Snadné přidání nového datasetu

Jednání výborů PSP 4400-17-20190206


VýborVýbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj
Datum jednání6. února 2019
Číslo jednání17
Zápis z jednání
        
PS190017381 Parlament České republiky POSLANECKÁ SNĚMOVNA 2019 8. volební období ZÁPIS ze 17. schůze Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj, která se konala dne 6. února 2019 v budově Poslanecké sněmovny, Sněmovní 4, 118 26 Praha 1 místnost č. B 211. Schůzi řídil: PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D., Přítomni: p. posl. Bartoš, Dolejš, Dražilová, Feri, Fialová, Janda, Kalous, Kořanová, Kovářová, Kubík, Kupka, Kytýr, Pojezný, Pour, Profant, Schiller, Štolpa, Veselý, Mračková Vildumetzová. 09,00 hodin Bartoš: Zahájení jednání. Uvítání hostů. Informace o programu, hlasování č. 1: Hlasování: ANO 13 NE 0 zdržel 0 přítomno 13 přijato 09,00 hod. Informace Ministerstva pro místní rozvoj o situaci na ministerstvu a v příspěvkové organizaci Czechtourism ve spojitosti s vyšetřováním podezření ze spáchání dotačního podvodu. Aktuální stav. Předkladatel: Ministerstvo pro místní rozvoj Bartoš: Děkuji paní ministryni, že reagovala na naši výzvu a prosím ji o vyjádření. Dostálová: K agentuře CzT – nikdo nebyl obviněn a nikdo nebyl obžalován. Policie prošetřuje tzv. „eventy“. CzT žádné dotace neposkytuje. Informace o „eventech“ - CzT uzavírá finanční partnerství – nakupuje si mediální prostor u akcí, na které je zaměřena pozornost celého světa. Informace o propagaci České republiky, o procesu – uvolnění prostředků z nespotřebovatelných výdajů. Informace o rozdělení „eventů“ z hlediska významnosti. Partnerství nejvýše do 2 mil. Kč. Do 200 tisíc Kč jsou to individuální fin. partnerství uzavírána CzT zejména na místní akce. Informace o fungování CzT. Bartoš: Podání směřovalo na rok 2016, kdy bylo vytýkáno, že to bylo řešeno mimo standardní úřednický postup. Vy jste nyní hovořila o procesech transparentního formuláře a řízení financí – ta výhrada mimo ten standardní postup je tedy oprávněná, nebo vše v danou chvíli proběhlo standardně? Dostálová: Od té doby nás policie nekontaktovala. Máme připraveny složky o proběhlém procesu. V r. 2016 jsem byla náměstkyní. Je otázkou, co znamená „mimo standardní postup“. Informace o „eventech“ a jejich vyhodnocení. Bartoš: K uzavírání smluv - výhrady mířily ke koncentraci do třech krajů. Palatková: Úvodem bych chtěla říci, že v rámci agentury CzT, jak pod vedením paní ministryně Šlechtové, tak i pod vedením paní ministryně Dostálové, se snažíme nastavovat transparentní kritéria pro rozdělování veřejných peněz. Pokud jde o policejní šetření, tak CzT neposkytuje žádné dotace. Pokud jde o „eventy“ – nemyslím si, že jsou hlavní věcí. K „eventům“ – informace. K uzavírání smluv (interní audit) – je nepřípustné, aby interní audit opustil nějakou zónu bezpečnosti, aby probíhaly jakékoliv zprávy v mediích. Interní audit je jedním z kroků k zajištění transparentnosti CzT. Informace o auditu – pochybení pouze dílčí. Bartoš: Nejsou to útočné otázky. Výhrady k hospodaření CzT 2014 -2016 také od NKÚ – nesrovnalosti s hospodařením s majetkem, podána žaloba – jsou ty výhrady z NKÚ již systematicky vyřešeny? Dostálová: Paní ředitelka je v úřadu od 1. 1. 2015, NKÚ mířilo i před její působnost. Všechny body byly vypořádány. Považuji to za uzavřené. Mračková Vildumetzová: V mediálním prostoru se stále skloňují tři místa – Praha, Plzeňsko a Karlovarsko. Tak jak zde zaznělo, tak CzT neposkytuje dotace. Kraje si nikdy o žádnou dotaci v rámci CzT nežádaly! Informace o spolupráci s CzT – destinační agentury. Dostálová: CzT nemůže ze zákona poskytovat žádné dotace. Informace o významných „eventech“ a uzavírání smluv. Informace o destinačních společnostech – příjemci dotací. Jsou to odlišné věci. Bartoš: Děkuji za informace. Informace o koncepci organizačního uspořádání a funkčnosti stavebních úřadů v obcích ČR. Dostálová: Jsem ráda, že výbor zařadil rekodifikaci stavebního práva na své jednání. Co připravuje MMR s Hospodářskou komorou je revoluční změnou. Informace o rekodifikaci stavebního práva – týká se to mnoha zákonů, stavební zákon je jen procesním zákonem. Stavební právo, jak je nastaveno, ovlivňuje 80 zákonů v ČR. Dotčených stanovisek je více než 40. Informace o stávajícím systému. Sám si investor musí nyní oběhat úřady. Návrh – investor by měl přinést projektovou dokumentaci, která by měla mít jasně vyspecifikovanou formu, co musí obsahovat, na stavební úřad a stavební úřad zajišťuje veškerá povolení v rámci ochrany veřejného zájmu – jeden úřad, jedno povolení, jedno razítko! Stavební právo musí projít digitalizací. Problematika lhůt stavebního povolení, územních plánů. Rekodifikace zahrnuje 17 zásadních principů – např. digitalizaci, nejvyšší stavební úřad, sdílení úředníků, jednotná koordinace, zásadní je tzv. systémová podjatost. Nejvyšší stavební úřad (postaveno tak, aby to byl systém jako je finanční správa) – rozpočtově pod kapitolou MMR, pak nejvyšší stavební úřad, krajské stavební úřady a krajské stavební úřady budou mít pobočky na jednotlivých ORP, obcích atd. Naší ambicí je vyvolat jednání se starosty a ponechat lidi tam, kde jsou. Jediný rozdíl by byl, že by toho úředníka platil stát. Můžou nastat problémy jak s úředníky, tak s prostory - jednáme s ÚZSVM. Změna lhůt u územního plánování – vyjádření úz. pracoviště do 60 dnů, v případě odvolání na úrovni kraje dalších 60 dnů, 8 měsíců na přezkum – maximálně do roka vydáno stavební povolení. Bartoš: Děkuji a otevírám rozpravu. Kovářová: Ujasnění věci – rekodifikace by měla urychlit vydávání stavebního povolení. K současnému stavu a prodlužování – je nedostatek úředníků, nedostatečná metodika, systémová podjatost. Zaznamenala jsem, že mnoho starostů odmítá takovéto rozdělení – informace – je to k diskusi. Dostálová: Odmítám, že je to nesystémové – informace. Řešíme stohy systémové podjatosti. Dotčené orgány – všichni budou pod jednou střechou – zrychlení. Veselý: Připojuji se k p. posl. Kovářové – nejsem optimista. Podobné řešení bylo i u Úřadu práce a nebylo to dobrým řešením. Centrální stavební úřad – nemám s tím problém. Problém je v počtu úřadů, které se vyjadřují ke stavebnímu řízení. Soustřeďme se na množství stanovisek, ty omezme na minimum tak, aby je vydával pouze jeden úřad, nikoliv 40. Dostálová: To je náš cíl – jeden úřad, jedno stanovisko, jedno razítko. Kupka: Je potřeba provést zásadní změny – omezit dotčené orgány. Centrální stavební úřad – každý úřad se snaží nabobtnávat, vytváří si nové normy, bude to stát více peněz než je současný model. Problematika vztahující se i na služební zákon. Souhlasím s tím, že je nutné sjednocovat metodiku. To, co nás tíží, je komplikovanost nejen stavebního zákona, ale i souvisejících zákonů. Nedostatek úředníků – další problém. Sjednocovat úředníky – je to klíčové, sjednotit to ne pod jednu střechu, ale sjednotit je elektronicky. Odstranění systémové podjatosti – další problém. Schválen návrh Pardubického kraje - rozhodovaly již soudy na základě tohoto zákona? Podle prvních precedentů posoudit podjatost. Dostálová: Systémová podjatost – musíme se s tím vypořádat. U velkých staveb nebyla nikdy systémová podjatost napadena. K úředníkům – jsme si vědomi tohoto problému, je nedostatek úředníků. Souhlasím s tím, že je stavební zákon pouze procesní normou, proto hovoříme o rekodifikaci. Bartoš: Navazuji na p. posl. Kupku – apeluji na vás, jestli byste nemohla na nejbližším jednání Vlády ČR předložit, že ty stavební kameny, o kterých zde hovoříte, jsou pro celou státní správu a celé stavební řízení naprosto fundamentální. Úřad mají obíhat data, ne lidé. Zásadní je elektronický spis. Centrální úložiště – jednotlivé resorty k tomu mohou přistupovat – to je to pod jednou střechou. Když budou sjednocené procesy – jednou je elektronický spis a druhé je sdílení informací (mezi úřady) - to je ta cesta, která může napomoci. E-spis je signifikantní pro všechny, pro veškerou agendu státní správy. Dostálová: Nejprve jsme do toho šli s těmi 17 základními kameny. Elektronizace a digitalizace je jedním ze základních kamenů. Děkuji pracovní skupině, kterou vedou p. posl. Kořanová a p. posl. Kupka – pro nás přidaná hodnota. K Vládě ČR – představení sedmi základních kamenů všem resortům již proběhlo, resorty souhlasí a vědí, že přijdou o své kompetence v rámci dotčených orgánů. Schiller: Rekodifikace má dvě zásadní věci – jeden garant, vše vyřizuje stavební úřad. Stanoviska postupně narůstala. Dotčené orgány by měly dodržovat lhůty. Otázka garance a ručení za stanovisko. Dostálová: Budeme se snažit zjednodušit metodiku. Chceme jít cestou jednoho garanta – jeden úřad, jedno razítko. Ve věcném záměru – dvě varianty – jestli obecně závazná vyhláška, nebo opatření obecné povahy – budu očekávat stanovisko SMO ČR. Kalous: Dnešní jednání beru jako úvodní a vstupní. Věcný záměr zákona má 220 stran. Naše stavební řízen je jedno z nejpomalejších na světě. Bez radikálního řezu nejsme schopni se s tím vypořádat. Řada starostů uvítá, že to půjde mimo města, že to bude na samostatném úřadu. Mračková Vildumetzová: Děkuji paní ministryni, že konečně někdo řeší stavební zákona a jeho rekodifikaci. Nejvíce problémová je agenda v rámci stavebního zákona. K materiálu se musí vést široká diskuse. Nyní úředníci pod zákonem o úřednících – jaký budete mít nástroj, aby lidé přešli na tento úřad? Otázka dostupnosti úřadu pro občany. Dostálová: Řešíme to s MV – analýza. Službu chceme mít blízko občanovi. K p. posl. Kalousovi – oslovila jsem předsedy všech poslaneckých klubů, abychom i samostatně obešli jednotlivé kluby. Tento zákon musí procházet apoliticky. Kupka: Avizuji, že díky MMR a s pomocí prac. skupiny pro elektronizaci stavebního řízení, se intenzivně pracuje na tom, aby ne ve výhledu 4 let, ale aby již letos na jaře, nějaké první konkrétní „vlaštovky“ bylo možné vidět a schválit je v Poslanecké sněmovně v rámci zákona o liniových stavbách. Včera jednala legislativní skupina k DTM. Datové úložiště – informace. Bude celá řada argumentů pro a proti – prosím o přesnější statistickou analýzu toho, jakým způsobem se kde na celém území ČR odehrává stavební řízení, s jakou rychlostí. Souhlasím s tím, že často do toho zasahuje základní překážka v podobě nepřipraveného územního plánu, potažmo těch podmínek na straně samospráv. Dalším problémem bude počet dotčených orgánů státní správy – složkové zákony (požární ochrana, hygiena, atd.). Děkuji za odvedenou práci. Dostálová: Je to postaveno na základních kamenech. Digitalizace je jedním ze základních stavebních kamenů. Bez toho zrychlení nebude. Informace o věcném návrhu zákona. Bartoš: Děkuji za závěrečné slovo. Návrh usnesení č. 76 – výbor bere na vědomí informace ministryně pro místní rozvoj Ing. Kláry Dostálové. Hlasování č. 2: Příloha č. 1 Hlasování: ANO 14 NE 0 zdržel 0 přítomno 14 přijato 11,00 hod. Návrh poslanců Ivana Bartoše, Jakuba Michálka, Radka Holomčíka a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 106 /1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů a zákon č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů, sněmovní tisk 50/0. Předkladatel: PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D., poslanec PSP ČR Zpravodaj: Ondřej Profant, poslanec PSP ČR Bartoš: Zahájení projednávání ST 50. Informace o návrhu – dva zásadní body – všechny státem ovládané organizace mají mít jednoznačnou povinnost poskytovat informace veřejnosti podle zákona č. 106 a druhý bod – všechny státem ovládané organizace by měly zveřejňovat smlouvy. ST 50 upravuje pravidla pro přístup k informacím a k registru smluv. Profant: Zpravodajská zpráva – mnoho pozm. návrhů. Návrh na proceduru hlasování: 1. Zamítnutí 1. Legislativně technické návrhy podané v garančním výboru, k I5 (určení odstavce pro podaný PN) 1. F1, potom nehlasovatelné H, I1 a A3 (totožnost) 1. A1, A2 a A4 (pak nehlas B1) (pokud schválen A1) (A4 shodně upravováno v ST 139) 1. A3 nehlasovatelné, totožnost s F1 1. B1 jen když neschválen A1 1. E1 potom nehlas. I2 (totožnost), I4 (totožnost), J1(totožnost E1-3) a J2 (totožnost s E1-2) 1. I2 – nehlasovatelné – totožnost s E1 1. E2-1 (k § 11 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb.) 1. E2-2 ( k  čl. III zákon 340/2015 Sb.) – potom nehlasovatelné B4 1. B2 1. B3 1. B4 – nehlasovatelné (totožnost s E2-2) 1. C – shodně upravováno v ST139 1. D nehlasovatelné – totožnost s B 1. F2 + F3 + F4+ F5 1. I3 1. G PN1823, tj. G1 + G2-6 1. G PN1823, tj. G2–4,5 1. G PN1823, tj. G2-7 1. G PN1823, tj. G2-8-10 1. G PN1823, tj. G2-11 1. G PN 1824 jako celek 1. H nehlasovatelné, totožnost s F1 1. I1 nehlasovatelné, totožnost s F1 1. I4 nehlasovatelný, totožnost s E1 (E1-3) 1. I5 (po legtech – určení odst.) 1. J1 nehlasovatelné, totožnost E1 (E1-3) 1. J2 nehlasovatelné, totožnost E1 (E1-2) 1. K 1. L Kytýr: Návrh na změnu – A1, A2 a A4 – hlasovat zvlášť. Bartoš: Hlasování o změně procedury, hlasování č. 3: Hlasování: ANO 13 NE 0 zdržel 0 přítomno 13 přijato Hlasování o proceduře, hlasování č. 4: Hlasování: ANO 13 NE 0 zdržel 0 přítomno 13 přijato Profant: Návrh na zamítnutí – doporučující stanovisko. Bartoš: Hlasování o doporučujícím stanovisku, hlasování č. 5: Hlasování: ANO 0 NE 8 zdržel 4 přítomno 12 nepřijato Hlasování o nedoporučujícím stanovisku, hlasování č. 6: Hlasování: ANO 9 NE 0 zdržel 3 přítomno 12 přijato Profant: Legislativně technické návrhy podané v garančním výboru – doporučující stanovisko. Bartoš: Hlasování o doporučujícím stanovisku, hlasování č. 7: Hlasování: ANO 7 NE 0 zdržel 2 přítomno 9 přijato Profant: F1 – doporučující stanovisko. Bartoš: F1 – hlasování o doporučujícím stanovisku, MV – doporučuje, hlasování č. 8: Hlasování: ANO 11 NE 3 zdržel 0 přítomno 14 přijato Profant: A1 - doporučující stanovisko. Bartoš: Hlasování o doporučujícím stanovisku k A1, MV – nedoporučující, (hlasování č. 9 prohlášeno za zmatečné) hlasování č. 10: Hlasování: ANO 5 NE 4 zdržel 5 přítomno 14 nepřijato Hlasování o nedoporučujícím stanovisku, hlasování č. 11: Hlasování: ANO 6 NE 2 zdržel 4 přítomno 14 nepřijato A1 – bez stanoviska Profant: A2 - doporučující stanovisko. Bartoš: Hlasování o doporučujícím stanovisku k A2, MV – doporučuje, hlasování č. 12: Hlasování: ANO 14 NE 0 zdržel 0 přítomno 14 přijato Profant: A4 – doporučující stanovisko. Bartoš: Hlasování o doporučujícím stanovisku k A4, MV – nedoporučující, hlasování č. 13: Hlasování: ANO 2 NE 7 zdržel 5 přítomno 14 nepřijato Hlasování o nedoporučujícím stanovisku, hlasování č. 14: Hlasování: ANO 6 NE 2 zdržel 6 přítomno 14 nepřijato A4 – bez stanoviska Profant: A3 – doporučující stanovisko. Bartoš: Hlasování o doporučujícím stanovisku k A3, hlasování č. 15: Hlasování: ANO 14 NE 0 zdržel 0 přítomno 14 přijato Profant: B1 - nedoporučující stanovisko. Bartoš: Hlasování o nedoporučujícím stanovisku k B1, hlasování č. 16: Hlasování: ANO 12 NE 0 zdržel 2 přítomno 14 přijato Profant: E1 – doporučující stanovisko. Bartoš: Hlasování o doporučujícím stanovisku k E1, MV – neutrální, hlasování č. 17: Hlasování: ANO 14 NE 0 zdržel 0 přítomno 14 přijato Profant: I2 – nehlasovatelné, E2-1 – doporučující stanovisko. Bartoš: Hlasování o doporučujícím stanovisku k E2-1, hlasování č. 18: Hlasování: ANO 11 NE 0 zdržel 3 přítomno 14 přijato Profant: E2-2 – doporučující stanovisko. Bartoš: Hlasování o doporučujícím stanovisku k E2-2, MV – neutrální, hlasování č. 19: Hlasování: ANO 13 NE 0 zdržel 1 přítomno 14 přijato Profant: B2 – nedoporučující stanovisko. Bartoš: Hlasování o nedoporučujícím stanovisku k B2, (hlasování č. 20 – prohlášeno za zmatečné), hlasování č. 21: Hlasování: ANO 12 NE 0 zdržel 2 přítomno 14 přijato Profant: B3 – nedoporučující stanovisko. Bartoš: Hlasování o nedoporučujícím stanovisku k B3, MV – nedoporučuje, hlasování č. 22: Hlasování: ANO 12 NE 0 zdržel 2 přítomno 14 přijato Profant: B4 – nehlasovatelné, C – doporučující stanovisko. Bartoš: Hlasování o doporučujícím stanovisku k C, MV – nedoporučuje, hlasování č. 23: Hlasování: ANO 2 NE 5 zdržel 7 přítomno 14 nepřijato Hlasování o nedoporučujícím stanovisku, hlasování č. 24: Hlasování: ANO 8 NE 2 zdržel 4 přítomno 14 přijato Profant: D – nehlasovatelné. F2, F3, F4 a F5 – nedoporučující stanovisko. Bartoš: Hlasování o nedoporučujícím stanovisku k F2, F3, F4 a F5, MV – nedoporučuje, hlasování č. 25: Hlasování: ANO 14 NE 0 zdržel 0 přítomno 14 přijato Profant: I3 – nedoporučující stanovisko. Bartoš: Hlasování o nedoporučujícím stanovisku k I3, hlasování č. 26: Hlasování: ANO 6 NE 1 zdržel 7 přítomno 14 nepřijato Hlasování o doporučujícím stanovisku, hlasování č. 27: Hlasování: ANO 2 NE 3 zdržel 9 přítomno 14 nepřijato I3 – bez stanoviska. Profant: G PN 1823, tj. G1 + G2-6 – nedoporučující stanovisko. Bartoš: Hlasování o nedoporučujícím stanovisku, MV – nedoporučuje celé G, hlasování č. 28: Hlasování: ANO 12 NE 2 zdržel 0 přítomno 14 přijato Profant: G PN 1823, tj. G2-4,5 - nedoporučující stanovisko. Bartoš: Hlasování o nedoporučujícím stanovisku, hlasování č. 29: Hlasování: ANO 12 NE 2 zdržel 0 přítomno 14 přijato Profant: G PN 1823, tj. G2-7 – nedoporučující stanovisko. Bartoš: Hlasování o nedoporučujícím stanovisku, hlasování č. 30: Hlasování: ANO 11 NE 3 zdržel 0 přítomno 14 přijato Profant: G PN 1823, tj. G2-8-10 – nedoporučující stanovisko. Bartoš: Hlasování o nedoporučujícím stanovisku, hlasování č. 31: Hlasování: ANO 12 NE 2 zdržel 0 přítomno 14 přijato Profant: G PN 1823, tj. G2-11 – nedoporučující stanovisko. Bartoš: Hlasování o nedoporučujícím stanovisku, hlasování č. 32: Hlasování: ANO 12 NE 2 zdržel 0 přítomno 14 přijato Profant: G PN 1824 – nedoporučující stanovisko. Bartoš: Hlasování o nedoporučujícím stanovisku, hlasování č. 33: Hlasování: ANO 12 NE 2 zdržel 0 přítomno 14 přijato Profant: H, I1, I4 - nehlasovatelné. I5 – nedoporučující stanovisko. Bartoš: Hlasování o nedoporučujícím stanovisku k I5, MV – neutrální, hlasování č. 34: Hlasování: ANO 4 NE 1 zdržel 7 přítomno 12 nepřijato Hlasování o doporučujícím stanovisku, hlasování č. 35: Hlasování: ANO 2 NE 2 zdržel 10 přítomno 14 nepřijato I5 - bez stanoviska. Profant: J1 a J2 – nehlasovatelné. K – doporučující stanovisko. Bartoš: Hlasování o doporučujícím stanovisku, MV nedoporučuje. Hlasování č. 36: Hlasování: ANO 4 NE 8 zdržel 2 přítomno 14 nepřijato Hlasování o nedoporučujícím stanovisku, hlasování č. 37: Hlasování: ANO 8 NE 4 zdržel 2 přítomno 14 přijato Profant: L – nedoporučující stanovisko. Bartoš: Hlasování o nedoporučujícím stanovisku, MV neutrální, hlasování č. 38: Hlasování: ANO 6 NE 1 zdržel 7 přítomno 14 nepřijato Hlasování o doporučujícím stanovisku, hlasování č. 39: Hlasování: ANO 2 NE 5 zdržel 7 přítomno 14 nepřijato L – bez stanoviska. Profant: O návrhu jako celku – doporučující stanovisko. Bartoš: Hlasování o doporučujícím stanovisku, MV – neutrální, hlasování č. 40: Hlasování: ANO 10 NE 0 zdržel 4 přítomno 14 přijato Profant: Návrh usnesení č. 77. Bartoš: Hlasování o návrhu usnesení č. 77, hlasování č. 41: Příloha č. 2 Hlasování: ANO 14 NE 0 zdržel 0 přítomno 14 přijato 12,00 hod. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 29/2000 sb., o poštovních službách a o změně některých zákonů (zákon o poštovních službách), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 319/2015 Sb., kterým se mění zákon č. 29/2000 Sb., o poštovních službách a o změně některých zákonů (zákon o poštovních službách), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č.77/1997 Sb., o státním podniku, ve znění pozdějších předpisů, sněmovní tisk 202/0. Předkladatel: Ministerstvo průmyslu a obchodu Zpravodaj: Dominik Feri, poslanec PSP ČR Bartoš: Zahájení projednávání. Očko: Předkladatelská zpráva. Reakce na proběhlé první čtení na jednání Poslanecké sněmovny. Informace o návrhu – čisté náklady, složitá finanční situace České pošty s.p. Informace o financování, od r. 2015 financování ze státního rozpočtu. Informace o předloženém PN. Feri: Zpravodajská zpráva. Bartoš: Otevírám obecnou rozpravu. Feri: Návrh usnesení č. 78 – přerušuje projednávání v obecné rozpravě, termín na podávání PN do 12. 2. 2019, projednání na výboru 21. 2. 2019. Bartoš: Hlasování o návrhu usnesení č. 78, hlasování č. 42: Příloha č. 3 Hlasování: ANO 14 NE 0 zdržel 0 přítomno 14 přijato Různé: Bartoš: Stanovení termínu pro podávání PN k ST 286, místní poplatky a to do 12. 2. 2019, projednání zařazeno na jednání výboru 21. 2. 2019, návrh usnesení č. 82 – přerušení projednávání, hlasování č. 43: Příloha č. 4 Hlasování: ANO 14 NE 0 zdržel 0 přítomno 14 přijato Bartoš: Ke schválené zahraniční cestě do Portugalska – vyjádření velvyslanectví, zamítnutí návrhu na zahr. cestu, alternativní návrh na návštěvu demokratické republiky Svatého Tomáše a Princova ostrova. Hlasování o návrhu usnesení č. 83, hlasování č. 44: Příloha č. 5 Hlasování: ANO 12 NE 0 zdržel 2 přítomno 14 přijato Návrh usnesení č. 81 – výjezdní zasedání do Ústeckého kraje ve dnech 20. – 21. 3. 2019, hlasování č. 45: Příloha č. 6 Hlasování: ANO 11 NE 0 zdržel 2 přítomno 13 přijato Návrh usnesení č. 84 – účast na konferenci ISSS v Hradci Králové – 31. 3 – 2. 4. 2019, Hlasování č. 46: Příloha č. 7 Hlasování: ANO 14 NE 0 zdržel 0 přítomno 14 přijato 12,45 hod. Vládní návrh zákona, kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o Sbírce zákonů a mezinárodních smluv, sněmovní tisk 256/0. Předkladatel: Ministerstvo vnitra Zpravodaj: Ondřej Profant, poslanec PSP ČR Mlsna: Předkladatelská zpráva. Informace o projednávání návrhu zákona. Tento návrh zákona spadá do strategických cílů Vlády ČR v oblasti e-Governmentu, který zahrnuje v sobě i dokončení e-sbírky a e-legislativy. Návrh přináší i změny reflektující změny v jednacím řádu Poslanecké sněmovny a Senátu. Informace o elektronické sbírce zákonů - posunutí účinnosti na leden 2021. Bartoš: Pan zpravodaj zde není. Předložím návrh usnesení - přerušení projednávání do 21. 2. 2019, podávání PN do 12. 2. 2019. Otevírám obecnou rozpravu. Kupka: Další odklad termínů realizace e-sbírky a e-legislativy jde proti zájmům států co nejrychleji pokročit v elektronizaci státní správy. Je ten posun nezbytně nutný? Mlsna: Jsou to dvě věci. Jedna věc je změnový zákon. Bavíme se o tom již nejméně deset let. Před třemi lety znovu otevřený zákon – vysoutěžení projektu – informace. Informace o e-sbírce – je to v patronaci jak Poslanecké sněmovny, tak Senátu. Projekt bude hotov v polovině roku 2020, druhá polovina roku zkušební provoz. Je lepší to spustit k začátku kalendářního roku. Nelze to nyní zkrátit, bylo to tak i vysoutěženo. Bartoš: Hlasování o návrhu usnesení č. 79, hlasování č. 47: Příloha č. 8 Hlasování: ANO 15 NE 0 zdržel 0 přítomno 15 přijato Vládní návrh zákona, kterým se mění některé zákony na úseku vnitřní správy, sněmovní tisk 301. Předkladatel: Ministerstvo vnitra Zpravodaj: Ing. Milan Pour, poslanec PSP ČR Bartoš: Zahájení projednávání ST 301. Mlsna: Předkladatelská zpráva. Hlavním smyslem je adaptovat některé právní předpisy v působnosti MV na nařízení Evropského parlamentu a Rady, o podpoře volného pohybu občanů – zjednodušení požadavků na překládání některých veřejných listin v rámci EU – otázka překladu formulářů (matriční doklady, atd.). Zákon by měl snížit administrativní zátěž. Vazba na základní registry. Čekali jsme a čekáme na formuláře z Evropské unie, které bychom měli připojovat k naším úředním matričním, či dalším dokladům. EU vydala zatím jen polovinu dokladů, na tu druhou stále čekáme. Na straně EU argument, že je mnoho jazykových mutací. Pour: Zpravodajská zpráva. Předkládaný návrh zákona je adaptačním návrhem zákona, který přizpůsobuje právní řád ČR nařízení Evropského Parlamentu a Rady z roku 2016. Nařízení nabývá účinnosti od 16. února 2019 – jedná se o nařízení, nikoliv o směrnici. Informace o návrhu - navrhnu přerušení projednávání sněmovního tisku do 21. 2. 2019 a termín na podávání pozm. návrhů do 12. 2. 2019. Bartoš: Hlasování o návrhu usnesení č. 80, hlasování č. 48: Příloha č. 9 Hlasování: ANO 15 NE 0 zdržel 0 přítomno 15 přijato Různé: Janda: Návrh na konání semináře „Snížení limitu vratky DPH turistů v ČR“ pod záštitou podvýboru pro cestovní ruch. Prosím o souhlas výboru. Bartoš: Hlasování o návrhu usnesení č. 85, hlasování č. 49: Příloha č. 10 Hlasování: ANO 13 NE 1 zdržel 1 přítomno 15 přijato Další schůze by byla 21. února, pokud ji tedy nebudeme muset svolat dříve kvůli ST 273 a 241. Mračková Vildumetzová: K ST 273 – informace o PN. Mělo to být dnes zařazeno na jednání výboru. Mohli jsme se k jednotlivým PN dnes vyjádřit. Bartoš: Byla již rozeslána pozvánka a program byl nabitý. Mohli jsme to zařadit při schvalování programu na začátku dnešního dne. Mračková Vildumetzová: Všechny PN jsme zde již projednaly, jediné nové dva PN jsou od SPD – informace. Je to na vašem vyjádření, jestli to projednat ještě dnes. Dolejš: Již máme odpolední program. Operativně to lze projednat během jednání sněmovny. Mračková Vildumetzová: Můžeme to projednat ráno před jednáním Poslanecké sněmovny. Bartoš: Poradím se s vedením výboru. Příští týden bychom rozeslali pozvánku. Děkuji a končím dnešním jednání. Ukončení jednání v 12,45 hodin. Zapsala: Bc. Petra Čížkovská Odpovídá: Mgr. Miroslav Wolf, tajemník výboru Ing. Jiří D o l e j š v.r. PhDr. Ivan B a r t o š, Ph.D. v.r. ověřovatel předseda výboru Příloha č. 1 Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP 17. schůze 06.02.2019 - 10:24:54 Hlasování č. 2 Informace o koncepci a funkčnosti staveb.úřadů Přítomno: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 ANO (Pro: 9, Proti: 0, Zdržel se: 0) Lenka Dražilová: Pro Eva Fialová: Pro Adam Kalous: Pro Barbora Kořanová: Pro Jan Kubík: Pro Jaroslav Kytýr: Milan Pour: Pro Jan Schiller: Pro David Štolpa: Pro Jana Vildumetzová: Pro         ČSSD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ondřej Veselý:         KDU-ČSL (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Stanislav Juránek:         KSČM (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jiří Dolejš: Pro Ivo Pojezný:     ODS (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Martin Baxa: Jakub Janda: Pro Martin Kupka: Pro Piráti (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ivan Bartoš: Pro Ondřej Profant:     SPD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Pavel Jelínek: Jiří Kohoutek:     STAN (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Věra Kovářová: Pro         TOP09 (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Dominik Feri:         ID hlasování: 2, schůze č. 17, čas 10:24:55 Příloha č. 2 Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP 17. schůze 06.02.2019 - 11:51:15 Hlasování č. 41 Novela z.o svobodném přístupu k informacím usnesení Přítomno: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 ANO (Pro: 8, Proti: 0, Zdržel se: 0) Lenka Dražilová: Pro Eva Fialová: Adam Kalous: Pro Barbora Kořanová: Pro Jan Kubík: Pro Jaroslav Kytýr: Pro Milan Pour: Pro Jan Schiller: David Štolpa: Pro Jana Vildumetzová: Pro         ČSSD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ondřej Veselý:         KDU-ČSL (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Stanislav Juránek:         KSČM (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jiří Dolejš: Pro Ivo Pojezný: Pro     ODS (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Martin Baxa: Jakub Janda: Pro Martin Kupka: Pro Piráti (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ivan Bartoš: Pro Ondřej Profant: Pro     SPD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Pavel Jelínek: Jiří Kohoutek:     STAN (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Věra Kovářová:         TOP09 (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Dominik Feri:         ID hlasování: 41, schůze č. 17, čas 11:51:16 Příloha č. 3 Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP 17. schůze 06.02.2019 - 12:11:29 Hlasování č. 42 Novela z.o poštovních službách pr Přítomno: 15 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 ANO (Pro: 8, Proti: 0, Zdržel se: 0) Lenka Dražilová: Pro Eva Fialová: Adam Kalous: Pro Barbora Kořanová: Pro Jan Kubík: Pro Jaroslav Kytýr: Pro Milan Pour: Pro Jan Schiller: David Štolpa: Pro Jana Vildumetzová: Pro         ČSSD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ondřej Veselý:         KDU-ČSL (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Stanislav Juránek:         KSČM (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jiří Dolejš: Pro Ivo Pojezný: Pro     ODS (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Martin Baxa: Jakub Janda: Pro Martin Kupka: Pro Piráti (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ivan Bartoš: Pro Ondřej Profant: Nehlasoval     SPD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Pavel Jelínek: Jiří Kohoutek:     STAN (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Věra Kovářová:         TOP09 (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Dominik Feri: Pro         ID hlasování: 42, schůze č. 17, čas 12:11:30 Příloha č. 4 Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP 17. schůze 06.02.2019 - 12:14:06 Hlasování č. 43 Novela z.o místních poplatcích Přítomno: 15 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 ANO (Pro: 8, Proti: 0, Zdržel se: 0) Lenka Dražilová: Pro Eva Fialová: Adam Kalous: Pro Barbora Kořanová: Pro Jan Kubík: Pro Jaroslav Kytýr: Pro Milan Pour: Pro Jan Schiller: David Štolpa: Pro Jana Vildumetzová: Pro         ČSSD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ondřej Veselý:         KDU-ČSL (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Stanislav Juránek:         KSČM (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jiří Dolejš: Pro Ivo Pojezný: Pro     ODS (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Martin Baxa: Jakub Janda: Pro Martin Kupka: Pro Piráti (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ivan Bartoš: Pro Ondřej Profant: Nehlasoval     SPD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Pavel Jelínek: Jiří Kohoutek:     STAN (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Věra Kovářová:         TOP09 (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Dominik Feri: Pro         ID hlasování: 43, schůze č. 17, čas 12:14:08 Příloha č. 5 Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP 17. schůze 06.02.2019 - 12:17:49 Hlasování č. 44 Změna záměrů zahr.cest Přítomno: 15 Pro: 12 Proti: 0 Zdržel se: 2 ANO (Pro: 6, Proti: 0, Zdržel se: 2) Lenka Dražilová: Pro Eva Fialová: Adam Kalous: Zdržel se Barbora Kořanová: Zdržel se Jan Kubík: Pro Jaroslav Kytýr: Pro Milan Pour: Pro Jan Schiller: David Štolpa: Pro Jana Vildumetzová: Pro         ČSSD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ondřej Veselý:         KDU-ČSL (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Stanislav Juránek:         KSČM (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jiří Dolejš: Pro Ivo Pojezný: Pro     ODS (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Martin Baxa: Jakub Janda: Pro Martin Kupka: Pro Piráti (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ivan Bartoš: Pro Ondřej Profant: Nehlasoval     SPD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Pavel Jelínek: Jiří Kohoutek:     STAN (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Věra Kovářová:         TOP09 (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Dominik Feri: Pro         ID hlasování: 44, schůze č. 17, čas 12:17:50 Příloha č. 6 Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP 17. schůze 06.02.2019 - 12:19:55 Hlasování č. 45 Různé Přítomno: 15 Pro: 11 Proti: 0 Zdržel se: 2 ANO (Pro: 6, Proti: 0, Zdržel se: 2) Lenka Dražilová: Pro Eva Fialová: Adam Kalous: Pro Barbora Kořanová: Zdržel se Jan Kubík: Pro Jaroslav Kytýr: Pro Milan Pour: Pro Jan Schiller: David Štolpa: Pro Jana Vildumetzová: Zdržel se         ČSSD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ondřej Veselý:         KDU-ČSL (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Stanislav Juránek:         KSČM (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jiří Dolejš: Pro Ivo Pojezný: Pro     ODS (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Martin Baxa: Jakub Janda: Pro Martin Kupka: Nehlasoval Piráti (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ivan Bartoš: Pro Ondřej Profant: Nehlasoval     SPD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Pavel Jelínek: Jiří Kohoutek:     STAN (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Věra Kovářová:         TOP09 (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Dominik Feri: Pro         ID hlasování: 45, schůze č. 17, čas 12:19:57 Příloha č. 7 Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP 17. schůze 06.02.2019 - 12:21:13 Hlasování č. 46 ISSS – Hradec Králové Přítomno: 15 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 ANO (Pro: 8, Proti: 0, Zdržel se: 0) Lenka Dražilová: Pro Eva Fialová: Adam Kalous: Pro Barbora Kořanová: Pro Jan Kubík: Pro Jaroslav Kytýr: Pro Milan Pour: Pro Jan Schiller: David Štolpa: Pro Jana Vildumetzová: Pro         ČSSD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ondřej Veselý:         KDU-ČSL (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Stanislav Juránek:         KSČM (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jiří Dolejš: Pro Ivo Pojezný: Pro     ODS (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Martin Baxa: Jakub Janda: Pro Martin Kupka: Pro Piráti (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ivan Bartoš: Pro Ondřej Profant: Nehlasoval     SPD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Pavel Jelínek: Jiří Kohoutek:     STAN (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Věra Kovářová:         TOP09 (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Dominik Feri: Pro         ID hlasování: 46, schůze č. 17, čas 12:21:15 Příloha č. 8 Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP 17. schůze 06.02.2019 - 12:34:15 Hlasování č. 47 Vl.n.z.o změně zák.v souv.s přij.zák.o Sbírce zák.a mez.smluv přerušuje Přítomno: 15 Pro: 15 Proti: 0 Zdržel se: 0 ANO (Pro: 8, Proti: 0, Zdržel se: 0) Lenka Dražilová: Pro Eva Fialová: Adam Kalous: Pro Barbora Kořanová: Pro Jan Kubík: Pro Jaroslav Kytýr: Pro Milan Pour: Pro Jan Schiller: David Štolpa: Pro Jana Vildumetzová: Pro         ČSSD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ondřej Veselý:         KDU-ČSL (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Stanislav Juránek:         KSČM (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jiří Dolejš: Pro Ivo Pojezný: Pro     ODS (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Martin Baxa: Jakub Janda: Pro Martin Kupka: Pro Piráti (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ivan Bartoš: Pro Ondřej Profant: Pro     SPD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Pavel Jelínek: Jiří Kohoutek:     STAN (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Věra Kovářová:         TOP09 (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Dominik Feri: Pro         ID hlasování: 47, schůze č. 17, čas 12:34:16 Příloha č. 9 Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP 17. schůze 06.02.2019 - 12:43:16 Hlasování č. 48 Vl.n.z.kterým se mění některé zák.na úseku vnitřní správy Přítomno: 15 Pro: 15 Proti: 0 Zdržel se: 0 ANO (Pro: 8, Proti: 0, Zdržel se: 0) Lenka Dražilová: Pro Eva Fialová: Adam Kalous: Pro Barbora Kořanová: Pro Jan Kubík: Pro Jaroslav Kytýr: Pro Milan Pour: Pro Jan Schiller: David Štolpa: Pro Jana Vildumetzová: Pro         ČSSD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ondřej Veselý:         KDU-ČSL (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Stanislav Juránek:         KSČM (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jiří Dolejš: Pro Ivo Pojezný: Pro     ODS (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Martin Baxa: Jakub Janda: Pro Martin Kupka: Pro Piráti (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ivan Bartoš: Pro Ondřej Profant: Pro     SPD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Pavel Jelínek: Jiří Kohoutek:     STAN (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Věra Kovářová:         TOP09 (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Dominik Feri: Pro         ID hlasování: 48, schůze č. 17, čas 12:43:18 Příloha č. 10 Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP 17. schůze 06.02.2019 - 12:45:17 Hlasování č. 49 Různé seminář Přítomno: 15 Pro: 13 Proti: 1 Zdržel se: 1 ANO (Pro: 6, Proti: 1, Zdržel se: 1) Lenka Dražilová: Pro Eva Fialová: Adam Kalous: Pro Barbora Kořanová: Proti Jan Kubík: Pro Jaroslav Kytýr: Pro Milan Pour: Pro Jan Schiller: David Štolpa: Pro Jana Vildumetzová: Zdržel se         ČSSD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ondřej Veselý:         KDU-ČSL (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Stanislav Juránek:         KSČM (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jiří Dolejš: Pro Ivo Pojezný: Pro     ODS (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Martin Baxa: Jakub Janda: Pro Martin Kupka: Pro Piráti (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ivan Bartoš: Pro Ondřej Profant: Pro     SPD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Pavel Jelínek: Jiří Kohoutek:     STAN (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Věra Kovářová:         TOP09 (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Dominik Feri: Pro         ID hlasování: 49, schůze č. 17, čas 12:45:19 12
Projednávané dokumenty

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/vybory-psp/zaznamy/4400-17-20190206
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.