Snadné přidání nového datasetu

Zasedání zastupitelstev b696a43251c319ffcb860df77f512603


ID jednáníb696a43251c319ffcb860df77f512603
Jednání5. ZASEDÁNÍ ZASTUPITELSTVA MĚSTSKÉHO OBVODU OSTRAVA JIH
Další jednání města/kraje Statutární město Ostrava
Datum jednání10.09.2019
Odkaz na audiohttps://somedata.hlidacstatu.cz/mp3/zasedani-zastupitelstev/b696a43251c319ffcb860df77f512603.mp3
Délka audio záznamu01:35:22
Přepis audio záznamu (vznikl díky velké pomoci od Ondřeje Klejcha z University of Edinburgh.)

Stačí kliknout na větu v textu a spustí se audiozáznam z daného místa. V Safari na OSX zlobí posun v souboru, doporučujeme Chrome

Upozorňujeme, že přepisy záznamu neanonymizujeme ani nijak neupravujeme.

    Mluvčí 08:  Vážené dámy, vážení pánové, dovoluji si zahájit páté zasedání zastupitelstva Městského bodu Ostrava Jich.
Mluvčí 08: Dovolat abych také přivítal na našem zasedání zastupitelstva vedoucí odboru a udělení úřadu přítomné spolupčany a hosty.
Mluvčí 08:  Ještě jenom poprosím všechny přítomné zastupitelé, aby se zaprezentovali, pokud tak ještě neučinili.
Mluvčí 08: Z dnešního jednání omlouvám pana zastupitele Martina Štěpánka, paní zastupitelku Michailu Sudovou, paní zastupitelku Gabrielu Macečkovou, případně pana zastupitele Petra Smoleně po 15. dní 30. minutě a velmi pravděpodobně díky dopravní záspěna D1 se za začátku omlouvá pan zastupitel Leo Luzar.
Mluvčí 08:  Dnešnímu zasedání zastupitelstvo je aktuálně přítomno 40 členů zastupitelstva.
Mluvčí 08: Čtyři jsou řádně omluveni, jeden je zatím neomluven.
Mluvčí 08: Konstatuji, že jsme usnášení schopni.
Mluvčí 08:  Na úvod mi opět dovolte upozornit všechny přítomné, že z dnešního zasedání se pořizuje online přenos a audiovizuální záznam, který bude upraven souladu s nadřízením Evropského parlamentu a rady EEU 2016-679 a zákonem č.
Mluvčí 08: 110-2019 sbírky o zpracování osobních úrajů a bude zveřejněn na webových stránkách úvodu a také na kanále YouTube.
Mluvčí 08:  Dále mi na úvod dovolte vám všem představit novou ředitelku Příspěvkové organizace Centrum sociálních služeb, jich paní inčejnou Kuluci Blahutovou, kterou už vidíte u mikrofonu a já jí tímto předávám slovo, poprosím o krátké představení.
Mluvčí 01:  Takže dobrý den, děkuji za přivítání, vážené dámy, vážení pánové.
Mluvčí 01: Jmenuji se Lucie Blahutová a 1.7. letošního roku jsem byla jmenována radou městského obvodu do funkce ředitelky nově zřízené příspěvkové organizace Centrum sociálních služeb JICH.
Mluvčí 01: Krátce pohovořím o sobě.
Mluvčí 01: Celý svůj profesní život se pohybují v sociálních službách,
Mluvčí 01:  a měla jsem možnost pracovat ve dvou příspěvkových organizacích poskytujících sociální služby.
Mluvčí 01: Jedna z nich byla zřízená Moravskoslevským krajem a druhá byla zřízená Statutárním městem Ostrava.
Mluvčí 01: Co se týká mých plánů a vizí s Centrem sociálních služebích, bych chtěla jenom tak jakože kratce říct,
Mluvčí 01:  se budu snažit o to, aby Centrum sociálních služebích bylo i nadále kvalitním poskytovatelem sociálních služeb a reagovalo na potřeby občanů městského obvodu Ostrava Jich.
Mluvčí 01: To je z mé strany vše.
Mluvčí 01: Děkuji vám za pozornost a mějte se.
Mluvčí 01: Naschledanou.
Mluvčí 08: Paní ředitelko, taky děkujeme.
Mluvčí 08:  Dále představí nám k schválení program zasedání.
Mluvčí 08: Jehož návrh společně s potlovými materiály byl ve stanovém termínu vložen do uložiště.
Mluvčí 08: Byly to materiály číslo 1 až číslo 27.
Mluvčí 08:  Z tohoto programu však nabrhuje stáhnut materiál číslo 1, návrh na uzavření smlouvních vztahu pozemků v katastrofním území Výškovice Ostravy.
Mluvčí 08: A vzhledem k tomu, že už tady je jedna přihláška do diskuze k tomuto bodu, takže můžeme diskutovat na toto téma samozřejmě nebo na kterkoliv jiné od 15. hodiny do vyčerpaní podnětu nebo do 16. hodiny, kdy proběhne diskuze s občaní, kteří budou chtít diskutovat k dalším tématům mimo program zasedání, pochopitelně pokud bude zvlálen můj návrh na jeho stažení
Mluvčí 08:  Dále je dobré sdělit, že na stole máte nové usnesení u materiálu číslo 4 a proto poprosím předkladatele potom o předklad před projednaním tohoto bodu.
Mluvčí 08: 24, omlouvám se.
Mluvčí 08: Na stole jste také obdružili zápis finančního výboru a vzhledem k usnesení, které finanční výbor přednesl, si dovolím také poprosit o předklad a to u materiálu číslo 16.
Mluvčí 08:  Možná bych poprosil předsedu finančního výboru, pana Ostrčelasta, aby se chtěl ještě vyjádřit k materiálům, které jsou dnes na projednávání.
Mluvčí 08: Pokud má zájem vystoupit, poprosím o technickou, ať může dostat slovo.
Mluvčí 23:  Dobrý den, pane starosto, vážení kolegové hosté, finanční výbor přijal ke všem bodům, jak máte na stolek, usnesení.
Mluvčí 23: V vodě 4.1. byl pro variantu B a v vodě 5.1. o 40.1. byl pro variantu A neposkytnout.
Mluvčí 08:  Moc krát děkuji za zprávu.
Mluvčí 08: Nyní se tedy ptám, zdává někdo nějaké další připomínky k navrženému programu a přilazila se paní zastupitelka Ulehlova, máte slovo.
Mluvčí 22: Dobrý den, pane starosto, važená rado, važení kolegové.
Mluvčí 22: Já bych chtěla za klub Lečo požádat o zařazení mimořádného obodu s názvem úprava jednacího řádu zastupitelstva městského obodu Ostrava Jich.
Mluvčí 22:  Reagujeme tímto na už několik dotazů a podmětů, které máme jak od občanů, tak také kolegů.
Mluvčí 22: U tohoto zasedání se projevilo, že byl velmi krátký čas na nastudování některých materiálů a věříme, že tyto úpravy, které navrhujeme, jsou směrem k občanům a i k nám zastupitelům velmi vstřícné a věříme, že podpoříte naše návrhy.
Mluvčí 08: Nějaké další návrhy, připomínky?
Mluvčí 08:  zastupitel Karel Malík.
Mluvčí 09: Dobrý den, pane starosto, vážení členové rady, kolegové, dámy a pánové.
Mluvčí 09: Já bych jenom za klub zastupitelů hnutí ANO k předloženému návrhu klubu Lečo chtěl zmínit jednu věc.
Mluvčí 09: My jsme ten návrh dostali včera.
Mluvčí 09:  V tom návrhu jde celkem o osm změn, z toho čtyři změny se týkají v podstatě revizé lubůd směrem k větší transparentnosti a prodloužení možnosti seznámení se spodklady.
Mluvčí 09: A vzhledem k tomu, že my jsme to dostali opravdu včera, neříkám, že ty změny nejsou věc, které se nemůže debatovat,
Mluvčí 09:  A vzhledem k tomu, že ten návrh jsme dostali teprve včera, tak jsme se k ním opravdu nemohli vyjádřit a proto já za klub zastupitelů v nutí Janu 2011 sděluji, že náš klub tento návrh nepodpoří v případě tohoto zasedání zastupitelstva.
Mluvčí 08: Děkuju.
Mluvčí 08: Nějaké jiné návrhy na program, případně připomínky, paní zastupitelka Ulehlova?
Mluvčí 22:  Já jenom bych chtěla zopakovat, my se tedy omlouváme, že jsme to poslali až včera, ale jedná se o návrhy, které už tady zazněly při navrhování samotného jednacího řádu zastupitelstva, pouze se jedná o zopakování našich požadavků, které už jsme jednou předkládali.
Mluvčí 22: Takže opravdu se nejedná o něco, co bychom si teď vymysleli, jedná se opravdu o to, že chceme jít vstříc občanům, i nám kolegům, vám kolegům,
Mluvčí 22:  Věřím, že opravdu jste se na to podívali, nejsou tam žádné velké zásadní změny, je to opravdu o tom, že chceme jít k otevřené rádnici, kterou jsme slíbili všichni.
Mluvčí 08: Děkuji, ještě někdo k tomuto tématu?
Mluvčí 08: Pokud ne, tak nechám nejdříve hlasovat vážené zastupitelstvo o novém bodu číslo 28, který by se jmenoval úpravy jednacího řádu zastupitelstva Městského bodu Ostrava a jich, kdo je pro zářázení tohoto bodu do programu dnešního zasedání.
Mluvčí 08:  Pro 12, proti 6 vydrželo se 22.
Mluvčí 08: Tento návrh nebyl přiját.
Mluvčí 08: Nyní vás poprosím o hlasování o tom navrženém programu.
Mluvčí 08: To znamená, že bychom dnes probírali budy 2 až 27.
Mluvčí 08:  Program máme schválen, pro něj hlasovalo 40 z přítomných, nebo 40 zastupitelů.
Mluvčí 08: Ano, jeden nehlasoval.
Mluvčí 08: Dále chci říct si, že a hlavně zmínit, že žádný ze členů zastupitelstva neučinil před zahájením zasedání zastupitelstva oznámení o osobním zájmu ve smyslu zákona o střetu zájmu.
Mluvčí 08: Pokud tak někdo chce ještě učinit, může nyní.
Mluvčí 08:  Pokud tomu tak není, připomínám, že ověřovateli zápisu z minulého čtvrtého zasedání zastupitelstva byl pan zastupitel Josef Graňák a pan zastupitel Radim Ivan, které poprosím o zprávu o ověření zápisu.
Mluvčí 08: Pane Graňáku máte slovo.
Mluvčí 06: Dobrý den, pane starosto, dámy a pánové.
Mluvčí 06: Zápis ze čtvrtého zasedání zastupitelstva o budouchtravách jsem předčetl a spotvrzuji, že odpovídá průběhu jednání.
Mluvčí 08:  Děkuji.
Mluvčí 08: Poprosím pana zastupitele Ivana.
Mluvčí 05: Dobrý den všem.
Mluvčí 05: Zápis jsem rovněž pročetl a souhlasí s průběhem jednání.
Mluvčí 08: Děkuji.
Mluvčí 08: Má někdo jiný ze zastupitelů nějaký dotaz k tomu zápisu, případně připomínku?
Mluvčí 08: Nevidím.
Mluvčí 08: Poprosím vás tedy o další hlasování a to schválnění programu z minulého zasedání zastupitelstva.
Mluvčí 08:  Pro 41 proti 0 drželo se 0.
Mluvčí 08: Pro dnešní páté zase na ní zastupitavstva navoduji jako ověřvatele zápisu pana zastupitele Tomáše Raždíka a paní zastupitelku Lenku Holkovou.
Mluvčí 08: Stačí, že jenom pokynou, že nějakým způsobem souhlasí s touto nominací.
Mluvčí 08: Pan Raždík souhlasí, paní Holkova souhlasí.
Mluvčí 08: Má někdo jiný návrh?
Mluvčí 08:  Nevidím, poprosím o schválení ověřovatelů zápisu pro dnešní zasedání.
Mluvčí 08: Máme schválené ověřovatele pro 41, teda pro 40, jeden se zdržel.
Mluvčí 08:  Provedením zápisu pověřují pracovníci odboru podpory volených orgánů paní Janu Zjavkovou.
Mluvčí 08: Úsnesení zastupitostva společně se mnou podepíše paní místostrovství Nagmar Hrabovská.
Mluvčí 08: Žádám přítomné, aby přihlášky do diskuzové interpelace podávaly písemně dle jednacího řádu zastupitostva Městského obvodu Ostrava.
Mluvčí 08: Můžeme se vydat na materiály dnešního zasedání.
Mluvčí 08:  Materiál č.
Mluvčí 08: 2, odejmutí nemlvitých věcí ze svěření příspěvkové organizaci, otevírám diskuzi.
Mluvčí 08: Pane Graňáku, máte slovo.
Mluvčí 06: Děkuji.
Mluvčí 06: Chtěl bych se zeptat, jestli už je aspoň nějaká představa o tom, jak ty budovy uvolněné budou obodem využity.
Mluvčí 08:  Zkusím odpovědět sám, pokud se nepřijáse někdo jiný.
Mluvčí 08: Je to, jako kterýkoliv jinou budovou přijde vlastně do zprávy bytového hospodářství, odboru bytového hospodářství, které se zavývá i na bytovými prostory.
Mluvčí 08: Aktuálně vím, že se jedná s některými se současných nájemců, kteří v jedné z té části působí a ostatní bude vypsán záměr na pronájem těchto budov.
Mluvčí 08: Nebo těchto částí.
Mluvčí 08: Pokud mě chce doplnit paní místo Stavská, tak může.
Mluvčí 08:  Děkuji.
Mluvčí 08: Někdo další do diskuze?
Mluvčí 08: Není tomu tak, ukončujíc diskuzi nechám hlasovat o usnesení materiálu číslo 2.
Mluvčí 08:  V stesení přijato, prohlasovali všichni přítomní.
Mluvčí 08: Materiál číslo 3, stanovisko k uplatění předkupního práva a nabití vlastnického práva ke stavbě v katastrofním území Zábřeh nad Odrou, lokalita Příhůře.
Mluvčí 08: Otevírám diskuzi.
Mluvčí 08: Uzavírám diskuzi, nechám hlasovat.
Mluvčí 08:  Usnesení přijato pro čtyřicet.
Mluvčí 08: Materiál číslo čtyři.
Mluvčí 08: Stane vyskok prodej pozemku v katastrofním území Dubina u Ostravy, ulice Horní.
Mluvčí 08: Otevírám diskuzi.
Mluvčí 08: Není zájem diskutovat.
Mluvčí 08: Uzavírám diskuzi.
Mluvčí 08: Prosím o hlasování.
Mluvčí 08:  Usnesení přijato pro 36 proti 0, zdržilo se 5.
Mluvčí 08: Je zde materiál číslo 5.
Mluvčí 08: Stanoviskou k záměru prodeje pozemku v katastrofě území Zábřeh na Dodrou ulice Címlerova.
Mluvčí 08: Otevírám diskuzi.
Mluvčí 08: Pan zastupník Vysocký má slovo.
Mluvčí 15:  Já bych prosím vás chtěl znat nějaký klíč k tomu, podle jakého klíče se teda radnice přiklání k prodeji či neprodeji, protože dneska jsem procházel všechny ty materiály.
Mluvčí 15:  A byly tam podobné případy, kdy nedoporučila v prodeji, v jednom případě nedoporučila, v jiném doporučila a našel jsem snad jediný klíč, že pokud ten dotyčný měl ilegálně postavený plot, tak se doporučilo mu to prodat, zatímco pokud tam nebyl takový na černo postavený plot, tak se doporučilo to neprodat.
Mluvčí 15: Takže jestli je nějaký takový klíč, tak bych ho rád znal.
Mluvčí 08:  Já možná jedině krátce, než řekne pan Šímík, ale zkusím nejdříve dát slovo jemu, když tak doplním.
Mluvčí 08: Pane Šímíku, máte přednost.
Mluvčí 03: Dobrý den, dámy a panové.
Mluvčí 03: Klíčem spíš bych řekl to, že byly prostě probedené kontroly, kde se zjistilo,
Mluvčí 03:  Jsme tomu historicky zabrané pozemky, kdy někdy lidé to ani sami o tom nevěděli, že ten pozemek, který zabrali tím potem, není její.
Mluvčí 03: A naším cílem je, jsou to naši občané, abychom tyto stahy narovnali, aby si buď tento pozemek odnajali a případně koupili.
Mluvčí 03: Myslím si, že lepší je to, aby si to koupili.
Mluvčí 03:  A jak jste říkal, ten jeden bod, konkrétně tam, kde toho jsme nedoporučili, tak asi si myslím... To je ten doktor, ano.
Mluvčí 03: Tam je to v podstatě, když byste se podíval na mapu, katastrální mapu, tak uvidíte, že ta silnice, je to jako jeden takový souvislý celek.
Mluvčí 03: A oni jaksi tehdy pronajali část toho, aby se budovali tu na jezourampu, aby ty auta tam mohly parkovat.
Mluvčí 03: Kdybychom jim to prodali, tak uděláme takový výřez, jo?
Mluvčí 03:  A když se páte vedle, tak ta tráva, která tam je po bocích té současné silnice, a když bychom se dívali do budoucna, nevíme, co tam prostě kdy budeme dělat.
Mluvčí 03: A když bychom teď prodali ten kousek těm doktorům, tak do budoucna bychom mohli mít s ním problém.
Mluvčí 03: Tak právě z tohoto důvodu třeba to nechceme prodat a jít tam v formu toho nájmu.
Mluvčí 03: Aby ten pozorněk nebyl takhle vykousnutý.
Mluvčí 08:  Děkuji panu místo starostovi.
Mluvčí 08: Poprosím paní zastupitelku Přikrylovou.
Mluvčí 24: Dobrý den, pane starosto, vážená rado, zastupitelé.
Mluvčí 24: Já bych se chtěla prosím vás zeptat, když jsem se dívala na tu žádost, tak oni požádali vlastně už v lednu.
Mluvčí 24: Chtěla jsem se zeptat, proč se to projednává až v tuto dobu, jestli třeba trvalo tak dlouho, než se zjistilo, jaké jsou ty majetkové vztahy.
Mluvčí 24:  A dále jsem se také chtěla zeptat, jestli je nějaká koncepce toho, jakým způsobem se zjišťuje, jestli ty pozemky jsou ve vlastnictví těch majitelů, nebo jsou takové bezprizorní, jestli se s tím nějak teď pracuje a máte nějaké plány s tím.
Mluvčí 08:  Poprosím paní Miška Řiková, aby přišla do sálu, nicméně ta odpověď je dána tím závěrem ano.
Mluvčí 08: V tuto chvíli je dostatek prostoru pro kontrolu v podstatě výměr a pozemku na celém území, postupně se postupuje těchto věcí, nás bude čekat ještě spousta.
Mluvčí 08: A v podstatě ten klíč po tom prolozování není, navíc protože o tom rozhoduje zastupitelstvo, to se ještě vracím panu zastupitel Viseckém, ale je pravda, že on ten
Mluvčí 08:  Tí občané to využívali, to území v tuto chvíli a pro nás je prosto zbytný ten, to území, to znamená tam většinou navrhujeme prodat, ale samozřejmě rozhoduje zastupitelnstvo o prody potom po zemku.
Mluvčí 08: To je jenom na krátké doplnění a počkáme na paní Miškaříko, aby sama se pochválila za to, jak nyní na svém odboru pracuje.
Mluvčí 08:  Paní vedoucí, dobrý den.
Mluvčí 20: Dobrý den.
Mluvčí 08: Slyšela jste dotazy?
Mluvčí 20: Já bych ještě poprosila zopakovat, my ten záznam máme trošku se spožděním.
Mluvčí 08: V podstatě šlo o to, proč teď přicházíme na ty nesrovnánosti v majevcích mezi městským oborem a městem, potážmo, a jednotlivě občany, jestli na tom nějak intenzivně pracujete, zdá to bude pokračovat a co je vlastně konečným cílem.
Mluvčí 20:  Tak my jsme rozsáhlou kontrolu pozemku zahájili už v loňském roce, protože jsme si byli vědomi skutečnosti, že v případě, že jednotlivé uživatelé pozemků, našich pozemků nevyzveme, tak mají možnost vlastně uplatnit takzvané mimořádné vydržení pozemku, které
Mluvčí 20:  k 1.1.2019, pokud by tak učinili, tak by se s velkou pravděpodobností k těm pozemkům bezúplatně dostali, iť třeba jenom soudní cestou.
Mluvčí 20: Takže my jsme začli v roce 2018, kdy jsme pomocí mapového servru, který máme k dispozici v rámci města Ostravy, porovnávali letecké snímkování s katastrální mapou a po těch jednotlivých
Mluvčí 20:  oblastí, po kterých jsme vlastně provedli tu kontrolu, tak jsme cirka 150 uživatelů, ať už nějakých rodinných domků mají zaplocené zahrady, vyzvali k tomuto a se všemi víceméně se nám podařilo zahájit jednání, někteří se obrátili třeba na město v téhle věci, ale
Mluvčí 20:  víceméně s převážnou většinou z nich, dneska máme uzavřeny nájemní smlouvy a postupně budeme připravovat prodej těchto zahrad.
Mluvčí 20: Obecně je to nějaká historická věc, myslím si, že ani v minulosti nebylo možné k tomu nějak blíže přistoupit, protože právě nebyly přístupné právě tyto digitální mapy.
Mluvčí 08:  Pani Míška Říková, ještě dodatečný dotaz, na který jsem upomenul.
Mluvčí 08: Řada Teulma, tedy číslo 5, tu žádost tady podal 16. ledna.
Mluvčí 08: Proč to řešíme až nyní?
Mluvčí 20:  Tak jak jsem říkala, máme v tuto chvíli naši běžnou práci, máme díky mně možná těch 150 nových žadatelů, opravdu nejsme asni tím schopni zvládnout tolik žádostí najednou.
Mluvčí 20: Domluvit se s těmi lidmi potřebovali jsme, aby přišli, aby jsme si vzdělili mnohé pozemky jsme museli zaměřit geometricky, tak je to
Mluvčí 20:  taková časová prodláva.
Mluvčí 08: Děkuji paní verovci a pokud možno se trvejte ještě zde.
Mluvčí 08: Pan zastupitel Vysocký.
Mluvčí 15: Já bych ještě se chtěl zeptat.
Mluvčí 15: Máte slovo.
Mluvčí 15: Pohledně dneska se bude probírat zase nějaké pozemky pod garážemi, že jo?
Mluvčí 15: Myslím tím garáže, co jsou na Vyškovické, u Vytopny a podobně, že jo?
Mluvčí 15:  A tam vím, že někteří garážníci vlastní ty pozemky, zatímco někteří ne.
Mluvčí 15: A ti, kteří ne, tak mají v nájemní smlouvě dokonce uvedenou takovou věc, že pokud se obec rozhodne jim vypovědět nájemní smlouvu, tak mám pocit, že do 30 dnů musí tu garáž odstranit.
Mluvčí 15: Tu stavbu zcela odstranit.
Mluvčí 15: A tak se ptám, proč vlastně jedni jsou v tak nevýhodné pozici a jestli by nestálo za to jim to nabídnout prodej.
Mluvčí 15:  Já jsem jedním z nich.
Mluvčí 08: Než odpovíde paní Miškeřková, chci jenom upozornit pana zastupitele, že tenhle dotaz se netýká toho materiálu číslo 5, nicméně už byl položen paní Miškeřková, pokuste se odpovědět.
Mluvčí 20: Tak já vám asi teď konkrétně nezdělím, jaký případ nájení smluvy myslíte.
Mluvčí 20: My řešíme pozemky pod garážemi, protože pozemky pod garážemi do budoucna v těch velkých lokalitách Pavlovova, Výtopna jsou územní rezervy města Ostravy a město Ostrava jako takové,
Mluvčí 20:  jelikož ta životnost těch garáží je nějakým způsobem omezená, nechce pouštět prodeje.
Mluvčí 20: Co se týká věškovické zdi, kde víceméně ty pozemky jsou, tam je to trošku jiná situace, je to pod mostem, jsou tam historické snovy, opravdu snovy z 90. let
Mluvčí 20:  V tuto chvíli se vám nevyjádřím k tomu, abych vám sdělila, že musí řadatel stavbu odstranit, nemyslím si, protože stavba je trvalá a určitě by trvalou stavbu neodstraňoval.
Mluvčí 20: Takže myslím, že to je nějaký spíše historický pozůstatek nějaké smlouvy, ale v tuto chvíli rozhodně v nových nájemních smlouvách toto uvedeno nemáme.
Mluvčí 08: Dále má slovo pan zastupitel Mouka.
Mluvčí 17:  Dobrý den, pane starosto, dobrý den, dámy a pánové.
Mluvčí 17: Pani Michiška Řiková trošku už mi to objasnila, vlastně i ten dotaz, paní kolegině Přikrylové.
Mluvčí 17: Takže ta akce byla jednorázová, ukončena někdy k tomu lednu 2019 a v podstatě vy nyní komunikujete s těmi lidmi a připravujete ty prodeje, kterými nás zasypete v nasledující době.
Mluvčí 17: Ale to je v pořádku.
Mluvčí 17: Hlavně nám jde o to, že se komunikuje s lidmi, že tady nejsou problemy
Mluvčí 17:  několika měsiční aniž by oni o tom věděli.
Mluvčí 17: Mě ještě možná takový dotaz, jestli by mě ho někdo vysvětlil, nebo vy.
Mluvčí 17: U některých těch materiálu jsou vyjádřeni komise majetkové,
Mluvčí 17:  A je tam napsáno komise majetková souhlasí s prodejem č. a pronájmem.
Mluvčí 17: Nebo doporučuje.
Mluvčí 17: Tam nejde vyspecifikovat, co skutečně doporučuje ta komise, jestli prodej nebo pronájem, protože to jsou dvě rozdílné věci.
Mluvčí 17: Děkuji.
Mluvčí 20: Určitě, jestli můžu pane starost, to vysvětlím, my vždycky a snažíme se to řešit se všemi
Mluvčí 20:  řešíme nejdříve uzavření nájemní snovy.
Mluvčí 20: Ta je pro nás vice méně jednodušší v tom, že se jedná vice méně o dvě rozhodnutní rady, jedno vyvěšení na úřední desce.
Mluvčí 20: Ta časová náročnost zpracování nájemní snovy je daleko rychlejší a naší podmínkou je, že když budeme prodávat tyto pozemky, chceme mít tu nájemní snovu
Mluvčí 20:  s tím daným jedincem uzavřenou.
Mluvčí 20: V případě, že on ale odmítá, protože i tyhle případy máme, tak budeme zase řešit v kupní smlouvě nějakou dohodou o bezesluvním užíváním pozemku.
Mluvčí 20: Takže podmínkou vždycky je uzavření nájemní smlouvy k tomu pozemku, který je zaplocen.
Mluvčí 17: Pán zastupitel Mouka.
Mluvčí 17:  Děkuji za to vysvětlení, tím pádem se preferuje prodej.
Mluvčí 17: Ano.
Mluvčí 17: Jasně, děkuji.
Mluvčí 08: Nevidím dalších diskutujících, ukončuji diskuzi, nechám hlasovat o usnesení.
Mluvčí 08: Usnesení přijato, prohlasovalo 39 zastupitelů.
Mluvčí 08:  Materiál číslo 6, stanovisko k prodeji části pozemku katastrofním území Výškovice, Ostravy, ulice Stanikova, otevírám diskuzi.
Mluvčí 08: Pan zastupitel Raždík.
Mluvčí 04:  Dobrý den, děkuji.
Mluvčí 04: Já jsem se chtěl zeptat, to není jako úplně tady k tomuhle bodu, ale ve více těch podkladech byla cena místně obvyklá a vždycky tam byl nějaký rozsah, jako by v řádech 100 korun od chvilka, tak já jsem se chtěl zeptat, kdo určí, teda jestli je to na té dolní hranici, nebo na té horní hranici, nebo jak se to určí?
Mluvčí 04: Děkuji.
Mluvčí 08: To určí určitě posudek, ale paní Miškořová, jestli chcete uplnit můj krátký vyjádření, ale jasné.
Mluvčí 20:  Cena v místě a čase obvykla je cena stanovená znaleckým posudkem.
Mluvčí 20: V tuto chvíli ta informace, kterou máte uvedenou v materiál, je cena, která je dána cenovou mapou.
Mluvčí 20: Ale cenová mapa nám ne vždy musí určovat cenu obvyklou v místě a čase, protože ta se určuje na základě aktuálních prodejů v tom daném roce, kdy se nemovitost prodává.
Mluvčí 08: Děkuji.
Mluvčí 08: Někdo další?
Mluvčí 08:  Nevidím, ukončuji diskuzi, nechám hlasovat o usnesení.
Mluvčí 08: Usnesení přijato pro 42, proti 0, zadržilo se 0, z počtu vidíte, že přišel další zastupitel, vítám pana zastupitela Luzara.
Mluvčí 08:  Nasleduje materiál číslo 7, stanovisko o uplatnění předkupního práva a nabití vlastnického práva ke stavbám garáži v katastrofním území Zábřeh nad Odrou.
Mluvčí 08: Motivírám diskluzi.
Mluvčí 08: Uzavírám diskluzi, nechám hlasovat.
Mluvčí 08:  Máme přijatou snesení, prohlasovalo 42.
Mluvčí 08: Materiál číslo 8, stanovisko k záměru prodeje pozemkůvka na celém území Hrabůvka, lokalita Unové školy.
Mluvčí 08: Otevírám diskuzi.
Mluvčí 08: Dovolím si uzavřit diskuzi a poprosit o hlasování.
Mluvčí 08:  I zde máme usnesení kladné, nebo tak, jak bylo předloženo, prohlas volu 42.
Mluvčí 08: Materiál číslo 9, stanovisko k prodeji části pozemku v Katasením území Hrabůvka, ulice na čtvrtí, otevírám diskuzi.
Mluvčí 08: Uzavíráme diskuzi a pojďme, prosím, nasovat.
Mluvčí 08:  Probelo 42, usnesení přijato.
Mluvčí 08: Materiál číslo 10, záměr na prodej a stanovisko k prodeji části pozemku v katastrofálním území závřená dodrou ulice Pospolita.
Mluvčí 08: Otevírám diskuzi.
Mluvčí 08: Uzavírám diskuzi a poprosím vás o rozhodnutí o usnesení.
Mluvčí 08:  Už jsem se ní bylo přijato, pro 41 jeden nehlasoval.
Mluvčí 08: Materiál číslo 11.
Mluvčí 08: Záměr prodeje pozemku v katastrofě území Hrabůvka ulice Namítě.
Mluvčí 08: Otevírám diskuzi.
Mluvčí 08: Do diskuze se hlásí pan zastupitel Mouka.
Mluvčí 17: Já jsem jenom chtěl nahlásit, že mám asi něco s tím hlasovacím zařízením.
Mluvčí 17: Já jsem v minulém bodu hlasoval pro, nicméně nezobrazilo se to.
Mluvčí 08: Prosím do záznamu, aby se objevila věta, že pan zastupitel Mouka u materiálu číslo 10 hlasoval pro.
Mluvčí 08:  K tomuto bodu nemá nikdo nic, ukončuji diskuzi, nechám hlasovat.
Mluvčí 08: Ustesení materiálu č.
Mluvčí 08: 11 bylo přijat, to prodobilo 42.
Mluvčí 08: Následujeme materiál č.12.
Mluvčí 08: Záměr prodeje pozemků v Katasóvém území.
Mluvčí 08: Hrabůvka, ulice na Mítě.
Mluvčí 08: Otevírám diskuzi.
Mluvčí 08: Ukončuji diskuzi, nechám hlasovat.
Mluvčí 08:  Pro 42, proti 0, zdrželo se 0.
Mluvčí 08: Materiál s číslem 13, záměr prodeje části pozemku v Katarstaněm území výškovice Ostravy, ulice Ventslíkova.
Mluvčí 08: Otevírám diskuzi.
Mluvčí 08: Nebylo to zapotřebí, můžeme přejít k hlasování.
Mluvčí 08:  Usnesení přijato, všichni přítomní byli pro materiál číslo 14, záměr prodeje části pozemskou katastrofní území Výškovice Ostravy, ulice Koncova, otevírám diskuzi.
Mluvčí 08: Můžeme přejít k hlasování o usnesení.
Mluvčí 08:  Usnesení přijato, proběli všichni přítomní členové zastupitelstva.
Mluvčí 08: Paní Miškeřiková, děkuji.
Mluvčí 08: Materiál číslo 15.
Mluvčí 08: Návrh na podání žádostí o dofinancování z programu na podporu, poskytování sociálních služeb, prodel 2019, financovaný z kapitolu 313, Ministerstva práce sociálních věcí státního rozpočtu, otevírám diskuzi.
Mluvčí 08: Ukončuji diskuzi, nechám hlasovat o usnesení.
Mluvčí 08:  Usnesení bylo přijato, prohlasoval 42 zastupitel.
Mluvčí 08: Materiál číslo 16, žádost o finanční dár, otevírám diskuzi a poprosím předkladatele o předklad.
Mluvčí 08: Pane místosterosto, máte slovo.
Mluvčí 07: Dobrý den, dámy a pánové, máte tady materiál číslo 16 o poskytnutí finančního daru spolku podané ruce osobně asistence.
Mluvčí 07: Tento materiál je ve variantních řešeních.
Mluvčí 07:  a přestože se jedná o dár do 20 tisíc, který je v gesti rady, ho máte tady na stole, je to z toho důvodu, že tato organizace se s žádostí o dár obratila přímo na zastupitelstvo.
Mluvčí 07: My jsme na radě, která proběhla v prazdninových měsících, tento materiál schválili ve variantě neposkytnout, nicméně pravdou je, že během letních měsíců
Mluvčí 07:  nefungovaly komise a já už jsem tehdy deklaroval, že budu reflektovat u této záležitosti rozhodnutí sociální komise, která teda proběhla až tento týden a poté, co na sociální komisi proběhla prezentace projektu ze strany představitelů tohoto spolku, tak komise po nějaké době jednohlasně
Mluvčí 07:  který pomocí všech svých členů hlasovala o variantě poskytnout tomuto spolku z důvodu potřebnosti tohoto projektu dotáci ve vyši 20 tisíc korun.
Mluvčí 07: A já udělám to, co jsem předem deklaroval, to znamená i já dneska navrhuji variantu B, poskytnout tomuto spolku dár ve vyši 20 tisíc korun.
Mluvčí 08: Děkuji.
Mluvčí 08: Ještě poprosím pana tajemníka, který má trošku doplňující informace, protože je to takový nestandardní těch 20 tisíc korun.
Mluvčí 11:  Dobrý den, dámy a pánové, vzhledem k tomu, že, jak upozorňuje pán zastupitel, jde o dar 20 tisíc korun, jde o zbytkovou pravou moc rady.
Mluvčí 11: To znamená, bude li zastupitelstvo hlasovat o 20 tisících korunách, muselo by si tuto záležitost vyhradit, anebo by mělo poskytnout dar ve výši výšší než 20 tisíc korun.
Mluvčí 11: To znamená například 20 tisící jedna, už to tady bylo minule.
Mluvčí 08:  Děkuji, já tedy, ano, pán magistr dohnal.
Mluvčí 07: Pokud je to tak, tak navrhuji asi jen přes tu nejjednodušší a to pravdu poskytnou dár ve výši 20 tisíc korun, jedna koruna.
Mluvčí 08: Další do diskuze.
Mluvčí 08: Pán zastupitel Pabian.
Mluvčí 10:  Já mám jenom dotaz, teda jestliže to združení žádá o 20 tisíc korun, tak těžko jim můžeme věnovat o 20 tisíc jedna korun.
Mluvčí 10: Chápu to správně?
Mluvčí 08: To není dotační titul, kde tyhle podmínky jsou.
Mluvčí 08: Toto je dár.
Mluvčí 08: My se můžeme o jako zastupit, ale případně ráda rozhodnout o jakýkoliv dar.
Mluvčí 08:  Chápu, rozumím, u dotačních titulů by to nešlo, jako kdyby nikdo žádal na spolek, na spolek, na cokoliv jiného, tam nemůže překročit tu svoji žádost, ale u darů to není problém a myslím si, že už jsme to fakt tady jednou řešili.
Mluvčí 08: Pan tajemník ještě.
Mluvčí 11: Samozřejmě ta druhá strana by mohla odmítnout ten vyšší dar, než o jaký žádala, to by se mohlo stát, ano.
Mluvčí 11: Pak je tu druhá možnost vlasovat o vyhrazení té pravomoci, rozhodnout té věci.
Mluvčí 08:  Vím, že je to horrendní suma to navýšení, ale přesto předpokladám, že to přijmou.
Mluvčí 08: Takže, jestli vám to kolegové nevadí, ukončují diskuzi.
Mluvčí 08: Nechám hlasovat nejdříve o variantě B usnesení s tím, že se tam opravuje v textu částka z 20 000 na částku 20 000 a 1 koruna.
Mluvčí 08: Prosím o hlasování o takovémto návrhu.
Mluvčí 08:  Usnesení ve variantě B bylo přijato, prohlasoval 42 zastupitelů.
Mluvčí 08: Materiál číslo 17.
Mluvčí 08: Návrh na převod neupotřebetelného majetku, otevírám diskuzi.
Mluvčí 08: Uzavírám diskuzi, nechám hlasovat.
Mluvčí 08:  U snesení Přijato prohlasovalo 42.
Mluvčí 08: Materál číslo 18.
Mluvčí 08: Příspěvek na podporu vzdělávání zastupitelů městského obvodu, jenom upozorňuji, týká se to všech neuvolněných zastupitelů, kteří se dostávají v tomto bodě na úroveň zaměstnanců úřadu městského obvodu, ostravají jich.
Mluvčí 08: O té vydám diskuzi.
Mluvčí 08: Pane Raždíku, máte slovo.
Mluvčí 04: Já jsem si chtěl zeptat, o jakou částku se teda jedná v součtu pro informaci.
Mluvčí 08:  Ještě částka není stanovená.
Mluvčí 08:  Ještě to možná doplním, není to stanoveno na jednoho zastupitele, nějaká částka bude navržena v rozpočtu na příští rok, ten ještě se sestavuje a samozřejmě taková částka se dá potom mimořádně taky navýšit kdykoliv dál.
Mluvčí 08: Pane tajemníku, máte slovo.
Mluvčí 11:  Dobrý den, vzhledem k tomu, že by to mělo být za obdobných podmínek, za jakých podmínek je to poskytováno zaměstnancům, tak i to usnesení je tak formulováno.
Mluvčí 11: To znamená, že ten proces by měl být zhruba takový, že zastupitel, pokud se chce zúčastnit nějakého školení, požádá si starostu městského obvodu o to, že by se toho školení chtěl zúčastnit a starost ho tam vyšle.
Mluvčí 11: To znamená, úřad ho tam přihlásí a uhradí tu částku toho školení.
Mluvčí 11: Takhle by měl fungovat ten proces.
Mluvčí 11: Takhle je i koncipováno to usnes
Mluvčí 08:  Ano, paní zastupitelka Uhlehlova.
Mluvčí 22:  Já bych se chtěla zeptat, jestli budeme tímto informování o nějakých školeních, když se jich můžeme zúčastnit.
Mluvčí 08: Tady šlo spíš o tu iniciativu těch zastupitelů, kteří se chtějí vzdělat tak, aby mohli řádně rozhodovat o těch materiách, které tady máme.
Mluvčí 08: To znamená, že je to iniciativa, že si odborné a odpovídající školení naleznete.
Mluvčí 08: Ale pochopitelně, pokud by byl nějaký požadovék, pan tajemník je asi schopen přeposílat maily, které obdržel každý den minimálně čtyři nebo pět.
Mluvčí 08:  Nevidím dalších diskutujících, ukončuji diskuzi a nechám hlasovat o usnesení.
Mluvčí 08: Usnesení přijato, všichni přitomní byli pro.
Mluvčí 08: Materiál číslo devatená, žádost o proměnutí poplatku závodce úroku s prodlení p.g.t.
Mluvčí 08: Otevírám diskuzi.
Mluvčí 08:  Nevidím diskutujících, nechám hlasovat.
Mluvčí 08: Ustasení přijato, všichni přitomně byli pro materál č.20.
Mluvčí 08: Žádost do proměnutí poplatku s prodlení d.h.
Mluvčí 08: Oteví nám diskuzi.
Mluvčí 08: Můžeme přejít k rozhodnutí.
Mluvčí 08:  Usnesení je schváleno, všichni při tom byli prdo.
Mluvčí 08: Následujeme materiál s číslem 21, žádost do zastavení exekučního řízení pro minuti pohledávky v.d.
Mluvčí 08: Motiví nám diskuzi.
Mluvčí 08: Nevidím, ukončuj diskuzi, nechám hlasovat.
Mluvčí 08:  Usnesení přijato, prohlasovali všichni přitomní zastupitelé.
Mluvčí 08: Materiál s číslem 22.
Mluvčí 08: Poskytnutí dividuální účelové dotace na dostavbu treningového řiště s umělým povrchem třetí etap a dokončení 2. č.
Mluvčí 08: 1. sanace 2019 Lomítko oplocení terénní úpravy Lomítko a č.
Mluvčí 08: 2. finální položení umělého trávníku 2020 FC Ostrava Jich, zapsaný spolek.
Mluvčí 08:  Otevírám diskuzi a rovnou jenom doplním jednu důležitou věc v důvodové správě, kde je napsano, že materiál bude projednan v radě dne 22.08.2019, což se také stalo a rada doporučila variantu B usnesení.
Mluvčí 08: Do diskuze se hlásí paní místostrská Hrabovská.
Mluvčí 18:  Dobrý den, vážené dámy, vážení pánové, u tohoto materiálu pod číslem 22 si dovoluji tedy navrhnout variantu B, jak jste četli ve zdůvodnění,
Mluvčí 18:  tak vlastně dotace Městského vodu Ostrava a jich ve výši 280 tisíc korun podminuje získání dotace Moravskosleského kraje ve výši 500 tisíc korun a statutárního města Ostrava 1 720 tisíc korun.
Mluvčí 18: Vlastní prostředky spolku budou dány ve výši
Mluvčí 18:  Ve výši, ve výši.
Mluvčí 18: Teď jsem si to znamenala.
Mluvčí 18: Ale taky kolem 200 tisíc korun.
Mluvčí 18: Takže vlastně naše dotace podmínuje získání dotace z kraje a z města.
Mluvčí 18:  A také bych zdůraznila, že vlastně majetek po kolaudaci v hodnotě 4,5 milionů korun přejde do majetku městského ovodu Ostrava Jich.
Mluvčí 18: Navíc toto hřiště je velice potřebné i pro základní školy kosmonautů 13 a kosmonautů 15.
Mluvčí 18: Z tohoto důvodu nabrhuji variantu B.
Mluvčí 08:  Děkuji.
Mluvčí 08: Někdo další do diskuze?
Mluvčí 08: Nevidím, dovolím si teda přejít k hlasování a to nejdříve o úsnesení varianty B. Toto úsnesení bylo přijato, prohlasovali všichni přítomní zastupitelé.
Mluvčí 08: Materiál číslo 23.
Mluvčí 08: Zřizovací listy na základní školy a materské školy Ostrova Dubina ve košáře 6.
Mluvčí 08: Příspěvková organizace otevírám diskuzi.
Mluvčí 08:  Ukončuji diskuzi, nechám hlasovat.
Mluvčí 08: Usnesení také přijato pro 42.
Mluvčí 08: Materiál číslo 20.4.
Mluvčí 08: Podání žádnosti o příspěvěch z programu bezpečnost pro projekt rekonstrukce ulice Majora Nováka s tím, že připomínám, že je nový návrh usnesení a poprosím o předklad pana místo starostu Dohnala.
Mluvčí 07:  Tak dámy a pánové, kolegové, na stole máte novou verzi materiálu číslo 24 a to je jak usnesení, tak důvodové zprávy.
Mluvčí 07: Logika toho materiálu je stejná, akorát v době, kdy jsme ho zpracovávali, tak jsme vlastně k této záležitosti ještě neznali usnesení rady města.
Mluvčí 07: Rada města k tomuto bodu hlasovala vlastně toto úterý a to usnesení přijalo v trošičku jiné formě, než byl ten náš materiál koncipován, tudíž došlo k předělání toho materiálu v oblasti
Mluvčí 07:  zejména toho předfinancování, kdy ta původní logika materiálu byla nastavena tak, že to předfinancování projektu ponese městský obvod a statutární město Ostrava na půl a s rozhodnutím úterní rady města je to tak, že se očekává to předfinancování ve výši ze strany města pouze v té části 11,5 milionů, přičemž jakoby ta zbývající část, včetně ty požadované dotace, by měla jít za městským obvodem.
Mluvčí 07:  To znamená, v tomto duchu byl změněn materiál, jak říkám, logika celého projektu a celého financování zůstává stejná.
Mluvčí 07: Projekt je rozpočtován na 31 milionů, přičemž očekávaná přislíbená dotace je ve výši 8 milionů korun a spolufinancování obvod a statutární město je 11,5 milionů.
Mluvčí 07: Pouze dochází k té úprave, jak říkám, ve fázích toho předfinancování.
Mluvčí 08: Děkuji, otevírám diskuzi.
Mluvčí 08:  Pan zastupitel Mouka, má slovo.
Mluvčí 17: Ještě jednou dobrý den, dámy a pánové.
Mluvčí 17: Samozřejmě každé prostředky z vnějších zdrojů jsou vítáne, celou tu akci vítáme.
Mluvčí 17: Jestli tady byl problém s tím, že materiál od toho, že dostaneme jako zastupitelé materiály zříve od tři dny, tak tady já mám trochu větší problém.
Mluvčí 17:  V podstatě tuto informaci jsme se dozvěděli někdy v ten čtvrtek, kdy jsme dostali ty materiály a v těch materiálech bylo něco, co mě docela zarazilo, protože ty terminy jsou skutečně šibeniční.
Mluvčí 17: Já tady hovořím ze vlastní zkušenosti a pokud jednak zadává si řízení u takové zakázky těch měsíců,
Mluvčí 17:  A samozřejmě hlavně ta doba realizace údopravní stavby 7 až 10, to znamená 3 měsíce.
Mluvčí 17: S tím, že vyúčtovat musíte do 12. měsíce, je fakt šibenční.
Mluvčí 17: Tady vypadlo z toho materiálu, co máme na stole, že v případě, pokud nerealizujeme do toho 12. měsíce toho roku 2020, tak budeme muset vracet
Mluvčí 17:  dotat si za ten výtah, která byla, já nevím, kolem nějakých dvou milionů korun.
Mluvčí 17: Trochu, jestli teď mám hlasovat, trochu mi chybí i nějaká prezentace toho projektu.
Mluvčí 17: Chybí mi, kdy byl vypracován, kdo ho vypracoval, jestli tam, jestli to je nějaká stará věc, nebo prostě jestli to je něco tudlenstu chvíli udělané a
Mluvčí 17:  Jako, i když to zní jako dost divně, tak je pro mě docela problém pro tenhle materiál hlasovat.
Mluvčí 08: Pan místo Srsta dohnal.
Mluvčí 07:  Máte pravdu, že ty termíny jsou takové, jaké jsou, ten projekt je historický, už tady nějakým způsobem o tomto projektu bylo rozhodnuto v minulosti, s tím, že co se týče této konkrétní etapy, tak ta je samozřejmě nachystaná projekčně ve fázi, kdy čekáme vydání stavebního povolení, to znamená, že ten projekt vznikl někdy
Mluvčí 07:  pravděpodobně zhruba 2 až 3 roky zpátky, jedna se teda opravou celého celého toho prostoru ulice Majora Nováka a já věřím, že jako by stíhnutelné to je, samozřejmě bude záležet na investičním odboru, ale zase na druhou stranu, jedná se de facto o rekonstrukci uličního prostoru, není to nějak zase úplně dramaticky komplikovaná stavba,
Mluvčí 07:  Co se týče té prezentace, tak samozřejmě jedná se o prostory chodníků zelení a parkovacích míst, zejména v tom místě, kde já jsem si jenom nějaké čísla, abyste úplně základní měli.
Mluvčí 07: Jedná se o starší projekt, který tady určitě byl prezentovaný v době, kdy se o něj žádalo poprvé.
Mluvčí 07: V současné době máme na ulici Mára Nováka 342 zaparkovaných aut, a to včetně aut, které tam stojí v rozporu
Mluvčí 07:  Předpisy, po rekonstrukci této ulice, tady bude 366 parkovacích míst přímo v ulici Majora Nováka, to znamená nárůst 24 parkovacích stání plus 16 parkovacích stání vznikne jako by na té bývalé požární ploše před bývalou základní školou Majora Nováka a dalších 35 parkovacích míst vznikne ve vnitrobloku té školy, které budou pro účely těch nezískových organizací, které v té škole dneska působí.
Mluvčí 07:  Takže tolik asi jakoby k tomu, co se tam všechno chystá a co se týče těch termínů, tak u těch dotací je to tak jakoby často, ale bohužel musíme se s tím popasovat, aby jsme to zvládli.
Mluvčí 17: Pán zastupitel Mouka.
Mluvčí 17: To já určitě nerozporuju, já se jenom, teda mě tam zarazilo a tady bohužel to v tom materiálu, který jsme dostali, teď ještě nepodobě chybí.
Mluvčí 17:  že v případě, pokud nebude ta dotace realizována, respektive vyučtována do 12. měsíce 2020, tak přijde obvod o už přidělenou dotaci spojenou s tím výtahem.
Mluvčí 17: Je to tak?
Mluvčí 08: Pan místo Srsta dohnal?
Mluvčí 07:  Je to tak, ale tahle informace vlastně už jako by navazuje na to původní porání té dotace, kterou jsme získali právě na ten výtah někdy před těma dvěma lety.
Mluvčí 07: Takže to by bylo pouze konstatování něčeho, co už jako by je.
Mluvčí 07: Jo, jestli si teď rozumíme.
Mluvčí 07:  Už v podmínkách té původní dotace bylo, že toto musí proběhnout a pokud to neproběhne v tom termínu, tak to vrátíme.
Mluvčí 07: Takže my jsme to, to co se ptáte, už bylo schváleno v době, když se žádalo o dotaci na ten výtah.
Mluvčí 07: Jestli mě pan tajemník doplní, jestli to říkám správně, ale je to tak.
Mluvčí 08: Pan zastupitel Mouka.
Mluvčí 17: To znamená, že pokud se neudělá toho Majora Nováka, pokud se nepožádá o toho Majora Nováka, tak se bude vracet dotace za výtahy.
Mluvčí 17:  No tak to je mi jasné, no ale v tom případě, jako, jestli to, jako ta výzva byla takhle, nebo to vás teď napadlo, nebo, takhle je vypsána ta výzva?
Mluvčí 08: Výzva je vypsána na bezbariervou trasu, která musí vést o nějaké veřejné budovy.
Mluvčí 08: 1590, jasné, teď to vidím.
Mluvčí 08: V podstatě až, v podstatě nějakému prvku MHD, takže.
Mluvčí 08:  Toho jsme využili a v rámci toho opravy toho výtahu v podstatě opravujeme i ulici.
Mluvčí 08: Doufám příští rok.
Mluvčí 17: No tak to nezbývá, než si držet palce, ať se to stihne.
Mluvčí 08: My si držíme palce.
Mluvčí 08: Pani zastupitelka Folinová.
Mluvčí 02:  Vážený pane starosto, rada kolegové, dámy a pánové, chtěl bych všechny pozdravit po létě.
Mluvčí 02: Já tady k tomuhle teda ano, samozřejmě držíme si palce, aby se to stihlo a věříme, že se to stihne, ale
Mluvčí 02:  Musíme taky předpokládat s tím, že budou komplikace a problémy.
Mluvčí 02: Máme tedy variantní řešení, že můžeme případně požádat o prodloužení telhuty u toho poskytovatele nebo analyze?
Mluvčí 08: Já na to rád odpovím.
Mluvčí 08: Možná bych Honza mohl taky, ale zkusím já.
Mluvčí 08: Podívejte se, ten uliční prostoru je potřeba opravit tak, jak tak.
Mluvčí 08:  To znamená, my jsme připraveni to mít jakoby s těžejní a první investici příštího roku.
Mluvčí 08: Budeme mít na to dostatek finančních prostředků, například rezervy.
Mluvčí 08: To znamená, to uděláme i bez té dotace, kdybychom její náhodou nezískali.
Mluvčí 08: Jediné, co nám v podstatě v tuto chvíli opravdu hrozí, je vrácení té původní dotace na ten výtah.
Mluvčí 08: Asi mě chce doplnit pan dohnal ještě.
Mluvčí 07:  Já jenom odpovím na ten vaš poslední dotaz, vždycky je možnost si požádat o odkláda, ale věřím, že na to jakoby nedojde.
Mluvčí 08: Pani zastupníková Foldynova.
Mluvčí 02: Tak děkuji, já jenom, že tahle odpověď mě aspoň trošku uklidnila, tedy co se tohohle týče, děkuji.
Mluvčí 08: Ještě nějakých dotazů?
Mluvčí 08:  Nevidím, ukončuji diskuzi, nechám hlasovat o usnesení.
Mluvčí 08: Opravené.
Mluvčí 08: Usnesení přijato, prohlasoval 42.
Mluvčí 08: Materiál číslo 25, zpráva o zbodaření městského oboru Ostravech za období jeden až červen 2019, otevírám diskuzi.
Mluvčí 08: Ukončuji diskuzi, nechám hlasovat o usnesení.
Mluvčí 08:  U snesení přijato, prohlasovalo 39 proti 0, zdrželi se 3.
Mluvčí 08: Materiál s číslem 26, návrh rozpočtový opatření číslo 3Z 2019, rozpočtu městského oboru Ostrava jihna roku 2019.
Mluvčí 08: Otevírám diskuzi.
Mluvčí 08: Ukončuji diskuzi, nechám hlasovat.
Mluvčí 08:  Usnesení přijato pro byli všichni přítomní zastupitelé.
Mluvčí 08: Je zde materiál číslo 27, návrh na schválný statutu sociálního fondu.
Mluvčí 08: Chci jenom říct, že jediné, co se v něm mění, je poslední bod, bod číslo 8 v článku 5.
Mluvčí 08: Otevírám diskuzi.
Mluvčí 08: Dovolím si uzavřít diskuzi a nechat hlasovat o usnesení.
Mluvčí 08:  Usnesení přijato, všichni přítomní byli pro.
Mluvčí 08: Máme zde bod dotazy, připomínky, podněty členů zastupitelstva, organizační záležitosti.
Mluvčí 08: Otevírám diskuzi k tomuto tématu.
Mluvčí 08: Pan zastupitel Netočný.
Mluvčí 12:  Dobrý den, dámy a pánové.
Mluvčí 12: Já bych se jenom chtěl vrátit krátce do července, kdy tady celý vlastně náš obvod se změnil v takovou savanu a do toho věli sekačky a snažili se tu savanu kosit.
Mluvčí 12: Já bych se chtěl zeptat, asi teda pana m.st.
Mluvčí 12: Hibnera, jestli pro příští rok jsme schopni na to nějak dynamičněji reagovat, například sekat, až to bude opravdu vyžadovat situace.
Mluvčí 12: Děkuji.
Mluvčí 08:  Děkuji za dotaz.
Mluvčí 08: Chce reagovat pan m. Sr.
Mluvčí 08: Stachibner.
Mluvčí 14: Děkuji za slovo a děkuji za dotaz.
Mluvčí 14: Dobrý den, vážené dámy a pánové.
Mluvčí 14:  Já nejsem schopen ovlivnit počasí.
Mluvčí 14: Ani nikdo z nás.
Mluvčí 14: Čili jakoby rozumím tomu vašemu dotazu, neumím vám říct, co bude za rok, co se týče počasí.
Mluvčí 14: Co se týče nějaké pružnější reakce na ten stav toho travního porostu, tak my jsme zadali i teď, když jsme vlastně prováděli ten pokoz v červenci,
Mluvčí 14:  pokyny, aby se tráva kosila na nejvyšší možnou délku.
Mluvčí 14: Nicméně nějakým způsobem my ty trávní porosty udržovat musíme a jakýkoliv vlastně ten zásah by měl být veden k tomu, aby ten trávní nějakým způsobem buď to
Mluvčí 14:  oživil nebo ho ozdravil, já nevím, jak to ještě jinak nazvat, prostě, aby ta vegetace prospívala, aby ten zasah k tomu prospíval.
Mluvčí 14: To, že vlastně byla taková suchá, tak vlastně víme to, že to není poprvé,
Mluvčí 14:  ale pokud se podíváte na, nebo pokud se vrátíme teda do toho července, tak jak byste zmínil, tak ta situace, co se týče těch trávníků, byla nejenom v našem městském obvodě, nejenom v Ostravě, ale v podstatě po celé republice.
Mluvčí 14: To znamená skutečně to, jakým způsobem fungují klimatické podmínky a jaký mají dopad na
Mluvčí 14:  v podstatě přírodu, tak určitě neovlivní nějaký pokost na Ostravě jihu.
Mluvčí 08: Pán zastupitel Netočný.
Mluvčí 12:  Já děkuji za odpověď.
Mluvčí 12: Samozřejmě chápu to, že nikdo a dokonce ani rada městského oboru není schopná ovlivnit počasí.
Mluvčí 12: Můj data spíš byl takový, jestli je opravdu nutné, když ta tráva je naprosto zeschlá, spálená, jí znovu, nebo jí se snažit kosit.
Mluvčí 08: Pán místo srdca Hybner.
Mluvčí 08:  určitě to není nutné.
Mluvčí 08: Pan zastupitel Vysocký.
Mluvčí 15: Dobrý den, dámy a pánové.
Mluvčí 15: Byl jsem osloven občanej Ostravy Jihu cyklisty, kteří mě informovali o tom, že podel obchodního centra Kotva dochází ke slovním konfliktu mezi chodci a cyklisty.
Mluvčí 15:  a že bych chtěl požádat mým jménem zastupitelstvo, jestli by se tam nedala nalajnovat, ale sponělajna, a vymezit tam nějakých metrů cyklotrasy, aby chodci neměli proti těm cyklistům, kteří nechtějí používat přímo veřejnou komunikaci a chtějí raději pochodníků, aby tam prostě nebyly konflikty mezi těmi cyklisty a chodci, což není až tak finančně náročné.
Mluvčí 15: A bod číslo dva ještě bych chtěl,
Mluvčí 15:  Mám možnost teď z balkonu, protože se dívám přímo z balkonu na shopping park a tam se staví nová cesta a na té cestě je vidět zásadní rozdíl v rychlosti práce, když stavební firmy pracují pro soukromý stůběk, tak tam se maka od vidím do nevidím intenzivním tempem a vedle toho kousek dál
Mluvčí 15:  ale asi město, když se pracuje na ulici Vyškovické, tak to je střímačí tempo, kde se pracuje pro zahření kluby.
Mluvčí 15: A to je obrovský rozdíl v tom se výkonností, na první pohled.
Mluvčí 08:  Děkuji.
Mluvčí 08: Já v podstatě zkusím to vzít odzadu.
Mluvčí 08: Neříkám, že soukromé subjekty nejsou v lepší pozici než samozprávě.
Mluvčí 08: Určitě jsou.
Mluvčí 08: Nemusí se dodržovat některé zákony o veřejných zakláskách.
Mluvčí 08:  A většinou město, na moje městské obhody, tam mají druhé hodnotící kriterium, pokud nemají 3, 4, tak je tam termín realizace, ale pokud ten stavebník si tam napíše a vyhraje tu zakázku s tím termínem, tak pak je důležité, aby ho splnil a jakým tempem to potom toho dosáhne, už je bohužel na něm.
Mluvčí 08:  Rozumím vašemu podnětu, taky bych byl rád, kdyby se všechno udělalo a oprava ulice Majora Nováka byla za tři měsíce, nikoliv za sedm.
Mluvčí 08: Ano, všichni bychom byli rádi, ale záleží to na různých jiných okonom.
Mluvčí 08: Co s týče kotvy.
Mluvčí 08:  Já si myslím, že pan místa starosta si asi poznačil podnět, nicméně v rámci opravy toho předprostoru se počítá přímo s cyklostezkou, ale v tuto chvíli si myslím, že na těch chodnících, protože to jsou chodníky, nemají cyklisté co dělat a mají právě využít komunikace třetí třídy, tedy ulice sloužící i pro auta.
Mluvčí 08: Ale je to podnět, který lze samozřejmě žít, ale to už je na panu místa starostovi, jak si s ním poradí.
Mluvčí 08: Pokud je to reakce na tento dotaz, tak pan Hybrner má slovo.
Mluvčí 14:  Děkuji za slovo.
Mluvčí 14: Pan starostán vlastně odpověděl víceméně za mě.
Mluvčí 14: Já bych řekl v podstatě to tež.
Mluvčí 14: To znamená, co se týče kotvy, tak v rámci revitalizace toho předprostoru kotva se cyklostezkou počítá.
Mluvčí 14: Co se týče případné výjimky a ježdění po chodníku, tak s tím teda já za sebe zásadně nesohlasím a nemyslím si, že jsem sám.
Mluvčí 14: Rozhodně si nemyslím, že by cyklisti měli na chodníku co dělat.
Mluvčí 14:  To, že už teď se tak děje, tak já si myslím, že to není rozhodně dobře, protože mnohdy, není to sice ten případ té kotvy, ale mnohdy cyklisté jezdí po silnici i tam, kde cyklostezka není a naopak tam, kde cyklostezka je, tak zase jezdí po chodníku, tak já tomu nerozumím.
Mluvčí 14:  A nemyslím si, že bychom měli tady suplovat nějakým místním opatřením zákony České republiky, který jasně stanoví o tom, kde cyklisté mohou a nemohou jezdit.
Mluvčí 14: A co se týče samozřejmě toho druhého dotazu, tak tam taky se připojí k té odpovědi pana starosty, kdy vlastně Výškovická není věc, kterou by řešil náš městský obvod.
Mluvčí 14: Pan zastupitel Smoleň.
Mluvčí 16:  Vážený pane starosto, dámy a pánové, dobrý den.
Mluvčí 16: Já bych se ještě vrátil k té otázce toho kosený trávy.
Mluvčí 16: Ono to asi není tak jednoduché, jak to vypadá.
Mluvčí 16: Existuje doporučení ministerstva životního prostředí, že by se neměla sekat tráva na menší výšku než 10 cm.
Mluvčí 16:  Ale bohužel někdy se musí sekat trava, i když je suchá.
Mluvčí 16: A to z jednoho prostého důvodu, protože v té suché travě jsou plevele a ty pokud se vysemení, tak na další rok ta trava nemá žádnou hodnotu a je úplně zničená.
Mluvčí 16: To znamená, že musí se
Mluvčí 16:  přistupovat k tomu kosení na i těch suchých plochách individuálně, musí se vytypovat podle toho, jaká tam je skladba vlastně těch rostlin a podle toho se by mělo určovat, které plochy budou koseny i v okamžiku, kdy jsou suché.
Mluvčí 16: Samozřejmě na to by měla asi navazovat nějaká osvěta a nějaká informovánost občanů v novinách, aby byli si vědomi toho, proč se tak činí.
Mluvčí 16: Takže není to opravdu jednoduché,
Mluvčí 16:  různé obvody spolupracujou s vysokými školami tady v tomhle, nebo s odbory životního prostředí, jo, hodně daleko se třeba v tomhletom Hradci Králové doporučují třeba konzultaci s úřadem Hradec Králové.
Mluvčí 16: Děkuji.
Mluvčí 08: Děkuji, pan zastupitel Graňák.
Mluvčí 06:  Děkuji za slovo, pane starosto.
Mluvčí 06: Přibližně před 14 dny prošla našim obvodem a zvláště Laviškovicemi silná bouře s vychrem.
Mluvčí 06: Polamalo to dost stromů, opadlo hodně větví, lístí a dalšího nepořádku.
Mluvčí 06:  a trvalo dost dlouho, než se ty větve uklídily a někde leží do dneška, například na ulici Husarové a v některých trošku odlehnejších místech, tak bych si chtěl zeptat, čím to bylo zapříčíněno a jestli bude zjednána nějaká naprava.
Mluvčí 08: Odpoví pán místostvosta Hibner, který má slovo.
Mluvčí 14:  Děkuji za slovo.
Mluvčí 14: Pane Gráňáku, na to odpovím velice přesně.
Mluvčí 14: To, proč se tak stalo, bylo to, že byly takové pobětelnostní podmínky, to znamená, tam se proběhla nějaké oko, nějaké vychřícet v té lokalitě a co se týče té ulice Hůsarova, o které zmiňujete se, tak ty větve tam nanosily lidé, kteří tam bydli v těch rodinných domcích.
Mluvčí 14: My máme fotodokumentaci,
Mluvčí 14:  a řešíme to s městskou policií, kdy chtěli títo lidé využít situace, že jsou všude větvé a místo toho, aby si sami zajistili likvidaci ořezů, tak to natáhali na veřejný pozemek.
Mluvčí 14: My tady tuto situaci řešíme a skutečně toto nezůstane bez odhezvy z naší strany.
Mluvčí 14:  Pan zastupitel Luzar má slovo.
Mluvčí 13: Děkuji za slovo, vážený pane starosto, dámy a pánové, asi zdolím krátce hájit možná ty cyklisty, který tady zazněli, že neví co chtějí a nemají zjít po chodníku.
Mluvčí 13:  Ale když se podíváte reálně na tu situaci, která je u kotvy, to je obrovský široký asfaltový pás, po kterém ti cyklisté jedou a májí určitě problémy s chodkcí.
Mluvčí 13: Když si tady zazní, že my tam plánujeme vybudovat cyklostezku, tak co nám brání, aby jsme vzali kybl s barvou a namalovali tam pás a vyčlenili kousek toho prostoru, kde ta budoucí cyklostezka bude, aby už tam dneska mohli jezdit, než tu revitalizaci provedem, která může být hotová za 4 roky.
Mluvčí 13:  Jde o to, že potom jí provedeme za drahé miliony a řekneme, milí cyklisté, a teďka tady po ní jezděte, ale předtím jste tam nemohli jezdit, je to úplně stejná trasa, akorátže teď je tam oficiální cyklostezka.
Mluvčí 13: Čili buďme trošku střícnější a pokud to nebrání těm chodcům a všichni víme, že ten chodník asfaltový je velice široký,
Mluvčí 13:  a že ten metr a půl, dva metry by tam klidně vyčlenit šlo.
Mluvčí 13: Udělejme to jednoduše, opravdu barvou, vyznačme a máme ty zkušenosti o vodě, že cyklostezka je barvo vyznačena, měla svůj úspěch, byť se zabrali chodníky na Bělském lese, sýdlišti mi dají zapravdu, že tak tam vyznačené cyklostezky jsou a klidně by mohly být, až se provede revitalizace, potom děkuji.
Mluvčí 08: Děkuji za dotaz, odpoví opět pan mistr Srstán Hibner.
Mluvčí 14:  Ta připravovaná cyklostezka v rámci revitalizace bude oddělaná travnatým pásem, čili jednoznačně tam bude v pozici bezpečnějšího provozu, ale tak já myslím, že to můžeme zvážit a v rámci třeba i dopravní komise to můžeme projednáct s odborníky, takže já děkuju za ten podměn.
Mluvčí 14: Pan zastupitel Mouka.
Mluvčí 17:  Dobrý, já se teda vrátím ještě k té trávě.
Mluvčí 17: Já jsem teda spíš, než odpověď, než že nedokáže rada nebo vedení ovlivnit počasí, očekával odpověď, že ano, nějakému pochybení došlo a předpokládáme, že se opakovat nebude, protože přijmeme tyto kroky.
Mluvčí 17: Zdeště ta situace,
Mluvčí 17:  Kolem toho kosení byli jsme osobně u toho, když městská firma Ostravské lesy, která je tady nasplouvaná sobvodem, vysloveně kosila hlínu.
Mluvčí 17: Takže já vím, že to počasí bylo špatně, vím, že ta situace je složitá, ale očekával bych, že budeme dělat vše pro tu nápravu.
Mluvčí 08:  Odpověd pan mistrovstvorstvár Hibner.
Mluvčí 14: Já se omluvám, že to tak vyznělo.
Mluvčí 14: My samozřejmě ty jednotlivé případy, na které narážíte, tak jsme řešili individuálně.
Mluvčí 14: Nejenom já jsem byl v terénu, samozřejmě kolegové, respektive kolegyně, které na starosti tady tuto problematiku mají.
Mluvčí 14:  Snažili jsme se nějakým způsobem řešit tu situaci a jak už bylo řečeno, není to jednoduché to vyřešit a myslím si, že když se na to podíváme dnes, tak ty trávníky se zvetily nebo jsou v pořádku, jsou regenerované, takže já si myslím, že ta situace
Mluvčí 14:  Byla, my přijmeme nějaké opatření, aby se neopakovala a v každém případě kosení ale rozhodně nepřestaneme.
Mluvčí 14:  Budeme kosit tak, jak to bude třeba a tak, jak nám to doporučí, právě tak, jak bylo zmíněno odborníci.
Mluvčí 14: My v tuto chvíli vlastně jsme zadali projekt na údržbu zeleně.
Mluvčí 14: Tam v součástí výstupu toho projektu bude i způsob péče o tu zeleně a budeme tam mít i konkrétní doporučení k údržbě i trávníků.
Mluvčí 14: Jak k tomu přistupovat, kolikrát kosit, v závislosti na klimatických podmínkách a tak dále.
Mluvčí 08:  Děkuji.
Mluvčí 08: Pan zastupitel Netočný.
Mluvčí 12:  Já bych chtěl teďka ještě trošku k jinému tématu, děkuji za další reakci k těm trávníkům.
Mluvčí 12: Rád bych pozval všechny zúčastněné zastupitelé radu i občany na zítřejší veřejné projednání potenciálního rozšíření spalovny nebezpečných odpadů, které chce zrealizovat společnost CUS, která již provozuje aktuálně spalovnu nebezpečných odpadů napomezi Přívozu a Mariánský hor.
Mluvčí 12:  Jedná se o spalovnu, která už nyní spaluje nebezpečný odpad, který se sváží z celého Česka, to znamená není to tak, že bychom si pálili pouze vlastní odpady, ale vozí se k nám odpady ze zbytku země.
Mluvčí 12:  a společnost Suez chce kapacitu této spalovny ještě dále nabišovat.
Mluvčí 12: Proto se tedy zítra všichni zástupci dotčených stran setkají v Mariánských horách na Mariánském náměstí od tří hodin v budově DTO.
Mluvčí 12: Takže pokud máte zájem na tom, aby tady mohli dýchat čerstvý a zdravý vzduch, tak určitě přijďte vyjádřit svůj názor zítra.
Mluvčí 12: Děkuji.
Mluvčí 08:  Děkuji za pozvánku, paní zastupitelka Nováčková.
Mluvčí 21:  Dobrý den, vážení zastupitelé, vážená rado.
Mluvčí 21: Jenom jestli by mě napadla taková věc, jestli by bylo možné to pozvání na veřejné projednání s veřejní, třeba na Facebooku městského obvodu, což si myslím, že by jako informační kanál nebo informační kanál městského obvodu zasáhne velkou skupinou, tak by to nebylo špatné.
Mluvčí 21: A potom mám otázku na pana místo starostu Dohnala, jestli by nám řekl, jak probíhají přípravy na strategický plán.
Mluvčí 21: No nauž je to taková naše obvyklá otázka.
Mluvčí 08:  Děkuji, dávám slovo panu místeřstvovi Dohnalovi.
Mluvčí 07:  Tak co se týče strategického plánu, tak pan vedoucí v tenhle moment má zpracovanou nějakou základní vizi, jak tohle bude probíhat, na které jsme spolu seděli několikrát.
Mluvčí 07: V tenhle moment jsme byli trošičku zabržděni tím, že administraci toho projektu, že my si vlastně
Mluvčí 07:  toho dozorovatele, toho statistického plánu, tak jak tady padlo minule, chceme nechat zaplatit dotace z operačního programu zaměstnanost.
Mluvčí 07: Jedná se teda o sdílenou dotaci, o kterou si žádámě z toho strává.
Mluvčí 07: Bohužel je to tak, že si o tuto dotaci žádámě z městských obvodu a mě se to pouze administruje, takže tento proces nás tento moment trošičku brzdí, když jsme trošičku byli svazováni tím,
Mluvčí 07:  jak odbor strategického rozvoje na městě tuto zakázku připravoval, v tenhle moment víme, že si toho garanta, toho dozorovatele můžeme sami soutěžit, to znamená v tento moment je nachystána soutěž z naší strany na supervajzra, tvorby strategického plánu,
Mluvčí 07:  poté, co to bude odladěno naším odborem, oddělením pro veřejné zakázky, tak tuto soutěž určitě vyhlásíme a začne jakoby ta samotná tvorba.
Mluvčí 07: V tento moment některé dílčí úkoly už začaly, v rámci jiného dotačního titulu Obec prospešná seniorům jsme si začali mapovat potřeby volnočasových aktivit našich seniorů na území městského obvodu, kdy pomocí dotazníkového šetření zjišťujeme osoby naši seniori
Mluvčí 07:  v oblasti řekněme trávení volného času měli zájem a samozřejmě i tyto nazbírané data, jakoby už budou součástí strategického plánu v úseku, kterého se tady toto týká.
Mluvčí 07: Takže opravdu nějaké dělčí věci už běží, nicméně klíčové je pro nás vypsání soutěž na toho supervisora.
Mluvčí 07: Když tak nad tím přemýšlím, tak si troufnu říct, že bychom někdy v průběhu podzimu mohli udělat nějaký zase seminář pro všechny zastupitelé,
Mluvčí 07:  kde už by proběhla zase nějaká řekněme neformální diskuze, které samotné další fázi, která začne ještě v tomto roce.
Mluvčí 08: Děkuji za odpovědi.
Mluvčí 08: Pan zastupitel Luzar.
Mluvčí 13: Já bych si dovolil jenom krátce reagovat.
Mluvčí 13: Tady zaznělo, že bychom měli pořídit nebo pozvat občany na veřejné projednávání akce ne z palovně,
Mluvčí 13:  Skráceně, ale to je nějaká v rámci stavebního řízení, veřejné projednávání EI nebo podobně, nebo je to slouh, kterou máme individuálně jako stvůrců.
Mluvčí 13: Přiznám se, abych potřeboval vědět takto informaci.
Mluvčí 13: A druhá věc, která už je technicky obecná, tady zaznělo, že vlastně je to problém.
Mluvčí 13: Ano, je to problém, ale my produkujeme nebezpečné odpady.
Mluvčí 13: Skoro všichni nějaké v formě.
Mluvčí 13:  A jestli že přijmeme tazy, že každý si své odpady má likvidovat sám na svém území, tak budeme mít tisíce malých kotelen, které budou schopny likvidovat tyto odpady, ale to je přece absolutně neefektivní.
Mluvčí 13: Tady velká spalovna, která to umí a dělá to dobře, proč ne?
Mluvčí 13: Ale je to debata, která by se tady na tomto plénu asi neměla odehrávat.
Mluvčí 13: Já bych rád, abyste drželi toho
Mluvčí 13:  co máme v popisu práce, to znamená dnešní zastupitelstvo a program.
Mluvčí 13: Vnímám, pokud je to pozvánka na projednávání EI nebo podobné záležitosti, o tom ano, neměl bych s tím problém, ale nechme si ty technické a ty ostatní věci, které by na té diskuzii právě měly probíhat.
Mluvčí 13: Děkuji.
Mluvčí 08: Děkuji, pan zastupitel, netočně doplním.
Mluvčí 12: Tak já to tedy doplním, jedná se o oficiální veřejné projednávání a podněty z tohoto projednávání budou potom předány dále ministerstvu pro EI.
Mluvčí 08:  Pán zastupitel Mouka.
Mluvčí 17: Já si dovolím předat panu Luzarovi pozvánku na toto veřejné projednávání, kde se teda všechno doví, protože samozřejmě ta diskuze tady asi tak nějak úplně nepatří, ale pokud
Mluvčí 17:  čelný představitel parlamentu říká, že tady máme výbornou spalovnu, která řeší věci a v podstatě neví o tom vůbec nic, tak nevím, já bych možná o tom ani nemluvil.
Mluvčí 17: Já vám předám tu pozvánku, pane inženýr.
Mluvčí 08: Další do diskuze.
Mluvčí 10: Pan zastupitel Pabian.
Mluvčí 10:  Děkuji za slovo.
Mluvčí 10: Já bych tímto chtěl dát podnět ke zbudování chodníků na ulici Beskidská mezi ulicem Michalupníková a Bastlova.
Mluvčí 10: Je to věc, která podle mě určitým dluhem v této lokalitě, kdy výstava chodníků v části závře družstvu se ukončila někdy na počátku 90. let a tady tato ulice zůstala takovou popelkou, protože ona teprve v 80. letech byla vyasfaltována, do té doby to byla taková komunikace, nějaký takový mlad nebo co to bylo.
Mluvčí 10:  A dnes je to jedna z naprosto hlavních komunikací v této lokalitě, kdy je tam skutečně velmi vysoký provoz, protože po této ulici se do paneláku, který stojí tady kousek od úřadu, musí dostat všichni občané, kteří tam bydlí svými vozidly, dále tam jezdí linka malého autobusu 96 atd.
Mluvčí 10:  a je to vlastně jedna z mála úlit a opravdu je široká, ale nemá ani jedné straně chodník.
Mluvčí 10: Takže já bych byl rád, kdyby při slušným místo starosta, nevím přesně, jak bude ten projektový běh, jestli to bude patřit nejprve ODK nebo investicím, ale každopádně je to otázka bezpečností, protože po té ulici chodí děti do školy a do toho tam jezdí autobus a je tam skutečně velký provoz.
Mluvčí 10:  Pokud to bude třeba pojednáváte do Pravní komise, což by určitě měla, jako v rámci toho záměru, rád bych se toho klidně zúčastnil do toho jednání mimořádně.
Mluvčí 10: Takže děkuju.
Mluvčí 08: Děkuji za podnět.
Mluvčí 08: Myslím si, že příslušní místo starosta si to zaznamenal a zkusí učinit kroky.
Mluvčí 08: Další dotazy, připomínky podněty.
Mluvčí 08:  Nevidím, dovolím si uzavřit tento bod.
Mluvčí 08: Dovolu si vás také informovat o tom, že veřejnost je informována o činnosti obce prostřednícím oficiálních internetových stránek, obvodu, úřední desky, jižních listů sociálních sítí a médií.
Mluvčí 08: I když mám ještě chvilku čas, tak já nejdříve zkusím, zdaj jsou přítomní občané, kteří se přihlásili do diskuze, i když ještě není 15. hodina.
Mluvčí 08: Nejdříve paní ... přepoklám, že to byla ta milá maminka s tím dítětem, takže přepoklám, že tady není.
Mluvčí 08:  Odhaduju správně.
Mluvčí 08: A dále se do diskuze z občany chtěla přilásit paní Kateřina Maršalíková.
Mluvčí 08: Pokud je přítomná, poprosím.
Mluvčí 08: Má slovo.
Mluvčí 08: Poprosím vás k mikrofonu.
Mluvčí 08: Omlouvám se.
Mluvčí 08: Dobrý den.
Mluvčí 19:  Dobrý den, já jsem se chtěla zeptat, loní jsme přišli naši obyvatele ulici na aviatiku a na obecní na projekt parkoviště, které se má vybudovat ve dvoře.
Mluvčí 19:  Pravděpodobně ten projekt byl i vyvěšen na stránkách, bohužel ty stránky jsou nepřehledné, nevíme o tom, zjistili jsme to náhodou.
Mluvčí 19: V tomto dvoře je vybudováno velké dětské hřiště, bylo vybudováno malé dětské hřiště, nyní je tam ještě starší prakticky betonové hřiště, které děti využívají ke svému hraní.
Mluvčí 19: Jakmile jsme zjistili, že místo toho hřiště má být hned pod okny po celém obvodu štyřech vchodů poslané velké parkoviště,
Mluvčí 19:  I když na druhé straně je prakticky parkoviště, které se dá ještě rozšířit, na to tento projekt existuje, tak jsme podali petici, že parkoviště nechceme.
Mluvčí 19: Petice se zúčastnili všechny čtyři pchody, jak nám pan starosta řekl, že je podmínkou, podepsalo 221 lidí z těchto pchodů.
Mluvčí 19: Z osmi pchodů, pardon, z celého bloku.
Mluvčí 19:  Letos jsme si chtěli podát návrh na zvalebení tohoto hřiště, které děti využívají a to, že by tam bylo vorkoutové hřiště.
Mluvčí 19: Návrh nám byl zamítnout, že se stále potíta z parkoviště.
Mluvčí 19:  Já bych se chtěla tady zeptat zastupitelstva, jak to dále bude, protože my toho parkoviště tam nechceme, je možnost rozšířit parkoviště, které je přímo od cesty, kde existuje na to projekt, nechceme prostě parkoviště přímo ve dvoře, kde je dvůr učený dětem, kde by byly bývkové splodiny, kde by byl hluk, lomos, je to slepa ulice, uzavřený dvůr.
Mluvčí 08:  Děkuji za dotaz a poprosím možná pana tajemníka, který ví nejvíc o participativém rozpočtu, kde tento problém vlastně vznikl.
Mluvčí 08: Poprosím vás o vyjádření.
Mluvčí 11: Dobrý den.
Mluvčí 11:  V podstatě jde o to, že, a jste určitě takovou odpověď dostali k tomu svému návrhu, že v současné době ten projekt na to parkoviště není zrušen.
Mluvčí 11: Ono v tom roce, kdy jste doručili tu petici, tak pokud si správně pamatuju, tak vám bylo odpovězeno, že ten projekt nebude v tom konkrétním roce realizován, nicméně projektová dokumentace je pořád platná a pokud se nepletuje k ní i stavební povolení.
Mluvčí 11:  a zásady participativního rozpočtu stanoví, že je-li návrh kolizi s nějakým stávajícím záměrem městského obvodu, tak nemůže být připoštěn do hlasování.
Mluvčí 11: A vzhledem k tomu, že je tam zpracovaná hotová projektová dokumentace, nepletuly se s platným stavebním povolením, musel bych se podívat na ten detail,
Mluvčí 11:  bohužel nebo bohužel, prostě ten návrh, který přišel do toho participativního rozpočtu je v kolizi se stávajícím nebo existujícím záměrem městského obvodu.
Mluvčí 11: Jestli je na něco vydáno stavební povolení, nikdo nerozhodl o tom, že to parkoviště se realizovat nebude, ta odpověď, která vám šla, se týkala pouze konkrétního roku, ve kterém to hřiště realizováno bude nebo nebude, tak bohužel ten návrh je v rozporu se stávajícím záměrem městského obvodu.
Mluvčí 19:  Ano, děkuji, moje otázka opravdu opět zní, jestli to parkoviště bude nebo nebude, protože najemníci 4 plus 4 vchodů, 8 vchodů, ho nechtějí.
Mluvčí 19: Proč nám tam nutíte parkoviště, které nechceme, i když jsme předkladali návrh, že se dá vystavit parkoviště o pár metrů dál, které by bylo z hlavní cesty příjezdné, na které taky existuje projekt, na to jsem doteďka nedostala odpověď, která byla samozřejmě také v petici.
Mluvčí 19: Proč nám nutíte parkoviště ve dvoře, pod okny,
Mluvčí 19:  který je primárně ten dvůr pro děti, vystavili jste tam obrovské hřiště pro děti, malé hřiště pro malé děti, děti tam běhají, v okolí jsou dvě školky, je to běžně využívané, zajděte se někdy podívat v letních dnech, samozřejmě i v zimních, v zimních tam staví sněhuláky, v letních si tam kreslí, hrají, tam jezdí na kolek.
Mluvčí 19: Proč nám stále nutíte parkoviště tam, kde ho nechceme?
Mluvčí 19:  Proč nepostavíte parkoviště, i když ty finance na to jsou, jak vy říkáte, proč nepostavíte parkoviště někde, kde projekt na to je také?
Mluvčí 08: Já pouze chci říct, že toto parkoviště v tuto chvíli není připravováno, nejsou na něho vyčleněné ani finanční prostředky, to je aktuální stav.
Mluvčí 08: Ještě chtěl pan tajemník?
Mluvčí 11: Jenom možná tam s tím parkovištěm, nebo to parkoviště tam navrhla,
Mluvčí 11:  studie statické dopravy, která je zpracovaná někdy z roku 2014 nebo 2015 a ta určila to místo jako místo vhodné pro vybudování parkoviště.
Mluvčí 11: Čili je to tak, že ne, že by si městský obvod vzal prst a bodnul si, kde si udělal parkoviště, ale vzešlo to z nějaké analýzy, kterou nechalo městský obvod zpracovat.
Mluvčí 19:  Dobře, přeštovám prosím e-mail od pana Šplíchala.
Mluvčí 19: Dobrý den, paní Maršalíková.
Mluvčí 19: V parkovišti abiatiku na Odobecní ve dvoře oficiální název je vybudování 4 parkovišť v městě obvodu Ostrava ulice Jich.
Mluvčí 19: Je vyprojektováno, stavebně povoleno, tudíž připraveno k realizaci.
Mluvčí 19: Všechno v pořádku, samozřejmě.
Mluvčí 19: V loňském roce byla na základě vaší petice tato akce před zahájením realizace zastavena.
Mluvčí 19:  ale zůstává nadále v plánu realizaci.
Mluvčí 19: V letošním roce na realizaci nebyly přiděleny finanční prostředky.
Mluvčí 19: Zda bude zařazena k realizaci v jiném období rozhodné politické vedení úřadu.
Mluvčí 19: Já se opět tám politického vedení úřadu.
Mluvčí 19: Budete nám nutit parkoviště?
Mluvčí 19: Jsem tu jako zástupce všech čtyřech vchodů plus čtyřech vchodů na obecní, čtyřech vchodů na abiatiku.
Mluvčí 19:  Samozřejmě přidám ještě jime slovo.
Mluvčí 08: Dobrý den, já se omlouvám, pán Bohužel nemá přihlášku, nemůže se hlásit.
Mluvčí 08: Vy jste už využila nad rámec jednatýho řádu své možnosti, ale toho nechci nějak utínat už, protože je potřeba to pořešit.
Mluvčí 08: My to bereme v tuto chvíli jako podně, ta rada se k tomu nějakým způsobem postaví a v tuto chvíli nemám rozhodnutí rady o tom, že by se mělo stavět.
Mluvčí 08: Já víc k tomu nejsem schopen říct.
Mluvčí 19: Kde se to prosím dozvíme nebo kdy se to dozvíme?
Mluvčí 19:  Nevím, co si o tom opravdu jako obyvatel a občan mám myslet, že se vyjádří tolik lidí, podáme náměty na jinou realizaci, na které jsem do dneška nedostala odpověď.
Mluvčí 19:  která byla také v petici, nedostala jsem na ní odpověď, nedostali odpověď ani paní ***, která tam byla podepsána v petici také jako realizátor a stále zjistňujeme, že tady tohle možnost v vyboveném parkoviště v nepřístupných prostorech pro nás, obyvatele všechny, je v řešení.
Mluvčí 19: Chtěla bych vědět, kde se dozvíme, že příští rok zase něco budete plánovat, jestli si opravdu máme všechno hlídat a jak si to máme hlídat.
Mluvčí 08:  Tak, to, co budeme plánovat, podchopitelně projde zastupitelstvem městského obvodu v návrhu rozpočtu.
Mluvčí 08: Nicméně, znovu říkám, většinou tyhle věci, když je tady nějaký dotaz náradu, tak budeme muset náradě nějakým způsobem co nejbližší době řešit.
Mluvčí 08: Čili ty úkoly ze zastupitelstva jsou jasně dané, čili bereme si to jako úkol, abychom se vám vyjádřili.
Mluvčí 19: Dobře, jenom ještě podotýkám, ty vchody mají tři parkoviště, z každé strany by měly být.
Mluvčí 19:  Z jedné strany, z boční strany, ze zadní strany, ulice Místecka a obrovské parkoviště, která se dá rozšířit z hlavní cesty.
Mluvčí 19: Děkuju.
Mluvčí 08: Tak, z technického paní Ulehlova.
Mluvčí 22: Já se chci jenom zeptat, jestli jsme si neměli náhodu odhlasovat, že začínáme budou dotazy, který má pevně stanovený začátek a konec.
Mluvčí 08: Ten začátek a konec určitě dodržíme.
Mluvčí 08: K tomu slouží zastupitelstvo.
Mluvčí 08:  Pani Nováčková.
Mluvčí 21: Ještě jednou, já se přiznám, že ten projekt, která neznám, neviděla jsem ho a debatovali jsme s kolegy, že vlastně žádný z nás o té problematice nebo o tom problému, který tady paní přednesla, nevíme, takže úplně k té technické stránce se vyjádřit nedokážeme.
Mluvčí 21: Každopádně, pokud tolik lidí je proti parkovišti,
Mluvčí 21:  a pokud tam je nějaká možnost to parkoviště udělat bokem, tak si domníváme, že by rada měla vzít toto v potaz a spíš rozhodnout ve prospěch toho přání občanů, protože podobnou situaci pokud se, nemýlím, že někde odmítají občané parkoviště, řešili jste třeba na Františka Líska.
Mluvčí 21:  a jestli někdy je ten hlas po tom, ať je veřejný prostor určený lidem a netím autům výraznější, tak i když máme tu koncepci statické dopravy, která je samozřejmě dobře, že je zpracovaná, že to máme, tak někdy těm lidem vyhovět asi není úplně špatně.
Mluvčí 21: Děkuji.
Mluvčí 08: Dobře, děkuji za vyjádření.
Mluvčí 08: Pan zatopitel Mouka?
Mluvčí 17: Samozřejmě to jsou ty věci, které jsme tady řešili zase zpátky v prosinci, kdy se tady
Mluvčí 17:  řešil rozpočet a když jsme upozorňovali na to, že není nějaká koncepce, která by byla i vstřicna oči lidem, to znamená u tak zásadních věcí určitě bych předpokládal, že bude nějaké veřejné projednání
Mluvčí 17:  projednání s těmi lidmi, a ne, že povod jenom na základě nějaké studie, z kterou si zadal a která byla zpracována, předpokladám, ostravskými komunikacemi, naprojektuje, zainvestuje do prostředky, do projektu, který teďka slyšíme, je pro ty lidi zcela nepřijatelný.
Mluvčí 17: Děkuji.
Mluvčí 08: Děkuji za vyjádření.
Mluvčí 08: Pan Graňák.
Mluvčí 06:  Já jsem v minulosti pracoval v dopravní komisii, dělali jsme takzvané vyhledově, jsme hledali místa, kde by se dali postavit parkovací domy, vytipovali jsme některé místa a občané proti tomu psali petice, že to tam nechcou, že jim ty parkovací místa, že jim chápou, že chybí, ale postavte to nepod našimi okny,
Mluvčí 06:  ale pod okny někoho jiného.
Mluvčí 06: A to je obdobný případ.
Mluvčí 06: Parkovací místa chybí, je tu obrovský přetlak v některých těch oblastech a lidé nás denně bombardují, co nás spotkají, nebo když zaparkuju auto, nebo když hledám parkovací místo.
Mluvčí 06:  Proč to neřešíme?
Mluvčí 06: Když to chceme řešit, tak se píšou petice, nestavějte parkovací místa.
Mluvčí 06: Tak je asi stavit nebudeme a ten problém bude přetrvávat dál.
Mluvčí 06: Budeme parkovat na příjezdových komunikacích, s kterých se stanou jednosměrky, budou kolízní situace, protože to se parkuje v zatačkách, kde není vidět, kde se střetavají proti sobě dvě vozidla, jenom musí o tom vycovat, aby se dalo projet a tak dále.
Mluvčí 06: Těch situací je hodně, hlavně ve Vyškovicích, na ul.
Mluvčí 06: Srpské, na ul.
Mluvčí 06: 29 Dubna.
Mluvčí 06:  a na dalších, na Dubíně a všude.
Mluvčí 06: Opravdu je to ten problém.
Mluvčí 06: Nepostavte to pod naše okna, postavte to pod okna někomu jinemu.
Mluvčí 08: Děkuji, pan zastupitel Ivan.
Mluvčí 05:  Já souhlasím s panem Graňákem, opravdu je to tak, že parkovací místa řešíme momentálně v dopravní komisi, trofnu si vždyckaždý měsíc.
Mluvčí 05: Tady tenhle konkrétní příklad si nechám na další jednání řínové předložit v dopravní komisi a projednáme ho.
Mluvčí 08: Děkuji.
Mluvčí 08: Vážení zastupitelé, dovoluji si vyhlásit přestávku do 15.00.
Mluvčí 08:  Máme 15. hodinu, budeme tedy pokračovat.
Mluvčí 08: Je tady stále diskuze s občany.
Mluvčí 08: Přilášen jako první je pan Milan Benko, prosím, máte slovo.
Mluvčí 00: Přeji všem dobrý den.
Mluvčí 00:  V první řadě bych chtěl poděkovat vedeně radnice za pěkně vybudované chodníky, lavíčky a zprostření všech prostorů oboji ostrov a jich.
Mluvčí 00: Je vidět, že je to zkvětá.
Mluvčí 00: Posledně tady se říkalo na sluzi, že se tu nic nedělá, tak ti lidé, kteří to tady chodili, by se měli omluvit.
Mluvčí 00: Já jsem teda nevhodně tady vystoupil, jestli jste své písni pamatujete, ale skutečně je třeba rozznávat, jestli se něco dělá nebo ne.
Mluvčí 00:  Chtěl bych říct jednu takovou záležitost.
Mluvčí 00: Už tři roky mluvím o chodníku od Rondlu směrem v Cholivové, protože když tam poprší, tak tam nemůžete projít, tak jestli se s tím něco bude dělat.
Mluvčí 00: Na poslední zkuzi jsem prosil zastupnitelstvu, že by nemohl zavolat dostravená dopravní podnik, protože autobusná zastavka u finančního úřadu, když poprší, tak tam je prostě k ničemu.
Mluvčí 00:  Tady je opatrný sklon chodníků k tomu přistřežku, čili tam je voda, takže když poprší, já jsem tam voloval, ale ta ženská si myslí, že mluvím s nějakým bezdomovcem nebo něco.
Mluvčí 00: To je jedna věc.
Mluvčí 00: Druhá věc bych prosil, zda kdybych se nemohl ještě udělat nějaké děvské říště na zabaráče ulice Chorova, jak je učiště Krakovská, protože tam by bylo hodné,
Mluvčí 00:  žáci i uční tam chodí po lavičkách, dělají tam kravát večeře, kdyby tam bylo hřiště, možná, že by se to uplatnilo, možná, že by tam byl prospěch více občanům, které mají malé děti.
Mluvčí 00: Dále bych chtěl ještě říct, jestli by náhodou nebylo možné, aby technické služby rozšířili činnost za to dělaní chodníků,
Mluvčí 00:  s vlastními silami a prostředky, protože za metr čtverečný chodníků zamkovou dlažbou se platí, myslím, 12 tojek, pokud jsem dobře rozuměl, a když jsem tak propočítal, že kdyby byla kapacita technických služeb, měli jsme tam dobré pracovníky, kteří tu zamkovou dlažbou uměli dělat, by jsme dělali za 700 korun.
Mluvčí 00: 600 a 700 korun.
Mluvčí 00: Čím by byla velká úspora finanční pro úřad.
Mluvčí 00:  že by se mohli davat peníze i na odměny těm pracovníkům technických služeb, protože zatím, jak je vidět, technické služby dostávají odměnu za rok a většinou je to stařená exekuce anebo daně, že?
Mluvčí 00: Takže to tak je o ničem.
Mluvčí 00: No jinak
Mluvčí 00:  Děkuju všem, který se ještě jednou podělí na zkrašování našho obhodu.
Mluvčí 00: A bude to krásné, jak vidím, je ta horní, která se dělá teď u železňáku, jo, ale prosím vás, jestli by bylo možné, ještě dopadnout z toho hřiště tam a udělat ještě, prosím vás, ty chodníky, to bych velice spokojen.
Mluvčí 00: Nemluvím to sám za sebe.
Mluvčí 00: Děkuju zatím.
Mluvčí 08:  Bažen Ručan, děkuji.
Mluvčí 08: Nevím, jestli bude chtít reagovat i ještě někdo jiný, já to zkusím odzadu, jenom krátce.
Mluvčí 08: Technické služby chodníky, je to námět pro pana místo starostu a pro vedení technických služeb.
Mluvčí 08: Polevová hřiště, upřímně řečeno, v posledních čtyřech a půletech se tady postavilo spousta mini hřišť, multifunkční hřišť, velký hřišť.
Mluvčí 08:  V tuto chvíli to pravděpodobně už přenecháme spíš na vůli občanů v rámci participativního rozpočtu, nikoliv na vůli městského obvodu, protože taky musíme mít na jejich upravě a údržbu nějaké finanční prostředky.
Mluvčí 08: Ohledně autobusové zastávky, tak to je tam dlouhodobý problém, ale myslím si, že je řešitelný.
Mluvčí 08:  Stejně jako o pravá chodníku na hlavou, viděl jsem pana místa starostu Hibnera, že si to značil, takže jistě při další, protože poměrně často chodí obvodem a kontroluje si ty podněty, tak myslím si, že zkontroluje si i toto.
Mluvčí 08: Takže děkuji za ty podněty.
Mluvčí 08:  Než přikročíme k dalšímu, tak vám chci říci, že plánuji zastupitelstvo 21.11.2019 o 13 hodin.
Mluvčí 08: A protože byly projednány všechny body dnešního zasedání zastupitelstva Městského bodu Ostrava a jich končím toto zasedání, přeji vám hezky zbytek dne.
    

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/zasedani-zastupitelstev/zaznamy/b696a43251c319ffcb860df77f512603
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.