Snadné přidání nového datasetu

Zasedání zastupitelstev 35618a9fce089eb10d39890d4ee4eeab


ID jednání35618a9fce089eb10d39890d4ee4eeab
Jednání5. zasedání zastupitelstva - část 2
Další jednání města/kraje Statutární město Ostrava
Datum jednání24.10.2015
Odkaz na audiohttps://somedata.hlidacstatu.cz/mp3/zasedani-zastupitelstev/35618a9fce089eb10d39890d4ee4eeab.mp3
Délka audio záznamu01:30:02
Přepis audio záznamu (vznikl díky velké pomoci od Ondřeje Klejcha z University of Edinburgh.)

Stačí kliknout na větu v textu a spustí se audiozáznam z daného místa. V Safari na OSX zlobí posun v souboru, doporučujeme Chrome

Upozorňujeme, že přepisy záznamu neanonymizujeme ani nijak neupravujeme.

    Mluvčí 12:  Takže zpátky.
Mluvčí 12: Tady vidíte soustavu těch rybníků.
Mluvčí 12: Ta vodoteč vede od Starobělsky hlurt až tady dole na areál zdraví, takže celá ta kaskada rybníků by měla být revitalizovaná a okolí těch rybníků z přístupněné veřejnosti a mělo by sloužit k rekreačním účelům.
Mluvčí 12:  Na to navazuje ten park nad Rybníkem.
Mluvčí 12: Poprosím kolegu, aby nám promítal další obrázek.
Mluvčí 12:  Takže tady vidíte z toho obrázku, pokud se v tom zorientujete, že celá ta plocha od toho areálu zdraví až do Výškovic, k těm panelákům by měla být upravená do podoby lesoparku nebo parku a otevřena skutečně veřejností.
Mluvčí 12: To je tato část, jinak trošku lítujeme toho, že...
Mluvčí 12:  Tady to vidíte, tam je ta modrá plocha rybníky a nad tím až pod ty paneláky je upravená plocha.
Mluvčí 12:  Jinak je trošičku škoda, že celá ta oblast bělského lesa nespadá do gesce vašeho obvodu, což trošičku toho lítujeme, protože říkám, ta spoluprace v posledních letech nebo tomu období je dobrá, ale část toho lesa skutečně je na katastru bělé a bohužel tento obvod jaksi nedisponuje takovými prostředky, abychom mohli některé naše záměry nebo záměry, co by určitě uvítala veřejnost, realizovat.
Mluvčí 12:  Přesto se nám podařilo s městem dohodnout na rekonstrukci cesty, která vede přes Bělský les směrem na Koupaliště do Nové Běle, takže to je projekt, který by měl spatřit světlo světa ještě v závěru letošního roku, což si myslím, že výrazně pomůže občanům, těm, kteří se věnujou sportu na kolečkových bruslích nebo i
Mluvčí 12:  maminkám s kočárkama zdárně absolvovat trasu od smyčky tramvaje nebo Dakoty směrem až na koupaliště na Novou Bělou.
Mluvčí 12: Je to projekt zhruba za 4 miliony korun, který město v současných dnech připravuje k realizaci.
Mluvčí 12:  Potom tady máme spoustu ještě nápadů, na které záníme prostředky.
Mluvčí 12: Je to třeba plocha, kterou chceme upravit nad spojníci Dakota, Smyčka, tramvaje.
Mluvčí 12: Je to tzv.
Mluvčí 12: projekt Studenská, kde ji nad tou cestou bychom chtěli upravit.
Mluvčí 12: Upravit ty porosty do charakteru jakésího parku nebo lesoparku.
Mluvčí 12: V současné době lidově řečeno je tam džungle, kde se lidé skutečně bojí pohybovat, bojí se tam chodit.
Mluvčí 12:  později večer, takže je to takový strašák, který je za zastávkou u Dakoty.
Mluvčí 12: Takže to je obrovský kus a obrovský prostor, který bychom chtěli upravit.
Mluvčí 12: Takže to jsou samozřejmě věci, které se týkají jihu.
Mluvčí 12: My těch věcí, které se týkají celého majetku statutárního města Ostravy, máme samozřejmě připraveno spousta.
Mluvčí 12: Ale jsem rád, že jsme měli možnost vám tady aspoň v krátkosti představit naše záměry.
Mluvčí 12:  a naši snahu něco tady změnit ve prospěch prostě občanů.
Mluvčí 12: Ještě bych závěrem vzpomenul jednu věc a to je, když jsem se potkal s panem starostou, tak jsme uvažovali nad tím, jak dobývavit v rámci občanské vybavenosti ten prostor Bělského lesa.
Mluvčí 12:  Takže pokud se najdou prostředky, finanční prostředky v rozpočtu jihu, tak bychom velice rádi realizovali projekt, který tady máme připravený.
Mluvčí 12: To znamená uvažovali jsme, aby ti, kteří bydlí lidé v paneláku, měli možnost si někde jo grillovat buršty a úpest nějaké maso, takže bychom
Mluvčí 12:  Našli jsme plochu, která je tam v tom žlutém prostoru, kde by měla stát nějaká pergola nebo altán, kde kdokoliv z občanů má možnost si tam v sobotu, neděli, pracovní dny posedět a ogrillovat nějaké maso.
Mluvčí 12:  Možná se k tomu tématu dostanete, protože my těch nápadů máme víc, jak by to mohlo vypadat, nějaký kulaty prostě altan nebo může to být z kamené, tam jsme se inspirovali ve Frýdku-Místku, kde takovéto věci prostě fungují pro ty velká sídliště, tak třeba i na to přijde řada a třeba to najde nějak podobu finální verze.
Mluvčí 12: Takže já děkuji pane starostá za pozornost a děkujeme za pozvání.
Mluvčí 06:  Mě taky děkuji, táží se zastupitelost a mají nějaké doplňující dotazy na pana ředitele.
Mluvčí 06: Je tam dotaz občana, máte tímto slovo.
Mluvčí 08:  Gebauer, dobrý den.
Mluvčí 08: Já bych se chtěl zeptat na ten rybníček, co je tady ve Výškovicích pod Kolibou.
Mluvčí 08: Tam bylo vždycky aspoň tři čtvrtě metru vody a posledních pár týdnů je tam sotva pokostky.
Mluvčí 08: Je to úmysl, anebo došlo k úníku vody nějakým vymlétím?
Mluvčí 08: Děkuji.
Mluvčí 12:  Já si myslím, že to je způsobeno tím počasím, který je ono už od počátku, jim ani te vody zběle, v podstatě ten přítok je velice slabý, ale myslím si, že taky propustnost té hráze je úplně jiná než byla kdysi, takže my jsme počítali i s opravou té hráze, aby ta propustnost prostě byla menší a samozřejmě s vyčištěním té kaskády rybníku.
Mluvčí 08:  K tomu musím říct, že to není jenom nedostatkem vodních srážek, protože tam je vybudovaný betonový přepad a ta voda přetékala přes ten přepad vždycky.
Mluvčí 08: Ale teď je půl metra pod přepadem, to znamená, že to vypadá jako, že by tam byl výmhol, kterým ta voda pod tím přepadem
Mluvčí 12:  My jsme se nějak nezaobírali konkrétně opravou teď toho stavu, co říkáte, protože musím přiznat, že ani ta hrázd není v majetku města, je to na pozemcích lesů České republiky, takže my jednáme s tím subjektem o směně pozemků, nebo odkoupení pozemků, tak aby jsme mohli scelit ty pozemky a řešit projekt města ucelený.
Mluvčí 12: Takže my momentálně máme požádáno s odborem majetkovým magistrátu o směnu pozemků.
Mluvčí 06:  Chci se zeptat pana zastupitele Hibnera s dama, teda dotaz na pana Blahutu.
Mluvčí 05: Ani tak dotaz jako spíš poděkování, že jako se konečně něco začalo dít v Bělském lese jako takovém.
Mluvčí 05: Já věřím, že skutečně je to i nějakým nastavením lepší komunikace s novým vedením radnice.
Mluvčí 05: Ostrava jako takový dlouhodobě podporuje revitalizaci Bělského lesa a škoda, že ta Stará Běla se víc do toho nezapojuje.
Mluvčí 05:  Určitě patří poděkování kátriů ve spolupráci s městskými lesy za dva táboráky, které se udělali v létě.
Mluvčí 05: Účastnil jsem se bohužel až toho druhého a kromě toho teda a to paní ředitelka slíbila, že zajistí do příště více lavíček, kromě tady toho drobného nedostatku, si myslím, že to byla velmi, nebo asi i ten druhý, že to byly velmi povedené akce, čili ze strany občanů byli kvitovaný určitě s povděkem, takže za to
Mluvčí 05:  děkuju určitě a budu budu jenom rád, když ta revitalizace půjde aspoň takovým tempem jako do teďka a když to vezme ještě nějakou forsáž, tak budu za to jenom rád, děkuji.
Mluvčí 12: Já jenom bych chtěl s závěrem poprosit vás občany.
Mluvčí 12: My máme obrovský problém s vandalismem.
Mluvčí 12: Možná mnozi znáte prameniště, které je pod areálem zdraví, které permanentně
Mluvčí 12:  Mladíky jdoucí z Dakoty v pátek večer nebo v sobotu večer posilněnými alkoholem rozbíjeno, pergoli jsou rozmláceny, prameniště je ničeno, rozbíjeny kameny, ucpávaná ta drenáž, takže
Mluvčí 12:  Já bych chtěl jenom poprosit všechny, ať si toho všímáme, protože jsou to veřejné prostředky, které jsou vynákladané a to nemalé a mnohdy prostě vidíme, že občané jsou k tomu lhostejní a raději prostě ani do toho nezasaví, protože se nechtějí zaplekat do takových věcí.
Mluvčí 12: Čili telefon máte i na městské lesy, my nějaké ochranné služby máme, ale přesto prostě všechno se nedá uhlídat a je to obrovská škoda.
Mluvčí 06:  Přihlásil se do diskuze dále místo starosta Staněk.
Mluvčí 08: Dobré odpoledne vážení spolupčané a kolegové, pane starosta Rado.
Mluvčí 08: Já bych chtěl panu řediteli poděkovat za spolupráci, protože to je právě ta oblast, která lidem tady chybí a to je využití volného času podle svojí lbosti a podle zdraví.
Mluvčí 08: Nicméně,
Mluvčí 08:  Chtěl bych se zeptat na takovouto věc, jak bude ten areál zdravý, nebo tam ty běžecké okruhy, bude to osvětleno v vrstké době nebo ne, nebo jak se plánuje s osvětlením a večerním provozem.
Mluvčí 08:  Protože mnoho lidí je v zaměstnání do pozdní hodin a když tam přijde večer, tak je to takové, jak pan ředitel říká, dost ošajstlých.
Mluvčí 08: Tak jsem se chtěl zeptat, zase uvažuji o nějakém osvětlení, kdy a v jakém rozsahu.
Mluvčí 08: Děkuju za odpověď.
Mluvčí 12:  Já si myslím, že hovoříte o tom novém areálu, který se buduje za Plzeňskou.
Mluvčí 12: Já si myslím, že to je jedna věc, která nás trápí, protože v tom projektu toho osvětlení chybí.
Mluvčí 12: My momentálně jednáme s městem.
Mluvčí 12: Dneska byl kontrolní a koordinační den, kdy jsme to dali jaksi na program jednání, aby tento areál byl pod dohledem, protože si neumíme představit, že bude bez nějakého dozoru, bez služby našeho nějakého prostě zaměstnance.
Mluvčí 12:  tam budou skutečně tak drahé a řekl bych zajímavé věci, že se bojíme, že to bude zdevastováno během krátké doby.
Mluvčí 12: Co se týká osvětlení Bělského lesa, my jsme tady s panem starostou se dostali už
Mluvčí 12:  Myslím si na docela rozumnou diskuzi s ostravskýma komunikacema, aby byla osvětlená cesta jdoucí z Čujkovové právě na tu spojku od Dakoty ke smyčce tramvají.
Mluvčí 12: Takže věřme, že tato cesta osvětlená bude a jinak máte pravdu.
Mluvčí 12: Ten areál zdraví osvětlený není.
Mluvčí 12: Určitě to budeme chtít dotáhnout do konce, protože jsme tam teď ještě uprostřed toho areálu udělali nové hřiště.
Mluvčí 12:  které v dnešní době osazujeme ještě brankami, takže zase prostě ti mladší budou mít možnost se tam seberealizovat.
Mluvčí 12: Bohužel, jak už jsem jednou říkal, je to na katastru jiného obvodu, než je ten obvod váš, takže to jednání je trošičku složitější a zdlouhavé a ty finanční prostředky na to momentálně hledáme.
Mluvčí 12: Ale máme zkušenost
Mluvčí 12:  takovou, že pokud to hlídáno není a není to osvětlené, tak prostě jsou s tím obrovské problémy.
Mluvčí 12: My jsme někde už zabudovali i kamery nebo fotopasti, ale to není všelek.
Mluvčí 13: Tak dobrý den, já vlastně mám jenom jednou až dvoubětovou připomínku.
Mluvčí 13: Věřím, že ta spolupráce mezi společností a obvodem bude dokladována i návštěvou komise.
Mluvčí 13:  v pondělí ve čtyři hodiny.
Mluvčí 13: Takže Komise pro bezpečnost proti kriminalitě sport a volný čas se těší také na spolupráci.
Mluvčí 13: Děkuji.
Mluvčí 06: Dalších dotazů k tomuto tématu není.
Mluvčí 06: Ještě jednou, pane řediteli, děkuji za navštěvu, za představení projektu a těším se na další spolupráci.
Mluvčí 06: Já vám moc děkuji.
Mluvčí 06:  Dle programu pokračujeme v diskuzi občanů, pochopitelně se k bodu 2 vrátíme opět v diskuzi občanů, ale teď teda do různého.
Mluvčí 06: První je tady přilášaná paní Eva M. Horsákova, téma Bezpečnost plus kamerový systém.
Mluvčí 06: Ještě něco ohledně nakupního areálu kotva, omlouvám se, nedokázal jsem to zcela přečíst.
Mluvčí 06:  Jo, s obou stran nakupni hod areálu kotva.
Mluvčí 17:  Já bych tady citovala.
Mluvčí 17: Jsem slyšet?
Mluvčí 06: Málo.
Mluvčí 17: Málo?
Mluvčí 17: Dobré.
Mluvčí 17: Ještě ne?
Mluvčí 17: Ještě ne?
Mluvčí 06: Já se doumávám, že možná nejste přepnutá ještě na mikrofon.
Mluvčí 17: Dobré.
Mluvčí 17: Ještě ne?
Mluvčí 17: Já jsem úplně... jo, až takhle.
Mluvčí 17:  Takže prosím vás pěkně, já reaguji na poslední týždní listy z měsíce srpna, kde je článek Na jihu bude bezpečnějí a prosím vás bych pana inž.
Mluvčí 17: Rikalu, aby mě a dalším odpověděl,
Mluvčí 17:  protože je uvedeno, že parkoviště, kde budou uvedeny kamery, takže je uvedeno, prosím vás pěkně, zaprvé parkoviště před restauraci Aleksandria a prostranství, před kinem Luna a areálem Kotva.
Mluvčí 17: A já se ptám, je to míněno s obou stran, je to chyba redakce, anebo je to chyba městského úřadu Ostrava Jich, protože tahle problematika
Mluvčí 17:  se projednávala písemně, mám tady i dokumenty, ještě s bývalým vedením radnice Ostrava Jich v roce 2010 a mohu vám tady i citovat odpověď bývalého pana starosty, to znamená, že bude umístěná kamera s obou stran.
Mluvčí 17: Tenkrát jsme písemně předávali petici,
Mluvčí 17:  ve které byly podepsáni všichni občané, kteří bydlí na Výškovické ulici za areálem Kotva, plus přelážná většina podnikatelů nebo podnikajících subjektů, které mají umístěné svoje prodejny v tomto areálu.
Mluvčí 17: Takže se ptám, je to chyba, že tam je uvedeno
Mluvčí 17:  parkoviště, že bude uvedena nebo zamontována kamera na parkovišti před restauraci Aleksandria a prostranství před kinem Luna a arálem Kotva a patří tam z přední i z zadní strany, tak jak je to uvedeno v bodě 4, to znamená prostoru hotelového domu Hlubina, přední a zadní strana.
Mluvčí 06: Inž.
Mluvčí 06: Adam Rykala.
Mluvčí 19:  Dobrý den, vážená paní, já vám děkuji za podnět, bohužel pan Sibinski nám nepředal žádnou takovou petici a ani nás neupozornil jako radu, že je takovýto požadavek, nicméně máme v tuto chvíli umístěných, nebo umístuje se v tuto chvíli 20 kamer na obvod Ostrava Jich.
Mluvčí 19:  S tím ale, že máme v plánu postupně tento kamerový systém doplňovat o další kamery.
Mluvčí 19: To znamená, že já to beru jako podnět od vás.
Mluvčí 19: Omlouvám se, tedy platí to v tuto chvíli pouze na předprostor Kostela a Kinya Luna, tak jak jste to správně pochopila.
Mluvčí 19: Myslím si, že nebude problém co nejdříve přidat i kameru na tu druhou oblast.
Mluvčí 17:  Takže já s vámi nezouhlasím s vaší odpovědí, mám tady dopis a to, co jsme přednali, skutečně bylo nalezeno, protože jsme před pěti nebo před čtyřmi měsíci na to upozorňovali.
Mluvčí 17: A prosím vás pěkně, je tady odpověď z 18.6.2012, kde jsou jednoklivé body a jedním z nich je zřízení kamerového systému s obou stran objektu.
Mluvčí 17: A prosím vás pěkně, v minulosti
Mluvčí 17:  To jsme si i ověřovali, tím byl pověřen pan místostarovsta Miklas.
Mluvčí 17: Takže korespondenci fotokopie tady z toho všeho jsme předali na jednání v měsíci dubnu, paní místostarovce Válkové.
Mluvčí 06: Inž.
Mluvčí 19: Rikala.
Mluvčí 19: Vám děkuji za ten podmět, říkám, dozvědám se to v tuto chvíli od vás a nebude problém tam tu kameru umístit.
Mluvčí 17:  Prostě nás pěkně.
Mluvčí 17: Mám dojem, že jsme přišli na pětiletku, protože ten první podnět tenkrát byl a projednával se i s policií České republiky, je z měsíce a je teraz roku 2010, to znamená máme rok 2015, takže já předpokládám, že si tyhle úkoly
Mluvčí 17:  předáváte a to, co je garantováno občanům, tak je také prostě splněno.
Mluvčí 17: Máme-li mít důvěru a my vyžadujeme po vás, abyste plnili to, co je potřebné a prospěšné, protože to, co se děje za areálem Kotva z té zadní strany, tak prosím vás, pěkně měla jsem návštěvu ze zahraničí a ti řekli, že je to úplný Bronx, co se tam dělo, protože tam řádili opilí mladíci a
Mluvčí 17:  slečny, které, a zřejmě i nadrogované, rozbíjeli a zhazovali popelnice, dělobuchy, křičeli a de facto páchali tam trestnou činnost.
Mluvčí 17: To určitě víte, pokud komunikujete i s policií České republiky a s městskou policií.
Mluvčí 06: Pážena paní Horsáková, děkuji za váš podět.
Mluvčí 17: Já chci odpověď, kdy to bude, kdy?
Mluvčí 17:  písemnou odpověď, kdy, kdy bude zařazena, nebo ne, kdy bude nezařazeno, kdy bude doděláno i kamerový systém napojený na policii ze zadní strany Výškovické ulice.
Mluvčí 06: My rozumíme, bude vám podle vašeho přání teda odpovězeno písemně, tak abyste to věděli.
Mluvčí 06: Chci jenom upozornit, že s náma jste řekla, že to řeší to od roku 2010, po devíti měsících, možná že ještě dřív, na, na,
Mluvčí 06:  návrh pana Rikaliého odboru, když jsme kamery poprvé v historii obvodu jich schválili a nemáme problém je dále rozšiřovat, což bylo i záměrem, to znamená jistě velice rychle zpracujeme doplnění o možnost kontroly kamerou za kotvou, ale bude vám odpovězeno písemně.
Mluvčí 17: Ano, děkuji.
Mluvčí 06: Prosím.
Mluvčí 06: Dále se do diskuze hlásí paní Eva M. Horsáková.
Mluvčí 06: Diskuzní příspěvek.
Mluvčí 06:  zápachy z areálu Biocell AG Lansing se sídlem v Paskově.
Mluvčí 17: Prosím vás pěkně, většina z vás, kteří bydli na území Ostrava Jich, zřejmě mají tytož problémy, protože tyto problémy se týkají v zábřehu Hrabůvky, Dubiny, Výškovic, ale i staré bělé a nové bělé.
Mluvčí 17:  a šíří se de facto až i do částí Vítkovic a dokonce i do částí, která je poblíž Mariansko-Horské ulice.
Mluvčí 17: Vzhledem k tomu, že jsme dostali odpověď z odboru životního prostředí a navázali jsme kontakt s krajskou hygienickou stanici,
Mluvčí 17:  Takže prosím vás, pěkně máme vyvěšené a já bych žádala, aby se to objevilo i v víčních listech, kdy
Mluvčí 17:  Zápachy, které obtěžují, způsobují dychací obtíže závratě a nutkání ke zvracení, které se zde zdejména nejen v pozdních nočních hodinách šíří, z biocelů v Paskově, dnes z rakouské firmy Lansing, aby byly seznámeni v písemně v jižních listech obyvatele, že krajská hygienická stanice v Ostravě písemně oznámila čísla tzv.
Mluvčí 17: zelené linky
Mluvčí 17:  na kterou je třeba volat ve kteroukoliv dobu, pokud tento zápach ucítíte.
Mluvčí 17: Jsou to čísla 558 462 805 nebo 558 462 222.
Mluvčí 17: Pokud na obou uváděných číslech bude momentálně jen záznamník,
Mluvčí 17:  Nahrejte svoje oznámení o obtěžujícím zápachu.
Mluvčí 17: Vaše číslo, ze kterého voláte, je automaticky zaznamenáno a pověřený pracovník rakouské firmy Biocell Lansing se sídlem v Paskově se s vámi spojí.
Mluvčí 17: Pravděpodobně budete od něho informováni, že firma Biocell dodržuje limity toho, co doozduší ze svých komínů vypouští a nešíří žádné zápachy.
Mluvčí 17: A já se vás ptám, znáte alespoň jedinou firmu,
Mluvčí 17:  která by sama se přiznala, že zamořuje a znečuštěje ovzduší škodlivými a obtěžujícími exhaláty na území Ostravy, já takovou firmu neznám.
Mluvčí 06: Děkuji za názor.
Mluvčí 06: Jestli jsem to správně pochopil, žádný konkrétní dotaz tady v tuto chvíli nebyl, byla to určitá výzva.
Mluvčí 06: Já za ní děkuji.
Mluvčí 06:  Dále se do diskuze přihlásil pan Milan Benko, diskuzní příspěvek ve věcí všeobecně.
Mluvčí 00:  Tak dobrý den, já bych tento paní chtěl jenom říct, že od ty čísla vyvolat nebudu na ty čísla, protože tohle jsem říkal už panu Pálasovi, běholemu Hitmanovi, on říká, no co s tím, my to zavřít nemůžeme, jo.
Mluvčí 00: A já si myslím, že v té ginerské stanice jsou taky pracovníci, kteří bydli v Ostravě, takže to taky cítí, tak by mohli taky ze své iniciativy něco udělat.
Mluvčí 00:  Takže tam nebudu volat zbyt ještě, protože steně to třeba ani nezvednou.
Mluvčí 00: Ale to je jedno.
Mluvčí 00: Ale jako občan tady bydlím přes 50 let, a když se díváte, jak to tu vypadá, jak jdete třeba z Oteska, nebo z Hrondlu tady směrem ke Katriu, tak jsou to samé hrbole v posilnicích, pochodnicích, a nedej Bůh ti zaprší, tak abyste měli gumaky, a v určitých místech se přezolí, pak gumaky schovali a zase se přezolí.
Mluvčí 00:  Takže já souhlasím s panem Ricalou, který říká, že by bylo dobré zřídit ještě techníku, která by zadpovědala za nějaký úsek, daval nějaké podněty, nějaké návrhy a potom při opravě kontroloval tuto práci, zda byla dobře provedena a ne se jenom potom potka s tím, že je to vyfakturováno a špatně uděláno.
Mluvčí 00: Víme to na určitých chodnicích, kdy firma děla opravu chodníků,
Mluvčí 00:  A řítice, když to naprší, tak otříme tvoje další voda a zase se nezachodit.
Mluvčí 00: Je to vůjštováno, zaplaceno, ale pro občaná to nepřešla jeden získ.
Mluvčí 00: Žadnou radost.
Mluvčí 00: A co se týče transparentnosti zakazek, jak píše pán starosta,
Mluvčí 00:  že je to pravda, že ty firmy musí vidět, co se po nich požadoje, aby to bylo hlavně kvalitně uděláno a levně, no přejme si, to by to tak bylo.
Mluvčí 00: Protože v současné době firmy jenom lakají peníze a navršují různé zakazkové činnosti takovým způsobem, že se peníze ztrácejí, ale práce po nich je absolutně nulová, nebo škoda o tom hovořit.
Mluvčí 00:  Já si myslím, že u takových prácí jsou taky nějaké kvalifikovaní lidé a že by to práci měli provadit tak, že se za ně musí stydět.
Mluvčí 00: A nejenom na to hrát ruce, aby bylo dobře zaplaceno a za měsíc je reklamace.
Mluvčí 00: A dále bych pro sebe chtěl říct, že současně tento vedení fundím
Mluvčí 00:  ale nerad bych po volbách dalších pokud se dožijeme, zase zjišťovali a četlí, že byly podané různé trestní ozámení, protože tam a o nám se defradovali peníze a podobně.
Mluvčí 00: Čili prosím vás, tady o tom se teď diskutovalo od rana, abych bych rád
Mluvčí 00:  kdyby tomuto konečně už byl poklíd na tomto místě a aby k takovým věcem nedocházelo, aby tady to vedené vyšlo za štítem čistým a k tomu jim přejí všechno nejlepší, jak se říká.
Mluvčí 00: Děkuji.
Mluvčí 06: Děkuji občanovi Benkovi.
Mluvčí 06: Dále se do diskozí hlásí paní Mária Hilšerová.
Mluvčí 06:  Za prvé hluk za nákupním centrem kotva, za druhé klasik zabavní park centrum, za třetí pronájem pozemků kostela svatého ducha.
Mluvčí 01: Dobrý den, slyšet mě?
Mluvčí 01: Já vás zdravím všechny, já už jsem teda kafemlinek, protože pan starosta už mě zná, já si chodím na to zastupit.
Mluvčí 01: Tak mi se jedná hlavně, jako ten první bod.
Mluvčí 01: Hluk, nepořádek, to co už naznačila tady paní Horsákova,
Mluvčí 01:  že tam je třeba ta kamerada, ale tam chcela bych se zeptat, kdo vůbec má kompetence na povolování objektu k soukromému podnikání, třeba s ten klasik, se teď už venuje nejak klasik výrárna, ale je to klasik centrum zábavního parku a bylo to jako do dvou hodin a teď dá mi to non-stop, takže my, co tam máme 96 bytů, 30 metrů vlastně, je to zálejné jenom,
Mluvčí 01:  tak teď ty horučavy, tak se absolutně nemůžeme vyspat a navíc ještě mládež, jak to říká, ožrale pod drogama, řvol, ničí, co se dá.
Mluvčí 01: A ještě navíc, další věc bych se chtěla zeptat taky, do Pronají má pozemek, třeba z útoho kostela svatého důvka, tam se ostraval, si tam udělal reklamu, byly tam dva stolky, obrovské pódiu, metálová skupina, takže my jsme měli
Mluvčí 01:  Pátek a sobota vlastně mládež se baví dorána a od dvou hodin do sedmi hluk něco hrozného.
Mluvčí 01: Pane starosta, já bych vás žádala, ať mi někdo odpoví, kdo povoluje pracovní provoz jako ten provozovní klasik a kdo vůbec jako pronajímá takové objekty, kde bydlí 96 rodin, to je malá vesnice.
Mluvčí 01:  Protože mi bylo řečeno, že údajně je to soukromní, takže my tam nemůžeme do toho, lebo vy tam nemůžete zasahovat.
Mluvčí 01: Tak mi řekněte, kdo do toho může.
Mluvčí 01: Takže proč to není alespoň do půlnoci jenom.
Mluvčí 01: Policie, to by tam muselo být i mrvere.
Mluvčí 01: Oni opravdu spolupracují.
Mluvčí 01: Ale to nepomůže, pane starosto.
Mluvčí 01: Takže bych vás žádala, ať by odpověl někdo, kdo to má na starosti.
Mluvčí 01: Víte, co mi bylo řečeno, tam jak byla ta metalová skupina, nějaká úřednice, tady pani Bojdová, jsem si to zjistila,
Mluvčí 01:  ta říkala, že ona nemá zájem, jako se zjišťovat, kádrovat někoho, že slušné požádali, aby to tam mohli jako požádat po reklamu na to pivo.
Mluvčí 01: Tak řekněte mi, kdybych asi tam postavila stáj, dala koně, takže tým pádem tam můžeme dělat, co chceme.
Mluvčí 01: Tak mi na to odpověď, Dota má na starosti.
Mluvčí 06: Děkuji za dotaz, určitě to nešlo do rady a tam se zdá, bude schopen odpovědět ohledně té akce, buď pan Haverland nebo paní Miškařiková, pravděpodobně pan Haverland.
Mluvčí 06:  Inak já můžu říct akorát, poslední období, kdy my schvalujeme v radě různé předzahrádky a zahrádky jakoby ve stavračních zařízení, některé, které jsou v blízkosti například ŠKO, tak neschvalujeme, ji neschvalujeme třeba pouze do 20 hodin, což je vlastně přísnější, než je vyhláška města, ale to není ten přímo dotaz na vás, pan Haverlande.
Mluvčí 16:  Já bych podloukul k tomu, toto jste právě řekl, pane starosto, že v rámci vlastně záboru provadíme tady tohleto pod naším oddělením a je tam opravdu omezená ta doba toho vystupování a je to omezené i tím reproduktorným projevem.
Mluvčí 06:  Opět jsme vás nerozuměli, zkuste zcela znovu ještě jednou hlasit její paná Veland, musíte se naučit křičet.
Mluvčí 16: Křičet, to abych ho blízl ten... Tak každopádně je to tak, jak jste říkal, vy, povolují se zábory na našem odboru vlastně, máme to na starosti paní Černušková, tak tady k těm akcím vlastně byly dané souhlasy, které byly omezené jak časově, tak vlastně toho reproduktivního hudbou, která byla zkracena, myslím, neřeknu vám to přesně, ale je to do těch 20 hodin.
Mluvčí 16:  Ale můžeme, paní Helešerová může poskytnout podrobné informace.
Mluvčí 06: Paní Helešerová chce pravděpodobně něco dodat?
Mluvčí 01: Já bych jenom chtěla říct, paní Válkové, můžu poděkovat místo starostce, že zařídila, že se to tam nekonalo.
Mluvčí 01: Každý pátek to tam jako bylo.
Mluvčí 01: Já jsem říkala, tak my máme málo rachotu v noci a ještě nám tady dají, ale to bylo něco strašného.
Mluvčí 01: Takže je to už teď pořád.
Mluvčí 01:  Tak doufám, aby mě vyzajímalo, co tam vůbec bude na tom ozemí.
Mluvčí 01: Ani stromy tam nejsou, ani lavíčky.
Mluvčí 01: Žitej krásný prostor u toho kostela.
Mluvčí 01: Tam budete stavět?
Mluvčí 01: Nebo co tam bude se dělat?
Mluvčí 06:  Jestli to byl nějaký dotaz na konkrétní, tak myslím si, že tady byly povolanější, ale odpovím, protože také znám odpověď.
Mluvčí 06: Je celkově záměr města i obvodu, aby před předprostorem Kina Luna to pokračovalo právě před kostel svatého ducha a opravilo se i dokonce předprostor před kotvou.
Mluvčí 06: Dokonce rada města v úterý teďkom schválila návrh na vznik studie tohoto prostoru.
Mluvčí 01:  Doufám, že tam nebude další budova.
Mluvčí 01: To je jediný plátek, kde má třeba... O žádné budově v našich plánech nevím.
Mluvčí 01: No, opravdu to vím.
Mluvčí 01: A tohle by byla rada teda, aby někdo tohle konečně zařídil.
Mluvčí 01: Aby tam měli z nás pont trocha klid.
Mluvčí 06: Pane Haverlande, děkuju.
Mluvčí 06: Pane Haverlande, jak je to s fungováním třeba non-stop provozovém soukromém objektu Kotva?
Mluvčí 16:  No tak to nejsem schopen zodpovědět.
Mluvčí 16: To je soukromý subjekt.
Mluvčí 16: Tam je potom asi v rámci zapojení městské policie a nevím, všemstvenského úřadu atd.
Mluvčí 16: Takže my jako z naší stránky nemáme jak omezit tady toto.
Mluvčí 16: Dobře, děkuji.
Mluvčí 06:  Dále je přihlášen inženýr Radim Lauko, té má různé odborná způsobilost vedoucí oddělení vztahu s veřejností.
Mluvčí 14: Tak, dobré poledne, dámy a pánové, budu mít tam několik těch diskusních příspěvků, tak já je budu pokud možno strukturovat, já jsem je i zvlášť podal v rámci té diskusi, takže teď tady k tomuto.
Mluvčí 14: Teď odborná způsobilost.
Mluvčí 14: Ano, ano, ano, já jsem to zachytil.
Mluvčí 14:  Tí z nás, kteří používáme internet, tak možná zkuste si dát do vyhledávače jméno paní vedoucí oddělení vztyku s veřejností.
Mluvčí 14: Dozvíte se, že ona je Gerolová bojovnice s marketingem, takže to je určitě zajímavé, krom toho, že má velmi dobré vztahy s teda panem radním Ricalou, který je zodpovědný za
Mluvčí 14:  za dany úsek.
Mluvčí 14: Nicméně mě zajímá konkrétně, jaké odborné kompetence má tato vedoucí úřednice na to, aby zastavila tuto pozici.
Mluvčí 14: Protože nejde jenom o tuto jedinou pozici,
Mluvčí 14:  Krom toho, že je členka ČSSD, to samozřejmě není nic proti ničemu, že členové strany jsou vedoucí úředníci, ale problém je v tom, když na úřad jsou přijímáni lidé jejich hlavní kompetenci.
Mluvčí 14: Je to, že jsou nejenom členové strany, teda v témto případě ČSSD,
Mluvčí 14:  ale jsou naprosto lojální a bezmyšlenkovití.
Mluvčí 14: To samozřejmě je problém.
Mluvčí 14: Jejich osobní, pokud jde o tyto lidi, nejedná se teda jenom o teda zmíněnou paní Térovou, je to i vedoucí zde tady jaksi nescela srozumitelně hovořící odboru dopravy pan Haverland,
Mluvčí 14:  No krom jiného i nově zřízený odbor, který se týká strategického plánování, tak v podstatě pan vedouci týden předtím vstoupil do ČSSD.
Mluvčí 14: Samozřejmě opak uznováno to problém není problém, jakdže je to jediná kvalifikace.
Mluvčí 14: A krom tady toho, samozřejmě je dobré si uvědomit to, co tady padá opakovaně.
Mluvčí 14: Minulé vedení mělo čtyři placené funkce, tedych je osm.
Mluvčí 14:  Takže ročně se to pojibuje i s odvodama někde ke 4 milionům korun.
Mluvčí 14: A jestli ti to navíc.
Mluvčí 14: Odbornou kompetenci těchto lidí my si můžeme posuzovat všichni tady.
Mluvčí 14: U většiny vystoupení nevím, sdělíme písemně, nejsme schopni přece znát všecko, máme mnoho materiálu.
Mluvčí 14:  No jako promiňte, tak tam pak teda v minulosti, pokud někteří tady z nás byli třeba v minulém zastupitelstvu, tak si pamatujou, že byla maximální snaha u těch údajů, které šli zjistit, tak se zjistili v průběhu zasedání.
Mluvčí 14: Ne, nejde to u všeho, to samozřejmě nikdo nemůže vědět všechno.
Mluvčí 14:  ale například na údaje, který já jsem se ptal, tak není problém během hodiny, dvou například takovou informaci zjistit a já bych byl spokojený.
Mluvčí 14: Samozřejmě, že to nemůže paní místostarostka vědět z hlavy, to je v pořádku, ale o toho tady sedí například vedouci odboru, aby třeba i tyto věci vědět mohli.
Mluvčí 14: Takže není problém se na tento konkrétní dotaz zeptat.
Mluvčí 14: Nicméně můj dotaz konkrétně byl na odbornou způsobilost paní Terovem.
Mluvčí 06:  Děkuji.
Mluvčí 06: Pro mě překvapivě se hlasí inž.
Mluvčí 06: Katí Chánková.
Mluvčí 18: Dobře, pan Lauko zapomněl, že za jeho času bylo zastupitelstvo od 9 hodin, úřad byl plný úředníků, kteří mohli průběžně plnit úkoly zadávané ze zastupitelstva a momentálně máme kolik?15 44?
Mluvčí 18: Jako asi těžko něco zjistit momentálně na úřadě, že?
Mluvčí 06: Magister dohnal.
Mluvčí 04:  Na to musím zareagovat, to je vaše rozhodnutí, že tady jsme odpolen.
Mluvčí 06: Ne, ne, to je naše rozhodnutí všech zastupitelů.
Mluvčí 04: No, mě třeba ne.
Mluvčí 06: Rozhodli o tom zastupitelé tohoto obvodu.
Mluvčí 04: Je to koalice.
Mluvčí 06: Pokud se... To bychom museli dohledat, jestli mě nepodpořil to náhodou někdo jiný, nezlobte se na mě, ale... A jestli se zříkáte svých kolegů, tak prosím, oni to takto vnímali.
Mluvčí 06: Níže mi rejkala.
Mluvčí 19:  Tak já děkuji za ten dotaz.
Mluvčí 19: Mohl bych tady vytahovat, kolik lidí na úřad přivedl pan Radim Lauko, když byl místo starosta městského obvodu Ostravajích, ale to samozřejmě dělat nebudu a nemusím.
Mluvčí 19: Ti lidé třeba už dneska nepracují na úřadě, ale hlásí se na všechny pozice od květinářky po zólošku, ale to tak bohužel
Mluvčí 19:  Nicméně, co se týče dotazu, který tady zazněl, tak já bych chtěl říct si jednu podstatnou věc.
Mluvčí 19: Pani Teresa Terova má vystudovaný marketing, jsme hledali člověka, který umí marketing, měla soukromou firmu, která se zabývala marketingem, která se zabývala reklamou a to jsme přesně hledali.
Mluvčí 19: Pani Terova v tuto chvíli ale bohužel
Mluvčí 19:  se nemůže věnovat tomu rozvoji značky obvodu, ale musí plnit úkoly pana Kutyho, který nechodí do práce, má nemocenskou a například paní Térová stála za ceným vydáním posledních jižních listů.
Mluvčí 19: Já zkuste si ty jižní listy srovnat s těmi minulými a předminulými a před rokem například.
Mluvčí 19:  Já jako radník, který mám tuto oblast na starosti, jsem naprosto spokojen s práci paní Terezy Térové.
Mluvčí 19: Ona je ve zkušební době, samozřejmě můžou mít kolegové jiný názor a má nadstandardní zkušební dobu, 6 měsíců, na rozdíl od 3 měsíců, které jsme ji mohli dát.
Mluvčí 19: A pokud samozřejmě nesplní, nebude fungovat, tak v té zkušební době může skončit.
Mluvčí 19: A ty vaše narážky, že mám nějaký osobní vztah s paní Térovou, rozhodně nemám, i když to píšete do diskuzy.
Mluvčí 06:  Ale se nás i pan Hibner.
Mluvčí 05: Děkuji za slovo, já bych nejdřív začal krátkou reakci paní Tichánkové, paní Tichánkové, my jsme se ptali ve 14 hodin, já nevím, jaký je zvyk pracovat na úřadě, standardní pracovní doba je nějakých 8 hodin, to znamená, kdyby a většinou se stává, že úředníci neviděl jsem
Mluvčí 05:  že by chodili na sedm nebo možná na šest hodin, takže možná ve dvě hodiny, kdyby se zeptala, jste z vašich lidí, tak možná vám tu informaci zjistí.
Mluvčí 05: Těžko říct, ale to nebyla ta hlavní otázka.
Mluvčí 05: Abych rád reagoval k paní Terové a jsem rád, že pan Rikala to tady řekl.
Mluvčí 05:  My jsme od paní Terové v podstatě bezprostředně potom, co nastoupila na svoji pozici, dostali informaci na mail, že nabízí nějakým způsobem osobní schůzku se seznámením nějakých pravidel pro komunikaci a pro prezentaci našich názorů.
Mluvčí 05:  To bylo někdy, teď mě neberte za slovo, někdy začátkem června nějakým způsobem jsme na to reagovali, že bychom rádi se sešli, kteří se do dneška nedošlo.
Mluvčí 05: Já jsem informoval vlastně pana starostu spolu s předsedy klubu zastupitelů na shůzce tuším 27. nebo 28. června o tady této skutečnosti s tím, že pan Rikala říkal, že o tom nic neví.
Mluvčí 05:  a že nicméně paní Terové řekne, aby nějakým způsobem to napravila.
Mluvčí 05: Podotkl bych, že to bylo v červnu, prosím, 2015, to znamená tam já nevím o tom, že by pan Kuty už byl nemocný, ani nevím o tom, že by byl nadovolené v té době.
Mluvčí 05:  nicméně do té doby nebo do dnešního dne žádná žádné takové schůzce nedošlo, když jsem osobně navštívil paní Terovou v průběhu minulého týdne byla samozřejmě už v tuto chvíli zavalena papíry a říkala mi, že to není prostě priorita nějaká pravidla pro prezentaci našich názorů, ale že pokud samozřejmě jí to někdo dá za úkol, takže se tomu začne okamžitě věnovat.
Mluvčí 05: Já se tedy ptám, pane Rikalo, když když je to tak skvělá,
Mluvčí 05:  ale skvěle zastává vaši práci a jako ty jižní listy jsme asi většina z nás četli, nadherné jsou ty investigativní rozhovory, ať už s paní Langrovou nebo s kýmkoliv jiným, s panem Mařákem.
Mluvčí 05: Tak já se ptám, kdy teda dostane paní Térová jako prioritu nastavení pravidel pro prezentaci názorů, zastupitelů, ať už v jižních listech, tak obecně?
Mluvčí 05:  a protože nevím, proč jsem nedostal slovo ještě u té první paní, která se ptala na ty kamery, tak nevím, jestli můžu se ještě zeptat dodatečně.
Mluvčí 05: Zaprvé bych paní moc poděkoval za ten podnět, protože kromě toho, že přišla naprosto připravená na rozdíl od rady na některé věci, tak se mi líbilo, jak pan říkala, se pokoušel hned na začátek všechno svést prostě na bývalého pana starostu pana Sybínského,
Mluvčí 05:  a bohužel pod tíhou prostě té připravenosti paní musel uznat, že nějakým způsobem ty informace teda nemá a že jako to asi přehnal s tím sváděním teda na někoho jiného.
Mluvčí 05: Takže najednou prostě, když paní Válkova dostala informace, tak pod tíhou důkazů se teda na ně dodatečně podívá a je to pro ně nová informace.
Mluvčí 05: Tak to mě skutečně baví, jakým způsobem nejdřív se ten problém chce shodit ze stolu a pak teda pod tíhou důkazů se začne teprve řešit.
Mluvčí 05:  A paní ještě jednou moc děkuji za to, jak byla skvěle připravena, nebo jak je skvěle připravena.
Mluvčí 06: Já se velice omlouvám, ale to fakt není možné v takovým způsobem.
Mluvčí 06: Nezlepte se, nezlepte se, děkuji pěkně.
Mluvčí 06: Přijmě se, přihláste do diskuze, já vám to slovo naesledně dám.
Mluvčí 06: Pane zastupitele Hibneru, já jenom krátce.
Mluvčí 06: Věřte, že řada zaměstnanců chodí do práce na 6 hodin.
Mluvčí 06: Věřte, že nejen zaměstnanci.
Mluvčí 06:  Dále se hlas Ingeniery kala.
Mluvčí 19: Tak děkuji za slovo, já si myslím, že pan Hibner je dokonalý, protože on každou dobrou věc, která udělá tato ráda, dokáže přetočit v negativní záležitost.
Mluvčí 19: Tady paní jasně řekla, že se na tom pracovalo 5 let, v roce 2012 dostala nějaký dopis.
Mluvčí 19:  Já jsem na to začal pracovat někdy v červnu tohoto roku a kamery 5. října nejpozději budou instalovány a budou kamery fungovat kamerový systém a také jsem řekl paní, že uděláme vše pro to, a ještě budeme tedy písemně odpovídat přesné datum, aby i ten zaprostor kotvy byl monitorován co nejdříve.
Mluvčí 19:  Co se týče paní Terezy Teerové, tak pokud vím, tak panu Hibnerovi vyšel článek v posledních jižních listech, takže prostor dostala opozice a co se týče její pracovní náplně, tak ano, ona v tuto chvíli vykonává jinou pracovní náplň, vykonává náplň přípravy jižních listů.
Mluvčí 19:  A já jako radní nedávám úkoly zaměstnancům městského obvodu, to znamená, ale požádám paní Terhovou, aby se na to zaměřila.
Mluvčí 19: A co se týče ještě těch různých dotazů, které tady byly, jestli jsem na něco zapomněl, mi to prosím připomeňte.
Mluvčí 06: Pani doktorka Klímová.
Mluvčí 10:  Dobrý den, pane radní, říkal to není pravda, že nedáváte úkoly, o to máte určitě svěřené úseky, které byste právě měl vést a úkoly přidělovat to je funkce vedoucího pracovníka a za další o tom, o čem mluvil kolega Hibner,
Mluvčí 10:  U toho jste vyběl v červnu místo vašeho kolegy, který tam nepřišel jako předseda klubu, tak vy jste ho tam zastupoval, měli jsme jednání u pana starosty a vy jste řekl, že toto si berete v červnu na starosti, abyste s paní Térovou o tom promluvil a ona nás kontaktovala.
Mluvčí 10: Takže tentokrát to bylo trošku úplně jinak, než jak jste teď tady prezentoval.
Mluvčí 19:  Pan inženýr říkal, prosil, když se tady o někom neustále mluví, aby se mohl vyjádřit.
Mluvčí 06:  Já bych jenom chtěl k tomu říct, že to, co říkala paní doktorka Klímová, je pravda a já bych poprosil člená rady paná Rikalu, aby to zajistil neprodleně takovouto schůzku, případně nastavení těch pravidel komunikace přes jižní listy pro opozici, což není obvyklé v mnoha měsíčnicích a jiných lístkovinách městských obvodu, ale přesto vím, že všichni toto podporujeme, takže budu rád, aby jsme
Mluvčí 06:  to nejdříve se k tomu opět setkali a nastavili ta pravidla.
Mluvčí 06: Děkuju.
Mluvčí 06: Dále se do diskuze hlásí pan Herbert Gebauer.
Mluvčí 06: Téma Poliklinika Hrabůvka, zpět navazba na dopis starosty pana bednáře.
Mluvčí 08: Děkuji za slovo.
Mluvčí 08: Já jenom odpovídám na vaše dopis, pane starosto, ohledně
Mluvčí 08:  naši polikliniky v Hrabovce ohledně informace o právech pacientů.
Mluvčí 08: Píšete v něm, že vedle vyjádření manažera divizi poliklinika pana ... jsou tyto informace vyvěšeny od března tohoto roku a každý občan může kontaktovat informační službu, která mu sdělí místo umístění.
Mluvčí 08:  Já jsem tu paní na informaci kontaktoval, byla velice střícná a ochotná, ale o vyvěšení prav pacientů nic nevěděla, takže jsme je museli spolu hledat.
Mluvčí 08:  Našli jsme je na přenosné reklamní tabuli na kuřích nožkách v Přízemí vedle stánku s ovocem.
Mluvčí 08: Je tam poměrně uspokojivý výtah zdaného zákona č.
Mluvčí 08: 372 l.
Mluvčí 08: 2011 sb.
Mluvčí 08: Leč špatné na tom je, že tyto informace jsou vytištěny malým písnem na čtyřech papírech formatu A4,
Mluvčí 08:  a tyto papiry jsou umístěny ve výšce 50 cm nad zemí, takže si k nim musí každý dřepnout nebo kleknout, aby si je mohl přečíst.
Mluvčí 08: Navíc k tomu, prodavači ovoce stavějí před tabuli prázdné bedny od ovoce, takže zmíněné informace nejsou za nimi vidět.
Mluvčí 08:  Naproti tomu hned ve vstupním vestibulu je na zdi několik metrových nástěnek, které jsou zcela prázdné a tudiž okamžitě pro tyto účely použitelné.
Mluvčí 08: To je vše, děkuji vám.
Mluvčí 06:  I když tam nebyl vznesen dotaz, já jsem to pochopil, pokusím se opět si jednat nápravu.
Mluvčí 06: Je to soukromý subjekt, jak jsem říkal po dohodě s panem ředitelem produktivníky jsme to umístili, nevěděl jsem pochopitelně kde, teď jste mi to objasnil, zajistím.
Mluvčí 06: No ale se hlásit do diskuze inženy radí mláuko, diskuze zvýšení efektivností čerpání dotací.
Mluvčí 14:  Je to samozřejmě dobré, musím říct, že já jsem se snažil, když jsem byl v minulém vedení, abychom maximálně čerpali dotace.
Mluvčí 14: Nevždy se to dařilo, je dobře, že se pokračuje například na zateplných škol.
Mluvčí 14: Nicméně, pokud se tady tak hovoří o tom, jak je současné vedení, a já přeji opravdu našemu obvodu, aby bylo úspěšné,
Mluvčí 14:  tak potom si stačí přečíst materiál výsledky vyhodnocení, tedy finanční kontroly, kde se hovoří o tom, že obvod musela vracet dotaci, nebudu přesné čísla teda číst, nicméně zhruba 1,8 milionu korun, protože byly špatně určeny.
Mluvčí 14: To znamená, není jenom jedna informace ta, že se někdo snaží, ale druhá informace je potom jaká bude skutečnost,
Mluvčí 14:  a opravdu bude zajímavé sledovat, jaké budou konkrétní srovnání toho, jak a které dotace byly zvýšeny, jak byly čerpány.
Mluvčí 14: Já pak budu hovořit ještě v dalším příspěvku o těch forensních auditech, které tady mnohokrát padly.
Mluvčí 14: Tak jenom pro vaši představu.
Mluvčí 14:  byli takto vybráni, že mají být kontrolovány školy z toho, které čerpají pravidelně obrovské částky například na dotacích.
Mluvčí 14: Ale k tomu bude ještě zvlášť diskuze.
Mluvčí 14: To znamená, tito ředitele, kteří takto úspěšně čerpají dotace, tak proto, že jedna vedla kandidátku ODS, já tvrdím, že to jsou tyto důvody, slyšení efektivnosti čerpání dotací.
Mluvčí 14:  Určitě nebude v tom, pane starosto, když budou likvidováni ředitelé škol, kteří dotace čerpají ve velké množství.
Mluvčí 06:  Já jsem se snažil zjistit jenom chvíli, kdy byly ty projekty vůbec zahájeny, kdy se potom musela vracet dotace pro pochybení, protože si nemyslím, že se tak dělo za našeho působní naradníci, ale možná, že se mýlím.
Mluvčí 06:  Pan tajemník mi to potvrdoveje, to znamená, ta vracená dotace byla pochopitelně v roce 2015, ale záhajen ten proces, to jsme byli špatně vypsané, ty podmínky byly již v roce 2014.
Mluvčí 06: Mám omlouvání se za to.
Mluvčí 06: Pan magistr dohnal.
Mluvčí 04: Já bych na ty dotace ještě taky krát se reagoval.
Mluvčí 04: Pamatuju si, že právě vaše rada se vzdala dotace na zateplení
Mluvčí 04:  a teď tuším, že to byla základní škola kosmonautů, kde byla přislíbená dotace od státu a vy jste velkory se tuto dotací odmítli a soutěž zrušili.
Mluvčí 06: Zvědom toho, že jsme to již jednali na dvou bývalých zastupitosti, tak se tomu kdále nebudu vyjadřovat.
Mluvčí 06: Dále, inž.
Mluvčí 06: rad.
Mluvčí 06: Lauko, diskuze atmosféra na úřádě chování vedení obodu.
Mluvčí 14:  Tak musím říct, že zrovna dneska jsem, abych teda nikoho nepobouřil svým vzhledem, jsem byl teda ostříhat a dokonce i teda holíči v našem obvodě, nevím jak vám, ale zkuste se třeba poptať některých teda lidí, jakým způsobem to vnímají, tak konstatují, že lidé, kteří pracují desítky let na úřadě, tak jim sdělili, já nechci říci, jestli to pravda je nebo není,
Mluvčí 14:  že takový neklid mezi úředníky, který v současné době je, tak ještě nezažili a on hovořil o teroru na konkrétně lidi a konkrétně na ty lidi, kteří nejdou současnému vedení na ruku.
Mluvčí 14: Samozřejmě to, že někdy někdo je vyměněn
Mluvčí 14:  to je možné, ale to, že například jsou rušeny a naopak vytvářeny odbory, jenom abyste tomu rozuměli, ten vedoucí úředník, protože rada může rozhodovat o některých věcech politických tady hlasovat, ale to, koho a jestli nějakého kamarádička někdo zaměstná na radnici, tak on tam rozhoduje,
Mluvčí 14:  rozhodují pracovníci, nejvyšším jejich zastupcem je tajemník úřadu a nasledně potom konkrétní vedoucí.
Mluvčí 14: Takže když si chcete kamarádička zaměstnat, tak nejdříve musíte vyhodit ty příslušné vedoucí, kteří vám na ruku nejdou, dosadit si tam svoje, nejlépe loajální straníky, a ti potom nasledně plnit tyto pokliny bezmyšlenkovitě, bez zbytku.
Mluvčí 14:  Potom ti normální úřednici se vás bojí pomalu pozdravit, protože následně jakýkoliv váš pozdrav, když s někým jste spolupracovali několik let, je brán způsobem takovým, že teda Ježíš Maria, jak to, že se s ním někdo baví.
Mluvčí 14: A jenom poslední informaci, já myslím, že teda 20 let
Mluvčí 14:  Pracovala 19 let, pracovala na úřadě jako asistentka místo starostu, sekretářka.
Mluvčí 14: Zažila nevím, myslím 6 místo starostu, mě teda jenom dva a půl roku.
Mluvčí 14: Ale nicméně zažila jich opravdu mnoho za 19 let, čili to byl pracovník, který prostě pracoval, nezajímal se o politiku,
Mluvčí 14:  dělal normální práci, která prostě sekretářce přísluší.
Mluvčí 14: Tak například jenom čistě proto, že se znála s některýma lidma, tak byla naprosto nechutným způsobem teda odejita.
Mluvčí 14: Samozřejmě je škoda toho, že ti konkrétní lidé, já od dalů už nebudu hovořit a možná nebude ani ráda, že jsem zmínil její jméno, ale každopádně je škoda,
Mluvčí 14:  a to je moje sdělení k zaměstnancům, aby využili ty možnosti, které jim dává právní řád, protože 95% sporu, které vedou zaměstnanci se svým zaměstnavatelem, například vůli šikanování, tak vyhrávají ti to zaměstnanci.
Mluvčí 14: To znamená, na jedné straně se nabírají kamarádičci, na druhé straně jsou odcházeně lidé,
Mluvčí 14:  kteří roky pracovali na úřadě, nebyly žádné problémy se jejich prací, ale jenom proto, že se osobně s někým znali, a současnému vedení to nevěhovuje, tak títo lidé jsou buď to přinuceni, anebo minimálně tak se jim znechutí ta práce, že odejdou dobrovolně, to znamená například dohodou.
Mluvčí 14:  Já si myslím, že pokud znáte některé lidi na úřadě, myslím si, že každý tam může znát nějakého známého, tak by bylo dobré se opravdu informovat a usvědčit se tady o tom.
Mluvčí 14: Protože jak ti to lidé potom, když mají takovou psychickou, bych řekl nepohodu, plnit ty úkoly, za které si platíme jako obec.
Mluvčí 14:  Nejenom, že si teda toto vedení schválilo a budu to opakovat pořád, je to 4 miliony korun ročně na to, že mají víc placených funkcionářů.
Mluvčí 14: A k tomu si ještě přiberou další zaměstnance.
Mluvčí 14:  Já bych rozuměl, kdyby oni teda snížili počty zaměstnanců a za stejné peníze to teda dělali títo lidé.
Mluvčí 14: Ne.
Mluvčí 14: Oni to samozřejmě nedělají proto, že by měli nějakou kompetenci něco posunout.
Mluvčí 14: Oni to dělají proto, že to je prostě splacená trafika.
Mluvčí 14: Lidově se tomu říká koryto.
Mluvčí 06: Děkuji za informace.
Mluvčí 06:  Jsem rád, že v tuto chvíli tleskali zhlávně ti, kteří se učastnili v volebani, jsou na radnici a pana hrabina má slovo, neboť se přihlásil do diskuze.
Mluvčí 06: K tématu jížní listy obsahová správnost, průběh a výsledek forenzního auditu, příspěvkové organizace, majetková zpráva, ostrava jích plus tiskové konference.
Mluvčí 02: Dobrý den, dámy a pánové.
Mluvčí 02: Nevím, jestli ta poznámka k těm volbám patřila mně, pane starosto, můžu se zeptat?
Mluvčí 06: Můžete se zeptat.
Mluvčí 02: Patřila mně?
Mluvčí 06:  Která poznámka máte?
Mluvčí 06: Kterou poznámku máte?
Mluvčí 02: V těch loupách.
Mluvčí 02: Vy jste asi zapomněl, co jste řekl před 15 sekundami.
Mluvčí 06: Máte slovo, pane hrabina.
Mluvčí 02:  protože já jsem se na obvodu Ostrava jich voleb nezúčastnil, to jste se spletli.
Mluvčí 02: Jestli jste to mysleli na mě.
Mluvčí 02: Ale teď z dotazy, prosím.
Mluvčí 02: Mám dotazy, mám tam dva body, jeden z nich jsou výždní listy a druhý z nich je forensní audy, tak bych prosil, aby byli odděleni.
Mluvčí 02: Já jsem se chtěl zeptat paní Langrove, která otiskla článek výždních listech, zdali tenhle... Bohužel nejen vedoucí odboru Komoránní službě, ale i občána.
Mluvčí 06:  Pan hrabina by měl hovořit více do mikrofonu, děkuji předem.
Mluvčí 02: Možná by stalo za to pane starosto, je to úplně jednoduché, kdybyste technikovi řekli, ať přidá tomu mikrofonu, no to jde, já si myslím, že to je schválně tak nastaveno, aby nás nebylo slyšet.
Mluvčí 02: Takže...
Mluvčí 02:  Takže audit majetkové zprávy, tady ten článek v výždních listech, prosím.
Mluvčí 02: Já bych se chtěl zeptat paní Langrove, jestli ty otázky si dávala ona sama, protože to tak vypadá, nebo kdo jí ty otázky dával, protože jsou povrně velmi fundované.
Mluvčí 02: Druhá věc, chtěl jsem se zeptat, jakým způsobem vznikal graf v tom článku, protože majetková zpráva za dobu, kdy byla kontrolována, měla přibližně 9700 mluv.
Mluvčí 02:  Vy jste vypíchli asi 190 faktůr a z nich jste stvořili graf a u těch faktůr nejsou taky datumy.
Mluvčí 02: Takže já se opravdě nemohu obávat, že ten graf vznikl tím, že se vytáhli faktury ty, které jste potřebovali, vytvořili jste si graf a jestli takovýmhle způsobem probíhal audit, celý forenzní audit na MyQuest právě, tak se velmi obávám, jestli ten výsledek není zkreslený.
Mluvčí 02:  Velmi obvykle by bylo, kdyby forenzní audit, když přišel na nějaká pochybení, kdyby se zeptal zaměstnánců, případně nějako bývalého ředitele a mohli jsme forenznímu auditu nějaké nedostatky, případně domněmky objasnit.
Mluvčí 02: Naopak, nám ten audit byl zatajen, nebylo nám možno, aby jsme se k němu vyjádřili a teď se tady doslýchám od paní Langrove, nebo čtu v jižních listech, že došlo k vyvádění peněz.
Mluvčí 02: Takže to je druhá otázka, vlastně třetí již, paní Langrova.
Mluvčí 02:  co si představit pod pojmem vyvádění peněz, případně bych se rád zeptal paní Tichánkové, která tady hovořila, aby nebylo do budoucna pokračováno v trestné činnosti, jestli jste přesvědčený o těchto dvou výrazech, abyste nám to tady řekli.
Mluvčí 02:  Další otázka je na pana starostu, který zvolal tiskovou konferenci po mém odvolání z funkce a na té tiskové konferenci dal prostor, v nadpise v televizních novinách bylo, že je to advokát, dal prostor konspicientů právní kanceláře, který tam vynesl rozsudek a řekl, že se jedná o
Mluvčí 02:  trestné činy.
Mluvčí 02: Místo toho, aby pan starosta třeba oslovil bývalého místo starostu i současného, který měl dva roky v kompetenci tenhle ten odbor a měl v kompetenci i majetkovou zprávu, a který je podle mě za to více zodpovědný než já, protože co vám pan starosta zapomněl říci, že během těch tří kontrolovaných let já jsem tam dva půl roku ředitele nedělal, protože jsem plnil funkci náměstka primátora a pracoval jsem pro toto město.
Mluvčí 02:  Místo toho jsem se dočkal toho, že po 15 letech práce pro tento obvod jsem se dočkal diskreditace v celé republice.
Mluvčí 02: A to je práce současného vedení.
Mluvčí 02: Takže prosím odpovědi na moje dotazy.
Mluvčí 06:  Takže nejdříve jsem se přihlásil do diskuze já, omluvám se, ale ptal jste se mě, proč v televizi uvadli u nějakého jména advokát, to není dotaz na mě, to si musíte zeptat v televize, a jestli měl nějaký koncipient nebo advokát jakýkudych proslov, musíte se opět ptat, já jsem mu jeho proslov nepsal.
Mluvčí 02: Ale dál jste mu prostor, já jsem se ptal, proč jste mu dál prostor.
Mluvčí 06: Já dávám prostor i vám, dávám každému člověku i prostor.
Mluvčí 02: Vy jste si ho objednali.
Mluvčí 06: Já jsem si ho neobjednal.
Mluvčí 02: Ráda jsi ho objednal.
Mluvčí 06:  Rada se objednala forensní audit a tu společnost a pana Klimuse.
Mluvčí 02: Můžu se tedy zeptat, kdo objednal toho konspicienta, aby se vyjadřoval do televize?
Mluvčí 06: Co myslíte, tím objednal?
Mluvčí 06: Jako na tu tiskovou konferenci?
Mluvčí 02: Kdo ho pozval na tu tiskovou konferenci?
Mluvčí 06: Rozhodně vedení obvodu.
Mluvčí 02: Takže vy.
Mluvčí 06: Takže my.
Mluvčí 02:  K tomu jsem se išel dopracovat.
Mluvčí 02: Chtěl jste z toho utec, pane starosto, ale... Já jsem z toho netekl.
Mluvčí 06: Já s tím nemám problém, že někoho pozvu na tiskovou konferenci.
Mluvčí 02: To jste mohl říct hned na začátku.
Mluvčí 06: To jsem mohl.
Mluvčí 06: Ale odpovídal jsem na další vaše dotazy.
Mluvčí 06: Dobře, takže další paní Langrova.
Mluvčí 09:  Já bych teda reagovala, můžu?
Mluvčí 09: Já bych teda reagovala na otázky vznesené gíždním listem.
Mluvčí 02: Prosím nahlas, protože mě to bylo vyčteno, já neslyším.
Mluvčí 09: Gíždním listem, byl to rozhovor, tudíž u toho museli být dvě osoby, takže jsem si nepsala rozhovor sama.
Mluvčí 02: Forenskní audit momentálně vyšetřují orgány činné v trestním... Já jsem se ptal, kdo pokládal otázky, protože jsme slyšeli, že já zkážu vám dořečit, ale vy jste mi neodpověděla, kdo vám ty otázky pokládal, to v tom článku není v gíždních listech.
Mluvčí 02:  Já jsem se vás ptal, kdo vám pokládal ty otázky.
Mluvčí 02: Vy jste mi neodpověděla.
Mluvčí 02: Přechazíte k dalšímu bodu.
Mluvčí 09: Rozhovor se mnou dělala Teresa Terova.
Mluvčí 09: Nikdo jiný momentálně u nás na PR není.
Mluvčí 09:  Forensní audit momentálně vyšetřují organy činné v trstním řízení, takže k tomu se bohužel vyjadrovat nemůžu, nicméně podle mého názoru, jak se mohla zhlédnout hospodaření majetkové zprávy, tak si opravdu myslím, že veškeré práce, které byly zadávány, byly opravdu předražené, protože v návaznosti na pokyn, kterým jsem vám
Mluvčí 09:  vydala, abych zpětně mohla nakouknout do objednávek všech prací, které se týkaly domovního a bytového fondu, tak opravdu, když člověk si vyjede různé ceníky na internetu, tak opravdu některé práce byly předražené v návaznosti na to,
Mluvčí 09:  a když kontrola odboru interního auditu magistrátu opravdu nám dala zapravdu, že je tam řada pochybení, tak všechny tyto skutky nás vedly k tomu, abychom opravdu ten forencní audit na té majetkové zprávě zadali.
Mluvčí 09: Nicméně orgány trestní, orgány či ne v trestním řízení to teďka posoudí a uvidíme, jaký bude závěr.
Mluvčí 06:  Graf jsme nevytvořili my, graf vytvořila společnost, která vykonavala forensní audit.
Mluvčí 02: Takže vy nevíte, jak ten graf vznikal?
Mluvčí 02: Ne.
Mluvčí 02: Dobře, děkuji.
Mluvčí 02:  Já bych chtěl k tomu ještě dodat, když pani Langrova říkala, že dala příkaz k tomu, aby si mohla prohlédnout zpětně faktury, že od jejího nástupu jsem dodržoval její příkaz a hlavně moji podřízení a sedm měsíců, sedm dlouhých měsíců si pani Langrova nechala nosit veškeré objednávky na opravy bytů, včetně faktur.
Mluvčí 02: Nosila si je domů, aspoň tohle to tvrdila, nevím kam je nosila, měla je i týden i více.
Mluvčí 02: Já se můžu jenom domývat, že si je opravdu nosila jenom k sobě domů, že nikdo jiné nevid
Mluvčí 02:  Všechny kontrolovala a pokud došlo k vyvádění finančních prostředků, jak vy tady tvrdíte, tak jste to sedm měsíců tolerovala a jste za to zodpovědná.
Mluvčí 06:  Takže, pane hrabino, děkuji.
Mluvčí 06: Myslím si, že jste měl prostor pěti minut, určitě dostatečný.
Mluvčí 06: Poprosím paní Langrovou.
Mluvčí 02: Dostal jsem odpověď.
Mluvčí 09: Reagovat dle zřizovací listiny a práv a pominností.
Mluvčí 09: Plnou zodpovědnost nese ředitel organizace, ne rada.
Mluvčí 02: To ne, ale vy jste zodpovědná jako příslušná rada.
Mluvčí 09: Ano, příspěvková organizace, která byla zřízená radou,
Mluvčí 02:  Vy jste příslušná radník, která řídí tu organizaci a jste za to zodpovědná, ale to už posoudí někdo jiný.
Mluvčí 09: Já vám nemohu dávat pokyn k tomu.
Mluvčí 02: Já myslím, že to se dostává do sféry, která není hodná zastupitelstvu.
Mluvčí 06: Děkuji obou účastníkům tohoto potážného rozhovoru.
Mluvčí 06:  Chci jenom říct, že v tuto chvíli se cítím velice nekonformně, že jsme dehonestováni například na to, že na otázku neodpovím hned a na začátku, když se tady bavíme o škodách tomuto obvodu v řádu několika milionů korun.
Mluvčí 06: Další slovo má pan Hibner.
Mluvčí 05:  Děkuji za slovo pane starosto.
Mluvčí 05: Tady trošičku zapadla ta otázka nebo nebo spíš to a já bych se chtěl zeptat prosím pana místo starosty Dehnera, proč on jako jediný se té tízkové konference nezúčastnil.
Mluvčí 05: Děkuju.
Mluvčí 06: Pan magister dohnal.
Mluvčí 04:  Já jsem se chtěl zeptat o něco podobného.
Mluvčí 04: Zajímá mě, pokud teda je rada přesvědčena o tom, že majetková zpráva fungovala absolutně špatně, tak by mě taky zajímalo, proč rada se nezaměřuje na kontrolní mechanizmy, na úrovní odbor, příslušný místo starosta a majetková zpráva.
Mluvčí 04: Neříkejte mi přece, že příslušný odbor nebo příslušný místo starosta, nebo teďka místo starostka, neměli ponětí o tom, co se na majetkové zprávě děje a že veškerá zodpovědnost jde mimo ně.
Mluvčí 04: Pan František Dener.
Mluvčí 07:  Takže děkuji za otázku pana Hiebnera.
Mluvčí 07: Důvod byl celkem prozajitský.
Mluvčí 07: Tiskové konference jsem se nemohl zúčastnit.
Mluvčí 07:  protože v té době jsem byl pozván na policii České republiky k podání vysvětlení ohledně incidentu, který se udál v červnu na naší Tržnici, kdy jeden náš nejmenovaný zastupitel se dožadoval vstupu do kanceláře obsluhy Tržnice a požadoval po zaměstnánci
Mluvčí 07:  předložení účetních dokladů.
Mluvčí 07: Takže to je tento důvod, proč jsem se v té době nemohl zúčastnit.
Mluvčí 07: Teď k té druhé části.
Mluvčí 07: Jak už bylo řečeno, bylo úřade městského obvodu podáno trestní oznámení na bývalou vedoucí oddělení kontroly a interního auditu
Mluvčí 07:  kde sama přiznala, že dochazelo k úprávám, nechci jakoby říct už přímo i k falšování těch zpráv kontrolních, takže a v tom právním rozboru je konstatovano, že bylo uvaděno více osob v omyl.
Mluvčí 07: Nevím, to oddělení patřilo pod pana starostu byvalého, takže nevím, kdo měl zájem
Mluvčí 07:  na tom, aby si to skutečností nevyflinuli.
Mluvčí 06: Inž.
Mluvčí 06: Tichánková.
Mluvčí 18: No já jsem chtěla jenom doplnit, že právě proto, že jsme pojali podezření, tak byl vykonán na majetkové zprávě forensní audit.
Mluvčí 18: To je všechno.
Mluvčí 06: Pan magistr dohnal.
Mluvčí 04:  Já se teda zeptám znovu, protože mi na to nikdo neodpověděl, zeptám se teda pana starosti, protože nikdo se k tomu evidentně nemá.
Mluvčí 04: Vy jako rada necítíte zodpovědnost za métkovou zprávu z pozice příření jakoby z hora souřadu?
Mluvčí 04: Jakoby z pozice příslušných místo starostu, ať už stávajícího nebo minulého vedení?
Mluvčí 06:  Co se týče minulého vedení, jednoznačně cítíme, že tam tu zodpovědnost měli mít.
Mluvčí 06: My jsme se dostali do toho stavu, kdy jsme ty informace k nám putovali, ať už na základě různých informací nebo faktůr, na základě toho i kontroly magistrátu a pak jsme se rozhovali pro forenzní audit.
Mluvčí 06:  Pokud ten dotaz však směřujete konkrétně na pana místo starostu DNRA, pokud tomu tak mám rozumět, a máte na mysli moje vyjádření k tomu, jestli má vzít nějakou svoji zodpovědnost za to, tak před chvilkou učinil prohlášení, které je nutno vzít také v potaz.
Mluvčí 06:  že informace, které se dostávaly do rady, velmi pravděpodobně mohly být neúplné nebo zkreslené.
Mluvčí 06: Pohledně kontroly majetkové zprávy.
Mluvčí 04: A to není systémové pochybení na odboru přislušného místo starosty, za které on není zodpovědný?
Mluvčí 06: Ale to je pochybení v tom případě bývalého starosty, který vedl oddělení interní kontroly a auditu.
Mluvčí 04:  Já jsem přesvědčený, že médková zpráva, že už teda vedeme monolog, dialog, že médková zpráva podléhala kontrolej bytového odboru, který přímo řídil, minimálně mechanizmy měly být nastavene mezi bytovým odborem a médkovou zprávou.
Mluvčí 04: A bytový odbor řídil pan místostarosta Dehner.
Mluvčí 06: Dobře, a určitě tam seděla celá rada, která za to byla taky zodpovědna, měli hlídat případně toho místostarosta, takže by mohli teoreticky vyvodit důsledky i všichni bývalí radní.
Mluvčí 06: Pokud se to prokaže.
Mluvčí 06:  Pán magistr dohnal.
Mluvčí 06: To už bylo všemu, že to mě odpověděl.
Mluvčí 06: Děkuji.
Mluvčí 06: Páno.
Mluvčí 06: František Déner.
Mluvčí 07: Taky už k tomu nebudu se vyražovat.
Mluvčí 06: Inženýrka Tichánková.
Mluvčí 18: Ty odbory kontroloval odbor interního auditu.
Mluvčí 18: Ten měl najít ta pochybení.
Mluvčí 18: A ten je nenašel, pokud je našel, tak je přepsal, či neuvedl.
Mluvčí 18:  konec konců za to byla podana trestní oznámení na přislušné osoby.
Mluvčí 18: Takže opravdu jako já si myslím, že nemuseli být předávany informace tak, jak měly být.
Mluvčí 06: Inž.
Mluvčí 06: Rikala.
Mluvčí 19:  Děkuji já jenom k tomu, co tady zaznělo na adresu pana Františka Denera.
Mluvčí 19: Se zeptám tedy, pokud odhalí audit, například, že se na nějaké škole kradlo, tak mě budete za to odvolávat, když já nemám možnost se do té školy dostat a nemám možnost to zjistit.
Mluvčí 19: Právě proto musíme provajdět ty kontroly té úkolrady.
Mluvčí 19: Musíme trvat na tom, aby fungoval odbor interního auditu.
Mluvčí 19:  a musíme trvat na tom, že budeme průběžně ty školy kontrolovat.
Mluvčí 19: Zodpovědnost, bohužel, nebo bohu dík, nese ředitel příspěvkové organizace, ať už se na něčem podílel nebo nepodílel, ale vždycky má statutární zástupce z odpovědnosti.
Mluvčí 06: Pán Bakář Smoleň.
Mluvčí 15:  Vážený pane starosto, dámy a panové, já se možná trošku vrátím k tomu, co jsme se bavili už před chvilkou s paní Tichankovou, když mi vysvětlovala rozdíl mezi interním a franzím auditem, já už jsem to pak nechtěl rozebírat, já ho takový jako vcelku znám.
Mluvčí 15: Já jsem si spíš měl, já jsem se možná špatně vyjadřil, já jsem měl spíš představu a teď ale mluvím ve vztahu k těm školám, jo, a chápu to, co jste mi říkal, že teď je v současné době interní audit asi vytížený nějakým způsobem.
Mluvčí 15: Beru.
Mluvčí 15:  Ale myslím si, že pokud se chcou provadit kontroly na školách, tak asi není dobré podezirat každého z toho, že je zloděje a nevím, jaký lump.
Mluvčí 15: A asi by se nemělo začínat tím, že se dělá forensní audit.
Mluvčí 15: Asi by se mělo začít interním auditem.
Mluvčí 15:  A pokud tento interní audit zjistí zavažná pochybení, tak na základě tohoto by měl být pozván forenzní audit.
Mluvčí 15: Protože jinak ten opačný postup je v celku mrhání peněz.
Mluvčí 15: Nemluvím teď o majetkové zprávy, to je v nějakém běhu, to naprosto neřeším.
Mluvčí 15:  Ale mluvím o tom, že byly v plánu nějaké kontroly na školách a myslím si, že by se mělo začít prvně interním auditem.
Mluvčí 15: Pokud ten interní audit zjistí nějaké zavažná podezření z něčeho, že se děje, tak potom by měl nasopit audit forenzně.
Mluvčí 15: Myslím si, že by to bylo férové i vůči všem ředitelům základních a materských škol, aby ne každý se na ně díval hned z začátku jako na potenciálního zločince.
Mluvčí 06:  Inž.
Mluvčí 06: Katichánková
Mluvčí 18:  A tady se pořád jako by řeší něco, co ještě nenastalo, jo, neproběhlo, a všichni dopředu už křičí, všichni říkáte, že jsem zloděj.
Mluvčí 18: Tak to přece není.
Mluvčí 18: Nikdo neřekl, že na těch školách, nebo na některých školách, nebo na všech školách se krade.
Mluvčí 18: Jako to tady prezentujete vy, jako zastupitelé opoziční, případně nějaké z přáteléné osoby.
Mluvčí 18: Protože ten forensní audit může dopadnout přesně tak, že nám firma řekne, ano, tady je všechno v pořádku.
Mluvčí 04:  Magister dohnal, sehlásí o slovo.
Mluvčí 04: Jenom technicky bych chtěl doplnit, že to, že to neproběhlo, je jenom proto, že vy jako rada jste blbě vypsali soutěž.
Mluvčí 15: Bakář Smoleň.
Mluvčí 15: Já ještě jednou, paní místo starostka, nevím jestli mě paní místo starostka zcela pochopila, co jsem říkal.
Mluvčí 15:  ale já jsem říkal to, co vlastně řekla ona, ale trošku v jiném překladu.
Mluvčí 15: Já jsem říkal, že by ten postup měl začínat interním auditem a pokud tento interní audit zjistí nějaká závažná pochybení, tak by měl nastoupit audit forenzní.
Mluvčí 15: Nic víc, nic míň.
Mluvčí 15: Já myslím, že toho paní mistrostarostko chapete a že není potřeba mrhat prostředky dopředu a dopředu někoho z něčeho obvinovat.
Mluvčí 15:  a nevím, proč tady padají slova jako spřátelení a podobně.
Mluvčí 06: Pane bakaláři, já nám krátce odpovím.
Mluvčí 06: V tom auditu nemají být jenom školy, tam více méně s tím názorem se dá buď souhlasit nebo nesouhlasit a vím, kam to směřujete, ale jsou tam i některé odbory úřadů, na které právě již upozornil audit, ale chápu, že vy to směřujete k těm školám,
Mluvčí 06:  a je to na úvahu a je otázkou, jestli například odbor, případně některý z místo starostů nebo članů rady, nepojáli již dávno podezřený na základě třeba nějaké kontroly v některých školách.
Mluvčí 06: A jak již tady dneska zaznělo, bylo připraveno, že ten forensní audit opravdu půjde na všechny příspěvkové organizace.
Mluvčí 06: Byli lidé, kteří se nedomínili, že by to bylo ekonomicky přínosné.
Mluvčí 06: Z technickou paní Tichánková.
Mluvčí 06: Takže nic, paní doktorka Klímova.
Mluvčí 10:  Ještě jednou dobrý den.
Mluvčí 10: Ano, jsem ta potrefená husa.
Mluvčí 10: Pani inženýrko Tichanková, vy víte, že nevystupuji často a vždycky se snažím vystupovat korektně.
Mluvčí 10: Ale tímto svým teďka vystoupením možná, že... Promiňte, teď je to osobní a asi nevhodné, ale měla byste trošičku ze své pozice volit slova.
Mluvčí 10:  Já, vy jste říkala, že tady vystupují potrefené husy.
Mluvčí 10: Vůbec jsem nechtěla k tomuto bodu vystupovat, protože ano, z objektivních a osobních důvodů, protože se to mně týká, jsem se opravdu k tomu vyjádřovat nechtěla.
Mluvčí 10: Ale když tady řeknete, že se ozývají jen potrefené husy,
Mluvčí 10:  Tak ano, teprve teď se ozývám.
Mluvčí 10: S panem Smoleněm nejsem ani kamarádka, ani spřízněná duše, ale věřte tomu, že forenzní audit na školská zařízení, když se jenom tak podíváte i do historie, tak opravdu byly vyhlašovány tehdy, když tam bylo podezření na korupci a nebo na špatné nakládání se svěřenými prostředky, tak jak vy jste to měli ve výzvě.
Mluvčí 10:  Proto se opravdu nedivte, že to mezi mnohými zedmulo takovou vlnu nevole a nebo svého postoje k tomu, protože opravdu v tuto chvíli, pokud je nějaké podezření a pan Rekala má nějaké podezření, že se na školách něco děje, proto ano jsem, proto ať se udělá forensní audit.
Mluvčí 10:  ale jinak se opravdu domnívám, že první krok, když jsme tedy ten vzorek, na kterém se to má zkoušet, jestli se na školách krade nebo ne, mohl být například přes nezávislinné interní audit tady k ovce, ale magistrátu a opravdu potom, jeli podezření, měl být forezní audit, který vy víte, že
Mluvčí 10:  však já si myslím, že každý se může podívat na jeho definici, která je na jakékoliv internetových stránkách.
Mluvčí 10: A další, na co jsem si také říkala, že nevím, jestli budu reagovat, ale teď, když už mám slovo, tak také, jak byla výzva právě nejenom na ty odbory, ale i na školy v tom článku 4.2, jak tady říkal druhý kolega,
Mluvčí 10:  tak neprodleně informovat o zážitech zjištěních a skutečnostech, abyste také, nemyslím si zrovna vhodně řekla,
Mluvčí 10:  že aby nedocházelo k další trestné činnosti na školách, prosím vás, kde my nemáme ani mzdový, tedy mzdový nemáme ani celkový objem 25 milionů a z toho tři štvrtiny mají účelové, jsou účelově vázány na platy, já už kdybych hned chtěla podvádě, tak já tak můžu s dvěm jít nebo tři miliony
Mluvčí 10:  A opravdu, to jsou tedy dvě věty, které dnes se mně velmi dotkly a opravdu jsem, to je jediný důvod, proč jsem měla důvod se k tomu teď vyjádřit, byť se to týká mě.
Mluvčí 10: Děkuji.
Mluvčí 06: Pani doktorko, děkuji.
Mluvčí 06: Inž.
Mluvčí 06: Tatíkánková.
Mluvčí 18: Ale ta odpověď panu panuškovi to byl příklad, jakože proto to tam může být.
Mluvčí 18:  netýkalo se to vás.
Mluvčí 18: A já prostě pořád nerozumím jedné věc, tady přece nejde o školy, tady jde o příspěvkové organizace tohoto obvodu.
Mluvčí 18: A protože jsme provedli na základě oprávněných pochyb forensní audit v jedné příspěvkové organizaci, tak prostě jsme chtěli takto prověřit i další.
Mluvčí 18: Jako to je všechno.
Mluvčí 18: Vy tady pořád operujete školama a prostě, ale to není o školách, to je o příspěvkových organizacích.
Mluvčí 18:  To, že schodovou okolností taky jsou to školy, prostě jsou, ale jsou i další, jsou odbory a jako rada prostě můžeme tak to rozhodnout.
Mluvčí 18: A prostě náš kontrolní a naše oddělení kontrolního a interního auditu prostě nemůže v reálném čase prověřit všech, já nevím, 23 škol, které máme, plus další příspěvkové organizace.
Mluvčí 18: Je nějaký plánkontrol, nějakým způsobem se musí dělat i jiné další věci.
Mluvčí 18: Prostě z mého uhlu pohledu jako
Mluvčí 18:  Nechápu ten povik.
Mluvčí 18: Nechápu opravdu.
Mluvčí 04: Pan magistr dohnal.
Mluvčí 04: Já zopakuju svůj dotaz, který jsem položil v bodu dvě, ke kterému se teda vrátíme po ukončení diskuzy, ale protože už se tady rozjela debata kolem auditu.
Mluvčí 04: Já jsem se na to ptal původně u toho rozpočtového upatření, které se k těm auditům vázalo.
Mluvčí 04:  Chci se zeptat, a dáma říkala, podle jakého klíče byly teda vybrány školy Marka Pabiana, Libi Přikrylové a Ivony Klímové.
Mluvčí 04: Z 23 škol, nebo kolika máme, z 19. zhrodokolností ve všech třech ředitelují jeho političtí oponenti.
Mluvčí 04: Tak jenom se chci zeptat, podle jakého klíče byly vybrány právě tyto tři školy.
Mluvčí 19:  Tak děkuji za dotaz.
Mluvčí 19: Já bych nejprve chtěl říct, že to není škola Marka Pabiana, Ivony Klímové a já nevím, koho jste ještě jmenoval.
Mluvčí 19: To je škola Městského obvodu Ostrava jich a občanů a žáků, kteří do ní chodí.
Mluvčí 19: Co se týče toho výběru, tak ten výběr provadil odbor.
Mluvčí 19: Já bych tedy poprosil pana vedoucího.
Mluvčí 06:  Slovo dostavá pán vedoucí odboru, pán Stoch.
Mluvčí 03: Dobrý den, vážné dámy, vážní pánové.
Mluvčí 03: Já chci jenom přideslat, že mám teda platovou třídu 12, ne 13, ale to není otázkou, která nám je položena.
Mluvčí 03: Ten klíč, který jsem zestavil k účelu výběru škol, které, když už teda nepůjdou audity do všech škol, ale jenom do vybraných škol, je ryze exaktní a posluzovali jsme
Mluvčí 03:  Posluzovali jsme objemy peněz, které školami protekly, s tím, že jsme posluzovali pouze prostředky, které byly buďto investiční nebo sloužily na opravy, a opravdu ty vybrané školy, ty prostředky tam byly nejvyšší.
Mluvčí 03: Jenom pro příklad základní škola Provoznická, 25 milionů 340 tisíc.
Mluvčí 03: Nechceme nikoho trestat za to, že byl úspěšný ve získávání prostředků, ale nejsou to dotační prostředky, nejsou to evropské dotace.
Mluvčí 03:  Základní škola Formana 21 milionů a konkrétně základní škola kosmonautů 15, 24 milionů, 300 tisíc zhruba.
Mluvčí 03: A proč jde audit konkrétně na materskou školku u Zámku?
Mluvčí 03: K tomu bych vám poslal fotodokumentaci, která je stažena z Google z roku 2012.
Mluvčí 03:  kde je vyfocen plot kolem mateřské školy u zámku, který byl poté, asi za čtyři měsíce, opraven za 460 tisíc korun.
Mluvčí 03: A kdo budete mít cestu kolem Dolní ulice, byste se na ten plot podívat, že vypadá úplně stejně.
Mluvčí 03: Dám kolo.
Mluvčí 06: S technickou paní doktorka Klímová.
Mluvčí 10:  Pardon, chtěla jsem zrušit technickou na diskuzi.
Mluvčí 10: Prosím, mohla bych, já vím, že to tady kasi nepatří, ale kdyby s námi někdo třeba i tak diskutoval, tak bych vznesla někde jinde ten dotaz třeba na odboru, co škola Hory Mírová a spoustu dalších.
Mluvčí 10: Chcete říct, že tohle byly investice za poslední nebo ty kontrolované roky a tyto tři školy měly největší investice?
Mluvčí 03:  To jsou relativizované parametry, které jsme vztahovali k velikosti té školy.
Mluvčí 10: Ano, děkuji, protože jsem chtěla říct, že naše škola jako poslední nově postavená škola
Mluvčí 10:  měla naprosto za celých 19 let nejmenší investice, nejméně se do ní věnovalo, investovalo, což je samozřejmě naprosto oprávněné, protože jsme nejnovější škola a děkuju pane vedoucí za to slovo zrela, jak jste to říkal?
Mluvčí 03: Zrelativizované.
Mluvčí 10: Áno, zrelativizované, dobře.
Mluvčí 10: A chci jenom říct, že ještě teď, jak řekl pan Rykala, že statutární zástupce ředitel zodpovídá za vše,
Mluvčí 10:  tak v tom případě vůbec nevím, jak my zodpovídáme jako statutární orgán za investice, které investoval obvod, zřizovatel a také je realizoval.
Mluvčí 10: Takže v tomto případě jste se buď s panem radním nejdobře pochopili,
Mluvčí 10:  A nebo tedy, tedy došlo ještě k většímu pochybení, než které, o kterém jsem přesvědčena, protože já jako statutární orgán ředitelu školy zodpovídám za přidělené svěřené ať mzdové nebo provozní prostředky, ale rozhodně ne za to, co do mě
Mluvčí 10:  zřizovat a investovat, a co jsem nerealizovala a co nebylo vůbec v mém rozpočtu.
Mluvčí 10: Takže než vyhlásíte nový audit, měli byste si toto ujasnit.
Mluvčí 06: Pan Stoch, sehlásíš o slovo?
Mluvčí 03: Já vám musím dát za pravdu, paní doktorko, samozřejmě většina těch prostředků, a to je pravda, tekla z odboru školství, z oddělení školství tehdejšího.
Mluvčí 06: Paní doktorka Klímova, sehlásí o slovo?
Mluvčí 10:  A pane vedoucí, a to mě budete kontrolovat za peníze, se kterými já jsem nenakládala a dokonce jsem je nepodepisla, nebyly na našem účtu, rozumím tomu?
Mluvčí 03: Ne, předmětem, předmětem kontroly bude i bývalé oddělení školství.
Mluvčí 10: Ne, teď si, teď jste mi neodpověděl.
Mluvčí 10: Oddělení školství je jiná věc.
Mluvčí 10: Já na
Mluvčí 10:  školu, kterou tedy já řídím, je forenzní audit a pan Rykala řekl, že každý statutární organ si musí být vědom své zodpovědnosti.
Mluvčí 10: Teď to zodpovědnosti já už jsem si vědoma 19 let, tak prosím vás oddělme tu částku, kterou jste vy teď řekl 21 milionů, s těmi já jsem nedisponovala,
Mluvčí 10:  nezodpovídala za ně a ani jsem s nimi nehospodařila.
Mluvčí 10: A já s Auditem o dvoru školství nic společného nemám.
Mluvčí 10: Já jsem zodpovědná za třikrát plus minus 25 milionů.
Mluvčí 10:  které jsem v roce 2012, 2013, 2014 za něž jsem zodpovídala a z nich tři čtvrtiny byly účelově vázány, takže prosím vás to není odpověď tady před i občany, protože se mě to dotýká ani hlavně před kolegy ze zastupitelstva z rady,
Mluvčí 10:  Proč tedy, nebo co bude kontrolováno, třeba konkrétně, když už se teď bavíme o mě na mé škole.
Mluvčí 10: To nebyl argument, který jste vy řekl, proč byla škola vybrána.
Mluvčí 06: Pani doktorko Klímová, já v tuto chvíli nevěřím, že jste 19 let ředitelkou, že na to vůbec nevypadáte.
Mluvčí 19:  Já tedy nevím, jestli jsme nepřekročili rámec tohoto bodu a jsme pořád ještě v diskusi s občany městského úvodu.
Mluvčí 19: Pokud ano, tak já bych si to možná nechal do bodu dvě, to co chci říci.
Mluvčí 19:  Tak, děkuji.
Mluvčí 19: Takže v tom případě bych se zeptal paní Klímové, kdo používá mobil za 17 tisíc korun, který koupila její příspěvková organizace a jestli je potřebujeme tak výkonný mobil pro práci ve škole.
Mluvčí 06: Já myslím, že má přednost reagovat paní doktorka Klímová.
Mluvčí 06: Já jsem na ní dneska hodný i vzhledem k jejímu zdravotnímu stavu, tak poprosím, aby dostala slovo.
Mluvčí 10:  Pane radní, já budu kontrolním orgánům k dispozici tak, jak je tam v návrhu smlouvy součinnost poskytnout.
Mluvčí 10: Prosím vás, my se teď bavíte o mobilu za 17 tisíc, ale já se teď
Mluvčí 10:  nebo otázka byla, podle čeho byla vybrána naše škola a tam bylo paném vedoucím řečeno, že to bylo proto, že bylo investováno 21 milionů za tři roky.
Mluvčí 10: Já se ptám, proč je kvůli tomu forenzní audit na základní školu formalna, když to jsou peníze, které neprotekly našim rozpočtem a které také za které nejsem zodpovědna.
Mluvčí 04:  Magister dohnal.
Mluvčí 04: Já bych jenom zopakoval svoji otázku, kterou jsem položil původně Adamu Ricalovi, on to přehodil na svého stranického kolegu Milana Stocha, ale stejně jsme se nedozvěděli odpověď podle jakého klíče byly ty tři školy vybrány.
Mluvčí 04: Protože pan Stoch nám popsal něco, co nakonec sám řekl, že
    

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/zasedani-zastupitelstev/zaznamy/35618a9fce089eb10d39890d4ee4eeab
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.