PS190017381
Parlament České republiky
POSLANECKÁ SNĚMOVNA
2019
8. volební období
ZÁPIS
ze 17. schůze
Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj,
která se konala dne 6. února 2019
v budově Poslanecké sněmovny, Sněmovní 4, 118 26 Praha 1
místnost č. B 211.
Schůzi řídil: PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D.,
Přítomni: p. posl. Bartoš, Dolejš, Dražilová, Feri, Fialová, Janda, Kalous, Kořanová, Kovářová, Kubík, Kupka, Kytýr, Pojezný, Pour, Profant, Schiller, Štolpa, Veselý, Mračková Vildumetzová.
09,00 hodin
Bartoš: Zahájení jednání. Uvítání hostů. Informace o programu, hlasování č. 1:
Hlasování: ANO 13 NE 0 zdržel 0 přítomno 13 přijato
09,00 hod.
Informace Ministerstva pro místní rozvoj o situaci na ministerstvu a v příspěvkové organizaci Czechtourism ve spojitosti s vyšetřováním podezření ze spáchání dotačního podvodu. Aktuální stav.
Předkladatel: Ministerstvo pro místní rozvoj
Bartoš: Děkuji paní ministryni, že reagovala na naši výzvu a prosím ji o vyjádření.
Dostálová: K agentuře CzT – nikdo nebyl obviněn a nikdo nebyl obžalován. Policie prošetřuje tzv. „eventy“. CzT žádné dotace neposkytuje. Informace o „eventech“ - CzT uzavírá finanční partnerství – nakupuje si mediální prostor u akcí, na které je zaměřena pozornost celého světa. Informace o propagaci České republiky, o procesu – uvolnění prostředků z nespotřebovatelných výdajů. Informace o rozdělení „eventů“ z hlediska významnosti. Partnerství nejvýše do 2 mil. Kč. Do 200 tisíc Kč jsou to individuální fin. partnerství uzavírána CzT zejména na místní akce. Informace o fungování CzT.
Bartoš: Podání směřovalo na rok 2016, kdy bylo vytýkáno, že to bylo řešeno mimo standardní úřednický postup. Vy jste nyní hovořila o procesech transparentního formuláře a řízení financí – ta výhrada mimo ten standardní postup je tedy oprávněná, nebo vše v danou chvíli proběhlo standardně?
Dostálová: Od té doby nás policie nekontaktovala. Máme připraveny složky o proběhlém procesu. V r. 2016 jsem byla náměstkyní. Je otázkou, co znamená „mimo standardní postup“. Informace o „eventech“ a jejich vyhodnocení.
Bartoš: K uzavírání smluv - výhrady mířily ke koncentraci do třech krajů.
Palatková: Úvodem bych chtěla říci, že v rámci agentury CzT, jak pod vedením paní ministryně Šlechtové, tak i pod vedením paní ministryně Dostálové, se snažíme nastavovat transparentní kritéria pro rozdělování veřejných peněz. Pokud jde o policejní šetření, tak CzT neposkytuje žádné dotace. Pokud jde o „eventy“ – nemyslím si, že jsou hlavní věcí. K „eventům“ – informace. K uzavírání smluv (interní audit) – je nepřípustné, aby interní audit opustil nějakou zónu bezpečnosti, aby probíhaly jakékoliv zprávy v mediích. Interní audit je jedním z kroků k zajištění transparentnosti CzT. Informace o auditu – pochybení pouze dílčí.
Bartoš: Nejsou to útočné otázky. Výhrady k hospodaření CzT 2014 -2016 také od NKÚ – nesrovnalosti s hospodařením s majetkem, podána žaloba – jsou ty výhrady z NKÚ již systematicky vyřešeny?
Dostálová: Paní ředitelka je v úřadu od 1. 1. 2015, NKÚ mířilo i před její působnost. Všechny body byly vypořádány. Považuji to za uzavřené.
Mračková Vildumetzová: V mediálním prostoru se stále skloňují tři místa – Praha, Plzeňsko a Karlovarsko. Tak jak zde zaznělo, tak CzT neposkytuje dotace. Kraje si nikdy o žádnou dotaci v rámci CzT nežádaly! Informace o spolupráci s CzT – destinační agentury.
Dostálová: CzT nemůže ze zákona poskytovat žádné dotace. Informace o významných „eventech“ a uzavírání smluv. Informace o destinačních společnostech – příjemci dotací. Jsou to odlišné věci.
Bartoš: Děkuji za informace.
Informace o koncepci organizačního uspořádání a funkčnosti stavebních úřadů v obcích ČR.
Dostálová: Jsem ráda, že výbor zařadil rekodifikaci stavebního práva na své jednání. Co připravuje MMR s Hospodářskou komorou je revoluční změnou. Informace o rekodifikaci stavebního práva – týká se to mnoha zákonů, stavební zákon je jen procesním zákonem. Stavební právo, jak je nastaveno, ovlivňuje 80 zákonů v ČR. Dotčených stanovisek je více než 40. Informace o stávajícím systému. Sám si investor musí nyní oběhat úřady. Návrh – investor by měl přinést projektovou dokumentaci, která by měla mít jasně vyspecifikovanou formu, co musí obsahovat, na stavební úřad a stavební úřad zajišťuje veškerá povolení v rámci ochrany veřejného zájmu – jeden úřad, jedno povolení, jedno razítko! Stavební právo musí projít digitalizací. Problematika lhůt stavebního povolení, územních plánů. Rekodifikace zahrnuje 17 zásadních principů – např. digitalizaci, nejvyšší stavební úřad, sdílení úředníků, jednotná koordinace, zásadní je tzv. systémová podjatost. Nejvyšší stavební úřad (postaveno tak, aby to byl systém jako je finanční správa) – rozpočtově pod kapitolou MMR, pak nejvyšší stavební úřad, krajské stavební úřady a krajské stavební úřady budou mít pobočky na jednotlivých ORP, obcích atd. Naší ambicí je vyvolat jednání se starosty a ponechat lidi tam, kde jsou. Jediný rozdíl by byl, že by toho úředníka platil stát. Můžou nastat problémy jak s úředníky, tak s prostory - jednáme s ÚZSVM. Změna lhůt u územního plánování – vyjádření úz. pracoviště do 60 dnů, v případě odvolání na úrovni kraje dalších 60 dnů, 8 měsíců na přezkum – maximálně do roka vydáno stavební povolení.
Bartoš: Děkuji a otevírám rozpravu.
Kovářová: Ujasnění věci – rekodifikace by měla urychlit vydávání stavebního povolení. K současnému stavu a prodlužování – je nedostatek úředníků, nedostatečná metodika, systémová podjatost. Zaznamenala jsem, že mnoho starostů odmítá takovéto rozdělení – informace – je to k diskusi.
Dostálová: Odmítám, že je to nesystémové – informace. Řešíme stohy systémové podjatosti. Dotčené orgány – všichni budou pod jednou střechou – zrychlení.
Veselý: Připojuji se k p. posl. Kovářové – nejsem optimista. Podobné řešení bylo i u Úřadu práce a nebylo to dobrým řešením. Centrální stavební úřad – nemám s tím problém. Problém je v počtu úřadů, které se vyjadřují ke stavebnímu řízení. Soustřeďme se na množství stanovisek, ty omezme na minimum tak, aby je vydával pouze jeden úřad, nikoliv 40.
Dostálová: To je náš cíl – jeden úřad, jedno stanovisko, jedno razítko.
Kupka: Je potřeba provést zásadní změny – omezit dotčené orgány. Centrální stavební úřad – každý úřad se snaží nabobtnávat, vytváří si nové normy, bude to stát více peněz než je současný model. Problematika vztahující se i na služební zákon. Souhlasím s tím, že je nutné sjednocovat metodiku. To, co nás tíží, je komplikovanost nejen stavebního zákona, ale i souvisejících zákonů. Nedostatek úředníků – další problém. Sjednocovat úředníky – je to klíčové, sjednotit to ne pod jednu střechu, ale sjednotit je elektronicky. Odstranění systémové podjatosti – další problém. Schválen návrh Pardubického kraje - rozhodovaly již soudy na základě tohoto zákona? Podle prvních precedentů posoudit podjatost.
Dostálová: Systémová podjatost – musíme se s tím vypořádat. U velkých staveb nebyla nikdy systémová podjatost napadena. K úředníkům – jsme si vědomi tohoto problému, je nedostatek úředníků. Souhlasím s tím, že je stavební zákon pouze procesní normou, proto hovoříme o rekodifikaci.
Bartoš: Navazuji na p. posl. Kupku – apeluji na vás, jestli byste nemohla na nejbližším jednání Vlády ČR předložit, že ty stavební kameny, o kterých zde hovoříte, jsou pro celou státní správu a celé stavební řízení naprosto fundamentální. Úřad mají obíhat data, ne lidé. Zásadní je elektronický spis. Centrální úložiště – jednotlivé resorty k tomu mohou přistupovat – to je to pod jednou střechou. Když budou sjednocené procesy – jednou je elektronický spis a druhé je sdílení informací (mezi úřady) - to je ta cesta, která může napomoci. E-spis je signifikantní pro všechny, pro veškerou agendu státní správy.
Dostálová: Nejprve jsme do toho šli s těmi 17 základními kameny. Elektronizace a digitalizace je jedním ze základních kamenů. Děkuji pracovní skupině, kterou vedou p. posl. Kořanová a p. posl. Kupka – pro nás přidaná hodnota. K Vládě ČR – představení sedmi základních kamenů všem resortům již proběhlo, resorty souhlasí a vědí, že přijdou o své kompetence v rámci dotčených orgánů.
Schiller: Rekodifikace má dvě zásadní věci – jeden garant, vše vyřizuje stavební úřad. Stanoviska postupně narůstala. Dotčené orgány by měly dodržovat lhůty. Otázka garance a ručení za stanovisko.
Dostálová: Budeme se snažit zjednodušit metodiku. Chceme jít cestou jednoho garanta – jeden úřad, jedno razítko. Ve věcném záměru – dvě varianty – jestli obecně závazná vyhláška, nebo opatření obecné povahy – budu očekávat stanovisko SMO ČR.
Kalous: Dnešní jednání beru jako úvodní a vstupní. Věcný záměr zákona má 220 stran. Naše stavební řízen je jedno z nejpomalejších na světě. Bez radikálního řezu nejsme schopni se s tím vypořádat. Řada starostů uvítá, že to půjde mimo města, že to bude na samostatném úřadu.
Mračková Vildumetzová: Děkuji paní ministryni, že konečně někdo řeší stavební zákona a jeho rekodifikaci. Nejvíce problémová je agenda v rámci stavebního zákona. K materiálu se musí vést široká diskuse. Nyní úředníci pod zákonem o úřednících – jaký budete mít nástroj, aby lidé přešli na tento úřad? Otázka dostupnosti úřadu pro občany.
Dostálová: Řešíme to s MV – analýza. Službu chceme mít blízko občanovi. K p. posl. Kalousovi – oslovila jsem předsedy všech poslaneckých klubů, abychom i samostatně obešli jednotlivé kluby. Tento zákon musí procházet apoliticky.
Kupka: Avizuji, že díky MMR a s pomocí prac. skupiny pro elektronizaci stavebního řízení, se intenzivně pracuje na tom, aby ne ve výhledu 4 let, ale aby již letos na jaře, nějaké první konkrétní „vlaštovky“ bylo možné vidět a schválit je v Poslanecké sněmovně v rámci zákona o liniových stavbách. Včera jednala legislativní skupina k DTM. Datové úložiště – informace. Bude celá řada argumentů pro a proti – prosím o přesnější statistickou analýzu toho, jakým způsobem se kde na celém území ČR odehrává stavební řízení, s jakou rychlostí. Souhlasím s tím, že často do toho zasahuje základní překážka v podobě nepřipraveného územního plánu, potažmo těch podmínek na straně samospráv. Dalším problémem bude počet dotčených orgánů státní správy – složkové zákony (požární ochrana, hygiena, atd.). Děkuji za odvedenou práci.
Dostálová: Je to postaveno na základních kamenech. Digitalizace je jedním ze základních stavebních kamenů. Bez toho zrychlení nebude. Informace o věcném návrhu zákona.
Bartoš: Děkuji za závěrečné slovo. Návrh usnesení č. 76 – výbor bere na vědomí informace ministryně pro místní rozvoj Ing. Kláry Dostálové.
Hlasování č. 2: Příloha č. 1
Hlasování: ANO 14 NE 0 zdržel 0 přítomno 14 přijato
11,00 hod.
Návrh poslanců Ivana Bartoše, Jakuba Michálka, Radka Holomčíka a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 106 /1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů a zákon č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů, sněmovní tisk 50/0.
Předkladatel: PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D., poslanec PSP ČR
Zpravodaj: Ondřej Profant, poslanec PSP ČR
Bartoš: Zahájení projednávání ST 50. Informace o návrhu – dva zásadní body – všechny státem ovládané organizace mají mít jednoznačnou povinnost poskytovat informace veřejnosti podle zákona č. 106 a druhý bod – všechny státem ovládané organizace by měly zveřejňovat smlouvy. ST 50 upravuje pravidla pro přístup k informacím a k registru smluv.
Profant: Zpravodajská zpráva – mnoho pozm. návrhů. Návrh na proceduru hlasování:
1. Zamítnutí
1. Legislativně technické návrhy podané v garančním výboru,
k I5 (určení odstavce pro podaný PN)
1. F1, potom nehlasovatelné H, I1 a A3 (totožnost)
1. A1, A2 a A4 (pak nehlas B1) (pokud schválen A1) (A4 shodně upravováno v ST 139)
1. A3 nehlasovatelné, totožnost s F1
1. B1 jen když neschválen A1
1. E1 potom nehlas. I2 (totožnost), I4 (totožnost), J1(totožnost E1-3) a J2 (totožnost s E1-2)
1. I2 – nehlasovatelné – totožnost s E1
1. E2-1 (k § 11 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb.)
1. E2-2 ( k čl. III zákon 340/2015 Sb.) – potom nehlasovatelné B4
1. B2
1. B3
1. B4 – nehlasovatelné (totožnost s E2-2)
1. C – shodně upravováno v ST139
1. D nehlasovatelné – totožnost s B
1. F2 + F3 + F4+ F5
1. I3
1. G PN1823, tj. G1 + G2-6
1. G PN1823, tj. G2–4,5
1. G PN1823, tj. G2-7
1. G PN1823, tj. G2-8-10
1. G PN1823, tj. G2-11
1. G PN 1824 jako celek
1. H nehlasovatelné, totožnost s F1
1. I1 nehlasovatelné, totožnost s F1
1. I4 nehlasovatelný, totožnost s E1 (E1-3)
1. I5 (po legtech – určení odst.)
1. J1 nehlasovatelné, totožnost E1 (E1-3)
1. J2 nehlasovatelné, totožnost E1 (E1-2)
1. K
1. L
Kytýr: Návrh na změnu – A1, A2 a A4 – hlasovat zvlášť.
Bartoš: Hlasování o změně procedury, hlasování č. 3:
Hlasování: ANO 13 NE 0 zdržel 0 přítomno 13 přijato
Hlasování o proceduře, hlasování č. 4:
Hlasování: ANO 13 NE 0 zdržel 0 přítomno 13 přijato
Profant: Návrh na zamítnutí – doporučující stanovisko.
Bartoš: Hlasování o doporučujícím stanovisku, hlasování č. 5:
Hlasování: ANO 0 NE 8 zdržel 4 přítomno 12 nepřijato
Hlasování o nedoporučujícím stanovisku, hlasování č. 6:
Hlasování: ANO 9 NE 0 zdržel 3 přítomno 12 přijato
Profant: Legislativně technické návrhy podané v garančním výboru – doporučující stanovisko.
Bartoš: Hlasování o doporučujícím stanovisku, hlasování č. 7:
Hlasování: ANO 7 NE 0 zdržel 2 přítomno 9 přijato
Profant: F1 – doporučující stanovisko.
Bartoš: F1 – hlasování o doporučujícím stanovisku, MV – doporučuje, hlasování č. 8:
Hlasování: ANO 11 NE 3 zdržel 0 přítomno 14 přijato
Profant: A1 - doporučující stanovisko.
Bartoš: Hlasování o doporučujícím stanovisku k A1, MV – nedoporučující, (hlasování č. 9 prohlášeno za zmatečné) hlasování č. 10:
Hlasování: ANO 5 NE 4 zdržel 5 přítomno 14 nepřijato
Hlasování o nedoporučujícím stanovisku, hlasování č. 11:
Hlasování: ANO 6 NE 2 zdržel 4 přítomno 14 nepřijato
A1 – bez stanoviska
Profant: A2 - doporučující stanovisko.
Bartoš: Hlasování o doporučujícím stanovisku k A2, MV – doporučuje, hlasování č. 12:
Hlasování: ANO 14 NE 0 zdržel 0 přítomno 14 přijato
Profant: A4 – doporučující stanovisko.
Bartoš: Hlasování o doporučujícím stanovisku k A4, MV – nedoporučující, hlasování č. 13:
Hlasování: ANO 2 NE 7 zdržel 5 přítomno 14 nepřijato
Hlasování o nedoporučujícím stanovisku, hlasování č. 14:
Hlasování: ANO 6 NE 2 zdržel 6 přítomno 14 nepřijato
A4 – bez stanoviska
Profant: A3 – doporučující stanovisko.
Bartoš: Hlasování o doporučujícím stanovisku k A3, hlasování č. 15:
Hlasování: ANO 14 NE 0 zdržel 0 přítomno 14 přijato
Profant: B1 - nedoporučující stanovisko.
Bartoš: Hlasování o nedoporučujícím stanovisku k B1, hlasování č. 16:
Hlasování: ANO 12 NE 0 zdržel 2 přítomno 14 přijato
Profant: E1 – doporučující stanovisko.
Bartoš: Hlasování o doporučujícím stanovisku k E1, MV – neutrální, hlasování č. 17:
Hlasování: ANO 14 NE 0 zdržel 0 přítomno 14 přijato
Profant: I2 – nehlasovatelné, E2-1 – doporučující stanovisko.
Bartoš: Hlasování o doporučujícím stanovisku k E2-1, hlasování č. 18:
Hlasování: ANO 11 NE 0 zdržel 3 přítomno 14 přijato
Profant: E2-2 – doporučující stanovisko.
Bartoš: Hlasování o doporučujícím stanovisku k E2-2, MV – neutrální, hlasování č. 19:
Hlasování: ANO 13 NE 0 zdržel 1 přítomno 14 přijato
Profant: B2 – nedoporučující stanovisko.
Bartoš: Hlasování o nedoporučujícím stanovisku k B2, (hlasování č. 20 – prohlášeno za zmatečné), hlasování č. 21:
Hlasování: ANO 12 NE 0 zdržel 2 přítomno 14 přijato
Profant: B3 – nedoporučující stanovisko.
Bartoš: Hlasování o nedoporučujícím stanovisku k B3, MV – nedoporučuje, hlasování č. 22:
Hlasování: ANO 12 NE 0 zdržel 2 přítomno 14 přijato
Profant: B4 – nehlasovatelné, C – doporučující stanovisko.
Bartoš: Hlasování o doporučujícím stanovisku k C, MV – nedoporučuje, hlasování č. 23:
Hlasování: ANO 2 NE 5 zdržel 7 přítomno 14 nepřijato
Hlasování o nedoporučujícím stanovisku, hlasování č. 24:
Hlasování: ANO 8 NE 2 zdržel 4 přítomno 14 přijato
Profant: D – nehlasovatelné. F2, F3, F4 a F5 – nedoporučující stanovisko.
Bartoš: Hlasování o nedoporučujícím stanovisku k F2, F3, F4 a F5, MV – nedoporučuje, hlasování č. 25:
Hlasování: ANO 14 NE 0 zdržel 0 přítomno 14 přijato
Profant: I3 – nedoporučující stanovisko.
Bartoš: Hlasování o nedoporučujícím stanovisku k I3, hlasování č. 26:
Hlasování: ANO 6 NE 1 zdržel 7 přítomno 14 nepřijato
Hlasování o doporučujícím stanovisku, hlasování č. 27:
Hlasování: ANO 2 NE 3 zdržel 9 přítomno 14 nepřijato
I3 – bez stanoviska.
Profant: G PN 1823, tj. G1 + G2-6 – nedoporučující stanovisko.
Bartoš: Hlasování o nedoporučujícím stanovisku, MV – nedoporučuje celé G, hlasování č. 28:
Hlasování: ANO 12 NE 2 zdržel 0 přítomno 14 přijato
Profant: G PN 1823, tj. G2-4,5 - nedoporučující stanovisko.
Bartoš: Hlasování o nedoporučujícím stanovisku, hlasování č. 29:
Hlasování: ANO 12 NE 2 zdržel 0 přítomno 14 přijato
Profant: G PN 1823, tj. G2-7 – nedoporučující stanovisko.
Bartoš: Hlasování o nedoporučujícím stanovisku, hlasování č. 30:
Hlasování: ANO 11 NE 3 zdržel 0 přítomno 14 přijato
Profant: G PN 1823, tj. G2-8-10 – nedoporučující stanovisko.
Bartoš: Hlasování o nedoporučujícím stanovisku, hlasování č. 31:
Hlasování: ANO 12 NE 2 zdržel 0 přítomno 14 přijato
Profant: G PN 1823, tj. G2-11 – nedoporučující stanovisko.
Bartoš: Hlasování o nedoporučujícím stanovisku, hlasování č. 32:
Hlasování: ANO 12 NE 2 zdržel 0 přítomno 14 přijato
Profant: G PN 1824 – nedoporučující stanovisko.
Bartoš: Hlasování o nedoporučujícím stanovisku, hlasování č. 33:
Hlasování: ANO 12 NE 2 zdržel 0 přítomno 14 přijato
Profant: H, I1, I4 - nehlasovatelné. I5 – nedoporučující stanovisko.
Bartoš: Hlasování o nedoporučujícím stanovisku k I5, MV – neutrální, hlasování č. 34:
Hlasování: ANO 4 NE 1 zdržel 7 přítomno 12 nepřijato
Hlasování o doporučujícím stanovisku, hlasování č. 35:
Hlasování: ANO 2 NE 2 zdržel 10 přítomno 14 nepřijato
I5 - bez stanoviska.
Profant: J1 a J2 – nehlasovatelné. K – doporučující stanovisko.
Bartoš: Hlasování o doporučujícím stanovisku, MV nedoporučuje. Hlasování č. 36:
Hlasování: ANO 4 NE 8 zdržel 2 přítomno 14 nepřijato
Hlasování o nedoporučujícím stanovisku, hlasování č. 37:
Hlasování: ANO 8 NE 4 zdržel 2 přítomno 14 přijato
Profant: L – nedoporučující stanovisko.
Bartoš: Hlasování o nedoporučujícím stanovisku, MV neutrální, hlasování č. 38:
Hlasování: ANO 6 NE 1 zdržel 7 přítomno 14 nepřijato
Hlasování o doporučujícím stanovisku, hlasování č. 39:
Hlasování: ANO 2 NE 5 zdržel 7 přítomno 14 nepřijato
L – bez stanoviska.
Profant: O návrhu jako celku – doporučující stanovisko.
Bartoš: Hlasování o doporučujícím stanovisku, MV – neutrální, hlasování č. 40:
Hlasování: ANO 10 NE 0 zdržel 4 přítomno 14 přijato
Profant: Návrh usnesení č. 77.
Bartoš: Hlasování o návrhu usnesení č. 77, hlasování č. 41: Příloha č. 2
Hlasování: ANO 14 NE 0 zdržel 0 přítomno 14 přijato
12,00 hod.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 29/2000 sb., o poštovních službách a o změně některých zákonů (zákon o poštovních službách), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 319/2015 Sb., kterým se mění zákon č. 29/2000 Sb., o poštovních službách a o změně některých zákonů (zákon o poštovních službách), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č.77/1997 Sb., o státním podniku, ve znění pozdějších předpisů, sněmovní tisk 202/0.
Předkladatel: Ministerstvo průmyslu a obchodu
Zpravodaj: Dominik Feri, poslanec PSP ČR
Bartoš: Zahájení projednávání.
Očko: Předkladatelská zpráva. Reakce na proběhlé první čtení na jednání Poslanecké sněmovny. Informace o návrhu – čisté náklady, složitá finanční situace České pošty s.p. Informace o financování, od r. 2015 financování ze státního rozpočtu. Informace o předloženém PN.
Feri: Zpravodajská zpráva.
Bartoš: Otevírám obecnou rozpravu.
Feri: Návrh usnesení č. 78 – přerušuje projednávání v obecné rozpravě, termín na podávání PN do 12. 2. 2019, projednání na výboru 21. 2. 2019.
Bartoš: Hlasování o návrhu usnesení č. 78, hlasování č. 42: Příloha č. 3
Hlasování: ANO 14 NE 0 zdržel 0 přítomno 14 přijato
Různé:
Bartoš: Stanovení termínu pro podávání PN k ST 286, místní poplatky a to do 12. 2. 2019, projednání zařazeno na jednání výboru 21. 2. 2019, návrh usnesení č. 82 – přerušení projednávání, hlasování č. 43: Příloha č. 4
Hlasování: ANO 14 NE 0 zdržel 0 přítomno 14 přijato
Bartoš: Ke schválené zahraniční cestě do Portugalska – vyjádření velvyslanectví, zamítnutí návrhu na zahr. cestu, alternativní návrh na návštěvu demokratické republiky Svatého Tomáše a Princova ostrova.
Hlasování o návrhu usnesení č. 83, hlasování č. 44: Příloha č. 5
Hlasování: ANO 12 NE 0 zdržel 2 přítomno 14 přijato
Návrh usnesení č. 81 – výjezdní zasedání do Ústeckého kraje ve dnech 20. – 21. 3. 2019, hlasování č. 45: Příloha č. 6
Hlasování: ANO 11 NE 0 zdržel 2 přítomno 13 přijato
Návrh usnesení č. 84 – účast na konferenci ISSS v Hradci Králové – 31. 3 – 2. 4. 2019,
Hlasování č. 46: Příloha č. 7
Hlasování: ANO 14 NE 0 zdržel 0 přítomno 14 přijato
12,45 hod.
Vládní návrh zákona, kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o Sbírce zákonů a mezinárodních smluv, sněmovní tisk 256/0.
Předkladatel: Ministerstvo vnitra
Zpravodaj: Ondřej Profant, poslanec PSP ČR
Mlsna: Předkladatelská zpráva. Informace o projednávání návrhu zákona. Tento návrh zákona spadá do strategických cílů Vlády ČR v oblasti e-Governmentu, který zahrnuje v sobě i dokončení e-sbírky a e-legislativy. Návrh přináší i změny reflektující změny v jednacím řádu Poslanecké sněmovny a Senátu. Informace o elektronické sbírce zákonů - posunutí účinnosti na leden 2021.
Bartoš: Pan zpravodaj zde není. Předložím návrh usnesení - přerušení projednávání do 21. 2. 2019, podávání PN do 12. 2. 2019. Otevírám obecnou rozpravu.
Kupka: Další odklad termínů realizace e-sbírky a e-legislativy jde proti zájmům států co nejrychleji pokročit v elektronizaci státní správy. Je ten posun nezbytně nutný?
Mlsna: Jsou to dvě věci. Jedna věc je změnový zákon. Bavíme se o tom již nejméně deset let. Před třemi lety znovu otevřený zákon – vysoutěžení projektu – informace. Informace o e-sbírce – je to v patronaci jak Poslanecké sněmovny, tak Senátu. Projekt bude hotov v polovině roku 2020, druhá polovina roku zkušební provoz. Je lepší to spustit k začátku kalendářního roku. Nelze to nyní zkrátit, bylo to tak i vysoutěženo.
Bartoš: Hlasování o návrhu usnesení č. 79, hlasování č. 47: Příloha č. 8
Hlasování: ANO 15 NE 0 zdržel 0 přítomno 15 přijato
Vládní návrh zákona, kterým se mění některé zákony na úseku vnitřní správy, sněmovní tisk 301.
Předkladatel: Ministerstvo vnitra
Zpravodaj: Ing. Milan Pour, poslanec PSP ČR
Bartoš: Zahájení projednávání ST 301.
Mlsna: Předkladatelská zpráva. Hlavním smyslem je adaptovat některé právní předpisy v působnosti MV na nařízení Evropského parlamentu a Rady, o podpoře volného pohybu občanů – zjednodušení požadavků na překládání některých veřejných listin v rámci EU – otázka překladu formulářů (matriční doklady, atd.). Zákon by měl snížit administrativní zátěž. Vazba na základní registry. Čekali jsme a čekáme na formuláře z Evropské unie, které bychom měli připojovat k naším úředním matričním, či dalším dokladům. EU vydala zatím jen polovinu dokladů, na tu druhou stále čekáme. Na straně EU argument, že je mnoho jazykových mutací.
Pour: Zpravodajská zpráva. Předkládaný návrh zákona je adaptačním návrhem zákona, který přizpůsobuje právní řád ČR nařízení Evropského Parlamentu a Rady z roku 2016. Nařízení nabývá účinnosti od 16. února 2019 – jedná se o nařízení, nikoliv o směrnici. Informace o návrhu - navrhnu přerušení projednávání sněmovního tisku do 21. 2. 2019 a termín na podávání pozm. návrhů do 12. 2. 2019.
Bartoš: Hlasování o návrhu usnesení č. 80, hlasování č. 48: Příloha č. 9
Hlasování: ANO 15 NE 0 zdržel 0 přítomno 15 přijato
Různé:
Janda: Návrh na konání semináře „Snížení limitu vratky DPH turistů v ČR“ pod záštitou podvýboru pro cestovní ruch. Prosím o souhlas výboru.
Bartoš: Hlasování o návrhu usnesení č. 85, hlasování č. 49: Příloha č. 10
Hlasování: ANO 13 NE 1 zdržel 1 přítomno 15 přijato
Další schůze by byla 21. února, pokud ji tedy nebudeme muset svolat dříve kvůli ST 273 a 241.
Mračková Vildumetzová: K ST 273 – informace o PN. Mělo to být dnes zařazeno na jednání výboru. Mohli jsme se k jednotlivým PN dnes vyjádřit.
Bartoš: Byla již rozeslána pozvánka a program byl nabitý. Mohli jsme to zařadit při schvalování programu na začátku dnešního dne.
Mračková Vildumetzová: Všechny PN jsme zde již projednaly, jediné nové dva PN jsou od SPD – informace. Je to na vašem vyjádření, jestli to projednat ještě dnes.
Dolejš: Již máme odpolední program. Operativně to lze projednat během jednání sněmovny.
Mračková Vildumetzová: Můžeme to projednat ráno před jednáním Poslanecké sněmovny.
Bartoš: Poradím se s vedením výboru. Příští týden bychom rozeslali pozvánku. Děkuji a končím dnešním jednání.
Ukončení jednání v 12,45 hodin.
Zapsala: Bc. Petra Čížkovská
Odpovídá: Mgr. Miroslav Wolf, tajemník výboru
Ing. Jiří D o l e j š v.r. PhDr. Ivan B a r t o š, Ph.D. v.r.
ověřovatel předseda výboru
Příloha č. 1
Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP
17. schůze
06.02.2019 - 10:24:54
Hlasování č. 2
Informace o koncepci a funkčnosti staveb.úřadů
Přítomno: 14
Pro: 14
Proti: 0
Zdržel se: 0
ANO
(Pro: 9, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Lenka Dražilová:
Pro
Eva Fialová:
Pro
Adam Kalous:
Pro
Barbora Kořanová:
Pro
Jan Kubík:
Pro
Jaroslav Kytýr:
Milan Pour:
Pro
Jan Schiller:
Pro
David Štolpa:
Pro
Jana Vildumetzová:
Pro
ČSSD
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Ondřej Veselý:
KDU-ČSL
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Stanislav Juránek:
KSČM
(Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Jiří Dolejš:
Pro
Ivo Pojezný:
ODS
(Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Martin Baxa:
Jakub Janda:
Pro
Martin Kupka:
Pro
Piráti
(Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Ivan Bartoš:
Pro
Ondřej Profant:
SPD
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Pavel Jelínek:
Jiří Kohoutek:
STAN
(Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Věra Kovářová:
Pro
TOP09
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Dominik Feri:
ID hlasování: 2, schůze č. 17, čas 10:24:55
Příloha č. 2
Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP
17. schůze
06.02.2019 - 11:51:15
Hlasování č. 41
Novela z.o svobodném přístupu k informacím usnesení
Přítomno: 14
Pro: 14
Proti: 0
Zdržel se: 0
ANO
(Pro: 8, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Lenka Dražilová:
Pro
Eva Fialová:
Adam Kalous:
Pro
Barbora Kořanová:
Pro
Jan Kubík:
Pro
Jaroslav Kytýr:
Pro
Milan Pour:
Pro
Jan Schiller:
David Štolpa:
Pro
Jana Vildumetzová:
Pro
ČSSD
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Ondřej Veselý:
KDU-ČSL
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Stanislav Juránek:
KSČM
(Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Jiří Dolejš:
Pro
Ivo Pojezný:
Pro
ODS
(Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Martin Baxa:
Jakub Janda:
Pro
Martin Kupka:
Pro
Piráti
(Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Ivan Bartoš:
Pro
Ondřej Profant:
Pro
SPD
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Pavel Jelínek:
Jiří Kohoutek:
STAN
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Věra Kovářová:
TOP09
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Dominik Feri:
ID hlasování: 41, schůze č. 17, čas 11:51:16
Příloha č. 3
Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP
17. schůze
06.02.2019 - 12:11:29
Hlasování č. 42
Novela z.o poštovních službách pr
Přítomno: 15
Pro: 14
Proti: 0
Zdržel se: 0
ANO
(Pro: 8, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Lenka Dražilová:
Pro
Eva Fialová:
Adam Kalous:
Pro
Barbora Kořanová:
Pro
Jan Kubík:
Pro
Jaroslav Kytýr:
Pro
Milan Pour:
Pro
Jan Schiller:
David Štolpa:
Pro
Jana Vildumetzová:
Pro
ČSSD
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Ondřej Veselý:
KDU-ČSL
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Stanislav Juránek:
KSČM
(Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Jiří Dolejš:
Pro
Ivo Pojezný:
Pro
ODS
(Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Martin Baxa:
Jakub Janda:
Pro
Martin Kupka:
Pro
Piráti
(Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Ivan Bartoš:
Pro
Ondřej Profant:
Nehlasoval
SPD
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Pavel Jelínek:
Jiří Kohoutek:
STAN
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Věra Kovářová:
TOP09
(Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Dominik Feri:
Pro
ID hlasování: 42, schůze č. 17, čas 12:11:30
Příloha č. 4
Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP
17. schůze
06.02.2019 - 12:14:06
Hlasování č. 43
Novela z.o místních poplatcích
Přítomno: 15
Pro: 14
Proti: 0
Zdržel se: 0
ANO
(Pro: 8, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Lenka Dražilová:
Pro
Eva Fialová:
Adam Kalous:
Pro
Barbora Kořanová:
Pro
Jan Kubík:
Pro
Jaroslav Kytýr:
Pro
Milan Pour:
Pro
Jan Schiller:
David Štolpa:
Pro
Jana Vildumetzová:
Pro
ČSSD
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Ondřej Veselý:
KDU-ČSL
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Stanislav Juránek:
KSČM
(Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Jiří Dolejš:
Pro
Ivo Pojezný:
Pro
ODS
(Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Martin Baxa:
Jakub Janda:
Pro
Martin Kupka:
Pro
Piráti
(Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Ivan Bartoš:
Pro
Ondřej Profant:
Nehlasoval
SPD
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Pavel Jelínek:
Jiří Kohoutek:
STAN
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Věra Kovářová:
TOP09
(Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Dominik Feri:
Pro
ID hlasování: 43, schůze č. 17, čas 12:14:08
Příloha č. 5
Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP
17. schůze
06.02.2019 - 12:17:49
Hlasování č. 44
Změna záměrů zahr.cest
Přítomno: 15
Pro: 12
Proti: 0
Zdržel se: 2
ANO
(Pro: 6, Proti: 0, Zdržel se: 2)
Lenka Dražilová:
Pro
Eva Fialová:
Adam Kalous:
Zdržel se
Barbora Kořanová:
Zdržel se
Jan Kubík:
Pro
Jaroslav Kytýr:
Pro
Milan Pour:
Pro
Jan Schiller:
David Štolpa:
Pro
Jana Vildumetzová:
Pro
ČSSD
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Ondřej Veselý:
KDU-ČSL
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Stanislav Juránek:
KSČM
(Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Jiří Dolejš:
Pro
Ivo Pojezný:
Pro
ODS
(Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Martin Baxa:
Jakub Janda:
Pro
Martin Kupka:
Pro
Piráti
(Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Ivan Bartoš:
Pro
Ondřej Profant:
Nehlasoval
SPD
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Pavel Jelínek:
Jiří Kohoutek:
STAN
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Věra Kovářová:
TOP09
(Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Dominik Feri:
Pro
ID hlasování: 44, schůze č. 17, čas 12:17:50
Příloha č. 6
Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP
17. schůze
06.02.2019 - 12:19:55
Hlasování č. 45
Různé
Přítomno: 15
Pro: 11
Proti: 0
Zdržel se: 2
ANO
(Pro: 6, Proti: 0, Zdržel se: 2)
Lenka Dražilová:
Pro
Eva Fialová:
Adam Kalous:
Pro
Barbora Kořanová:
Zdržel se
Jan Kubík:
Pro
Jaroslav Kytýr:
Pro
Milan Pour:
Pro
Jan Schiller:
David Štolpa:
Pro
Jana Vildumetzová:
Zdržel se
ČSSD
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Ondřej Veselý:
KDU-ČSL
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Stanislav Juránek:
KSČM
(Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Jiří Dolejš:
Pro
Ivo Pojezný:
Pro
ODS
(Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Martin Baxa:
Jakub Janda:
Pro
Martin Kupka:
Nehlasoval
Piráti
(Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Ivan Bartoš:
Pro
Ondřej Profant:
Nehlasoval
SPD
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Pavel Jelínek:
Jiří Kohoutek:
STAN
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Věra Kovářová:
TOP09
(Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Dominik Feri:
Pro
ID hlasování: 45, schůze č. 17, čas 12:19:57
Příloha č. 7
Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP
17. schůze
06.02.2019 - 12:21:13
Hlasování č. 46
ISSS – Hradec Králové
Přítomno: 15
Pro: 14
Proti: 0
Zdržel se: 0
ANO
(Pro: 8, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Lenka Dražilová:
Pro
Eva Fialová:
Adam Kalous:
Pro
Barbora Kořanová:
Pro
Jan Kubík:
Pro
Jaroslav Kytýr:
Pro
Milan Pour:
Pro
Jan Schiller:
David Štolpa:
Pro
Jana Vildumetzová:
Pro
ČSSD
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Ondřej Veselý:
KDU-ČSL
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Stanislav Juránek:
KSČM
(Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Jiří Dolejš:
Pro
Ivo Pojezný:
Pro
ODS
(Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Martin Baxa:
Jakub Janda:
Pro
Martin Kupka:
Pro
Piráti
(Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Ivan Bartoš:
Pro
Ondřej Profant:
Nehlasoval
SPD
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Pavel Jelínek:
Jiří Kohoutek:
STAN
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Věra Kovářová:
TOP09
(Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Dominik Feri:
Pro
ID hlasování: 46, schůze č. 17, čas 12:21:15
Příloha č. 8
Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP
17. schůze
06.02.2019 - 12:34:15
Hlasování č. 47
Vl.n.z.o změně zák.v souv.s přij.zák.o Sbírce zák.a mez.smluv přerušuje
Přítomno: 15
Pro: 15
Proti: 0
Zdržel se: 0
ANO
(Pro: 8, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Lenka Dražilová:
Pro
Eva Fialová:
Adam Kalous:
Pro
Barbora Kořanová:
Pro
Jan Kubík:
Pro
Jaroslav Kytýr:
Pro
Milan Pour:
Pro
Jan Schiller:
David Štolpa:
Pro
Jana Vildumetzová:
Pro
ČSSD
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Ondřej Veselý:
KDU-ČSL
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Stanislav Juránek:
KSČM
(Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Jiří Dolejš:
Pro
Ivo Pojezný:
Pro
ODS
(Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Martin Baxa:
Jakub Janda:
Pro
Martin Kupka:
Pro
Piráti
(Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Ivan Bartoš:
Pro
Ondřej Profant:
Pro
SPD
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Pavel Jelínek:
Jiří Kohoutek:
STAN
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Věra Kovářová:
TOP09
(Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Dominik Feri:
Pro
ID hlasování: 47, schůze č. 17, čas 12:34:16
Příloha č. 9
Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP
17. schůze
06.02.2019 - 12:43:16
Hlasování č. 48
Vl.n.z.kterým se mění některé zák.na úseku vnitřní správy
Přítomno: 15
Pro: 15
Proti: 0
Zdržel se: 0
ANO
(Pro: 8, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Lenka Dražilová:
Pro
Eva Fialová:
Adam Kalous:
Pro
Barbora Kořanová:
Pro
Jan Kubík:
Pro
Jaroslav Kytýr:
Pro
Milan Pour:
Pro
Jan Schiller:
David Štolpa:
Pro
Jana Vildumetzová:
Pro
ČSSD
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Ondřej Veselý:
KDU-ČSL
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Stanislav Juránek:
KSČM
(Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Jiří Dolejš:
Pro
Ivo Pojezný:
Pro
ODS
(Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Martin Baxa:
Jakub Janda:
Pro
Martin Kupka:
Pro
Piráti
(Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Ivan Bartoš:
Pro
Ondřej Profant:
Pro
SPD
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Pavel Jelínek:
Jiří Kohoutek:
STAN
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Věra Kovářová:
TOP09
(Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Dominik Feri:
Pro
ID hlasování: 48, schůze č. 17, čas 12:43:18
Příloha č. 10
Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP
17. schůze
06.02.2019 - 12:45:17
Hlasování č. 49
Různé seminář
Přítomno: 15
Pro: 13
Proti: 1
Zdržel se: 1
ANO
(Pro: 6, Proti: 1, Zdržel se: 1)
Lenka Dražilová:
Pro
Eva Fialová:
Adam Kalous:
Pro
Barbora Kořanová:
Proti
Jan Kubík:
Pro
Jaroslav Kytýr:
Pro
Milan Pour:
Pro
Jan Schiller:
David Štolpa:
Pro
Jana Vildumetzová:
Zdržel se
ČSSD
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Ondřej Veselý:
KDU-ČSL
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Stanislav Juránek:
KSČM
(Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Jiří Dolejš:
Pro
Ivo Pojezný:
Pro
ODS
(Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Martin Baxa:
Jakub Janda:
Pro
Martin Kupka:
Pro
Piráti
(Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Ivan Bartoš:
Pro
Ondřej Profant:
Pro
SPD
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Pavel Jelínek:
Jiří Kohoutek:
STAN
(Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Věra Kovářová:
TOP09
(Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0)
Dominik Feri:
Pro
ID hlasování: 49, schůze č. 17, čas 12:45:19
12