Snadné přidání nového datasetu

Jednání výborů PSP 4400-13-20181108


VýborVýbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj
Datum jednání8. listopadu 2018
Číslo jednání13
Zápis z jednání
        
PS180010012 Parlament České republiky POSLANECKÁ SNĚMOVNA 2018 8. volební období ZÁPIS ze 13. schůze Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj, která se konala dne 8. listopadu 2018 v budově Poslanecké sněmovny, Sněmovní 4, 118 26 Praha 1 místnost č. B 211. Schůzi řídil: PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D., Mgr. Martin Kupka. Přítomni: p. posl. Bartoš, Baxa, Dolejš, Dražilová, Feri, Fialová, Janda, Jelínek, Juránek, Kalous, Kohoutek, Kovářová, Kupka, Kytýr, Pojezný, Pour, Profant, Schiller, Štolpa, Mračková-Vildumetzová. 9,00 hod. Bartoš: Zahájení jednání. Doplnění programu o ST 241 – přikázání do podvýboru pro cest. ruch. Hlasování o programu, hlasování č. 1: Hlasování: ANO 15 NE 0 zdržel 0 přítomno 15 přijato 09,00 hod. Vládní návrh zákona o státním rozpočtu na rok 2019, projednávání rozpočtové kapitoly č. 317 Ministerstvo pro místní rozvoj, včetně dotací neziskovým a obdobným organizacím v působnosti kapitoly (viz. sněmovní dokument č. 1398). Předkladatel: Ministerstvo pro místní rozvoj Zpravodaj: Ing. Adam Kalous, poslanec PSP ČR Bartoš: Zahájení jednání. Dostálová: Informace o rozpočtu, o výdajích a příjmech. Návrh rozpočtu odpovídá současným možnostem SR, oproti roku 2018 došlo k výraznému navýšení o 109% především v oblasti národních programů. Rozšíření dotací pro menší obce. Podpora revitalizace území (např. Ralsko). NPPCR – marketingové a investiční aktivity. Podpora bydlení – informace o dotacích. Rozhodnutí výkonu rozhodnutí stavebních úřadů – informace o demolicích – podpora obcím s rozšířenou působností, aby tyto nemovitosti mohly zdemolovat a území využít. Evropské fondy – informace. Informace o provozních výdajích – úspora oproti roku 2018 je 24,6 mil. Kč. Informace o střednědobém výhledu – reakce na aktuální poptávku především u dotačních programů - navýšení u místních komunikací. Bartoš: Prosím zpravodaje o zpravodajskou zprávu. Kalous: Shrnutí kompetencí MMR. Informace o příjmech a výdajích, prostředcích pro příspěvkové organizace. Navýšeny prostředky na investice do území. Podpora měst a obcí – 3,2 mld. Kč – navýšení o cca 200%. Poskytování dotací kofinancovaných z evropských strukturálních a investičních fondů – navýšení o cca 210%. Děkuji za zpracování předložených materiálů. Bartoš: Otevírám obecnou rozpravu. Dolejš: Dotaz – jednou z priorit je zlepšit nabídku dostupného bydlení. Jedním z nositelům mohou být obce. V nabídce nástrojů MMR mi tato problematika chybí. Dostálová: Týká se to SFRB. MMR nemůže poskytovat úvěry, proto je to pod SFRB, kde se kombinuje dotační a úvěrová složka. Připravujeme materiál k dostupnému bydlení – v náběhovém roce budou jedinými žadateli obce, do budoucna rozšíření o např. podnikatelský sektor, ale samozřejmě se souhlasem obce. Velký program u výstavby nájemního bydlení. SFRB má prostředky, nemuseli jsme je nárokovat ze SR. Na roky 2020 a dále budeme nárokovat po státním rozpočtu 3 mld. Kč – 2 mld. na dotační složku a 1 mld. na složku úvěrovou. Máme zmapovanou dotační poptávku prostřednictví IROP - byly podány projekty za 3 mld. Kč, nejsou ještě vyhodnoceny. Obcím zároveň nabízíme na sociální bydlení 100% - informace. Dolejš: Mě nešlo o úvěrové nástroje SFRB, proto to říkám teď. Mám na mysli dostupné bydlení, které je na úrovni nákladů (neziskové). Ptal jsem se právě proto u rozpočtu MMR. Dostálová: Příprava zákona o dostupném bydlení – více možností, chystáme to na rok 2020. Kytýr: Děkuji za předložený materiál. Poskytnuté dotace na podporu obnovu místních komunikací – budeme se zabývat PN, který tuto dotační část chce navýšit. Dostálová: Výrazně jsme navýšili podporu místních komunikací. Alokaci 600 mil. Kč jsme rozdělili do tří kategorií – informace. Kovářová: Informace o PN. Problematika podpory veřejného osvětlení. K místním komunikacím - vítám rozdělení do 3tisíc obyvatel, do 10 tisíc a výše. Dostálová: K veřejnému osvětlení – rozdělení financování, informace. Kupka: Jak bude schopno MMR financovat digitalizaci stavebního řízení? Jaké tam jsou finanční prostředky? Co se připravuje pro NEN? Bude potřeba připravit NEN na zákon o přístupnosti stránek a mobilních aplikací. Dostálová: Co se týká „NENu“ – připravujeme ho na další věci ze zákona. Je investováno velmi mnoho. Je to povinný nástroj pro resorty. Rádi bychom ho udělali zajímavý a lukrativní pro obce a města, aby měli zájem se připojit. Na další digitalizaci úřadu cca 80 mil. Kč, v meziresortu máme z. 416 o urychlení dopravní výstavby, máme geoportál, připodepsali jsme se k memorandu k digitální technické mapě. Kovářová: K národním programům – jakým způsobem budou programy vyhodnocovány? Budou si moci např. obce dopředu, předběžně nabodovat, jestli na to dosáhnout? Kdo to bude procesovat? Dostálová: S každou výzvou budou pravidla – bude komise, kritéria budou známa dopředu. Mračková Vildumetzová: Děkuji za předloženou tabulku. K PN k místním komunikacím – vždy byl na výboru podpořen. Ze strany paní ministryně bylo vynaloženo maximální úsilí na získání fin. prostředků. Kraje mají též dotační programy pro obce, např. pro obnovu komunikací. Všechny kraje mají Program obnovy venkova – také jsou zahrnuty i programy, např. na osvětlení a atd. Je to na kraji. Pokud tento PN podpoříme, byla bych ráda, aby paní ministryně zde řekla, jak probíhala jednání. Dostálová: Vláda objížděla kraje, vyslechla si poptávku v krajích. Paní ministryně financí byla nakloněna tomu, aby se zvýšil objem prostředků do národních programů. Máme 3 x tolik než jsme měli na místní komunikace. Není teď úplně nutné navyšovat rozpočet MMR. Ministerstvo v průběhu roku pracuje s nespotřebovanými nástroji – legitimní nástroj MF. Mračková Vildumetzová: Pokud budete mít nespotřebované výdaje z r. 2018, budete je moc zapojit v r. 2019 právě např. na opravy místních komunikací? Dostálová: Komunikuji s AKČR - nově umožněno u obcí do 3 tisíc obyvatel, tam je 70% dotace státu a 30% vlastní zdroje a na těch 30% vlastních zdrojů se mohou podílet nově i kraje až do výše 85% (15% mohou ještě přidat), aby se mohly zrealizovat i menší akce. Kalous: Problematika postavení Horské služby ČR - financování spadá pod MMR. Děkuji za předložený návrh rozpočtu. Dostálová: MMR se povedl jeden z významných kroků – dohoda s MF – Horská služba byla vždy jako žadatel v rámci dotačních programů, což bylo velmi zavádějící. Domluvili jsme samostatný program pro Horskou službu ČR, domluvil se samostatný řádek v rozpočtu. Samostatně se vedou investice – 75 mil. Kč. Nový pan ředitel připravuje střednědobý výhled. Horská služba jsou záchranáři a měli bychom se bavit o tom, aby byli složkou IZS. Měli bychom jim pomoci. Bartoš: Končím obecnou rozpravu a otevírám rozpravu podrobnou. Kovářová: Informace o PN k místním komunikacím: Zvýšit: 1. Zvýšit výdaje kapitoly 317 Ministerstvo pro místní rozvoj v ukazateli „Podpora regionálního rozvoje a cestovního ruchu“, v programu „Podpora rozvoje regionů 2019+“, v dotačním titulu „Podpora obnovy a rozvoje venkova“, v subtitulu „A-Podpora obnovy místních komunikaci“ o částku 160 000 000 Kč. 2. Zvýšit výdaje kapitoly 317 Ministerstvo pro místní rozvoj v ukazateli „Podpora regionálního rozvoje a cestovního ruchu“, v programu „Podpora rozvoje regionů 2019+“, v dotačním titulu „Podpora obcí 3001-10 000 obyvatel“, v subtitulu „Podpora obnovy místních komunikaci“ o částku 150 000 000 Kč. Snížit: 1. snížit výdaje kapitoly 398 Všeobecná pokladní správa ve specifickém ukazateli „Stavební spoření“ o částku 60 000 000 Kč a dále 2. snížit výdaje kapitoly 398 Všeobecná pokladní správa ve specifickém ukazateli „Sociální výdaje; náhrady; neziskové a podobné organizace“ v položce „Odškodnění obětem trestné činnosti, škody způsobené při výkonu veřejné moci, soudní spory z titulu ochrany osobnosti, soudní řízení o omezení vlastnického práva, ostatní náhrady“ o částku 50 000 000 Kč a dále 3. snížit výdaje kapitoly 398 Všeobecná pokladní správa ve specifickém ukazateli „Vládní rozpočtová rezerva“ o částku 100 000 000 Kč a dále 4. snížit výdaje kapitoly 398 Všeobecná pokladní správa ve specifickém ukazateli „Ostatní výdaje“ v položce „Platby mezinárodním finančním institucím a fondům“ o částku 50 000 000 Kč a dále 5. snížit výdaje kapitoly 398 Všeobecná pokladní správa ve specifickém ukazateli „Odvody do rozpočtu Evropské unie“ v položce „Odvod vlastních zdrojů Evropských společenství do rozpočtu Evropské unie“ o částku 50 000 000 Kč. Dostálová: Obávám se, že rozpočet MMR je hodně veliký. Pokud uvidíme poptávku, budeme to případně řešit v průběhu roku. Bartoš: Končím podrobnou rozpravu. Kalous: Návrh usnesení č. 65. Bartoš: Hlasování o PN p. posl. Kovářové. Hlasování č. 2: Hlasování: ANO 11 NE 0 zdržel 8 přítomno 19 přijato Bartoš: Hlasování o návrhu usnesení č. 65, hlasování č. 3: Příloha č. 1 Hlasování: ANO 13 NE 0 zdržel 4 přítomno 17 přijato Návrh rozpočtu Státního fondu rozvoje bydlení na rok 2019 a střednědobého výhledu na roky 2020 – 2021, sněmovní tisk 289. Předkladatel: Ministerstvo pro místní rozvoj Zpravodaj: Mgr. Lenka Dražilová, MBA. Dostálová: Předkladatelská zpráva. Informace o dotačních programech. SFRB má vlastní zdroje, které bude zapojovat. Na r. 2019 pro program výstavba - zhruba 650 mil. Kč budou činit nenávratné dotace a 350 mil. Kč nízkoúročené úvěry. Bartoš: Prosím p. posl. Dražilovou o zpravodajskou zprávu. Dražilová: Zpravodajská zpráva. MF vyhovělo žádosti fondu na navýšení výdajového limitu pro poskytované úvěry v r. 2019. Bude kryto peněžními prostředky fondu. Informace o objemu rozpočtu a použití fin. prostředků. Informace o dotacích. Problematika financování SFRB. Problematika úroků u komerčních bank. Bartoš: Otevírám obecnou rozpravu. Dolejš: Výkyv, kdy stát dotuje provozní náklady fondu. Fond žije z navrácených prostředků. Působí to dojmem nekoncepčnosti – nebylo by přirozenější ten tok zastabilizovat? Dostálová: Ano je to přesně tak, jak to říkáte. Proběhlo velmi tvrdé vyjednávání k rozpočtu MMR. Dohodli jsme se s MF, že těch 104 mil. Kč zůstane v rozpočtu, do budoucna to ale samozřejmě nejde. Bartoš: V podrobné rozpravě načtu doprovodné usnesení k bytové politice. Byl problém s některými vypsanými programy v rámci SFRB, které nebyly čerpány. Peníze tam zůstaly a byly čerpány v nízké míře. V rámci usnesení bych chtěl apelovat na to, aby bylo zrevidována struktura podmínek čerpání. Dostálová: Souhlasím, jsme domluveni a samozřejmě uděláme reflexi na státním fondu. Bartoš: Končím obecnou rozpravu a otevírám rozpravu podrobnou. Doprovodné usnesení. a) ž á d á Ministerstvo pro místní rozvoj o přehodnocení parametrů pro čerpání prostředků z dotačních titulů v rámci SFRB. Ze závěrů Výroční zprávy a účetní závěrky SFRB za rok 2017 vyplývá, že platné podmínky čerpání prostředků ze SFRB neodpovídají současné situaci na trhu s nemovitostmi. Efektivita čerpání dotačních programů se pohybuje kolem 30 %. b) d o p o r u č u j e MMR revizi systému nabízení a poskytování těchto dotačních programů. Jedná se zejména o revizi programů s nulovým čerpáním a vypsání nových programů reflektující skutečné potřeby žadatelů. Dražilová: Návrh usnesení č. 64. Bartoš: Hlasování o návrhu usnesení č. 64, hlasování č. 4: Příloha č. 2 Hlasování: ANO 13 NE 0 zdržel 3 přítomno 16 přijato Hlasování o návrhu doprovodného usnesení č. 69, hlasování č. 5: Příloha č. 3 Hlasování: ANO 13 NE 0 zdržel 3 přítomno 16 přijato 11,00 hod. Vládní návrh zákona o státním rozpočtu České republiky na rok 2019, projednávání rozpočtové kapitoly č. 314 Ministerstvo vnitra – část správní, včetně dotací neziskovým a obdobným organizacím v působnosti správní části kapitoly (viz. sněmovní dokument č. 1396). Předkladatel: Ministerstvo vnitra Zpravodaj: Mgr. Jana Mračková Vildumetzová, poslankyně PSP ČR Bartoš: Zahájení jednání, uvítání hostů. Hamáček: Předkladatelská zpráva. Na rok 2019 jsou pro MV navrženy příjmy v celkové výši 10 mld. 481 mil. Kč a výdaje v celkové výši 77 mld. 505 mil. Kč. Prostředky jsou určeny prioritně na plnění základních úkolů resortu. Informace o prioritách Policie ČR, Hasičského záchranného sboru. Informace o Koncepci digitální Česko – digitalizace veřejné správy. Informace o čerpání z IROP, o navýšení fin. prostředků a platů. Rozpočet na rok 2019 hodnotím pozitivně. Mračková Vildumetzová: Zpravodajská zpráva. Informace o příjmech a výdajích. Podstatná část výdajů kapitoly MV je určena na zabezpečení chodu a činnosti bezpečnostních sborů (zhruba 70% kapitoly MV). Informace o navýšení výdajů, navýšení platů. Programové financování – navýšení. Bartoš: Otevírám obecnou rozpravu. Profant: Chyběl mi tam e-Government a digitalizace. Vize Digitální Česko – nejsou prostředky, není jasný směr. Mám připravený PN. Kohlíček (europoslanec): K dluhu minulosti – jak je to s ochrannými pomůckami u Policie ČR, jsou tam někde zahrnuty? Jak je to s dohodami o přeshraniční spolupráci? Hamáček: K digitálnímu Česku – snažím se, aby to bylo ministerstvo veřejné správy. Snažíme se udělat maximum pro občana. Schválení Koncepce digitální Česko je úspěch. Je tam prostor pro zlepšení z hlediska prezentace. Strouhal: K p. posl Profantovi – informace o e-Governmenut – 1. 7. 2018 vstoupily v účinnost dva základní právní předpisy, které posouvají Českou republiku dál – zavádějí se nové OP s čipem a současně nabyl účinnosti zákon o elektronické identitě a identifikaci. Paralelně byl spuštěn Portál občana – jednotný rozcestník VS. Nabízeno 55 služeb a další přibývají. MV úplně ne masivně šíří propagaci, což ale souvisí s fin. prostředky. Podařilo se nám uspět u MMR – 55 mil. Kč na kampaň. MV se snaží aktivně jednat s ostatními úřady na propagování služeb portálu občana, měla by se tam objevit i agenda ministerstva dopravy, ČUZK, registr živnostenského podnikání a atd. Petřík: Ochranné pomůcky policie – máte na mysli ochranné balistické prostředky – vloni jsme schválili systemizaci, byla podrobně projednána na podvýboru pro policii. V r. 2018 vyčleněno 180 mil. Kč na pořízení těchto balistických prostředků. Na r. 2019 máme připraveno 195 mil. Kč na pořízení, jedná se o neprůstřelné vesty, štíty apod. Bell: Hasičská zahraniční spolupráce není v mé gesci – spolupráce funguje, nemám informace, že by spolupráce nefungovala. Dodáme konkrétní odpověď písemně. Kupka: Jak se počítá s fin. prostředky pro další rozšiřování systému datových schránek? Jakým způsobem se MV chystá na úpravu portálu? Strouhal: Datové schránky – smlouva, která je uzavřena s ČP končila v loňském roce. Podařilo se přesoutěžit zmíněný informační systém. Informace o jednání s EK - problém ohledně nedovolené veřejné podpory. Podařilo se je přesvědčit, že systém může být dále provozován tak, jak vyplívá ze zákona. Podařilo se nastavit příznivější ekonomické podmínky - úspora cca 60 mil. Kč. Portál občana – pilotní projekt by měl být spuštěn k 1. 12. 2018 – od nového roku spuštěn v ostrém režimu. Kytýr: Dotaz k HZS – jak je to z pohledu trendu vývoje investic majetku v gesci HZS v porovnání roku 2018 a 2019? Navýšení rozpočtu o 16 mil. Kč na podporu funkce elektronického podpisu v rámci elektronické OP – najde se ta rezerva v rozpočtu, nebo je nutné navýšení? Hamáček: K reinvesticím HZS - je to jedna z oblastí, kde nejsme spokojeni. Letos stále nedosahujeme úrovně, která zde byla před ekonomickou krizí. Dokrýváme to z jiných prostředků. Máme velké rozdíly mezi částmi republiky. Do budoucna je nutné se soustředit na investice do budov a dovést je do nějaké standardu. Fond zábrany škod – informace o využití prostředků. Budeme muset hledat i jiné prostředky nejen z MV. Bell: Informace o situaci kolem investic – prioritou IROP, byli jsme úspěšní ve výzvách. Informace o žádostech - problémy s rozpočtem, výše dotace, dostáváme se nyní o 20 – 25% výše. Drobné stavební investice – informace o realizacích a problémech. Baxa: Podpory jednotek SDH – u investičního programu 310 mil. Kč, ale v bilanční tabulce je 346 mil. Kč - je to změna technická? Je naplánováno snižování nákladů pro investiční podporu pro jednotky SDH o sumu zhruba 40 mil. Kč? Bell: K nastavení dotačních titulů – informace o podpoře SDH, o dotačním programu pro zřizovatele SDH a o rozdělení fin. prostředků. Profant: Problematika marketingu – vůči občanům, vnitřní marketing ve VS samotné (metodické podklady). V podrobné rozpravě budu navrhovat rozpočtovou změnu pro zajištění bezplatné distribuce elektronického podpisu k vydávaným elektronickým OP. Baxa: Dotaz na 346 mil. Kč. V komentáři k návrhu rozpočtu, který se týká policie, je uvedeno, že dojde k navýšení o 1000 policistů, ale nikoliv na platy pro ně. Co tento údaj znamená? Hamáček: K policii – 1000 tabulkových míst – většina půjde do přímého výkonu – informace. Rozpočtově je to nastaveno tak, že tabulky nejsou naplněny. Je domluveno, že nám to bude MF zpětně refundovat. Krytí je zajištěno v momentě, kdy nastoupí na místo. Bell: 346 mil Kč je ve sloupci předpokládané výdaje 2018, je to včetně nevyčerpaných zůstatků z předchozího období - informace. Je to posíleno pouze o to, co se nepodařilo vyčerpat – jsou to účelové prostředky, které nepřevádíme. Bartoš: Končím obecnou rozpravu a otevírám rozpravu podrobnou. Profant: Informace o předloženém PN – odůvodnění. VNZ o státním rozpočtu ČR na rok 2019 se mění takto: 1) Výdaje kapitoly 396 Státní dluh specifický ukazatel obsluha státního dluhu se snižují o částku 16 000 000 CZK. 2) Výdaje kapitoly 314 – MV se navyšují o částku 16 000 000 CZK v příslušných ukazatelích přílohy č. 4 a to pro zajištění bezplatné distribuce elektronického podpisu k vydávaným elektronickým občanským průkazům žadatelům, kteří o elektronický podpis požádají. Zvýšení kapitoly 314 MV o 16 000 000 CZK. Hamáček: Neutrální stanovisko, je to na rozhodnutí Poslanecké sněmovny. Kovářová: Informace o PN – investice k HZS – zvyšuje výdaje HZS o částku 300 mil. Kč na investiční výdaje. Podává se návrh na níže uvedenou úpravu vládního návrhu zákona: 1. zvýšit výdaje v kapitole 314 Ministerstvo vnitra, ve specifickém ukazateli „Výdaje Hasičského záchranného sboru ČR“ o částku 300 000 000 Kč na investiční výdaje, 2. snížit výdaje v kapitole 398 Všeobecná pokladní správa, ve specifickém ukazateli „Vládní rozpočtová rezerva“ o částku 200 000 000 Kč. 3. snížit výdaje v kapitole 398 Všeobecná pokladní správa, ve specifickém ukazateli „Ostatní výdaje“ v položce „Poplatky za vedení účtů peněžním ústavům“ o částku 50 000 000 Kč. 4. snížit výdaje v kapitole 398 Všeobecná pokladní správa, ve specifickém ukazateli „Ostatní výdaje“ v položce „Výdaje na financování programů EU“ o částku 50 000 000 Kč. Hamáček: Stanovisko – je to na rozhodnutí Poslanecké sněmovny. Pouze mohu konstatovat, že máme v rámci nezbytných havarijních drobných stavebních pracích u HZS požadavky za 448 mil. Kč. Bartoš: Hlasování o PN p. posl. Profanta, hlasování č. 6: Hlasování: ANO 6 NE 0 zdržel 12 přítomno 18 nepřijato Hlasování o PN p. posl. Kovářové, hlasování č. 7: Hlasování: ANO 17 NE 0 zdržel 1 přítomno 18 přijato Mračková Vildumetzová: Návrh usnesení č. 67. Bartoš: Hlasování o návrhu usnesení č. 67, hlasování č. 8. Příloha č. 4 Hlasování: ANO 13 NE 0 zdržel 5 přítomno 18 přijato 14,00 hod. Vládní návrh zákona o státním rozpočtu na rok 2019, projednávání kapitoly Rozpočty územních samosprávných celků, dobrovolných svazků obcí a regionálních rad soudržnosti, sešit G vládního návrhu státního rozpočtu. Předkladatel: Ministerstvo financí Zpravodaj: Ing. Jiří Dolejš, poslanec PSP ČR Kupka: Vedení schůze. Zahájení jednání, uvítání hostů. Matej (MF): Informace o rozpočtu v sešitu G – hospodaření územních rozpočtů – vykáží opět kladný výsledek hospodaření, odhad 28 mld. Kč. Informace o daňových příjmech obcí, krajů. Pohybujeme se stále ještě v hospodářském růstu. Dalším významným zdrojem jsou transfery především ze státního rozpočtu. V návrhu státního rozpočtu je na transfery pro obce rozpočtována částka 36,4 mld. Kč, pro kraje 146,5 mld. Kč. VPS - jsou rozpočtovány fin. vztahy k rozpočtům obcí, krajů a hl. města Prahy – 10,8 mld. Kč. Programové financování – MF implementovala „školský program“ – informace, realizovalo se 115 projektů, pro obce je rozpočtována částka 1 mld. Kč. Informace o dotacích na výkup pozemků. Rozpočty Regionálních rad regionů soudržnosti v r. 2019 financováno v rámci OP technická pomoc. Ve stávajícím období nezajišťují funkci administrátora – zřízen IROP. Připravuje se novela z. 248/2000 Sb., o podpoře regionálního rozvoje, který by měl řešit ukončení činnosti Regionálních rad. Sláma (MV): Celkově pro financování přenesené působnosti obcí dochází k navýšení zhruba o 850 mil. Kč – rozděleno do několika úrovní – informace. Do příspěvku započítána i valorizace, ORP dostanou za 1 OP 118 Kč. Problematika financování matričních úřadů – tzv. výkonové financování na základě počtu provedených prvozápisů. Došlo k valorizaci i u dalších působností, většina obcí by si měla z hlediska financování přenesené působnosti v roce 2019 polepšit. Kupka: Prosím pana poslance Dolejše o zpravodajskou zprávu. Dolejš: Zpravodajská zpráva. Nově máme Národní rozpočtovou radu, která by ten komplex veřejných financí měla analyzovat. Sešit G – čistě zaměřen na ÚSC, což je pro nás, jako pro výbor, určující. Informace o financování územních samospráv a jejich hospodaření. Transfery jsou důležité především na úrovni krajů. Příspěvek na výkon správy – nárůst o 10%. Dotační nástroj programu, který je postaven na rozhodování Poslanecké sněmovny – informace, program založen v r. 2015, v minulosti byla nula. Kupka: Otevírám obecnou rozprava. Profant: Předložený PN – opravy škol menších obcí z VPS – 300 mil. Kč. Kupka: K programu pro financování rozšiřování kapacit škol v okolí velkých měst – ani rok 2020 nedokáže vypořádat veškerou potřebu okolí velkých měst. Je nějaká představa, jak zajistit další finanční prostředky pro budování nových kapacit škol do budoucna? Dotaz na financování státní správy - je tam také promítnuta již nyní snaha MMR digitalizovat některé agendy státní správy? Matej: K programu 98220 – v minulých letech nebylo nic rozpočtováno. Je na rozhodnutí Poslanecké sněmovny, jak se k tomu postaví. Od 1. 1. 2018 platí novela rozpočtových pravidel, je třeba být trošku obezřetný - nová pravidla, výzvy tak, aby to nebylo napadnutelné z NKÚ. Technický omyl u PN – je to přesun v rámci VPS 398. K dotazu p. posl. Kupky a programu na školy – vyhodnocení programu v r. 2020, každý program lze prodlužovat – informace o programu. Připravujeme program, který bude cíleně na menší obce. Sláma: K příspěvku na výkon státní správy – musíme ho postavit na v současnosti platnou legislativu. O poslanecké iniciativě, ohledně úřadů územního plánování, vím. K digitalizaci – nesouvisí to jen s výkonem státní správy, ale je to i samospráva, nelze to tedy sanovat jen z příspěvku na výkon st. správy. K míře krytí na výkon státní správy – analýzu finalizujeme, komplikace se sběrem dat – u ORP zhruba 87% míra krytí nákladů – časem se může stát toto téma jednání k analýze i ve výboru pro vs a rr. Rádi ji představíme. Kupka: Děkujeme a určitě o ní požádáme, až ji budete mít k dispozici. Profant: Děkuji za upozornění, PN načtu s opravou. Kupka: Končím obecnou rozpravu a otevírám rozpravu podrobnou. Profant: PN p. posl Bartoše: VNZ o státním rozpočtu ČR na rok 2019 se mění takto: 1) Výdaje kapitoly 398 VPS, specifický ukazatel Ostatní výdaje se snižují o částku 300 000 000 CZK 2) Výdaje kapitoly 398 VPS se zvyšují v příslušných ukazatelích přílohy 4 pro potřeby dotačního titulu 98220 – Akce financované z rozhodnutí Poslanecké sněmovny Parlamentu a vlády ČR o částku 300.000.000 CZK. „Zvýšení výdajů kapitoly 312 MF celkem o 300.000.000 CZK.“ Kupka: Jedná se tedy o školy zřizované obcemi a městy, na úpravy základních škol? Profant: Jedná se o základní školy v gesci obcí. Kovářová: Vítám takový dotační titul, ale je potřeba ujasnění, jaké ty dotační tituly a na co jsou určeny – informace. Myslela jsem, že je to pro menší základní školy. Má již tento dotační titul nějaké podmínky? Kupka: Informace od p. předsedy Bartoše – má se jednat o finanční prostředky určené na opravy, rozšiřování a spíše drobné investice škol napříč celou ČR. Matej: Programů je několik. Pro žadatele to není jednoduchá situace. Program 210 a 220 má již schválenou dokumentaci. Musí se vždy jednat o investici, ne běžné opravy. Dolejš: Program 220 je program Poslanecké sněmovny. PN p. předsedy Bartoše se týká naplnění programu a využití fin. prostředků pro školy. Profant: Návrh je předjednán i s RV. Kupka: Uzavírám debatu k PN. Fin. prostředky by měly směřovat k podprogramu do jednotlivých obcí a měst ke zřizovaným školám. Matej: Není to věcně vymezeno, je možná jak základní, tak mateřská škola. Podmínky – zřizovatel obec a neměla by tam být ta údržba. Kovářová: Bylo to projednáno na školském výboru? Bylo řečeno, že to bude pro malé základní školy, které nedosáhnou na dotační titul MF. Na výbor byly prý doručeny dopisy z obcí – neobdržela jsem je. Kupka: Je z toho zřejmé, že to má širší určení a že se bude rozhodovat následně na základě splnění kritérií. Štolpa: V podstatě je to tak, jak řekla p. posl. Kovářová. Jsou to dopisy ze Znojemska, iniciativa šla od nás, jde o malé školy. Dolejš: V obou výborech se to projednávalo a to na úrovni vedení výboru. Jsem zpravodajem sešitu G jak zde, tak na RV. Dohoda byla, že k naplnění dojde na tomto výboru. Kupka: Děkuji za upřesnění. Wolf: Dopisy přišly na pana předsedu s prosbou o projednání na RV, případně s MF ohledně naplnění tohoto programu. Dolejš: Návrh usnesení č. 68. Kupka: Hlasování o PN p. posl. Bartoše, hlasování č. 9: Hlasování: ANO 15 NE 0 zdržel 0 přítomno 15 přijato Hlasování o návrhu usnesení č. 68, hlasování č. 10: Příloha č. 5 Hlasování: ANO 15 NE 0 zdržel 0 přítomno 15 přijato Kupka: Děkuji a zahajuji bod různé. Janda: Informace o usnesení z podvýboru pro cestovní ruch – návrh, aby MMR poskytovalo zprávu o plnění Koncepce státní politiky cestovního ruchu 2014 – 2020. Kupka: Hlasování o návrhu usnesení č. 64, hlasování č. 11: Příloha č. 6 Hlasování: ANO 9 NE 0 zdržel 0 přítomno 9 přijato Dalším bodem je přikázání ST 241 podvýboru pro veřejnou správu. Hlasování o návrhu usnesení č. 70 – ST 241, hlasování č. 12: Příloha č. 7 Hlasování: ANO 12 NE 0 zdržel 0 přítomno 12 přijato Děkuji a končím dnešní jednání výboru. Ukončení jednání v 15,00 hodin. Zapsala: Bc. Petra Čížkovská Odpovídá: M. Wolf, organizační tajemník výboru Ing. Jiří D o l e j š v.r. PhDr. Ivan B a r t o š, Ph.D. v.r. ověřovatel předseda výboru Příloha č. 1 Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP 13. schůze 08.11.2018 - 9:56:07 Hlasování č. 3 VNZ o SR na r. 2019 – kapitola č. 317 MMR Přítomno: 19 Pro: 13 Proti: 0 Zdržel se: 4 ANO (Pro: 6, Proti: 0, Zdržel se: 0) Lenka Dražilová: Pro Eva Fialová: Nehlasoval Adam Kalous: Pro Barbora Kořanová: Jan Kubík: Jaroslav Kytýr: Pro Milan Pour: Pro Jan Schiller: Nehlasoval David Štolpa: Pro Jana Vildumetzová: Pro         ČSSD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jan Chvojka: Ondřej Veselý:     KDU-ČSL (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Stanislav Juránek: Pro         KSČM (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jiří Dolejš: Pro Ivo Pojezný: Pro     ODS (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 2) Martin Baxa: Pro Jakub Janda: Zdržel se Martin Kupka: Zdržel se Piráti (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 2) Ivan Bartoš: Zdržel se Ondřej Profant: Zdržel se     SPD (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Pavel Jelínek: Pro Jiří Kohoutek: Pro     STAN (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Věra Kovářová: Pro         TOP09 (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Dominik Feri:         ID hlasování: 3, schůze č. 13, čas 9:56:08 Příloha č. 2 Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP 13. schůze 08.11.2018 - 10:14:01 Hlasování č. 4 Návrh rozpočtu SFRB na rok 2019, ST 289 - doprovodné usnesení Přítomno: 18 Pro: 13 Proti: 0 Zdržel se: 3 ANO (Pro: 6, Proti: 0, Zdržel se: 0) Lenka Dražilová: Pro Eva Fialová: Pro Adam Kalous: Pro Barbora Kořanová: Jan Kubík: Jaroslav Kytýr: Pro Milan Pour: Pro Jan Schiller: Nehlasoval David Štolpa: Pro Jana Vildumetzová: Nehlasoval         ČSSD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jan Chvojka: Ondřej Veselý:     KDU-ČSL (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Stanislav Juránek: Pro         KSČM (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jiří Dolejš: Pro Ivo Pojezný: Pro     ODS (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 3) Martin Baxa: Zdržel se Jakub Janda: Zdržel se Martin Kupka: Zdržel se Piráti (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ivan Bartoš: Pro Ondřej Profant: Pro     SPD (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Pavel Jelínek: Pro Jiří Kohoutek: Pro     STAN (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Věra Kovářová:         TOP09 (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Dominik Feri:         ID hlasování: 4, schůze č. 13, čas 10:14:02 Příloha č. 3 Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP 13. schůze 08.11.2018 - 10:14:33 Hlasování č. 5 Návrh rozpočtu SFRB na rok 2019, ST 289 - doprovodné usnesení Přítomno: 19 Pro: 13 Proti: 0 Zdržel se: 3 ANO (Pro: 6, Proti: 0, Zdržel se: 0) Lenka Dražilová: Pro Eva Fialová: Pro Adam Kalous: Pro Barbora Kořanová: Jan Kubík: Jaroslav Kytýr: Pro Milan Pour: Pro Jan Schiller: Nehlasoval David Štolpa: Pro Jana Vildumetzová: Nehlasoval         ČSSD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jan Chvojka: Ondřej Veselý:     KDU-ČSL (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Stanislav Juránek: Pro         KSČM (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jiří Dolejš: Pro Ivo Pojezný: Pro     ODS (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 3) Martin Baxa: Zdržel se Jakub Janda: Zdržel se Martin Kupka: Zdržel se Piráti (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ivan Bartoš: Pro Ondřej Profant: Pro     SPD (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Pavel Jelínek: Pro Jiří Kohoutek: Pro     STAN (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Věra Kovářová: Nehlasoval         TOP09 (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Dominik Feri:         ID hlasování: 5, schůze č. 13, čas 10:14:35 Příloha č. 4 Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP 13. schůze 08.11.2018 - 11:52:48 Hlasování č. 8 VNZ o SR na r. 2019 – kapitola č.314 MV Přítomno: 19 Pro: 13 Proti: 0 Zdržel se: 5 ANO (Pro: 7, Proti: 0, Zdržel se: 0) Lenka Dražilová: Nehlasoval Eva Fialová: Pro Adam Kalous: Pro Barbora Kořanová: Jan Kubík: Jaroslav Kytýr: Pro Milan Pour: Pro Jan Schiller: Pro David Štolpa: Pro Jana Vildumetzová: Pro         ČSSD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jan Chvojka: Ondřej Veselý:     KDU-ČSL (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Stanislav Juránek: Pro         KSČM (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jiří Dolejš: Pro Ivo Pojezný: Pro     ODS (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 3) Martin Baxa: Zdržel se Jakub Janda: Zdržel se Martin Kupka: Zdržel se Piráti (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 2) Ivan Bartoš: Zdržel se Ondřej Profant: Zdržel se     SPD (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Pavel Jelínek: Pro Jiří Kohoutek: Pro     STAN (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Věra Kovářová: Pro         TOP09 (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Dominik Feri:         ID hlasování: 8, schůze č. 13, čas 11:52:49 Příloha č. 5 Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP 13. schůze 08.11.2018 - 14:47:29 Hlasování č. 10 VNZ o SR na r. 2019 – rozpočty ÚSC, dobrovol. svazků obcí a region.rad regionů soudržnosti Přítomno: 16 Pro: 15 Proti: 0 Zdržel se: 0 ANO (Pro: 5, Proti: 0, Zdržel se: 0) Lenka Dražilová: Nehlasoval Eva Fialová: Pro Adam Kalous: Barbora Kořanová: Jan Kubík: Jaroslav Kytýr: Pro Milan Pour: Pro Jan Schiller: Pro David Štolpa: Pro Jana Vildumetzová:         ČSSD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jan Chvojka: Ondřej Veselý:     KDU-ČSL (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Stanislav Juránek: Pro         KSČM (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jiří Dolejš: Pro Ivo Pojezný: Pro     ODS (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Martin Baxa: Jakub Janda: Pro Martin Kupka: Pro Piráti (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ivan Bartoš: Ondřej Profant: Pro     SPD (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Pavel Jelínek: Pro Jiří Kohoutek: Pro     STAN (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Věra Kovářová: Pro         TOP09 (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Dominik Feri: Pro         ID hlasování: 10, schůze č. 13, čas 14:47:30 Příloha č. 6 Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP 13. schůze 08.11.2018 - 14:49:50 Hlasování č. 11 Usnesení VVSRR ke koncepci cest.ruchu Přítomno: 15 Pro: 9 Proti: 0 Zdržel se: 0 ANO (Pro: 4, Proti: 0, Zdržel se: 0) Lenka Dražilová: Nehlasoval Eva Fialová: Pro Adam Kalous: Barbora Kořanová: Jan Kubík: Jaroslav Kytýr: Pro Milan Pour: Nehlasoval Jan Schiller: Pro David Štolpa: Pro Jana Vildumetzová:         ČSSD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jan Chvojka: Ondřej Veselý:     KDU-ČSL (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Stanislav Juránek: Pro         KSČM (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jiří Dolejš: Nehlasoval Ivo Pojezný: Nehlasoval     ODS (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Martin Baxa: Jakub Janda: Pro Martin Kupka: Pro Piráti (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ivan Bartoš: Ondřej Profant: Pro     SPD (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Pavel Jelínek: Jiří Kohoutek: Pro     STAN (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Věra Kovářová: Nehlasoval         TOP09 (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Dominik Feri: Nehlasoval         ID hlasování: 11, schůze č. 13, čas 14:49:51 Příloha č. 7 Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP 13. schůze 08.11.2018 - 14:51:01 Hlasování č. 12 ST 241 Přítomno: 15 Pro: 12 Proti: 0 Zdržel se: 0 ANO (Pro: 5, Proti: 0, Zdržel se: 0) Lenka Dražilová: Nehlasoval Eva Fialová: Pro Adam Kalous: Barbora Kořanová: Jan Kubík: Jaroslav Kytýr: Pro Milan Pour: Pro Jan Schiller: Pro David Štolpa: Pro Jana Vildumetzová:         ČSSD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jan Chvojka: Ondřej Veselý:     KDU-ČSL (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Stanislav Juránek: Pro         KSČM (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jiří Dolejš: Pro Ivo Pojezný: Pro     ODS (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Martin Baxa: Jakub Janda: Pro Martin Kupka: Pro Piráti (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ivan Bartoš: Ondřej Profant: Pro     SPD (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Pavel Jelínek: Jiří Kohoutek: Pro     STAN (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Věra Kovářová: Nehlasoval         TOP09 (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Dominik Feri: Nehlasoval         ID hlasování: 12, schůze č. 13, čas 14:51:02 6
Projednávané dokumenty

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/vybory-psp/zaznamy/4400-13-20181108
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.