Snadné přidání nového datasetu

Zasedání zastupitelstev 67b18ed67d050f02f403b9d96d6b5a28


ID jednání67b18ed67d050f02f403b9d96d6b5a28
Jednání6. zasedání Zastupitelstva KHK - 1. část
Další jednání města/kraje Královéhradecký kraj
Datum jednání23.06.2017
Odkaz na audiohttps://somedata.hlidacstatu.cz/mp3/zasedani-zastupitelstev/67b18ed67d050f02f403b9d96d6b5a28.mp3
Délka audio záznamu01:35:33
Přepis audio záznamu (vznikl díky velké pomoci od Ondřeje Klejcha z University of Edinburgh.)

Stačí kliknout na větu v textu a spustí se audiozáznam z daného místa. V Safari na OSX zlobí posun v souboru, doporučujeme Chrome

Upozorňujeme, že přepisy záznamu neanonymizujeme ani nijak neupravujeme.

    Mluvčí 15:  Dobrý den, vážené zastupilky, vážení zastupitelé, dámy a pánové, vážení ústaje, srdče vás vítám na dnešním šestém zasedání zastupitelstva chlebeckého kraje.
Mluvčí 15: A z dnešního zasedání zastupitelstva se omlouvají zastupitelé Martin Jiránek, zastupitel Stanislav Fridrich,
Mluvčí 15:  Za pozdějšího příchodu se omluvá z důvodu zkoušených státních zračních zkoušek Miroslav Antl.
Mluvčí 15: A pokud budeme jednat DLNŠ do 12.30, omluvá se pan zastupitel Sarovský, z dřívejště odchodu, případně paní zastupilka Trajslova, pokud budeme to cítit skutečně velmi dlouho.
Mluvčí 15:  Jinak jiné omluvenky nemá, měli bychom být tedy v tuto chvíli všichni.
Mluvčí 15: Prosím, kolik je přítomnost zastupitelů v stále zastupitelstva?
Mluvčí 15: Takže je přítomno 42 zastupitelek a zastupitelů jsme tedy usnášení schopni.
Mluvčí 15: Tak, ještě než budeme pokračovat našem jednání, tak na midlem zasedání zastupitelstva kraje jsem oddržel písemné oznámení od inž.
Mluvčí 15: Kláry do stálové,
Mluvčí 15:  o jím ostoupení z funkce členky zastupitelstva kraje.
Mluvčí 15: Podle ustanovení paragrafu 49 ostavec 1 zákona č.
Mluvčí 15: 130, 2000 sb.
Mluvčí 15: o volbách do zastupitelstv krajů a o změně některých zákonů navstupuje na uprázněné místo náhradních, tedy na uprázněný mandát navstupuje náhradník z téže kandidátní listiny, téže politické staneči subjektů podle pořadí určeného průčtem hlasů, které ho drželo.
Mluvčí 15:  V letéto skutečnosti nastoupil na uprázený mandát náhradník, inženýr Viktor Selinger, od kterého jsem dne 26.12.2017 dostal písemné oznámení o vzdání se mandátu či na zastupitelstvo.
Mluvčí 15: Tedy podle ustanovení paragrafu 49 u stavec 1 zákona s číslo 130, 2000 sbírky o volbách do zastupitelství krajů a o některých ustanovených zákonů
Mluvčí 15:  Nastupuje tedy na uprázněný mandát další náhradnice kandidátních změny též jeho politické staneči subjektu podle pořadí určeného počtu hlasovstvů, kterého vyřel.
Mluvčí 15: A tedy na uprázněný mandát tedy nastupuje náhradnice paní inženýrka Monika Štajrova.
Mluvčí 15: Podle ustanovení paragrafu 33 zákona 2, zákona o krajích, skládáčem zastupovstva kraje slib na prvním zasedání už se účastní a paní inženýrka je tedy zepřítomná.
Mluvčí 15:  Nyní tedy paní inženýrku Moniku Štárovou požádám osložení slibu člena zastupitelstva, pronesím slova slibuji, poté co zákonný text přeštu a nejprosím tedy paní inženýrku, aby přistoupila k řečníckému pultu.
Mluvčí 15: Nyní tedy přeštu slib a posledně požádám paní inženýrku o pronesení slova slibuji.
Mluvčí 15: Slib zní.
Mluvčí 15: Slibuji věrnost České republice.
Mluvčí 15:  Děkuji.
Mluvčí 15: Slibuji vernost České republice.
Mluvčí 15: Slibuji na svou čest a svědomí, že svoji funkci budu vykonávat svědomitě v zámu kraje a jeho občanů a ředice ústavů a zákony České republiky.
Mluvčí 11: Slibuji.
Mluvčí 15: Děkuji.
Mluvčí 15: A nyní požádám paní Žírku, aby své sločení slibu tež stvrdila podpisem na písemém dokladu, který je přítomen.
Mluvčí 15: Děkuji.
Mluvčí 15:  Rád bych tedy něj, paní inženýrce, popřál mnoho zdarů do práce v zastupitelstvu v tomto volebním období.
Mluvčí 15: Tak vážně zastupitelovky, vážně zastupitelé, děkuji za tuto část a nyní k organičným záležitostem dnešního zasedání zastupitelstva.
Mluvčí 15: V připravených složkách máte vloženy.
Mluvčí 15:  Za prvé návrh programu 6. zasraní zastupitelstva Královéckého kraje a taktéž tiskopisy na případné návrhy na usnesení danému budu programu a dotaz člena zastupitelstva.
Mluvčí 15: Návrhy prosím předkládejte návrhové komisy k dnešnímu zasraní zastupitelstva.
Mluvčí 15: V době o 13 hodin je pro nás připraven oběd v restauraci Nový pivovar přestávka na oběd bude klasický 40 minut
Mluvčí 15:  V případě ručního hlasování za skutátorky urcovedoucí odbodu organizačního a právního Nadiu Luňáčkovou, Androu Olšákovou, Michélu Klimešovou a Renátu Kopáčkovou a za zapisovatelku Ivanu Nesvačlovou.
Mluvčí 15: Je pří tomu v tuto chvíli 42 zastupitelstv stupitelů, ze 45 jsme tedy usnášení schopní.
Mluvčí 15:  Dále sděluji, že zápis z pátého zasedání zastupitelstva kraje byl oveřen bez připomínek, ale přestočený dotaz zda má někdo z členů zastupitelstva námitky zápisu z pátého zasedání.
Mluvčí 15: Pokud by byly, prosím, o písemné předložení a následně by o této námitce bylo hlasováno.
Mluvčí 15:  V souladu s občanským zákonníkem a jednostním řádem zastupitelstva a výboru zastupitelstva KVK si vás dovoluji pozornit, že z jednání zastupitelstva se pořizuje videozáznam, který bude následně zveřejná na vidových stránkách KVK.
Mluvčí 15: O tomuto videozáznamu bude zároveň pořízen překlad do českého znakového jazyka,
Mluvčí 15:  a zároveň dochází k audiovizuálnímu online přenosu zasedání zastupitelstva prostřednicím webových stranek Králového kraje.
Mluvčí 15: Než přistupíme k hlasování osválení programu našeho zasedání, předkládám zastupitelstvu k hlasování návrh na složení návrhové komise.
Mluvčí 15: Za předserů komise si dovolím navrhnout pana zastupitele Miroslava Korýtka.
Mluvčí 15: Pane zastupiteli, souhlasíte prosím,
Mluvčí 15:  Děkuji.
Mluvčí 15: A jako členy komise nabrhuji pana zastupitele Adolfa Klepše.
Mluvčí 15: Pane zastupitele, souhlasíte?
Mluvčí 15: Ano, děkuji.
Mluvčí 15: A taktéž Petra Adamka, vedoucího dělení legislativního a právního.
Mluvčí 15: Pan magister je taktéž přítelem, souhlasíme.
Mluvčí 15: Má prosím někdo jiný návrhčí připomínku?
Mluvčí 15: Pokud nikoli, prosím o ohlasování o návrhu komisy dnešního zasedání.
Mluvčí 15:  Výsledek vlasování, prosím, kde je proti, kdo se zdržel.
Mluvčí 15: Výsledek vlasování, proč 40 zastupitelk a zastupitelů proti nebyl nikdo a 2 zastupitelé se zdrželi.
Mluvčí 15: Prosím tedy členy návrhové komise, aby se ujali svých pozic
Mluvčí 15:  na určených místech.
Mluvčí 15: A za ověřovatele zápisu z dnešního jednání zastupitelstva navrhuji pana zastupitele Jiřího Kálala, pana zastupitele souhlasíte?
Mluvčí 15: Děkuji.
Mluvčí 15: A pana zastupitele Martina Hanouska?
Mluvčí 15: Děkuji.
Mluvčí 15: Má prosím někdo jiný návrh či připomínku?
Mluvčí 15:  Pokud nikoli, prosím, nechám hlasovat o ověřovateli zápisu z dnešního jednání.
Mluvčí 15: Prosím hlasování, kdo je pro, proti a kdo se zdržel.
Mluvčí 15: Výsledko hlasování pro 39, proti něm byl nikdo, jeden zastupitel se zdržil a návrh byl přijat.
Mluvčí 15: A za ověřovatele zápisu z šestého zasedání zastupitelstva kralovéckého kraje
Mluvčí 15:  Byli tady zvoleni zastupitelé Jiří Kálal a Martin Hanousek.
Mluvčí 15: A nyníž k návrhu programu šestou ze strany zastupitelstva Kralovéhského kraje.
Mluvčí 15: Předložený program šestou ze strany zastupitelstva Kralovéhského kraje byl radou Kralovéhského kraje schválen a oporučen ke schválení usnesením RK 14 slomeno 866 slomeno 2017 ze dne 29.5.2017
Mluvčí 15:  a následním byl rozšířen na sluzy Rady Královského kraje dne 12. června 2017.
Mluvčí 15: Byl stažen bod 110 a na základě dnešního jednání mimořádné rady Královského kraje byl přidán bod číslo 113.
Mluvčí 15: Má prosím někdo připomínku
Mluvčí 15:  Či doplňující návrh k navrženému programu dnešního zasedání.
Mluvčí 15: Prosím.
Mluvčí 15: V 113. budeme projednávat zapojení Kralovéckého kraje do dotačního programu ke stabilizaci vybraných zdravotnických a lékařských pracovníků ve směném provozu dle důvodové zprávy a přílohu důvodové zprávy.
Mluvčí 15: A sfolujeme to, že se Kralovécký kraj do dotačního programu ke stabilizaci vybraných zdravotnických a lékařských pracovníků ve směném provozu přihlásí.
Mluvčí 15:  V pátek jsme obdrželi v odpoledních hodinách dopis Ministerstva zdravotnictví, který nás vězí vás, a pokud se chceme přihlásit do točního programu, který bude poskytovat zdravotnímu sestrám bez těmhle neprovozu částku 2000 Kč k platu, tak se musíme přihlásit do tohoto točního programu.
Mluvčí 15:  My jsme tuto informaci održeli v pátek v odpolních hodinách, proto dnes mimo žádní zasedla Rada kraje a tento bod jsme schválili a doporučili zastupitelstvů pro jednání.
Mluvčí 15: A nejtedy proto takto narychle ten bod 113 budeme tedy
Mluvčí 15:  Budeme tedy o tomto budě jednat, ale asi nebudu avizovat půsled, že bychom ten bod schválili a projednali součástí celého bloku náměstka Cebitsára, to znamená za bod 18 bychom tento bod vložili s tím, že mi přišlo rozumnější, abychom tento bod zařadili teď takto narychlo, než abychom do konce měsíce zvolávali ještě zastupitelstvo a jednali pouze o tomto jednom budě.
Mluvčí 15:  Výsledek v podstatě je takový, že pokud bychom se nezapozili do toho dotačního programu, tak bychom ty finanční potřeby, které ministerstvo zdravotnictví skrze tento dotační titul bude uvolňovat sestrám, tak bychom o ty peníze přišli.
Mluvčí 15: Navíc je zde ještě jedna situace, že královský kraj bude žádat za všechny subjety, které působí v této oblasti, to znamená i za fakultní nemocnici.
Mluvčí 15:  Prosím, další jiný návrh či připomínka.
Mluvčí 15: Tak, já tady avizuji, že ten bod 113 bychom předřadili za bod 18.
Mluvčí 15: Tak, prosím, další jiný návrh.
Mluvčí 15: Několiv, prosím, tady je ohlasování o schválení programu dnešního jednání, kdo je prosím pro, proti,
Mluvčí 15:  Vých sedlasování pro třet osm dostupitelů a dostupitelů proti nebyla nikdo, nikdo se nezdržel, návrh programu byl tedy schválen a jedeme podle schváleného programu.
Mluvčí 15: Děkuji.
Mluvčí 15: Borem číslo jedna je zpráva, zpráva o činnosti Rady Kralováckého kraje od jedenáctého dubna 2017 do dvanáctého pětna 2017.
Mluvčí 15:  s tím, že součástí materiálu pochopitelně jsou jednotlivá usnesení z jednotlivých rad ponaných ve změňovaném období.
Mluvčí 15: Prosím, otevírám k podu číslo jedna rozprahu.
Mluvčí 15: Nikdo se nehalasí.
Mluvčí 15: Pan zastupitel Morávek, pan zastupitel, prosím.
Mluvčí 00: Dobrý den, vážené dámy a pánové.
Mluvčí 00: Já bych chtěl poděkovat radě za ustavení komisii
Mluvčí 00:  Ale mám takový problém, do komisie se prakticky nedostají žádný členové navrhovaní SPD a SPO, byli vyřazeni a já bych chtěl vědět ty kriteria, jestli se postupovalo podle odbornosti, anebo jestli to bylo podle stranických knížek.
Mluvčí 00: Děkuji.
Mluvčí 15:  Děkuji, já si dovolím opovědět.
Mluvčí 15: Komise Rady Kralovéřského krajeby se staly na základě jednání, na základě výberů, které byly, a ta kriteria se stanovala každý předseda té dané komise sám, to znamená, toto chvíli já nemohu posluzovat a neodmínám se, že by to bylo na základě nějaké stranické příslušnosti.
Mluvčí 15: Pan poslanec Ademec, prosím.
Mluvčí 05: Dobré ráno všem, dámy a pánové, vážený pan Hejtmane,
Mluvčí 05:  No, já bych na to pověděl, samozřejmě nevím, jak se rozhodovali v té radě ty jednotlivý předsedové těch komisí, ale rada svá rozhodnotí nezdůvodňuje.
Mluvčí 05: Aspoň na městech to tak je.
Mluvčí 05: Takže nevidím důvodu, že by měla zdůvodňovat rada své rozhodnotí o hledě jmenování členů komisí.
Mluvčí 05: Jsou to její komise, nejsou to komise dostupy dostup.
Mluvčí 15: Děkuji.
Mluvčí 15:  Dále si do rozpravy nikdo nehlasí, uzavíjte mě prosím o hlasování o bodě č.
Mluvčí 15: 1, kde je prosím pro, proti a kdo se zdržil.
Mluvčí 15: Místek hlasování pro 35 zastupných zastupitelů, proti něm byl nikdo, 3 zastupitelky a zastupitelé se zdržili v hlasování.
Mluvčí 15:  Tak, děkuji.
Mluvčí 15: Druhým bodem je vyřizování korespondence adresovane zastupitelstvů chláveckého kraje.
Mluvčí 15: V aplikaci a příloze je petice, která se zabývá údolím zdobnice, ve které je uvažována přehradní nádrž pěčín a my v tuto chvíli
Mluvčí 15:  Bereme na vědomí tuto petici a vyjadeřujeme příkladně souhlas odpovědí na petici proti cituji zničení údolí zdoběnce předopěčí uvedenou v příloze číslo dvě a ukladáte mě podepsat odpověď na tuto petici.
Mluvčí 15: Do rozprávě přilášen pan zastupitel Hanousek, prosím.
Mluvčí 02:  Dobrý den, já jsem studoval tu odpověď, ta odpověď je napsána korektním způsobem, vyjadřuje se k hodnotám přírodním té lokality a ke stavu vzhlediska územního plánování.
Mluvčí 02: Na druhou stranu si myslím, že tento projekt je tak zásadní, že by k němu mělo zastupitelstvo přijmout nějaké stanovisko,
Mluvčí 02:  a já bych nechtěl navrhovat žádný návrh dnes, ale chtěl bych vás požádat, abychom se k tomuto bodu vrátili ještě na záříjovém jednání, kde vím, že by měli jednak zájem vystoupit autoři petice, nebo zástupci petice a i starostové obcích v této lokalitě.
Mluvčí 02: Takže bych
Mluvčí 02:  chtěl požádat o zařazení ještě tohoto bodu na zářivě jednání, případně tak sám navrhnul.
Mluvčí 02: Děkuji.
Mluvčí 15: Dobře, děkuji.
Mluvčí 15: Prosím, další vyjádření budu číslo dvě.
Mluvčí 15: Pokud několik ukončí rozprouba, prosím o hlasování v tomto bodě dvě.
Mluvčí 15: Prvoprděl se stršel.
Mluvčí 15:  Výslek hlasování pro 39, proti ně byl nikdo a jeden zastupitel se zdržel.
Mluvčí 15: Děkuji.
Mluvčí 15: Budem 3 je volba přísedících krajského soudu v raci Králové.
Mluvčí 15:  Bereme na vědomí rezignaci magistry Hany Moravcové na funkci přísející krajského soudu v Raci Králové a volíme do funkce přísející krajského soudu v Raci Králové Ledislava Brunslíka, doktorku Evu Grimovou, paní Petřišku Mauderovou, inž.
Mluvčí 15: Adolfa Jásenského, doktora Václava Krpálka, magistru Debuši Majumíkovou a doktora Vladimíra Neškunu.
Mluvčí 15: Otevědám rozprávu k tomuto bodu.
Mluvčí 15:  Nikdo se nehlásí, uzavídám hlasování v odětře, kdo je pro, proti kdo se zdržil.
Mluvčí 15: Výsled vlasování pro 40, proti nebyl nikdo, nikdo se nezdržil, návrh byl přijat, děkuji.
Mluvčí 15:  Následujícím bodem čtyři je revokace usnesení zastupitelstva kraje 2.18.2016 po odminování členů výborů zastupitelstva kraje a členů komisí hrady kraje pro osoby, které nejsou členy zastupitelstva kraje.
Mluvčí 15:  revokujeme usnesení a schválíme ho v podbě, která je promítána a která je součástí aplikace.
Mluvčí 15: Změna je tedy v komisi Rady Kralovéckého krále pro plánování a financování sociálních služib a členů komise Rady Kralovéckého krále pro výzkum a inovace.
Mluvčí 15: Tito členové provozují tuto slovičinost bez nároku na odměnu.
Mluvčí 15:  Tak otevírám rozpravu k tomuto bodu číslo čtyři.
Mluvčí 15: Nikdo se nehá si uzavídat, maximální hlasování bude čtyři, kdo je pro, proti a kdo se zdržilo.
Mluvčí 15: Výsledek hlasování pro 38, proti nebylo nikdo, nikdo se nezdržel, návrh byl přijat.
Mluvčí 15:  Pátým bodem je poskytnutí dotací na individuální účel z rozpošťu kapitoli 18 za stupňovstvo kraje.
Mluvčí 15: Jsou projednány žádosti o poskytnutí dotací na individuální účel do důlové zprávy a schvalujeme za prvé poskytnutí dotací na individuální účel do důlové zprávy v celkově výši 120 tisíc kapitoli z rozpošťu kapitoli 18.
Mluvčí 15: Je přiložen návrh smlouvy k uzavření tedy příjemství dotací.
Mluvčí 15:  A součástí jsou i materiály o neposkytnutí dotazy na individuální účel.
Mluvčí 15: Návrh je promítán a přílohy součástí vodů 5 jsou v aplikaci.
Mluvčí 15: Potřebujeme rozprávu vodů číslo 5, prosím.
Mluvčí 15: Nikdo se nehlásí.
Mluvčí 15: Uzavírám tedy a prosím o hlasování vodě 5.
Mluvčí 15: Pro protero se držel.
Mluvčí 15:  Výsek vlasování pro 38, proti nebyl nikdo a dva zastupitelé se zdrželi.
Mluvčí 15: Šestým bodem je návrh na schválání přísluhu pro financování projektů bezpečnosti infrastruktúru a rozvoj technologického centra kraje.
Mluvčí 15: My projednáváme přísip pro financování projektů s názvem bezpečnosti infrastruktúru a rozvoj technologického centra kraje
Mluvčí 15:  který je předložen do Integrovaného regionálního opračního programu v oblasti podpory 3.2 a schvalujeme příslip profinancování projektů bezpečnostní infrastruktůr a rozvojí technologického centra kraje předložen do Integrovaného regionálního opračního programu v oblasti podpory 3.2 s vyšováním efektivity a transportovnosti veřejné správy prostřednictvím rozvoje
Mluvčí 15:  využití a kvality systému i díky této důrové zprávy.
Mluvčí 15: A posledně, do konce roku 2018, ukládáme radnímu COCONOVIT zajistit realizaci tohoto snesení.
Mluvčí 15: Další důrová zpráva pochopitelně přiložena.
Mluvčí 15: Otevřem rozprávu, prosím, k bodu 6.
Mluvčí 15:  Tak, nikdo se nehlásí, uzavídám a prosím o hlasování, kdo je pro a proč se nedržel.
Mluvčí 15: Výsledek hlasování.
Mluvčí 15: Pro 40 zastupitelů a zastupitelů, nikdo nebyl proti, nikdo se nedržel, návrh byl přijel.
Mluvčí 15:  Děkuji za tento blok a prosím radního Cogana o číslo 7, návrh na závěrečný účet a rozbor hospodaření krajového kraje za rok 2016.
Mluvčí 15: Prosím, pane radník.
Mluvčí 10: Dámy a pánové, předkladem mám výsledky hospodaření našeho kraje za loňský rok, který se vracíme ještě do předchozí joulevní období.
Mluvčí 10: My už na tom, na historii nic nezměníme, ale je to taková příležitost,
Mluvčí 10:  zamyslet se, jak náš kraj hospodařil, jak vlastně hospodaří.
Mluvčí 10: Můžeme se podívat, zdali se plán splnil, zdali jsme ho naplnili.
Mluvčí 10: A můžeme také přemýšlet o tom, do jaké míry
Mluvčí 10:  předchozí vedení kraje naplňilo své politické síle.
Mluvčí 10: I to se dá vytízt z toho závěrečného účtu.
Mluvčí 10: Takže nejprve se vrátím úplně na začátek, jak jsme ten plán rozpodaření, tedy rozpočet, schvalovali.
Mluvčí 10: Bylo to v prosinci 2015, což už je vlastně roka půl, a v průběhu roku jsme přijali potom pět změn.
Mluvčí 10: Po všech změnách byl plán
Mluvčí 10:  přijímu ve výši 10 miliard a 612 milionů.
Mluvčí 10: Na straje výdajů jsme si naplánovali 12 miliard a 11 milionů, takže zdámlivě tam byl astronomický shodek 1,4 miliardy korun.
Mluvčí 10: Ale to jsme měli kryto výsledkem aspodaření toho roku předchozího, tedy roku 2015.
Mluvčí 10: A jak ten rok dopadl?
Mluvčí 10: Jak dopadl tedy náš rozpočet?
Mluvčí 10:  Rok 2016 skončil přebytkem 819 milionů korun.
Mluvčí 10: Plánovaný byl záporné sádu 1,4 miliardy.
Mluvčí 10: Takže vlastně jsme se sykli o více než 2 miliardy.
Mluvčí 10: Čím to bylo?
Mluvčí 10: Ziměna jsme méně čerpali výdaje o miliardu 800 tisíc a také jsme získali o 400 milionů větších přijímů.
Mluvčí 10:  Vůbec jsme v tom roce prakticky nečepali účet, jenom úvěr, jenom v minimální částce 100 tisíc korun a naopak jsme 192,5 milionů do banky přinesli.
Mluvčí 10: Na konci roku jsme měli na účtech kraje 2 miliardy a 6 milionů.
Mluvčí 10: Zase velké číslo.
Mluvčí 10:  které zesvědčí, a teď už před jím mám, o velice dobrém finančním hospodaření kraje.
Mluvčí 10: Tyhle dvě miliardy, my jsme tam už měli vázány, nebo máme vázány, na konkrétní investiční akce a projekty.
Mluvčí 10: A většinou miliarda 950 tisíc, to jsou čistě peníze, které jsou v naší moci, takže my vlastně třeba i ten projekt můžeme změnit.
Mluvčí 10: I to je výborné, že máme takové, řeknou bych, disponibilní zdroje.
Mluvčí 10:  vyplývá z toho, že v průběhu roku jsme rozpočet značně navyšovali a to celkem o 7 miliard, přičemž největší položka bylo 5 miliard od ministerstva školství.
Mluvčí 10:  které nám posílá peníze na platy pro kantory.
Mluvčí 10: Po miliardy také dostáváme dotaci od Ministerstva práce a sociálních věcí na sociální služby a na obrační program zaměstnanost.
Mluvčí 10: I to je obrovská položka.
Mluvčí 10: Říkal jsem tedy, že výdaje byly daleko nížší než příjmy,
Mluvčí 10:  A videe tedy činili 10 miliard 193 milionů.
Mluvčí 10: Vždycky tedy jako kriterium úspěšnosti hospodaření sledujeme to, kolik z toho dokážeme dát na investice a kolik z toho utratíme za běžný život, za provoz.
Mluvčí 10:  Za prvost jsme utratili 9 miliard a 29 milionů a za kapitálové výdaje miliardu 164.
Mluvčí 10: Z této statistiky nebo počtem, podílem, si dopočítáme, že je to pouhých 11,4%, takže jsme dali na investice, což je znádlivě málo, když to provnáme s nejlepšími obcemi, ale ten výpočet, tento oficiální není úplně
Mluvčí 10:  důvodný, protože já to počítám tak, že počítám naše vlastní peníze, daňové příjmy a vydaje na investice.
Mluvčí 10:  z našich příjmů a pak tenhle poměr už je 20,5% a už není tak tragický.
Mluvčí 10: Myvali jsme v našem kraji i 21% a určitě naším cílem je tohle procentu navyšovat třeba až na 25% a jsou nejlepší obce mají tenhle poměr na 40%.
Mluvčí 10: Jsou kraje, které se taky pláce kolem 10% a jsou kraje, které se pohybují v tom našem 20% až 22%.
Mluvčí 10: Kdyby byl nějaký kraj, který by byl výrazně uteklej, tak to ne.
Mluvčí 10:  Teď ještě bych se zastavil u odvětví, kam jsme ty investiční peníze poslali.
Mluvčí 10: 330 milionů jsme využili na kofinancování a přefinancování evropských projektů.
Mluvčí 10: To je většinou obrovská finanční páka, která nám přináší většinou 85% zhodnocení, že 15% je to náš podíl a 85% jsou ty evropské dotace.
Mluvčí 10:  Takže z toho se dá dovozovat do průcna, jak velký dotace získáme.
Mluvčí 10: Velkou sumu se nám podařilo preinvestovat 130 milionů do silnic na vystavbu a modernizaci druhých a třetích střít.
Mluvčí 10: A také rozšíření vrchlavské a promyslové zóny jsme udělali 40 milionů.
Mluvčí 10: To je také obrovská položka.
Mluvčí 10:  velkou položkou odlivu peněz do investic je Fond rozvoje a reprodukce a tady vám řeknu 4 položky pozorně poslouchejte, protože až se dostaneme k rozpočtovému vyledu, tak uvidíte, že tyto položky
Mluvčí 10:  v podstatě navýšujeme.
Mluvčí 10: V oblasti dopravy jsme v roce 2016 pro střednictví Interferer utratili na zase na investice 80 milionů, ve školství 80 milionů, ve zdravotnictví 61 a v sociálních věcech 34 milionů.
Mluvčí 10: Pokud jde o běžné výdaje, tak jsme mluvili o tom, že největší položkou je samozřejmě školství,
Mluvčí 10:  Obrovské peníze dáváme do dopravní obslužnosti jako do vlaků a autobusů, kde je to 944 milionů.
Mluvčí 10: Sociálním službám přepošleme 656 milionů.
Mluvčí 10: Zdravotníctví 367 milionů.
Mluvčí 10: Taková obrovská položka.
Mluvčí 10: A do těch pěti nejvyšších položek se mi ještě vyšla kultura ze 138 milionů.
Mluvčí 10: Takže dámy a pánové, jaký je závěr?
Mluvčí 10: Vzhledem na ta čísla a na to,
Mluvčí 10:  Já jsem dlouho přemýšlel a nechám tu otázku bez odpovědí, do jaké míry se naplnili politické cíle předchozí rady.
Mluvčí 10: Fakt nevím, jestli se to z toho dá vyčíst.
Mluvčí 10: Je o tom možná široká dlouhá diskuzie.
Mluvčí 10:  Rozporu plánu, tedy rozpočtu na toho závěrečného účtu je velký, když se to vezme v absolutních číslech i relativně, ale není noubyklý.
Mluvčí 10: Kdo máte nějaký styk se samozprávou, tak víte, jak to chodí, že to není žádná légrace to naplánovat.
Mluvčí 10: No a posledního otázku, kterou jsem položil v vodu, zdali
Mluvčí 10:  lze rok 2016 považovat ze jistka finančního řízení kraje zápovedený, tak už jenom vzhledem k tomu, že máme dvě miliardy na očtu, tak si troufám tvrdit, že rok 2016 byl úspěšný.
Mluvčí 10: Děkuji.
Mluvčí 15: Děkuji za úvodní slovo a teď vám rozprávu, nás jí se inž.
Mluvčí 15: Sommer, pan zespole, prosím.
Mluvčí 09:  Dobré dopoledne, dámy a pánové.
Mluvčí 09: Finanční výbor projednal závěrečný účet vloňského roku.
Mluvčí 09: Zabývali jsme se tou stránkou spíše obsahovou.
Mluvčí 09: Zda je správně vytvořen a správně předložen a na základě toho jsme jednoznačně nebo jednoznačně doporučujeme zastupitelstvu kraje přijmout.
Mluvčí 15: Děkuji.
Mluvčí 15:  Přeji vláště pán zastupitel Hramec, prosím pana poslanče.
Mluvčí 05: Za slovo tak já bych řekl, že ty vysoké zůstatky na účtech teď v této době není nic neobvyklého, to je potřeba si říct.
Mluvčí 05:  Já bych nepředsedňoval výsledek výstatku rozpadavění z roku 2016, je to období, které padá ještě do minulé politické vlády kraje a v současné době díky tomu, že celá Evropa, nebo část, velká část Evropy vlastně jede v ekonomickém růstu a je předpoklad, že příští rok, respektive tento rok, možná ještě příští rok, ten komunistický růst nějakým způsobem bude fungovat, tak si myslím, že nebude problém zvládnout
Mluvčí 05:  to, aby byly peníze na účtech, což na jednu stranu vypadá hezky, na druhou stranu asi myslím, že ty peníze mají být na účtech, ale mají být v infrastruktuře kraje.
Mluvčí 05: Tady připomenu to, že samozřejmě tím, že třeba stát uvolnil peníze na komunikace v církváři za 4 miliardy let, to se předpokládá, mám pocit 3 nebo kolik to je,
Mluvčí 05:  tak to jsou nesystemové věci, které vlastně způsobilo to, že stát nebyl schopen vyčerpat ty peníze v rámci své oblasti zprávy nebo investic do vlastní komunikací.
Mluvčí 05: Ale tahle situace do budoucna nebude.
Mluvčí 05: A také je potřeba říct si, že letošní rok se zvedá procento daňových přijímů pro kraje, protože, řeknu na rovinu, to bylo součástí, řekl bych, politického plánu vládní koalice, jak si zajistit lepší preference,
Mluvčí 05:  do krajských voleb, tak teď to možná dopadne i na obce od příštího roku, takže v době ekonomického růstu je to výborný a bych apeloval na to, aby ty investice, které jsou na plánu, se opravdu realizovaly, protože není nic horšího než současné době peníze na úštu, protože ty nic nepřináší, tam jenom leží a vypadá to moc hezky, jako jak jsme dobrý.
Mluvčí 05:  ale je to právě naopak, jo, protože když vezmete dneska úrokové sazby, které dostanete za uložení peníze do banky, i když a na nějaký prostě obchodní aktivity to dát nemůžeme, jako samozpráva, tak zjistíte vlastně, že ty peníze nic nepřináší na těch účtech, naopak v řadě případů už dneska banky vsahají, řekl bych, k represím, když tam ty peníze necháte.
Mluvčí 05: A na druhé straně prostě dneska ty peníze
Mluvčí 05:  je potřeba prostě pustit do té infrastruktury, protože levnější už to nebude, já říkám.
Mluvčí 05: Takže já bych chtěl jenom do příště, nekritizuju tento závěrečný účet, samozřejmě že ne, protože není ani dílem našich, možná některý z vás ano.
Mluvčí 05:  ale do budoucna bych si hrozně přál, aby se nám podařilo vytvářet větší investiční řadové, z těch peněz vůbec bych se nepouštěl do porovnání s různými průtokovými dotacemi a věcmi, které financově stává vždycky, je to vlastní přijímy versus vlastní kapitálové výdaje.
Mluvčí 05:  Takže bych si přál, aby to číslo výrazně stouplo a hlavně, aby to bylo připravno tak, aby se to čerpalo, aby ty peníze neležely na těch účtech.
Mluvčí 05: To říkám já ze svých zkušeností, že skutečně ty peníze jako opravdu na účtech nemají žádnou hodnotu.
Mluvčí 05: Jenom vizuálně to vypadá pěkně, ale efekt to nemá žádný.
Mluvčí 05: Děkuji.
Mluvčí 15:  Děkuji pochopitelně.
Mluvčí 15: Čerpání hraňní prostředku vězky souvisí s přípravou tenemistické akce a pochopitelně s průběhem soutěže respektive s odvlávání či neodvlávání semnohých soutěžitelů, což je samozřejmě věc, kterou nikdo z nás neukáže naplánovat či jakkoliv predikovat, ale samozřejmě souhlasím s tím, že ty plány koalice jsou takové, že investice nejen do silnictví, ale i zároveňství půjdou a měná z ty příležitosti připravit.
Mluvčí 15:  To rozprávě se dále nikdo nehlásí, uzavírám tedy a prosím o hlasování v bodě 7.
Mluvčí 15: To je pro, proti a kdo se zdržel.
Mluvčí 15: Písek hlasování pro 41 zastupitelů, nikdo nebyl proti, nikdo se nezdržel, návrh byl přijat.
Mluvčí 15:  O svým bodem je návrh na středinobý výlet rozpočtů Kralovéckého kraje na roky 2018-2020, prosím hradního Cohana.
Mluvčí 10:  Je to rozhodnutí kraje, tentokrát do budoucna a řekl bych poměrně záležné rozhodnutí, když vzhledem k té nejistotě, jaká zlízka příjmu si napříjmu panuje.
Mluvčí 10: Rozpočtový výhled je vlastně plán plánu.
Mluvčí 10: Je to naše předlížené stanovisko, jak budeme dělat rozpočty v dalších letech.
Mluvčí 10:  My jsme vypracovali rozpočtový let na pět let, minimum je dva roky, ale je to jasný, že každý další rok, třetí, čtvrtý, pátý, tam už je obrovská nejistota a těžko plánovat.
Mluvčí 10:  My rozhodčový výhled musíme mít, dokonce na to je teď v zákoně i pokuta, když o kraji nemá, ale my to nebudeme, že ho děláme, protože musí být, ale proto, aby jsme ho měli a snažíme se do něj dát věci reálné, které skutečně chceme a při jeho přípravě jsme vycházeli z programového prohlášení rady.
Mluvčí 10:  Prýšlým tempem se teď jakási prerequisite je stav úvěrů a jeho splácení.
Mluvčí 10: Prvnímu letu jsme byli na 449 milionech úvěrů a během
Mluvčí 10:  Do roku 2020 je všechny splatíme, dlužíme komerční bance, tam ještě zaplatíme 100 milionů příští rok a dlužíme České spořitelně a tam zaplatíme až do roku 2020 62,5 milionů každý rok.
Mluvčí 10: Za chvilku se dostaneme k tomu, že si budeme počovat na nemocnici v náchodě, ale to až později.
Mluvčí 10:  Takže tolik pokud jde o stav a splácení úvěrů o rozpočtovém výhledu.
Mluvčí 10: Pokud jde o příjmy, tam počítáme, že prognozujeme, že tak jako doposavat, ale samozřejmě za to schytám jako kritiku, přepukládáme nárůst daňových výnosů o 3%.
Mluvčí 10: Pokud jde o výdaje, tak tam
Mluvčí 10:  jsou samozřejmě dominantní složkou investice, na které se nejvíce zaměřujeme.
Mluvčí 10: Největší akcí bude tedy finančního oblastní nemocnice v náchodě, kde zatím rozpočtujeme miliardu a půl na realizaci letech 2017 až 2020 a vychází nám to tak, že 450 milionů z této částky si budeme muset půjčit.
Mluvčí 10:  To je tedy pro nás největší položka v tom rozpočtovém výhledu.
Mluvčí 10: Obrovské peníze potečou na projekty financované EURUSCO Unii, kde potřebujeme zdroje na předfinancování a hlavně na spolufinancování.
Mluvčí 10: A tam víceméně je naše přílož 15-20%, tak nějak to přemýšleme a budeme financovat prakticky cokoliv.
Mluvčí 10: Nyní se dostáváme
Mluvčí 10:  a je to tam v tom rozpočtovém výhledu skoro na konci, k penězům, které vydáváme na svůj majetek z tzv.
Mluvčí 10: Fondu rozvoje a reprodukce a tam jsem vám říkal u té skutečnosti loňského roku, abyste si to
Mluvčí 10:  poznavenali, protože my chceme v dalších letech na dopravu, na dopravní infrastrukturu dávat 150 až 170 milionů, pomalinko to navěšovat.
Mluvčí 10: Na školství zatím plánujeme 120 milionů, do zdravotnictví to v letech poněkud variuje, je to každý rok jiné, protože jak minule začne domocnice náchod, tak už víceméně
Mluvčí 10:  Veškeré investice ve zdravotnictví půjdu náchoda.
Mluvčí 10: Teď ještě rok, dva jsme chtěli zainvestovat do ostatních nemocnic a pak už bychom se odstředili jen na náchod.
Mluvčí 10: V sociální oblasti počítáme ze 60 milionů ročně.
Mluvčí 10:  Nicméně, už teď při sestavání rozpočtu na příští rok, ty čísla, které jsou v tom rozpočtu i výhledu, tak už jim máme jako maximální možná.
Mluvčí 10: Už teď uvažujeme, že se to bude muset krátit o 10-20% s tím, že by třeba podle výsledků odspodaření se to dalo dorovnat.
Mluvčí 10: Takže shodnou hlavní úkoly, které nám rozpočtový výhled zadává,
Mluvčí 10:  postavit, modernizovat nemocnici náchod, to znamená postavit i nové pavilony, miliarda a půl.
Mluvčí 10: Zaplatit do banky dosávadní úvěry.
Mluvčí 10: Chceme na provoz našich příspěvkových organizací každý rok posilovat o 3%, ostatní běžný provoz o 2%.
Mluvčí 10:  Poměr investic a provozních výhrajů máme plán zvětšit na 30%, ve prospěch 30% tedy investice, 70% provoz a čerpat všechny další dotace a dostávat je hlavně v tom rozsahu, jako jim je to doposad.
Mluvčí 10: Víme, že v oblasti dopravní obslužnosti dojde ke snižení této dotace a na to jsme připraveni reagovat.
Mluvčí 10: Děkuji.
Mluvčí 15:  I kvůli závod.
Mluvčí 15:  Děkuji za úvodní slovo a ty jám rozpadlou přilášně za stuplo, hanou se prosím, pane Stupidovi.
Mluvčí 02: Já bych jenom, my vlastně dneska máme také bud jednání k řešení vlastnických vztahů regiocentra, takže jenom asi taková poznámka, že i případně hlasování a najití nějakého řešení aktivního při předčasném odkupu nebo vyplacení se tak ovlivní tento bod v zásadním způsobe.
Mluvčí 15:  Pochopitelně elementy výsadky jednání samozřejmě těžké, v tuto chvíli můžeme předjednat, je to skutečně návrh středinobý pán, let 18 až 22.
Mluvčí 15: Díky každopádně děkuji za poznámku, přihláším dostupitle Osmar, prosím.
Mluvčí 09:  Ještě jednou dobré dopoledne.
Mluvčí 09: Finanční výbor se také zaobíral střednědobým výhledem na příštích pět let.
Mluvčí 09: Z našeho pohledu je to takový jízdní finanční řád na ty příští roky.
Mluvčí 09: A úplně tím nejdůležitější bodem, který upravuje utvoření střednědobého výhledu,
Mluvčí 09:  je právě rozložení těch hlavních investičních výdajů, ty ostatní se tak zhruba asi vědí, kolik bude.
Mluvčí 09: A tohle tím jsme se zabývali a myslím si, že to je naplněno dobře, že je to připraveno a rozloženo v tom čase finančně a proto jsme se rozhodli doporučit zastupitelstvu kraje tento bod přijmout.
Mluvčí 15:  Děkuji.
Mluvčí 15: Přihlášen pán zastupitel Ramec, pane poslanče, prosím.
Mluvčí 05: Ano, děkuji, pane hejtmane.
Mluvčí 05: No tak, já k tomu řeknu jedno, já bych samozřejmě pochválil pana radního, protože tohle je opravdu velmi komplikovaný a obtížný materiál preděkovat pět let dopředu.
Mluvčí 05: Já si myslím, že tam to říkal spíš jako ochrana veřejných rozpočtů.
Mluvčí 05: Většinou to dělají ministerství úřednice, který mají kýbl másla na hlavě, sami to neumí a chtějí to po krajích, chtějí to po obcích.
Mluvčí 05:  Řekneme si na rovinu, že žijeme dneska v globálním, otevřeném světě a jakýkoliv výkyv ekonomiky ve světě se dostane do České republiky a pak všechny tyhle predikce, které tady máme, hlavně v tom pozitivním smyslu, většinou berou za své a musí se to říct úplně jinak.
Mluvčí 05: Takže já to vnímám takový materiál pro materiál a teď to nemyslím nějak osobně, o tom vůbec tak není, já to vnímám stejně, jako když to děláme u nás, když se to dělá někde jinde,
Mluvčí 05:  Možná by stalo za to, o těchto věcech diskutovat, ale problém je, když se dostaneme k penězům, tak všichni vidí jenom ty své podíly a nikdo nevidí tu strukturu a vlastně tu strategii, jak si těmi penězmi zacházet, to už jako, ty diskuze nejsou, to je většinou nejkratší diskuze o penězích, protože jak to je v milionech, miliardách, tak už tomu nikdo nechce rozumět a nebo tomu vůbec nerozumí a prostě 50 tisíc jsme schopný a teď to zase nemyslím na nás, ale jako zastupitelství to se háde do krve.
Mluvčí 05:  Takže já to beru tak, že ten materiál je připraven v rámci možností.
Mluvčí 05: Jako rozhodně nebudu ten, který by říkala dva roky, ale to jste to tam teda špatně napsali, to je úplně blbě.
Mluvčí 05: Sam vím, že tohleto se prostě dodržet nedá.
Mluvčí 05: Je to prostě zákonná norma, tečka víc se k tomu nedá dodat.
Mluvčí 05: Je to zpracováno v rámci možností, takže dobře, podpořím to.
Mluvčí 15: Děkuji.
Mluvčí 15: Pan Amisek Turner, prosím.
Mluvčí 06:  Za sociální oblast považuju za potřebné poukázat na ten fakt, že je to skutečně obtížné plánování a je to tak obtížné, že i to, co tam je o roku 2017 už dneska neplatí a tím, že to neplatí dneska a rok 2017, tak už je vytvořen základ
Mluvčí 06:  k tomu, aby neplatilo nisi následující roky, jenom pro informaci.
Mluvčí 06: Aktuálně v sociální oblasti chybí 123 milionů, jakožto důsledek navýšování platu.
Mluvčí 06: Těchto 123 milionů je zatím kryto usnesením vlády převodem 1,16 miliard.
Mluvčí 06:  právě na pokrytí tedy částkou 60 milionů a dalších 63 milionů řešíme.
Mluvčí 06: Každopádně ta souhrná čísla, která jsou v rozpočtovém výhledu, neplatí ani pro rok 2017, tudiž nemůžou platit i následovně.
Mluvčí 06: Není to kritika z mé strany, prostě jsou věci mimo náš líf a mimo naše možnosti a na ty budeme muset reagovat.
Mluvčí 15: Děkuji.
Mluvčí 15:  Tak dále přelášen není nikdo, ukončuji rozprávou prosím hlasování v tomto bodě, v bodě 8, bude pro, proti kdo se zdržel.
Mluvčí 15: Výsek hlasování pro 41 zastupitelek a zastupitelů, proti nebude nikdo, jeden zastupitel se zdržel, návrh byl přijel.
Mluvčí 15:  pod děvět změna úrokových podmínek Česká spořitelná A.S.
Mluvčí 15: Prosím.
Mluvčí 10: České spořitelně v současnosti dlužíme 250 milionů korun a úrok je v absolutním vyjádření 0,43% ročně 3 měsíční prýbor plus 0,15.
Mluvčí 10: Po jednání se spořitelnou nám tedy nakonec spořitelná učinila tři návrhy
Mluvčí 10:  a finanční výbor z těchto tří návrhů vybral návrh pod písmenem A, tedy prvný úrok 0,30 na dobu jednoho roku.
Mluvčí 10: Počínají tedy, to bude prvním sedmí letošního roku, s tím, že potom za ten rok se zase budeme znova vyjednávat.
Mluvčí 15: Děkuji.
Mluvčí 15: Tady já mám spravu k tomuto vodu.
Mluvčí 15: Pán představka finančního výboru, prosím.
Mluvčí 09:  Jak pan radník už řekl, doporučili jsme zastupitelstvu tu variantu A, kterou máte v důvodové zprávě.
Mluvčí 09: V tuto chvíli je určitě finančně výhodnější, než je současné úročení a v podstatě po tom roce to nemůže být horší, než je to teď.
Mluvčí 15: Děkuji.
Mluvčí 15: Do rozpravy se dále nikdo nehlásí tuto chvíli, uzavídám tedy a prosím hlasování.
Mluvčí 15: Kdo je pro, proti a kdo se zdržil.
Mluvčí 15:  Ten druhá změna rozpočtu je dobrá především, protože je krátká.
Mluvčí 10:  Vy jste si mohli potrovně přetízt v důvodové zprávě jednotlivé kategorie těch navrhovaných změn.
Mluvčí 10: Například změny 1 až 27 jsou změny vyvolané s tím, že přijímáme peníze od někoho jiného, ať už ze státního rozpočtu nebo od EU, což je 718 milionů.
Mluvčí 10: Velká druhá
Mluvčí 10:  Druhá třetina změn 28 až 52 jsou změny, které zapracováváme na základě již starších územstvení zastupitelstva nebo rady, takže opět už nějakým způsobem jsme o to rozhodovali.
Mluvčí 10: A třetí velký balík, tedy body 53 až 85 jsou požadavky pojednotlivých odvětlivých
Mluvčí 10:  a v budě 86 ještě zapojujeme hospodářský výslech z Loňska, to znamená, jsou to převody.
Mluvčí 10: Po druhé změně se dostaneme na 12,5 miliardy korun a více méně ten rozpočet už bude kompletní.
Mluvčí 10: Dysponobilní prostředky jsme rozdělovali jenom v čásce 145 milionů, z toho ještě 100 milionů šlo na kofinancování a předfinancování evropských
Mluvčí 10:  ne, českopolských evropských projektů a ostatní částky jsou tedy těch zbývajících 45 milionů, co jsou ty podstatné a jsou to milionové položky.
Mluvčí 10: 11 milionů to jsou dotace z dotačního fondu, tedy to jsou dotace, které my poskytujeme někomu dál a posilujeme i FEDR o 19 milionů.
Mluvčí 10: Děkuji.
Mluvčí 15: Děkuji.
Mluvčí 15:  a odtavujeme rozpravu v hodě deset.
Mluvčí 15: Předsedatelní členozboru, prosím.
Mluvčí 09: Taky tento bod jsme projednali s tím, že doporučujeme zastupitelstvu kraje schválit tyto změny a přijmout je.
Mluvčí 15: Děkuji.
Mluvčí 15: Dále se nikdo nehlásí, uzavírám tedy rozpravu.
Mluvčí 15: A prosím o hlasování, kdo je pro, proti kdo se zdržil.
Mluvčí 15:  Místo reglasování pro 37 zastupitek zastupitelů, proti ji nebyl nikdo a jeden zastupitel se zdržel.
Mluvčí 15: Návrh nebyl přijat.
Mluvčí 15: Děkuji radímu Soganovi a prosím náměstka Cebica Rabotina, žározdravníckého holdingu Kralovického kraje A.S.
Mluvčí 15: o poskytnutí dotace.
Mluvčí 04:  Dámy a pánové, dobrý den.
Mluvčí 04: Vodě 11 Rada Královéhradeckého kraje si vám dovoluje předložit ke zvážení schválení účelové neinvestiční dotace ve prospěch zdravotnického holdingu Královéhradeckého kraje a nadále potom samotnou textaci změní smlouvy.
Mluvčí 04:  Částka, o které se bavíme je 203 198 Kč, jsou to peníze, které jsou určeny na zpracování dělčí částí studie proveditelnosti na onený změňovaný nemocniční informační systém.
Mluvčí 04:  V materiálech máte uvedený důvody.
Mluvčí 04: Ten důvod, který bych schrnul, je úplně jednoduchý.
Mluvčí 04: Ta částka už jednou byla schválena v Lomském roce, ale likož se jí nepodařilo v účetním období, kým na 31.12. doúčtovat, tak se Královéhradecký holding vracel ty peníze a dneska o ně žádá po druhé.
Mluvčí 04: Takže to je z mé strany vše k tomuto důvodu.
Mluvčí 15: Děkuji za úhodní slovo a tedám rozprahu v bodě realst.
Mluvčí 15:  Nikdo se nehlásí, pardonuji vám se, paní předsedkyně zdravotního výboru.
Mluvčí 08: Dobrý den, vážení pane Hitman, vážení zastupitelé, zdravotní výbor tento bod projednal a doporučuje schválení a stejně tak i následující dvou bodů.
Mluvčí 08: Děkuji.
Mluvčí 15: Děkuji, děkuji, vyjádření bodů 12 a 13 tedy.
Mluvčí 15: Tak, dále jsme teď všimčí přelášení, nikdo není, prosím tedy ohlasování, uzaví nám spolu, prosím ohlasování, které je pro a proti, kdo se zdržil.
Mluvčí 15:  Výsah glasování pro 41 zastupitelů proti nebyl nikdo a nikdo se nedržel návrh o přijat.
Mluvčí 15: O 12 žádost po posunutí individuální dotace v Zrnickém hodinu Králového kraje na projekt.
Mluvčí 04: Dámy a pánové, podíl číslo 12 si Rada Králového radeckého kraje dovoluje předložit vám ke zvážení a schválení případnému žádost o 350 tisíc ze strany
Mluvčí 04:  Zdravotnického holdingu, rovněž tak testací smlouvy, jedná se o prostředky, které požádal zdravotnický holding, jedná se tedy o účelovu nejinističní dotaci a jedná se o pilotní jazykový kurz pro zdravotní zahraniční.
Mluvčí 04:  Pracovníky, notoricky známá věc, kronický nedostatek než už lékařského, tak samozřejmě i ne lékařského zdravotního personálu, které se samozřejmě snažíme řešit částečně i draftováním pracovníků ze zahraničí, mluvím konkrétně v Ukrajině a po Polsku.
Mluvčí 04: Základní věc pro budoucí, v případě budoucího úspěchu samozřejmě pro vztah lékař-pacient je dobrá
Mluvčí 04:  minimálně dobrá znalosti jazyka českého a právě proto k tomuto slouží ty kurzy.
Mluvčí 04: Případné detaily by vám samozřejmě odpověděl zde přítomný říditel Procházka, z mé strany všechno.
Mluvčí 15: Děkuji, děkujeme za zpravu.
Mluvčí 15: Já můžu dát to, že skutečně se jedná o to, abychom do budoucna se snažili
Mluvčí 15:  vykrýt úbytek pracovníků v zdravotnictví, ne v oblasti lékařského a ne lékařského personálu, či středního zdravotního personálu.
Mluvčí 15: Přihlášen po dostupu Ondráček, pane poslanče, prosím.
Mluvčí 03: Dneska ještě dopoledne, já bych se chtěl zeptat, kolik máme předpoklad, že takových lidí ze zahraničí získáme a že se takového kurzu bude účestnit a v jakém časovém horizontu by to mělo proběhnout.
Mluvčí 15:  Dobře, děkuji, ten vstávající jezikový kurz běží.
Mluvčí 15: Poprosím mezi tím pana řejitele z hrdinského holdingu Inž.
Mluvčí 15: Prucházku.
Mluvčí 15:  Kurs běží, v tuto chvíli se jedná tedy o 7 pracovníků, lékařů a jednu sestru z Ukrainy.
Mluvčí 15: Páří tady, prosím.
Mluvčí 14: Dobrý den, tak jak již bylo sdělano, tak ten kurs prvotní je 7 plus 1 a připokáháme na pozor, že bychom chtěli otevřít další dva jazykové kurzy, kde by bylo zhruba 20 účastníků.
Mluvčí 14: My jsme zkusili rozsah toho kurzu, to znamená jak délku, tak počet účastníků, který je.
Mluvčí 14:  nastaven s tím, že maximum je v jednom kurzu, aby to bylo efektivní do deseti osob, s tím, že tři měsíce se ukazuje jako poměrně dobře nastavená hodnota, kde teďka by měli vkládat zkušky zhruba B1.
Mluvčí 14: Děkuji.
Mluvčí 03: Prosím.
Mluvčí 03: Na to, aby mohli na ministerstvu zdravotnictví potom pracovat a po lékaři potřebuji minimálně B2.
Mluvčí 14:  Pokud se napletu, tak ministerstvo zahradnictví nestanovoje přímo limit získabé dvojky.
Mluvčí 14: Je to stanovený tím, že v podstatě se skárají čtyři části aprobační zkoušky, kdy v podstatě nově se překládá, že i první a druhá část by měla být skáraná v češtině a posloužení těchto zkoušek, které jsou velmi náročné, v loňském roce bylo někde kolem 8% úspěšnosti, tak v podstatě se další jazyková znalost nepřeskušuje.
Mluvčí 14: Prosím.
Mluvčí 03:  A ještě se ptám, kdo nám zajišťuje ten výběr těch vhodných lékařů, kteří by mohli z Polska nebo Ukrainy k nám dorazit po případě, co nás to stojí.
Mluvčí 14:  Ten výběr je zajišťován v podstatě na základě našich personalistů, máme vytvořeno webové stránky v Ruštině, máme v podstatě na sociálních sítích na Ukrajině, to znamená, nestojí nás to nic, kromě toho, že jsme tam byli na podzim, tak aby jsme kontaktovali, jaké jsi zdravícká zařízení by jsme o nás viděli s tím, že předpokládáme, že na podzim by jsme rádi vyjeli znova do jedné z oblastí, kde bychom chtěli získat další kontakty.
Mluvčí 14:  Teďka z chodu konci předkedy jsem komunikoval s ukraiňským lékařem, který již u nás pracuje, pomáhá nám získávat a v podstatě překladat se komunikovat s těmi zájemci.
Mluvčí 14: To znamená, neplatíme žádné agentuřeně, stojí na to v podstatě jenom ten jazykový kurz.
Mluvčí 03: Prosím.
Mluvčí 03: Dobře, já to nespochopím, jenom bych chtěl říci, že v podstatě za darmo
Mluvčí 03:  Bez jakýchkoliv nákladů jsem pro oblastní nemocnice v Králové hredském kraji získal pět lékařů a v pondělí se nabídl další dva.
Mluvčí 03: To znamená to, co vám se podařilo, mně se podařilo blezplatně během půl roku.
Mluvčí 15: Děkuji.
Mluvčí 15: Děkuji, prosím.
Mluvčí 14:  My samozřejmě velmi děkujeme za způsobí kontaktu a za možnost zaměstnávat zahraniční lékaře.
Mluvčí 14: Máme problém s tím, že zahraniční lékař z Ukrajiny, když se zdělává třeba v českém jazyce na Ukrajině, tak když se tam zdělává půl roku v kombinované verzi, tak ta úroveň je nedostatečná a vznikají potom, řekneme, nedorozumění na pracovištích právě jenom díky jazykové bariéře.
Mluvčí 14: My chceme tuto jazykovou bariéru odbourat tak, aby do nemocnic šli
Mluvčí 14:  Pouze jíž lékaři či sestry, který jíž se domluví s kolegy i s pacienty.
Mluvčí 03: Tak já si ještě dovolím, ti lékaři, kteří pracují v oblastní nemocnici v Lichnově a Pněžnově, všichni prodělali jazykové kurzy v České republice, nikoli na Ukrajině.
Mluvčí 04:  Já do toho jenom vstoupím, snad už asi na závěr.
Mluvčí 04: Pane kolegu, my vám samozřejmě velmi vřele děkujeme za tuto aktivitu, za těch pět osoběch i letářů.
Mluvčí 04: Nicméně byl bych velmi rád, kdyby do budoucna tyto věci byly koordinovaně ve spolupráci s hodborem zdravotnictví, se zdravotním náměstkem a se šefem zdravotnického holdingu.
Mluvčí 15: Tak, pane poslanče, budete ještě reagovat?
Mluvčí 15:  Prosím zapněte tady mikrofon pana poslance.
Mluvčí 03: Já to pane radník můžu samozřejmě vyslyšet tuto informaci, říčil jsem to s předchozím ředitelem nemocnice, ale jaké aktivity já v této věci vykonávám je důležité proto, aby nefungovala oblastní nemocnice v Tulupnově, po případě i neoblastní nemocnice v rámci Králového lidského kraje, ale k tomu se dostane v budu 14, kdy řekneme, že to prostě nefunguje.
Mluvčí 03: Děkuji.
Mluvčí 15:  Děkuji, já si myslím, že obecně to je problém nás všech, 45, 45 lidí tady, ať už fyzicky toto chvíli sedí, či nikoli.
Mluvčí 15: Samozřejmě za mě osobně jakákoliv cesta, která povede k tomu, abychom personálně posílili naše nemocnice, respektive nemocnice v klaveckém kraji jako takovém, je za mě vítaná.
Mluvčí 15: A bohužel se potýkáme s celospolečenským novoslovakským problémem, který řeší nejenom střední Evropa, ale který řeší pochopitelně již dávno Evropa západní či severní.
Mluvčí 15:  Dokládně do tohoto bodu již v rámci rozpranění přilášen nikdo, prosím tedy o hlasování v tomto bodě, kdo je pro, proti a kdo se zdržil.
Mluvčí 15: Výsled v hlasování pro 40 zastupů, 90 petlů nikdo nebyl proti, nikdo se nedržel, návrh byl přijat.
Mluvčí 15:  13. bol třeba dostup k útě nemocnici o navýšení vyrovnávací platby za závazku veřejné služby na rok 2017, prosím.
Mluvčí 04: Dámy a pánové, bude 13. mám rada, která je dovoluje předložit návrh na schválení navýšení vyrovnávací platby za závazek veřejné služby pro fakultní nemocnici Hradec Králové nastávající rok 2017 o 261 tisíce Kč.
Mluvčí 04:  Máte tam přiložený ten materiál, žádost pana profesora Paličky s odůvodněním na poukázaní současného stavu výkonů, jedná se o stomatologickou lékařskou pohotovost a lékařskou pohotovost pro děti a pro dospělé.
Mluvčí 04: My jsme se samozřejmě sešli s předsedou stomatologické komory v Králové hradeckém kraji,
Mluvčí 04:  Po nějaké dohodě jsme došli ke koncenzu jako zdravotní odbor, že vás požádáme o navýšení pouze v toto chvíli pro stomatologii o těch 261 tisíc.
Mluvčí 04: Tu lékařskou pohotovostní službu pro děti a dospělé jsme navýšovali v nedávné době, takže to budeme se snažit mít zakomponovanou při tvorbě do rozpočtu na rok 2018.
Mluvčí 04:  Čistě pro vaši informaci, věrovnávací platba pro zubaře pro stomatologii se nenavyšovala 6 let a podle jejich výkonů ve fakultní nemocnice ošetřili v roce 2016 tzv.
Mluvčí 04: 7400 bolestí za rok.
Mluvčí 04: Takže to jsou ty reální důvody a myslím si, že si to stomatologové zaslouží a prosím vás, abyste to schválili.
Mluvčí 15: Děkuji za úvodní slovo, ty ráno odsprohu v tomto bodě.
Mluvčí 15:  Mě dostane hlasy, ji uzavírám a prosím o hlasování, kde je pro a proti, kdo se zdržil.
Mluvčí 15:  Pro 40 zastupitelů nikdo nebyl proti a nikdo se nedržel.
Mluvčí 15: Návrh byl přijat.
Mluvčí 15: Čtrnáctým budem je výstavba konsolidovaných laboratoří a transluzního oddělení v oblastní moznici Trutnov, Plsina, Městsko-Cevicara.
Mluvčí 04: Dámy a pánové, pod čtrnáct rada kraje si vám dovoluje předložit pro jednání a následně případnému schválení návrh na postupnou realizaci a postupné financování akce výstavby konsolidovaných laboratoří a transluzního oddělení foentů v Trutnově.
Mluvčí 04:  Jedná se o průběžné financování od roku 2017 do roku 2020.
Mluvčí 04: Je to projekt, který byl již v minulosti mnohokrát diskutován, posouván a samozřejmě teďka bychom rádi přikročili k postupné realizaci.
Mluvčí 04: K materiálu si myslím, že máte v důvodové zprávě již včetně ekonomů kompletní data, takže předpokladám, že k této věci bude diskuze, prosím.
Mluvčí 15:  Děkuji, já bych vám rozpral přiláštěně, pan zp.
Mluvčí 15: Ondráče, prosím.
Mluvčí 15: Děkuji, já k tomuto bodu.
Mluvčí 03: Chápu, jak je to teď koncipováno, jaké materiále projednáváme, ale bohužel trošku
Mluvčí 03:  Zmatečně teda zní tisková zpráva, kterou vydal kraj, kde se uvádí velké změně čekají.
Mluvčí 03: Kraj na celý projekt vyčlenil 265 milionů korun, přičem všechny konstituce by mohla začíst.
Mluvčí 03: Tak kraj nevyčlenil ještě ani korunů a v bodě 10 jsme schovalovali druhou rozpočtovou změnu a tam žádné peníze pro tento projekt také nejsou.
Mluvčí 03:  Pokud uvádíte jako kraj takovou tiskou zprávu, tak věřte, že šíříte akorát paniku nebo nepravdu, protože řada lidí si myslí, že peníze na to už vyčleny nejsou a že se pokud možná ještě v tomto měsíci nebo v tomto pololetí kopne do země a začne se s tou dlouhodobě plánovanou
Mluvčí 03:  rekonstrukci, po případě dostavbou těch objektů.
Mluvčí 03: Já bych rád věděl, jestli se letos vůbec do ty země kopne a potom, jak je to teda s tím financováním.
Mluvčí 03: Byť tu přílohu v té tabulce, která je součástím tohoto materiálu 14 jsem viděl, ale bohužel s tou tiskovou zprávou, kterou jste vydali 13. června, to v podstatě moc nekoliduje.
Mluvčí 15: Děkuji.
Mluvčí 15:  Posledně přilášená paní Přeskyně, zdravotní výboru, prosím.
Mluvčí 08: Já bych asi dal přednost možná panu zabicaru, aby mohla reagovat.
Mluvčí 04:  Pane kolego, tisková zpráva jednoznačně řekla, nepamatuji si tu textaci na spamě, samozřejmě, že vyčlenila částku 265 milionů v časovém horizontu 2017-2020.
Mluvčí 04: Tak toto bylo prezentováno, tak toto je pravda, letos máme v rozpoštu 30 milionů na ty demoliční práce, pokud se nemýlím a předpokládám, že se nemýlím.
Mluvčí 04:  To, že to takto veme rada na vědomí, zkválí a že poprosí vás jako zastupitel, abyste to potéžno zkválili vy, je samozřejmě projekt na financování na tři roku, který má v sobě jistou formu závaznosti.
Mluvčí 04: Jestli si někdo myslí, že rada zkválí a nikomu na běžný účet jakémukoliv subjektu přiteče 260 milionů v průběhu třech let, tak teda si opravdu nerozumíme v těch základních postulátech.
Mluvčí 04:  Jestliže je to takto schváleno jako průběžné financování, je to samozřejmě pro radu i do budoucího roku a do přes příštího roku zavazující.
Mluvčí 08:  Děkuji za slovo.
Mluvčí 08: Výbor zdravotní doporučil zahájení realizace akce výstavba laboratoří a francouzního oddělení, ale s tím, že okolo tohoto bodu vlastně proběhla poměrně široká diskuse, protože součástí toho projektu je nejenom výstavba, ale také i technologické vybavení laboratoří.
Mluvčí 08:  a vzhledem k tomu, že teď se připravuje projekt laboratoří v Číně, měly by se vybavovat laboratoře ve dvoře a vzhledem k tomu, že už před pěti lety se nemocnice snažily o společné nákupy zdravotnického materiálu do laboratoří, ale to se nikdy pořádně nepodařilo z toho důvodu, že každá nemocnice, každá laboratóřská
Mluvčí 08:  má svoje přístrojové vybavení, které není potom kompatibilní pro ten zdravotnický materiál.
Mluvčí 08: A jenom pro vaši informaci toho zdravotnického materiálu pro laboratoře
Mluvčí 08:  se nakoupí ročně hodně přes to milionu korun.
Mluvčí 08: Takže, aby se mohlo dosáhnout množstvě míslev, tak je potřeba nějakým způsobem unifikovat tu zdravotnickou technologii, která v těch laboratořích je.
Mluvčí 08: A protože zdravotní výbor se skládá s odborníků, kteří ve zdravotnictví pracují a mají s ním něco společného,
Mluvčí 08:  tak na základě toho, aby se mohlo dosáhnout do budoucna nějakých úspor na nákupech nebo při pořizování toho speciálního zdravotnického materiálu pro laboratoře, tak doporučuje společný postup k pořizování těch zdravotnických technologií do laboratoří, které kraj teďka bude financovat.
Mluvčí 08: Děkuju.
Mluvčí 15:  Děkuji.
Mluvčí 15: Přihlášení panu vztupovou vzdráček, pane poslanče, prosím.
Mluvčí 03: Já bych poprosil pana radního, pane kolego, jestli ještě byste mi pověděl na tu druhou část té moje podotázky, a to znamená, kdy v tém rozpočtovém upatření ty peníze budou schváleny pro rok 2017, protože tam počítáte s 29 miliony a nějakými drobnými, a potom kdy se kopne, nebo kdy se zaháje samotný práce.
Mluvčí 03: Jestli ještě v tomto roce, nebo s tím vůbec pro tento rok nepočítáte.
Mluvčí 15:  Děkuji, prosím náměstnat se byt se dá.
Mluvčí 04: Samozřejmě se budeme snažit a předpokládám, že se část těch demoličních prací na tom pavilonu odvinu už k koncem nebo v závěru tohoto roku, to je jedna věc.
Mluvčí 04: Druhá věc, v kapitálových výdajích máme 30 milionů pro nemocnici, trutnofeštěníci, tady uvěřu kolegu, který sedí vedle mě.
Mluvčí 12:  Dobrý den, dámy a pánové, já bych jenom takový malej apel, asi ne teď, aktuálně k Trutnovu, kde se laboratorství PBL stavět, ale obecně k laboratořům.
Mluvčí 12: Já jsem měl možnost pracovat v Synlabu, určitě, kdo je ze zdravotní střídek zná ty firmy jako je Oskulab, Polska a podobně.
Mluvčí 12:  který externě zajišťují samozřejmě rozbory krve a snaží se z těch nemocnic vytahovat pro svůj biznis to, aby se ty rozbory dělaly v jejich laboratořích, nikoli v těch našich laboratořích.
Mluvčí 12:  Čili jenom bych chtěl apelovat na to, aby nemocnice si ty rozbory dělali a hlídali v těch laboratořích našich, na který my tady dáme ty peníze, tak aby skutečně ty rozbory, který jsou schopný, tak aby se stoprocentně vykonávaly v těch našich laboratořích.
Mluvčí 12: Nikoli, aby obchodní zástupce přesvědčili, že to někde bude vohodinu rychlejce a podobně.
Mluvčí 12: Tak to je jenom takový apel.
Mluvčí 12: Děkuji.
Mluvčí 15:  Děkuji na to, že naslouhající se konemkou provozu teda na némocnice či zařízení.
Mluvčí 15: Tak, dále se nikdo nelásí do rozpravy, uzavíjeme prosím ohlasování, kde je pravo proti, kdo se zdržuje.
Mluvčí 15:  Dámy a pánovi, v 15. bodě Rada kraje si vás dovoluje oslovit a navrhnout vám zkvalení darovacích smluv.
Mluvčí 04:  u materiálu, respektive u zařízení, které máte tady vyčísleno, máte ho technicky popsáno, jsou to technologická zařízení, které jsou často spěta s logistikami, nemocnice, nejsou to samozřejmě přímo medicina.
Mluvčí 04:  historické záležitosti, historicky to jsou věci, které jsou už od roku, tuším, že jejich stáří je 10 až 20 let, jsou v tuto chvíli ve vlastnictví kraje a samozřejmě pro kraj je zcela v tuto chvílu mimo jakýsi zájem tyto věci vlastnit a samozřejmě odepisovat.
Mluvčí 04:  Vám si dovolujeme navrhnout transfer tohoto majetku respektive těchto technologií ve prospěch těch nemocnic podle ty tabulky, tak jako máte v materiálech.
Mluvčí 15: Děkuji, tady mám rozprávu k tomuto vodu.
Mluvčí 15: Nikdo se nehlásí, už se výdám a prosím mělo slovení, bude 15, bude pro, proti, do, sem, všem.
Mluvčí 15:  Pane Hitmane, dámy a pánové, v tomto návrhu si vás dovolujeme uslovit se svážením, projednáním a případně schválením.
Mluvčí 04:  Příslibu pro financování projektů integrovaného originálního operačního programu jsou to v podstatě věci, které se týkají pouze a výručně naší záchranné služby, jsou to třeba vzdělávací věž, výcikové střediska zde na základě Vrací Králové,
Mluvčí 04:  Vybudování nového výjezdového stanoviště v temném dole, to je na ty hlavním tahu z Maršova do Pece.
Mluvčí 04: V tom temném dole samozřejmě i výcvikovou školící základnu.
Mluvčí 04: Konkrétně u toho temného dolu bych se zastavil,
Mluvčí 04:  ze zákona je tam samozřejmě stanoven dojezd záchranné služby k pacientovi na 20 minut a to v některých ročních období se tam zdá problematické, takže tam tu základnu vyloženě potřebujeme.
Mluvčí 04: Takže v tuto chvíli jedná se o dotažní titul z centra a my bychom je schválili přísli pro financování naši záchranné služby.
Mluvčí 15: Děkuji, to je dál pro zpravu v půldě 16.
Mluvčí 15:  Nikdo se nehlásí, uzavídám prosím o hlasování, kdo je prot, kdo se zdržil.
Mluvčí 15: Výsah hlasování pro 40 zastupotlika zastupitelů, nikdo je byl proti a nikdo se nezdržil, návrh byl přijat, 16. ji byl zpravou činností ze rodinského náračního fondu chváleckého kraje, prosím.
Mluvčí 04:  Dámy a pánové, v tomto bodu vám dáváme projednání jak vzeti na vědomí v podstatě průběžnou informací, průběžnou zprávu s činností zdravotnického naračního fondu, protože ten stojí jako ičo mimo zastupitelstvo, tak si považujeme za vhodné a za naší povinnost vážně o tom informovat, co se tam děje.
Mluvčí 04:  Je to fond, který byl samozřejmě ukotven pro to, aby poskytoval ony peníze, těch 120 tisíc, tu finanční stimulaci pro ukotvení budoucích lékařů v následných čtyřech letech na území Královéhradeckého kraje, včetně fakultní nemocnice.
Mluvčí 04: Není tam závazek jenom na naše nemocnice, ale je tam i fakultka.
Mluvčí 04:  Máte tam popsanutu genézy, v roce 2015-2016 bylo udělené v akademickém roce, v 2015-2016 bylo uděleno 22 stipendii, v 2016-2017 tam proběhly dvě kola, v prvním kole bylo uděleno 20 a v druhém kole 13.
Mluvčí 04:  Pro nás je nejpostatnější, že celkem jsme získali práci v našich zařízeních nebo respektive v zařízeních náhů zemi Králového herodetského kraje celkem čtyři budoucí anesteziology, tři nové pediatry, dva neurology, máme tady tři psychiatry, velmi důležitá věc, dva radiology, tři urology, hlavně vnitřní lékařství interna 13.
Mluvčí 04:  budoucích lékařů a lékařek.
Mluvčí 04: Takže samozřejmě tato nadace má svůj hluboký smysl, my se budeme na následním zasedání správní rady zabývat i tím, protože máme tam nějaké finanční zůstatky a v rozpočtové kapitole máme vás, ano, ještě
Mluvčí 04:  5 milionů, takže zkusíme ještě přinastavit ty podmínky, aby jsme nešli jenom za lékaři, ale šli jsme i za nelékařským zdravotním personálem, zkusit vymyslet stimulaci našich sester, jak by to znamenalo po případě budoucích sester, co by to znamenalo.
Mluvčí 04: Důležitá je taky jedna věc, personální změny,
Mluvčí 04:  Předsedou té správní rady jsem já.
Mluvčí 04: Prosím vás, není to proto, že mám úchylku, že furt musím sedět za volantem.
Mluvčí 04: Je to kvůli tomu, že kolegině Nováková, která dělá moji asistentku, tak má samozřejmě veškerou agendu po ruce.
Mluvčí 04: Je s tím spousta papíru a hlavně i ona s tím má spoustu práce, takže je to z tohoto důvodu,
Mluvčí 04:  Je tam samozřejmě pan inž.
Mluvčí 04: Ruml zastupitel, je tam nově jmenován pan prof. Miroslav Červinka, to je šef LF zde v Hradci Králové, pan senátor prof. Malíž Zůstáva a nově jmenováne pan inž.
Mluvčí 04: Procházka jako šef zdravotního holdingu.
Mluvčí 04: Došlo ke změně i z funkce revisora, nově je tam jmenovaný šef finančního výboru zastupitelstva inž.
Mluvčí 04: Milan.
Mluvčí 04:  Tento post náleží pracovně.
Mluvčí 15: Děkuji, který mám rozpravu k tomuto bodu.
Mluvčí 15: Všechnoho zdravnícko-návštěvního fondu je dalším tím momentem, kterým se snažíme řešit uprzování situace v zdravníctví fotografie v oblasti a lékařského personálu.
Mluvčí 15: Pokud se nikdo nehalasí, uzavídám rozpravu a prosím o hlasování, kdo je pro, proti, kdo se zdržil.
Mluvčí 15:  Místo zaslování Proč 40% bylo nikdo, nikdo se nedržel, návrh byl přijat.
Mluvčí 15: Děkuji, 18. byl návrh naslovaní dřizovacích listiny příspěv k organizace združení o zdrojoven a léčeven okresů Trutnov, prosím.
Mluvčí 04:  Dámy a pánové, v hodině 18 předkládáme ke zvážení nové znířízovací listnění příspěvkovky SOAL Trutnov.
Mluvčí 04: Pro vaši informaci, v Združení o zdroje na léčeven je příspěvková organizaci spadející do gesce zdravotnictví.
Mluvčí 04: Kromě jiných aktivit třeba rehabilitačního ústavu v hostině má i dětskou léčevnu ve dvoře Králové nad Labem a to je přeněten této úpravy.
Mluvčí 04:  Vedle stávajících stanov naše zařízení bylo schopno poskytnout péči malým dětem ve věku 0 až 3 let, bylo tam omezeno třemi lety.
Mluvčí 04: Ten život ukazuje, prk se ukazuje, že kolikrát to je málo, že jsou třeba užší skupiny nebo jsou rozenecké skupiny a v případě, že se dostáváme do situace v tom dvoře,
Mluvčí 04:  tam máme třeba starší dětsko 4-5 leté, tak v podstatě podle platného statutu nebo podle platných stanů by mu naše zařízení nemohlo poskytnout péči.
Mluvčí 04: Z tohoto důvodu se zcela logicky na nás obrátila paní ředitelka příspěvkovky, zda byste byli svolní tomu, aby se ta doba rozšířila na věk 6 až tuším z 6 až do 10 let věku.
Mluvčí 04:  jo, naprosto přirozená logická a vývojová věc, kterou si myslím, že akceptujete, děkuji.
Mluvčí 15: Děkuji za úvodní slovo, teď dám rozpravu, v tomto bodě nikdo se nehlásí, uzavídám tady a prosím o hlasování, které pro obrotě dosad držel.
Mluvčí 15:  Více glasování pro 36, proti nebylo nikdo, nikdo se nezdržel.
Mluvčí 15: Děkuji.
Mluvčí 15: A není prosím avizovaný bod 113.
Mluvčí 15: Navoduje, abychom ho projednali v tomto momentu.
Mluvčí 15: Ještě se ptám návrhové komise pana dámku, musíme glasovat o předřezení tohoto bodu.
Mluvčí 15:  Už jsme v součástí toho provodního hlasování o programu.
Mluvčí 15: Děkuji.
Mluvčí 15: Prosím, tedy na města Srebica W113, zapojení Kralovéckého kraje, které dotačí na programu ke stabilizaci vybraných zdravotnických a lékařských pracovníků ve směrném provozu.
Mluvčí 15: Prosím.
Mluvčí 04: Dámy a pánové, to je ONNBOD, který havizoval pana Jitman v úvodu dnešního jednání.
Mluvčí 04: Opřímně, to je prosím o mluvu, že je taktora rychle zařazováno, protože skutečně z Ministerstva zdravotnictví přišly ty materiály.
Mluvčí 04:  v pátek a to ještě v prostředné, takže jinak na to až zareagovat ani nešlo proto tento postup takto zvolený.
Mluvčí 04: Ten bod řeší samozřejmě to, co se diskutuje velmi živě, a to je ta věc, jakým způsobem ministerstvo zdravotnictví, respektive vláda, mimo krajský rozpočet, příspěje ke stabilizaci lékařského zdravotnického personálu ve směném provozu.
Mluvčí 04:  Výsledkem toho je, že to bude mít nějaký dotační charakter.
Mluvčí 04: Královéhradecký kraj se bude přihlašovat vaším rozhodnutím nebo vaším schválením do těchto dotačních cyklů s tím, že bude mít na starosti samozřejmě, nebo v tuto chvíli to tak je postaveno, že bude žádat i za všechny poskytovatele a kutní lužkové péče v kraji, ať už privátní, což může být třeba vrchlavý, nebo státní, což je v našem případě třeba fakultka.
Mluvčí 04:  Takže ten materiál je takto připravený a vaše rozhodnutí, předpokládám, že pozitivní, tak nám umožní, respektive našemu odboru, se přilází do toho dotačního titulu vypcaného Ministerstvem zdravotnictví.
Mluvčí 04: Připomínám, že se jedná o 2000 Kč pro osobu pracující ve směném provozu a mající charakter nelékařského zdravotního personálu, nejsou to jenom sestry.
Mluvčí 04:  2 tisíce korun čistého, je tam i ten daňový odvod, všetko je mimo odvodu.
Mluvčí 04: Takže o tohle se jedná a vás prosím o shlálení.
Mluvčí 15:  Děkuji za úvodní slovo a to vydám rozpravu.
Mluvčí 15: Přihlášený pan Zastříklý Adamec, pane poslanče, prosím.
Mluvčí 05: Tak, děkuji za svoje podaní, pane, já jenom velmi chrát se cítím, například na, jak dlouho ten program je vypsanej, když si teda, jako tím, že se přihlásíme, tak automaticky se do něj dostaneme a jak dlouho bude fungovat a pak se teda přiznám, že mě docela dost vyděsilo to, že tady byly nějaké peníze mimo systém rozdělovány, to znamená čisté peníze, jako to mi připadá opravdu velmi zvláštní.
Mluvčí 05:  Dva tisíce korun, jen tak by některých bezdajnění, to se mi opravdu nezdá.
Mluvčí 15: Děkuji za dotaz.
Mluvčí 15: Vláda přijela obsnesením, kterým zvyšuje platy a samozřejmě nyní se hledá prostor, jakým způsobem ty finanční posledky dostat do systému.
Mluvčí 15: V tuto chvíli jsou tím hlavním partnerem kraje a hlavním město Praha
Mluvčí 15:  To znamená, v rámci tohoto roku je to tato výjimka a v rámci roku příštího, roku 2018, ještě tímto způsobem grantovým titulem prostě nebude fungovat a ty finanční pořádky půjdu skrze úhrdbu a vyháčku.
Mluvčí 15: To znamená, je to nesystemovost v rámci tohoto poletí a vláda tímto, respektive ministerstvo zdravotnictví reaguje na ty propady poštu zdravotních sestr a nalékořskou zdravotního personálu.
Mluvčí 15:  Kdyby to samozřejmě bylo řešeno od prvního první 2018, tak přepokládám, že to bude součástí do úradové vyhlášky, ale bude to až za půl roku.
Mluvčí 15: Případně poprosím paní vedoucí zdravící odboru zdravníckého pro případné doplnění, prosím.
Mluvčí 15:  a posledně přihlášen pan zastupitel Heger.
Mluvčí 11: Dobrý den, k tomuto není co dát pan Heitmann, odpověděl všechno, co v tomto chvíli teď víme opravdu, jedná se o pokrytí polletí do posledního prosince tohoto roku a následně by měla Úhrdová výhláška reflektovat to ponavíšení.
Mluvčí 15: Děkuji, prosím pan zastupitel Heger, pane poslanče, prosím.
Mluvčí 13: Děkuji za slovo, dámy a pánové, já jsem chtěl jenom
Mluvčí 13:  Panu kolegovi Adamcovi říct, že to, co tady máme předloženo, je jakási vyšší moc.
Mluvčí 13: Minister zdravotnictví si nechal shválit dotačný program pro toto pololetí, ze kterého může konkrétně pro jednotlivá zařízení
Mluvčí 13:  která nejsou příjmé gesti státu navyšovat platy zdravotníkům.
Mluvčí 13: To, až to bude v příštím roce v úhradové vyhlášce, tak to zdaleka není závazné, protože v té úhradové vyhlášce prostě není možno legálním ústavním způsobem dedikovat ty peníze
Mluvčí 13:  na platy a je to na jednotlivých zdravotnických zařízeních.
Mluvčí 13: Jak se s tím poradí?
Mluvčí 13: Ministr může nakázat nejvýše přímořízeným organizacím.
Mluvčí 13: Děkuji.
Mluvčí 05: Děkuji.
Mluvčí 05: Pán poslanec Adamec, prosím.
Mluvčí 05: Samozřejmě, tak já nejsem odborník zdravotnictví.
Mluvčí 05: Já jsem se ptál jen se trošku jiného.
Mluvčí 05: To znamená, to je 2000 příspevek na kurs, když to řeknu takhle, tý organizace.
Mluvčí 05:  Je to tak, protože jste musíte normálně danit tyhle peníze.
Mluvčí 11: Dotační program mluví o částce 2000 Kč x 1,34 odvody na přepočtaného zaměstnance.
Mluvčí 05: To jsem chtěl slyšet, abychom si rozuměli, protože tady padají čisté peníze, jako to přece tak není.
Mluvčí 15:  Dobře, děkuji.
Mluvčí 15: Dále do rozpravy přihlašen nikdo není, ukonču ji tedy a prosím o hlasování v tomto bodě.
Mluvčí 15: Kdo je pro, proti a dostatečně od.
Mluvčí 15:  Výsiglasování pro 35 zastupitek odstupitelů proti nebyl nikdo a nikdo se nezdržel návrh byl přijat.
Mluvčí 15: Děkuji náměstkovicu Abystrovi za jeho blok bodů a otevírám blok sociální oblasti náměstí Gwerdner Polským bod 19.
Mluvčí 06: Dobrý den, takže bod 19 jedná se o navýšení dotace pro
Mluvčí 06:  denní stacionář a osobní asistenci.
Mluvčí 06: Apropo, bezbezpečná společnost jedná se o služby pro zdravotně postižené a důvod tohoto navýšení dotace spočívá v tom, že na Jičínsku, kde tato organizace působí,
Mluvčí 06:  Došlo k tomu, že další organizace, která má stejnou náplň, je v jakémsi útlubu, dotací si ani nepožádala.
Mluvčí 06: V loňském roce klienti přechází právě do denního stacionáře.
Mluvčí 06: Apropo peněz, které máme k dispozici ze státního rozpočtu na vyrovnávací platby pro
Mluvčí 06:  sociální služby povyšujeme tuto vyrovnávací platbu v porovně dotace o 1,5 milionu korun.
Mluvčí 15: Děkuji, tady máme rozpravu v bodě 19.
Mluvčí 15: Paní zastupovka, které slová, prosím.
Mluvčí 01:  Dobrý den, sociální výbor se sešel 8. června, projednal na svém jednání a doporučuje zastupitelstvu kraje schválit tento bod a následně i další vůry sociální oblasti dle předloženého návrhu.
Mluvčí 01: Děkuji.
Mluvčí 15: Děkuji.
Mluvčí 15: Tak, dále se nikdo nehlásí, tak uzavírám rozpravu, tedy je prosím o hlasování v bodě, v bodě 11.
Mluvčí 15: Kdo je pro a pro tě, kdo se zdržil?
Mluvčí 15:  Návrh na vyhlášení dotačního programu na podporu sociálních služeb definovaných v zákoně č.108 v platném vznění v královéhradském kraji v roce 2017.
Mluvčí 06:  Každý rok Královécký kraj přispívá na financování sociálních služeb organizacím, které již není zřizovatelem.
Mluvčí 06: Vyčleněno pro rok 2017 je v rozpočtu
Mluvčí 06:  26,7 milionů korun.
Mluvčí 06: Vypísujeme tedy řízení vyběrové nebo dotační řízení, které bude probíhat zároveň s rozhodováním o čerpání rezervy ze státních prostředků a dále se v rámci toho doufám také bude řešit i 60 milionů, které bychom měli dostat
Mluvčí 06:  od států na kryti navárostů platů.
Mluvčí 06: Takže je tu návrh na sválení toho dodačního řízení, vyhlášení, stanovení hodnoticí komise.
Mluvčí 15: Děkuji, otřívám rozpravu v bude 20.
Mluvčí 15: Nikdo se nehlásí, uzavírám a prosím o hlasování v bude 20, kdo je pro a pro tě, kdo se zdržel.
Mluvčí 15:  Výchce vlasování pro 38. stopetek a stopetek uproti není nikde byl nikdo a nikdo se nedržel.
Mluvčí 15: Návrh byl přijat o 21.
Mluvčí 06: Návrh na schválení výsledků dotačního programu pro podporu činností, které navazují, kooperují nebo rozšiřují sociální služby a pro podporu pro rodinných aktivit v Královském kraji pro rok 2017.
Mluvčí 06:  Jedná se o program, který je dotován částkou 2 miliony korun.
Mluvčí 06: Podporují se to služby, které nejsou zahrunutý v zákoně o sociálních službách.
Mluvčí 06: Je to prakticky stejný program a stejná částka, jak už to běží.
Mluvčí 06:  dlouhá léta, tento program byl vyhlášen na minulém zastupitelstvu, dnes je předložená vrchna rozdělení prostředku, požadavek bylo na 5,5 milionů, rozdáváme, přidělujeme 2 miliony.
Mluvčí 15: Děkuji, o které nám rozprávou a přihlášená, paní zastupováka Maslova, prosím.
Mluvčí 01: Já hlásím u bodu 21 a 22 střed zájmu.
Mluvčí 15: Děkuji.
Mluvčí 15:  Dále se nikdo nehalásí.
Mluvčí 15: Uřeď jednou zpravu a prosím o hlasování v bodě 21, kdo je pro proti kdo se zdržel.
Mluvčí 15: Výsah hlasování pro 36 zastupek zastupitelů proti nebo nikdo, nikdo se netržel, návrh byl přijat.
Mluvčí 15: Bod 22, prosím.
Mluvčí 06:  Takže tady je aktualizace plánů rozvoje sociálních služeb v Královéhradském kraji za období 2011 až 2017, čili měsíce veřejně podporovaných sociálních služeb Královéhradského kraje pro období 2015 až 2017.
Mluvčí 06: Máme rok 2017, čili jednáct do aktualizaci, která prakticky je pro zbytek tohoto roku na tu síť a síť bude navazovat další střednědobý plán.
Mluvčí 06:  který budeme do konce roku schvalovat.
Mluvčí 06: V tomto případě se jedná o rozšíření služeb o noclehárnu v Jičíně.
Mluvčí 06: Dále se jedná o dvě služby a sice pracovičtě pečovatelské služby OPS a obecný zájem zapsaný ústav
Mluvčí 06:  Tady ty služby jsou podměny financováním z prostředku Evropské unie tzv.
Mluvčí 06: masek.
Mluvčí 06: No a pak je tu rozpis dalších úprav sítě, tak jak je v příloze uvedeno.
Mluvčí 06: A toto tedy dáváme ke schválení.
Mluvčí 15: Děkuji, otřívám rozpravu v bodě 22.
Mluvčí 15:  Nikdo se nehlásí, uzavídám, tedy je prosím hlasování, kdo je pro, proti kdo se zdržel.
Mluvčí 15: Výsledk hlasování pro, 36 zastupek zastupitelů, proti nebyl nikdo a nikdo se nezdržel.
Mluvčí 15: Návrh byl přijel, 23. bod, prosím.
Mluvčí 06:  Program Prevence Criminality Královéhřeckého kraje v roce 2017 navrhujeme schválit přijetí dotace od ministerstva vnitra a uzavření smlouvy o zajištění i realizace tohoto projektu.
Mluvčí 06: Dotace od ministerstva vnitra činí 288 tisíc, celková hodnota projektu je 342 tisíc,
Mluvčí 06:  54 900 Kč je kryto z krajského rozpočtu zchváleného v kapitole 28.
Mluvčí 06: Program prevence je v příloze popsán v jednotlivých aktivitách, tak jak to tam máte pod burem 1 až 11.
Mluvčí 15: Děkuji.
Mluvčí 15: Tady mám rozpravu v bodě 23.
Mluvčí 15: Nikdo se mi hlásí.
Mluvčí 15:  Zavírám tady prosím hlasování, kde pro a proti se zdržel.
Mluvčí 15: Výsah hlasování pro 36 zastupitelů a zastupitelů proti nebyl nikdo, jeden zastupovat se zdržel.
Mluvčí 15: Návrh byl přijat děkuji náměstkový Karnenovi za jeho blok.
Mluvčí 15:  a vyhlašuji prosím 10 minutovou nebo spíše 13 minutovou přestávku do 11.55.
Mluvčí 15: Přestávku na kávu prosím, posléze budeme pokračovat v jednání a budeme pokračovat o pozorní hvodě 24 ze nějakých těch 113, 13 ještě čeká.
    

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/zasedani-zastupitelstev/zaznamy/67b18ed67d050f02f403b9d96d6b5a28
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.