|
Upozorňujeme, že přepisy záznamu neanonymizujeme ani nijak neupravujeme.
Mluvčí 13: Ano, funguje to.
Mluvčí 05: Já nevím, jestli je to slyšet.
Mluvčí 05: Jo, je to slyšet.
Mluvčí 05: Dobré odpovědné dámy a pánové, dovolte mi Vás přivítat na mimořádném zastupitostu města Meránské vázně dnes 2.8.2018.
Mluvčí 05: Na začátek něco k prezenci.
Mluvčí 05: Žádným se z dnešního zasedání omluvili následující zastupitelé, pan Borka, pan Hás, pan Říha, pan Schneider,
Mluvčí 05: oba třešňákovci a teď se omluvil ještě pan Chadim, mezi námi není přítomen pan Pelc, to nevím proč a pan Chval údajně nevěděl, že zastupitelstvo nedorazí taky.
Mluvčí 05: Nicméně přes tuto absenci je zde přítomno 11 zastupitevů a zastupitelstvo je tím pádem usnášení schopné, sice v minimálním počtu, ale je konstatují tedy, že může proběhnout.
Mluvčí 05: Nyní krátce k programu, to je první bod jednání.
Mluvčí 05: Na programu dnešního zastupitelstva je celkem 7 bodů, z toho první a druhý jsou rovně začný a na závěry bod diskus je různé.
Mluvčí 05: Mezitím 4 body k jednání, je tam Folk kultury města, schválení dotací z fondu sportu,
Mluvčí 05: Potom zhodnocení volných finančních prostředků, to je pod, který se sem vrací, protože musí být mírně upraveno proti původnímu usnesení.
Mluvčí 05: A potom je tam soudní spor vydání nemovitosti.
Mluvčí 05: Pokud je mi známo, v žádných bodech k žádným změnám nedojde a ani nejsou žádné tisky na stůl a jenom vás chci informovat, že v rámci posledního bodu diskuze je různé, se do diskuze přihlásil jeden vlastník nemovitosti z Mariánských lázní a jeden občan Mariánských lázní a bude jim na závěr tedy uděleno slovo v tom pořadí, v jakém se hlásili, to znamená první pan Šimsa a druhý potom pan Škroch.
Mluvčí 05: Pokud nemá k návodu programu nikdo žádné námětky, tak bych nechal o programu dnešního dostupnictva hlasovat.
Mluvčí 05: Takže můžeme o programu, tak jak byl přednesen, hlasovat?
Mluvčí 05: Ne, ještě vteřinku.
Mluvčí 05: Nejede kamera.
Mluvčí 05: Takže ještě jednou celý znova.
Mluvčí 05: Já vás neslyším.
Mluvčí 05: Klasování hra, ale není to na kameře.
Mluvčí 05: Bylo mi teď řečeno, máme technické problémy, záznam se nahrává, zvuk je taky brán, ale nefunguje obraz.
Mluvčí 05: Trvalo by to asi 10 minut.
Mluvčí 05: Myslím, že se všichni souhlasíte s tím, že budeme pořizovat audio záznam a pojedeme dál.
Mluvčí 05: Ostatně na dlouho to nebude.
Mluvčí 05: Se souhlasením zastupitelu budeme pokračovat, takže hlasování funguje.
Mluvčí 05: A můžeme teda hlasovat o programu dnešního zastupitelstva.
Mluvčí 05: Hlasujeme teď.
Mluvčí 01: Program zastupitelstva schválený jedenáctí hlasí.
Mluvčí 05: Já děkuji.
Mluvčí 05: Druhým bodem jednání jsou organizační opatření.
Mluvčí 05: Nejprve bych poprosil ověřovatele zápisu z minulého zastupitelstva, aby konstatovali, jestli byl zápis v pořádku.
Mluvčí 05: Prvním ověřovatelem byl pan Zdeněk Třešňák, který se z dnešního jednání omluvil, druhým byl pan Němec.
Mluvčí 05: Poprosím ho tedy o konstatování.
Mluvčí 05: Děkuji.
Mluvčí 05: A co se týče dnešní organizačního opatření, navrhujeme pro dnešek jako ověřovatele zápisů pana Kantora a pana Hourajčíka a návrhová komise ve služení předseda pan Miklůšák a členové pan Kalina a pan Franta.
Mluvčí 05: Jestli nikdo nemá žádné námitky, můžeme hlasovat o tomto bodute, jak byl přednesen.
Mluvčí 05: Hlasujeme teď.
Mluvčí 01: TISK č.
Mluvčí 01: 2 Organizační opatření schváleno 11. hlasy.
Mluvčí 05: Děkuji.
Mluvčí 05: V následu je první z bodů a to je Fond kultury města Mariánské vázny Jeří Páměr.
Mluvčí 05: Přečtový chvostí návrh na uslesení.
Mluvčí 05: Zastupnictvo z toho města schvaluje změnu rozpočtového opatření schváleného uslesením číslo 698 z roku 2018 ze země 12.4. týkající se poskytnutí dotací z Fondu kultury města Takto.
Mluvčí 05: Jedná se o převod 100 000 Kč v rámci dvou účtů.
Mluvčí 05: je to z účtu dotace spolky na účet Jiří Fáměra.
Mluvčí 05: Z důvodové zprávy lze přečíst a dovodit, že je to opravdu jenom pojeb mezi dvěma účty, protože panu Fáměrovi byla přiznána dotace ve výši 100 tisíc, nicméně bylo zjištěno, že ono tuto dotaci žádal jako soukromá osoba a ne jako člen spolku, takže je tady jenom přeúčtování.
Mluvčí 05: jestli má někdo k tomuto bodu nějakou poznámku nebo dotaz.
Mluvčí 05: Žádný, takže nechávám o tomto bodu hlasovat.
Mluvčí 05: Kdo je prom, můžeme hlasovat teď.
Mluvčí 01: Tisk číslo 3 uprava Fondu kultury, usnesení schváleno 11. hlasí.
Mluvčí 05: Děkuji.
Mluvčí 05: Prosím o chvilku strpeň, v tomhletom horku ani počítač nefunguje.
Mluvčí 05: Můžu se podívat, dotište mi, to bude rychlejší.
Mluvčí 05: Další následuje tisk číslo čtyři, je to schválení dotací z fondu sportu města Mariánské házně Systemová podpora.
Mluvčí 05: V rychlosti z návodů na usnesení zastupitelstvo města schváluje poskytnutí dotací z fondu sportu města Mariátské vázně Depravidel pro poskytování dotací na sportovní činnost.
Mluvčí 05: V celkové čásce 280 tisíc korun, přičemž v příroze usnesení a v důvodové zprávě máte přesný výčet, na co budou tyto peníze použity.
Mluvčí 05: Constatuje jenom, jak je napsáno i v důvodové zprávě, že v prvním kole z Fondu sportu nebylo přerozděleno vše, co být mohlo, peníze se automaticky přesouvají do druhého kola, které bude po uvážení komise sportu vyhlášeno později.
Mluvčí 05: Když má někdo k tomuto bodu nějaký dotaz po zámku, nebo příspěvek do diskuze?
Mluvčí 05: Není, takže nechávám o tomto bodu hlasovat.
Mluvčí 05: Můžeme hlasovat teď.
Mluvčí 01: Tisk číslo čtyři, schválení dotací z fondu sportu návrhů snesení schválen 11. las.
Mluvčí 05: Děkuji.
Mluvčí 05: Následuje bod číslo pět.
Mluvčí 05: Je to shodnucení volných finančních prostředků.
Mluvčí 05: Už jistě si vzpomínáte, že tento bod, iž na jiné zastupitelstva byl, došlo tam akorát potom ke zjištění, že tak jak byl usnesení přijato, nemůže být naplňováno.
Mluvčí 05: Máme zde tedy návrh na usnesení bod 1 zastupitelstva města revokuje, bod 2 revokuje usnesení zastupitelstva města 735 z roku 18.1.19.6.
Mluvčí 05: O číslo 2 zastupitelstvo města stanovuje radě města podle paragrafu 102 od stavce 2 písmena a zákona číslo 128 z roku 2000 sbírky o obcích kompetence k provádění rozpočtových opatření týkajících se převodu volných finančních prostředků z důvodu jejich zhodnocení takto.
Mluvčí 05: Rada města schváluje přesuny mezi položkami horká korbe o sfinancování z důvodu zhodnocení volných finančních prostředků do výše 100 milionů korun ročně.
Mluvčí 05: a po číslo 3 zastupitelstvo města pověřuje starostu města uzavíráním smluv týkajících se zhodnocování volných finančních prostředků.
Mluvčí 05: Paní Šmejnova je přítomná v případě, že to bude za potřeby mě určitě doplnit, jak jsem spravděl, jestli jsem správně pochopil, jedná se o to, že když jsme to usnesení schvalovali 19.6., tak jsme ty kompetence dali přímo jí, nicméně je potřeba, aby to vždycky šlo přes radu, proto je tady tato změna.
Mluvčí 05: Jestli má k tomuto bodu někdo nějakou poznámku nebo návrh do diskuze?
Mluvčí 05: Pan Němec se hlásí.
Mluvčí 05: Děkuji paní Švejnová, možná bude mít nějaký komentář.
Mluvčí 05: Já to chápu, tak tady my tímto neschvalujeme žádný přesun financí, jenom deklarujeme, že tady ta možnost budoucnuje a když to bude, když to bude
Mluvčí 05: zapotřebí nebo žádoucí, tak bude mít možnost po uvážení toto paní Švejnové povolit.
Mluvčí 05: Ale nejedná se o to, že bychom teď přesouvali 100 milionů, dáváme to jenom jako rámcovou možnost do budoucna.
Mluvčí 05: Jestli to může paní Švejnová nějako komentovat?
Mluvčí 05: Já jestli můžu, nekámu zaraguat, pajíš venovou nejdřív.
Mluvčí 05: To musíme se, je nás 11, musíme pana Němce nějak zlomit.
Mluvčí 05: Pan Knotek se hlasil.
Mluvčí 04: tak díky České národní bankce, tím, že ještě máme Českou národní banku, tak existuje klidningové centrum, takže veškeré platby jdou přes ní.
Mluvčí 04: A kdyby se náhodou utřela Société Générale, která vlastní komerční banku rozhodla vyvést nějaký zásadní kapital z České republiky, tak to má činné bude možnost stopnout.
Mluvčí 04: Takže tohle bych se nebál.
Mluvčí 04: A co se týče třech měsíců, jestli jsem slyšel správně, tak to asi neohrozí likviditu města v platbách.
Mluvčí 04: Takže skutečně v tomhle případě já sám jsem hodně na řízení rizik
Mluvčí 04: Tady bych se nebál, tak poprosím kolegu Němce, jestli by to nemohl podpořit.
Mluvčí 04: Děkuju.
Mluvčí 05: Já bych se teda připojil, ale nutit ho nemůžeme.
Mluvčí 05: Jedná se opravdu, ty peníze tak jako tak leží v komerční bance, akorát jde o to, že momentálně na účtu, kde spíš hodnotu ztrácají místo, aby něco získávali a my je chceme jenom krátkodobě přesunout na jiný účet, kde je lepší uročení.
Mluvčí 12: Důležitého mluví třeba.
Mluvčí 13: No, uvolnit.
Mluvčí 13: Zhodnotit.
Mluvčí 14: Já kratičkou poznámku běžně, určitě je třeba zhodnocovat volné peníze, protože jestli, že je tak leží, jak naznačoval pan tajemník.
Mluvčí 14: a s nulovým úrokem, tak se dá říct, že každý rok nám klesají minimálně o inflaci v daném roce.
Mluvčí 14: Když inflace je 3%, tak v příštím roce máme o 3% a na vkladech méně.
Mluvčí 14: Ale běžně se doporučuje tyto prostředky, pokud jsou tedy volné k investování, tak je investovat do více roků
Mluvčí 14: bank neměli by být uloženy pouze v jedné bance, ale v několika bankách.
Mluvčí 14: A já si myslím, že to usnesení, které tady teďkom řešíme, by mělo být konkrétnější právě v tom, že ty peníze jakýmsi způsobem rozložíme na více těch nejvýhodnějších zůročení.
Mluvčí 14: Nemusí to být tedy v jedné bance, abychom měli uloženou komerčky 100 milionů,
Mluvčí 14: třeba s tím úrokem žádná 0,6%, ale mohli bychom hledat i jiné banky, které by nám poskytli při určitých vkladech větší procentní vzůročení.
Mluvčí 14: Tak to teda vidím já.
Mluvčí 14: Jinak proti tomu se si nic nemám, protože krátkorobé není na příští rok, jenom na současné tři měsíce.
Mluvčí 14: Děkuji.
Mluvčí 05: Děkuji.
Mluvčí 05: Než ji poprosím o reakci pana Hurajčíka, se hlásil potom paní Šeleninohova.
Mluvčí 02: Děkuji, dobrý den.
Mluvčí 02: Pan Miklošák má pravdu v tom, že se doporučuje rozložení nebo diversifikace na více účtů, nicméně v tom dlouhodobém horizontu právě a v daleko větším objemu financí, těch 43 milionů za 0,6.
Mluvčí 02: Já věřím tomu, že odvor financí a možná to je dotaz spíš na paní vedoucí,
Mluvčí 02: zkontroloval nebo oslovil více finančních ústavů, které máme, protože my nemáme jenom Komerční banku, ale máme předpokládami ČSB a nějaké další banky a vybrali ten nejvyšší úrok.
Mluvčí 02: Naopak to zvýšení úrokových saze po čtvrtprocentního bodu nám pomůže v tom, že by banky mohly, ať se to nepředpokládá, zvednout ty úroky taky.
Mluvčí 02: Pokud je to na takhle krátkodobí, že to je 2 až 6 měsíců, tak těch 43 milionů opravdu není nějaká závratná čáska.
Mluvčí 02: Já spíš myslím, že paně Mece obává toho, že budoucí rada bude nezodpovědná a vezme 100 milionů a dá je někam prostě na účet do Komerční banky.
Mluvčí 02: To asi si nikdo nedevolí a neudělá to, protože to město prostě potřebuje platit faktury a zhodnocuje pouze své volné finanční prostředky, které stejně v té Komerční bance na tom účtu leží, nicméně leží
Mluvčí 02: učtu s nulovou úrokovou sazbou v této chvíli.
Mluvčí 02: Je to jenom přesun mezi učty.
Mluvčí 05: Děkuji, paní Čmejnova, můžu poprosit, vemte si mikrofon.
Mluvčí 08: Já se jenom chtěla ještě doplnit, že my máme samozřejmě volné finanční prostředky uložené asi ve čtyřech bankách právě proto, aby bylo to riziko rozložené.
Mluvčí 08: A bohužel v současné době je situace taková, že banky ty peníze v podstatě nechtějí.
Mluvčí 08: My máme omezené možnosti, že pokud jsme v výhodném úročení, tak třeba banky omezují maximální výši vložených peněz třeba do 100 milionů.
Mluvčí 08: Takže nad 100 milionů se nám už neúročí zase vůbec nic.
Mluvčí 08: Takže já to vždycky samozřejmě přeměstíu ty peníze tak, aby jsme z toho měli co největší úrok.
Mluvčí 08: A teď momentálně nejlepší úrok je na těch terminovaných vkladech, tak proto jsem se snažila to přesunout někam, kde nám to přinese, mimochodem ten vklad na ty tři měsíce nám přinese 20 tisíc, nebo bude louležet na běžným úště za nic.
Mluvčí 08: Takže je to jenom opravdu o tom zhodnocení těch volných peněz.
Mluvčí 05: A děkuju, nevím.
Mluvčí 05: Uvidíme, uvidíme.
Mluvčí 05: Jestli už nemá kdo diskuze, nikdo, žádný příspěvek, tak to zkusíme, budeme hlasovat.
Mluvčí 05: Takže kdo je, ne kdo je proval, ale můžeme hlasovat teď.
Mluvčí 01: Tisk číslo 5 zhodnocení volných finančních prostředků návrhu znesení byl přijat 11. hlasi.
Mluvčí 05: Děkuji.
Mluvčí 05: Následuje tisk číslo 6.
Mluvčí 05: Soudní spor na vydání nemovitosti, přečtu návrh na usnesení.
Mluvčí 05: Zastupitelstvo města schvaluje rozpočtové opatření týkající se nákladů soudního sporu o vydání nemovitosti na stavením pozemku číslo popisné 77-2, jehož součástí je na něm stojící dům číslo popisné 199.
Mluvčí 05: Je to
Mluvčí 05: Jedná se o rozpočtové opatření přesun 530 tisíc korun, zapojení fondů rozvoje a rezerv a na položku konzultační, poradenské a právní služby a náhrady náklady buř soudního řízení.
Mluvčí 05: Jedná se o historický soudní spor kauzu Leitner.
Mluvčí 05: Jsou tady určitě povolanější zastupitelé než já, kteří vám k tomuto můžou
Mluvčí 05: V případě, že budete mít zájem říct si podrobnosti, já řeknu toliko to, že ten soudní spor po 23 letech dospěl na závěr.
Mluvčí 05: My jsme tuto soudní příliš s Leitnerovými prohráli a jsme nuceni jim majetek odebraný.
Mluvčí 05: v roce 1939 vrátit s tím, že bylo konstatováno, že na tuto nemovitostce nebo na tento případ se Benešovy dekrety nestahují.
Mluvčí 05: Toto rozpečtové opatření je zde z toho důvodu, že je potřeba
Mluvčí 05: zaplatit právní služby paní advokátky Bary Burianové, která město v tomto sporu na základě plné moci celých 23 let zastupovala a s ukončením soudního sporu od ní zkrátka přišla faktura vyučtování.
Mluvčí 05: jejich služeb a část toho jsou samozřejmě náklady soudního řízení, které jako strana prodávající musíme také platit.
Mluvčí 05: Já bych teď spíš otevřel diskuzi, kdo chce, tak se zeptá na co potřebuje.
Mluvčí 05: Máme tady i pana Veselého, který je připraven v případě, že budete chtít zodpovědět, co je z odpovědě dotazy, takže nechávám prostor zastupitelům, jestli má někdo k tomuto bodu, nějaký příspěvek do diskuze nebo dotaz.
Mluvčí 13: Pan Toberman.
Mluvčí 11: To prostě odpovídá.
Mluvčí 13: Můj komentář bude velmi skutečný.
Mluvčí 13: Je to v pohodě.
Mluvčí 13: Děkuji.
Mluvčí 05: Přinám slovo panu místo starostu Vinnescovi.
Mluvčí 06: Jenom dvě poznámky.
Mluvčí 06: Samozřejmě, kdo jste si dal tu práci a prostudoval ten výrok krajského soudu na pěti stranách, mám z toho, by se dala dělat diplomová práce.
Mluvčí 06: Je to teda nahodu dolů, ale v každém případě výnos je jednoznačný.
Mluvčí 06: Chci říci, že ta položka, kterou bychom měli dneska schvalovat, je ze dvou částí.
Mluvčí 06: Jedna je pro paní Boryanovou a druhá jsou náklady vlastně soudního řízení.
Mluvčí 06: Tak si myslím, že by asi je potřeba, abychom se dohodli, možná i ten i návrhová komise, že pokud budou problémy s zchválením částky paní doktorce Boryanové, pak bychom se měli zhodnout na proplacení těch soudních nákladů, které předpokládám možná pan doktor Veselý to upřesní, jsou nevyhnutelné a ne tak diskutovatelné.
Mluvčí 06: To znamená na výsobní náklady, které můžeme solidárně podřelit i na další dva žalovatí, které dáme do dalšího paletáře.
Mluvčí 06: Dobře, ano, to je parabolná připomínka, přesně takhle, to je i z toho textu, který máme všichni k dispozici v přívoze.
Mluvčí 06: Jenom se ptám, sám sebe a nás, protože je to aukauza 23 let stará, jestli nyní jsme připraveni, pan starosta má v počítači vízu od Juránská šupa, abychom se s ním sešli, zřejmě nejenom na podílu na tady těch nákladech, ale oni budou určitě nám připomínat, že investovali několik milionů do toho domu a budeme možná v novém právním spodu ještě se dvěma obžalovanými
Mluvčí 06: dva a tři, to znamená, že se z nich nestanou partneři, ale stanou se protivníci.
Mluvčí 06: Možná, že by za to stálo opravdu ukončit smlouvu s paní doktorkou Burianovou a obnovit novou smlouvu s doktorem Veselým, protože tohle bude zvláštní akt.
Mluvčí 06: Je to asi nepříjemné, protože jsou to kolegové, nevím, jestli se nevzdáš toho.
Mluvčí 06: ale v každém případě s tím musíme počítat, takové náznaky zde jsou, čili když to teraz, vlastně po poznámce doktora Veselého se nejsem jist, jestli máme hlasovat i o ten, nebo jestli bych mohl navrhnout hlasovat o té menší položce zvlášť, protože opravdu se na ní mají podílet i ti další dva, nicméně není nebezpečí prodlení, nevyplývá z toho nějaká pokuta, když to zaplatíme pozdě, toho textu je tam hodně.
Mluvčí 06: Dobře, dobrý, tak je nás tady jedenáct, tak zřejmě každý si na to nějakým způsobem pln názor udělá.
Mluvčí 06: To je všechno, děkuji.
Mluvčí 05: Nejdřív se hlásíme pan Franta, potom pan Míka.
Mluvčí 00: Moc děkuji za slovo, dobré otopoladné.
Mluvčí 00: Já jsem se chtěl spíš dozeptat i pana Veselého, jestli k němu přišlo rozhodnutí z rady z minulého měsíce, z poloviny, kdy rada na základě toho rozsudku pověřila vaší právní kancelář s pracováním návrhu dalšího právního postupu v této věci.
Mluvčí 00: protože právě z toho předpokládám, že bychom se asi vyhnuli takovýmto situacím, která právě nastala na zastupitelstvu.
Mluvčí 00: A ta druhá otázka, jestli je možná zaplatit pouze tu solidární část, to znamená tu jednu třetinu, případně jednu polovinu, a jestliže se to bude dále více komplikovat, tak také navrhuji, abychom se tím usnesením zaobírali v rámci návrhové komise.
Mluvčí 00: Děkuju.
Mluvčí 05: Pán Míka se hlásí jako další.
Mluvčí 15: Já jsem měl do tohle zkoupelně stejnou.
Mluvčí 15: Jako rada jsme se dotázali na našeho právního zástupce, aby nám poradil ve věci dalšího postupu o takovou radu, jako teďka tady zazněla Nestojím.
Mluvčí 15: V odúvodnění, které je součástí toho rozhodku, tak je také jednoznačně napsáno, že se ta strana, která byla souzena společně s městem, to znamená advokátní kanceláři Hrásek a Šoup,
Mluvčí 15: dopustila a já vám řeknu teďka schválně pravděpodobně, ale tam to je napsáno jednoznačně, nebudu citovat přesně, protože nemám materiály v tištěné podobě, což mě teda trápí, ale mám je aspoň trošičku v hlavě, nebuď jsem si to přečetl.
Mluvčí 15: Takže ten podvod je tam.
Mluvčí 15: V hodůvodnění je napsáno, že město ztratilo majetek způsobem, kterému oba dva pánové s této právní kancelářem
Mluvčí 15: Připravili podklady ke koupi městského majetku a pak tento majetek dále od osoby, která koupila, koupili za velice výhodných podmínek.
Mluvčí 15: Zase není to přesně ocitovaný, ale seznámte se s tím, prosím všichni zastupitelé podrobně.
Mluvčí 15: Na město byl spáchán podvod a já jsem čekal, že dostaneme doporučení, jak se bránit podvodnému jednání ve věci prodeje městského majetku.
Mluvčí 15: A to je jediné, na co upozorňuji a co zmiňuji, protože nesouhlasím s tím, aby město saturovalo veškeré škody, zvláště škody, které se týkají nákladů vložených do objektu v době, když už samozřejmě oni dva noví vlastníci, kteří přes bílého koně získali majetek, budou a věděli o tom, že už je tam spor.
Mluvčí 15: dále investovali a budou chtít prokazovat, že tyto náklady jsou odůvodněné a oprávněné.
Mluvčí 15: Nejsou, nejsou.
Mluvčí 15: To znamená, my se musíme jako město aktivně bránit a pokud náš právní zástupce nechce v té věci konat, nech to oznámí zastupitelstvu, bude muset hledat někoho, kdo to město bude bránit.
Mluvčí 15: Děkuji.
Mluvčí 13: Zapněte si mikrofon, prosím vás.
Mluvčí 09: Když mě požádáte, abych zastupoval město ve sporu s Jirásek Šup, tak jako první, co budu muset udělat, požádat předsednictvo České advokátní komory o souhlas tomuto.
Mluvčí 09: Protože advokát může proti advokátovi vystupovat jen se souhlasem předsednictva České advokátní komory.
Mluvčí 09: jinak jdu okamžitě před disciplinární komisi a ztratím advokátní licenci.
Mluvčí 09: To je první věc.
Mluvčí 09: To znamená, když se tady usnesete, že mě požádáte, abych zastupoval město a podal v této věci právní stanovisko, které zcela určitě musím říct dopředu, nebude lichotivé k činnosti mých kolegů, tak musím požádat o souhlas Českou advokátní komoru.
Mluvčí 05: Já děkuji za dotaz i za reakci, nicméně bych chtěl proroknout, že toto se
Mluvčí 05: De facto netýká toho tisku, který momentálně máme na stole.
Mluvčí 05: Dilema, které řešíme teď, je to přednímání a já bohužel souhlasním s tím, že nejspíš bude mít tento soudní spory další konsekvence.
Mluvčí 05: Teď už teda bez Leitnerových, ale dojde nejspíš k soudnímu sporu mezi námi městem jako jednou stranou a advokátním kanceláří Jirásek a Šup.
Mluvčí 05: Ale musíme samozřejmě počkat, co se v tomhle tom bude dít.
Mluvčí 05: My teď musíme hlavně rozhodnout o proplacení faktůr advokáce, která zastupovala naší stranu v touto soudní sporu s Leitnerovými a o proplacení nákladů soudního řízení.
Mluvčí 05: Jestli jsem teda pane Veselý správně pochopil, tak váš návrh, co se týče platby těch nákladů soudního řízení je, aby jsme momentálně počkali, až přijde od té protistrany, to znamená od Leitnerových, nějaký požadavěk na to, aby jsme ty náklady platili.
Mluvčí 05: Takhle jsem to správně pochopil.
Mluvčí 11: Já jsem chtěl navrhnout, už jenom vzhledem k tomu, že nás je jedenáct a myslím si, že toto je taková věc, o kterou by mělo rozhodnout více zastupitelů.
Mluvčí 11: Myslím si, že by měla násovat nějaké jednání s paní doktorkou a domluvit se právě na základě té promečnosti, buď to na nějakém návrhu,
Mluvčí 11: kompromisním, nebo prostě jak to vyřešit srdcí a předložit to zastupit a z toho příště.
Mluvčí 11: Myslím si, že to jsme se odkladali.
Mluvčí 11: Děkuji.
Mluvčí 05: Já se k tomuto názoru klním také.
Mluvčí 05: Můžeme dát slovo panu Nikolu?
Mluvčí 05: Hlásí se pan Míka, ale ne zastupitel.
Mluvčí 03: Dobrý den, já bych se chtěl zeptat, v jakým roce došlo k tomu prodeji toho baráku z města na toho prostředníka, který to potom prodával panu Šupovi a Jiráskovi.
Mluvčí 03: Tuším, že to nebylo za pana Podsep, že ten končil v roce 2002.
Mluvčí 03: A druhá není otázka, ale spíš rada, protože si myslím, že už měl být asi jednáno i s právním kanceláří Jirásek Šup o tom, aby došlo k dohodě o rozdělení těch nákladů.
Mluvčí 03: už tady vlastně nemělo být vyčkáváno, ale už mělo být jednáno, tím spíše, že pan doktor Jirásek je člen finančního výboru města Mariánské lázně.
Mluvčí 03: Tím spíše by s ním mělo být jednáno a projednáno, aby se na tom jednoznačně podílel.
Mluvčí 03: Děkuji.
Mluvčí 05: Já taky děkuji.
Mluvčí 05: K vaší otázce
Mluvčí 05: Můžeme někdy tak opravit pan Oseb, že ten to určitě ví, ale já si tohle pamatuju určitě taky.
Mluvčí 05: K tomu prodeji, no ne přímo advokátním kanceláří, jedná se každou ponidot a měli přes bílého koně, tak k tomu došlo v roce 2004.2003.
Mluvčí 05: Prosím.
Mluvčí 13: Mezi Pavlou a Šupem.
Mluvčí 05: Pokud budete, se s vás ještě sehlástí pan Hurajčík.
Mluvčí 02: Ještě k té druhé části, co tady říkala pan Míka, že mělo být jednáno s advokátní kanceláří Jurásek Šup, tak bych chtěl říct, že předpokládám, že jednáno bylo, protože na konci července tato advokátní kancelář zaslala dopis město, že se nehodlá podílet na nákladech a že je předpoklad nějaké schůzky, kterou oni navrhli.
Mluvčí 02: Takže jednáno je.
Mluvčí 05: Je to skutečně tak, přišel od nich mail tohoto změní, že oni se na náklady soudního řízení nijak podívat nehodlají a že žádají o schůzku.
Mluvčí 05: Tu jsem domluvil momentálně, ještě teda nemám s advokántem kanceláře Juráse Kašup žádnou odpověď, navrhnul jsem jim schůzku na datum 15.8., moment, ještě reagováno nebylo, uvidíme, uvidíme, jak odpovídí.
Mluvčí 05: Ještě se pan Miklušák se hlásí.
Mluvčí 14: To je pro nás docela nová informace, že došel dopis z kanceláře Jirácek Šup, který oznamuje, že se neodlají podíle, protože soudní rozhodnutí platí pro všechny.
Mluvčí 14: A to znamená, jestliže v soudním rozhodnutí uvedeno, že strana žalovaná 1, 2, 3, žalovaná 1 bylo město, 2, 3 byl Šup,
Mluvčí 14: tak prostě to platí pro ně právě tak, jako to platí pro nás a už to tady řekl doktor Veselý, že prostě jde o solidární platbu, čili věřitel se tedy může obratit, už to taky bylo řečeno, na koukoliv a ten je povinen prostě tu částku uhradit a potom ten
Mluvčí 14: to rozdělení vyžadovat na těch zbývajících stranách, které tedy do sud neplatily, ale já jsem chtěl ještě poukázat na to, že
Mluvčí 14: V tom rozhodnutí soudu odvolacím je uvedeno v závěrečné části ten odůvodní maj, asi 8 nebo 10 stránek, nevím,
Mluvčí 14: Kresně, ale je tam také uvedeno, co se týká nákladu na soudní řízení, že to soudní řízení ze strany žalovaných bylo, teda ze strany žalobce, bylo hodnoceno asi na 100 000 Kč a my jako protistrany, jako žalovaní,
Mluvčí 14: máme uhradit náklady řezení ve výši asi pětinásobné, to znamená 500 000 Kč na tento rozdíl je tedy opravdu, jak už také bylo řečeno, velmi výrazný a já se domývám, že je to, pokud bychom se chtěli rozhodnout, takže bychom opravdu k tomu měli přistupovat
Mluvčí 14: tak, jak to v podstatě je uvedeno v oduvodnění, to znamená přilédnout ke všem tém skutečnostem, které jsou v tom rozsudku uvedeny.
Mluvčí 14: Ale doporučuji, abychom připravili v návrhové komisi usnesení, které nabídne pro dnešní závěr čásku
Mluvčí 14: tak aby jsme byli připraveni zaplatit to, co je soudem požadováno, aby jsme to zbytečně v případě, že budeme požádání, neprodlužovali, abychom měli připraveny ty prostředky k úhradě, pochopitelně, že pokud zaplatíme celou částku, což bych byl velmi rad, ale abychom ji tedy měli zvlášť připravenou.
Mluvčí 14: A ta druhá část, která se týká úhrady,
Mluvčí 14: nákladů požadovaných stranou, respektive paní doktorkou Boryanovou, která nás zastupovala, abychom tedy zvláštili a jednali s paní doktorkou tak, aby ty náklady odpovídali opravdu nákladům, které byly vynaloženy.
Mluvčí 14: Děkuji.
Mluvčí 05: Děkuji, ještě pan Veselík se hrá asi jedno.
Mluvčí 05: Vemte si prosím vás ten mikrofon, protože my vás tady slyšíme všichni, ale jestli nás někdo sleduje, tak když mluvíte bez ní, tak vás neslyší vůbec.
Mluvčí 09: Tady ještě je zajímavý dokument a je doručenej advokátní kancelář Jišu Pirásek 16.12.2004.
Mluvčí 09: Jiš je ho magister Bohumil Vrba, vedoucí právního oddělení města.
Mluvčí 09: Přištuju jenom poslední odstavec, protože on je upozorňuje na to,
Mluvčí 09: Celá věc je projednávána ústavního soudu, že je tedy problematická a tak dále.
Mluvčí 09: Protože jste vlastníci nemovitostí Klíčová 199, upozorňuji vás na výše uvedené skutečnosti a vyzývám, abyste s okamžitou platností až do pravoplatného rozhodnutí soudu neprováděli žádnou rekonstrukci této nemovitosti.
Mluvčí 09: mimo nezbytných udržovacích prací z důvodu případného úspěchu pana Davida Leitnera v dalším řízení a tím i možných nároků na vzniklou škodu poškozeniny.
Mluvčí 09: Mě to řádně upozornilo na to, že je to v soudním sporu.
Mluvčí 05: Děkuji panu Noskovi.
Mluvčí 06: Ne, už jenom, aby to nebylo nevysloveno ve vzduchu.
Mluvčí 06: 2.4. jsem byl starostou já, myslím, že zastupitelé se mnou byli pan Miklušák, tady pan Mika, takže si pamatujeme.
Mluvčí 06: A i z toho rozsudku krajského soudu v těch dikcích toho, ještě nás bylo možná víc,
Mluvčí 06: která je pětistránková, kdo si s tím dal tu práci, če to je to šílný, tak tam je zmíněno, že město svými orgány a zastupiteli konalo lége artisté době, protože skutečně jsme měli informace, že ten dům je v naší správě předán v těch rocech 40. nebo 50. nebo 50. třetím, to má svoji geneze, historii a v našem majetku byl veden jako majetek města.
Mluvčí 06: bez pochyb o tom, že by na tom měla být nějaká konkrétní restituce.
Mluvčí 06: Takže my, když jsme hlasovali tehdy v zastupitelstvu a prodali jsme to paní Pavelkové podle tehdejších pravidel jako jedinému zájemci z toho domu, když odstoupil pan Černý, který byl druhý nájemník, jak si pamatuji, tak jsme samozřejmě to prodali tak, jak nás i soud se zastavil, že jsme nepochybovali.
Mluvčí 06: Ale do krátké doby potom se objevilo to,
Mluvčí 06: ten problém z ústavního soudu, nebo ta skutečnost, že to běží ta restituce a na to reagoval náš právník tehdejší právě upozorněním, protože věděl, že to teda od Pavelkové mezi tím koupili tyhle dva, takže oni byli informováni, aby konali tak, jak zaznělo z toho, co če je to pan doktor Veselý.
Mluvčí 06: Tak jenom pro objasnění, že ve své době, když se věc prodávala, tak to nebylo špatné rozhodnutí zastupitelů.
Mluvčí 06: tak asi bych to chtěl říct, nebo špatné, neoprávněné.
Mluvčí 06: To je všechno, děkuji.
Mluvčí 05: Děkuji.
Mluvčí 05: Jestli ještě někdo má k diskuzi k tomuto bodu nějakou poznámku, tak já bych si dovolil nějaký výhod nebo závěr, když tak někdo kolik z vás může opravit, ale tak, jak nám bylo řečeno, já jsem měl zejména strach z těch nákladů silního řízení a z jejich platbě rovnou, ale prodlevní už stejně jsme,
Mluvčí 05: a zlem k tomu, že předpokládám advokátní kancelář Jirásek Šup, bude reagovat na mou výzvu na svolání jednání, která by se teda měla uskutečnit potom 15. července srpna, tak bych momentálně považoval tento tisk za takovou informací, že se tady něco v tomhle směru děje a až se setkáme s paní Jiráském a Šupem,
Mluvčí 05: pohovoříme si o tomto placení a mezi tím budeme jednaty s paní Burianovou a po poradě s panem Veselým dáme nějak dohromady tyto platby a tento tist bych tím pádem odložil na zářívé zastupitelstvo, kde bude předán v nějaké lepší kvalitě.
Mluvčí 05: Jestli souhlasíte, udělal bych to asi takhle.
Mluvčí 02: Asi se s tím dá takto souhlasit, jenom se zeptám, nestálo by za to tedy svolat návrhou komisy a navrhnout usnesení tak, abychom mohli zaplatit ty soudní výlohy a nebylo součástí rozpočtového opatření o usnesení tedy ty peníze na zastupování advokátkou paní Boryánovou, ale abychom měli připraveny finance na ty soudní výlohy?
Mluvčí 02: Dnešní zastupětelstvo?
Mluvčí 05: Tak můžeme.
Mluvčí 05: Takže jestli jsou v tom, co souhlasíte, tak máme 15.58, já tedy vyhlašuji desetimintovou přestávku na jednání návrhové komise a v 16.10 se sejdeme znovu.
Mluvčí 05: Už jsme kompletní v jedenácti lidech.
Mluvčí 05: Dobrý den, tak děkujeme za strpení, omlouváme se za trošku prodloužení pauzy, bylo to náročnějším, než jsme původně očekávali.
Mluvčí 05: Já tedy poprosím pan Franta na žádost pana Miklušáka, i když on je předseda, přečte návrh návrhové komisy na usnesení.
Mluvčí 13: Děkuji.
Mluvčí 00: Za prvé, Zastupitelstvo města pověřuje Radu města jednáním se všemi dotčenými stranami sporu za účelem uhrad nákladu spojených se soudním řízením.
Mluvčí 00: Za druhé, Zastupitelstvo města schvaluje rozpočtové opatření z Fondu rezerv a z vlastních zdrojů ve výši 42 928,60 Kč k uhradě nákladu soudního řízení ve smyslu rozsudku v dané věci.
Mluvčí 00: Za třetí zastupitelstvo města pověřuje advokátní kancelář Veselý zastupováním města ve věci vymáhání škody, která s tímto sporem souvisí.
Mluvčí 00: Ještě jednou.
Mluvčí 00: Bot jedna.
Mluvčí 00: Bot jedna.
Mluvčí 00: Zastupitelstvo města pověřuje radu města jednáním se všemi dotčenými stranami sporu za účelem uhrad nákladů spojených se soudním řízením.
Mluvčí 05: Bohužel, pane Tobromane, udělal bych to rád, ale když se jedná o návrhovou komisii, tak diskuze není možná.
Mluvčí 05: Takže nechávám obudu hlasovat tak, jak byl přednesen.
Mluvčí 13: Hlasujeme teď.
Mluvčí 05: Děkujeme, návrh v návrhové komise tímto tedy přijat nebyl a my se pokusíme do zářivého zastupitelstva upravit tisk příslušně tak, aby bylo možné ho prohlasovat.
Mluvčí 05: Více momentálně nelze udělat.
Mluvčí 05: Tímto tedy oficiálně končí část tisku a přesouváme se tedy do závěrečného bodu a to je bod různé nebo diskuze.
Mluvčí 05: Než předám potom slovo občanům přiráženým do diskuze, tak se chtěl vyjádřit k ničemu pan Losek.
Mluvčí 06: Ano, děkuju panu starostovi, protože chtěl bych vás informovat o kauze elektrometal a sice následujícím způsobem.
Mluvčí 06: Na základě prostě projeveného názoru občanů a možná i některých zastupitelů jsem vyvolal vědnání s místními představiteli firmy před 14 dny, kde jsem měl plně připraveny otázky zejména k zaměstnanosti, otázky budoucnosti firmy,
Mluvčí 06: a tak dále a samozřejmě, že jsem vyslovil i případnou spoluúčast na realizované komunikaci.
Mluvčí 06: Oba dva usoudili, čeští jednatele, že je potřeba to projednat i s majitelem firmy.
Mluvčí 06: Dohodl jsem se s panem starostou a na dnešní den na 13. hodinu měl přijet německý majitel s těmito dvěma
Mluvčí 06: My jsme na to jednání byli připravni v intencích, o kterých jsem myně hovořil, s tím, že ještě odbor IAD připravil analýzu toho projektu a na dokumentací jsme měli je přesvědčovat o potřeby podílu na některé části té komunikace, která vyjádřeno, nebudu říkat tu částku, ale v každém případě by se mělo jednat o nějaký podíl na té komunikaci.
Mluvčí 06: Dnes ráno přišla omluva
Mluvčí 06: z české strany, že německá strana pro zahraniční cestu ředitele se omluvá a navrhuje schůzku na příští čtvrtek.
Mluvčí 06: My jsme tomu naplánováno tak, že vám dneska podáme informaci o výstupu tohoto jednání s majiteli, kde zejména mě a nás teda zajímalo to, jak je to skutečně, pokud by nám to do očí řekl nebo neřekl, zaměstnanost, nezaměstnanost, budoucnost firmy atd.
Mluvčí 06: atd.
Mluvčí 06: Takže
Mluvčí 06: Pokud byste někdo na tohle téma chtěl ptát, tak víc vám nemůžeme odpovědět, protože budeme tak vědět příští čtvrtek a samozřejmě, že informace... Je to osmého, tak se omluvám, ale je to osmého, já to vím jistě.
Mluvčí 06: Osmího je co zade?
Mluvčí 06: Dobrý, takže je to osmého.
Mluvčí 06: Tak je to střede, dobře, takže je to prostě o týden posunuto a v zásadě bychom hned potom informovali radu a posléze potom samozřejmě dostupitelstvo.
Mluvčí 06: ten ohlas veřejnosti a tisku a možná některých z vás zastupitelů ohledně této komunikace nezůstal nevyslyšen, reagujeme na něj tak, jak jsem vám nyní řekl a o výsledku jednání s firmou budeme informovat.
Mluvčí 06: Ano, na další případnou otázku, stavební povolení vedáno, smlouva podepsána na tu realizaci, stavniště předáno před týdnem,
Mluvčí 06: Čili kdybychom se nedohodli a chtěli vyjádřit jistý způsob zdoru prostřednictvím zastupitelů, pak budeme muset řešit třeba problém právní, jak odstoupit od smluvy s tou firmou, která věci provádí a je tak legitimně vybrána a schválena.
Mluvčí 06: Takže nechci předjímat, opravdu na tuto otázku budeme odpovídat, až budeme vidět více informací.
Mluvčí 06: Děkuji.
Mluvčí 05: Já děkuji a teď bych dal slovo panu Šimsovi, který se přivásil do diskuze.
Mluvčí 10: Dobréhodpoledne.
Mluvčí 10: Vážení zastupitelé, vystupuji na vašem jednání za petyční úbor již po třetí, bez válného výsledku.
Mluvčí 10: Po prvním vystoupení bylo nařízení pozastaveno, na druhém zjištěno, že pozastavení není možné.
Mluvčí 10: V návaznosti na nařízení číslo 2.2018
Mluvčí 10: se všem přítomním dostalo vysvětlení, ze kterého vybírám krátké, doslovné citace.
Mluvčí 10: Nařízení města a příloha jsou striktně odděleny.
Mluvčí 10: Dále, systém parkování určuje samozpráva.
Mluvčí 10: Nařízení města a systém parkování spolu nesouvisí.
Mluvčí 10: Přílohu vydává samozpráva.
Mluvčí 10: Nařízení města neurčuje nic o zónách.
Mluvčí 10: Konec citace.
Mluvčí 10: Myslím si, že nikdo z nás ani z vás na konci všech vystoupění pana Hurajčíka nevěděl, kdo s jaký a jakými úkony řídí a určuje zóny a parkování.
Mluvčí 10: Skutečnost je taková, že narízení číslo 2 2018 má samozřejmě přílohu a bez ohledu na všechny naše námětky je kopii mapy se zónami z narízení číslo 1.
Mluvčí 10: Není pravdou, že nám inž.
Mluvčí 10: Richter něco vysvětlil.
Mluvčí 10: Nedokázal nám vysvětlit změny hranic území,
Mluvčí 10: Ostatně, jak už bylo několikrát uvedeno, celá koncepce je postavena pouze na doměnkách a úvahách, ničím nepodložených.
Mluvčí 10: Žádná měření nebo průzkumy nebyly provedeny.
Mluvčí 10: Podle nás je všechno za účelem, aby se Mariánky mohly tvářit pro motoristy jako velkoměsto.
Mluvčí 10: Od pana Hůrajčíka jsme obdrželi, která měla být návrhy k jednání.
Mluvčí 10: Cituji doslovně.
Mluvčí 10: Zástupci tvrdí, že zónové rezidentní parkování jedle návrhu pracovní skupiny zrušeno pouze v ulici Jiráskova.
Mluvčí 10: To také není pravda.
Mluvčí 10: Zónové rezidentní parkování je v návrhu zrušeno v ulicích Jiráskova v celé délce, Komenského v celé délce, Křižíkova v celé délce, Dvořákova v celé délce.
Mluvčí 10: Jediné, kde zůstalo rezidentní stáně, je ulice Lužická, kde historicky bylo pouze pro rezidenty.
Mluvčí 10: Konec citace.
Mluvčí 10: Konfrontuji toto jeho vysvětlení
Mluvčí 10: se zaslanými stanovisky.
Mluvčí 10: Cituji.
Mluvčí 10: Lužická od hlavní k Dvořákově, varianta 1, kombinované stání, placené automatem, plus karta D. Varianta 2, časově omezené, kotouč, plus karta D. Lužická od hlavní ke Křižíkově, levá strana rezidentní stání, karta D. Pravá strana, časově omezené, kotouč, plus karta D.
Mluvčí 10: komenského mezi hlavní a křižíkovou oba směry kombinované kotouči 1 hodina plus karta D."
Mluvčí 10: Z těchto citací logicky vyplývá, že bylo zrušeno zónové rezidentní parkování a bylo nahrazeno parkováním s kartou D. To znamená, volné parkování podle požadavku PEDYS v uvedených ulicích není možné.
Mluvčí 10: Připomíná vám to něco?
Mluvčí 10: Mě také, nástupní úspíku, nebo chcete-li doublespíku, vždycky nám někdo vysvětlí, co je pro nás dobré, a karta D přece není vlastně kartou D. Vyzýváme zastupitele, aby došlo k naplnění usnesení a naše technicky realizovatelné požadavky byly zapracovány do systému parkování a tím byla ukončena tato nechutná několikamiseční tahánice, za kterou neneseme odpovědnost.
Mluvčí 10: Děkuji.
Mluvčí 05: Já vám také děkuji.
Mluvčí 05: Přeji si, pan Huračík, reagovat.
Mluvčí 02: Reagovat budu, i když jsem teda nevěděl, že tady někdo bude vstupovat, nevzal jsem si žádné materiály, protože jsem na to nebyl upozorněn.
Mluvčí 02: Samozřejmě nebudu reagovat na věci vytržené z kontextu, nebudu reagovat na rádoby cizí slova, ale spíš věcně.
Mluvčí 02: Pracovní skupina se několikrát sešla s petenty Město Mariánské lázně, kdy mě rada pověřila k jednání s petenty, se několikrát sešla, vyšla vstříc s tím, že zástupci petentů tam byly jak v zóně C, tak v zóně D i se svým právníkem.
Mluvčí 02: Dávali návrhy, my jsme jejich návrhy se společností EDIB s technickým dopravním servisem, městskou policií a samozřejmě městem
Mluvčí 02: spracovali do nějakého návrhu, který jim byl zaslán a zástupci patentů se poté na svolanou další schůzku nedostavili s tím, že jsme neměli o čem jednat a do této doby jsme se opět nesešli.
Mluvčí 02: Chceme ještě jednou vyzvat petenty k tomu, aby přišli na jednání nebo zástupce těch petentů, protože podle reakcí jak už živnostníků, anebo některých obyvatel, tak k té nápravě nebo té nápravě k těm změnám došlo.
Mluvčí 02: Samozřejmě my jsme přibližně na 80 % námitek nebo připomínek toho petečního výboru reagovali kladně, zapracovali jsme je do systému.
Mluvčí 02: To slovíčkaření je nechutný, stala se z toho nechutná předvolební kampaň některých lidí a na tohle stojí a reagovat prostě nebudu.
Mluvčí 02: My nějaký návrh připravení máme, čekáme, jestli zástupci petentů se budou mít
Mluvčí 02: chuť nebo vůli, nebo jestli se vůbec budou chtít sejít, aby jsme jim představili to, co jsme zpracovali.
Mluvčí 02: Já k tomu asi nebudu víc říkat, protože opravdu jsem na to nebyl připraven, ale i dnešní zastupitelstvo vlastně nebylo pozván EDIP, protože ty jsou také na nějaké celozávodní dovolené nebo něco a nejsou tady ani zástupci městské policie a technického dopravního servisu a další, takže buď toto necháme
Mluvčí 02: na nějaké jednání, které budou patenti nebo zástupci těch petečních vývodů akceptovat, nebo předložíme radě návrh tak, jak byl zpracován a je potom na radě, jestli ten návrh schválí a nebo nebude k nějakým změnám ještě na základě právě těch připomínek.
Mluvčí 13: Děkuji, pan Šimca může reagovat.
Mluvčí 10: Prosím vás, já zopakuju pro všechny to, co jsem tady říkal.
Mluvčí 10: Ve všech ulicích je navržená karta D. Ve všech ulicích.
Mluvčí 10: Mám je tady přečíst znovu a my tady posloucháme a vy s vážnou tváří tady snad odkýváte panu Hurajčíkovi, že je to respektování našich návrhů.
Mluvčí 10: Vy jste mě neslyšeli, že jsem jmenoval u každé ulici karta D?
Mluvčí 10: Pane starosto, vy jste mě neslyšel?
Mluvčí 10: To je opravdu jako do nebe volající, my tady křičíme a do všech ulic pan Hurajčík má kartu D a tvrdí, že zapracoval to, co jsme chtěli, to si opravdu myslíte, že naším požadavkem bylo implementovat do všech těch ulic kartu D?
Mluvčí 05: Nerozumím vás.
Mluvčí 05: V některých ulicích jste chtěli, aby byly bez popatku.
Mluvčí 05: Tam, pokud vím, v ulici, která se týká vás, to to bylo.
Mluvčí 05: Za to navědomí a systém se tím bude upravovat.
Mluvčí 05: U jiných ulic se postupovalo prostě tak, jak to dovolí dopravní situace.
Mluvčí 05: Já nejsem si jistý, jestli rozumím, na co se odkazujete.
Mluvčí 10: Pane starosto, my jsme žádali zrušení zóny D. Teď je vyjmenováno ve všech ulicích, že je parkování s kartou D. My jsme dali návrh, kdy byly nalepeny značky a navrhovali jsme nějaké řešení.
Mluvčí 10: To není respektované.
Mluvčí 10: Takže jestli, že je ve všech ulicích, já mám je přečíst znova karta D, tak si myslíte, že jste vyhověli patentům?
Mluvčí 05: Pan Horečký bude reagovat.
Mluvčí 02: Samozřejmě ve všech ulicích, kde původně byla navržená kartadé, není kartadé, zůstala v těch ulicích, kde i v původním nařízení z roku 2004 nebo 2003, nebo potom změně 2011, byla přidána do jedné ulice.
Mluvčí 02: Nerespektovali jsme, nebo takhle navrhli jsme jiné řešení právě tam, kde zástupci předečních výborů navrhovali doplnit dopravní značení, což by bylo dublování, když použil také anglické slovo,
Mluvčí 02: vyhlášky o provozu na pozemních komunikacích, takže tyto značky jsou dobré.
Mluvčí 02: Já jsem celkem rád, že pan starosta se těch schůzek účastní, že sám vidí, jak jsou vedeny a i oni, i ti lidé dostali do mailu ty návrhy.
Mluvčí 02: Právě od toho měla být ta další schůzka, kdy vlastně zástupci petentů měli přijít a říct, co jim ještě na tom návrhu vadí, aby jsme se bavili potom dále.
Mluvčí 02: Bohužel se k té schůzce nedostavili, omluvili se
Mluvčí 02: v ten den, když to řeknu takhle, ještě teda na špatný den, ale to se dá přičíst chybou v kalendáři, ale právě na té schůzce mělo být dotvořeno to parkování.
Mluvčí 02: Ono zrušit z Honude není tak jednoduché, protože by se muselo zrušit celé nařízení města.
Mluvčí 02: Možná do této chvíli někdo pořádně nepochopil, jak to vlastně funguje, že nařízení města se funguje, že se týká celého města.
Mluvčí 02: ale dokavať do té ulice nedáte dopravní značku s tou konkrétní zónou, tak prostě ani ta zóna v ulici neplatí.
Mluvčí 02: To je to samé, jako kdybyste řekli, že v lázeňském území nesmíte vodit na vodítko nebo na vycházky psa, ale dokavať tam prostě nedáte značku, jako je na kolonádě třeba, tak s tím psem do toho parku můžete.
Mluvčí 02: Je to úplně to samé a ta zóna D je potřebna v okolí toho bazénu, v okolí dluční ulice a pro všechny ty lidi, kteří prostě na to byli zvyklí, že tam tu rezidentní kartu mají.
Mluvčí 02: Myslím, že i pan starost dostal do mailu teďko nějaký dotaz nebo od občana, který se ptal, proč teda si kupovali rezidentní kartu, když v části zóny D, kde ji vždycky měli a kde ji chtějí, tak musí být v této chvíli díky těm peticím právě ta zóna D přeškrtnutá.
Mluvčí 02: Já vyzývám zástupce petentů nebo těch petyčních výborů, aby přijali další jednání k té schůzce, aby jsme se mohli dohodnout na finální fázi tak, abychom ji mohli předložit radě a rada posoudí, zdá je to dobře zpracováno a rada následně přijme úpravu toho nařízení města.
Mluvčí 02: No to není totiž tak jednoduché, protože se k tomu musí vyjadřovat i dopravní policie a dočené orgány a samozřejmě i náš technický dopravní servis a městská policie.
Mluvčí 02: Děkuji.
Mluvčí 05: Děkuji.
Mluvčí 05: Další se do... Pardon, omlouvám se.
Mluvčí 05: Teď má slovo pan Škroch, pak můžete vy.
Mluvčí 07: Dobrý den.
Mluvčí 07: Dobrý den, poprosím tady ještě pana Placka, jestli by mi tam...
Mluvčí 07: Děkuju.
Mluvčí 07: Nejdřív bych asi možná předeslal, že jsem tady ne jménem teď jako občan, ale jsem tady jménem svým, ale zastupuji tady, nebo jsem tady jako člen redakční rady městského zpravodé a to z důvodu toho, že
Mluvčí 07: Ačkoliv jsem upozorňoval, že některé věci nefungují, jak by měly, tak domnívám se, že nějakým způsobem nebyly zohledněny a proto jsem si pro vás připravil, teda pro ty, co na to vidí, i takovou pomůcku a je tam konkrétně vysvětleno, co se mi nezdá nebo co považuji, že v rozporu s čímsi, takže kdokoliv ze zastupitelů, kdo by měl případně zájem, mohou tuto prezentaci
Mluvčí 07: poslat je do e-mailu, aby si to mohl v klidu prostudovat.
Mluvčí 07: Když začnu, ještě jenom ono to není, no jestli mi budeš prosím překlikávat, děkuji.
Mluvčí 07: Když začnu tedy úplně od začátku, v roce 2016 byl založen městský zpravodaj.
Mluvčí 07: Věřím, že smyslem bylo, aby došlo k zvýšení informovanosti
Mluvčí 07: mezi občany, což se domnívám, že je naprosto v pořádku a podle mě asi město by mělo mít nějaké periodikum, nějaký nástroj, kde lze komunikovat, co se v tom městě děje na té komunální úrovni.
Mluvčí 07: Ročně stojí toto periodikum zhruba 190 tisíc, to jsou tedy náklady, které jsou spojeny především stiskem.
Mluvčí 07: a pravidla, podle kterých se vydávání tohoto periodyka řídí, byla přijata radou města v roce 2016.
Mluvčí 07: Já jsem se stal členem redakční rady v březnu letošního roku a ve chvíli, kdy jsem měl možnost proniknout do některých záležitostí, tak jsem na některé věci začal upozorňovat a dnes tady stojím mimo jiné proto, že se to úplně převrhlo někam do osobní roviny, takže věřím, že tady na půdě zastupitelstva to bude mít dostatečnou vážnost.
Mluvčí 07: Mluvil jsem o tom, že byly přijaty nějaké zásady pro vydávání toho spravodaje.
Mluvčí 07: První otázka je, proč, když rada přijal nějaké úsnesení, nikdy nebylo zrušeno, proč se vydávání nebo vůbec schod toho spravodaje tímto neřídí.
Mluvčí 07: Věc číslo jedna, jestli můžu Petě poprosit dál.
Mluvčí 07: Od třemi jedna.
Mluvčí 07: Zásady obsahují článek čtyři, kde je přesně
Mluvčí 07: řečeno, jaké články v tomto městském periodiku nebudou zveřejňovány.
Mluvčí 07: Jedná se o takzvané anonymi, to znamená, že v tom periodiku nebude zveřejněn text, kde není autor.
Mluvčí 07: Celkem jednoduchá věc.
Mluvčí 07: Upozorňoval jsem na to, že po dobu vydávání tohoto periodika od roku 2016 se neustále objevují články, které jsou nepodepsané, to znamená, že jsou v přímém rozporu s přijatými zásadami pro vydávání.
Mluvčí 07: Můžu poprosit další snímek.
Mluvčí 07: Dovolím si takovou malou vsuvku, je to nesestříhaná část rozhovoru, je to pouze minuta a půl, kdy jsem se na některé věci ptal pana starosty, tak jenom jestli můžu poprosit.
Mluvčí 07: Je v tom zvuk.
Mluvčí 07: Já tomu rozumím, ale stejně tak se domnívám, že tím, že zastupitelstv se účastním poměrně pravidelně, můžu se zeptat i opačně, proč není měřen čas stejně i zastupitelům.
Mluvčí 07: Na předložení návrhu je dle jednacího řádu určitý čas, na reakce je určitý čas, na počet reakcí je určitý čas, nikdo to neřeší.
Mluvčí 07: Přijdou sem občané, myslím, že to bylo na jednání věhu,
Mluvčí 07: Myslím, že to bylo víhou.
Mluvčí 07: Vystupoval tam pan Šimsa a vy jste ho taky předušil, takže já se domnívám, že zase v tomto případě by měla být nějaká benevolence.
Mluvčí 07: Jestliže ten člověk nemluví cesty, mluví k věci, ta problematika si to vyžádá, tak by měl dostat prostor, protože já v tomto případě nevím, jakým způsobem mohu reagovat na věci, které se dějou.
Mluvčí 07: Dějou se špatně, jsou nějakým způsobem
Mluvčí 07: porušována usnesení Rady města a my k tomu budeme přihlížet, dochází tady k tomu přesně.
Mluvčí 05: Nezlobte se na mě, nezlobte se na mě, ta benevolence tady určitě příspěvě k pana Šim si třeba dneska taky přeskočil tři minuty, ale když jsem viděl, že se blíží k závěru a že má co říct, tak jsem ho to nechal domluvit i tak, ale když vám ta třetí minuta tady doběhne a vy ve třetí minutě řeknete, že tady chcete pouštět nějaké minutu a půl dové video, tak je zjevné, že to nebude v těch intenzích ani
Mluvčí 05: Já, jestli můžu, tak teď se hlásí pan, hlásí někteří zastupy, tak jim dám slovo, pak to můžeme dořešit.
Mluvčí 04: Mikrofon.
Mluvčí 04: Jo, v pořádku.
Mluvčí 04: Chtěl jsem říct to, že jedna věc je ta lidská, že když už tady někdo to tady vystojí, tak by asi měl dostat ten prostor v případě, že to zastupitelstvo není tak nabité, takže asi bych se přikládnil k tomu, aby ty občany mohly mluvit.
Mluvčí 04: Druhá věc je, poradím se s panem tajemníkem, případně nemáme možnost jako zastupitel v případě toho
Mluvčí 04: uplynutí těch třech minut to prodloužit, nebo týká se to i těch dvou vyjádření, že vlastně rozhodnout, že ta osoba může třeba mluvit i po třetí.
Mluvčí 04: Myslím si, že takhle to kdysi v jednacím řádě bylo, teď jsem úplně přesně jistý, jak je to v tom posledním vznění, ale myslím, že tu možnost máme, tak já bych tady nebránil panu Šprochovy promluvit.
Mluvčí 04: Děkuji.
Mluvčí 15: Dobrý.
Mluvčí 15: Takže pro ten návrh mají zastupitele omezený čas, ale předkladatele z řad občanů ten čas omezený nemají.
Mluvčí 15: Já jsem si toho nevšiml v jednacím řádu.
Mluvčí 15: To je první věc.
Mluvčí 15: Druhá věc je, že předkladatel ze strany zastupitelů má právo 10 minut předkládat ten návrh.
Mluvčí 15: komentář a reakce na něho jsou třiminutové, takže já si myslím, že není na místě být netrpělivý a pokud přeteče čas, máme jako zastupitele právo udělit další pokračování, nebo také nemusíme, pak je to nahlasování zastupitelstvem.
Mluvčí 14: Já s tím souhlasím, co bylo řečeno, navíc se domnívám, že, a již v minulosti jsem to několikrát připomínal a požadoval,
Mluvčí 14: nebo ta ustanovení našeho jednacího řádu, která omezují časově vystoupení jade o zastupitel nebo občany, kteří navštíví jednání zastupitelstva, kdybychom to časové omezení měli buď prodloužit nebo dokonce úplně zrušit.
Mluvčí 14: protože z Prax víme, že nikdo tady nechce číst knihy, nikdo tady nechce vzájemně někoho zdržovat a každý, kdo vystoupí, tak prostě vystupuje v záležitosti města, většinou v záležitosti více nebo v záležitosti, které se dotýkají více občanů.
Mluvčí 14: Čili to omezení, které tam je, tak to mi připadá velmi, a teď použiju slova, nedemokratické, protože demokracie je skutečně o diskuzi.
Mluvčí 14: Víte, že v minulosti, ti, kteří jsou delší důvod v zastupitelstvu, jsem toto již
Mluvčí 14: opakovaně říkám navrhoval, vždy to bylo zamítnuto s tím, že prostě ta duba je dostatečná.
Mluvčí 14: V posledním zpravodají našeho města je příště k kolegi Míky, který tam taky jasně a zřetelně popisuje, že prostě tříminutová
Mluvčí 14: na vyjádření.
Mluvčí 14: Viděli jste dneska problematiku toho soudního sporu, který se tady vedl, jak je to složitý, jenom soud v odůvodnění napsal, nebyl s odůvodnění, napsal 10 nebo 11 stránek.
Mluvčí 14: Prostě opravdu je to složitá záležitost a ne všechno se týká prostě nějaké záležitosti velmi jednoduché, která se dá popsat během 30 sekund.
Mluvčí 14: A ne, každý je tak dobrý řeční
Mluvčí 14: a má možnost prostě nějaké širší přípravy, aby tady prostě za tři minuty ze sebe vysypal všechno, co je třeba říci.
Mluvčí 14: Domnívám se, že
Mluvčí 14: požádali občan o prodloužení svého vystoupení, takže opravdu zastupitelstvo tu možnost má mu prostě o tom rozhodovat a té žádnosti výhovy, čili prodloužit.
Mluvčí 14: Čili jestli má tady pán dojem, že chce dál ještě hovořit, ať tedy požádá zastupitelstvo a zastupitelstvo chce jistý vyjádřit.
Mluvčí 05: Já taky děkuju.
Mluvčí 05: Na základě toho, co jste říkal, je to určitě tak.
Mluvčí 05: Já nebudu vyvolávat hlasování o tom, jestli panu Šklochovi dávat čas navíc nebo ne, to je pod mojí důstojnost.
Mluvčí 05: Necháme pana Škrucha domluvit, teď vyjádří to, co má na srdci.
Mluvčí 07: Děkuju moc, já teda v tom děkuju za prodloužení času, tak uděláme to, nebo takhle můj střícný krok je, že tady teda nebudem pouštět to video, já tu prezentaci zveřejním, to znamená, kdo si to bude chtít pustit, ať si to pustí, vezmu to teda v krátkosti, pojď se mi jedná, jedná se mi o to, že ve spravodej opakovaně vychází nepodepsané texty, je to přímo v rozporu s usnesením Rady, ptám se proč,
Mluvčí 07: Když jsem na to upozornil jako člen redakční rady, ano, došlo ke změně.
Mluvčí 07: U těch anonymních článků se objevil podpis redakce.
Mluvčí 07: Mně jako členovi redakční rady není, respektive nebylo, do nedávného času známo, kdo je autorem.
Mluvčí 07: Nevím, proč, když je to hrazeno z městských prostředků.
Mluvčí 07: Obrátil jsem se proto na předsedu redakční rady, což je pan starosta pan Kalina,
Mluvčí 07: Děkuji, jsou tady dva e-maily, nevím jestli na ně vidíte.
Mluvčí 07: V prvním jsem starostu požádal nebo oslovil jako předsedů redakční rady, jestli by se mohl vyjádřit a mohl mi sdělit, kdo je autorem textu v sedmém vydání, to znamená v červencovém čísle městského zpravodaje.
Mluvčí 07: Dostal jsem odpověď, když budu citovat.
Mluvčí 07: Děkuji za dotaz, autorem je redakce.
Mluvčí 07: Pokud jako její člen cítíte potřebu se od článku distancovat, sdělte mi to prosím.
Mluvčí 07: Nerozumím tomu můj, nebo klidně se doptejte, podle mě ten požadavek, nebo ta otázka zněla jasně, není mi známo, proč mi jako členovi dozorčí, ne, dozorčí rady, ale dozorového orgánu, redační rady, nejsou sdělovány informace.
Mluvčí 07: Musel jsem tedy přistoupit k tomu, že jsem využil zákonných možností a prostřednictvím zákona 106 o zvobodném přístupu k informacím, jsem tedy konečně sdělil, kdože vlastně je redakce.
Mluvčí 07: Bylo mi sděleno, paní Palackou, že ve většině případů je autorem Martin Kalina.
Mluvčí 07: Nerozumím tomu, proč, když ho oslovím s tímto dotazem, nemůže mi odpovědět.
Mluvčí 07: Nerozumím tomu, proč články, které evidentně, jak tady můžete vidět, jsou vytvořeny panem Kalinou, proč jsou podepsány jako redakce, že v těch článkách cituje sám sebe, to je potom věc jiná.
Mluvčí 07: Nerozumím tomu.
Mluvčí 07: Nerozumím, můžu ještě poprosit dále, děkuju.
Mluvčí 07: Nerozumím tomu, když pan Franta, když se volila nová redakční rada, všem členům redakční rady rozeslal materiál takový podpůrný, jakási metodika, jak dělat co nejlépe radniční noviny.
Mluvčí 07: Je tam spousta věcí, je to taková analýza, mně napadlo se obrátit na autora této
Mluvčí 07: publikace, který mimo jiné mi teda, když jsem mu zadal nebo sdělal, o co tady jde, tak odpověděl, že přesto, že ty články se označí jako redakce, tak dokud nebudou uvedení členové, kdo to ta redakce vlastně je, tak jsou stejně anonimní a stále jsme u stejného problému.
Mluvčí 07: Městský zpravodaj za městské prostředky vychází v rozporu s přátím úsnesením.
Mluvčí 07: Nerozumím tomu,
Mluvčí 07: Tím bych se teda chtěl doptat, když jsem si udělal analýzu čísel, které vyšly v roce 2018 v rubrice radnice, která je přímo redakčně tvořena.
Mluvčí 07: Napočítal jsem 89 použitých citací.
Mluvčí 07: Z toho 75x byl citován pan starosta, ať to byl pan Třešňák, později pan Kalina a 77x byli citováni zástupci jedné strany.
Mluvčí 07: zástupci jiných stran, ať koaličních či opozičních, nikdy nebyly osloveni.
Mluvčí 07: Já se ptám, proč tomu tak je.
Mluvčí 07: A jestli mohu poprosit teda ještě ten poslední.
Mluvčí 07: Nebudu tady přečítat všechny dotazy.
Mluvčí 07: Jak jsem říkal, všem to rozešlu, samozřejmě to pošlu i panu starostovi, není to nic tajného.
Mluvčí 07: Je pro mě nepochopitelná záležitost, já jako člen redakční rady dozorového orgánu městského zpravodé, dodnes nevím, kdo jsou členové redakce.
Mluvčí 07: Nevím to a tím to žádám, aby je to jedna z otázek, aby mi tato otázka byla zodpovězena.
Mluvčí 07: V případě, že
Mluvčí 07: výše uvedené otázky nebudou zodpovězeny a vysvětleny nějakým rozumným způsobem, tak se domnívám, je to teda pouze můj osobní subjektivní názor, že by se tímto měla zabývat rada města, která je nadřízeným orgánem redakční radě a zvážit setrvání stávajícího předsedy redakční rady, protože jestliže se dějí věci, kde jsou porušována pravidla a budeme to jenom přihlížet, tak se domnívám, že to není správný a kdybych na to neupozornil, tak bych nesplnil svojí
Mluvčí 07: úlohu, pro kterou jsem byl mimo jiné navržen do tohoto dozorového orgánu.
Mluvčí 07: Z mé strany vše, jestli pan starosta má třeba nějaké dotazy, jsem připraven odpovědět.
Mluvčí 05: Dotazy, dotazy.
Mluvčí 05: Ani ne, reakce spíš, mám to tady teda napsaný, takže jestli jsem to správně pochytal, jste vaši řeči, tak byly tři dotazy, to znamená nejdřív na to anonimní vycházení článků, to jak jste správně říkal, tak jste na to to upozornil, za což vám tedy tímto ještě jednou děkuji.
Mluvčí 05: potom došlo teda k nápravě a místo toho, aby podčlánky podpis nebyl, objevil se tam jako podpis redakce, vzhledem k tomu, že členové redakce, a to je vlastně i otázka na tu vaší, odpověď na tu vaší poslední otázku, to je, že kdo jsou členové redakce, můžete si to samozřejmě dohledat v usnesení z rady města, která členy redakce volí, jestli nemůžete tak
Mluvčí 05: Já když tak dneska už asi ne, ale slibuji, že zítra to vyhledám, pošlu vám to a když tak bych to i vyvěsil někde na stránkách města, aby to bylo dohledatelné.
Mluvčí 05: Tím pádem, když je článek podepsán jako redakce,
Mluvčí 05: jeho autory jsou dohledatelní, proto jsem taky akcentoval to, že jsem vám ve vašem mailu, v případě, že s nějakým článkem nesouhlasíte, udal možnost, abyste se jeho jako člen redakční rady distancoval.
Mluvčí 05: Co k tomu ještě dodat, pak tam byla ta otázka četnosti příspěvků, respektive citací v jednotlivých článků, členů jednotlivých politických stran,
Mluvčí 05: Na to odpověď prakticky jednoduchá, do toho spravodaje s býmkou samozřejmě, když si vezmu jako pomůcku například současné sepnové číslo, tak tam tímto děkuji zastoupitelům, panu Němcovi, panu Míkovi, ty poslali příspěvek, nicméně samozřejmě, když
Mluvčí 05: když přijde příspěvko od někoho jiného, tak se tam odkazuje na sebe.
Mluvčí 05: Většinu těch příspěvků prostě píšu já, protože zájem ze stran zastupitevů přispívat do spravodaje je prostě minimální.
Mluvčí 05: To je fakt, na kterém nemohu nic změnit, když jsem vám to psal.
Mluvčí 05: Bylo vyzýváno několikrát, aby se podílili a
Mluvčí 05: na tu otázku, proč tam nepodpisují sebe, ale proč je tam podpis redakce, to se vám taky říkali, že ne, na kameru, byl to teda soukromý ozvovor, to je čistě z jednoduchého linguistického hlediska, protože, jak jsem vám říkal, připadá mi s odpočtěním, když to řeknu i tady na mikrofon, jako prasárna,
Mluvčí 05: abych tam o sobě v tom článku mluvil.
Mluvčí 05: Přičem článek ich formu vít nemůže být v novinách vyprávění.
Mluvčí 05: To je blbost.
Mluvčí 05: Takže to píšu tímto způsobem.
Mluvčí 05: Abych se ve článku změňoval a o tom se po něj podepsal, aby to vypadalo, že jsem nějaký feudální monášek, který o sobě mluví ve třetí osobě a je mi to protisrsti.
Mluvčí 05: Vyložil jsem tyto možnosti použít jako podpis redakci,
Mluvčí 05: Ostatně, vy to ve svých novinách neděláte taky, já myslím, že to není nic proti ničemu.
Mluvčí 05: Tím, že se tenhle podpis využije, tak jsou autoři článků jako redakce jednoduše identifikovatelní.
Mluvčí 05: Já teda přispěju k tomu, aby byly identifikovatelní ještě lépe.
Mluvčí 05: Do novin samozřejmě se na poslední stránku
Mluvčí 05: Teď nevím, jestli daho, já jsem ještě neviděl to číslo na konci, nebyla tam reakce napsána.
Mluvčí 05: Tak to se omluvám, napíšu si to od zářivého čísla, tam teda na konci bude reakce vyjmenována slovně, aby lidi věděli, kdo jsou její členové.
Mluvčí 05: Jestli chcete, aby vycházely více článků od zástupců jiných stran, tak samozřejmě já bych to uvítal, apeluji tímto na ně.
Mluvčí 05: A já doufám, že všechny otázky, které jste použil, jsem teda zodpověděl.
Mluvčí 05: Ještě počkejte, pane Míka, protože teď teoreticky má pan Škroh ještě možnost na nějakou reakci a pak dám slovo vám.
Mluvčí 05: Děkuji moc.
Mluvčí 07: Já bych chtěl uvést nějaké věci na pravou míru a zase vy jste tady, nezlobte se, ale uvedl nepravdivou informaci.
Mluvčí 07: Tady totiž dochází k mýtu, že redakce a redakční rada je to též.
Mluvčí 07: Není to to též?
Mluvčí 07: Když si přečtete ty zásady pro vydávání, tam jasně je uvedeno, jaké jsou kompetence a úkoly redakční rady.
Mluvčí 07: Tam je problém v tom, že když ten zpravodaj byl vytvářen, počítalo se s redaktorem a toho redaktora i radnice měla, že se s ním rozešla někdy v březnu nebo v dubnu v roce 2016 a žádný jiný redaktor
Mluvčí 07: přibrán nebyl, mimo jiné v těch zásadách se uvádí, že ten, kdo by měl tvořit, tak by měl být primárně ten redaktor a ne členové redakční rady.
Mluvčí 07: Takže tady bych vás si dovolil opravit, proto členové redakce nejsou dohledatelný, protože de facto žádná redakce momentálně neexistuje.
Mluvčí 07: To je věc číslo jedna, potom mimo jiné byste říkal, že jste snad zodpověděl všechny mé dotazy, nezodpověděl, mé dotazy jsou tady, to jsem teda možná se špatně vyjádřil, je tam i o tom redaktorovi a já se domnívám, že i to vaše sdělení, že přispěl pan Míka a pan Němec článkem jedině dobře, ale oni nejsou členové redakce, proč redakce jako taková?
Mluvčí 07: Ano, ona neexistuje.
Mluvčí 07: Proč neosloví nikoho jinýho, buď to ze sedmi radních, nebo aktuálně 20 zastupitelů?
Mluvčí 07: Proč jako zdroj vycházíte, pane starosto, pořád jenom vy?
Mluvčí 05: Ale díď jsem vám už několikrát říkal, že zastupitelé byli opakováni, oslováni, aby články dávaly, ale já opravdu nemám v rámci svého časového fondu možnost každý měsíc ovolávat nebo uvypisovat všechny zastupitelé a vyzývat je, aby příspěli nějakým způsobem do zpravodelé.
Mluvčí 07: Já tomu naprosto rozumím, ale to je zase poukázání na to, že ten spravodaj nefunguje, jak by měl.
Mluvčí 07: Tady by měl být člověk, s kterým koncept toho spravodaja počítal a to je ten redaktor.
Mluvčí 05: Počkejte, počkejte, nefunguje, jak by měl.
Mluvčí 05: Přispívání do toho spravodaja je čistě na dobrovolné vázy, takže když někdo ten článek nedodá nebo nepřispěje, tak já ho prostě nemůžu nutit.
Mluvčí 07: Já tomu rozumím, naprosto s váma souhlasím, tam se jedná o to, že potvrzuji, veřejně můžu říci, že vy i pan Třešňák, když byl starostou, jste oslovili zastupitele, kdo by měl co říct, řekněte, pošlete příspěvek, ale já to nemyslím tímto způsobem.
Mluvčí 07: Dejme tomu, že jste teda pravděpodobně odborník, momentálně na média redakčních práce spočívá v něčem jiném.
Mluvčí 07: Najdu si téma a oslovím několik zdrojů, pošlu jim otázky nebo se s nimi sejdu a na základě toho něco zpracuju.
Mluvčí 07: Neznamená, že ty zastupitelé vám musí posílat hotový výstup.
Mluvčí 07: To má dělacká redakce.
Mluvčí 05: Já se každopádně za odborníka na média nepovažu a věřte mi, že ty články jdou spravodajem města Mariánské házni, které se pisují o volném čase a o víkendech.
Mluvčí 05: a rozhodně nevím, proč bych měl trahovat zastupitelství, abyste mi vyjádřili, že to všechno, všechny ty články, které vychází, vychází nějakým způsobem ze zastupitelstva a ty informace jsou veřejně dohledatelné.
Mluvčí 05: Je pekný, třeba bylo mi vyčítáno, dával jsem dohromady článek ze zastupitelstva o tom, že v Mariánských házních bude nový kruhový objezd u Černého mostu.
Mluvčí 05: Bylo mi vyčítáno, proč jsem nekontaktoval pana Hurajčíka, aby se nějak vyjádřil, ale já to prostě nepovažuji za nutnost, tam byly jenom suchý fakta a informace.
Mluvčí 05: Jestli pan Hurajčík cítil potřebu, že by k tomuto tématu chtěl nějaký článek stvořit, tak to mohl sám za sebe udělat.
Mluvčí 07: Tak já tomu samozřejmě rozumím a to je přesně ono, zase když budeme vycházet z toho, je to napsáno i v těch zásadách, že by tam mělo být dosaženo maximální možné míry objektivity, jak chcete vytvořit nějakou objektivitu zpravodajství, když ty texty jsou pořád neustále jednozdrojové a pořád mají stejný zdroj, tak v tom případě to ale teda nevydávejme.
Mluvčí 07: a nebo nedělejme z toho objektivní médium.
Mluvčí 05: Opakuju naposled, že ty texty jsou jednozdrojové, nebo respektive oni nejsou jednozdrojové, respektive ta sekce radnice, o které vy mluvíte, je jednozdrojová z toho důvodu, že žádný jiný zdroj prostě není.
Mluvčí 05: A já opakuju, že s tím prostě nemůžu nic udělat, nemůžu nikoho nutit, aby příspěval.
Mluvčí 05: Jinak já si teda můžu poprosit, já už nebudu tady zastupit a určitě zdržovat, když byste byl tak hodný, poslal mi tuto prezentaci, tak já bych se na to potom mrknul a ty jednotlivé body vám komentuju, můžete si to potom někam vyvěsit.
Mluvčí 05: Děkuji.
Mluvčí 05: Tak nejdřív poprosím, on se pořád hlásí, já o vás vím, pane Míka, to je k tomu současnému bodu.
Mluvčí 05: Dobře, takže zastupitel je pan Míka.
Mluvčí 05: Nejdřív pan Hurajčík se hlásil, potom pan Toberman, pak pan Knotek, pak pan Míka.
Mluvčí 02: Zaznělo moje jméno, proto jsem se přihlásil a do toho vstoupit nechtěl.
Mluvčí 02: Já jsem už i předchozího pana starostu upozorňoval na některé věci, které by v tom zpravodají měly být jinak.
Mluvčí 02: Tebe, Martina, já jsem oslovil z toho důvodu právě to, co tady zaznělo a to, co je tady té odpovědi vyhýbáno.
Mluvčí 02: Samozřejmě, když někdo někde něco navrhne, a nebylo to jenom tento případ kruhového objezdu, a měl jsem tam i jiný příklad zastupitele, který něco navrhl, tak jsem doporučoval, aby byl vždy osloven ten konkrétní navrhovatel, aby k tomu mohl přispět.
Mluvčí 02: A to je právě to, co si myslím říká tady pan Škroch, práce té redakce.
Mluvčí 02: Chci napsat článek o něčem, ale je jedno, jestli to je o stromu,
Mluvčí 02: tak se zeptám toho, kdo s tím stromem má něco co do činění.
Mluvčí 02: Asi o tom to bylo.
Mluvčí 02: Já reaguji jenom na to, že bylo změněno moje jméno a bylo to doporučení a byla to moje otázka, proč se mě třeba na ten kruhový oběst nikdo nezeptal, když jsem navrhoval, aby se tam, jak v radě, tak v zastupitelstvu, aby se tam vytvořil.
Mluvčí 02: Stejně stejný případ byl i ten další, který se tam ováděl.
Mluvčí 02: Tam nešlo v té chvíli asi o kritiku, ale spíše o doporučení.
Mluvčí 02: Stejně jako jsem to dělal s předchozím panem starostou.
Mluvčí 05: Děkuji.
Mluvčí 05: Pan Tobromac se hlásil dál.
Mluvčí 11: Já bych chtěl vystoupit, ale k předchozímu bodu, takže jestli to posledně týká se parkování.
Mluvčí 05: Tak aby to bylo jenom tak, necháme pane Knutka, pak pana Míšku k tomuhle a pak vy jsme dole.
Mluvčí 04: Jestli má být to medium nějakým způsobem skutečně objektivní, tak myslím si, že je dostatečné říct, kdo chcete, píšte články.
Mluvčí 04: Kdože nepíšete, je to váš problém, protože i za pozice třeba zastupitelé vůči uvolněnýmu členu zastupitelstva je prostě jiná.
Mluvčí 04: Samozřejmě i na to by se dal nejít proti argument.
Mluvčí 04: Proto bych třeba chtěl zmínit, co se mi líbilo ve spravodají města Čelákovice.
Mluvčí 04: tam, to bylo konce, myslím, 14. denník, prostě ta redakční, ta redakce, pardon, redakce, ne, ta redakční rada, redakce, což v podstatě, pokud jsem to pochopil, byli spíš jako zaměstnanci úřadu, než politici, tak stanovali nějakou otázku a odslovili všechny ty zastupitelské kluby, který měly, anebo taky nemuseli na to reagovat, jo.
Mluvčí 04: A skutečně tam bylo, že z těch asi osmi stran, co jsou v zastupitelstvu, tak většinou tři vůbec neréagovaly.
Mluvčí 04: A byl to způsob, jakým pak to způsob byl objektivně v určitěm občanům.
Mluvčí 04: Viděli, že třeba tahle strana A vůbec neréaguje, zatímco strana B réaguje, populistický, strana C takto.
Mluvčí 04: Takže to je třeba ten způsob aktivit, který je možno vyvinout k tomu, aby prostě byl skutečně naplněn účel tého denníku městského, toho se pravda je, a bylo to a politický.
Mluvčí 04: Děkuji.
Mluvčí 05: A jestli se teda můžu zeptat, v jakou formu bys si to představal, že bych vždycky na začátku měsíce napsal hromadný mail zastupitevům, že pozor, připravuje se číslo zpravovane na další měsíc.
Mluvčí 05: Pokud máte chuť něco napsat, můžete.
Mluvčí 05: To je právě to, že
Mluvčí 04: To je ta redakce, což je většinou nějaký nezávislý člověk, který třeba vydrží více než jednoho období volební, ať už v jakýkoliv vztahu, externista nebo internista.
Mluvčí 04: A ten se zabývá tím děním v tom městě.
Mluvčí 04: A ta otázka, která zrovna třeba je důležitá, jak se vám líbilo léto, jak se vám líbilo zahájení sezony,
Mluvčí 04: postaví to, je to jedna z možností, to není všechno na starostovi, to prostě není o tom, to není tvůj deník, to není kandidatice hlačanů a občané mají mít způsob, jak se dozvědět, jakoby nějaký portfolio názoru a to, že to možná bereš na sebe, možná si i snažíš skutečně opravdu ty články psát, protože třeba někdo by mohl napsat víc článků, třeba beru to tak, je to možný, ale to není filozofie toho deníku, to si takhle správně interpretuju pana Škrocha.
Mluvčí 04: Cílem je prostě, aby to bylo vyvážené.
Mluvčí 04: A když pošlete dotazy prostě stranám, zastupitelům, tak se vám můžou nemusí vyjádřit.
Mluvčí 04: Je to jeden ze způsobů, určitě budou i jiný.
Mluvčí 05: Způsob to je, ale takový redaktor, o kterým mluvíš, předpokládám, to je potom osoba na plný uvazek a to už se o tom, co se nákladů týče, bavíme o úplně jiných intenciích.
Mluvčí 05: Nejdřív se hlásil pan Míka k tomuhle vodu, pak pan Veselý chtěl něco dodat.
Mluvčí 03: Tak, nevím jestli teda vůbec mě někdo bude poslouchat, že všichni utíkají, ale dostali zastupiteli s přednostním právem slovo.
Mluvčí 03: Já bych rád zdůraznil jednou věc, já jsem už o tom mluvil zhruba před půl rokem s několika zastupitelema a radníma a navrhoval jsem řešení zpravodaje městského, který vychází z veřejných prostředků.
Mluvčí 03: Navrhoval jsem to způsobem,
Mluvčí 03: že každá, každý klub v poslanecku nebo každá politická strana, která je zastupená v zastupitelstvu, anebo bude kandidovat, protože se nám blíží volby, jak tady bylo zaznělo, tak dostane prosto, dostane půl stranu v městském spravodeji a jestli ji zaplní nebo nezaplní, to je už úplně jedno.
Mluvčí 03: a způsobem tam bude vidět vizitka, jestli má zájem a jakým způsobem reaguje.
Mluvčí 03: To znamená, že ty poslední čísla měly vycházet v tomto ruchu a mohly vycházet v tomto ruchu, aby dostali všichni prostor a pak když by tam byl bílý list,
Mluvčí 03: a bylo by tam napisano, toto je prostor, který nevyužila ta a ta strana, tak by občané jasně věděli, že ta strana s nimi nekomunikuje.
Mluvčí 03: A ty strany by mohly před volbama dostat poměrně volné téma, anebo přímo dotazovaný, aby se všichni vyjařovali k jednomu tématu.
Mluvčí 03: Ale víceméně by to mělo být uděláno tímto způsobem a ty listy by měly být takto rozděleny, aby byly zcela demokraticky
Mluvčí 03: konkrétně před volbama tím spíše.
Mluvčí 03: Takže to je můj návrh, který jsem už říkal a myslím si, že pokud ještě se to vůbec dá stihnout, tak by bylo dobré, aby tento prostor tam ty strany před volbama dostali.
Mluvčí 03: Děkuji.
Mluvčí 05: Já taky děkuji.
Mluvčí 05: Jen soukromně, já jsem ten návrh teda proměškal, když to dával poprvý, ale za mě osobně je to sprmnout jim do bostr.
Mluvčí 05: Protože
Mluvčí 05: Ty lidi ve výsledku potom nezajímají, jestli nějaká strana chce jim horovat nebo ne, ale když jim odezdáte noviny, který by vypadal jako domino s půlkou stran prázdnejch, tak se nám akorát vysmějou.
Mluvčí 05: Právo do toho zprávoda je napsat cokoliv a jak kdokoliv, takže... Nepříspívají teď, jako tím,
Mluvčí 05: To, co navrhujete, to je vlastně taková pasivní forma nucejní, aby se podívali, proti tomu já jsem.
Mluvčí 05: Každý má teď právo a rozhodnut se sáma ten článek napsat, když chce.
Mluvčí 05: Kod těm, že ho budu nutit, že mu vytvořím půstranu v novinách, do které prostě něco musí napsat, nebo bude vypadat jako idiot, tak to mně přijde poměrně na hlavu padlý.
Mluvčí 05: Další se privásil pan Veselý, jestli chtěl něco dodat.
Mluvčí 05: Můžu.
Mluvčí 05: Mikrofon.
Mluvčí 09: Já jen krátkou poznámku, aby jsme tomu dali nějakou strukturu, protože v minulosti jsem se zúčastnil vydávání nejrůznějších tiskovin, tak samozřejmě tady padly dvě slova, redakce a redakční rada.
Mluvčí 09: Redakční rada je orgán, který má určitý počet členů a redakce to je soubor a redakční rady, v jejím čele stojí šefredaktor a plus dalších technických pracovníků.
Mluvčí 09: Redakce jako taková, to jsou všichni, kteří se na tom podílejí.
Mluvčí 09: To znamená od toho, který tam něco připravuje do tisku, který tam fotí, který tam, já nevím, co dělá v té redakci technického, plus ta redakční rada, v jejím štčele stojí šef redaktor, který je odpovědný za vydávání toho tisku.
Mluvčí 09: Pokud má být ta tiskovina financována městem, tak by měl schválit tu redakční radu
Mluvčí 09: řekněme pěti členů, mělo by jich schválit zastupitelstvo, protože to bude financováno z městských peněz.
Mluvčí 09: A ta redakční rada by se měla sejít a jako první, co by měla udělat, tak by měla říct koncepci té tiskoviny, to znamená, co se směřuje, k čemu má sloužit, jaký je její účel, cíl, jaká bude její náplň, udělat určitý ediční plán, co chci vydávat a jaký má být obsah té tiskoviny.
Mluvčí 09: a jak budou v jednotlivých stádích postupovat, to znamená, ediční plán takový, že před zahájením lázeňské sezony se bude psát o tom, potom přijde nový, jiný aktuality města, tak se bude psát zase o něčem jiném a tak dále.
Mluvčí 09: Musí být nějaký ediční plán a ta tiskovina musí mít svoji koncepci.
Mluvčí 09: Je rozdíl mezi redakcí a redakční radou.
Mluvčí 05: Tak já děkuji.
Mluvčí 05: Má do budu různé ještě nějakou připomínku?
Mluvčí 11: Panto Brman, potom pan Michal.
Mluvčí 11: Já se ještě s dovolením vrátím teda k tomu problému parkování, protože to sleduji delší dobu.
Mluvčí 11: Myslím si, že nemám úplně všechny informace, ale z toho, co mám, jsem si dovolil napsat radě žádost, výzvu,
Mluvčí 11: Mně totiž ta poslední úprova připadá jako šťouchanec mluvčímu petentu panu Šimsovi, kdy tedy jsme všude omezili parkování v zóně D a pouze Jiráckou ulici, kde bydlí, jsme nechali volně tak, aby prostě si to užil, když to bude platný.
Mluvčí 11: Mně to opravdu připadá velmi nedůstojné takovéto řešení a já jsem vyzýval k tomu, aby tedy
Mluvčí 11: Ten problém se stále motá a dneska je to podle mého názoru v té pozici, kdo vyhraje.
Mluvčí 11: Ne, jestli to bude účelný, jestli to bude fungovat.
Mluvčí 11: Kdo vyhraje.
Mluvčí 11: A já bych doporučil se vrátit k té původní verzi.
Mluvčí 11: tak, jak to bylo plánománo.
Mluvčí 11: Zona A, B, C jde zrušit úplně a uspokojit většinu lidí, proč jim pořád musíme říkat, že nemají pravdu, že ani netuší, jak to bude výborný.
Mluvčí 11: Já si myslím, že oni tuší dobře a když to nechtějí, tak proč pořád do toho bušíme, jak vluchý dovrat.
Mluvčí 11: Takže já znovu jenom chci říct, pokud na posledním zastupitelstvu se dozvíme, že petenti nejsou uspokojeni, tak já budu teda navrhovat na zrušení celé té
Mluvčí 11: celé té vyhlášky, jestli uspěchu neuspěchu, je jiná věc, ale domnívám se, že mám nyněkoho zastupovat, tak to je ten pravý moment.
Mluvčí 11: Děkuji.
Mluvčí 05: Děkuji, kdybych chtěl panu Huračík reagovat, já jenom rychle řeknu za sebe, že právě, že její názkovka nebude teď v zóně, ale bude bezplatná, je přímo na žádost pana Šlimsy.
Mluvčí 05: To je pro něj, ne proti němu.
Mluvčí 02: Já jenom budu reagovat, samozřejmě pan Toberman poslal dopis úplně v podstatě v stejném změní, jako poslali ty petenti, kteří si právě na některé věci stěžovali.
Mluvčí 02: Já bych chtěl zopakovat jednu věc.
Mluvčí 02: Zástupci petečních výborů nám dali soupis připomínek, trošku chaotický, ale myslím, že jsme se s ním celkem dobře vyznali.
Mluvčí 02: A na základě toho pracovní skupina zpracovala stanovisko, které jako návrh poslala zástupcům petečních výborů s návrhem nebo se svoláním jednání, na které se zástupci petečních výborů nedostavili a nemohli jsme o tomto návrhu opět jednat.
Mluvčí 02: To znamená, že to byl návrh k jednání, dalo by se říct možná k poslednímu jednání.
Mluvčí 02: Není pravda, že pouze jedna ulica, Jirasková ulica, kde pan Šimsa nebo jeho rodina má penzionár, nevím, jak to tam majmetkujeme, je mi to úplně jedno.
Mluvčí 02: Není pravda, že pouze tato ulica je vyjmuta z nějaké zóny.
Mluvčí 02: Ono to tak totiž není.
Mluvčí 02: Ta ulica by v té zóně zůstala.
Mluvčí 02: Všechny ty ulice by v té zóně D zůstaly.
Mluvčí 02: Nicméně nebyly by tam dopravní značky, které omezují parkování pouze pro rezidenty,
Mluvčí 02: nebyly by tam parkovací automaty přesně tak, jak petenti požadovali.
Mluvčí 02: Dokávat tam není dopravní snačka, tak jedno jestli ta ulice je v zóně nebo ne.
Mluvčí 02: Pokud byste chtěl zrušit zónu D, zrušíte ulici Luční, Ustadionu, parkování,
Mluvčí 02: lidem u Kynaslávě, nad Kynemslávě nebo tam, kde je Česká spořitelna, zrušil byste komplet toto celé.
Mluvčí 02: Proto ten návrh k jednání, jednání neproběhlo.
Mluvčí 02: Já vyzývám opět ty zástupce petyčních svýborů nebo tu skupinu, aby se zúčastnili dalšího jednání, které bude svoláno, aby jsme tam dobrali se těch podrobností, které jim ještě vadí a mohli předrožit radě ucelený návrh, který rada buď přijme, anebo nepřijme.
Mluvčí 05: Děkuji, hlásil se pan Míka první.
Mluvčí 05: Teď se mi vidělo, že se hlásil i náš pan Míka, tak nejdřív.
Mluvčí 15: Já si to slovo vezmu, protože vidím, že toto jednání nepovede k žádnému.
Mluvčí 15: Takže tohleto jednání nepovede k žádnému konstruktivní závěru.
Mluvčí 15: Vidíte, že ochota jednat z jedné strany a z druhé strany se začíná míjet.
Mluvčí 15: Nevím a nemáme tady ani podklady k tomu, aby jsme dokázali jedné z těch strán dát zapravdu, jestli to opravdu bylo řádně sezváno, jestli ten návrh opravdu byl zaslán.
Mluvčí 15: nevím, já jako zastupitel ty informace nemám a je to škoda, jsem radní, mohl bych je mít možná dříve.
Mluvčí 15: Připravil jsem si ve věci parkování interpelaci a ta se týká čistě a jenom městského majetku, takže já ten problém zúžím a protože vím, že to hlasování by nedopadlo, protože to navrhuji já a samozřejmě v 11 lidech bych se samozřejmě
Mluvčí 15: z toho vyautoval, takže by to bylo vysízené už na hned 11.
Mluvčí 15: Takže interpelace místo starostovi odpovědnému za majetek.
Mluvčí 15: Jmenem dozorčí rady SPC AS žádám o vysvětlení dopravního značení v ulici Pramenská
Mluvčí 15: V těsné blízkosti parkovacího domu parkuje zdarma celodenně 20 až 50 vozidel.
Mluvčí 15: Tento stav způsobuje odliv parkujících s objektů.
Mluvčí 15: Škoda, která společnosti vzniká, přesahuje 1 milion korun ročně.
Mluvčí 15: Na chybné značení bylo upozorněno společnosti při projednávání parkovacího systému.
Mluvčí 15: K vyhodnocení celkových ztrát žádám také o sdělení
Mluvčí 15: průběžných tržeb z parkovacích automatů a od rezidentů v roce 2017 a 2018.
Mluvčí 15: Tímto interpelace a drobné vysvětlení.
Mluvčí 15: Opravdu, nefunkčnost toho systému začíná způsobovat škody už samotnému městu a organizacím, které město založilo a řizuje.
Mluvčí 15: Text vám dám písemně a budu s napětím očekávat, jak se vypořádáte s petyčníky a současně, jak se vypořádáte s mojí interpelaci.
Mluvčí 15: Děkuji.
Mluvčí 05: Děkujeme.
Mluvčí 05: Teď se hlásil pan Míka Radek.
Mluvčí 03: Je škoda, že se nedá reagovat hned, protože já jsem chtěl reagovat na pana místo strostu ohledně elektrometalu.
Mluvčí 03: Zaznělo to na minulém zastupitelstvu.
Mluvčí 03: Architekt Franta nahoroval řešení, že by bylo správné a dobré se zabývat tím,
Mluvčí 03: Průmyslová zóna byla zásobována z obchvatu, který se buduje anikoliv v středem města nebo městem.
Mluvčí 03: To znamená, že já znovu opakuju to, co zaznělo na minulém zastupitelstvu, aby s vedením elektrometrů byla projedná tato varianta, protože to, aby kamiony, které budou jezdit do skladu,
Mluvčí 03: který vznikne z budovy elektrometalu, aby jezdili přes Černý most a jezdili přes Plzeňskou třídu, je to celá zbytečné a není vůbec na místě.
Mluvčí 03: To znamená, že znovu opakuji, že to správné řešení tam zaznilo minulé zastupitelstvo a bylo by vhodné o něm jednat i s majiteli.
Mluvčí 03: A určitě není zapotřebí budovat novou silnici za 12 milionů korun plus kruhový objezd pro to, aby těm kamionům se tam jezdilo lépe.
Mluvčí 03: Průmyslová zona by měla být zastupovaná mimo město a by měla být dostupná mimo město.
Mluvčí 03: Takže to je jedna věc a druhá věc k parkování.
Mluvčí 03: Samozřejmě my jsme obdrželi stanovisko tak, jak se vypořádal Edip nebo někdo, jak se vypořádal s našimi návrhy.
Mluvčí 03: S našimi návrhy se vypořádali způsobem, které nám nepřipadejí hodné, protože to stanovisko ty naše návrhy v podstatě neakceptuje.
Mluvčí 03: Řekl bych, že tam akceptování tak z deseti procent, jak tady zazněly ty procenta,
Mluvčí 03: A důležité je k tomu ještě potřeba říct, že my jsme připraveni k jednání, ale k jednání o návrhu, ne o stanoviscích, protože stanovisko je konečného dňákého rozhodnutí nějaké komise.
Mluvčí 03: Takže my jsme schopni znovu jednat o tom, jak ten návrh má vypadat a znovu opakuju, pro nás je pro petent je logické řešení zrušení zóny D,
Mluvčí 03: protože souhlasím s panem Hurajčíkem, který nám odepsal, že řada našich návrhů bude řešena až v další etapě.
Mluvčí 03: To znamená, že pokud mohou být další naše návrhy řešeny až v další etapě, a týká se to naší zóny D, parkování u nemocnice a další, teršovka a další, pokud mohou být řešeny v další etapě, nechť je zóna D řešena řádně, pořádně v další etapě, a teď je potřeba tuto zónu zrušit a řešit to opravdu pořádně, správně a řádně.
Mluvčí 03: Děkuji.
Mluvčí 05: Reakce pana Hurajčíka.
Mluvčí 02: Opět vidíte věci mistrně vykousnuté z kontextu.
Mluvčí 02: Já jenom řeknu, reakce na to, že se bude řešit něco v další etapě, protože petentě do své žádosti zahrnuli nebo do svých připomínek zahrnuli i parkování.
Mluvčí 02: u Esplanade, parkování u Krystalu a dalších věcí.
Mluvčí 02: Ano, u těch jsme napsali, že budou řešeny v další etapě.
Mluvčí 02: Já rád slyším, že zástupci patentů mají zájem jednat a pokud to tady od pana Míky teďko zazdělo, jsem tomu velmi rád a pokusím se svolat tu schůzku na co nejdřívejší dobu, aby rada dostala ten materiál co nejdřív.
Mluvčí 02: Bohužel v té době dovolených teďko se bude hledat termín hodně špatně, ale doufám, že ho najdeme.
Mluvčí 13: Děkuji.
Mluvčí 13: Ještě pan Šimso.
Mluvčí 10: Pane Hurajčíku, vy jste zase špatně rozuměl.
Mluvčí 10: My žádáme, abyste přepracoval ten návrh, protože to, že opakujete u všech ulic, který jsem tady vyjmenoval, kartu D, aby jsme se opět vrátili na začátek a dohadovali se,
Mluvčí 10: tak jako to nemá význam.
Mluvčí 10: Buď jako ustoupíte z těch stanovisek, z toho projektu Edipu, aby ho víte, to, co jsme tam navrhovali, ale abychom šli jednat nad stanoviskama, kde zase ve všech ulicích jsou karty D, ztrácí význam.
Mluvčí 10: Vy jste nám poslal stanoviska, já jsem tady ty ulice vyjmenoval, my to moc dobře víte, Komenského jste udělal celou s kartou D, udělal jste Lužickou s kartou D, všechny.
Mluvčí 10: Takže laskavě, jestli se tím máte zabývat, udělejte, my jsme vám psali, abyste udělali zápisy z jednání.
Mluvčí 10: Mě je spodivem, že tady existuje jako, že vyšle svýho člena rada na nějaký jednání nebo cestu a on nemá povinnost z toho jednání pořídit zápis.
Mluvčí 10: To je opravdu kuriózní.
Mluvčí 10: Ale vy nemáte ze všech jednání zápis.
Mluvčí 02: Pane Šimco, já se žádám, aste na mě neštěká, ale chověte se ke mně slušně a na vás taky neštěkám.
Mluvčí 02: Zápisy, ano, pokud někoho rada vyšle na služební cestu, tak vždy po ukončení té služební cesty vypracuje zápis.
Mluvčí 02: Já vypracuji zápis a přiložím ho k návrhu, co bude mít rada.
Mluvčí 02: Pořád dokola opakujete, že jsou všude karty D. Já říkám, že to není pravda.
Mluvčí 02: My jsme vycházeli z vašich připomínek a z vašich návrhů a zapracovali jsme.
Mluvčí 02: Není pravda, že po celé Komeckého prostě je tam karta D.
Mluvčí 02: Ale já znovu říkám, jsem velmi rád za to, že se našla ochota od zástupců petečních vodů se sejít, volám jednání a budeme to tam probírat.
Mluvčí 02: Já doufám, že bude poslední a že už toto skončí.
Mluvčí 05: Já děkuji, jestli dovolíte, tak bych ukončil, ne?
Mluvčí 05: Ještě pan horečík má ještě.
Mluvčí 02: Já ještě jednu věc do různého, chtěl bych požádat vedení města, tak jak už jsem žádal na radě, aby na příští zastupětelstvo přispravili rozpočtové opatření.
Mluvčí 02: Opravdu, pane Šimso, nejsem pes, abyste to po mě takhle házil.
Mluvčí 02: Fakt ne.
Mluvčí 02: Aby připravilo, aby vedení města připravilo rozpočtové opatření na navýšení provozního přípřevku pro městské muzeum tak, aby mohly být vyplaceny některé odměny, které rada schválila, jak řediteli, tak aby tam mohly dojít vyplacení odměn i pro zaměstnance za dobře provedené a organizované akce.
Mluvčí 02: ve výši 100 tisíc korun.
Mluvčí 02: Nevím teď, jestli to bude muset jít z FrR, nebo jestli se ty peníze dají najít v nějaké jiné položce, ale na příští zastupitelstvo poprosím o připravení toho rozpočťáku.
Mluvčí 05: Dneska jsem o tom jednal s panem Bartošem, čeká vám nějaký jeho oficiální dopis, na který potom bude reagováno vytvořením tisku na zastupitelstvo.
Mluvčí 05: na to, když navážu, nikdo už nemá nic, takže navážu volně, bylo tady zmíněno příští zastupitelstvo, takže já to dnešní ukonču, stejně už tady jsem usnášení schopný a zůváz na to další, které se bude konat, naše už vlastně poslední, které se bude tedy konat 11.15 hodin, tentokrát nahoře na Krakonoši.
Mluvčí 05: Přejevám zbytek prázdyn,
Mluvčí 05: dovolí si jenom vyjádřit takovou svoji naivní prozbu, že to poslední zastupitelstvo bude věcné, bude se jednat nad bodama a nezvrhne se to k předvoletním kampaň.
Mluvčí 05: Uvidíme, jak to dopadne.
Mluvčí 05: Tak jo, mějte se pěkně a krásný prázdiny.
Mluvčí 05: Ještě pán Knotek něco na závěr chce říct.
Mluvčí 04: Právě děkuji za slovo.
Mluvčí 04: Já už teď vím, že právě ten termín nebudu moci přijít, tak právě protože to byl zase to poslední, psal jsem vám, pane Starosto, jestli by to nemohlo být v ten čtvrtek, myslím, že to je termín v úterý, nebo ve středu, jestli prostě by nebylo možné to nějak vyřešit, aby to bylo v ten čtvrtek, já jsem myslím, že se mohl dostat.
Mluvčí 05: Kouzel to z kapacitních důvodů, prostor není možné, je mi líto.
Mluvčí 05: a jiný prostor nic to nemá v jihu, nikde jinde.
Mluvčí 05: Neuvažovali jsme o tom, kvůli jednomu zastupiteli to předělávat.
Mluvčí 13: Děkuju.
|