v souladu s evropskými předpisy. Příjemci podpory jsou tedy odpovídajícím způsobem zavázáni k jejich dodržování. Byly tam zjištěny některé nedostatky. Rozhodnutí o poskytnutí dotace nestanovuje příjemcům podpory povinnost předkládat hlášení o udržitelnosti ani výslovně neuvádí, že oznamovací povinnost platí pro příjemce též v době udržitelnosti. Přestože tyto povinnosti vyplývají ze závazné příručky, jejich absence v právním aktu o poskytnutí dotace může pro příjemce znamenat určitou nejistotu. Zachování oznamovací povinnosti i v době udržitelnosti je přitom základním předpokladem účinného monitorování projektu ze strany poskytovatele. V rozhodnutích vydávaných MMR do konce května 2014 v oblasti intervence nebylo porušení zákazu změny vlastnictví majetku pořízeného z dotace spojeno s odpovídající sankcí. Prostřednictvím služby v oblasti sociální integrace byly financovány projekty zaměřené na vybudování nebo renovaci infrastruktury určené pro sociální podnikání. Kontrolou na místě bylo zjištěno, že příjemci této podpory využívají zároveň možnost čerpat peněžní prostředky z operačních programů Lidské zdroje a zaměstnanost na mzdy zaměstnanců a získat pracovní místa od Úřadu práce. Zachování činnosti sociálních podniků v době udržitelnosti je v rámci operačního programu sledováno pouze počtem zaměstnaných osob, tedy monitorovacím indikátorem, jehož dosažená hodnota je ovlivněna i jinými veřejnými prostředky. U zprostředkujících objektů integrovaného operačního programu zjistil NKÚ dílčí nedostatky týkající se provádění monitoringu a kontrol projektu v době udržitelnosti. Tuto činnost navíc ztěžoval málo spolehlivý monitorovací systém. Monitoring projektu v době udržitelnosti sledování termínu pro předkládání povinných zpráv včetně hlášení o udržitelnosti projektu v monitorovacím systému strukturálních fondů nebyl zcela spolehlivý. Zprostředkující subjekty proto prováděly vlastní sledování těchto termínů a MZ dokonce vyčlenilo pracovníka speciálně na administraci monitorovacích zpráv o udržitelnosti projektu. Garantem uvedeného informačního systému je MMR, které zodpovídá za jeho funkčnost a má jej rozvíjet na základě připomínek uživatelů. MMR použilo prostředky z oblasti intervence Národní podpora cestovního ruchu na projekty, jejichž předmětem bylo provedení dvou statistických průzkumů zaměřených na sektor kongresové a incentivní turistiky v ČR a na oblast stravovacích zařízení na území ČR. Součástí těchto projektů bylo vytvoření dvou databází, jejichž prostřednictvím měla mít k získaným statistickým datům přístup široká veřejnost. NKÚ měl však pochybnosti o účelnosti výdajů na tyto projekty, a to z následujících důvodů. Jednak uvedená databáze nebyla v době kontroly zveřejněna na internetu a nemohla být veřejností využívána a MMR neskladovalo a nevyhodnocovalo, zda jsou získaná statistická data využívána. MMR si za úhradu nechalo zpracovat článek, který měl propagovat možnosti využití výstupů jednoho z projektů, ale nikde jej poté nezveřejnilo. MŠMT nezavázalo dostatečným způsobem příjemce podpory z operačního programu Výzkum a vývoj pro inovace k zajištění udržitelnosti vědeckovýzkumných center, neboť nestanovilo žádné povinné monitorovací indikátory pro měření výsledků projektu v době udržitelnosti. MŠMT také neprovádělo monitoring a kontrolu vědeckovýzkumných center v době udržitelnosti. U čtyř z deseti kontrolovaných projektů financovaných z prioritní osy bylo kontrolou identifikováno riziko nenaplnění monitorovacího indikátoru dle smluvního výzkumu k datu 31. 12. 2015. Příslušným příjemcům tak hrozí sankce, ale zároveň tato skutečnost vypovídá i o omezené schopnosti nalézt zdroje příjmů v aplikační sféře. U čtyř z deseti kontrolovaných projektů financovaných z prioritní osy bylo identifikováno riziko, že nebude naplněn indikátor počtu úspěšných absolventů doktorských či magisterských studijních programů. Příjemci tuto skutečnost zdůvodňovali hlavně klesajícím zájmem studentů o doktorské či magisterské studium. U jednoho ze dvou kontrolovaných projektů prioritní osy 1 – Evropská centra excelence byl zjištěn problém v oblasti získávání finančních zdrojů, konkrétně ze smluvního výzkumu a zdrojů ze zahraničí. NKÚ zjistil, že jeden z příjemců podpory porušil podmínky rozhodnutí o poskytnutí dotace, neboť až do doby kontroly NKÚ nepojistil movitý majetek pořízený z dotace na hodnotu jeho pořizovací ceny. Následně FÚ pro Olomoucký kraj provedl daňovou kontrolu a vyměřil odvod za porušení rozpočtové kázně. Vědeckým výzkumným centrům vybudovaným z prostředků operačního programu se v době udržitelnosti ne vždy daří získat na svůj provoz neveřejné finanční prostředky. MŠMT nepostupovalo při plánování kontrol udržitelnosti v souladu s právem EU a ČR. Dále uvedl, že systém podpory vědy a výzkumu je součástí i Kontrolního závěru NKÚ č. 17/15, který bude KV projednávat později na některé z příštích schůzí. Vláda projednala 31. 8. 2016 nápravná opatření a přijala usnesení č. 774. Se stanoviskem za Ministerstvo pro místní rozvoj vystoupil náměstek ministryně pro místní rozvoj Z. Semorád. Konstatoval, že co se týká MMR, tak NKÚ konstatoval, že MMR vytvořilo dostatečné předpoklady pro zajištění udržitelnosti projektů financovaných z integrovaného operačního programu. MMR část nálezů zakomponovalo do pravidel současného programového období. Proběhly kontroly na ověření nálezů, a pokud se potvrdil nález NKÚ, v případě některých příjemců MMR zaslalo nálezy příslušným finančním úřadům, aby případně stanovily částku za porušení rozpočtové kázně. MMR se snažilo řídit základním principem, což je princip proporcionality. Dále uvedl, že i MMR zjistilo pochybení u některých subjektů, zmínil konkrétní nálezy u města Znojmo a České Budějovice. Konstatoval, že pro následující období existuje jednotné metodické prostředí, které říká, jak kontrolovat udržitelnost projektů. Tyto nálezy NKÚ posloužily k tomu, aby MMR do jednotného metodického prostředí všem řídícím orgánům dalo vědět, jak musí postupovat. V obecné rozpravě vystoupili: posl. L. Černohorský (Dotázal se, zda došlo k úpravě monitorovacího systému strukturálních fondů. Dále se dotázal, proč MMR delegovalo kontroly např. na MV a ostatní ministerstva, proč tyto kontroly neprovádělo samo a zda je již uveřejněna jedna z vytvořených databází, která nebyla zveřejněna v době kontroly NKÚ.) a náměstek ministryně pro místní rozvoj Z. Semorád (Krátce reagoval na vznesené dotazy. Mimo jiné uvedl, že monitorovací systém strukturálních fondů byl nastaven na automatické odesílání upozornění příjemci, že má podat zprávu o udržitelnosti. Dále uvedl, že bylo rozhodnuto, že v rámci integrovaného operačního programu budou určeny tzv. zprostředkující subjekty a takto byl program schválen Evropskou komisí. MMR při koncipování období současného toto shledalo jako ne úplně funkční systém a dnes existuje jediný kontrolující subjekt, a to Centrum pro regionální rozvoj, což je příspěvková organizace MMR. Konstatoval, že jedna databáze byla opravdu po určitou dobu nefunkční, a to vlivem technické závady, která byla posléze odstraněna.). V podrobné rozpravě místopředseda – zpravodaj výboru posl. L. Černohorský navrhl usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po úvodním výkladu prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu Miloslava Kaly, zpravodajské zprávě poslance Lukáše Černohorského, stanovisku náměstka ministryně pro místní rozvoj Zdeňka Semoráda a po rozpravě I. bere na vědomí a) Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 15/06 – Peněžní prostředky strukturálních fondů Evropské unie a státního rozpočtu určené na financování operačních programů z hlediska udržitelnosti projektů (dále jen „Kontrolní závěr č. 15/06“), b) Stanoviska Ministerstva pro místní rozvoj a Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ke Kontrolnímu závěru č. 15/06, obsažená v části III materiálu vlády č.j. 499/16, c) Usnesení vlády č. 774 ze dne 31. 8. 2016; II. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu a ministryni pro místní rozvoj. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 80 (15 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. J. Bláha, posl. P. Bělobrádek, posl. L. Černohorský, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. P. Mališ, posl. K. Matušovská, posl. V. Munzar, posl. I. Nevludová, posl. J. Pošvář, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. P. Staněk, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 3/. 3. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 15/28 – Majetek a peněžní prostředky, se kterými je příslušný hospodařit Státní fond kinematografie S úvodním slovem k tomuto bodu vystoupil prezident NKÚ M. Kala. Uvedl, že kontrolovaným obdobím byly roky 2013 až 2015. Kontrola byla prováděna od srpna 2015 do března 2016. NKÚ prověřil hospodaření Státního fondu kinematografie, zejména rozdělování dotací na podporu kinematografie a filmové pobídky. Prověřil filmové pobídky za 518 mil. Kč a podporu kinematografie za 136 mil. Kč. Rozpočet SFK tvoří ze 70 % peníze ze státního rozpočtu, další zdroje pak jsou poplatky za reklamu, promítání filmů v kinech nebo za užití děl, k nimž spravuje práva. Kontroloři NKÚ zjistili, že SFK vytvořil dlouhodobou koncepci na podporu kinematografie až dva roky po svém vzniku a není z ní zcela jasné, jaké má cíle. Rozdělování podpory na kinematografii nebylo transparentní a Dozorčí výbor SFK tyto peníze nekontroloval dostatečně. V letech 2013 až 2015 rozdělil SFK na podporu kinematografie téměř 0,5 mld. Kč. Z těchto prostředků fond podpořil 320 mil. Kč 169 žádostí o dotaci v oblasti výroby českých kinematografických děl. Projekty, které se ucházely o podporu, hodnotili anonymně členové Rady SFK. Hodnocení se u čtyř z dvanácti kontrolovaných výzev výrazně lišila. Jeden hodnotitel dal projektu 23 bodů, zatímco jiný 97 bodů ze 100. Hodnotitelé své bodování nemuseli nijak zdůvodňovat. SFK v té době teprve zpracovával manuály pro hodnocení a až v průběhu roku 2015 začal zveřejňovat komentáře k hodnocením. Podle kontrolorů NKÚ měli uchazeči nerovné podmínky, protože Rada SFK prodloužila čtyřem žadatelům lhůty na dokončení projektu, i když podali žádost pozdě. Dále kontrola odhalila, že dvěma příjemcům vyplatil SFK dotace celkem za 800 tis. Kč, přestože nepředložili potřebné doklady. SFK například vyplatil 500 tis. Kč příjemci ještě předtím, než od něj obdržel doklady související s dokončením projektu. SFK poskytuje dále i tzv. filmové pobídky. Mezi lety 2013 až 2015 poskytl pobídky celkem 76 žadatelům za více než 923 mil. Kč. Peníze alokované na filmové pobídky nemají za jeden rok přesáhnout 800 mil. Kč. V roce 2015 ale vydal SFK osvědčení 84 žadatelům a alokoval pro ně téměř 1,4 mld. Kč. V osmi případech dokonce neodmítl žádosti, které byly na větší částku, než stanovuje zákon. SFK měl u některých projektů, které podpořil, podezření na porušení rozpočtové kázně a oznámil je finančnímu úřadu. V letech 2013 až 2015 podal 27 oznámení na 23 příjemců za více než 68 mil. Kč. Příjemci totiž nesplnili podmínky dotace. Přesto ale devíti z nich SFK opět poskytl podporu za téměř 32 mil. Kč, což hodnotí kontroloři jako rizikové. V samotném hospodaření SFK s dalším majetkem kontroloři nezjistili závažná pochybení. NKÚ se podíval také na mezinárodní srovnání výše podpory pro filmové produkce ze strany některých zemí EU. Vyplývá z toho, že největší podporu poskytují filmařům Irsko, Nizozemsko a Bulharsko. ČR je na tom s podporou ve výši 20 % stejně jako Německo, Slovensko nebo Francie. Materiál byl projednán na jednání vlády dne 5. 12. 2016 a bylo schváleno usnesení č. 1084. Se zpravodajskou zprávou vystoupila  místopředsedkyně – zpravodajka výboru posl. I. Nevludová. Uvedla, že cílem kontroly bylo prověřit hospodaření s majetkem a peněžními prostředky státu, se kterými je příslušný hospodařit SFK, a plnění povinností vyplývajících ze zákona č. 496/2012 Sb., o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie a o změně některých zákonů (zákon o audiovizi). Kontrolovaným obdobím byly roky 2013 až 2015, v případě věcných souvislostí i období předcházející a navazující. Kontrola se zaměřila zejména na majetek, se kterým byl SFK v kontrolovaném období příslušný hospodařit, a na poskytování podpory kinematografie a filmových pobídek. NKÚ kontroloval majetek a peněžní prostředky ve výši celkem 4 698 mil. Kč. Z toho bylo 518 mil. Kč vyplacených filmových pobídek, 136 mil. Kč prostředků rozdělených na podporu kinematografie a 4 044 mil. Kč další majetek a peněžní prostředky. Dlouhodobá koncepce podpory kinematografie byla vydána více než dva roky po vzniku SFK. Neobsahuje konkrétní a měřitelné cíle nebo indikátory pro vyhodnocení jejího naplňování a není tak zřejmé, čeho chce SFK v oblasti podpory kinematografie v období let 2014 až 2019 dosáhnout. Ve čtyřech případech NKÚ konstatoval, že proces hodnocení projektů a následné rozdělování alokovaných prostředků nelze považovat za transparentní postup při rozhodování o podpoře pro kinematografii. Příjemcům podpory byly nedůvodně nastaveny rozdílné podmínky rozhodováním Rady SFK, která vyhověla žádostem o změny podmínek, přestože byly podány po závazném termínu stanoveném vydanými rozhodnutími o podpoře. Kontrolou NKÚ byl zjištěn případ, kdy Rada SFK vydala po vyúčtování projektu rozhodnutí o změně, aby příjemce nemusel z důvodu nesplnění podmínek vracet SFK prostředky ve výši 53,5 tis. Kč. Jejich nevrácením ke dni vyúčtování se ale již dopustil porušení rozpočtové kázně. Ve dvou případech bylo zjištěno, že SFK vyplatil splátku dotace v celkové výši 800 tis. Kč, aniž by mu příjemci řádně předložili doklady stanovené rozhodnutím o podpoře. SFK nevracel k opravě chybná vyúčtování či hlášení o obchodních výsledcích. Zvýšil tak riziko chybného výpočtu podílu na zisku v době, kdy projekty již mohou generovat zisk, a příjemci vzniká povinnost odvodu podílu na zisku. Předmětem plánu kontrolní činnosti Dozorčího výboru na rok 2015 byly pouze dva projekty podpory kinematografie, jimž SFK poskytl dotaci 1,4 mil. Kč. Rozsah kontrolní činnosti Dozorčího výboru považuje NKÚ za nedostatečný. SFK v letech 2013 až 2015 podal 27 oznámení finančním úřadům na 23 subjektů z důvodu nesplnění podmínek, za kterých jim byla udělena podpora. Přesto byla devíti z nich rozhodnutím Rady SFK podpora nadále poskytována. Do konce ledna 2016 se jednalo o celkem 31,7 mil. Kč. Vláda tento kontrolní závěr vzala na vědomí usnesením dne 5. 12. 2016. Se stanoviskem za Státní fond kinematografie vystoupila ředitelka Státního fondu kinematografie H. Bezděk Fraňková. Uvedla, že pro SFK je každá kontrola NKÚ zajímavou zpětnou vazbou. Zákon o audiovizi byl schválen 19. 12. 2012 a SFK vznikl 1. 1. 2013. SFK celou dobu notifikoval tento zákon u Evropské komise kvůli veřejné podpoře. Zákon obsahuje umělecká a kvalitativní kritéria, která se promítají do statutu, který vzniká na základě komunikace s DG Competition pod Evropskou komisí. V září 2013 SFK spustil první výzvy a na jejich základě zjišťoval skutkovou podstatu vad, které při hodnocení vznikají. SFK vydal v roce 2016 novou dlouhodobou koncepci na šest let. K této dlouhodobé koncepci SFK každoročně vydává krátkodobou koncepci, která vychází z toho, co SFK za fiskální rok zjistil na základě doručených žádostí. Na základě rozdílného hodnocení členů Rady SFK začal SFK psát novelu, která vešla v platnost v dubnu 2016. Řada připomínek NKÚ je tedy již zobrazena v této novele, která platí již čtvrtým rokem. Každý člen Rady SFK ke každému projektu na webových stránkách dává hodnocení v pěti bodových kategoriích. Dále uvedla, že Dozorčí výbor opravdu zasedal pouze dvakrát, a to z toho důvodu, že je to bezplatné. Konstatovala, že žadatelé stále nedodržují lhůty pro předložení závěrečné zprávy a pro vyúčtování. SFK poté podává oznámení na FÚ. V obecné rozpravě vystoupili: posl. J. Bláha (Krátce reagoval na vystoupení ředitelky SFK H. Bezděk Fraňkové. Uvedl, že by bylo vhodné zřídit nějaký státní fond na podporu podnikání.), posl. I. Nevludová (Uvedla, že od nálezu NKÚ ušel SFK velký kus cesty. Dotázala se, zda byly k dlouhodobé koncepci realizovány nějaké výzkumy či analýzy. Dále se dotázala, jak funguje avizovaná databáze na úseku evidence podpor pobídek a poplatků SFK. Dále uvedla, že na webových stránkách SFK je naposledy zveřejněn zápis z jednání Dozorčího výboru, který se konal dne 16. 2. 2017 a poslední zveřejněný plán kontrolní činnosti je z roku 2015. Dotázala se, zda Dozorčí výbor provádí zpětné kontroly.), ředitelka Státního fondu kinematografie H. Bezděk Fraňková (Krátce reagovala na vznesené dotazy. Mimo jiné uvedla, že zveřejněná databáze se jmenuje PORT, není zveřejněna na webu, ale je na facebooku. Jde o obrovské sdílené digitální úložiště. SFK vypracoval dvě analýzy. První analýza byla na tzv. vývoj kinematografického díla. Druhá studie se týkala ekonomického vlivu filmových pobídek na příliv zahraničních investic, zaměstnanost atd. SFK bylo neustále vyčítáno, že při počítání přínosů z filmových pobídek si SFK dává multiplikátory. Dále uvedla, že v novele zákona z roku 2016 je uvedeno, že od dubna 2016 se zápisy z jednání Dozorčího výboru nezveřejňují, ale jsou k dispozici na SFK.), prezident NKÚ M. Kala (Krátce reagoval na rozpravu. Mimo jiné uvedl, že umělecký svět má svá specifika. Nepovažuje za vhodné, aby se zřídil státní fond na podporu podnikání.), ředitelka Státního fondu kinematografie H. Bezděk Fraňková (Uvedla, že SFK má okruh, který je určen pouze pro scénáristy. Scénáristé dostávají příspěvek 150 tis. Kč. Konstatovala, že lidé z uměleckého světa nejsou zdatní v administrativě a účetnictví.) a posl. R. Kubíček (Konstatoval, že účetnictví by mělo být svěřeno profesionálním účetním.). V podrobné rozpravě místopředsedkyně – zpravodajka výboru posl. I. Nevludová navrhla usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po úvodním výkladu prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu Miloslava Kaly, zpravodajské zprávě poslankyně Ivany Nevludové, stanovisku ředitelky Státního fondu kinematografie Heleny Bezděk Fraňkové a po rozpravě I. bere na vědomí a) Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. č. 15/28 – Majetek a peněžní prostředky, se kterými je příslušný hospodařit Státní fond kinematografie (dále jen „Kontrolní závěr č. 15/28“), b) Stanovisko Ministerstva kultury ke Kontrolnímu závěru č. 15/28, obsažené v části III materiálu vlády č.j. 1405/16, c) Usnesení vlády č. 1084 ze dne 5. 12. 2016; II. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu a ředitelku Státního fondu kinematografie. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 81 (13 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. J. Bláha, posl. P. Bělobrádek, posl. L. Černohorský, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. P. Mališ, posl. K. Matušovská, posl. I. Nevludová, posl. J. Pošvář, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. P. Staněk, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 4/. 4. EU REPORT 2018 – Zpráva Nejvyššího kontrolního úřadu o finančním řízení prostředků Evropské unie v ČR (září 2018) S úvodním slovem k tomuto bodu vystoupil prezident NKÚ M. Kala. Uvedl, že data byla vydána ke konci března 2018. V současné době NKÚ pracuje již na EU REPORTU 2019. Dále uvedl, že se jednalo o pátý rok programového období. Konstatoval, že čerpání evropských peněz v ČR stále doprovází problémy. Příkladem uvedl vysokou administrativní náročnost, dlouhý proces schvalování projektů, obecné nic neříkající cíle a v neposlední řadě jde i o pomalé čerpání. Ke konci března 2018 činil objem finančních prostředků v žádostech o průběžnou platbu odeslaných komisi za jednotlivé programy pouze přibližně 12 % z připravených 570 mld. Kč v rámci hlavní alokace pro ČR. K 31. 1. 2019 je vyúčtováno v žádostech 26,6 %. ČR získala z rozpočtu EU téměř 4,7 mld. Euro a přispěla do něj částkou 1,73 mld. Euro. Čistá pozice za rok 2016 dosáhla 2,92 mld. Euro, což je velmi zásadní informace. Dle tiskové zprávy MF z ledna 2018 byla čistá pozice celkem 2,11 mld. Euro. Členské státy EU za rok 2016 nahlásily 1 300 nesrovnalostí podvodného charakteru, z toho ČR nahlásila 53 případů. V kategorii nesrovnalostí nepodvodného charakteru bylo oznámeno za EU 15 700 případů a za ČR 536 případů. Pro ČR to v programovém období 2014+ představuje 23,87 mld. Euro, tedy více než 600 mld. Kč. Čerpání se potýká s problémy, což je zřejmé ve srovnání s ostatními členskými státy, v rámci něhož se ČR řadí mezi méně úspěšné. Ke konci března 2018 činil objem finančních prostředků v uzavřených právních aktech o poskytnutí převodů podpory jen 52 % hlavní alokace. V žádostech o průběžnou platbu odeslaných komisi bylo pouze 12,3 % hlavní alokace. Platby spadající do prvního pilíře společné zemědělské politiky představovaly v ČR za rok 2017 částku téměř 24,35 mld. Kč, z nichž více než 22,98 mld. Kč činil příspěvek z rozpočtu EU. Dominantní část tvořily přímé platby za více než 23 mld. Kč, které jsou v ČR uplatňovány zejména v režimu platby na plochu (SAPS). Finanční podpory v rámci společné organizace trhu s vyplacenou částkou více než 1 mld. Kč představovaly zejména podpory produkce živočišné výroby, ovoce, zeleniny, kompenzace ztrát, intervenční nákupy nebo podpory skladování. Ve sledovaném období Kolegium NKÚ schválilo kontrolní závěry z 13 kontrolních akcí, které se zaměřily na prostředky z rozpočtu EU. V jejich rámci bylo kontrolováno 98 subjektů a zjištěny byly nedostatky za více než 840 mil. Kč. Z toho 55,5 mil. Kč představovala oznámení předaná správcům daně. Celkem bylo v kontrolních závěrech popsáno 620 zjištěných nedostatků ze všech typů provedených kontrol (audity výkonnosti, finanční audity a kontroly legality), z toho u kontrol legality a správnosti operací bylo kvalifikováno 93 případů porušení právních předpisů a dalších norem. Nejčastěji byly porušovány předpisy upravující oblast zadávání veřejných zakázek, další skupinou nejčastěji porušovaných předpisů jsou předpisy pro nastavení a fungování řídicího a kontrolního systému, dále zákonné normy definující způsobilost případně nezpůsobilost výdajů a předpisy týkající se účetnictví a výkaznictví. Od počátku roku 2015 sleduje NKÚ opatření přijímaná v rámci projednávání kontrolních závěrů na zasedání vlády ČR. Do konce března 2018 vláda projednala celkem 52 kontrolních závěrů tematicky zaměřených na čerpání prostředků z rozpočtu EU a řídicí orgány programů navrhly 240 opatření k nápravě zjištěných nedostatků. Z toho 46 opatření bylo již prokazatelně splněno, 13 bylo splněno částečně a u 135 navržených opatření nemá NKÚ průkazné a úplné informace o míře jejich plnění. Celkem 46 opatření nebylo splněno, mimo jiné proto, že jejich podstatou jsou novelizace právních předpisů, což představuje změnu dlouhodobého charakteru s obtížně stanovitelným časovým limitem. Dále zmínil problematiku právních otázek, kde v roce 2017 došlo ke zvýšení transpozičního deficitu nad průměr EU. V prodlení měla v té době ČR již 17 směrnic. NKÚ se také v EU REPORTU snaží o mezinárodní srovnání. Se stanoviskem za Ministerstvo financí vystoupil náměstek ministryně financí T. Vyhnánek. Uvedl, že vláda se kritickými věcmi uvedenými v EU REPORTU zabývá. Se zpravodajskou zprávou vystoupil  předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček. Uvedl, že evropské fondy jsou dávány do zvláštních programů. Je to otázka spíše pro europoslance. V obecné rozpravě nikdo z přítomných poslanců a hostů nevystoupil. V podrobné rozpravě předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček navrhl usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po úvodním výkladu prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu Miloslava Kaly, zpravodajské zprávě poslance Romana Kubíčka, stanovisku náměstka ministryně financí Tomáše Vyhnánka a po rozpravě I. bere na vědomí Zprávu Nejvyššího kontrolního úřadu o finančním řízení prostředků Evropské unie v ČR (září 2018) – EU REPORT 2018; II. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu a ministryni financí. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 82 (9 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. L. Černohorský, posl. R. Kubíček, posl. P. Mališ, posl. I. Nevludová, posl. J. Pošvář, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. P. Staněk, posl. R. Zlesák/viz příloha zápisu č. 1, str. 5/. 5. Sdělení předsedy, různé V rámci tohoto bodu předseda výboru posl. R. Kubíček · požádal členy KV, aby nahlásili na sekretariátu KV termín projednávání vybraných KZ NKÚ, · navrhl přijmout usnesení k účasti poslanců na zahraniční pracovní cestu do Peru: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR na základě schváleného záměru (usnesení Organizačního výboru č. 142 ze dne 19. 12. 2018) I. doporučuje Organizačnímu výboru schválit vyslání delegace Kontrolního výboru do Peru ve dnech 11. – 18. 5. 2019 ve složení: posl. Roman KUBÍČEK – předseda výboru – vedoucí delegace posl. Vojtěch MUNZAR – místopředseda výboru posl. Ivana NEVLUDOVÁ – místopředsedkyně výboru posl. Roman SKLENÁK – místopředseda výboru náhradník: posl. Martin KUPKA – člen výboru posl. Přemysl MALIŠ – člen výboru s tím, že veškeré náklady spojené s vysláním delegace hradí Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR; II. pověřuje předsedu Kontrolního výboru, aby toto usnesení předložil předsedovi Poslanecké sněmovny k projednání v Organizačním výboru. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 83 (8 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. R. Kubíček, posl. P. Mališ, posl. I. Nevludová, posl. J. Pošvář, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. P. Staněk, posl. R. Zlesák/viz příloha zápisu č. 1, str. 6/. 6. Návrh termínu a programu 18. schůze výboru Po úvodním vystoupení předsedy výboru posl. R. Kubíčka a po rozpravě Kontrolní výbor stanovil, že se 18. schůze výboru bude konat dne 21. 3. 2019 od 9.00 v Poslanecké sněmovně a od 13.00 hodin v sídle Nejvyššího kontrolního úřadu a zmocnil předsedu výboru, aby stanovil program 18. schůze výboru, viz přijaté usnesení č. 84 (9 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. L. Černohorský, posl. R. Kubíček, posl. P. Mališ, posl. I. Nevludová, posl. J. Pošvář, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. P. Staněk, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 7/. Předseda výboru posl. R. Kubíček poděkoval všem přítomným za spolupráci a ukončil sedmnáctou schůzi Kontrolního výboru. Schůze výboru byla ukončena v 15.00 hodin. Zapsala: M. Hálková – tajemnice výboru Lukáš ČERNOHORSKÝ v. r. Roman KUBÍČEK v. r. místopředseda – ověřovatel Kontrolního výboru předseda Kontrolního výboru Příloha č. 1 str. 1 Kontrolní výbor PS PČR 17. schůze 21.02.2019 - 13:01:26 1. hlasování, návrh Schválení programu  Aktivně hlasovalo: 11 Pro: 11 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: nepřihlášen Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: nepřihlášen Přemysl Mališ, ANO: Pro Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Ivana Nevludová, SPD: Pro Jan Pošvář, Piráti: nepřihlášen Milan Pour, ANO: Pro Pavel Pustějovský, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 1, schůze č. 17, čas 13:01:26 Příloha č. 1 str. 2 Usnesení č. 79 Kontrolní výbor PS PČR 17. schůze 21.02.2019 - 13:22:40 2. hlasování, návrh KZ NKÚ z KA č. 15/25 - Majetek a peněž. prostř. státu, se kterými je příslušné hospodařit MZV - usnesení  Aktivně hlasovalo: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: nepřihlášen Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: Pro Květa Matušovská, KSČM: Pro Vojtěch Munzar, ODS: Pro Ivana Nevludová, SPD: Pro Jan Pošvář, Piráti: Pro Milan Pour, ANO: Pro Pavel Pustějovský, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 2, schůze č. 17, čas 13:22:40 Příloha č. 1 str. 3 Usnesení č. 80 Kontrolní výbor PS PČR 17. schůze 21.02.2019 - 13:55:04 3. hlasování, návrh KZ NKÚ z KA č. 15/06 - Peněž. prostř. struktur. fondů EU a SR určené na financování operačních programů z hlediska udržitelnosti projektů - usnesení  Aktivně hlasovalo: 15 Pro: 15 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: Pro Květa Matušovská, KSČM: Pro Vojtěch Munzar, ODS: Pro Ivana Nevludová, SPD: Pro Jan Pošvář, Piráti: Pro Milan Pour, ANO: Pro Pavel Pustějovský, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 3, schůze č. 17, čas 13:55:04 Příloha č. 1 str. 4 Usnesení č. 81 Kontrolní výbor PS PČR 17. schůze 21.02.2019 - 14:36:41 4. hlasování, návrh KZ NKÚ z KA č. 15/28 - Majetek a peněž. prostředky, se kterými je příslušný hospodařit Státní fond kinematografie - usnesení  Aktivně hlasovalo: 13 Pro: 13 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: Pro Květa Matušovská, KSČM: Pro Vojtěch Munzar, ODS: nepřihlášen Ivana Nevludová, SPD: Pro Jan Pošvář, Piráti: Pro Milan Pour, ANO: nepřihlášen Pavel Pustějovský, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 4, schůze č. 17, čas 14:36:41 Příloha č. 1 str. 5 Usnesení č. 82 Kontrolní výbor PS PČR 17. schůze 21.02.2019 - 15:02:29 5. hlasování, návrh EU REPORT 2018 - Zpráva NKÚ o fin. řízení prostř. EU v ČR (září 2018) - usnesení  Aktivně hlasovalo: 9 Pro: 9 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Nehlasoval Jiří Bláha, ANO: nepřihlášen Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Nehlasoval Přemysl Mališ, ANO: Pro Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: nepřihlášen Ivana Nevludová, SPD: Pro Jan Pošvář, Piráti: Pro Milan Pour, ANO: nepřihlášen Pavel Pustějovský, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 5, schůze č. 17, čas 15:02:29 Příloha č. 1 str. 6 Usnesení č. 83 Kontrolní výbor PS PČR 17. schůze 21.02.2019 - 15:04:44 6. hlasování, návrh K návrhu na vyslání delegace Kontrolního výboru do Peru – usnesení Aktivně hlasovalo: 8 Pro: 8 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Nehlasoval Jiří Bláha, ANO: nepřihlášen Lukáš Černohorský, Piráti: Nehlasoval Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Nehlasoval Přemysl Mališ, ANO: Pro Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: nepřihlášen Ivana Nevludová, SPD: Pro Jan Pošvář, Piráti: Pro Milan Pour, ANO: nepřihlášen Pavel Pustějovský, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 6, schůze č. 17, čas 15:04:44 Příloha č. 1 str. 7 Usnesení č. 84 Kontrolní výbor PS PČR 17. schůze 21.02.2019 - 15:08:52 7. hlasování, návrh Návrh termínu a programu 18. schůze výboru-usnesení  Aktivně hlasovalo: 9 Pro: 9 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Nehlasoval Jiří Bláha, ANO: nepřihlášen Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Nehlasoval Přemysl Mališ, ANO: Pro Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: nepřihlášen Ivana Nevludová, SPD: Pro Jan Pošvář, Piráti: Pro Milan Pour, ANO: nepřihlášen Pavel Pustějovský, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 7, schůze č. 17, čas 15:08:53 - 19 -
Projednávané dokumenty

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/vybory-psp/zaznamy/3600-17-20190221
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.