13.12.2016 Michal Bláha
Chování státní úředníků a politiků k občanům dosáhlo úrovně, kdy nám nezbývá než jim vysvětlit elementární základy slušného chování.
Přístup politiků a úřadů ke svým povinnostem vystihuje tento tweet ministra financí:
Starostové, pokud obec svým jménem na svůj účet provozuje hospodu a příjmy plynou obci, tržby se nemusí evidovat 😎
— Andrej Babiš (@AndrejBabis) December 8, 2016
Stát si u velké části povinnosti stanovuje sám pro sebe vyjímku či neobvykle velkou dobu na splnění. Ať již je to EET (netýká se státu, územního samosprávného celku,příspěvkové organizace,..), u Registru smluv má stát 1 rok zkušebního provozu bez sankcí (srovnej s 0 dní provozu bez sankcí u kontrolního hlášení k DPH či 1 měsíc u EET)
Stát si při vyřizování stížností může svévolně prodloužit lhůtu 30 dnů na odpověď, zatímco podnikatel má u DPH lhůtu 5 dní bez možnosti prodloužení.
Takový příkladů najdeme stovky a je nutné aktivně pracovat na jejich odstranění.
Úřady a úředníci jsou zde pro občany, nikoliv opačně. Občan či podnikatel jsou zákazníky úřadů.
Cílem úřadů musí být snížení zátěže pro občany a podnikatele, nikoliv zjednodušení práce úřadů bez ohledu zákazníka.
Občan je povinnen platit daně. Daně jsou společným, do určité míry solidárním společným příspěvkem na provoz státu. Stát dostává peníze předem, bez specifického určení k čemu mají být využity. Je základním právem občana mít kontrolu nad tím, zda je s těmito společnými penězi nakládáno účelně a efektivně.
Tyto peníze nevlastní úředník ani úřad, tyto peníze byly úřadu poskytnuty občanem, aby je úřad použil pro stanovený účel. Proto má občan velmi silný mandát být ve vztahu k úřadům jako zákazník, jako dohlížitel a jako hodnotitel.
Občan a podnikatel má právo
Andrej Babiš a stát se rozhodl, že je nutné kontrolovat - téměr - každou příjmovou operaci podnikatelů v ČR. Dramaticky...
Varování, tento text vás přenese do roku 1992. Pokud se musíte přihlásit k EET, máte 2 možnosti. Já popíši variantu...
Kvalitní služba je taková služba, která uspokojí potřeby jejích uživatelů. 82% občanů UK je online (v ČR je to 65%...
Radeji neuvadim says:
Alergie na uredniky velmi vysoka. Tolerance jejich arogance je nebezpecna. Svoboda po r. 1989/ resp 2000 klesa. Podnikatele, rozumej cechy, nekdo ucelove likviduje, omezuje. Opak: Nadnarodni podnikani nic neomezi. Situace mzdoveho vydirani zamestnanci je hranicni.
Zakonik prace a zodpovednost s EET je kolizni.