Snadné přidání nového datasetu

Jednání výborů PSP 3600-18-20190321


VýborKontrolní výbor
Datum jednání21. března 2019
Číslo jednání18
Zápis z jednání
        
Parlament České republiky POSLANECKÁ SNĚMOVNA 2019 8. volební období ZÁPIS z 18. schůze Kontrolního výboru, která se konala dne 21. března 2019 v budově Poslanecké sněmovny, Sněmovní 3, 118 26 Praha 1, místnost č. 206 Čtvrtek 21. března 2019 Přítomni: posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. R. Kubíček, posl. P. Mališ, posl. K. Matušovská, posl. J. Pošvář, posl. M. Pour, posl. P. Pustějovský posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. R. Zlesák Omluveni: posl. P. Bělobrádek, posl. M. Kalousek, posl. M. Kupka, posl. V. Munzar, posl. I. Nevludová, posl. P. Staněk Hosté: dle prezenční listiny Tuto schůzi řídil předseda výboru posl. R. Kubíček. Předseda výboru posl. R. Kubíček zahájil schůzi výboru v 9.00 hodin a přivítal přítomné poslance a hosty. Navrhl program jednání 18. schůze Kontrolního výboru dle pozvánky: 1.a) Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 166/1993 Sb., o Nejvyšším kontrolním úřadu, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 360/ 1.b) Návrh poslanců Lukáše Černohorského, Tomáše Martínka, Jakuba Michálka, Ivana Bartoše a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 166/1993 Sb., o Nejvyšším kontrolním úřadu, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 230/ 1.c) Návrh poslanců Lukáše Černohorského, Tomáše Martínka, Jakuba Michálka, Ivana Bartoše a dalších na vydání ústavního zákona, kterým se mění zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších ústavních zákonů /sněmovní tisk 229/ 2. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 17/04 – Odstraňování starých ekologických zátěží vzniklých před privatizací 3. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 15/18 – Peněžní prostředky určené na podporu bydlení – pokračování (přerušeno na 16. schůzi Kontrolního výboru) 4. Sdělení předsedy, různé 5. Návrh termínu a programu 19. schůze výboru 6. Informace prezidenta NKÚ o výstavbě nového sídla NKÚ (Tento bod byl v souladu s § 37 zákona č. 90/1995 Sb., o jednacím řádu Poslanecké sněmovny, navržen jako neveřejné jednání, ze kterého se nepořizuje zvukový záznam a zápis.). Nikdo z přítomných poslanců nevznesl návrh na změnu, doplnění nebo vypuštění některého z bodů. Všichni přítomní poslanci souhlasili s navrženým programem (6 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. R. Kubíček, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 1/. Dále předseda výboru posl. R. Kubíček navrhl, aby bod č. 6 byl v souladu s § 37 zákona č. 90/1995 Sb., o jednacím řádu Poslanecké sněmovny, neveřejný a nepořizoval se z něj zvukový záznam a písemný zápis. Všichni přítomní poslanci souhlasili s tímto návrhem (6 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. R. Kubíček, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 2/. 1. a) Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 166/1993 Sb., o Nejvyšším kontrolním úřadu, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 360/ 1. b) Návrh poslanců Lukáše Černohorského, Tomáše Martínka, Jakuba Michálka, Ivana Bartoše a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 166/1993 Sb., o Nejvyšším kontrolním úřadu, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 230/ 1. c) Návrh poslanců Lukáše Černohorského, Tomáše Martínka, Jakuba Michálka, Ivana Bartoše a dalších na vydání ústavního zákona, kterým se mění zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších ústavních zákonů /sněmovní tisk 229/ Předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček navrhl k bodům 1. a), 1. b) a 1. c) sloučit rozpravu. S tímto návrhem byl vysloven souhlas (7 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. R. Kubíček, posl. P. Pustějovský posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 3/. S úvodním slovem k tomuto bodu vystoupil ředitel vládní legislativy Úřadu vlády ČR T. Dundr. Uvedl, že tento návrh je již několikátý v řadě, který se pokouší rozšířit působnost NKÚ na celé hospodaření územních samosprávných celků. Jde o realizaci jednoho z důležitých programových cílů současné vlády. Jedná se o úkol obsažený v programovém prohlášení vlády, což je základní důvod, proč jej vláda nyní předkládá Poslanecké sněmovně. Vláda má za to, že rozšíření kontrolní působnosti NKÚ je důležitý prostředek, který by měl směřovat k naplnění jedné z  jejích zásadních priorit, a to je zajistit dosažení vyrovnaného státního rozpočtu. Jeho předpokladem je i hospodárné nakládání se všemi veřejnými prostředky. K tomu by měl tento návrh přispět. Předpokladem přijetí takto předloženého návrhu zákona je souběžná novelizace Ústavy, která by prostor pro rozšíření kontrolní působnosti NKÚ vytvořila, protože v mezidobí od předložení vládě a Legislativní radě vlády předložila věcně obdobný návrh také skupina poslanců a vláda vyjádřila s tímto návrhem souhlas. Za tím účelem, aby mohl být vládní návrh novely zákona o NKÚ v souladu s návrhem poslanců, bude potřebné uvést tyto dva návrhy terminologicky do souladu. MS se pokusilo s předkladatelem dohodnout na dílčí úpravě novely Ústavy, kterou by měl předložit jako pozměňovací návrh. Upozornil na obdobné snahy několika minulých vlád, kdy vznikaly návrhy, které směřovaly na rozšíření působnosti NKÚ směrem k hospodaření územních samosprávných celků. Zdůraznil, že vládní návrh, který je nyní předložen, nesměřuje pouze k rozšíření kontrolní působnosti NKÚ na veškeré hospodaření obcí a  krajů, ale také na kontrolu hospodaření právnických osob většinově vlastněných nebo kontrolovaných státem nebo územními samosprávnými celky. MS se rozhodlo jako předkladatel dílčím způsobem omezit rozsah kontrolní působnosti vůči části územních samosprávných celků, konkrétně vůči obcím, tak, aby se kontroly hospodaření obcí týkaly pouze omezeného okruhu větších obcí, a to obcí III. typu, a tím reflektovalo na připomínky ze Svazu měst a obcí ČR. Na závěr uvedl, že v návrhu novely zákona o NKÚ jsou podrobně vymezeny ostatní veřejnoprávní subjekty, které by kontrolám NKÚ podléhaly. Se stanoviskem za zástupce předkladatelů vystoupil posl. L. Černohorský. Krátce zrekapituloval stěžejní rozdíly mezi poslaneckou novelou a vládním návrhem (poslanecký návrh navrhuje rozšíření kontroly pouze na statutární města). Se stanoviskem za Nejvyšší kontrolní úřad vystoupil prezident NKÚ M. Kala. Uvedl, že NKÚ je subjektem této regulace a podílí se na diskusích kolem této novely. Stav, který v ČR máme, není zcela standardní a zaslouží si legislativní úpravu. V roce 1993 byl schválen zákon o NKÚ a v té době veřejné prostředky byly marginální. Jak docházelo k postupnému krajskému uspořádání, podíl státních prostředků ve veřejných prostředcích byl naprosto převažující, postupem času se podíl státních prostředků velmi výrazně snížil, protože řada agend přešla ze státu na kraje a i na obce. Otázkou je, co nejvyšší kontrolní instituce má dělat. Je to instituce, která má podávat zprávu především Parlamentu o tom, jak účinné jsou jednotlivé politiky. NKÚ má systém, kdy se snaží kontrolované osoby zatěžovat co nejméně. Kontroloři fyzicky nesedí u kontrolované osoby, ale mohou si vyžádat doklady elektronicky a pracovat s elektronickými otisky. Bohužel kontrolované osoby většinou odmítají tento šetrnější přístup vůči nim. Raději volí cestu fyzického předávání písemných dokladů na základě žádosti NKÚ. Konstatoval, že je smutné, že odpor vůči rozšíření kompetencí NKÚ je tak silný, ale že doufá, že po deseti letech diskusí bude konečně rozšíření kompetencí NKÚ schváleno. Se zpravodajskou zprávou vystoupil  předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček. Uvedl, že se podílel na přípravě obdobné novely i v minulém volebním období, která bohužel neprošla přes Senát. Dále uvedl, že preferuje, aby nosičem byl vládní návrh novely (sněmovní tisk č. 360). Uvedl, že mu není jasné, jak by navýšení kontrolní činnosti NKÚ zvládal v současném počtu členů Kolegia a kontrolorů. Dále uvedl, že Kontrolní výbor uspořádá dne 10. 4. 2019 seminář a kulatý stůl, na který budou pozvány všechny dotčené osoby. Bude přizván i zástupce Nejvyššího kontrolního úřadu Slovenské republiky. Na tomto semináři budou prodiskutovány a vypořádány některé připomínky. V obecné rozpravě vystoupili: posl. J. Bláha (Uvedl, že cílem každé kontroly by měla být prevence. Důvodem, proč se obce tomuto tolik brání, je, že neexistuje dlouhodobý plán kontrolní činnosti institucí, které chtějí po obcích stále stejné dokumenty.), posl. R. Sklenák (Uvedl, že je třeba vytvořit takovou změnu Ústavy a zákona o NKÚ, která má šanci být schválena. Uvedl, že se na přípravě rozšíření kompetencí NKÚ podílel již v minulém i předminulém volebním období. Apeloval na přijetí kompromisní varianty, která by měla šanci být schválená i Senátem.), posl. R. Rozvoral (Vyjádřil podporu poslaneckého klubu SPD této novele zákona i Ústavy. Vyslovil souhlas s názorem předsedy KV, že by měl být předložen pouze jeden komplexní pozměňovací návrh.) a posl. R. Kubíček (Krátce reagoval na rozpravu. Mimo jiné uvedl, že nesouhlasí s tím, že neexistuje dlouhodobý plán kontrol, protože NKÚ má plán kontrol schválený vždy rok dopředu.). V podrobné rozpravě předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček navrhl k vládnímu návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 166/1993 Sb., o Nejvyšším kontrolním úřadu, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 360/ usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po úvodním výkladu ředitele Odboru vládní legislativy Úřadu vlády ČR Tomáše Dundra, zpravodajské zprávě poslance Romana Kubíčka, stanovisku prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu Miloslava Kaly a po rozpravě I. přerušuje projednávání tohoto bodu; II. stanoví harmonogram projednávání tohoto sněmovního tisku podle návrhu zpravodaje: · písemné pozměňovací návrhy předat na sekretariát Kontrolního výboru do 30. 4. 2019 12.00 hodin, · materiál se zpracovanými pozměňovacími návrhy předá Ministerstvo spravedlnosti zpět na sekretariát Kontrolního výboru do 15. 5. 2019; III. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil ministra spravedlnosti a prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 85 (10 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. R. Kubíček, posl. P. Mališ, posl. K. Matušovská, posl. J. Pošvář, posl. P. Pustějovský, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 4/. Dále předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček navrhl k návrhu poslanců Lukáše Černohorského, Tomáše Martínka, Jakuba Michálka, Ivana Bartoše a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 166/1993 Sb., o Nejvyšším kontrolním úřadu, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 230/ usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po úvodním výkladu zástupce předkladatelů poslance Lukáše Černohorského, zpravodajské zprávě poslance Romana Kubíčka, stanovisku prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu Miloslava Kaly a po rozpravě I. přerušuje projednávání tohoto bodu; II. stanoví harmonogram projednávání tohoto sněmovního tisku podle návrhu zpravodaje: · písemné pozměňovací návrhy předat na sekretariát Kontrolního výboru do 30. 4. 2019 12.00 hodin, · materiál se zpracovanými pozměňovacími návrhy předá Ministerstvo spravedlnosti zpět na sekretariát Kontrolního výboru do 15. 5. 2019; III. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil ministra spravedlnosti a prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 86 (10 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. R. Kubíček, posl. P. Mališ, posl. K. Matušovská, posl. J. Pošvář, posl. P. Pustějovský, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 5/. Dále předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček navrhl k návrhu poslanců Lukáše Černohorského, Tomáše Martínka, Jakuba Michálka, Ivana Bartoše a dalších na vydání ústavního zákona, kterým se mění zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších ústavních zákonů /sněmovní tisk 229/ usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po úvodním výkladu zástupce předkladatelů poslance Lukáše Černohorského, zpravodajské zprávě poslance Romana Kubíčka, stanovisku prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu Miloslava Kaly a po rozpravě I. přerušuje projednávání tohoto bodu; II. stanoví harmonogram projednávání tohoto sněmovního tisku podle návrhu zpravodaje: · písemné pozměňovací návrhy předat na sekretariát Kontrolního výboru do 30. 4. 2019 12.00 hodin, · materiál se zpracovanými pozměňovacími návrhy předá Ministerstvo spravedlnosti zpět na sekretariát Kontrolního výboru do 15. 5. 2019; III. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil ministra spravedlnosti a prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 87 (10 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. R. Kubíček, posl. P. Mališ, posl. K. Matušovská, posl. J. Pošvář, posl. P. Pustějovský, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 6/. 2. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 17/04 – Odstraňování starých ekologických zátěží vzniklých před privatizací S úvodním slovem k tomuto bodu vystoupil prezident NKÚ M. Kala. Uvedl, že kontrolní akci řídil a kontrolní závěr vypracoval člen NKÚ J. Málek. Dále uvedl, že NKÚ se zaměřil na oblast odstraňování starých ekologických zátěží a pro kontrolu také vybral vzorek tří lokalit – laguny Ostramo a areály dřívějších podniků KARA Trutnov a ČKD ELEKTRONIKA. Kontrola ukázala, že likvidace ekologických zátěží je pomalá a neúčinná, což pro stát přináší další výdaje navíc. Od zahájení procesu odstraňování ekologických zátěží v roce 1991 byla dokončena zhruba jen polovina naplánovaných akcí. U třetiny z nedokončených akcí sanace dosud ani nezačala, přitom o nich bylo rozhodnuto už v letech 1994 až 1998. Tyto dosud nevyřešené sanace lokalit představují další výdaje pro stát. MF totiž dlouhodobě vynakládá peníze na některé lokality i předtím, než se přistoupí k sanacím, které mají ekologickou zátěž definitivně odstranit. Důvodem je, aby se jejich stav dále nezhoršoval. Na konci roku 2016 na tyto účely bylo vynaloženo celkem 340 mil. Kč, z toho téměř polovina se týkala areálu podniku OKK Koksovny, který se takto udržuje již 20 let. Příkladem dlouhé doby odstraňování starých ekologických zátěží jsou ropné laguny Ostramo. Snaha o vyřešení situace v této lokalitě trvá již 20 let a MF za sanaci lagun dosud zaplatilo 2,8 mld. Kč. Navzdory tomu nebylo do konce kontroly ujasněno technické řešení pro dokončení sanace, známo není ani to, kolik dalších peněz bude potřeba pro dokončení, neznámý zůstává i  termín, dokdy bude ekologická zátěž v této lokalitě definitivně odstraněna. V souvislosti s vyřešením situace lagun Ostramo MF také zaplatilo 136 mil. Kč za stroj, u kterého se později ukázalo, že se pro práci v této lokalitě nehodí a zůstal bez využití. MF za odstranění starých ekologických zátěží vzniklých před privatizací zaplatilo do konce roku 2016 přes 60 mld. Kč. Náklady na další sanace se pohybují v řádu desítek miliard korun. V polovině roku 2017 měl resort pro tuto oblast k dispozici 8,5 mld. Kč, z toho 6,5 mld. Kč bylo vázáno na krytí už smluvně zajištěných závazků, jen 2 mld. Kč tak byly volné. Tento kontrolní závěr byl projednán na vládě 19. 6. 2018 a 11. 3. 2019. Stanovisko NKÚ znělo, že uvedená opatření jsou dostatečná a jejich účinnost je možné ověřit případnou následnou kontrolou. V době projednání na vládě MF dosud nepřijalo opatření k urychlení procesu odstraňování starých ekologických zátěží, což NKÚ doporučoval ve svém stanovisku. Proces navíc zpomaluje skutečnost, že MF ani MŽP dosud úplně nevyřešily navyšování garancí v případech, kdy jejich výše nestačila k celkové likvidaci zátěže. Se zpravodajskou zprávou vystoupil  místopředseda – zpravodaj výboru posl. L. Černohorský. Uvedl, že cílem kontroly bylo zjistit, zda je nastaven účinný a hospodárný systém pro likvidaci starých ekologických zátěží způsobených státními podniky před jejich privatizací a zda jsou pro jejich realizaci zajištěny dostatečné prostředky. Kontrola byla prováděna v období od ledna 2017 do července 2017. Kontrolovaným obdobím bylo období od roku 2011 do roku 2016, v případě věcných souvislostí i období předcházející. Kontrolovanými osobami bylo MF a MŽP. Systém likvidace starých ekologických zátěží je pomalý a velice málo účinný. Dlouhodobě není zajištěn dostatečný zdroj finančních prostředků pro plnění závazků státu v oblasti odstraňování ekologických zátěží vyplývající z ekologických smluv. Výše peněžních prostředků na zvláštním účtu k 31. 5. 2017 určených na odstraňování starých ekologických zátěží činil celkem 8,5 mld. Kč, z toho 6,5 mld. Kč bylo vázáno ke krytí smluvně zajištěných závazků a jen tedy necelé 2 mld. Kč byly volné. Sanační závazky MF však přesahují finanční dopady v desítkách miliard korun. Od zahájení procesu odstraňování starých ekologických zátěží v roce 1991 z celkového počtu 325 ekologických smluv evidovaných k 31. 5. 2017 nebylo ukončeno 154 smluv, tzn. 47 %. U 52 neukončených smluv nebylo se sanací vůbec započato a byly to smlouvy uzavřené v období let 1994 až 1998. MF dlouhodobě hradilo ze zvláštního účtu i výdaje za ochranné sanační čerpání, které stav jen udržovalo nebo ho jen mírně zlepšovalo, ale odstranění zátěží definitivně neřešilo. K 31. 12. 2016 tyto výdaje činily u 26 lokalit celkem 339,8 mil. Kč. Z toho polovina výdajů byla za ochranné sanační čerpání v jedné lokalitě přetrvávající již 20 let. Výše garancí, o kterých MF pravidelně informuje pololetně vládu České republiky, nevyjadřuje reálnou potřebu finančních prostředků na odstranění starých ekologických zátěží. MF do doby ukončení kontroly NKÚ neznalo výši výdajů potřebných na odstranění starých ekologických zátěží a nezjistilo ani ucelený aktuální odborný odhad těchto výdajů. Dokončení příslušných starých ekologických zátěží s vyčerpanou garancí není dosud dořešeno. Řešení není navyšování garancí, na které MF v letech 2001 až 2013 vynaložilo zhruba 14,5 mld. Kč, ani odmítání navyšování garancí, které od roku 2015 MF praktikuje, aniž by byl vyhodnocen dopad nedokončených starých ekologických zátěží na životní prostředí a na hospodárnost a efektivnost vynaložených finančních prostředků. Databáze ekologických zátěží, kterou vede MŽP, není dodnes úplná a neobsahuje aktuální data. Úplnost a aktuálnost dat by měla zajistit inventarizace zátěží, která probíhá od roku 2009 a má být dokončena až v roce 2021 jako výstup realizace projektu financovaného z operačního programu Životní prostředí s předpokládanými výdaji ve výši 113 mil. Kč. Nejzajímavější částí byl postup odstraňování starých ekologických zátěží lagun Ostramo, který je opravdu neúčinný a dlouhodobě nehospodárný. Sanace trvá zhruba 20 let a MF za tuto dobu uhradilo téměř 2,8 mld. Kč. Přesto dosud nejsou známa technická řešení pro dokončení odstranění této staré ekologické zátěže, výše dalších potřebných finančních prostředků na její dokončení ani termín dokončení. MF v minulosti v souvislosti s odstraněním zátěže lagun Ostramo proplatilo 136,12 mil. Kč za technické zařízení pro nepřímou termickou desorbci, které nebylo nikdy použito. V důsledku nedostatečného dohledu státu na nakládání s vytěženými a zpracovanými kaly lagun Ostramo budou nezbytné další finanční výdaje, které jsou odhadovány na nejméně 40 mil. Kč. V tuto chvíli se ČR soudila s Polskem ohledně toho, že část vyvezených kalů by se měla vrátit zpět do ČR. V Polsku toto vyhodnotili jako nebezpečný odpad, zatímco v ČR je to vyhodnoceno jako palivo. Kontrolní závěr projednala vláda dne 19. 6. 2018. Se stanoviskem za Ministerstvo životního prostředí vystoupila náměstkyně ministra životního prostředí B. Peštová. Uvedla, že MF své prioritní projekty upravuje tak, aby vyhovovaly i požadavkům MŽP. Dále mimo jiné uvedla, že projekt Second byl zahájen dne 1. 4. 2019 a byl hrazen částečně z operačního programu Životní prostředí. Současně MŽP vyvíjí na vlastní náklady software Second 3, v němž bude inventarizace probíhat. Se stanoviskem za Ministerstvo financí vystoupil náměstek ministryně financí O. Landa. Uvedl, že v kontrolním závěru NKÚ bylo uvedeno několik zjištění. Dále uvedl, že MF se v současné době daří soutěžit zakázky za ceny, které rozhodně neodpovídají takovým, které jsou předpokládané. Od doby kontroly MF učinilo nápravná opatření, která umožňují ekologické zakázky soutěžit. Výtka, že není zajištěn zdroj financování, byla překonána novelou zákona o zrušení Fondu národního majetku, kde je uvedeno, že v případě, že nebudou na privatizačních účtech prostředky pro odstraňování ekologických zátěží, převedou se ze státního rozpočtu. Zdůraznil, že v  minulosti odstraňování starých ekologických zátěží lagun Ostramo bylo plně v rukách státního podniku Diamo a MF pouze proplácelo faktury. Konstatoval, že vláda na návrh MF schválila usnesení, kterým se ekologická zakázka laguny Ostramo dostane do normálního režimu MF a MF to bude soutěžit jako všechny ostatní zakázky. V obecné rozpravě vystoupili: posl. R. Kubíček (Uvedl, že se KV v minulém volebním období podrobně zabýval problematikou odstraňování starých ekologických zátěží lagun Ostramo a skutečně vše bylo v gesci státního podniku Diamo. Na počátku rozhodnutí o sanaci byly stanoveny termíny a finanční limity a dle informací řada subjektů žádá dofinancování. Dotázal se, zda tyto případy bude stát dofinancovávat nebo zda hrozí riziko žalob.), náměstek ministryně financí O. Landa (Uvedl, že jeden soudní spor je již veden. MF s MŽP diskutuje možnost navýšení finančního plnění, ale bude lepší vyčkat do rozhodnutí soudu. Jedná se o velmi specifickou záležitost.), náměstkyně ministra životního prostředí B. Peštová (Uvedla, že Vratimov byl financován z operačního programu. Žaloba nebyla podána ze strany Polska, ale ze strany Evropské komise. Polsko se k žalobě nepřipojilo a ani se nijak nevyjadřovalo. Komise zažalovala ČR, že existuje spor mezi dvěma nařízeními, tzn. nařízení Reach a nařízení pro přepravu nebezpečných odpadů. Soud dal za pravdu ČR, že to není odpad.), posl. L. Černohorský (Dotázal se, proč MŽP trvá vznik databáze od roku 2009. Dále se dotázal, kdo zaplatí likvidaci neužitečného zařízení a proč nebyla vůči supervizorovi uplatněna nějaká sankce a z jakého zdroje v SR bude převod peněžních prostředků na účet určený pro likvidaci ekologických škod.), náměstek ministryně financí O. Landa (Uvedl, že usnesení vlády ukládá ministryni financí, aby na ekologické zakázky vyčlenila prostředky v objemu cca 4,5 mld. Kč. Proto, aby bylo MF schopno krýt závazky, vytvořilo pojistku zpětného toku, který by odpovídal aktuálním potřebám. Musí se na to myslet při sestavování SR v příštích letech.), ředitelka odboru Realizace ekologických závazků vzniklých při privatizaci MF M. Zbořilová (Krátce reagovala na rozpravu. Mimo jiné uvedla, že tehdy MF zkoumalo ekologickou smlouvu se státním podnikem Diamo, ale bohužel nenašlo instrument, jak sankci uložit. Když bylo zařízení vybudováno, bylo podrobeno technologickým zkouškám a nezávislým auditorem bylo potvrzeno, že je zařízení funkční a potřebuje pouze dopracovat. Na tomto základě tedy MF uvolnilo finanční prostředky a nedoplatilo toto zařízení do plné výše. Poté se ukázalo, že dopracování zařízení by bylo příliš nákladné, že MF nebylo ochotno na tom dále pracovat a financovat to. Tento postup schválila vláda.), vedoucí oddělení Sanace MŽP R. Přibyl (Systém evidence kontaminovaných míst funguje již od roku 2001, nyní MŽP ladí systém Second 3, ale dříve nebyla povinnost zadávat do systému ze strany sanačních firem data. Nyní je v provozu NIKM /národní inventarizace/, což je program hrazený z operačního programu Životní prostředí, který byl zahájen v roce 2009. V něm se aktivně vyhledávají kontaminovaná místa. V letošním roce byl spuštěn program národní inventarizace a mají se aktivně vyhledat veškerá kontaminovaná místa v ČR.), náměstkyně ministra životního prostředí B. Peštová (MF eviduje kontaminovaná místa, ale každým dnem přibývají stále nová. MŽP se snaží operativně tyto ekologické zátěže řešit s příslušnými obcemi a hledat finanční prostředky na jejich odstranění.), posl. L. Černohorský (Dotázal se, kolik bude odstraňování ekologických zátěží v lagunách Ostramo stát a jaký je případný termín dokončení.), ředitelka odboru Realizace ekologických závazků vzniklých při privatizaci MF M. Zbořilová (Krátce reagovala na vznesený dotaz. Konstatovala, že podrobné informace MF nemá, protože neexistuje zpracovaná předprojektová ani projektová příprava dokončení sanace. V současné době je rozhodnuto o změně koncepce. Nebude to tedy sanace aktivní, ale bude to sanace pasivní a kontaminanty na lokalitě zůstanou a budou stabilizované.) posl. L. Luzar (Krátce reagoval na rozpravu. Mimo jiné uvedl, že laguny Ostramo je nehorázný tunel, který někdo kryje. Vyslovil nesouhlas se změnou koncepce jejich likvidace ze sanace aktivní na sanaci pasivní.), náměstkyně ministra životního prostředí B. Peštová (Uvedla, že MŽP je v této věci pouze konzultant a ten, kdo dbá, aby byly dodrženy zákony a nebyly dopady na životní prostředí.), posl. L. Luzar (Dotázal se, zda je již tato kontrola uzavřená nebo NKÚ s kontrolou pokračuje.), prezident NKÚ M. Kala (Uvedl, že tato kontrola je dokončena, ale NKÚ tuto oblast sleduje v rámci analýzy rizik a může zařadit do plánu kontrolní činnosti následnou kontrolu. Účinnost nápravných opatření může potvrdit právě následná kontrola.), posl. J. Bláha (Krátce reagoval na rozpravu. Uvedl, že tato kontrolní akce ukazuje na největší finanční úniky, které byly zjištěny kontrolou NKÚ. Doporučil, aby se touto problematikou KV zabýval a pozval si také zástupce státního podniku Diamo.), posl. R. Kubíček (Uvedl, že se KV v minulém volebním období podrobně zabýval problematikou odstraňování starých ekologických zátěží lagun Ostramo.), náměstkyně ministra životního prostředí B. Peštová (Uvedla, že chápe, že všechny subjekty chtějí být uspokojeny co nejdříve, ale vše musí být v souladu s legislativou.), posl. L. Luzar (Požádal prezidenta NKÚ o podrobné podklady k této kontrolní akci.) a prezident NKÚ M. Kala (Uvedl, že KV má možnost si vyžádat kontrolní protokoly a po podpisu mlčenlivosti je možné se s nimi seznámit.). V podrobné rozpravě místopředseda – zpravodaj výboru posl. L. Černohorský navrhl usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po úvodním výkladu prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu Miloslava Kaly, zpravodajské zprávě poslance Lukáše Černohorského, stanovisku náměstka ministryně financí Ondřeje Landy, stanovisku náměstkyně ministra životního prostředí Bereniky Peštové a po rozpravě I. bere na vědomí a) Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 17/04 – Odstraňování ekologických zátěží vzniklých před privatizací (dále jen „Kontrolní závěr č. 17/04“), b) Stanovisko Ministerstva financí a Ministerstva životního prostředí ke Kontrolnímu závěru č. 17/04, obsažené v části III materiálu vlády č.j. 359/18, c) Usnesení vlády č. 384 ze dne 19. 6. 2018, d) Informaci Ministerstva financí a Ministerstva životního prostředí o stavu plnění opatření přijatých k odstranění nedostatků uvedených v Kontrolním závěru č. 17/04, obsaženou v části II materiálu vlády č.j. 177/19; II. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil ministryni financí, ministra životního prostředí a prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 88 (9 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. R. Kubíček, posl. P. Mališ, posl. K. Matušovská, posl. J. Pošvář, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 7/. 3. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 15/18 – Peněžní prostředky určené na podporu bydlení – pokračování (přerušeno na 16. schůzi Kontrolního výboru) Zpravodaj výboru posl. M. Pour krátce zrekapituloval projednávání tohoto bodu, který byl přerušen na 16. schůzi Kontrolního výboru. Konstatoval, že toto téma podpory bydlení je velice rozsáhlé, vymezený čas na 16. schůzi nestačil na všechny dotazy poslanců a došlo k přerušení projednávání tohoto bodu. Dále uvedl, že v informaci o plnění nápravných opatření ke KZ NKÚ uvedlo MMR, že provede analýzu dopadu nové právní úpravy občanského zákoníku, týkající se nájmu bytů. Také MMR sdělilo, že zadá analýzu rozporu soukromého a veřejného práva v oblasti bydlení a vymezení možných řešení. Dotázal se, jaké jsou stanoveny termíny pro prezentace výsledků obou analýz. Konstatoval, že by bylo vhodné s výsledky těchto analýz seznámit Kontrolní výbor. Dále se dotázal na transformaci SFRB, který by se měl transformovat na Státní fond podpory investic. Uvedl, že není vyřešeno financování této nově se rodící instituce. Také se dotázal na hlavní cíle projektu Výstavba a na to, kdy bude projekt spuštěn. Se stanoviskem za Ministerstvo pro místní rozvoj vystoupil náměstek ministryně pro místní rozvoj D. Koppitz. Uvedl, že MMR s analýzou dopadů nové právní úpravy občanského zákoníku pracuje, protože je ve spolupráci s MPSV připravena novela občanského zákoníku, která upravuje bytové spoluvlastnictví. V krátké době bude možné tuto analýzu rámcově představit členům KV. MMR zadalo expertní názor k analýze, která má pojmenovat rozpory mezi soukromým a veřejným právem v oblasti bydlení, hotová bude zhruba na přelomu dubna a května. MMR začíná pracovat na koncepci bydlení po roce 2020, která by měla řešit některé neduhy, na které upozornil NKÚ. Jedním z předpokladů pro správné nastavení koncepce je dostatečná dostupnost dat, proto MMR spolupracuje i s Českým statistickým úřadem. Dále uvedl, že SFRB by měl i nadále působit jako hlavní nástroj pro podpory státu v oblasti bydlení. Tím, že bydlení je úzce spjato s regionálním rozvojem, snaží se MMR v té novele rozšířit působnost SFRB respektive Státního fondu podpory investic do dalších oblastí, které mají bezprostřední vliv na rozvoj bydlení v obcích. V novele je také uvažováno i o dalších oblastech typu cestovního ruchu, kde je také poměrně silná tržní složka, kterou je třeba do modelů zapracovat. Se stanoviskem za Státní fond rozvoje bydlení vystoupila ředitelka SFRB H. Pejpalová. Uvedla, že hlavním důvodem transformace SFRB na SFPI je, aby šlo využívat úvěrové nástroje, což je efektivnější prostředek. SRFB má s tímto prostředkem zkušenosti. V současné době SFRB poskytuje aktivně v rámci čtyř programů úvěry. Tyto úvěry jsou cíleny na bydlení a nově by se měly zacílit na podporu udržitelného rozvoje obcí, měst a regionů. SFRB v současné době realizuje nástroje především na podporu bydlení mladých rodin, na výstavbu nájemních bytů, na regeneraci prostředí sídlišť a na dlouhodobý program PANEL, který je na regeneraci bytového fondu. SFRB se připravuje také na program Výstavba. Je nutné připravit personální a technické zabezpečení. V současné době je SFRB odkázán na dotace ze státního rozpočtu. V příštím roce SFRB plánuje profinancovat v rámci dotací a úvěrů celkem 6 mld. Kč. Dále uvedla, že program Výstavba je v současné době na Legislativní radě vlády. Jedná se o program pro obce a je to druhý dotačně úvěrový nástroj. Dotace by měly jít na výstavbu sociálního bydlení. Sociální bydlení by mělo být pro osoby, které mají určitým způsobem omezený příjem, a to až do 1,6 násobku životního minima a mají další znevýhodnění na trhu s bydlením. V rámci toho programu mohou vzniknout novostavbou sociální domy, které můžou mít maximálně 12 bytů. SFRB umožňuje i výstavbu tzv. smíšených domů, kdy je možné sociální byty kombinovat s dostupnými byty, na které dává SFRB úvěry do výše až 100 %. Ve smíšeném domě nesmí být více jak 20 % bytů sociálních tak, aby nevznikaly větší segregované celky a další sociálně vyloučené lokality. Podpora může být použita na novostavby, na rekonstrukci, v případě brownfieldu i na demolici stávající stavby a výstavbu nového objektu. Náměstek ministryně pro místní rozvoj D. Koppitz uvedl, že důvodem diskuse s obcemi je připravit nové vedení obcí na to, co jim stát může nabídnout, a proto také došlo i k posunu termínu. Po volbách se obměnilo na řadě radnic vedení a diskuse o tom, jak nakládat s bytovým fondem, musí dozrát. MMR má oporu i v tom, že sociální bydlení bylo podporováno i z evropských fondů. V obecné rozpravě vystoupili: posl. R. Zlesák (Dotázal se, zda bude v dubnu zveřejněna na webových stránkách SFRB výzva týkající se regenerace sídlišť.), ředitelka Státního fondu rozvoje bydlení H. Pejpalová (Uvedla, že výzva na regeneraci veřejných prostranství a sídlišť v dubnu určitě bude. Vypsána bude opět na 100 mil. Kč. Jde o prostředky, které jsou z druhé obrátky finančního nástroje Jessica, který byl původně realizován v rámci integrovaného operačního programu. Na příští rok již dal SFRB do rozpočtu návrh na 200 mil. Kč.), posl. J. Bláha (Upozornil na to, že podpora matek samoživitelek má i problematické místo, protože se některé páry rozvádějí kvůli finančním podporám od státu.), posl. L. Černohorský (Dotázal se, zda byla provedena kontrola u společností Archika a Rýparstav a proč vznikl rozdíl ve vyplacených finančních prostředcích firmě Rýparstav, které bylo vyplaceno o 100 tis. Kč více, než bylo zjištěno při kontrole NKÚ.), ředitelka SFRB H. Pejpalová (Uvedla, že SFRB tyto akce prověřoval. Co se týká Archiky, tak tato akce byla stavěna svépomocí, protože žadatelem byla stavební firma. SFRB na základě soupisu prací ověřeného stavebním dozorem proplácel faktury. NKÚ poté zjistil rozdíl a akce byla předána na FÚ a byl vyměřen výměr cca kolem 200 tis. Kč. Rýparstav byl obdobný problém. Do závěrečné zprávy napsal, že je ubytováno devět osob z cílových skupin. Ve skutečnosti byla ubytována pouze osoba jedna, což se prokázalo až na místě při kontrole NKÚ. U této akce byl vyměřen výměr FÚ v částce cca 200 tis. Kč.), posl. L. Černohorský (Dotázal se, zda SFRB již na začátku ověřoval, zda tam bydlely osoby z cílové skupiny, dle sdělení Rýparstavu.), ředitelka SFRB H. Pejpalová (Uvedla, že SFRB proplácel faktury ověřené stavebním dozorem. Na rozdíl od NKÚ, SFRB nekontroluje na místě. FÚ poté vyměřil výměr kolem 200 tis. Kč. U Rýparstavu to je obdobný problém. Do závěrečné zprávy uvedl, že je tam ubytováno 9 osob cílových skupin, ale v reálu tam byla pouze 1 osoba, což se opět prokázalo až na místě při kontrole NKÚ. Tato akce byla opět předána na příslušný FÚ, který vyměřil výměr také okolo 200 tis. Kč.), prezident NKÚ M. Kala (Krátce reagoval na rozpravu.), náměstek ministryně pro místní rozvoj D. Koppitz (Uvedl, že kontroly jsou i o kapacitě a MMR má snižovat dlouhodobě stavy úředníků. Je tedy nutné stanovit, do jaké míry se prostředky budou kontrolovat. Dále krátce reagoval na vystoupení posl. J. Bláhy.), posl. L. Černohorský (Dotázal se, zda si SFRB byl ověřit v Rýparstavu aktuální stav a zda si vyžádal smlouvy. Pokud sdělil nepravdivé informace při žádosti o dotace, dopustil se podvodu.) a ředitelka SFRB H. Pejpalová (Uvedla, že do Rýparstavu se MMR nevydalo, byl to nález NKÚ. V případě, že ministerstvo zjistí nějaké takové pochybení, předává to na policii, ale toto bylo předáno pouze na FÚ. Tyto problematické akce jsou poté zařazeny do tzv. rizikových akcí a jsou zařazeny do plánu kontrol, protože udržitelnost projektů je 20 let.). V podrobné rozpravě zpravodaj výboru posl. M. Pour navrhl usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po úvodním výkladu člena Nejvyššího kontrolního úřadu Pavla Hrnčíře, stanovisku prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu Miloslava Kaly, zpravodajské zprávě poslance Milana Poura, stanovisku náměstka ministryně pro místní rozvoj Davida Koppitze, stanovisku ředitelky Státního fondu rozvoje bydlení Hany Pejpalové a po rozpravě I. bere na vědomí a) Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 15/18 – Peněžní prostředky určené na podporu bydlení (dále jen „Kontrolní závěr č. 15/18“), b) Stanovisko Ministerstva pro místní rozvoj ke Kontrolnímu závěru č. 15/18, obsažené v části IV materiálu vlády č.j. 687/16, c) Usnesení vlády č. 776 ze dne 31. 8. 2016, d) Informaci Ministerstva pro místní rozvoj o plnění opatření ke Kontrolnímu závěru č. 15/18, ze dne 25. 1. 2019, č.j.: 1125/2019-84; II. žádá ministryni pro místní rozvoj, aby předložila Kontrolnímu výboru: a) do 30. 9. 2019 výsledky analýzy dopadů nové právní úpravy občanského zákoníku týkající se nájmu bytů, b) do 31. 1. 2020 analýzu rozporů soukromého a veřejného práva v oblasti bydlení včetně vymezení možných řešení; III. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu, ministryni pro místní rozvoj a ředitelku Státního fondu rozvoje bydlení. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 89 (9 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. R. Kubíček, posl. P. Mališ, posl. K. Matušovská, posl. J. Pošvář, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 8/. 4. Sdělení předsedy, různé V rámci tohoto bodu předseda výboru posl. R. Kubíček požádal členy KV, aby omluvy své neúčasti na jednání Kontrolního výboru prioritně zasílali emailem. 5. Návrh termínu a programu 19. schůze výboru Po úvodním vystoupení předsedy výboru posl. R. Kubíčka a po rozpravě Kontrolní výbor stanovil, že se 19. schůze výboru bude konat dne 4. 4. 2019 od 9.00 v Poslanecké sněmovně a zmocnil předsedu výboru, aby stanovil program 19. schůze výboru, viz přijaté usnesení č. 90 (9 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. R. Kubíček, posl. P. Mališ, posl. K. Matušovská, posl. J. Pošvář, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 9/. 6. Informace prezidenta NKÚ o výstavbě nového sídla NKÚ Při schválení programu schůze bylo odhlasováno, že tento bod je v souladu s § 37 zákona č. 90/1995 Sb., o jednacím řádu Poslanecké sněmovny, neveřejný a nepořizoval se z něj zvukový záznam a písemný zápis. Předseda výboru posl. R. Kubíček poděkoval všem přítomným za spolupráci a ukončil osmnáctou schůzi Kontrolního výboru. Schůze výboru byla ukončena v 15.00 hodin. Zapsala: M. Hálková – tajemnice výboru Lukáš ČERNOHORSKÝ v. r. Roman KUBÍČEK v. r. místopředseda – ověřovatel Kontrolního výboru předseda Kontrolního výboru Příloha č. 1 str. 1 Kontrolní výbor PS PČR 18. schůze 21.03.2019 - 9:01:34 1. hlasování, návrh Schválení programu  Aktivně hlasovalo: 6 Pro: 6 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: nepřihlášen Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: nepřihlášen Ivana Nevludová, nezařazení: nepřihlášen Jan Pošvář, Piráti: nepřihlášen Milan Pour, ANO: nepřihlášen Pavel Pustějovský, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 1, schůze č. 18, čas 9:01:34 Příloha č. 1 str. 2 Kontrolní výbor PS PČR 18. schůze 21.03.2019 - 9:02:02 2. hlasování, návrh Schválení programu – bod č. 6 – neveřejné jednání Aktivně hlasovalo: 6 Pro: 6 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: nepřihlášen Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: nepřihlášen Ivana Nevludová, nezařazení: nepřihlášen Jan Pošvář, Piráti: nepřihlášen Milan Pour, ANO: nepřihlášen Pavel Pustějovský, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 2, schůze č. 18, čas 9:02:02 Příloha č. 1 str. 3 Kontrolní výbor PS PČR 18. schůze 21.03.2019 - 9:03:33 3. hlasování, návrh Bod 1. a) ST 360, Bod 1. b) ST 230, Bod 1. c) ST 229 - sloučená rozprava Aktivně hlasovalo: 7 Pro: 7 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: nepřihlášen Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: nepřihlášen Ivana Nevludová, nezařazení: nepřihlášen Jan Pošvář, Piráti: nepřihlášen Milan Pour, ANO: nepřihlášen Pavel Pustějovský, ANO: Pro Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 3, schůze č. 18, čas 9:03:33 Příloha č. 1 str. 4 usnesení č. 85 Kontrolní výbor PS PČR 18. schůze 21.03.2019 - 9:37:25 4. hlasování, návrh Vl. n. zák., kterým se mění z. č. 166/1993 Sb., o NKÚ, ve znění pozd. předpisů, a další souvis. z. /ST 360/ - usnesení  Aktivně hlasovalo: 10 Pro: 10 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: nepřihlášen Přemysl Mališ, ANO: Pro Květa Matušovská, KSČM: Pro Vojtěch Munzar, ODS: nepřihlášen Ivana Nevludová, nezařazení: nepřihlášen Jan Pošvář, Piráti: Pro Milan Pour, ANO: nepřihlášen Pavel Pustějovský, ANO: Pro Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 4, schůze č. 18, čas 9:37:25 Příloha č. 1 str. 5 usnesení č. 86 Kontrolní výbor PS PČR 18. schůze 21.03.2019 - 9:40:00 5. hlasování, návrh Návrh posl. L. Černohorského, T. Martínka, J. Michálka, I. Bartoše atd. na vydání z., kterým se mění z. č. 166/1993 Sb., o NKÚ, ve znění pozd. předp. /ST 230/ - usnesení  Aktivně hlasovalo: 10 Pro: 10 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: nepřihlášen Přemysl Mališ, ANO: Pro Květa Matušovská, KSČM: Pro Vojtěch Munzar, ODS: nepřihlášen Ivana Nevludová, nezařazení: nepřihlášen Jan Pošvář, Piráti: Pro Milan Pour, ANO: nepřihlášen Pavel Pustějovský, ANO: Pro Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 5, schůze č. 18, čas 9:40:00 Příloha č. 1 str. 6 usnesení č. 87 Kontrolní výbor PS PČR 18. schůze 21.03.2019 - 9:41:32 6. hlasování, návrh Návrh posl. L. Černohorského, T. Martínka, J. Michálka, I. Bartoše atd. na vydání ústavního z., kterým se mění z. č. 1/1993 Sb., Ústava ČR, ve znění pozd. úst. zák. /ST 229/ - usnesení  Aktivně hlasovalo: 10 Pro: 10 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: nepřihlášen Přemysl Mališ, ANO: Pro Květa Matušovská, KSČM: Pro Vojtěch Munzar, ODS: nepřihlášen Ivana Nevludová, nezařazení: nepřihlášen Jan Pošvář, Piráti: Pro Milan Pour, ANO: nepřihlášen Pavel Pustějovský, ANO: Pro Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 6, schůze č. 18, čas 9:41:32 Příloha č. 1 str. 7 usnesení č. 88 Kontrolní výbor PS PČR 18. schůze 21.03.2019 - 10:45:30 7. hlasování, návrh KZ NKÚ z KA č. 17/04 - Odstraňování starých ekologických zátěží vzniklých před privatizací - usnesení  Aktivně hlasovalo: 9 Pro: 9 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: nepřihlášen Přemysl Mališ, ANO: Pro Květa Matušovská, KSČM: Pro Vojtěch Munzar, ODS: nepřihlášen Ivana Nevludová, nezařazení: nepřihlášen Jan Pošvář, Piráti: Pro Milan Pour, ANO: Pro Pavel Pustějovský, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: nepřihlášen Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 7, schůze č. 18, čas 10:45:30 Příloha č. 1 str. 8 usnesení č. 89 Kontrolní výbor PS PČR 18. schůze 21.03.2019 - 11:34:41 8. hlasování, návrh KZ NKÚ z KA č. 15/18 - Peněž. prostř. určené na podporu bydlení - pokrač. (přerušeno na 16. schůzi KV) - usnesení  Aktivně hlasovalo: 9 Pro: 9 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: nepřihlášen Přemysl Mališ, ANO: Pro Květa Matušovská, KSČM: Pro Vojtěch Munzar, ODS: nepřihlášen Ivana Nevludová, nezařazení: nepřihlášen Jan Pošvář, Piráti: Pro Milan Pour, ANO: Pro Pavel Pustějovský, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: nepřihlášen Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 9, schůze č. 18, čas 11:34:41 Příloha č. 1 str. 9 usnesení č. 90 Kontrolní výbor PS PČR 18. schůze 21.03.2019 - 11:36:48 9. hlasování, návrh Návrh termínu a programu 19. schůze výboru  Aktivně hlasovalo: 9 Pro: 9 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: nepřihlášen Přemysl Mališ, ANO: Pro Květa Matušovská, KSČM: Pro Vojtěch Munzar, ODS: nepřihlášen Ivana Nevludová, nezařazení: nepřihlášen Jan Pošvář, Piráti: Pro Milan Pour, ANO: Pro Pavel Pustějovský, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: nepřihlášen Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 10, schůze č. 18, čas 11:36:48 - 19 -
Projednávané dokumenty

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/vybory-psp/zaznamy/3600-18-20190321
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.