Textová podoba smlouvy Smlouva č. 1173017: D O D A T E K č. 3 k dohodě o vytvoření pracovních příležitostí v

Příloha TUA-VZ-50-2015,Základní škola speciální a praktická škola Diakonie ČCE Vrchlabí, 156 000 Kč.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        DOHODA

          o vytvoření pracovních příležitostí v rámci veřejně prospěšných prací
   a poskytnutí příspěvku, spolufinancovaného ze státního rozpočtu a Evropského

                                                sociálního fondu
                                               č. TUA-VZ-50/2015

uzavřená mezi

Úřadem práce České republiky

zastupující osoba:  Mgr. Václav Staněk, ředitel kontaktního pracoviště Trutnov, Krajská pobočka v

                    Hradci Králové

sídlo:              Dobrovského 1278/25, 170 00 Praha 7

IČ:                 72496991

adresa pro doručování: Horská č.p. 5, Střední Předměstí, 541 01 Trutnov 1

(dále jen „Úřad práce“) na straně jedné

a

zaměstnavatelem:    Základní škola speciální a praktická škola Diakonie ČCE Vrchlabí
zastupující osoba:  Mgr. Magda Kumprechtová, ředitelka
sídlo:              Komenského č.p. 616, 543 01 Vrchlabí 1
IČ:                 71197621

(dále jen „zaměstnavatel“) na straně druhé.

                                             Článek I

                                              Účel poskytnutí příspěvku

Tato dohoda se uzavírá podle § 112 a § 119 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění
pozdějších předpisů (dále jen „zákon o zaměstnanosti“), a podle ustanovení § 24 vyhlášky č. 518/2004 Sb.,
kterou se provádí zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, za účelem
vytvoření pracovních příležitostí v rámci veřejně prospěšných prací a poskytnutí příspěvku na jejich
vytvoření (dále jen „příspěvek“) z projektu č. CZ.03.1.8.0.15_001.01575 Nové pracovní příležitosti,
financovaného z Operačního programu Zaměstnanost, a to v rozsahu a za podmínek uvedených v této
dohodě.

                                             Článek II

                                  Podmínky poskytnutí příspěvku

Úřad práce poskytne zaměstnavateli příspěvek za těchto podmínek:

1. Zaměstnavatel vytvoří níže uvedené pracovní příležitosti v rámci veřejně prospěšných prací (dále jen
     „pracovní místa“) na dobu od 1.12.2015 do 30.11.2016.

     Druh práce                                         Počet              Týdenní pracovní doba
                                                        pracovních míst    v hod. (úvazek)
     Uklízeč a pomocný pracovník
     Celkem                                                        1                     40
                                                                   1

2. Zaměstnavatel bude pracovní místa obsazovat výhradně uchazeči o zaměstnání, které mu doporučí
     Úřad práce (dále jen „zaměstnanec“).

MPSV – OSÚ                                   -1-
3. Pracovní místa budou obsazována zaměstnanci, které zaměstnavatel přijme do pracovního poměru
     po uzavření této dohody. Pracovní smlouva se zaměstnanci musí být uzavřena na dobu určitou,
     nejdéle do 30.11.2016.

4. V případě, že pracovní poměr zaměstnance skončí přede dnem 30.11.2016, zaměstnavatel písemně
     oznámí Úřadu práce den a způsob skončení tohoto pracovního poměru, a to nejpozději ke dni doložení
     výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – VPP“ za měsíc, ve kterém byl pracovní poměr zaměstnance
     skončen.

5. Na stejný účel, tj. na tu část mzdových nákladů, která bude ve výši poskytnutého příspěvku Úřadem
     práce, nebude zaměstnavatel čerpat krytí z peněžních prostředků poskytovaných ze státního rozpočtu,
     rozpočtu územních samosprávných celků, vyšších územních samosprávných celků, Evropských
     strukturálních a investičních fondů, popř. z jiných zdrojů programů a projektů EU, ani jiných veřejných
     zdrojů.

                             Článek III

            Výše a termín poskytnutí příspěvku

1. Úřad práce se zavazuje poskytnout zaměstnavateli příspěvek ve výši vynaložených prostředků
     na mzdy nebo platy na zaměstnance, včetně pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní
     politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl
     z vyměřovacího základu zaměstnance, maximálně však ve výši stanovené v níže uvedeném přehledu,
     z toho 82,38 % je hrazeno z prostředků ESF a 17,62 % je hrazeno ze státního rozpočtu ČR.

Druh práce                        Počet            Týdenní          Max. měsíční
Uklízeč a pomocný pracovník       pracovních míst  pracovní doba    výše příspěvku
                                                   v hod. (úvazek)  na 1 pracovní
                                                                    místo (Kč)

                                         1         40               13 000

     Součet poskytnutých měsíčních příspěvků nepřekročí částku 156 000 Kč.

2. Příspěvek bude poskytován za dobu, na kterou byla pracovní místa vytvořena (článek II, bod 1. této
     dohody).

3. Jestliže nastoupí zaměstnanec do pracovního poměru v průběhu kalendářního měsíce, resp. skončí
     pracovní poměr v průběhu kalendářního měsíce a zároveň tento den nebude první, resp. poslední
     pracovní den v tomto měsíci, bude maximální sjednaný měsíční příspěvek Úřadem práce poměrně
     pokrácen podle celkového počtu kalendářních dnů v daném měsíci a počtu kalendářních dnů v daném
     měsíci, kdy pracovní místo nebylo obsazeno.

4. Příspěvek bude vyplácen měsíčně převodem na účet č. XXX. Příspěvek je splatný do 30 kalendářních
     dnů ode dne, kdy zaměstnavatel doloží Úřadu práce výkaz „Vyúčtování mzdových nákladů – VPP“ na
     formuláři, který je přílohou č. 1 této dohody. Smluvní strany se dohodly, že první příspěvek bude
     zaměstnavateli vyplacen až po doložení pracovní smlouvy uzavřené mezi zaměstnavatelem a
     zaměstnancem nebo její kopie.

5. V případě vzniku pochybností o správnosti údajů uvedených zaměstnavatelem ve výkazu „Vyúčtování
     mzdových nákladů – VPP“ se smluvní strany dohodly, že Úřad práce neprodleně vyzve zaměstnavatele
     k podání vysvětlení nebo provedení nápravy. Příspěvek bude vyplacen až po vyjasnění pochybností
     mezi smluvními stranami, nejpozději však do data ukončení realizace projektu, ze kterého mají být
     výdaje proplaceny.

MPSV – OSÚ                   -2-
6. Smluvní strany se dále dohodly, že zaměstnavatel bude Úřadu práce dokládat výkaz „Vyúčtování
     mzdových nákladů – VPP“ za jednotlivé měsíce nejpozději do konce kalendářního měsíce
     následujícího po uplynutí vykazovaného měsíčního období. Připadne-li poslední den kalendářního
     měsíce na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem pro doložení nejbližší příští pracovní den.
     V případě, že výkaz „Vyúčtování mzdových nákladů – VPP“ nebude ve stanovené lhůtě doložen,
     příspěvek za příslušný měsíc nebude Úřadem práce poskytnut.

                                                          Článek IV

                                      Kontrola plnění sjednaných podmínek

1. Příspěvek se poskytuje ze státního rozpočtu České republiky a Evropského sociálního fondu. Úřad
      práce provádí kontrolu plnění závazků plynoucích z této dohody způsobem stanoveným v zákoně
      č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění
      pozdějších předpisů, včetně ověření výše skutečně vyplacených mzdových nákladů na zaměstnance
      a částky pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a pojistného
      na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl z vyměřovacího základu
      zaměstnance. Dále je zaměstnavatel povinen v souladu se zákonem o finanční kontrole a s dalšími
      právními předpisy ČR a EU, vytvořit podmínky k provedení kontroly všech dokladů vztahujících se
      k poskytnutí příspěvku. Kontrolu vykonávají Úřad práce a jím pověřené osoby, orgány finanční správy,
      Ministerstvo práce a sociálních věcí, Ministerstvo financí, Nejvyšší kontrolní úřad, Evropská komise
      a Evropský účetní dvůr, případně další orgány pověřené k výkonu kontroly.

2. V případě, že kontrolu provede jiný orgán kontroly než Úřad práce, je zaměstnavatel povinen bez
      zbytečného odkladu písemně informovat Úřad práce o přijetí a plnění opatření k nápravě nedostatků
      zjištěných při kontrole.

                                                           Článek V

                                                 Archivace dokumentů

Zaměstnavatel se zavazuje řádně uchovávat dokumenty a účetní doklady související s poskytnutím
příspěvku v souladu s platnými právními předpisy ČR, a to nejméně po dobu 10 let od ukončení projektu,
přičemž lhůta 10 let se počítá od 1. ledna roku následujícího po roce, v němž byl projekt ukončen.
Za ukončení národního individuálního projektu se pro tyto účely považuje schválení závěrečné Zprávy
o realizaci projektu a závěrečné žádosti o platbu.

                                                          Článek VI

                                                    Vrácení příspěvku

1. Zaměstnavatel se zavazuje vrátit Úřadu práce vyplacený měsíční příspěvek nebo jeho část, pokud mu
     byl poskytnut neprávem nebo ve vyšší částce, než za příslušný měsíc náležel, a to nejpozději
     do 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost zjistil nebo kdy ho Úřad práce vyzval k vrácení
     příspěvku. Toto ustanovení dohody se nevztahuje na případy, kdy došlo k porušení rozpočtové kázně
     v důsledku nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených v článku II této dohody.

2. Zaměstnavatel se zavazuje vrátit vyplacený měsíční příspěvek Úřadu práce, pokud hrubá mzda
     uvedená ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – VPP“ (dále jen „výkaz“) nebude zúčtována
     zaměstnanci k výplatě za tento příslušný měsíc a po zákonných srážkách vyplacena nejpozději v den
     doložení výkazu Úřadu práce a částka pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku
     zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvádí
     z vyměřovacího základu zaměstnance, uvedená v tomto výkazu, nebude nejpozději v den doložení
     výkazu za tento příslušný měsíc Úřadu práce odvedena. Vrácení příspěvku bude provedeno ve lhůtě
     uvedené v bodě 1. tohoto článku dohody.

MPSV – OSÚ  -3-
3. Zaměstnavatel se dále zavazuje vrátit Úřadu práce poskytnutý příspěvek v případě, že mu byl
     poskytnut v období 12 měsíců přede dnem nabytí právní moci rozhodnutí o uložení pokuty za
     umožnění výkonu nelegální práce podle § 5 písm. e) bodu 3 zákona o zaměstnanosti. Vrácení
     příspěvku bude zaměstnavatelem provedeno ve lhůtě 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost
     zjistil nebo kdy ho Úřad práce vyzval k vrácení příspěvku.

4. Příspěvek se vrací na účet, který zaměstnavateli sdělí Úřad práce.

                                                          Článek VII

                                             Porušení rozpočtové kázně

1. Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku podle článku II této dohody je porušením rozpočtové kázně
     podle zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů
     (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů.

2. Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených v článku II této dohody pod bodem 1., 2., 3. a 5.
     bude postihováno odvodem za porušení rozpočtové kázně podle § 44a odst. 4 písm. b) zákona
     č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová
     pravidla), ve znění pozdějších předpisů.

3. Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených v článku II této dohody pod bodem 4. bude
     postihováno odvodem za porušení rozpočtové kázně podle § 44a odst. 4 písm. a) zákona
     č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová
     pravidla), ve znění pozdějších předpisů, a to 5% z celkové částky, v níž byla porušena rozpočtová
     kázeň.

4. Nevrácení příspěvku nebo jeho části podle článku VI této dohody je porušením rozpočtové kázně podle
     § 44 odst. 1 písm. b) zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých
     souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů a bude postihováno odvodem
     podle § 44a odst. 4 písm. b) tohoto zákona.

                                                         Článek VIII

                                           Ujednání o vypovězení dohody

1. Úřad práce si vyhrazuje právo dohodu vypovědět v případě, že zaměstnavatel nedodrží podmínky pro
     poskytování příspěvku uvedené v článku II této dohody pod bodem 1., 2., 3. a 5. nebo pokud neúplně
     nebo nepravdivě uvedl údaje ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – VPP“.

2. Smluvní strany mohou dohodu vypovědět, jestliže vyjdou najevo skutečnosti, které existovaly v době
     uzavírání dohody a nebyly smluvní straně bez jejího zavinění známy, pokud tato strana prokáže, že by
     s jejich znalostí tuto dohodu neuzavřela.

3. Smluvní strany mohou dále dohodu vypovědět, jestliže se podstatně změní poměry, které byly
     rozhodující pro stanovení obsahu dohody, a plnění této dohody nelze na smluvní straně z tohoto
     důvodu spravedlivě požadovat.

4. Výpovědní lhůta v případech uvedených v bodě 1., 2. a 3. tohoto článku dohody činí jeden měsíc
     a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi.

5. Úřad práce si vyhrazuje právo neposkytnout příspěvek dle čl. III této dohody, který by zaměstnavateli
     náležel za dobu výpovědní lhůty.

MPSV – OSÚ  -4-
                                                          Článek IX

                                                       Další ujednání

1. Pro účely této dohody se vyplacením mzdy rozumí okamžik, kdy dojde k zaplacení mzdy zaměstnanci
     v hotovosti, okamžik odepsání částky mzdy z účtu zaměstnavatele, je-li odesílána na účet
     zaměstnance nebo okamžik přijetí platby k úhradě poštovním poukazem poskytovatelem poštovních
     služeb. Odvedením pojistného se rozumí okamžik zaplacení pojistného v hotovosti, okamžik přijetí
     platby k úhradě poštovním poukazem poskytovatelem poštovních služeb nebo v případě úhrady
     prostřednictvím účtu u bankovního ústavu okamžik odepsání částky pojistného z účtu zaměstnavatele.

2. Obsah dohody lze měnit pouze se souhlasem obou smluvních stran formou písemných vzestupně
     číslovaných dodatků. Změnu identifikačních údajů, pro vyhotovení dodatku k této dohodě, je
     zaměstnavatel povinen Úřadu práce oznámit písemně bez zbytečného odkladu. Ostatní změny, týkající
     se této dohody, je zaměstnavatel povinen Úřadu práce písemně sdělit vždy tak, aby k uzavření
     případného dodatku došlo před nabytím jejich účinnosti.

3. Zaměstnavatel je povinen spolupracovat s Úřadem práce na zajištění informování zaměstnanců
     o zapojení Evropského sociálního fondu do poskytování příspěvku dle této dohody.

4. Zaměstnavatel souhlasí s využíváním údajů o něm v informačních systémech týkajících se příjemců
     příspěvku pro účely administrace prostředků z rozpočtu EU.

5. Zaměstnavatel je povinen vést účetnictví tak, aby bylo možno vykázat zaúčtování účetních případů
     souvisejících s plněním dohody a aby byl schopen průkazně vše dokladovat dle relevantních předpisů
     EU při následných kontrolách a auditech.

6. Zaměstnavatel je povinen poskytnout písemně Úřadu práce jakékoliv doplňující informace související
     s poskytnutím příspěvku, a to ve lhůtě stanovené Úřadem práce.

7. Zaměstnavatel je při čerpání příspěvku povinen dodržovat plnění politik EU.

8. V případě zániku některé ze smluvních stran přecházejí práva a povinnosti vyplývající z této dohody
     na její právní nástupce.

9. Dohoda je sepsána ve dvou vyhotoveních, z nichž jedno vyhotovení obdrží Úřad práce a jedno
     vyhotovení zaměstnavatel.

10. Smluvní strany prohlašují, že dohoda byla uzavřena po vzájemném projednání a že byly seznámeny
     s veškerými právy a povinnostmi, které pro ně vyplývají z této dohody.

11. Dohoda nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

V Trutnově dne 27.11.2015

..................................................................          ..................................................................
         Mgr. Magda Kumprechtová                                                           Mgr. Václav Staněk
                      ředitelka
                                                                         ředitel kontaktního pracoviště Trutnov, Krajská
                                                                                      pobočka v Hradci Králové

MPSV – OSÚ                                                          -5-
Za Úřad práce vyřizuje: XXX

Telefon:    XXX

Příloha č. 1: Formulář: „ Vyúčtování mzdových nákladů – VPP“

MPSV – OSÚ                   -6-